Прескочи до съдържание

Hyperloop бъдещето на “авиацията“


Topfly

Препоръчани мнения

50 minutes ago, akair said:

Тези 50см на капсулата на ТУМ е на някакъв макет в мащаб, предполагам? 

 

Това не е капсулата, а само двигателя. Поради движение в среда близка до вакума, няма голямо значение с капулата или без капсулата тестваш двигателя. Основната иновация не е в тръбата или капсулата, а в двигателя. Ползването на постоянни магнити изисква доста по различни технологични решения от Маглев. На теория Hyperloop може да се движи с 1200 км/ч, но на практика никой до сега не е доказал, че това е възможно...

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

За @akair може би ще е интересна връзката между гейм чейнджърите в авиацията и Hyperloop. Процесът е много подобен и сочи в една посока от слабо гъвкавото превозване на пътници с големи самолети и влакове през мегахъбове, към ползването на по малки самолети и влакове и директното превозване на пътниците до крайната дестинация.

 

Hyperloop не е просто един влак, който може да се движи бързо. Малките капсули ще позволят тотално различно отганизиране на транспорта, като вместо една или две централни гари, в градовете може да има по 20-30 или повече гари, като от всяка точка гъвкаво тръгват капсули, към много повече дестинации от колкото може да се достигнат сега с влак.

Връзка към мнение
  • 2 месеца по-късно ...

Не знам @Topfly как я е изпуснал тази новина:

https://edition.cnn.com/travel/article/hypersonic-flight-air-breathing-rocket-scli-intl-gbr-scn/index.html

Само за 4 часа от Лондон до Сидни - намаление на полетното време с 80%...

  • Смея се 1
Връзка към мнение
3 hours ago, akair said:

Не знам @Topfly как я е изпуснал тази новина:

https://edition.cnn.com/travel/article/hypersonic-flight-air-breathing-rocket-scli-intl-gbr-scn/index.html

Само за 4 часа от Лондон до Сидни - намаление на полетното време с 80%...

Технологично много неща са възможни, като Конкорд или Маглев, но мен лично ме интересуват технологиите, които са достатъчно ефективни и евтини за да имат потенциала да станат масов транспорт. Намалението на полетното време с 80% е интересно нещо, но само ако може да се осъществи при по ниски или близки до сегашните разходи на полетите. Ако разходите са значително по високи, като при Конкорд, това ще бъде просто играчка за богати, а не масов транспорт и новият самолет няма да промени правилата на играта.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Статията не коментира разходи - явно предстои да видим в какви граници ще са разходите по опериране на тази технология 🙂

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Саудитска Арабия освен че вече дава визи за туристи, ще развива и мрежа от Hyperloop:

 

" With work and interest in Hyperloop System gaining speed, Walder said the mode of public transport, in the future, would be revolutionized. “Passengers would be able to travel from Riyadh to Jeddah in no more than 48 minutes, and within the same time from Riyadh to the UAE, and in 30 minutes from Riyadh to Bahrain,” he said. "

 

Hyperloop One public transport project set to start in 2020

http://www.saudigazette.com.sa/article/578398/SAUDI-ARABIA/Hyperloop-One-public-transport-project-set-to-start-in-2020

Връзка към мнение

От всички статии излиза, че досега трябваше Земята да е опасана в Hyperloop тунели и всички да се возим в тях... А реалността е различна... 🙂

  • Харесвам 3
  • Смея се 2
Връзка към мнение
9 hours ago, akair said:

От всички статии излиза, че досега трябваше Земята да е опасана в Hyperloop тунели и всички да се возим в тях... А реалността е различна... 🙂

До сега все още няма дори работещ прототип, който да докарва желаните параметри 🙂 Всеки се натиска да е пръв, но освен в Дубай никъде другаде все още няма конкретна дата за изграждане на първата линия. Дори и в Дубай линията обаче няма да работи с обещаната скорост...

Моментът за масово разпространение ще дойде, когато някъде и някой направи първата линия която покрие желаните параметри и разходите се окажат конкурентноспособни спрямо традиционните методи за превоз на пътници и товари... Чак тогава ще има голямо значение, че на много места проектът има правителствена подкрепа. Комбинацията между масовата подкрепа на различни правителства и силният интерес на частните инвеститори е добра предпоставка за това мрежата на Hyperloop да се изгради много по бързо от колкото са са изградили традиционните пътни и жп мрежи... 

 

Личната ми прогноза от това което чета е, че в началото ще има няколко прототипа, като тези в Дубай, които се движат с 300-500 км/ч, но при по ниски разходи спрямо бързоскоростните железници, а до 5 години ще има прототип движещ се с 1200 км/ч. Ако всичко върви добре към 2030-та година ще се появят първите линии в света, които преодоляват между 500 и 1000 км разтояние. След това ще дойде периодът на масово разпространение, където ще трябват няколко десетилетия за да се усети глобално ефектът от Hyperloop.

 

Последното което четох за икономическата обоснованост на проекта е, че първите сметки на Илон Мъск едва ли ще се оправдаят, но дори и при по лоши параметри проектът ще е конкурентноспособен. В тези сметки обаче не е калкулирана евентуална държавна помощ, която и в момента е факт при строежа на жп линии и пътища...Много важен аргумент в подкрепа на Hyperloop e, че това и при сегашните ни знания ще бъде транспортът с най-ниски оперативни разходи и въглеродни емисии на пътник, килограм и т.н. Това може да е сериозен аргумент, дори и цената за строеж на линията да се окаже по висока от очакваната.

 

Нещо което намалява разходите, но рядко се вкарва в официалните калкулации за определен транспорт е надежността. За разлика от традиционния въздушен, воден и сухопътен транспорт, който е много зависим от времето, катастрофи, и т.н., надежността на Hyperloop ще е много по висока.

Връзка към мнение

Именно - технологията в момента нито стига обещаните скорости, нито капсулите са с обещания размер, а за цените и сметките на Мъск даже не намирам за нужно да ги коментираме. Overall - нямаме налична технология в обещаните параметри 🙂

  • Харесвам 3
Връзка към мнение
13 minutes ago, akair said:

Именно - технологията в момента нито стига обещаните скорости, нито капсулите са с обещания размер, а за цените и сметките на Мъск даже не намирам за нужно да ги коментираме. Overall - нямаме налична технология в обещаните параметри 🙂

Така е, но имаме доста сериозни пари инвестирани в развитие на технологията, доста сериозни имена застанали зад нея и е нормално тези усилия скоро да дадат някакъв резултат. Що се отнася до параметрите в тях има доста големи резерви при които технологията също би била конкурентноспособна.

След около 12 месеца освен това ще имаме работещ прототип между Дубай и Абу Даби, който ще може да се изпробва от публиката по случай Световното изложение Expo 2020.

Връзка към мнение

Инвестираните средства не водят автоматично до желаните резултати 😉

Да видим дали ще имаме работещ прототип за Експо 2020 🙂 Аз искрено ще се радвам, ако го построят!

  • Харесвам 3
Връзка към мнение
преди 41 минути , Topfly каза:

Така е, но имаме доста сериозни пари инвестирани в развитие на технологията, доста сериозни имена застанали зад нея и е нормално тези усилия скоро да дадат някакъв резултат. Що се отнася до параметрите в тях има доста големи резерви при които технологията също би била конкурентноспособна.

 

Чак пък "нормално". Първите електрически автомобили са били факт края на 19-ти век. В Маглев също са вложени много пари, но го има само в Китай и то повече за престиж. 

 

Също така подобряването на параметрите на системата в момента (май) леко са зациклили, защото в тазгодипното студентско съзтезание първо място зае отбор, който не успя да подобни миналогодишното постижение. 

  • Харесвам 3
Връзка към мнение
Преди 1 час, Topfly каза:

 

След около 12 месеца освен това ще имаме работещ прототип между Дубай и Абу Даби, който ще може да се изпробва от публиката по случай Световното изложение Expo 2020.

А дано, ама надали. :wink: 
Силно се съмнявам да свържат Дубай и Абу Даби до година.  Може би някаква малка демонстрационна отсечка, където просто капсулите ще се движат със скоростта на най-бързите влакове, реално опериращи в момента, и даже под скоростта на китайския МАГЛЕВ. Абе влакче, ама в тръба. :wink:  Ако въобще прототипът проработи с пътници.  Щото верно, че при арабите може би е по-'лабаво, ама все пак, след като е транспортно средство за хора, ще трябва да мине някакви тестове и проверки за безопасност.
Както споделих още в началото на темата - личното ми скромно мнение е, че съществуват някои технически и други проблеми, чието преодоляване трудно би се осъществило в близко бъдеще на цена, която би позволила реалното навлизане в сериозна търговска експлоатация. А иначе като някаква екзотика и прищявка на арабски петролни милиардери - може би ... 
Но, разбира се, може и да бъркам, бъдещето ще покаже. Да  сме живи и здрави да видим!
Пък дано наистина да стане някой ден! 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
17 minutes ago, akair said:

Инвестираните средства не водят автоматично до желаните резултати

Така е, но резултатът много зависи от това кой инвестира. В САЩ има статистика, че от 10 новостартиращи фирми 8 фалират, но от тези които не са фалирали половината са създадени от серийни предприемачи, на които това са втората, третата и т.н. фирми.

 

Мъск, Брансън и т.н. са серийни предприемачи, които до сега не са правили сериозни грешки.. Това разбира се не е 100% гаранция за нищо, но увеличава значително шансовете за успех на проекта.

 

Във Virgin Hyperloop тази година доста сериозни инвеститори вложиха 400 милиона долара:

 

Hyperloop One has raised around $400 million as of May 2019.[11] Its investors include Sherpa Capital, Formation 8, 137 Ventures,[37]DP World,[38]Khosla Ventures,[37] Caspian Venture Capital, Fast Digital,[37] Western Technology Investment,[37] Zhen Fund, GE Ventures,[37] and SNCF.[37]

 

Джобовете на богатите арабски държави също доста щедро се отварят за проекта:

On October 16, 2018, the Financial Times reported that Saudi Arabia walked away from a planned US$1 billion investment in Hyperloop and other Virgin companies.[39]

https://en.wikipedia.org/wiki/Virgin_Hyperloop_One

 

Връзка към мнение
преди 3 минути , Topfly каза:

Във Virgin Hyperloop тази година доста сериозни инвеститори вложиха 400 милиона долара:

А ти? :smile3:

  • Смея се 4
Връзка към мнение
преди 5 минути , Topfly каза:

Джобовете на богатите арабски държави също доста щедро се отварят за проекта:

On October 16, 2018, the Financial Times reported that Saudi Arabia walked away from a planned US$1 billion investment in Hyperloop and other Virgin companies.[39]

Само лека корекция тук, че walked away означава точно че са се отказали да налеят 1 милиард 🙂

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
14 minutes ago, Фил said:

А дано, ама надали. :wink: 
Силно се съмнявам да свържат Дубай и Абу Даби до година.  Може би някаква малка демонстрационна отсечка, където просто капсулите ще се движат със скоростта на най-бързите влакове, реално опериращи в момента, и даже под скоростта на китайския МАГЛЕВ. Абе влакче, ама в тръба. :wink:  Ако въобще прототипът проработи с пътници.  Щото верно, че при арабите може би е по-'лабаво, ама все пак, след като е транспортно средство за хора, ще трябва да мине някакви тестове и проверки за безопасност.

След 12 месеца пак ще си говорим 🙂 Отсечката ще е дълга 10 километра и ще свързва летището Dubai Wold Central (там кацат Wizz air) до Expo 2020 Абу Даби. Тръбата ще бъде вакумна, но останалите параметри ще ги разберем след 12 месеца...

 

 

8 minutes ago, Фил said:

А ти? :smile3:

Явно не съм в категорията достатъчно сериозни инвеститори 🙂

 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
7 minutes ago, Георги said:

Само лека корекция тук, че walked away означава точно че са се отказали да налеят 1 милиард 🙂

Копирам без да чета, но ме подведе, че Саудистка Арабия през 2019-та година е подписа споразумение с Virgin Hyperloop

 

Hyperloop track to be built in Saudi Arabia

https://www.bbc.com/news/technology-49096675

 

Saudi Arabia Looks to Build World’s First Long-Range Hyperloop Test Track In Partnership with Virgin Hyperloop One

https://hyperloop-one.com/saudi-arabia-looks-build-worlds-first-long-range-hyperloop-test-track-partnership-virgin-hyperloop-one

 

 

  • Смея се 1
Връзка към мнение
преди 1 час, Topfly каза:

След около 12 месеца освен това ще имаме работещ прототип между Дубай и Абу Даби


Последно какво ще свързва този прототип, защото от Дубай до Абу Даби са около 130-140км. , а от летището Ал Мактум (където каца Wizz) да Абу Даби са около 100км.?

Връзка към мнение
18 minutes ago, Фил said:


Последно какво ще свързва този прототип, защото от Дубай до Абу Даби са около 130-140км. , а от летището Ал Мактум (където каца Wizz) да Абу Даби са около 100км.?

DWC е на около 5 километра разстояние от границата на емирството Абу Даби. На още около 5 километра от границата в Абу Даби ще се намират част от павилионите на Expo 2020. Линията ще е дълга ощо около 10 километра, а очакваната скорост ще е около 500 км/ч.

 

dubaihyperloop.JPG.5786c8f6dae37b7a3bef7501f74bf686.JPG

 

Hyperloop Travel at Expo 2020 Dubai to add to Scientific Charisma

https://www.thedubai2020.com/hyperloop-travel-at-expo-2020-dubai-to-add-to-scientific-charisma/

 

The main site of Expo Dubai 2020 will be a 438-hectare area (1083 acres) located between the cities of Dubai and Abu Dhabi, near Dubai's western border with Abu Dhabi.

https://en.wikipedia.org/wiki/Expo_2020

 

 

  • Смея се 1
Връзка към мнение
1 hour ago, tch said:

Също така подобряването на параметрите на системата в момента (май) леко са зациклили, защото в тазгодипното студентско съзтезание първо място зае отбор, който не успя да подобни миналогодишното постижение. 

От икономическа гледна точка най-важният критерий не е скоростта, а енергийната ефективност и ниските разходи за строеж и опериране на системата. Дали капсулите ще се движат с 500-700 или 1500 км/ч е по малко важно. Разбира се, колкото по бъзо се движат капсулите, толкова ще е по добре, но това е вторестепенно нещо от гледна точка на евентуалния успех на технологията.

 

По горе вече обсъждахме причините за икономическия провал на Конкорд. Това че чисто технически беше най-бързият самолет в света не му даде никакво икономическо предимство пред много по бавните, но икономически по изгодни самолети летящи под свръхзукова скорост.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
2 hours ago, Topfly said:

Така е, но резултатът много зависи от това кой инвестира. В САЩ има статистика, че от 10 новостартиращи фирми 8 фалират, но от тези които не са фалирали половината са създадени от серийни предприемачи, на които това са втората, третата и т.н. фирми.

 

Мъск, Брансън и т.н. са серийни предприемачи, които до сега не са правили сериозни грешки.. Това разбира се не е 100% гаранция за нищо, но увеличава значително шансовете за успех на проекта.

 

Във Virgin Hyperloop тази година доста сериозни инвеститори вложиха 400 милиона долара:

 

Hyperloop One has raised around $400 million as of May 2019.[11] Its investors include Sherpa Capital, Formation 8, 137 Ventures,[37]DP World,[38]Khosla Ventures,[37] Caspian Venture Capital, Fast Digital,[37] Western Technology Investment,[37] Zhen Fund, GE Ventures,[37] and SNCF.[37]

 

Джобовете на богатите арабски държави също доста щедро се отварят за проекта:

On October 16, 2018, the Financial Times reported that Saudi Arabia walked away from a planned US$1 billion investment in Hyperloop and other Virgin companies.[39]

https://en.wikipedia.org/wiki/Virgin_Hyperloop_One

 

И от 20 кладенеца да донесеш вода, това няма да превърне (относително) добрите предпоставки в достатъчни условия. Разликата е сериозна и искам да вярвам, че я разбираш.

1 hour ago, Topfly said:

Линията ще е дълга ощо около 10 километра, а очакваната скорост ще е около 500 км/ч.

Ускорението ще е интересно, ако изобщо се случи в тези параметри... 😉

Връзка към мнение
преди 59 минути , Topfly каза:

От икономическа гледна точка най-важният критерий не е скоростта, а енергийната ефективност и ниските разходи за строеж и опериране на системата. Дали капсулите ще се движат с 500-700 или 1500 км/ч е по малко важно.

Тя и икономическата гледна точка все още не е обоснована. Нито се знае цена на капсула, нито на самото трасе, някак се изобщо се забравя колко енергия ще отива, за да се намали налягането в тръбата.

 

Технически аспекти при случай на загуба на налягане на системата също на дали са решени.

преди 9 минути , akair каза:

Ускорението ще е интересно, ако изобщо се случи в тези параметри... 😉

Това е най-малкият дерт. С 1Г ще ти трябват под 15 секунди, след това 30-40 секунди В-макс. и след това пак забавяне. Абе скъп roller coaster за арабели 😉 

  • Смея се 2
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.