Прескочи до съдържание

Hyperloop бъдещето на “авиацията“


Topfly

Препоръчани мнения

преди 43 минути , Topfly каза:

Някой има ли идея какво е ускорявянето на самолет при излитане?

 

Трябва да се намери оригналния текст да се види какво е написано там. Ускорението на един пътнически самолет особено от място е доста ниско.

Връзка към мнение
преди 49 минути , Topfly каза:

 

Някой има ли идея какво е ускорявянето на самолет при излитане?

 

Ускорението при излитане на пътнически самолет не е особено голямо (относително) , според инфо в нета - от порядъка на 1м/s2. 
Но по-голямо ускорение, особено при транспорт на хора, е по-скоро проблем, отколкото предимство.  Дискомфортът на пътниците не идва от висока скорост (ако е постоянна), а точно от ускорението при потегляне/спиране. 

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 6
Връзка към мнение
преди 51 минути , Topfly каза:

От инвеститорска гледна точка явно вече идва момента да се вложи в новата технология...

Ти купи ли? image.png.5c4a4bbb250142d297b75cedb65a0bf9.png

Връзка към мнение
6 hours ago, Фил said:

Ускорението при излитане на пътнически самолет не е особено голямо (относително) , според инфо в нета - от порядъка на 1м/s2. 
Но по-голямо ускорение, особено при транспорт на хора, е по-скоро проблем, отколкото предимство.  Дискомфортът на пътниците не идва от висока скорост (ако е постоянна), а точно от ускорението при потегляне/спиране. 

С това съм наясно. По скоро ми беше интересно да сравня самолета, спортните коли и евентуално hyperloop. Скоро се повозих в една Тесла и ускорението беше феноменално. Направо се залепих за седалката :)

 

Самолетите от нула до 270-80 км/ч се се ускоряват за 20-25 секунди. Не мисля, че ако ускорението ставаше за 5-10 секунди, ще е супер дискомфортно за пътуващите, ако това ускорение не е съпроводено с вибрации и е абсолютно равномерно.

7 hours ago, Фил said:

Ти купи ли? image.png.5c4a4bbb250142d297b75cedb65a0bf9.png

Още не съм, но търся и анализирам публичните компании, които могат да бъдат печеливши от този процес.

Връзка към мнение
преди 31 минути , Topfly каза:

Самолетите от нула до 270-80 км/ч се се ускоряват за 20-25 секунди. Не мисля, че ако ускорението ставаше за 5-10 секунди, ще е супер дискомфортно за пътуващите, ако това ускорение не е съпроводено с вибрации и е абсолютно равномерно.

преди 8 часа, Фил каза:

5 секунди би било твърде неприятно, 10 би било колкото е ускорението на Теслата +/-  според моделът, на който си се возил. 

Връзка към мнение
преди 34 минути , Topfly каза:

Скоро се повозих в една Тесла и ускорението беше феноменално. Направо се залепих за седалката 🙂

Няма как да го изпиташ това на друга кола, освен на по-мощна Тесла

Връзка към мнение
преди 1 минута , cybersimo каза:

Няма как да го изпиташ това на друга кола, освен на по-мощна Тесла

Има над 10 модела, които ускоряват под 3 сек. до 100. Ама да не разводняваме темата 🙂

Връзка към мнение
преди 1 минута , tch каза:

Има над 10 модела, които ускоряват под 3 сек. до 100. Ама да не разводняваме темата 🙂

Което ускорение няма нищо общо с това на Теслата. Имам си електромобил и го изпитвам всеки ден

Връзка към мнение
преди 6 минути , cybersimo каза:

Което ускорение няма нищо общо с това на Теслата. Имам си електромобил и го изпитвам всеки ден

И как го разбра това?! Ускорението е промяната в скоростта делена на времето. Няма значение дали черупката се каза Тесла или Варгбург, тялото ти изпитва едно и също. А и повечето автомобили, които го постигат това ускорение са хибриди, така че и те имат мощност от "ниските обороти"

Връзка към мнение
13 minutes ago, tch said:

5 секунди би било твърде неприятно, 10 би било колкото е ускорението на Теслата +/-  според моделът, на който си се возил. 

Tesla Roadster се ускорява от 0 до 97 км/ч за 1,9 секунди. Това означава, че до 270 км/ч би могла да се ускори за около 5 секунди.

  • Смея се 1
Връзка към мнение
преди 5 минути , tch каза:

И как го разбра това?! Ускорението е промяната в скоростта делена на времето. Няма значение дали черупката се каза Тесла или Варгбург, тялото ти изпитва едно и също. А и повечето автомобили, които го постигат това ускорение са хибриди, така че и те имат мощност от "ниските обороти"

От личен опит го разбрах, а ти как разбра, че е едно и също? Виждал съм ги тези "хибриди", на 40 км/ч минават на бензин - мерси.

Връзка към мнение
преди 7 минути , Topfly каза:

Tesla Roadster се ускорява от 0 до 97 км/ч за 1,9 секунди. Това означава, че до 270 км/ч би могла да се ускори за около 5 секунди.

Това, че евентуално след 2 години ще има подобна кола, която ще ускорява за толкова със специално изработени за нея гуми, не значи, че няма да е неприятно. Става въпрос за 15м/с2 или 1.5г ускорение, хората над средна възраст няма да са във възторг.

Как да е това не е толкова важно, по-важно е самата технология до къде ще изкласи.

преди 5 минути , cybersimo каза:

а ти как разбра, че е едно и също

Математика/физика му викат хората. При електричката имаш целият въртящ момент на разположение през по-голяма част от ускорението и за това ти се струва бързо. В действителност е просто по-ефективно, за едно у също ускорение ти трябва мотор с по-малка мощност.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Китай дава 1 млрд. долара за Hyperloop трасе за коли

 

Китай е направил огромна инвестиция в създаването на свръхскоростно трасе от типа Hyperloop, но не за обществен транспорт, а за коли. Компанията Arrivo ще получи 1 млрд. долара кредит, за да финансира такива проекти както в страната, така и по света.

Arrivo е основана и управлявана от бивши служители на американската Hyperloop One. Вместо обаче да копира оригиналния план за бързоскоростни капсули във вакуум, Arrivo ще използва системата МАГЛЕВ, за да се придвижват коли в затворени тунели. Това е транспортна технология, която позволява придвижване и управление на транспортно средство посредством действието на магнитни сили. Тя е изключително разпространена при разработката на бързоскоростни влакове и поради тази причина понянието МАГЛЕВ се използва най-често за този вид транспорт. Идеята е колите да се придвижват от точка А до точка Б със скорост от 300 км/ч вместо по съществуващите магистрали, където скоростта е значително ограничена.

Arrivo е втората Hyperloop компания, която получава китайско финансиране и интересът към нейния проект изглежда голям.  Сумата от един милиард долара може да финансира до три отсечки от маршрут, всяка с дължина до 15 км. Подобни партньорства могат да убедят инвеститорите, че такива проекти имат смисъл в дългосрочен план.

  • Замислям се 1
Връзка към мнение
  • 3 месеца по-късно ...

И Абу Даби ще има високоскоростна линия Hyperloop, строежът започва догодина

https://www.dnevnik.bg/sviat/2018/10/24/3332725_i_abu_dabi_shte_ima_visokoskorostna_liniia_hyperloop/

 

Rides on Elon Musk's Hyperloop Coming in December

https://science.howstuffworks.com/transport/engines-equipment/rides-on-elon-musks-hyperloop-coming-in-december.htm

Връзка към мнение

Във втория линк май малко са се объркали в мъсковите инициативи. Boring Co. няма нищо общо с Hyperloop поне за сега 🙂

Връзка към мнение
53 minutes ago, Георги said:

Във втория линк май малко са се объркали в мъсковите инициативи. Boring Co. няма нищо общо с Hyperloop поне за сега 🙂

За конкретната новина не мога да гарантирам, но една от идеите на Boring Co. е да гради тунели за Hyperloop в градовете. Ще има технология Loop (без вакум) и Hyperloop (тръба с ниско налягане)

 

What's Loop?

Loop is a high-speed underground public transportation system in which passengers are transported on autonomous electric skates traveling at 125-150 miles per hour. Electric skates will carry between 8 and 16 passengers (mass transit), or a single passenger vehicle.

 

What's Hyperloop?

Hyperloop is an ultra high-speed underground public transportation system in which passengers are transported on autonomous electric pods traveling at 600+ miles per hour in a pressurized cabin. Similar to Loop, Hyperloop pods will transport between 8 and 16 passengers (mass transit), or a single passenger vehicle.

 

What's the difference between Loop and Hyperloop?

Loop and Hyperloop are similar, with the major difference being that Hyperloop draws a vacuum inside the tube to eliminate air friction. Loop is used for shorter routes, when there is no technical need to eliminate air friction.

https://www.boringcompany.com/faq/

 

Is the idea that the Loop will become the Hyperloop someday? 

 

Loop tunnels are designed to be compatible with Hyperloop requirements (see FAQ for the difference between Loop and Hyperloop).  A Hyperloop trip from DC to New York would be less than 30 minutes, so we are hopeful that this tunnel could eventually be part of that trip.

https://www.boringcompany.com/eastcoast/

 

За градски условия и малки разстояния по принцип е напълно достатъчна скорост до 250 км/ч.

 

Връзка към мнение

Да де, хипотетично може да са съвместими, някой ден. За това и написах "поне за сега". Тунелът който ще се отвори декември месец няма нищо общо с хиперлуп. 

  • Харесвам 4
Връзка към мнение
  • 4 месеца по-късно ...

В Тайланд втората по популярност партия води кампанията си с идея за изграждане на Hyperloop с конкретни бюджети, цени и изчисления за икономическия ефект.

 

FFP pushes hyperloop transit plan
https://www.bangkokpost.com/news/politics/1644660/ffp-pushes-hyperloop-transit-plan

 

 

  • Харесвам 1
  • Шок 1
Връзка към мнение
На 17.03.2019 г. в 17:22, Topfly каза:

В Тайланд втората по популярност партия води кампанията си с идея за изграждане на Hyperloop с конкретни бюджети, цени и изчисления за икономическия ефект.

 

FFP pushes hyperloop transit plan
https://www.bangkokpost.com/news/politics/1644660/ffp-pushes-hyperloop-transit-plan

 

 

Почти като у нас - гласувайте за нас и ще пуснем първия лъч на хайпърлуупа  🙂

Връзка към мнение
7 hours ago, Брани said:

Почти като у нас - гласувайте за нас и ще пуснем първия лъч на хайпърлуупа  🙂

Не е съвсем обещание във въздуха! В момента с китайски заеми и пари на местните данъкоплатци в региона се изгражда бързоскоростна жп мрежа цък

 

Kunming-Singapore.png

 

За данъкоплатците не е все едно колко ще струва новата жп инфраструктура, защото за разлика от ЕС Китай не дава безвъзмездна помощ. Всеки юан или долар, трябва да се връща заедно с лихвите...

 

Преди 10 години, когато пътувах в Лаос, случайно се срещнах с двама французи. Оказа се, че тяхната задача беше да определят маршрута на бързоскоростната жп линия в Лаос. Тогава ми изглеждаше като фантастика в държавата в която няма дори нормални пътища и средната скорост за придвижване не е повече от 15-20 км/ч изведнъж да се движиш със скорост на бързоскоростен влак...

 

 

 

 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Понякога изостаналостта е предимство при изграждане на нова инфраструктура - не се занимаваш да буташ стари неща. Някои хора в Африка така и няма да разберат какво е разни кабели да ти висят между сградите, примерно. Иначе ме кефи как китайците ударно наливат пари в инфраструктура.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
преди 13 часа, Брани каза:

Почти като у нас - гласувайте за нас и ще пуснем първия лъч на хайпърлуупа  🙂

Точно като у нас:

https://profit.bg/v-presata/s-metro-do-pernik/

 

Връзка към мнение
  • 3 месеца по-късно ...

До дни се очаква Hyperloop да бие по скорост и най-бързите “традиционни“ влакове, като Маглев.

 

SpaceX’s returning Hyperloop champion prepares to hit 372 mph on July 21 competition

https://www.teslarati.com/spacex-hyperloop-competition-2019-teaser/

Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.