Прескочи до съдържание

Месец в Перу и/или Боливия?


Препоръчани мнения

Bolivia'2016: 3. La Paz (2)

25.06.2016г

 

Основната задача за деня са билетите за автобуса до Салар де Уюни. Планът ни е да пътуваме през нощта. Офисът на фирмата TodoTurismo сe намира в апартамент близо до автогарата. Снабдени с билети се отправяме към мирадора Killi Killi с такси. Гледката отгоре ясно показва разслоението в обществото и мащабите на града. Слизаме пеша по стръмите улици и отново се озоваваме на централния площад, Plaza Murillo, навреме за смяната на караула пред президенството. Обърнете внимание на стрелките на часовника. Не, това не е стар часовник от времето когато не е било стандартизирано в коя посока да се въртят стрелките на часовника. Промята е направена през 2014г по предложение на външния министър (Choquehuanca), aymara, за да се отърсела Боливия от колониализма. Боливийците трябвало да ценят своето наследство, да поставят под въпрос установените норми да бъдели креативни.

Оставили багажа в офиса на автобусната компания, минаваме през нещо средно между пазар и битак, пълна мизерия, от която ни откъсва врявата от процесия Дори и не се опитвам да разбера каква и е целта. Наслаждавам се на шаренийката. И Ла Пас ме обича!

 

DSC08300.JPG

 

DSC08311.JPG

 

DSC08315.JPG

 

DSC_2383.jpg

 

DSC_2384.jpg

 

DSC_2389.jpg

 

DSC_2390.jpg

 

DSC_2391.jpg

 

DSC_2396.jpg

 

DSC_2407.jpg

 

DSC_2408.jpg

 

DSC_2423.jpg

 

DSC_2425.jpg

 

DSC_2427.jpg

 

DSC08284.JPG

 

DSC08288.JPG

 

DSC08290.JPG

 

DSC08293.JPG

 

DSC08294.JPG

 

DSC08297.JPG

 

DSC08320.JPG

 

DSC08322.JPG

 

DSC_2432.jpg

 

DSC_2434.jpg

 

DSC_2435.jpg

 

DSC_2440.jpg

 

DSC_2444.jpg

 

DSC_2445.jpg

 

DSC_2446.jpg

 

DSC_2449.jpg

 

DSC_2455.jpg

 

DSC_2457.jpg

 

DSC_2471.jpg

 

DSC_2478.jpg

 

DSC_2479.jpg

 

DSC_2486.jpg

 

DSC_2487.jpg

 

DSC_2493.jpg

 

DSC_2495.jpg

 

DSC_2497.jpg

 

DSC_2498.jpg

 

DSC_2499.jpg

 

DSC_2507.jpg

 

DSC_2512.jpg

 

DSC_2515.jpg

 

DSC_2527.jpg

 

DSC_2529.jpg

 

DSC_2531.jpg

 

DSC_2534.jpg

 

DSC08321.JPG

 

DSC_2526.jpg

 

DSC08298.JPG

 

DSC08299.JPG

 

Разходи:

- автобусни билети до Уюни - 270 Bs/човек

- пицария - 100 Bs

- taxi - 20 Bs до автогарата, 15 Bs до мирадора

  • Харесвам 12
Връзка към коментар

27.06.2016

 

Напускаме хостела. Не обичам да се разправям и не отварям и дума за иззетата печка, но затова пък няма да ги препоръчвам. Минаваме през пощата и се отправяме към маршрутките. Няма други желаещи. И тук допускам тактическа грешка. Шофьорът ни предлага да ни закара до Потоси като по пътя спира на по-интересните места, нещо като екскурзия. Сумата, която иска не е толкова голяма, но може би ме сварва неподготвена и отказвам. След това изчезва някъде, а ние чакаме да се съберат хора. Няма достатъчно и тогава му предлагам да му платим малко отгоре и потегляме. Каквото се вижда от прозеца ми харесва. Пътьом събираме още пътници. Аз умувам дали да посетя сребърна мина в Потоси, най-голямата атракция тук.

За любителите на испанския ето откъде произлиза изразът "Vale un potosí":

 

 

Претеглям "за" и "против". Накрая се отказвам: дробовете ще ми трябват до края на живота ми.

 

Оставят ни на автогарата в Потоси. Хотелът ни е точно срещу La Casa de la Moneda. Хвърляме багажа и излизаме на разходка. За славата си градът ми се струва невзрачен. Тук-там виждам някоя хубава сграда или църква. Nomad отново влиза в ролята на екскурзовод. Целта е да снимам всички църкви в града. Аз се задъхвам по баирите на може би най-високия град в света (4 076m). Отварям уста да поема въздух и вдишвам изгорелите газове. И пак, и пак. А уж дробовете щях да си пазя.

Проблемите с дишането обаче изчезват на местния пазар. Виждайки как товарят разфасовани говеда в количка, се втурвам да ги снимам. Срещам неудобрение у товарачите, но това не ме спира и касапите ме погват. Успявам да се скрия. Няколко минути по-късно nomad с ужас ме забелязва как отново тичам пред месарите, за да правя снимки. И тъкмо си е отдъхнал - и историята се повтаря - аз отново тичам, за да снимам въпреки крясъците на касапите, размахващи сатъри след мен. Разминава ми се участта на говедата, но уви снимките са леко размазани.

На следвашата сутрин имам малко време за сутрешна разходка преди да продължим към Сукре.

 

DSC08373.JPG

 

 

DSC08378.JPG

 

DSC08383.JPG

 

DSC08384.JPG

 

DSC08385.JPG

 

DSC08387.JPG

 

 

DSC08394.JPG

 

DSC08395.JPG

 

DSC08396.JPG

 

 

DSC08398.JPG

 

 

DSC08400.JPG

 

DSC08401.JPG

 

DSC08402.JPG

 

DSC08403.JPG

 

DSC08404.JPG

 

DSC08405.JPG

 

 

DSC08408.JPG

 

DSC_2821.jpg

 

DSC_2822.jpg

 

DSC_2823.jpg

 

DSC_2824.jpg

 

DSC_2825.jpg

 

DSC_2826.jpg

 

DSC_2827.jpg

 

DSC_2828.jpg

 

 

DSC_2831.jpg

 

DSC_2832.jpg

 

DSC_2835.jpg

 

DSC_2837.jpg

 

DSC_2838.jpg

 

DSC_2840.jpg

 

DSC_2842.jpg

 

DSC_2843.jpg

 

DSC_2844.jpg

 

DSC_2845.jpg

 

DSC_2847.jpg

 

DSC_2848.jpg

 

 

DSC_2850.jpg

 

DSC_2858.jpg

 

DSC_2859.jpg

 

DSC_2861.jpg

 

 

DSC_2867.jpg

 

DSC_2868.jpg

 

 

 

DSC_2870.jpg

 

DSC_2874.jpg

 

DSC_2875.jpg

 

 

DSC_2879.jpg

 

DSC_2882.jpg

 

DSC_2884.jpg

 

DSC_2885.jpg

 

DSC_2886.jpg

 

DSC_2887.jpg

 

DSC_2888.jpg

 

DSC_2894.jpg

 

DSC_2895.jpg

 

DSC_2896.jpg

 

DSC_2897.jpg

 

DSC_2899.jpg

 

DSC_2900.jpg

 

DSC_2905.jpg

 

DSC_2906.jpg

 

DSC_2909.jpg

 

DSC_2913.jpg

 

DSC_2915.jpg

 

DSC_2920.jpg

 

DSC08375.JPG

 

DSC08376.JPG

 

 

Разходи:

- картички: 12 Bs

- марки: 45 Bs

- maxi: cards 8 Bs

- маршрутка:- 2 x 50 + 50 допълнително, общо 150 Bs

- нощувка: в Потоси 260 Bs

- изтеглени 1000 Bs от BNB

- закуски: 25 Bs

- вода: 9 Bs

- влажни кърпички: 25 Bs

  • Харесвам 9
Връзка към коментар
преди 3 минути , Tedy каза:

Притесняваше ли се да се разхождаш с апарат на врата в Боливия? 

Само в Ел Алто, но там се притеснявах не за фотоапарата, а за себе си.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Аз се отказах да останем в Боливия точно заради престъпността. След Салара се връщаме в Калама. Сукре и Ла Пас ще отпаднат. На теб са ти харесали, така ли?

Връзка към коментар
преди 1 минута , Tedy каза:

Аз се отказах да останем в Боливия точно заради престъпността. След Салара се връщаме в Калама. Сукре и Ла Пас ще отпаднат. На теб са ти харесали, така ли?

Теди, Калама е много опасен град! Сама не излизай. Ако можете направо го прескочете. Миньорски град с преобладащо мъжко население. Дори чилийците, с които се запознах, бяха притеснени, че ще нощувам там. Хотелът ми беше с решетки, а само на 2 пресечки от централния площад.

На мен Сукре и Ла Пас ми харесаха, но ти не си падаш по градове. Честно казано не знам за каква престъпност в Боливия говориш. В Боливия е опасно единствено за Ел Алто, Санта Крус и по границата с Аржентина. Но ти ще видиш най-голямата природна забележителност на Боливия - Салар де Уюни. Така че, можеш да пропуснеш останалото.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Bolivia'2016: 6. Sucre

28-29.06.2016

 

И ето ни отново под 3000м в красивата столица на Боливия. Столица поне по конституция, макар президенството и сенатът да са преместени в Ла Пас, де факто най-важният административен център в Боливия. Харесвам местоположението, климата, архитектурата на града. Радвам се на запазения колониален център и на слънцето, хм и на магазините за прежда. Минавайки покрай офиса на туристическа агенция се изкушам да питаме за самолетни билети. Билетите биват закупени бързо и лесно и едва излизайки от офиса на агенцията, намиращ се на ъгъл на централния площад на града, се засрамвам, че не съм купила билетите онлайн и предполагам, че са ме "минали" с цената. С нетърпение проверявам в интернет. Много странно, но цената в интернет е дори по-висока отколкото тази, която сме платили в агенцията. В някои отношения в Боливия си е социализъм. На вълна самолетни билети съм и закупувам такива от Куско до Лима и така дългите отсечки път, които биха били повторение на маршрута, са покрити. Вечерята в местен ресторант е приятна докато на съседната маса клиент си запалва цигара, отдавна забравено в България. Надписът "La union es la fuerza" (семантично като "Съединението прави силата") също ми напомня родината. Една от най-бедните страни в Южна Америка и една от най-бедните в Европа имат много общо.

На следващта сутрин след закуска в хостела - приятна колониална сграда - и неуспешен опит да изпратя картички, се отправяме към пазара. Уви, търговците вече са се разотишли, оставяйки невероятна мръсотия. Настаняваме се в близкото кафене, посочено в Lonely Planet. Това е довело до две неща: струпване на много туристи, преобладащо англичани, включително с бебета, и високи цени на храната и напитките. От кумова срама изпиваме по едно кафе от чаши, остатъците от червило по които ни карат да се съмняваме в чистота им.

За обяд отново се отправяме към централния площад, където си поръчваме и супа, и готвено ястие, и бира.

Планът за следобеда е отново посещение на пощата (може би единственият служител, в чиито задължения е да продава марки, най-накрая ще се е върнал след изтичането на времевата единица "след малко") и изкачване на камбанарията на църквата, набелязана за снимки отвисоко след разпитване къде е разрешено и преценяване на откъде ще блести слънцето. Това е по план.

Чувствам се леко неразположена. За кратко. Повръщане и диария с еднаква кафява консистенция и отгоре, и отдолу. И пак. И пак. И пак. Никога преди не съм била толкова зле. Не мога да преценя виновника - или е сокът от закуската или кафето в туристическото кафене. Успявам да уговоря nomad да се разходи до пощата, за да изпрати картички на колекционерите.

Време е да се върнем на високото.

 

DSC_2926.jpg

 

DSC_2935.jpg

 

DSC_2939.jpg

 

DSC_2942.jpg

 

DSC_2943.jpg

 

DSC_2944.jpg

 

DSC_2945.jpg

 

DSC_2946.jpg

 

DSC_2952.jpg

 

DSC_2953.jpg

 

DSC_2955.jpg

 

DSC_2956.jpg

 

DSC_2958.jpg

 

DSC_2963.jpg

 

DSC_2965.jpg

 

DSC_2966.jpg

 

DSC_2969.jpg

 

DSC_2970.jpg

 

DSC_2972.jpg

 

DSC_2975.jpg

 

DSC_2978.jpg

 

DSC_2979.jpg

 

DSC_2981.jpg

 

DSC_2983.jpg

 

DSC_2984.jpg

 

DSC_2985.jpg

 

DSC_2987.jpg

 

DSC_2989.jpg

 

DSC_2990.jpg

 

DSC_2991.jpg

 

DSC_2992.jpg

 

DSC_2996.jpg

 

DSC_3000.jpg

 

DSC_3001.jpg

 

DSC_3002.jpg

 

DSC_3008.jpg

 

DSC_3011.jpg

 

DSC08412.JPG

 

DSC08421.JPG

 

DSC08425.JPG

 

DSC08426.JPG

 

Разходи:

18 Bs картички

15 Bs taxi Потоси

20 Bs/човек автобус Потоси - Сукре

20 Bs taxi Сукре

200 Bs нощувка x 2

343 Bs/човек самолетен билет Сукре - Ла Пас

135 Bs вечеря

285 лв с карта - 2 билета Куско - Лима

110 Bs обяд

40 Bs кафе

45 Bs марки

50 Bs вода, шоколад

28 Bs активен въглен

В момента, Tedy каза:

В Калама ще пристигнем вечерта с автобус от Уюни и на другия ден ни е полета, няма как да пропуснем нощувка. 

ОК не е чак толкова голям проблем - и аз спах там, отделно се разходих сама. Но не излизайте по тъмно.

  • Харесвам 9
Връзка към коментар
преди 51 минути , Tedy каза:

Вчера в Калама откраднаха раницата с фотоапарата на Джейми от автобуса. Изтръпнах, защото е можело да вземат моята с моя апарат.

Много неприятно, Теди. Но крадецът може да е бил турист, не е задължително да е бил местен. Аз по принцип си пазя нещата, доколкото мога. Нищо ценно не оставям в голямата раница в багажното. Всички ценности си нося у мен в малката раница под краката ми, но аз съм ниска и това в някои случаи е предимство.

Не се притеснявай чак толкова от Калама - може би те наплаших. Аз преживях. Просто имай едно на ум.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Bolivia'2016: 7. Cholitas Wrestling

30.06.2016

 

Обратно в Ла Пас. Летим с Боливийските авиолинии. Летището Alcantarí е открито предния месец. Лъскаво, с надписи на три езика - кечуа, английски и испански. Самолетът е почти празен, но явно не е прието да си сменяш мястото, а пък било то, за да правиш снимки. Каца се в Ел Алто. С такси се придвижваме до същия хостел, в който бяхме отседнали преди.

Предупредила съм Марсело за завръщането ни е в Ла Пас. Интересувам се от два тура - Cholitas Wrestling и Tiwanaku. За мен е безралично коя е агенцията, но нека Марсело да е този, който ще спечели от нас.

Cholitas Wrestling е борба в свободен стил или по-скоро имитация на борба, шоу, кеч, в което участниците са жени. Чолитас е умалително на чолас - индианки от Алтиплано, преселили се от село в града, адаптирали се към новия начин на живот, но запазили езика и облеклото си. Шоуто е много популярно и сред местните, и сред туристите. За съжаление няма как да присъстваме в неделя, когато обикновено се провежда, и се задоволяваме с туристическата версия в четвъртък. Докарват ни с автобуси от Ла Пас в Ел Алто. Пътуваме с едната участничка, която ни запознава с облеклото си - роклята, шапката, обеците, плитките, слоевете поли. Тренира три пъти седмично. Гледаме три тура с различни участници, но хореографията е доста еднообразна. В последния тур са трима участници - единият е мъж и се съюзява с едната жената срещу другата. Но жените са тези, които предизвикват фурор. След представлението можем да се снимаме с участничките.

 

DSC08427.JPG

 

DSC08429.JPG

 

DSC08437.JPG

 

DSC08444.JPG

 

DSC08446.JPG

 

DSC08447.JPG

 

DSC08449.JPG

 

DSC08450.JPG

 

DSC08459.JPG

 

DSC08462.JPG

 

DSC08463.JPG

 

DSC08464.JPG

 

DSC08465.JPG

 

DSC08475.JPG

 

DSC08489.JPG

 

DSC08490.JPG

 

DSC08492.JPG

 

DSC08493.JPG

 

DSC08495.JPG

 

И малко видео за добиване на представа:

 

 

 

Разходи:

- 60 Bs taxi в Сукре

- 60 Bs такси в Ла Пас

- 80 Bs / човек - тур Cholitas Wrestling

- 2 нощувки

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.