Прескочи до съдържание

С каква кола пътешествате (и анкета)?


  

119 магеланци са гласували

  1. 1. С каква кола пътешествате?



Препоръчани мнения

Коментарите в темата на Hayasko ме насърчи да започна нова тема, която да даде едно рамо на любителите на автомобилните пътешествия. Личи си, че в този иначе "летящ форум" автотуристите съвсем не са малко, а и се отличават с компетентност, оригиналност и богат опит. Време е да им отдадем заслужено внимание поне в раздела Общи приказки. И да започнем с този основен въпрос:

 

На каква кола сте се доверили за вашите кратки и дълги екскурзии в страната и по света?

 

Защо? Кое е било определящо при избора й?

 

Кое е основното й предимство:

  • здравина,
  • удобство и комфорт,
  • разход на гориво,
  • цена,
  • отговаря на специфични за семейството или приятелите, с които пътувам, изисквания
  • стабилност и издръжливост на дълъг път
  • престиж
  • красив дизайн
  • модерно оборудване
  • наличие на GPS система
  • окачване

и т.н.

 

А бихте ли я заменили с друга, с каква и защо?

 

Големината най-общо и категорията на возилото имат ли значение например за дълги пътувание в чужбина? Джип, ван, пикап, комби, седан? Или направо бус? ;)

Окачването, гумите, климатроника, на нафта, бензин или газ? С автомибили на газ имали ли сте затруднения в някои страни, проблеми със зареждането, при паркиране...

 

И каквото се сетите още полезно инфо за споделяне по темата - "С кола по света".

 

Има ли и други магеланци като мен, които имат малко субективното и май не съвсем "редовно" усещане за доверие към автомобила, като към добър приятел, за сливане с машината и за общо щастие по ПЪТЯ. Е, тук малко прекалих - дано във форума да няма професионални психолози, които да решат се поупражняват по темата за щастието в живота и компенсаторните механизми, защото отсега заявявам, че каквото и да кажат, няма да е вярно. :)

 

 

За анкетата: Списъкът с предложени отговори е директно копие от марките в един голям български сайт за автомобили, но... в съкратен вариант. Оставил съм най-популярните и най-масовите. В последния момент са се промъкнали инкогнито и такива като Bugatti и Lada (можеше да бъде и ЗАЗ!) - да маркират рамката, както и за екзотика и цвят. :)

 

Хайде, автомагеланци, да преброим дивите зайци! :- )))

Редактирано от rik4o
  • Харесвам 3
Връзка към коментар
Публикувано: (редактирано)

Колата, на която имам пълно доверие при пътуванията си, е Volvo V40 1,9TD. Както казах и в другата тема, това возило създава у мен усещането за абсолютна стабилност, здравина и надеждност. Комфортът донякъде е субективно понятие, но в интерес на истината, може да се желае още. Разход - перфектен, особено след смяната на съединител. Изключително динамичен и пъргав дизелов мотор, който дава свободата на предвидимост и бързина при изпреварване и маневриране. Пътувал съм с него многократно в Гърция, Турция, Сърбия, Румъния, и веднъж до Будапеща и обратно.

Бих я заменил май само с по-ново Volvo.

 

post-735-0-41936800-1465655154_thumb.jpg

 

И понеже пропуснах да добавя и един предишен "другар" по пътя (В анкетата имате опцията за повече от 1 отговора), да отдам дължимото на едно Opel Kadett-че, с което преди вече доста години направихме първата си обиколка на Северна Гърция, от Аспровалта до Александруполи, дивейки се на широките и удобни пътища на комшиите, "обзаведени" дори с осветление. Кой ти е предполагал тогава, че в ОАЕ например, и не само, същите са  доста по-категорично "светли" и "гладки", при това с опцията на безкрайния и красив пустинен пейзаж. :) Но това го разбрах доста по-късно и наскоро, не без ценното съдействие и на magelanci.com, който по времето на кадетите естествено не е бил роден. :)

Редактирано от rik4o
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

През последните десетина години карам една Шкода Октавия, комби. Преди две години бях решил да я сменям и започнах да оглеждам. Твърде скоро се отказах. Всички произведени след 2010-та автомобили са толкова бъкани с електроника, че на практика след третата година на употреба се превръщат в крайно рискови, а аз предпочитам сигурността пред новите глезотии и пластмаси. Моята Октавия до този момент не ме е предала нито веднъж. Практически освен накладки и стандартно обслужване, досега не ми се е налагало да правя какъвто и да е сериозен ремонт по колата. Най-хубавото нещо е, че поддръжката на този автомобил е изключително евтина. Преди това карах един GTI, който ми струваше доста по-скъпо като поддръжка. Преди него пък имах Сеат. С всичките ми коли, с изключение на Сеата, съм обикалял Европа и никога не съм имал проблеми. Въобще, както става ясно, фен съм на VW - здрави, надеждни, достатъчно комфортни, практични, лесни и най-вече евтини за поддържане автомобили... 

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

С нова..винаги предпочитам новите коли , без да робувам на марки.

 

То в случая е задължително да добавим тогава и "служебна", както си е по стара българска традиция. :)

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
Георги Матеев

Когато съм в България пътешествам с такъв Nissan Juke:

post-1175-0-71323500-1465658967_thumb.jpg

 

Много съм доволен откакто взех тази кола през 2011 г. Евтина поддръжка и до момента никога не се е разваляло нищо. Излизал съм няколко пъти от страната с нея, като септември ще я ползвам по трасето София-Македония-Албания-Черна Гора-Хърватско-Сърбия-София.

  • Харесвам 6
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
Евгени Димитров

Марката няма значение, стига да е сравнително нова и надеждна . С 10 годишна стара кола, аз не бих тръгнал. Не държа на някакви екстри, освен климатик и да е горе-долу икономична. Е, разбира се няма да тръгна и с Тойота Айго (например) в чужбина макар и нова, все пак трябва да е комфортна за дълъг път.

Преди много години, бях засякъл група англичани (мисля бяха) на кк Камчия. Останах слисан с каква кола бяха тръгнали за Монголия - Голф 2. Цялата беше облепена със всякакви рекламни стикери и такива на различни марки, както и много надписи по нея, написани с различен цвят маркери. И аз драсках, ама не помня какво. Беше бяла на цвят или поне малкото бял цвят, който беше останал. Отгоре имаше багажник, с туби бензин и резервна гума. Каква им беше идеята? Разказаха, че са се организирали няколко групи хора. Мисля, че бяха 3 групи по 4 човека. Маршрута беше Англия - Монголия.Трябваше да се срещнат последната неделя на септември в Улан Батор. Цялата тази идея няма състезателен характер. Единственото условие беше, всеки екип да мине по различен маршрут. Правеха всичко заради забавлението и да споделят емоции един друг. Бяха си намерили спонсори за пътуването. Много от стикерите по колите бяха на такива. След Монголия се връщат всички заедно в Британия, а колите щяха да ги продадат за мижави пари или подарят. Това не го помня. Беше готина идея. Ние кога ще организираме нещо подобно? Аз съм навит, а вие?

Редактирано от Евгени Димитров
  • Харесвам 5
Връзка към коментар

За мен марката няма значение, стига ми да е японска и по възможност произведена там.

Интересува ме да е здрава, надеждна и да няма скъпа поддръжка и веднага след това да има повечко мощност, винаги съм взимал от най-мощните за модела.

Всякакви екстри, лампички, екрани и пр са много назад и почти не ме интересуват.

За последните 15 години не съм имал случай да аварирам  на къс или дълъг път, надявам се да не ми се случва и за напред.


Много хора казват нова кола, но за мен точно новите коли не са от най-надеждните! При много от тях за десетки дребни и не толкова дребни проблеми, може автомобила да спре и да няма мърдане нито метър, а това не ми допада.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Аз няма да препоръчвам кола, че моята точно за пътешествия не е подходяща. И без това е за смяна, ама да видим кога ще стане... Малка градска кола, с нея стигам докъм 500 км максимум, за по-далечно пътуване взимам самолета. То и без това пътищата в Бразилия са доста некомфортни и опасни, мисля, че и с голяма кола няма да стигам по-далече.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Сега видях, че в темата са засегнати и други неща, като мотор, окачване, гуми и пр.

Искам да спомена, че при мен автомобилите не са или поне не бяха само нещо което да ме предвижва  от т.А до т.Б

Дори бяха доста по-напред от пътуванията по едно време, направо си бяха фикс идея години наред.

Споменах, че винаги съм имал по-мощни коли от сорта на хот хечове, винаги съм купувал най-скъпите гуми, масла, накладки и консумативи като цяло, сменял съм цели окачвания и т.н., най-малкото защото не ме слушаше много главата и се натискаха много.

 

С времето обаче,  човек пробва една, втора и трета, успява да кара това което е искал или е мечтал и започва слизането надолу, поне при мен е така. Вече не отдавам такова значение на нещата, на които съм отдавал огромно преди време. Сега все повече не ме интересува нищо, само да е здрава.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Изглежда японските коли са сред все по-предпочитаните за пътувания на далечни разстояния заради пословичната им здравина. А когато към това се прибави и комфорт, нещата стават по-категорични.

 

 

Сега се сещам за едно незабравимо гръцко лято с ето този младенец - Lexus Is 200 Sportcross.

 

post-735-0-56793000-1465664521_thumb.jpg

 

Оказа се и мнооого по-приятен за управление и доставящ голяма наслада - или заради задното предаване и 6-те си скорости, или поради по-високия клас и бензиновия му двигател.

 

В официалната документация към модела фигурират и инструкции как да се посещават плажовете с Lexus Is 200 Sportcross.

 

post-735-0-66227200-1465664523_thumb.jpg

 

Някой да е влизал по-навътре с колата си? :)

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Значи с Бугати може, а с Ферари, Мазерати и Ламборгини не може. Възмутен съм.

 

За Пагани и Кьонигсег не смея и да си помисля.

Редактирано от Zaro
  • Харесвам 5
Връзка към коментар
Публикувано: (редактирано)

Значи с Бугати може, а с Ферари, Мазерати и Ламборгини не може. Възмутен съм.

 

За Пагани и Кьонигсег не смея и да си помисля.

 

Отпаднаха по пътя, кой със счупен амортисьор в дупките, кой с блокирал двигател поради "качествено" гориво, заредено на бензиностанции по тия географски ширини. :)

 

Единият пък беше награда на някакво тв шоу - и... не можа да запали. ;)

 

Та така...

Редактирано от rik4o
  • Харесвам 3
  • Смея се 1
Връзка към коментар

До преди две години, основно с Мерцедес А160. Може и да е "сапунерка", на "100" години, но да чукам на дърво, на глава ... до сега не ме е предавал, нито в града, нито в извънградски и извън-гранични ;) пътувания. Климатикът работи без проблеми и лятото в Гърция изкарахме с приятни температурни условия в колата. За две жени е перфектна.

 

От две години и половина, включително последното ми пътешествие приключило вчера - с Мазда 3, истински японец ;). За сега нямам никакви възражения към нея (освен към някои от българските горива, с които ми се налага да я зареждам), но все още е сравнително нова и не мога да се произнеса със сигурност. Само на 65000 км.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

До преди две години, основно с Мерцедес А160. Може и да е "сапунерка", на "100" години, но да чукам на дърво, на глава ... до сега не ме е предавал, нито в града, нито в извънградски и извън-гранични ;) пътувания. Климатикът работи без проблеми и лятото в Гърция изкарахме с приятни температурни условия в колата. За две жени е перфектна.

 

На този Мерцедес да не ти се наложи да сменяш крушка - сваля се предна гума. Подобни парадоски доведоха до изисквания към производителите, така че смяната на крушка да може да се извършва на пътя от всеки.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Интересна тема, в етап съм на размисли и страсти относно закупуване на кола. Идеята е точно да се попътешества из Европа с нея и после да се продаде, защото на мястото което живея колата е най-излишното нещо :)

До сега съм пътешествал с какви ли не коли - опел корса 95та, хонда сивик 95та, нисан джук 2014, ауди а6 2002, фолксваген ъп 2010, шкода йети 2014.

С всички имаше добри и лоши страни :) Най-емоционални ми бяха пътуваният с малки колички, където все се чудиш дали ще стигнеш закъдето си тръгнал и всичко се превръща в приключение. Все пак ако в момента взимам кола ще е японска и ще се опитам да е SUV :) Нещо от сорта на Сузуки ГрандВитара, Тойота Рав4, Хонда ЦРВ. Като от изброените Рав4-ката ми допада най-много. Свободата една идея по-спокойно да можеш да се впуснеш по-черния път е доста важна :) Това обаче е рационалното ми мнение :D 

Ирационалното казва - взимай смело една АлфаРомео Брера и заминавай за Тускана, като по пътя минеш през Коринтия и Тирол, а от там фербиота за Корфу :D 

 

Темата ми се струва подходяща да вмъкна една забавна история с кола.

Действието се развива в Гърция, на около 8-12км от село Кастраки. Онемели от гледката и величието на Метеора, всички слизаме от Опел Корса 95та . Колата е без климатик и прозорците са отворени, но постоянните ми напомняния да се затварят след като се слезне от колата явно са подействали - всички чинно си затварят прозорците. Аз заключвам вратата с механизма за заключване ( не с ключа ... ) и се отдаваме на гледката. Десет - петнадесет минути по-късно решаваме да мръднем по пътя и да намерим друго място за съзерцание. Потупвам се по джобовете за ключа, а него го няма, ровя във фотографската си чанта - мне, и там не е. Със страх пристъпвам към колата и виждам как ключът си лежи спокойно на таблото :) Всички врати и багажника естествено са заключени. 

Тук на помощ идват всички видеа, гледани в ютуб какво да правиш като си заключиш колата - започва едно ръчкане по ключалката с парченце тел, неуспешно разбира се. Остава възможността да се счупи стъкло и да се вземат ключовете, но ми се струва твърде крайно. В този момент решавам да пробвам дали няма да мога да разширя достатъчно цепката между вратата и каросерията, достатъчно, че да вкарам една пръчка с която да взема ключовете от таблото. Намирам си подходящите камъни наоколо - плоски и продълговати, вклинявам няколко и разстоянието между врата и каросерията става все по голямо - вече е около 2см, поредният камък го увеличава на 3см - достатъчно, за да се вмъкне пръчката, която предварително открих и окастрих. Следващите 30 секунди ми сеструваха цяла вечност - направлявах 2 метровата клонка през 3см-вият процеп на вратата. При всяко побутване на ключовете сърцето ми трепкаше, а в момента в който ги закачих на пръчицата направо прескочи. Докато изваждах пръчката с ключовете си представях, че толкова съсредоточени са операторите в ядрените реактори, когато вкарват кадмиевите пръти в реактора. Беше все едно животът ми зависи от това. Успях да ги извадя разбира се, а поуката от историята е, че опел корса 95-та година се отваря изключително лесно :D

  • Харесвам 4
  • Браво 1
Връзка към коментар

Обожавам да шофирам, но на кратки разстояния. Мразя да пътувам дълго с кола или рейс, затова и никога не бих тръгнала на пътешествие с нещо подобно (преди 15 години направих един преход цяла Европа с рейс за 2 месеца, та се навозих на рейсове доживот !). Пътешествам само със самолет, и до Варна и Бургас предпочитам самолет пред кола, но откакто вече имам семейство и нямам ID Card с която да се качвам безплатно - вече поне до черноморието пътувам с кола. Преди 3 години имах джип, гледах да пътуваме с него, докато не се набихме в Созопол на "широко", на следващата година отидохме с хечбек, но "бутиков" спортен : такова треперене беше някой да не го разбие, че направо не искам да си спомням .......... е там не го разбиха - разбиха го в София, тази година ще отидем пак с хечбек, но 10 годишен, та да ми е спокойно  :lol:

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

 ... Следващите 30 секунди ми сеструваха цяла вечност - направлявах 2 метровата клонка през 3см-вият процеп на вратата. При всяко побутване на ключовете сърцето ми трепкаше, а в момента в който ги закачих на пръчицата направо прескочи. Докато изваждах пръчката с ключовете си представях, че толкова съсредоточени са операторите в ядрените реактори, когато вкарват кадмиевите пръти в реактора. Беше все едно животът ми зависи от това. Успях да ги извадя разбира се, а поуката от историята е, че опел корса 95-та година се отваря изключително лесно :D

:biggrin: Неизбежно се сетих за тази сцена:

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
Публикувано: (редактирано)

Мицубиши вече два дни води класацията за магелански автомобил.

 

                  post-735-0-45316000-1465820550.png

Асистират му засега Опел и Das Auto. :)

 

post-735-0-74506500-1465820550.jpg post-735-0-99337700-1465820550.jpg

 

Интересно клипче за промените в емблемата на "народния автомобил". Видях и паралели с някои други символики, но те не ми се коментират.

 

Да знаете, че в анкетата може да се гласува за повече от един модел. Не пропускайте, защото после не може да се добавя - познатата схема от Wizz Air клуб. :)

Редактирано от rik4o
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Пътуваме с Мазда, но още не мога да прежаля Сеат Алхамбра /ван/. Продадохме го преди 5 години, че много остаря и стана скъпа поддръжката. В него се побираше всичко, можеше да се разхождаш отпред - отзад като прескачаш скоростния лост, дори и един белот можеше да се хвърли :) .

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

BMW 320CI, бензин

 

post-9-0-92322200-1465824741_thumb.jpg

За мен почти най-важното в един автомобил е това да изглежда добре, но по един по-сдържан и елегантен начин. :) "Vanity - my favourite sin!". Както и класическата схема "преден двигател - задно предаване", която води до отлично балансирано ШАСИ (ако мога да цитирам едно от любимите клишета на корифея Момчил Манчев) :) Стабилността на пътя е чудесна с цената на малко по-твърдото окачване. Дори и през зимата.
Та, ако ще си избирам от посочените подточки, явно красивият дизайн и стабилността са ми приоритет на мен.

 

Нефункционалността на двувратата кола е очевидна, разбира се, и сигурно ще е първата и последна такава, която ще имам. Но засега е поносимо. :)

 

 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.