Прескочи до съдържание

И пак за Сицилия, и пак с възхищение...


AlexandraKo

Препоръчани мнения

Публикувано: (редактирано)

                                                         Катедралата в Палермо

 

Специално внимание ще обърна на Катедралата в Палермо. Точното име е " Успение Богородично" или " Санта Мария Асунта".

На това място през вековете първо е имало ранно-християнска базилика, по-късно - разрушена и заменена с джамия. Днешната Катедрала е норманско-арабски религиозен комплекс, датиращ от XII век, с правоъгълна форма и кули в двата края, съчетал разнообразни стилови елементи на изработка. Кулите са готически, куполът - барок, часовниковата кула е нормандска.  В Катедралата  се намират гробниците на Роже II (1095-1154), първия крал на Сицилия, Фридрих II Хохенщауфен (1194-1250), император на Германската Римска империя и крал на Сицилия, и на неговата съпруга Констанца Арагонска. Интересна е  съкровищницата на Kатедралата, в която се съхраняват одежди, бижута, църковна утвар, сребърни прибори, чаши, съдове, гравюри и произведения на изкуството. Сред най-ценните богатства е короната на Констанца Арагонска.

Пищно, цветно и красиво.

Започвам с фасадата:

P1240882.JPG.02faa42943328b19f92b58dd1a444dd5.JPGP1240885.thumb.JPG.0ca99043fa4920f219d08b0de15ba8b9.JPGP1240767.JPG.9bbbce1fe5bb049833fab4c4e9c3482a.JPGP1240769.thumb.JPG.92d5171e83be46664a92db27a48374d6.JPGP1240937.JPG.f68a9bf2803edbefb03786e4564e52ed.JPGP1240940.JPG.0400ceb4a63a31459839824b9c97375e.JPGP1240941.JPG.536cea8148abc7b3ceea7272d000370e.JPGP1240943.thumb.JPG.12b1c8c5026d7c9024120faf442aaabd.JPGP1240947.JPG.daad55c2cac6422207400f15774322ee.JPGP1240948.thumb.JPG.6662425d617108d3a7f668e44ddba645.JPGP1240953.thumb.JPG.52d308526dbb2bae461bcf378c7f53e6.JPG

 

Следва...

 

 

 

 

Редактирано от AlexandraKo
  • Харесвам 21
Връзка към коментар

На пода на централния неф има меридианна линия, с означение на зодиакалните знаци.

Това е своеобразен слънчев календар, проектиран от Джузепе Пиаци - астроном.

Лъч светлина, идващ през купола на храма, пада върху зодията, съответстваща на месеца.

Казват, че часовникът, независимо от простотата си, бил точен.

А италианският астроном е този, който през 1801 година открива най-големия астероид в Слънчевата система - Церера.

 

P1240914.JPG.04e2a45109604c2a219b2f10de767610.JPGP1240915.JPG.df90e993aea4ad5a6eb6337950b517c8.JPGP1240917.JPG.8c5e60eef748aa4987b1017c659e3922.JPGP1240918.JPG.37a93ef5648a2067b17326511510853e.JPGP1240919.JPG.8940902e1caa43a8baa283acccaa20ef.JPG

 

Прекрасни мраморни подове, мозайки, стенописи и скулптури:

 

P1240753.thumb.JPG.b6a542e62157f506870f97a8dd320730.JPGP1240772.JPG.5eccc40af5fadad084407213e337c21b.JPGP1240886.thumb.JPG.accd6ab3e676ad10f42cd3c8d2d435cf.JPG

 

Следва...

  • Харесвам 13
Връзка към коментар

Няма как да пропуснем пазара:), не че ще пазаруваме, ами обичаме да зяпаме и да се врем в шумотевицата.:yahoo:

 

P1240866.thumb.JPG.ecbc32e8b237b154369437f2cce744f2.JPGP1240868.thumb.JPG.8c2939f5366e662b065e27f8b4b26046.JPGP1240867.thumb.JPG.1a31c6fa73cf99a441cebab45499ce83.JPGP1240870.JPG.2caecf90c61cc4c07fb327c1ec90d682.JPG

 

На зеленчуковия и рибния - италианци. На битака - иностранци.;)

 

Още малко шматкане с кеф, ядене на сладоледи, каноли и то - денят се изниза.

 

P1240684.JPG.f54343d843fcc22627c975c68d70d97a.JPGP1240712.JPG.2276a4ce1c4571556898e6aaab59fbe3.JPGP1240725.thumb.JPG.b6e2a28258b2ca550afa59dbccedb11c.JPGP1240687.JPG.74b08c68d348c446a1683553e25ce8ed.JPGP1240681.JPG.c1bb5baad311ccacb3c726ecb36a5c59.JPGP1240700.JPG.a8b80883a6065cbc5d1fa514349dad51.JPGP1240701.JPG.075d7300d71a0d5e0098a10e8ff3f31e.JPGP1240703.JPG.1ce64a45c6c882bdd9e8b4be14ee07d3.JPGP1240726.JPG.3f3f0328e2f797f977735818a7083b99.JPGP1240730.JPG.8231445b1b82826ea4eefdb1ea977e04.JPGP1240746.JPG.159d9e1e33b10106c3b7856875dfa055.JPGP1240752.JPG.b1fe9a6e80cd637422dc0e1b74dd8243.JPGP1240754.JPG.c9c9bcc3d873666db477c452e55024d9.JPG

P1240781.JPG.85c0674b70aa1af28ec0af2937be3772.JPGP1240782.JPG.b2457bf606b9fbb24565b511cc57a99e.JPGP1240793.JPG.5028126abbae1afa1487ae318c899cb5.JPGP1240804.JPG.893346f81847484be67a4942d4282518.JPGP1240817.JPG.ea258568f2d38679de8d48626630c0f6.JPGP1240827.JPG.2fdff1287ec36d3cf80bc29af6b0ca9d.JPGP1240833.thumb.JPG.59f5e330a480a3b7dd01815e56ee820a.JPGP1240842.JPG.b4aed28fefcc16cec2588b45de0741a0.JPGP1240876.JPG.bf38dba9d394cd9c21a2fb85b1ea356a.JPG

 

Завършваме разходката , стигайки до тук:

 

P1240692.JPG.2600978918b1b33c82d3ad556a566122.JPGP1240693.JPG.b60a860c9b4aa5ce38ec61dc2b5f5e68.JPG

 

И казваме: "Чао , Палермо, чакай ни пак догодина през юни".

 

Край.

  • Харесвам 26
Връзка към коментар
  • 3 седмици по-късно ...
Публикувано: (редактирано)

Оставихме и Палермо, и Сицилия да ни чакат, пък аз гледам, че не съм разказала за разни други места.

По-скоро ще покажа.

 

"Не бива дори да шепнеш тайни на това място, защото ще бъдат чути надалече!"

Тази легенда се носи за една пещера, в която тиранът Дионисий държал затворниците си .

Тя била издълбана в скалите, по негово нареждане. Имала перфектна акустика и през малкия отвор в горната част, дори и най-тихо прошепнатата тайна, била чувана навън.

Според мен, като си затворен и си на път към смъртта, какви тайни, какви шепоти?:O

По-съм склонна да вярвам на другото твърдение - че злодеят се наслаждавал на стоновете, резултат на мъченията, на които бил подлагани затворените там хора.

А според археолозите, пещерата е служела за водохранилище на града. Май, това последното е най- вероятно.

Каквото и да е било, мястото е впечатляващо и има страхотна акустика. Може да се провери, трябва само малко да се попее.;)Туристите знаят това и все се намира някой, който извисява глас.:lol:Ние не хванахме ред с пеенето.

Пещерата се нарича " Ухото на Дионисий" и се намира в археологическия парк  " Неаполис" в Сиракуза.

Този музей под открито небе е съхранил останките на древния Неаполис и включва няколко обекта, включени в списъка на ЮНЕСКО за СКН.

Инфо за билети и часове за посещение тук.

Това са:

- гръцки театър

- римски амфитеатър.

- каменоломните на капуцините / Latomia del Paradiso /

- пещерата " Ухото на Дионисий" / Oreccio di Dionisio /

Ето и малко снимки:

 

595b9e085a619_Sicilya06.2014403.thumb.jpg.02dd559d6ecc021652bdef2fc1e72fa4.jpgP1190271.thumb.JPG.ff91de4e2ab39cc65075e960836fb81c.JPG

Клюката донесе, че на това място бил предполагаемиет гроб на Архимед. Който е роден в Сиракуза. Колко е вярно това твърдение, не се установи.:O

P1190268.JPG.5c314d6ee6ffe90381d4c0f6b43ad676.JPG

 

Гръцкият театър, издълбан в скалите, от V век пр.н.е.Казват, че в онези времена събирал около 16000 зрители , наслаждаващи се на трагедиите на Есхил и Еврипид. Или на едни други трагедии - гладиаторските битки.

В наше време театърът отново се използва като сцена за класически гръцки трагедии.

P1190220.JPG.1a2d2da69204626b785cd6c491ed1d57.JPG

Римският амфитеатър - трети по големина след  Колизеума и този във Верона. Тук са се състезавали с колесници и отново са се били гладиатори.

P1190231.JPG.d64433486479e98586d66338fc7fbed0.JPGP1190230.JPG.8de9d3ddce3e8f6890b044758e64b725.JPG

 

Интересен факт е, че и днес може да се мине по подземните коридори, през които гладиаторите са излизали на арената.

P1190228.JPG.e6efe380075a71ba2b918d1dd9ce5132.JPGP1190226.JPG.f32e7f0eec568e498bf8817107864ed6.JPG

 

Огромните дупки в скалите от  елинската епоха, със странното име " Райски каменоломни".

Защото те са били място на робски труд за нещастниците, които по най-примитивен начин добивали  стоителен материал за  своите господари.

А в едни по- късни времена, огромните ями и пещери, служели за затвор на атиняните, пленени при победата на Сиракуза през IV век пр.н.е.

По-късно , някъде до XVI век от новата история са били убежище на монаси. Днес са част от археологическия парк.

P1190244.JPG.1438a7b07cd48a01b8298d6d80182f49.JPGP1190210.JPG.e114f5795aa2daa7c25587b7a33e7159.JPG

 

 

Точно срещу археологическият парк е светилището  на Плачещата Св. Богородица / Santuario Madonna delle Lacrime/. Историята тук.

P1190262.thumb.JPG.c1fb2ea3d21cb8e7c46f0004c0060089.JPGP1190259.thumb.JPG.a3934d30c3ef84763028f0ce3c6892fa.JPGP1190256.thumb.JPG.e961b095975797f59ac883704ffaa8d4.JPG

Сантуариото си има и хотел на обратната страна.

P1190250.JPG.8bc7ce70f03533561289f678b41dab06.JPG

Всичко това се намира в новата част на Сиракуза.

 

Следващата снимка взех от нета, на нея ясно се вижда новата част на града с купола на Светилището и старият град - остров Ортиджа.

Всичко друго интересно в Сиракуза е там.siracusa_vista_dallaereo_con_letna_sullo_sfondo-foto_di_angelo.jpg.e42853f2ff28667892691220da586ef1.jpg

 

Крайбрежната:P1190057.JPG.08d07e7a83023f0cabfa7f09290fccf3.JPG

P1190079.JPG.08cbfa8af0473e294d47840465eb6bc8.JPGP1190078.JPG.b25308a8a2dbbe61801f2672d7100195.JPGP1190062.JPG.f81089ac3cfc26ff5aab27cdd4860fa9.JPG

 

Фонтанът на Аретуза:

P1190047.JPG.025df3150ab9a12353b69d7600f427a3.JPG

 

Площадът на Архимед. В центъра му е Фонтанът на Диана - богинята на лова, като централна статуя. Дело е на италианския скулптор  Джулио Москети.P1190033.JPG.e4c98ba29d63d0a8d93e02b4d45ce4f7.JPG

 

Недалеч е Храмът на Аполон:

 

P1190029.JPG.4b386de470c7f51e829ff963e81c5ea6.JPG

На самия край на острова се намира Кастело Маниаче, крепост, носеща името на своя създател - византийски генерал. Днес е музей.

 

P1190067.JPG.91c816dabe0dbdd2e577e25b1460548f.JPG

А това пък, им е плажът на сиракузци:O

P1190075.JPG.2386def1051dda9e467121661f8ca4cb.JPG

 

Между другото, съвсем наблизо е Фонтане Биянке, ако не се лъжа, около 15 километра, с чудесен плаж. С кола се стига бързо, но знам, има и градски автобуси до там.

На следващата снимка е площадът на Ортиджа, в дъното е църквата, където се намира картината на Караваджо, посветена на Санта Лучия, покровителката на града.

P1190039.JPG.094a944020f9326bfea8bcc1b3445ffc.JPG

 

Катедралата:

 

P1190036.thumb.JPG.7f3c63f39a38290169ba151f5b6c7fd6.JPG

 

Площадът:

 

P1190034.JPG.00e74c8cfd45b241daa970e82c81e841.JPG

По уличките на Ортиджа:

 

P1190114.thumb.JPG.b6e738aefb72911b2cbc10f6c1a0ab33.JPG

И какво още не трябва да се пропуска?;

Пазарът, разбира сеее! Ама, трябва да се отиде до обяд, защото след 12 свършват и тоното, и кралските скариди, мидите, стридите, раците и пр.

P1190020.JPG.32173f498462f1cee53534184d2b27a7.JPG

P1190018.JPG.6f6d4c46b64b28a0a5c51f3da12cccc7.JPG

 

 

 

Редактирано от AlexandraKo
  • Харесвам 25
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Според познавачите, най-едрата барокова Сицилианска перла е Ното. А според мен, с него спокойно могат да се мерят и Рагуза, и Модика, и Шикли, и още една камара мънички градчета из целия остров.

Но да, може би, Ното е най-аристократично и с най- голяма концентрация на красиви средновековни сгради.

Главното корсо се казва как? Естествено:

 

P1180827.JPG.06f3e6c300afee52c8ee94ccfdea529b.JPG

 

Като се разходим от единия до другия му край виждаме тези красоти:

 

P1180908.JPG.a944c7f3359d34492dd6ad95bd0790f5.JPG

 

P1180899.thumb.JPG.4173b0c4217ce0af1aa10a3a97321178.JPGP1180808.JPG.3537b265f6c3b1a7dd65d3f9acbda04b.JPGP1180816.JPG.d2f40473dc9b1a08b40e34c900c5680d.JPGP1180821.JPG.3bbf5eeda7821cf60ba11a799f03b65d.JPG

 

Любимото ни място за снимка е пред църквата, където винати има насядали дядовци, досущ, като в "Кръстникът":

P1180864.thumb.JPG.6b8455c82162d6949cf2588828f4f716.JPG

 

И непремееееееенно до каручката / пак асоциация с филма/:

 

P1180866.JPG.8169ab690c1033161a4738338572e0dc.JPG

 

Не бива да се пропуска " Палацо Николачи", с чудесни гледки от терасата:

P1180845.JPG.f966831d5ccdf7c293e95253352f2e34.JPG

 Красивият интериор:

 

P1180833.JPG.8b70d48039ebc0706575b249578ee2a1.JPGP1180846.thumb.JPG.7de7a724c58a19e9b166a5a73cb3e53b.JPGP1180847.thumb.JPG.024dff06715100b644c260d6f5f74fc0.JPG

 

следва...

 

  • Харесвам 21
Връзка към коментар
Публикувано: (редактирано)

Катедралата " Сан Николо" и Епископският дворец до нея:

 

P1180888.JPG.094a8222b2b28bb93cce052af657523a.JPG

 

P1180882.JPG.7b6c442508da4a17682ab489431a822b.JPGP1180873.thumb.JPG.7dcf7b238d89fc1d8096663ad198b5bf.JPGP1180878.thumb.JPG.17cc7b6dcbdc40950e7c8d812fd00e18.JPGP1180883.thumb.JPG.97354b1ed7181874245211f7cd31b2fc.JPGP1180884.JPG.c52515d65ef98e9e32948d5b594fcd71.JPG

 

 

P1180881.JPG

 

Църквата с дядовците е Chiesa di Montevergine:

 

P1180863.JPG.9c5d0b24768a6c5b5b3bb1779c0aab32.JPG

 

Много е красива отвътре:

 

P1180860.JPG.a259ff14d20d0dd2237bcac92e087ff1.JPG

 

P1180862.JPG.84480f37cad1eb32a50edf98fd88262d.JPG

 

следва...

Редактирано от AlexandraKo
  • Харесвам 16
Връзка към коментар

Още няколко снимки от главното корсо и мъничките му пресечки:

 

P1180911.JPG.a372f9980c27460f5be56d873c993387.JPGP1180915.JPG.2a812284649965365fa3f58d5efa8dae.JPGP1180908.JPG.bf7f5308a885f4d985ba9aec59b65bff.JPGP1180872.JPG.d7513b38c6fe89bc1a62cad3d67113fd.JPGP1180906.thumb.JPG.9d0290a67b0fd5cc1898d9b90cc5a237.JPGP1180803.JPG.03e722224e7537b13291a93210a42942.JPG

 

P1180806.JPG.718f414ee75a12825f5a0878fd3b2d24.JPG

 

 

P1180794.thumb.JPG.a55806b9a8075b1ca076c0c672c4fec8.JPG

 

P1180905.thumb.JPG.21e5d27c9d76d784c5fa3b1b642e4fbe.JPG

 

Тук Главната свършва и се вижда новата част на града:

 

P1180826.JPG.588214b0d7130548545752e3378f5237.JPG

 

следва...

  • Харесвам 19
Връзка към коментар
Публикувано: (редактирано)

Продължаваме разходката из сицилианските градчета.

Рагуза, Duomo di San Giorgio :

 

P1180952.thumb.JPG.03437016979f3eee21ab3c5f0637a678.JPGP1180942.JPG.3ebd733aee1b4569a4f993b03ee02d8b.JPGP1180943.JPG.c97fa7a782e9279d1946df3ff10c2b1c.JPGP1180945.JPG.5e88392488b1085bcd79f1ffbff2e753.JPGP1180946.JPG.03e42c7a24cbe6b737bab0f2c64baabf.JPG

 

Старата част - на Рагуза - Рагуза Ибла е просто прелестна.

 

P1180937.JPG.ba936de24f75ca62faed3786ecb20d46.JPGP1180955.JPG.1dd933ef8a2c26dd0655483ec9aaf889.JPGP1180963.JPG.00e85326caeceed430d4e4c845a5f35b.JPG

 

 

P1180968.JPG

P1180972.JPG

P1180933.JPG

P1180976.JPG

P1180977.JPG

 

следва...

Редактирано от AlexandraKo
  • Харесвам 21
Връзка към коментар

Модика:

 

P1180917.thumb.JPG.c7431d2aa1ddc52bb2b311d9134216a9.JPGP1180918.JPG.d7503a1499239d678c74eb56e0a533d1.JPGP1180919.JPG.aacbc201a4b28308d67e482904e1442e.JPGP1180923.JPG.7f11670bcaf77a6893fff2538d232834.JPGP1180921.JPG.5b472c2b2f10051986b17fe18d4852a5.JPG

 

Понеже сме големи почетатели  на Комисаре Монталбано, естествено, отиваме и в Пунта Сека. С много питане и с много гордост и радост от страна на местните хора, че харесваме тяхната легенда.

Къщата на Монталбано, която е хотел:

 

P1180983.thumb.JPG.958a539085efe99eef83c8f15cf9ef1f.JPG

 

P1180978.JPG.57241320360b278149e291eeb07c04ca.JPG

 

Плажчето пред къщата, където комисарят си плува за събуждане:

 

P1180979.JPG.dfaad15fa7b4bf721f41eb581ca3d0fc.JPGP1180980.JPG.117d01fddaa65a24c4464e9ddee229f9.JPG

 

Пунта Сека е много приятно местенце, с красив фар и мъничко, хубаво плажче.

 

Продължаваме по стъпките на Монталбано към работното му място -  полицейското управление в Шикли:

 

P1180991.JPG.246b9e3adf8318b837a89a7820e031ac.JPG

 

Главната улица на малкото градче се нарича „Франческо Мормина Пена“ и на много места се рекламира като "най-красвата барокова улица в света". Дали е баш тъй, не се наемам да твърдя, но наистина е много красива.

 

P1180998.JPG.0e4ee9caa33a1b248b8cda5c427b0942.JPGP1190001.thumb.JPG.a1d6b39d2a0a1f3fb54ddb4fe936429a.JPGP1190002.thumb.JPG.9cda8e7edc64796dd3349ef2e4677120.JPGP1190009.JPG.2c548430e3763b7f693a0034d4fdfe83.JPGP1180987.JPG.c750bf29050368caa4cee1917d8ddeaa.JPG

 

 

В древните времена, местните са живели в изсечени в скалите жилища, подобно на Матера.

Днес не са запазени и не са туристическа забележителност.

 

P1180985.JPG.cd92c8e1499e98e2e461158d65a48514.JPG

следва...

  • Харесвам 23
Връзка към коментар
На 19.06.2017 г. в 17:26, AlexandraKo каза:

На пода на централния неф има меридианна линия, с означение на зодиакалните знаци.

Това е своеобразен слънчев календар, проектиран от Джузепе Пиаци - астроном.

Лъч светлина, идващ през купола на храма, пада върху зодията, съответстваща на месеца.

Казват, че часовникът, независимо от простотата си, бил точен.

В Рим също има такъв часовник/календар с линията на меридиана, зодиакалните знаци т.н. - базиликата "Света Богородица на всички ангели и мъченици" (Santa Maria degli Angeli e dei Martiri).

Редактирано от bulpa
*правописна грешка
  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 1 минута , bulpa каза:

В Рим също има такъв часовник/календар с линията на меридиана, зодиакалните знаци т.н. - базиликата "Света Богородица на всички ангели и мъченици" (Santa Maria degli Angeli e dei Martiri).

Да, на много места има, в Катедралата на Болоня - също.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Сицилианската фръцла Тормина я знаят всички.:)Кацнала на върха на скалата, в много преплетени и сложни отношения с Етна, красива, та красива.:)

Намерих само една снимка от Изола Бела и тя е, дето ми се смеят на различните джапанки:

 

P1020547.JPG.819ce39aab6063e9602c8b8d7c4823e3.JPG

 

Ама добре се вижда и камънакът на плажа, и островчето на заден план. До него се стига лесно с лифта, че иначе си е много бъхтане надолу-нагоре.

Като се качим с лифта до града, пак има малко ходене и влизоаме през тази порта:

 

P1020579.thumb.JPG.fe548a4b0a319d97569cac065f90a0f9.JPG

 

Ето и малко Таормински красоти - гледките от високо:

P1190137.JPG.305b3d9ba376bb83088d38d94186aa05.JPGP1190130.JPG.fcb8ec2f37ba130af40d743eb91ca363.JPGP1190129.JPG.bc43283e81e852ceeb58ea29591385a2.JPG

Градчето:

 

P1190132.JPG.d2759724ef9e33cb2ff68b05c1b354f9.JPGP1190143.JPG.71a3675cd3381b5a8340d12563f21fd9.JPGP1190146.JPG.631af004fdc7096e6c003b88616cb84c.JPGP1190157.JPG.18aa7601265ead5be5eed0f1e0bbe2e0.JPGP1190165.thumb.JPG.dadbcb9194fbaa27c1e4803190b6e33f.JPGP1190171.JPG.83450587be9bcb3ea8906317b693e951.JPGP1190173.JPG.217388aab0041392030d10406d4c1fd2.JPGP1190181.JPG.cabb1d8c2691cbb6832ec15f4319cbc3.JPGP1190183.JPG.d8d144ecfb84ed0163b042444301d32a.JPGP1190166.thumb.JPG.1e25c08603c41ead6f348c01cac2c3bc.JPGP1190172.JPG.c5b8e94308c927c778a07cb3c010f117.JPGP1190116.JPG.adcc047463591efe1d3efce5f3b0f393.JPGP1190120.thumb.JPG.6c836a26a41b4281aebef4c751a77560.JPGP1190122.thumb.JPG.3376c7e92573ad5f1b4097ed769e894a.JPGP1190123.thumb.JPG.c7f7620d3c8fbf34eaf85eb504199b74.JPGP1190148.thumb.JPG.11d8be0500200dcc973bb978ca5b79ba.JPGP1190179.thumb.JPG.60f39b842509e5922013fda0dcdbddc1.JPG

 

И няколко снимки от преди стотина години.DSC01445.thumb.JPG.35cfd9e6ab230df47d733462d284fa55.JPGDSC01446.JPG.b3c7bed971eec9451a93e68b0f0efffb.JPGDSC01440.thumb.JPG.b318eb7970865842fd5b8bd6a12856ed.JPG

 

следва...

  • Харесвам 25
Връзка към коментар

На една ръка разстояние от Таормна е Джардини Наксос - мънинко курортно градченце, приятно местенце, с плаж, хубав исторически парк и чудесни кръчмички.

 

P1030108.thumb.JPG.78b9ecf97b393dcf93d92f40bf183552.JPGP1030092.JPG.047209232050a34b320717bf4380caf1.JPGP1030098.JPG.ec6d1786ded4e038cb41a29ae7165b31.JPGP1030109.JPG.d2ada150242bdf50f6ac7d3b226af3c9.JPGP1030110.JPG.585241d51bec328e9d4d12816a55c7f3.JPGP1030111.JPG.d103b66c46c779bcb97d5f3004e9efdb.JPGP1030113.JPG.5e23f887fdcefa699d0d14f79943416f.JPGP1030120.JPG.7ef4cd028318e7c93bb39d11274c9ede.JPGP1030122.JPG.e772087f257295457020e472925e1865.JPGP1030124.JPG.6ba9ee7431cc139ea4a23a82fee265e9.JPGP1030125.JPG.fc1d5ff48be292a0e6d20bc1c5c3691b.JPGP1030127.JPG.83652898921db1fa8a2c37039a170bfa.JPGP1030174.JPG.d9121d66531efa39a157a13dd8c7c38a.JPG

 

Църквата " Св.Панкрации", в чест на първия епископ на Таормина и неин покровител.

 

P1030159.JPG.b6f980e4f71383479e67becb967d4936.JPGP1030160.JPG.74969bf62edcce480e415689523623ea.JPGP1030158.thumb.JPG.7bd41e8cf3c0701727e219a690f4968f.JPGP1030163.JPG.0656aca834677df4ce2f5c8137c512aa.JPGP1030162.JPG.0df63fd591a612b8f190725def5216fc.JPG

 

Още няколко снимки от плажа и кея на Джардини-то.

 

P1030153.JPG.5b579ce9040c326befca844c91829cce.JPGP1030140.JPG.3f9b987b0af57e1c1bff370e68a56911.JPGP1030130.JPG.2a629fe277d17d43773afc28d925fb7c.JPGP1030133.JPG.10f198db0ed5618bab2038e0b254a26c.JPGP1030155.JPG.bd22d03516d1eee2a762c41527e54947.JPGP1030157.JPG.f8d4d28198e02f5c222674a36523affc.JPG

 

 

следва...

  • Харесвам 19
Връзка към коментар
Публикувано: (редактирано)

Днес ще отидем в Корлеоне. От Палермо е по - близо, около 60 километра. Ние отиваме от Чефалу, горе - долу, е  два пъти по-далече.

За Корлеоне кой не е чувал? Малкото селищенце / около 10 000 население/ е увековечено от Марио Пузо, но това не е без причина. То  е родно място на легендарните мафиотски босове - Салваторе / Тото/ Риина и Бернардо Провенцано. Тото Риина, наричан "Животното" и "Il Capo dei Capi" ("босът на босовете"), лежи в затвора от 1993 г. Той има две окончателни доживотни присъди и е признат за поръчител на повече от 100 убийства на конкуренти от мафията, политици и магистрати - включително, на  Фалконе и Борселино. В Корлеоне живее жената на Риина и се смята, че в негово отсъствие тя решава мафиотските спорове.

Така че,  мълвата за мафията не е само "градска легенда". Като резултат -  миналата година общината на Корлеоне беше разпусната. Нещо, което никога не се е случвало и селището премина под управлението на централната власт.
През 2014 година е арестуван общинският служител Антонио Ди Марко, сочен за местния мафиотски шеф.  Разследвани са и други общински служители,а кметицата на Корлеоне, трябваше да се се яви пред комисията "Антимафия", заради обвинение за връзки с мафията на родния и брат - Джовани Савона.

Самата кметица  - Леа Савона пък, е носителка на наградата Паоло Борселино -прокурорът, който беше убит показно на 19 юли  1992 година.

Отварям една скоба:

На 23 май 1992 , беше убит, отново показно,  неговия най- близък приятел -  прокурорът Джовани Фалконе.

Днес, летището на Палермо носи името Фалконе- Борселино в тяхна чест.

А тук има хубава  статия за " Убийството, което промени Италия".

Малък цитат:

" Държавата отговаря на удара с удар: в Сицилия биват изпратени 12 000 войници в подкрепа на полицията - и то за период от 6 години. Това е най-мащабната италианска операция от Втората световна война насам. Година след атентатите е заловен и техният организатор - Тото Рина, влиятелен мафиотски бос от Корлеоне, известен с прозвището "Чудовището". Рина е осъден на доживотен затвор. И други водещи фигури от подземния свят влизат зад решетките. А в Италия настъпва осезаема промяна - в училищата започват да се провеждат специализирани разяснителни часове, младежите научават какво означава да работиш за мафията, много търговци изведнъж отказват да плащат рекет, а група студенти основават движението Addiopizzo (в превод "Сбогом, рекет"). "

Край на скобата.

С една дума - Корлеоне е интересно място и си струва човек да се разходи до там, по едни забутани черни пътчета, към сърцето на Сицилия.

 

large-map-of-sicily.jpg

 

В Корлеоне има Музей на мафията, но според мен - нищо забележително. По-скоро  - документи, снимки и филмче на тази тема.

596f5749d12ab_.jpg.9d9cd0c717e66ca98f4232f2c43554cc.jpg596f575a7e304_.jpg.f66fd1c91a0af4c0c2df88daf73eae32.jpg596f576f99560_.JPG.560103c6fd62fa2233d72430d333b86e.JPG596f5781ab685_.thumb.JPG.bfa4f49fc310fdf55e21d9b345c9a7b8.JPG

 

следва...

 

Редактирано от AlexandraKo
  • Харесвам 19
Връзка към коментар
Публикувано: (редактирано)

Какво има нааай-много, във всичките италиански градове, градченца и селца?

Естествено - църкви. Дори и в най- забутаното място църквата е красива, богата и забележителна.

А в Корлеоне пък, има една камара църкви, че и манастир, на една скала, високо над селището, с прекрасни гледки.

Чак всичките църкви не обиколихме, най-важната там е " Сан Мартино", датирана от края на IVX век. Украсата е  пълна с произведения на Фра Феличе ,Пиетро Новелли и Джорджо Паладино.

 

597053da5ea52_.thumb.JPG.84cc4e0926f7b54f272a3fbb63cdfadb.JPGP110025800.thumb.JPG.73f4ece9bca7a0c966770fba976fe2be.JPG597053ef8b14e_.thumb.JPG.048b0578f10a1621170303f425c41b62.JPG597053f9f02c7_.thumb.JPG.1b2feb2b445527b72fb8f42b6f8b8965.JPG5970542b840b6_.thumb.JPG.7318d18ab8c5f0461666b2b544ca540d.JPG5970540f0e19a_.thumb.JPG.388d5d7fc1a74a3e87d343cdb50aeee2.JPG

P110025600.thumb.JPG.1b0752c68d68b87a72214e2347dd8d8e.JPG

 

597055c027474_12345.thumb.JPG.21cee1b371b36887ce420567cc1d5a9e.JPG

 

 

Продължаваме по тесните улички на Корлеоне:

 

5970559b56ceb_123.thumb.JPG.78ab7ba044131e929f689b62128db4e0.JPG

597055ed6960f_.thumb.JPG.96a640ea108f084d13d55d5d3701e2b3.JPG5970560f2b0f1_.thumb.JPG.7eb695ecf63cb9e3aec6d0b2bdd57c87.JPG

 

 

 

Минаваме набръжко през селския / пардон, градския/ музей:

597057d06b3fb_123456.JPG.a71f9827712fe5b2da9b0e09caadeb62.JPG

Тръгнали сме към тая скала, където с намира манстирът Сан Салваторе, от средата XVII век.

 

597058942ab9d_12345678912345.JPG.a8475aceea4a4c8366766120c2a61fa5.JPG

 

Пътят е много стръмен, не ни пуснаха вътре, но гледките от високото са прекрасни:

 

597058ca9809a_1234567891234.thumb.JPG.fb4926e354ddb52ce52b50f0d40ad358.JPG597058d836f84_1234567.JPG.744b85cde802305f4332cb51f052f561.JPG597058dbd27f7_12345678.JPG.137f03025fe700784a056ffdfcfdb057.JPG597058e02c953_123456789.JPG.a2697af3f62a4488f7dd12ca1d9795d5.JPG597059329ed17_1234567891.thumb.JPG.8ac4bfe065fde2f4f69ea7089b1ca545.JPG5970593ca3b8d_12345678912.thumb.JPG.1d52af6d2da0083bc682a9472790e43c.JPG5970594c8f6ae_123456789123.JPG.74de18011e53cf27482803fe6025e485.JPG

 

следва...

Редактирано от AlexandraKo
  • Харесвам 22
Връзка към коментар

@AlexandraKo, тази тема ми е във Favorites Bar-a.

Не ми трябва нищо друго за Сицилия, когато я планирам един ден.

Ако попишеш още малко и ... ще вземе да се случи ... не по-късно от юни 2018. :) 

10х.:thankyou:

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
преди 9 минути , ven62 каза:

@AlexandraKo, тази тема ми е във Favorites Bar-a.

Не ми трябва нищо друго за Сицилия, когато я планирам един ден.

Ако попишеш още малко и ... ще вземе да се случи ... не по-късно от юни 2018. :) 

10х.:thankyou:

Благодаря ти!

Не още малко, доста ще попиша.:yahoo:

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

по повод Корлеоне, Фалконе и Борсалино /не е случайно, че в почти всеки град има улица или площад с това име/, не помня дали споделих като се върнахме, но един ден след като тръгнахме към Катаня от Палермо, там беше извършено първото от доста време насам показно убийство на един *капо* - Джузепе Дайноти, и то в относително по-широкия център, рано сутринта, докато .... е карал колело /след 20-30 години, прекарани в затвора, явно е минал на по-фитнес режим/

 

едновременно с това се беше случила и трагедията в Бирмингам, но това убийство измести всякакви новини и беше отразено супер мащабно из техните телевизии и всякакви форми на медии, и по всички коментари неминуемо правеха връзка, че нарочно е извършено ден преди 25-та годишнина от атентата срещу Фалконе, за да напомнят непоколебимо, че мафията може и да е тиха и незабележима в последните години, но си е неизменно там

 

от друга страна, в центъра на Ортиджа присъствахме на много интересно мероприятие, което продължи поне два дни - на площада бяха докарали полицейски поршета и бмв-та, около тях беше пълно с красиви карабиниери и карабиниерки в пълни униформи, и целият район беше препълнен с деца, доведени организирано - от детски градини и училища, на които им провеждаха нещо като *гражданско обучение* - явно им разясняваха какво прави полицията, правилата за движение и от сорта, но всички бяаха грейнали и светнали, тогава си помислих колко умен и перспективен ход е това - да пратиш красиви представители на органите на реда с фамозни коли и в малките детски глави да остане мисълта, че това са добрите, и да, и добрите също са готини :) дори моят син, дето е на 16, отиде да се бута да види една от колите, при което един карабиниер го потупа по рамото, нашият се стресна, че ще го гонят, а вместо това онзи учтиво го покани да влезе във всички коли, а нас ни повика да го снимаме.... мда, заради разни такива дреболии в нашето общество младежите викат на полицията "ушев", а в Сиракуза поне аз видях уважение в погледа на хората към тях

 

 

medium.syracuse30.jpg.adc96a76bc1a6fbc686612d4de4f7674.jpg.fb16c74af4a4aeebfec5d4d684a07065.jpgmedium.syracuse25.jpg.e5fe27ac062b4568f819628ad7c31d72.jpg.5cc581358880538cde91e1cf27afdc0b.jpg

от трета страна, наистина не си представям подобна акция в уличките на Палермо да се радва на успех :lol:

 

  • Харесвам 16
Връзка към коментар
Публикувано: (редактирано)

Ще се самоцитирам в подкрепа на казаното от теб. По- нагоре дадох линк за статията:

 

Убийството, което промени Италия

 

Да, Палермо се промени след атентатите от 1992-ра. Но мафията все още съществува. "Мафията, която извършваше убийства и атентати, се преобрази в мафия, облечена в костюм и вратовръзка, която се подвизава в необятните ширини на финансовия свят. Да се бориш срещу мафията е днес много по-безопасно, но затова пък много по-трудно", казва кметът на Палермо Леолука Орландо.

За Мария Фалконе борбата срещу мафията се е превърнала в основна цел на живота й. Сестрата на покойния съдия е основала специална фондация и организира разяснителни семинари в цялата страна. Често се пита как би изглеждала Италия днес, ако брат й все още беше жив и продължаваше да се бори срещу подземния свят.

"Ако държавата и обществото бяха застанали тогава зад него, вместо да го заливат с упреци, съмнения и завист, къде ли щяхме да сме днес? Може би Коза Ностра щеше наистина да е победена", казва Мария Фалконе.

 

На мен винаги ми е била много интересна историята / а и съвремието/ на Сицилианската мафия. Може би, защото " Кръстникът" у нас е настолна книга, още от онези времена, когато филма биде изгледан къде стотина пъти. После - " Октопод " с показното убийство на Корадо  Катани и клетвата на Силвия да отмъсти. ..

А атентатите на Фалконе и Борселино си ги спомням отлично, но тогава нямаше много информация по нашите вестници. Но по- късно, когато беше възможно издирих и изчетох всичко.

По тази причина още на първото ни посещение в Сицилия, Корлеоне беше начело.

Нямаше да пиша, че не знаех къде са ми снимките. Тези дни ги намерих на един диск, заедно с още интересни, които ще споделя тези дни.

 

Редактирано от AlexandraKo
  • Харесвам 7
Връзка към коментар
Публикувано: (редактирано)

Имало едно време в Сицилия един Добър крал - Вилхелм II. И както сладичко си спял една нощ, му се явила Божията майка и му показала мястото, където Лошият крал - Вилхелм I / който му се явявал  и баща/, бил заровил съкровищата, натрупани през годините на кралуването си.:)

Мястото било на върха на един хълм, недалеч от Палермо и Добрият крал започнал да строи  там храм и бенедиктински манастир в чест на Пресветата Дева .

Историците, разбира се, говорят друго:

Тъй като Добрият крал бил твърде млад, за да разбира от важните държавни дела, практически, кралството се управлявало от архиепископа на Палермо - Гуалтеро Офамилио, англичанин по произход/ Уолтър Мил/ . Създаването на новото архиепископство трябвало да намали неговото влияние и да повдигне авторитета на Добрия крал.

Освен това, дядото на Добрия крал посторил в Чефалу катедрала за чудо и приказ и внукът много искрено си пожелал да го надмине.

И понеже желанията се сбъдват / особено, когато не липсват пари/, църквата била построена бързо и в 1183 г. започнала декорацията. Някъде до 1189 били сътворени великолепните мозайки, с която тази църква е известна в цял свят.

Да, обаче, Добрият крал се споминал и работата по новата църква замряла за цели почти 80 години.

Тя била завършена и осветена едва в 1267г.

Катедралата съчетава много стилове - византийски, нормански, античен, ислямски.

Но това, с което е най- забележителна, са великолепните мозайки, представляваци цял цикъл на библейска тематика. Сцени от Стария и Новия завет и много икони  на светци - 130 на брой, с обща площ над 6500 кв.м.

И понеже Добрият крал, хем  сътворил добро дело, хем такава била и  неговата лична воля, бил погребан точно тук.

Отвън изобщо не личи на какво ще стане свидетел човек, когато прекрачи портите на катедралата, наречена Санта Мария Нуова.

Или, по- често наричана просто Катедралата на Монреале.

 

Ето го Вилхелм II с катедралата, дар за Божията майка:

31.thumb.jpg.5b2ae77384cdebcc28cbc993e87aaa9f.jpg

 

 

Ето го и саркофагът на Добрия крал:

 

32.JPG.ace820a5efb81cd02e0c1b94758ea2b2.JPG

 

Ето го и този, на лошия крал / на баща му/:

 

34.JPG.8e13bbd5053da5f46896b011f934e10c.JPG

 

Първо ще огледаме отвън, ще надникнем в двора и ще се качим на покрива:

 

2.JPG.c3a85d7a2b4c6d9c42b499749b7ae0d1.JPG1.thumb.jpg.ad1cc0ae0dd818eaeab497451a93e35b.jpgP1100453.JPG.5f31887286e97df4ede5fe564887ad84.JPGP1100608.thumb.JPG.5c32ab2b6472adbf3c5044febd4b137f.JPGP1100593.thumb.JPG.75e6e2644c75706d19ac0f0e2a1d43d0.JPG7.thumb.jpg.664c8a3bf982e134007165026396b467.jpg11.thumb.jpg.610c1137028442eb2a6136310ddabf7f.jpg14.thumb.jpg.4f1f51deccd22b2f8a2b1b629ee21b61.jpg

 

следва...

Редактирано от AlexandraKo
  • Харесвам 12
Връзка към коментар

Размислих, първо да се качим горе, че се вижда всичко:

30.thumb.JPG.9dec9620d53bc68c3fef5b1875c70984.JPG

 

Една от пътечките горе.

 

Гледката към вътрешния двор и манастира:

 

P1100589.thumb.JPG.da0a1707530a4ee36d6173b3b5f4ecc7.JPG

Дворът представлява правилен квадрат със страна 47 метра и поредица от колонади, изцяло в арабски стил. Не седнах да ги броя, но има разминаване в различните източници - едни твърдят, че колоните са 228, други - че са 208.

Колоните са различни и като изработка, и като материал, и като капители.

Ако някой пита от къде е дошло арабското в Сицилия, съвсем накратко:

през IX век островът е бил завоюван от араби, през X - тук имало полу-независим емират, а през XI се настанили норманите.

Та по тези причини се е получила тази странна мешавица от стилове, която, изобщо не пречи на красотата на това място.

 

Ето някои от колоните:

 

1.thumb.jpg.5b8df6a264a64d973d05de7c9ac12627.jpg2.thumb.jpg.91c9fc943e79c3bb080acd354aae20a4.jpg3.thumb.jpg.1b28f345b0755deebb940c6809bc8364.jpg4.thumb.jpg.94e79149718907b9f1f18e200ec3d461.jpg5.thumb.jpg.b324d5456ee5e3c4a1c5b2e3f0b5bf7c.jpg

 

6.thumb.jpg.e4d5bc52acfa9ac25e6477773327d1f3.jpg

 

18.thumb.jpg.2f82b58f5a3dcb03e457e6e46776cf01.jpg

 

Красотата на двора се вижда най-добре, като се качим на покрива, което препоръчвам горещо. На нивото на земята не е същото.

 

Влизаме вътре . Мозайките наистина са невероятно красиви. Човек не може да не си зададе въпроса - как е сътворено всичко това?

А пък аз си задавам и разни други въпроси - защо в ония времена, когато всичко се е правело ръчно, бавно, трудно и с безкрайни усилия, то не само е красиво, ами и дълговечно. И какво прави човечеството днес, / като в оня виц/ , освен " разтворими ролца за тоалетна хартия"?

Отплеснах се, ето ги мозайките, аз съм си ги разделила на стенни и подови, така ще подредя и снимките.

Първо стенните:

Главният неф с Христос и Божията майка под него:

 

17.jpg.197c4b65a101fa9ff757a2c8c6747123.jpg

 

33.jpg.c74285c6ccecb3524cac16f2bd6a2ab6.jpg

 

 

15.thumb.jpg.8e6cdb498b917a5fad0bda07034de4b8.jpg

 

На паното под фигурата на Христос Пантократор е Божията майка с Младенеца, а до нея:

вдясно - Архангел Гавраил, отляво - Архангел Михаил.

 

16.jpg.ba16308ed2e8c6c42edfd8404055cd5e.jpg

 

21.jpg.67e81c6756b4e62ce129a2992875e9cf.jpg

 

следва...

  • Харесвам 14
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.