AlexandraKo 116624 Публикувано: 19 юни, 2017 Автор Сподели Публикувано: 19 юни, 2017 (редактирано) Катедралата в Палермо Специално внимание ще обърна на Катедралата в Палермо. Точното име е " Успение Богородично" или " Санта Мария Асунта". На това място през вековете първо е имало ранно-християнска базилика, по-късно - разрушена и заменена с джамия. Днешната Катедрала е норманско-арабски религиозен комплекс, датиращ от XII век, с правоъгълна форма и кули в двата края, съчетал разнообразни стилови елементи на изработка. Кулите са готически, куполът - барок, часовниковата кула е нормандска. В Катедралата се намират гробниците на Роже II (1095-1154), първия крал на Сицилия, Фридрих II Хохенщауфен (1194-1250), император на Германската Римска империя и крал на Сицилия, и на неговата съпруга Констанца Арагонска. Интересна е съкровищницата на Kатедралата, в която се съхраняват одежди, бижута, църковна утвар, сребърни прибори, чаши, съдове, гравюри и произведения на изкуството. Сред най-ценните богатства е короната на Констанца Арагонска. Пищно, цветно и красиво. Започвам с фасадата: Следва... Редактирано 19 юни, 2017 от AlexandraKo 21 Връзка към мнение
AlexandraKo 116624 Публикувано: 19 юни, 2017 Автор Сподели Публикувано: 19 юни, 2017 На пода на централния неф има меридианна линия, с означение на зодиакалните знаци. Това е своеобразен слънчев календар, проектиран от Джузепе Пиаци - астроном. Лъч светлина, идващ през купола на храма, пада върху зодията, съответстваща на месеца. Казват, че часовникът, независимо от простотата си, бил точен. А италианският астроном е този, който през 1801 година открива най-големия астероид в Слънчевата система - Церера. Прекрасни мраморни подове, мозайки, стенописи и скулптури: Следва... 13 Връзка към мнение
AlexandraKo 116624 Публикувано: 19 юни, 2017 Автор Сподели Публикувано: 19 юни, 2017 (редактирано) Още от интериора на Катедралата: Следва... Редактирано 19 юни, 2017 от AlexandraKo 13 Връзка към мнение
AlexandraKo 116624 Публикувано: 19 юни, 2017 Автор Сподели Публикувано: 19 юни, 2017 (редактирано) Още една много красива църква на Палермо: Chiesa di San Francesco di Paola. Следва... Редактирано 19 юни, 2017 от AlexandraKo 13 Връзка към мнение
AlexandraKo 116624 Публикувано: 19 юни, 2017 Автор Сподели Публикувано: 19 юни, 2017 Няма как да пропуснем пазара, не че ще пазаруваме, ами обичаме да зяпаме и да се врем в шумотевицата. На зеленчуковия и рибния - италианци. На битака - иностранци. Още малко шматкане с кеф, ядене на сладоледи, каноли и то - денят се изниза. Завършваме разходката , стигайки до тук: И казваме: "Чао , Палермо, чакай ни пак догодина през юни". Край. 26 Връзка към мнение
AlexandraKo 116624 Публикувано: 4 юли, 2017 Автор Сподели Публикувано: 4 юли, 2017 (редактирано) Оставихме и Палермо, и Сицилия да ни чакат, пък аз гледам, че не съм разказала за разни други места. По-скоро ще покажа. "Не бива дори да шепнеш тайни на това място, защото ще бъдат чути надалече!" Тази легенда се носи за една пещера, в която тиранът Дионисий държал затворниците си . Тя била издълбана в скалите, по негово нареждане. Имала перфектна акустика и през малкия отвор в горната част, дори и най-тихо прошепнатата тайна, била чувана навън. Според мен, като си затворен и си на път към смъртта, какви тайни, какви шепоти? По-съм склонна да вярвам на другото твърдение - че злодеят се наслаждавал на стоновете, резултат на мъченията, на които бил подлагани затворените там хора. А според археолозите, пещерата е служела за водохранилище на града. Май, това последното е най- вероятно. Каквото и да е било, мястото е впечатляващо и има страхотна акустика. Може да се провери, трябва само малко да се попее.Туристите знаят това и все се намира някой, който извисява глас.Ние не хванахме ред с пеенето. Пещерата се нарича " Ухото на Дионисий" и се намира в археологическия парк " Неаполис" в Сиракуза. Този музей под открито небе е съхранил останките на древния Неаполис и включва няколко обекта, включени в списъка на ЮНЕСКО за СКН. Инфо за билети и часове за посещение тук. Това са: - гръцки театър - римски амфитеатър. - каменоломните на капуцините / Latomia del Paradiso / - пещерата " Ухото на Дионисий" / Oreccio di Dionisio / Ето и малко снимки: Клюката донесе, че на това място бил предполагаемиет гроб на Архимед. Който е роден в Сиракуза. Колко е вярно това твърдение, не се установи. Гръцкият театър, издълбан в скалите, от V век пр.н.е.Казват, че в онези времена събирал около 16000 зрители , наслаждаващи се на трагедиите на Есхил и Еврипид. Или на едни други трагедии - гладиаторските битки. В наше време театърът отново се използва като сцена за класически гръцки трагедии. Римският амфитеатър - трети по големина след Колизеума и този във Верона. Тук са се състезавали с колесници и отново са се били гладиатори. Интересен факт е, че и днес може да се мине по подземните коридори, през които гладиаторите са излизали на арената. Огромните дупки в скалите от елинската епоха, със странното име " Райски каменоломни". Защото те са били място на робски труд за нещастниците, които по най-примитивен начин добивали стоителен материал за своите господари. А в едни по- късни времена, огромните ями и пещери, служели за затвор на атиняните, пленени при победата на Сиракуза през IV век пр.н.е. По-късно , някъде до XVI век от новата история са били убежище на монаси. Днес са част от археологическия парк. Точно срещу археологическият парк е светилището на Плачещата Св. Богородица / Santuario Madonna delle Lacrime/. Историята тук. Сантуариото си има и хотел на обратната страна. Всичко това се намира в новата част на Сиракуза. Следващата снимка взех от нета, на нея ясно се вижда новата част на града с купола на Светилището и старият град - остров Ортиджа. Всичко друго интересно в Сиракуза е там. Крайбрежната: Фонтанът на Аретуза: Площадът на Архимед. В центъра му е Фонтанът на Диана - богинята на лова, като централна статуя. Дело е на италианския скулптор Джулио Москети. Недалеч е Храмът на Аполон: На самия край на острова се намира Кастело Маниаче, крепост, носеща името на своя създател - византийски генерал. Днес е музей. А това пък, им е плажът на сиракузци Между другото, съвсем наблизо е Фонтане Биянке, ако не се лъжа, около 15 километра, с чудесен плаж. С кола се стига бързо, но знам, има и градски автобуси до там. На следващата снимка е площадът на Ортиджа, в дъното е църквата, където се намира картината на Караваджо, посветена на Санта Лучия, покровителката на града. Катедралата: Площадът: По уличките на Ортиджа: И какво още не трябва да се пропуска?; Пазарът, разбира сеее! Ама, трябва да се отиде до обяд, защото след 12 свършват и тоното, и кралските скариди, мидите, стридите, раците и пр. Редактирано 4 юли, 2017 от AlexandraKo 25 Връзка към мнение
AlexandraKo 116624 Публикувано: 18 юли, 2017 Автор Сподели Публикувано: 18 юли, 2017 Според познавачите, най-едрата барокова Сицилианска перла е Ното. А според мен, с него спокойно могат да се мерят и Рагуза, и Модика, и Шикли, и още една камара мънички градчета из целия остров. Но да, може би, Ното е най-аристократично и с най- голяма концентрация на красиви средновековни сгради. Главното корсо се казва как? Естествено: Като се разходим от единия до другия му край виждаме тези красоти: Любимото ни място за снимка е пред църквата, където винати има насядали дядовци, досущ, като в "Кръстникът": И непремееееееенно до каручката / пак асоциация с филма/: Не бива да се пропуска " Палацо Николачи", с чудесни гледки от терасата: Красивият интериор: следва... 21 Връзка към мнение
AlexandraKo 116624 Публикувано: 18 юли, 2017 Автор Сподели Публикувано: 18 юли, 2017 (редактирано) Катедралата " Сан Николо" и Епископският дворец до нея: Църквата с дядовците е Chiesa di Montevergine: Много е красива отвътре: следва... Редактирано 18 юли, 2017 от AlexandraKo 16 Връзка към мнение
AlexandraKo 116624 Публикувано: 18 юли, 2017 Автор Сподели Публикувано: 18 юли, 2017 Още няколко снимки от главното корсо и мъничките му пресечки: Тук Главната свършва и се вижда новата част на града: следва... 19 Връзка към мнение
AlexandraKo 116624 Публикувано: 18 юли, 2017 Автор Сподели Публикувано: 18 юли, 2017 (редактирано) Продължаваме разходката из сицилианските градчета. Рагуза, Duomo di San Giorgio : Старата част - на Рагуза - Рагуза Ибла е просто прелестна. следва... Редактирано 18 юли, 2017 от AlexandraKo 21 Връзка към мнение
AlexandraKo 116624 Публикувано: 18 юли, 2017 Автор Сподели Публикувано: 18 юли, 2017 Модика: Понеже сме големи почетатели на Комисаре Монталбано, естествено, отиваме и в Пунта Сека. С много питане и с много гордост и радост от страна на местните хора, че харесваме тяхната легенда. Къщата на Монталбано, която е хотел: Плажчето пред къщата, където комисарят си плува за събуждане: Пунта Сека е много приятно местенце, с красив фар и мъничко, хубаво плажче. Продължаваме по стъпките на Монталбано към работното му място - полицейското управление в Шикли: Главната улица на малкото градче се нарича „Франческо Мормина Пена“ и на много места се рекламира като "най-красвата барокова улица в света". Дали е баш тъй, не се наемам да твърдя, но наистина е много красива. В древните времена, местните са живели в изсечени в скалите жилища, подобно на Матера. Днес не са запазени и не са туристическа забележителност. следва... 23 Връзка към мнение
bulpa 8379 Публикувано: 18 юли, 2017 Сподели Публикувано: 18 юли, 2017 (редактирано) На 19.06.2017 г. в 17:26, AlexandraKo каза: На пода на централния неф има меридианна линия, с означение на зодиакалните знаци. Това е своеобразен слънчев календар, проектиран от Джузепе Пиаци - астроном. Лъч светлина, идващ през купола на храма, пада върху зодията, съответстваща на месеца. Казват, че часовникът, независимо от простотата си, бил точен. В Рим също има такъв часовник/календар с линията на меридиана, зодиакалните знаци т.н. - базиликата "Света Богородица на всички ангели и мъченици" (Santa Maria degli Angeli e dei Martiri). Редактирано 18 юли, 2017 от bulpa *правописна грешка 3 Връзка към мнение
AlexandraKo 116624 Публикувано: 18 юли, 2017 Автор Сподели Публикувано: 18 юли, 2017 преди 1 минута , bulpa каза: В Рим също има такъв часовник/календар с линията на меридиана, зодиакалните знаци т.н. - базиликата "Света Богородица на всички ангели и мъченици" (Santa Maria degli Angeli e dei Martiri). Да, на много места има, в Катедралата на Болоня - също. 1 Връзка към мнение
AlexandraKo 116624 Публикувано: 19 юли, 2017 Автор Сподели Публикувано: 19 юли, 2017 Сицилианската фръцла Тормина я знаят всички.Кацнала на върха на скалата, в много преплетени и сложни отношения с Етна, красива, та красива. Намерих само една снимка от Изола Бела и тя е, дето ми се смеят на различните джапанки: Ама добре се вижда и камънакът на плажа, и островчето на заден план. До него се стига лесно с лифта, че иначе си е много бъхтане надолу-нагоре. Като се качим с лифта до града, пак има малко ходене и влизоаме през тази порта: Ето и малко Таормински красоти - гледките от високо: Градчето: И няколко снимки от преди стотина години. следва... 25 Връзка към мнение
AlexandraKo 116624 Публикувано: 19 юли, 2017 Автор Сподели Публикувано: 19 юли, 2017 На една ръка разстояние от Таормна е Джардини Наксос - мънинко курортно градченце, приятно местенце, с плаж, хубав исторически парк и чудесни кръчмички. Църквата " Св.Панкрации", в чест на първия епископ на Таормина и неин покровител. Още няколко снимки от плажа и кея на Джардини-то. следва... 19 Връзка към мнение
AlexandraKo 116624 Публикувано: 19 юли, 2017 Автор Сподели Публикувано: 19 юли, 2017 (редактирано) Днес ще отидем в Корлеоне. От Палермо е по - близо, около 60 километра. Ние отиваме от Чефалу, горе - долу, е два пъти по-далече. За Корлеоне кой не е чувал? Малкото селищенце / около 10 000 население/ е увековечено от Марио Пузо, но това не е без причина. То е родно място на легендарните мафиотски босове - Салваторе / Тото/ Риина и Бернардо Провенцано. Тото Риина, наричан "Животното" и "Il Capo dei Capi" ("босът на босовете"), лежи в затвора от 1993 г. Той има две окончателни доживотни присъди и е признат за поръчител на повече от 100 убийства на конкуренти от мафията, политици и магистрати - включително, на Фалконе и Борселино. В Корлеоне живее жената на Риина и се смята, че в негово отсъствие тя решава мафиотските спорове. Така че, мълвата за мафията не е само "градска легенда". Като резултат - миналата година общината на Корлеоне беше разпусната. Нещо, което никога не се е случвало и селището премина под управлението на централната власт. През 2014 година е арестуван общинският служител Антонио Ди Марко, сочен за местния мафиотски шеф. Разследвани са и други общински служители,а кметицата на Корлеоне, трябваше да се се яви пред комисията "Антимафия", заради обвинение за връзки с мафията на родния и брат - Джовани Савона. Самата кметица - Леа Савона пък, е носителка на наградата Паоло Борселино -прокурорът, който беше убит показно на 19 юли 1992 година. Отварям една скоба: На 23 май 1992 , беше убит, отново показно, неговия най- близък приятел - прокурорът Джовани Фалконе. Днес, летището на Палермо носи името Фалконе- Борселино в тяхна чест. А тук има хубава статия за " Убийството, което промени Италия". Малък цитат: " Държавата отговаря на удара с удар: в Сицилия биват изпратени 12 000 войници в подкрепа на полицията - и то за период от 6 години. Това е най-мащабната италианска операция от Втората световна война насам. Година след атентатите е заловен и техният организатор - Тото Рина, влиятелен мафиотски бос от Корлеоне, известен с прозвището "Чудовището". Рина е осъден на доживотен затвор. И други водещи фигури от подземния свят влизат зад решетките. А в Италия настъпва осезаема промяна - в училищата започват да се провеждат специализирани разяснителни часове, младежите научават какво означава да работиш за мафията, много търговци изведнъж отказват да плащат рекет, а група студенти основават движението Addiopizzo (в превод "Сбогом, рекет"). " Край на скобата. С една дума - Корлеоне е интересно място и си струва човек да се разходи до там, по едни забутани черни пътчета, към сърцето на Сицилия. В Корлеоне има Музей на мафията, но според мен - нищо забележително. По-скоро - документи, снимки и филмче на тази тема. следва... Редактирано 19 юли, 2017 от AlexandraKo 19 Връзка към мнение
AlexandraKo 116624 Публикувано: 20 юли, 2017 Автор Сподели Публикувано: 20 юли, 2017 (редактирано) Какво има нааай-много, във всичките италиански градове, градченца и селца? Естествено - църкви. Дори и в най- забутаното място църквата е красива, богата и забележителна. А в Корлеоне пък, има една камара църкви, че и манастир, на една скала, високо над селището, с прекрасни гледки. Чак всичките църкви не обиколихме, най-важната там е " Сан Мартино", датирана от края на IVX век. Украсата е пълна с произведения на Фра Феличе ,Пиетро Новелли и Джорджо Паладино. Продължаваме по тесните улички на Корлеоне: Минаваме набръжко през селския / пардон, градския/ музей: Тръгнали сме към тая скала, където с намира манстирът Сан Салваторе, от средата XVII век. Пътят е много стръмен, не ни пуснаха вътре, но гледките от високото са прекрасни: следва... Редактирано 20 юли, 2017 от AlexandraKo 22 Връзка към мнение
ven62 30758 Публикувано: 20 юли, 2017 Сподели Публикувано: 20 юли, 2017 @AlexandraKo, тази тема ми е във Favorites Bar-a. Не ми трябва нищо друго за Сицилия, когато я планирам един ден. Ако попишеш още малко и ... ще вземе да се случи ... не по-късно от юни 2018. 10х. 5 Връзка към мнение
AlexandraKo 116624 Публикувано: 20 юли, 2017 Автор Сподели Публикувано: 20 юли, 2017 преди 9 минути , ven62 каза: @AlexandraKo, тази тема ми е във Favorites Bar-a. Не ми трябва нищо друго за Сицилия, когато я планирам един ден. Ако попишеш още малко и ... ще вземе да се случи ... не по-късно от юни 2018. 10х. Благодаря ти! Не още малко, доста ще попиша. 6 Връзка към мнение
Емика 6327 Публикувано: 20 юли, 2017 Сподели Публикувано: 20 юли, 2017 (редактирано) Огромно благодаря! Отново бях на тези места благодарение на прекрасните снимки и описание. Редактирано 20 юли, 2017 от Емика 1 Връзка към мнение
antea 13307 Публикувано: 20 юли, 2017 Сподели Публикувано: 20 юли, 2017 по повод Корлеоне, Фалконе и Борсалино /не е случайно, че в почти всеки град има улица или площад с това име/, не помня дали споделих като се върнахме, но един ден след като тръгнахме към Катаня от Палермо, там беше извършено първото от доста време насам показно убийство на един *капо* - Джузепе Дайноти, и то в относително по-широкия център, рано сутринта, докато .... е карал колело /след 20-30 години, прекарани в затвора, явно е минал на по-фитнес режим/ едновременно с това се беше случила и трагедията в Бирмингам, но това убийство измести всякакви новини и беше отразено супер мащабно из техните телевизии и всякакви форми на медии, и по всички коментари неминуемо правеха връзка, че нарочно е извършено ден преди 25-та годишнина от атентата срещу Фалконе, за да напомнят непоколебимо, че мафията може и да е тиха и незабележима в последните години, но си е неизменно там от друга страна, в центъра на Ортиджа присъствахме на много интересно мероприятие, което продължи поне два дни - на площада бяха докарали полицейски поршета и бмв-та, около тях беше пълно с красиви карабиниери и карабиниерки в пълни униформи, и целият район беше препълнен с деца, доведени организирано - от детски градини и училища, на които им провеждаха нещо като *гражданско обучение* - явно им разясняваха какво прави полицията, правилата за движение и от сорта, но всички бяаха грейнали и светнали, тогава си помислих колко умен и перспективен ход е това - да пратиш красиви представители на органите на реда с фамозни коли и в малките детски глави да остане мисълта, че това са добрите, и да, и добрите също са готини дори моят син, дето е на 16, отиде да се бута да види една от колите, при което един карабиниер го потупа по рамото, нашият се стресна, че ще го гонят, а вместо това онзи учтиво го покани да влезе във всички коли, а нас ни повика да го снимаме.... мда, заради разни такива дреболии в нашето общество младежите викат на полицията "ушев", а в Сиракуза поне аз видях уважение в погледа на хората към тях от трета страна, наистина не си представям подобна акция в уличките на Палермо да се радва на успех 16 Връзка към мнение
AlexandraKo 116624 Публикувано: 20 юли, 2017 Автор Сподели Публикувано: 20 юли, 2017 (редактирано) Ще се самоцитирам в подкрепа на казаното от теб. По- нагоре дадох линк за статията: Убийството, което промени Италия Да, Палермо се промени след атентатите от 1992-ра. Но мафията все още съществува. "Мафията, която извършваше убийства и атентати, се преобрази в мафия, облечена в костюм и вратовръзка, която се подвизава в необятните ширини на финансовия свят. Да се бориш срещу мафията е днес много по-безопасно, но затова пък много по-трудно", казва кметът на Палермо Леолука Орландо. За Мария Фалконе борбата срещу мафията се е превърнала в основна цел на живота й. Сестрата на покойния съдия е основала специална фондация и организира разяснителни семинари в цялата страна. Често се пита как би изглеждала Италия днес, ако брат й все още беше жив и продължаваше да се бори срещу подземния свят. "Ако държавата и обществото бяха застанали тогава зад него, вместо да го заливат с упреци, съмнения и завист, къде ли щяхме да сме днес? Може би Коза Ностра щеше наистина да е победена", казва Мария Фалконе. На мен винаги ми е била много интересна историята / а и съвремието/ на Сицилианската мафия. Може би, защото " Кръстникът" у нас е настолна книга, още от онези времена, когато филма биде изгледан къде стотина пъти. После - " Октопод " с показното убийство на Корадо Катани и клетвата на Силвия да отмъсти. .. А атентатите на Фалконе и Борселино си ги спомням отлично, но тогава нямаше много информация по нашите вестници. Но по- късно, когато беше възможно издирих и изчетох всичко. По тази причина още на първото ни посещение в Сицилия, Корлеоне беше начело. Нямаше да пиша, че не знаех къде са ми снимките. Тези дни ги намерих на един диск, заедно с още интересни, които ще споделя тези дни. Редактирано 20 юли, 2017 от AlexandraKo 7 Връзка към мнение
AlexandraKo 116624 Публикувано: 21 юли, 2017 Автор Сподели Публикувано: 21 юли, 2017 (редактирано) Имало едно време в Сицилия един Добър крал - Вилхелм II. И както сладичко си спял една нощ, му се явила Божията майка и му показала мястото, където Лошият крал - Вилхелм I / който му се явявал и баща/, бил заровил съкровищата, натрупани през годините на кралуването си. Мястото било на върха на един хълм, недалеч от Палермо и Добрият крал започнал да строи там храм и бенедиктински манастир в чест на Пресветата Дева . Историците, разбира се, говорят друго: Тъй като Добрият крал бил твърде млад, за да разбира от важните държавни дела, практически, кралството се управлявало от архиепископа на Палермо - Гуалтеро Офамилио, англичанин по произход/ Уолтър Мил/ . Създаването на новото архиепископство трябвало да намали неговото влияние и да повдигне авторитета на Добрия крал. Освен това, дядото на Добрия крал посторил в Чефалу катедрала за чудо и приказ и внукът много искрено си пожелал да го надмине. И понеже желанията се сбъдват / особено, когато не липсват пари/, църквата била построена бързо и в 1183 г. започнала декорацията. Някъде до 1189 били сътворени великолепните мозайки, с която тази църква е известна в цял свят. Да, обаче, Добрият крал се споминал и работата по новата църква замряла за цели почти 80 години. Тя била завършена и осветена едва в 1267г. Катедралата съчетава много стилове - византийски, нормански, античен, ислямски. Но това, с което е най- забележителна, са великолепните мозайки, представляваци цял цикъл на библейска тематика. Сцени от Стария и Новия завет и много икони на светци - 130 на брой, с обща площ над 6500 кв.м. И понеже Добрият крал, хем сътворил добро дело, хем такава била и неговата лична воля, бил погребан точно тук. Отвън изобщо не личи на какво ще стане свидетел човек, когато прекрачи портите на катедралата, наречена Санта Мария Нуова. Или, по- често наричана просто Катедралата на Монреале. Ето го Вилхелм II с катедралата, дар за Божията майка: Ето го и саркофагът на Добрия крал: Ето го и този, на лошия крал / на баща му/: Първо ще огледаме отвън, ще надникнем в двора и ще се качим на покрива: следва... Редактирано 21 юли, 2017 от AlexandraKo 12 Връзка към мнение
AlexandraKo 116624 Публикувано: 21 юли, 2017 Автор Сподели Публикувано: 21 юли, 2017 Размислих, първо да се качим горе, че се вижда всичко: Една от пътечките горе. Гледката към вътрешния двор и манастира: Дворът представлява правилен квадрат със страна 47 метра и поредица от колонади, изцяло в арабски стил. Не седнах да ги броя, но има разминаване в различните източници - едни твърдят, че колоните са 228, други - че са 208. Колоните са различни и като изработка, и като материал, и като капители. Ако някой пита от къде е дошло арабското в Сицилия, съвсем накратко: през IX век островът е бил завоюван от араби, през X - тук имало полу-независим емират, а през XI се настанили норманите. Та по тези причини се е получила тази странна мешавица от стилове, която, изобщо не пречи на красотата на това място. Ето някои от колоните: Красотата на двора се вижда най-добре, като се качим на покрива, което препоръчвам горещо. На нивото на земята не е същото. Влизаме вътре . Мозайките наистина са невероятно красиви. Човек не може да не си зададе въпроса - как е сътворено всичко това? А пък аз си задавам и разни други въпроси - защо в ония времена, когато всичко се е правело ръчно, бавно, трудно и с безкрайни усилия, то не само е красиво, ами и дълговечно. И какво прави човечеството днес, / като в оня виц/ , освен " разтворими ролца за тоалетна хартия"? Отплеснах се, ето ги мозайките, аз съм си ги разделила на стенни и подови, така ще подредя и снимките. Първо стенните: Главният неф с Христос и Божията майка под него: На паното под фигурата на Христос Пантократор е Божията майка с Младенеца, а до нея: вдясно - Архангел Гавраил, отляво - Архангел Михаил. следва... 14 Връзка към мнение
AlexandraKo 116624 Публикувано: 21 юли, 2017 Автор Сподели Публикувано: 21 юли, 2017 Продължавам със стенните мозайки: Безценни подови и стенни мраморни Безценни мраморни мозайки: следва... 14 Връзка към мнение
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега