Прескочи до съдържание

Да се оплача от swissport на летище София


Препоръчани мнения

Става въпрос за обслужването на Swissport на полетите на Ryanair на Т1.

Историята е следната:

Връщаме се от Пиза – екскурзия за няколко дни в Тоскана.

Тъй като не може човек да бъде в Тоскана и да се върне без Кианти съм взел един check-in багаж за навръщане, специално за няколкото бутилки.

Използвах куфара, дето на отиване ми беше ръчен багаж.

Взимам го от лентата и забелязвам, че е скъсан в задната му част. Парчето плат, което минава между телескопичната дръжка и самия куфар беше скъсано от едната страна (около 20 см.). Не бях в най-доброто си настроение, поради изкуствено създадени неприятности при връщането на рент-а-кара в Пиза (тук написах за това: http://magelanci.com/topic/6510-кола-под-наем-в-италия/page-4#entry159381 ), така че реших да се оплача. В други случай – просто щях да си тръгна. Отивам на гишето за загубен багаж и им казвам, че искам да подам оплакване за повреден багаж. Служителката отговаря, че те не обслужвали този полет. Трябвало да търся момчето от swissport. Къде? Ами тука някъде. Показват ми едни ъгъл в залата – обикновено стоял тук. Верно ли? Нямат ли офис/будка/гише. Не. Е, добре сега като не е в ъгъла, аз какво да правя? Жената беше относително любезна – огледа се и вика: „А, ето го.“ Гледам аз едни младеж с тъмносиньо сако, без никакви отличителни белези/баджове/емблеми/стикери…

Прехвърлям се на него – любезно. Здравейте, искам да регистрирам оплакване за повреден багаж. Поглежда младежа. Е, ма то е малко скъсано. Не Ви питам колко е скъсан, а Ви питам къде да подам оплакването. Не може! Ryanair не приема оплаквания. Нищо не можеш да направиш. (Говори ми на ти!) Казвам му, че това звучи абсурдно и не може да е вярно. Не, бе, така е. ... Изобщо не отстъпва. Очевидно отказва каквото и да е съдействие. ОК тогава. Бихте ли извикали мениджъра си/началника си. Нямало никой. Сам бил. Предлагам друг вариант – напишете ми на едни лист, че отказвате да заведете щетата, защото Ryanair не изплаща щети. Отговаря ми, че няма нищо да пишел, но след две-три минути направи фатална грешка – вика ми: Добре, ама дай ми лист и химикалка. Е, това вече преля чашата. Аз, връщаш се от екскурзия да му предоставя лист и химикалка, не иска ли малко така да се наведа, че да пише удобно на гърба ми… Жена ми ме усети и започна да ме подръпва да си ходим. Но вече беше късно. Развиках се, събрах половината гранична полиция и митничари, казах че няма да мръдна от там и да викат полиция, ако искат да ме изведат от залата. Младежа се притесни и започна да звъни по мобилния си.  Затвори и ми вика: Еми и те така казаха – Ryanair не изплаща щети. Кои са тези те? Еми, колегите от Т2. След няколко минути обяснения се разбра, че swissport имали офис само на Т2. Мизерници. ОК. Да дойдат тук и да ми заведат щетата. След още пет минути, консултации по телефона, дойде предложението аз да отида до Т2. ОК. Ама ще трябва да се плати освен щетата и фактурата от таксито. Бях освирепял. Тогава младежа се съгласи да ни закара със своята кола. Уауо! Егати екстрата. ОК. Щом така процедира swissport на (все пак) европейско летище. Натоварихме се на мръсната му кола и пред Т2. От там нататък проблеми нямаше. Бяха се строили трима души от swissport. Отидохме до компютъра им. Натискаха дружно клавиатурата, 15 минути гледаха ту нея, ту монитора и накрая произведоха един лист – протокол, който ми го дадоха. Това беше на летището.

След това този лист го сканирах и го пратих на Ryanair през техния специален линк за оплаквания за загубен/повреден багаж. След 2-3 дни ми отговориха, че оплакването ми е уважено и че ще ми изплатят щетата в 21 дневен срок. След още 4-5 дни парите (30 евро) бяха в сметката ми. С Ryanair нямаше никакви проблеми. Само имайте предвид, ако ви се случи, че срокът за подаване към Ryanair e 7 дни.

  • Харесвам 31
Връзка към коментар

 Жена ми ме усети и започна да ме подръпва да си ходим. Но вече беше късно. 

Извинявай, че се смея, но след премеждията ти в другата тема- за колата и това на Т1, си визуализирам ситуацията  :lol: . Но си успял да ги пребориш :) .

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
Публикувано: (редактирано)

Извинявай, че се смея, но след премеждията ти в другата тема- за колата и това на Т1, си визуализирам ситуацията  :lol: . Но си успял да ги пребориш :) .

 

:)  Много-о-о смешно. :) Сега и аз мога да се позасмея. :)

 

 

Да помогна при визуалирането ти - 100 кг. съм :)

Редактирано от ven62
  • Харесвам 7
Връзка към коментар

Оправданието "еди-коя си компания не изплаща" обезщетения е ирелевантно към ситуацията, която изисква издаване на протокол за щета от страна на нарочен служител. Дали, кога и кой плаща (или не плаща) обезщетения е отделен въпрос, който няма общо със задълженията на служителя от Swissport. Изненадвам се, че са опитали толкова елементарен номер, но не са попаднали на подходящ човек... ;)

  • Харесвам 10
Връзка към коментар

Оправданието "еди-коя си компания не изплаща" обезщетения е ирелевантно към ситуацията, която изисква издаване на протокол за щета от страна на нарочен служител. Дали, кога и кой плаща (или не плаща) обезщетения е отделен въпрос, който няма общо със задълженията на служителя от Swissport. Изненадвам се, че са опитали толкова елементарен номер, но не са попаднали на подходящ човек... ;)

 

Е, аз така не бих го обяснил. личи си юриста, :) Но 100% бях сигурен, че се опитва да ме преметне.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Аз не мога да разбера, защо " 'Райънеър' не изплаща щети", когато отговорността за багажа, е на оператора по наземно обслужване, както е в случая 'суиспорт'. Както се вижда в лицензите, дейностите за които са оторизирани са:

1. Наземно администриране и надзор;

2. Обслужване на пътници;
3. Обслужване на багажи;
5. Обслужване на ВС на перона;
6. Обслужване на въздухоплавателни средства;
7. Обслужване на ВС с ГСМ;
9. Полетни операции и администриране на екипажите;

10. Наземен транспорт

 

Къде и каква точно е ролята тук на ирландците?

Въздушният превозвач не носи ли отговорност за пътниците и багажа им, само докато самолетът е във въздуха?

 

На втори план тук предполагам, че служителите като този младеж, са инструктирани да "си измиват" ръцете с въздушния оператор. Oсобено когато иде реч за Ryanair, овенчани с печалната слава на "безцеремонни хулигани и злодеи" спрямо всякакъв род оплаквания на клиентите си :) За щастие останала някъде много далеч назад във времето, и успешно задминати в това отношение от едни лилави хубавци :D

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Пасажерът има договор с превозвача. Какви отновения превозвачът има с операторите за наземно обслужване не е и не бива да е работа на пътниците. Може в София да са скъсали куфара, може и в Италия да е станало...

По същия начин ако си купиш форд/опел/мерцедес/ауди и стопът се напълни с вода, го караш при представител на съответната марка, а не в завода за стопове в Ямбол? :)

Според мен нещата са много по-прозаични - младежът го е мързяло, никой не го е научил що е то качество и професионализъм. Затова си е позволил да говори на клиент на "ти" и да се обяснява...

По същия начин преди години една леля, предтавител на една австрийска а/к, (тя си беше баш леля) се караше на клети пасажери, които Луфти тъкмо ги бяха прерутирали за полет на въпросната компания до Виена. Тотална липса на професионализъм... :)

  • Харесвам 7
Връзка към коментар

Затова си е позволил да говори на клиент на "ти" и да се обяснява...

 

Тази дразнеща практика, впрочем, е много разпространена у нас  :mad: 

 

 

 Не може! Ryanair не приема оплаквания. Нищо не можеш да направиш. (Говори ми на ти!) Казвам му, че това звучи абсурдно и не може да е вярно. Не, бе, така е. ... Изобщо не отстъпва. Очевидно отказва каквото и да е съдействие. ОК тогава. Бихте ли извикали мениджъра си/началника си. Нямало никой. Сам бил. Предлагам друг вариант – напишете ми на едни лист, че отказвате да заведете щетата, защото Ryanair не изплаща щети.

И ако, за разлика от теб,  е някой, който не е много запознат и не си потърси правата, после сигурно така може да тръгне приказка: "Те нискотарифните не приемат оплаквания и не покриват повреди по багажа."

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 8
Връзка към коментар

Пасажерът има договор с превозвача. Какви отновения превозвачът има с операторите за наземно обслужване не е и не бива да е работа на пътниците. Може в София да са скъсали куфара, може и в Италия да е станало...

В такъв случай, защо до лентите за багаж има служители на операторите по наземно обслужване, а не на авиокомпаниите превозвачи? Ако следваме твоята логика, би следвало на слизане да има представител на Райън, или който е съответния превозвач.

Или те са там само за да приемат жалбите, след това да ги предават на съответния авиопревозвач, той ако ще компенсира - го прави, а след това отново на свой ред, и според договора си, си възстановява изплатеното пак от наземния оператор, ако докаже, че той носи вина за повредата?

 

На мен ми се е случвало да търся съдействие след кацане, но за забравена в самолета вещ. С мен се занимава пак служител на наземния оператор. Въпреки че случаят касае изцяло борда на самолета, изобщо нямах контакт с представител на авиопревозвача, който оперираше полета. Да ги похваля де, свършиха си перфектно работата :)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Представител на превозвача има - същия този клет младеж. А/к е наела оператора по наземно обслужване да я представя на летището в София. Операторът пък е наел младежа. Това, че той не работи за а/к, не значи, че той не предоставя услуги от нейно име (и за нейна сметка).

И да - парите на пасажера ги плаща а/к, защото той има договор с нея. Тя после как се разплаща с операторите на 2-те / 3-те / 4-те / 10-те летища, си е нейна работа. :)

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Нещата са съвсем елементарни. Пътникът има договор с превозвача. Следователно, превозвачът е този, който дължи обезщетение. От своя страна превозвачът има договор с компанията за наземно обслужване. Получава се нещо като застраховка гражданска отговорност. Превозвачът плаща обезщетение на пътника, а после търси платеното от наземното обслужване...

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
  • 9 месеца по-късно ...

Искам да предупредя хората да не оставят зарядни за телефони и за лаптопи в багажа си, който се чекира . Служителите на Суиспорт ги крадат. На мен ми се случи това. Пътувам за Германия и две оригинални зарядни за Самсунг и една външна батерия ги няма. Не можах да направя нищо. Бяхме група и трябваше да тръгваме. Имам познати на които се е случило същото. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 3 минути , titi28 каза:

Искам да предупредя хората да не оставят зарядни за телефони и за лаптопи в багажа си, който се чекира . Служителите на Суиспорт ги крадат. На мен ми се случи това. Пътувам за Германия и две оригинални зарядни за Самсунг и една външна батерия ги няма. Не можах да направя нищо. Бяхме група и трябваше да тръгваме. Имам познати на които се е случило същото. 

Ужас!!! То в този ред на мисли могат да си вземат и други неща.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.