Прескочи до съдържание

Най-доброто от Япония за 8 осем пълни дни...


Duke

Препоръчани мнения

I. УВОД

 

Наясно съм с броя на темите за Япония в този подфорум. Прочел съм почти всички. Осъзнавам, че тази тема ще дублира част от вече разискваното. И все пак ми се иска тук да концентрираме най-важното в пълна конкретика, без излишни украси и отклонения. Убеден съм, че същата може в голяма степен да се окаже нещо като универсално методическо ръководство за стандартно пътуване до Япония. Да, темата е съвсем актуална и реална за мен! Първият ми досег с Япония (подобно на голяма част от хората от моето поколение), беше покрай сериала и книгата "Шогун" на Джеймс Клавел. Улиците опустяваха по време на всяка серия излъчвана по БНТ, а книгата макар и доста внушителна като размер и с изключително ситен шрифт, беше прочетена от мен на един дъх. Вторият ми досег със страната на изгряващото слънце, дойде малко по-късно покрай разтърсващата (за онова време) книга "За Япония - като за Япония" на Марко Семов. Така, тридесет години по-късно, най-после съм готов да осъществя пътуване до Япония и имам нужда от помощта на всички магеланци, които са посещавали страната, както и от безценните съвети на Самурайка...

 

II. ПЕРИОД

 

Абсолютно фиксиран от 01.04.2017 г. до 09.04.2017 г. включително. Това е период само за Япония и не включва пътуването, но за това по-късно. Както знаете, моите пътувания са поставени в зависимост от ваканциите през учебната година. Осъзнавам, че осем пълни дни за страна като Япония са тотално недостатъчни, но това е положението. Затова искам да концентрирам пътуването до "най-доброто от Япония за 8 пълни дни", като с ваша помощ да открия онзи баланс между култура и технология с които тази страна привлича като магнит.

 

III. ПЪТУВАНЕ

 

Функция на горното. Целта е максимално да съкратя времето за пътуване. Това означава излитане от София в петък вечер на 31.03.2017 г., а на връщане излитане от Япония в неделя вечер с прибиране в София на 10.04.2017 г. Катарци, турци и луфти на първо четене отговарят на условието. Наясно съм, че по всяка вероятност съществува минимален шанс да попадна на промоция при толкова рестриктивни изисквания за часове и дати на полетите, но естествено ще дебна за подобни. Много важен въпрос на който търся отговор е дали си заслужава комбинация с "мултисити" билети до/от Токио и Осака. Това упражнение би имало смисъл, само при възможност за икономия на време и средства за придвижване в страната. Като цена на билет дори излиза по-скъпо.

 

IV. ВЪТРЕШЕН ТРАНСПОРТ

 

Отново функция на горното. Да повторим, говорим за осем пълни дни. По-долу ще стане дума и за програмата, но все пак нека уточним в конкретния случай оправдан ли е JR Pass или би могло да се мине с Kintetsu Pass за района на Осака, Киото, Нара и Нагоя. Това пък означава отделен пас само за Токио и разходи за придвижване до Осака, както и отделни трансфери до летището. Нужни са ми малко практически насоки и математика, за което благодаря!

 

V. ПРОГРАМА

 

В основата на планирането. На този етап мисля да се съсредоточим върху Токио - два пълни дни и три нощувки (при положение, че кацаме вечерта), както и района на Осака, Киото, Нара и Нагоя - останалите шест дни и пет нощувки плюс придвижване до летището вечерта на осмия ден. Очаквам предложения за разбивка по дни, но моля наименованията да се пишат на английски, за да ги открия сравнително лесно в интернет. Да повторя. Очаквам баланс между култура и технологии! При съставянето на програмата от изключителна важност е логистиката и последователността с оглед ограниченото време с което разполагаме. Наистина ще бъда благодарен на конкретни идеи, които вече са проиграни с практически насоки.

 

VI. НАСТАНЯВАНЕ

 

Вече знам от Самурайка, че не е важно местоположението на хотела, а близостта на железопътна гара до него. В този смисъл и на база програмата, която ще изготвим с ваша помощ, дайте конкретни предложения за прилични по отношение на съотношение цена/качество хотели. Предпочитам хотели пред хостели, апартаменти и къщи за настаняване. Осъзнавам, че ще излезе по-скъпо, но се надявам на добро стечение на обстоятелствата. Поради съвпадането на периода на пътуването със сакурата съм наясно, че максимално бързо трябва да реша настаняването и затова съм склонен дори преди да купя самолетни билети да букна хотели с право на отмяна. За целта обаче първо трябва да изчистим програмата.

 

Това е базата върху която ми се иска да стартираме тази тема. По-късно ще минем и на дребните детайли. Моля ви за конкретни отговори, предложения и допълнение по всеки от разделите посочени по-горе.

 

Благодаря!

 

  • Харесвам 8
Връзка към мнение

Duke, ей това е то систематизиран, организиран и принципен човек да пусне тема! Впечатли ме (за пореден път).

 

По въпросите набързо, а в последствие и в дълбочина:

 

2. Както сам си казал - сакурено време - чудна комбинация от местни и чуждестранни туристи по повечето забележителности и влакове.  В твоите интереси попада ли сакурата (искаш ли да посетиш определени извстни със сакурите си места) или по-скоро би я пропуснал с цел избягване на сакура-тълпите (то няма да ти се размине и да не видиш никакви сакури, защото те са навсякъде, но все пак има някои особенно популярни места като парка около замъка в Осака, Himeji castle, Yoshino и т.н.

 

3. Понякога, но не много често, излизат изгодни полети с KLM както и някои китайски авиокомпании до Осака, макар до Токио да са по-евтини като правило. Според мен мултисити си заслужава само, ако е малко по-скъп от раунд (до 50$ по-скъп), иначе не си заслужава много (макар, аз лично бих си харесала по един билет от двата вида и "проиграла" програма и разходи за вътрешен транспорт и в двата случая).

 

4. Наистина много зависи от програмата. Зависи какво искаш да видиш, с каква скорост, с какъв интензитет. Има колеги ходили и с единия и с другия вариянт. Отскоро разбрах, че има начин да се продолее проблемът с шофьорските книжки, така че и рентакар също да е опция (за междуградско придвижване, в големите градове да се обикаля с кола е почти като да се обикаля с хладилник - пречи). Най- общо за основните неща 500 йени на ден пас за метрото за 3 дни в Токио, полет с Peach/ автобуси на Willer /  до Осака може би излиза по-евтино от JRpass. Но ако се ходи до Хирошима, Химеджи, Каназава - с късото време на разположение шинкансенът е сериозно предимство.

 

5. Бих ти предложила да направиш списък с нещата, които би искал да видиш - може да не е конкретен, а просто имагинерен - например "искам да видя нинджи, роботи, коли, фестивал, градина" и да натъкмим програма според наличното и възмоното. За Токио е ясно - Одайба и Mega Web са в програмата. За Осака ти предлагам следната опция - Osaka Amazing Pass. Освен метрото за ден или два, включва и безплатен вход за много места, които напрактика ти избиват цената на транспорта. Има и много хубави примерни програми. За раздел "култура" кажи какво по-конкретно би искал да видиш/усетиш/опиташ.

 

6. Зависи от програмата. Много правилно си ме цитирал за близостта до гара, но в скоби - ако сте с пас. Т.е. ако вече пътят е платен. Оттам нататък по-голямата отдалеченост от централни забележетиелности е по-скоро предимство - не плащаш високи цени на нощувка в топ район, а само добавяш 20-30 минути повече прекарани във влака. Но ако нямате пас придвижването от и до по-отдалечен район може да изяде разликата в цената и да остане само добавеното време в път, коете вече ще идва в повече. Не казваш и дали сте двама или трима - има значение за настаняването. Стандартна стая "бизнес хотел" няма да побере трима, но за двама е много добра опция.

 

Успех в планирането!

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Самурайка, благодаря сърдечно!

 

2. Относно сакурата. Не мисля, че бихме си причинили вмъкването в многохилядна тълпа с цел телешко взиране в цъфнали дървета. Както и ти подсказваш, предполагам, че самата сакура може да бъде усетена навсякъде по улиците. Тоест, ако има възможност да видим цъфналите вишни докато се размотаваме в градовете ще бъде добре. Целенасочено да ги търсим в компанията на невъзпитани китайци - не, мерси! Очаквам някакви напътствия...

 

4. Предпочитам да избегна вътрешен полет. Според мен евентуалната икономия ще бъде "изядена" от времето, което ще загубим за придвижване до и от летището. Относно пасовете, явно те са функция на програмата и в този смисъл е добре да се концентрираме върху нея. Още повече, надявам се, че пасове могат да се купят и на един по-късен етап от планирането...

 

5. Това със списъка ми е много трудно най-вече защото не знам какво искам да видя. В този смисъл изцяло ще се доверя на теб и останалите магеланци. Нека обобщим: харесваме храмове, не не бихме прекарали времето си в посещение на всеки един възможен; харесвам (основно аз) технически постижения и за мен ще бъде много интересен допира с инфраструктурата в градовете, архитектурните чудеса и въобще ежедневието на японеца. Доколкото знам в Япония няма нещо, което обезателно трябва да видиш и затова ще се доверя на вашите предложения за балансирана програма. Не сме максималисти, предпочитаме удоволствието от усещането, че си част от мястото пред отмятането с молив на поредната забележителност в огромния списък...

 

6. В крайна сметка с пас или без пас, казаното от теб за местоположението е еднакво валидно или аз нещо не разбирам? Нали пак трябва да се придвижваме от/до центъра или от/до съседен град? Мисля си да букнем само два хотела. Един в района на Токио за три вечери и втори в района на Киото за останалите пет вечери. Може и в обратен ред в зависимост от самолетните билети. Не мислиш ли, че това е добра идея с оглед практичност - в крайна сметка пътуването в Япония е относително кратко дори и на големи дистанции? Очаквам от теб и останалите предложения за проверени хотели. Двама сме. Младши открай време е влюбен японците, дори сега по време на последното пътуване прекара цял ден по време на тура до Халонг Бей с трима японци. Не знам защо, но много го кефи тяхната екстравагантност и на моменти инфантилност в общуването. Както и да е, отклоних се. Като разбра, че с майка му се готвим да ходим до Япония, без преувеличение пусна сълза. Но, няма как, по същото време има лекции, а и доколкото съм чувал Япония е устроена за двойки. В смисъл по-евтино и практично излиза да се пътува по двойки, вместо по тройки...

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Твоят младеж ме подсети за два цитата : "Японците са нация от 12 годишни" (ген.МакКартър - главнокомандващ американските окупационни войски) и "Japan is geek central!" (мой приятел). Всички младежи с лек нърдовски уклон са влюбени във всичко японско - аксиома! Не мисля, че Япония еустроена за двойки, даже в по-малка степен от Европа. Но това не е толкова важно - успокой младежа, че ще може да дойде сам за по-дълго и да си гледа само каквото му харесва.

 

2. Вероятността невъзпитани китайци да ви извадят око със селфи стик в опит да се снимат с няколко цветчета в повече не е никак малка. Напътствия - не ходете парка Уено в Токио, Философската пътека в Киото, замъка в Осака, в Химеджи. Това са най-популярните места за сакура и не мисля, че ще изгубите много, ако не ги видите. Всяка японска градина има сакури, всеки квартал има свое си място за ханами. Но едно нощно посещение на парк с осветени сакури си е преживяване.

 

3. Летищата са на час, час и половина път от Токио и Осака. Попътно лесно се прави стопоувър на някоя по-голяма гара за разглеждане (например от Нарита попътно може да се разгледа Асакуса и после да се отседне в района на Шинджуку - багажни клетки има навсякъде). Така че не винаги се губи прекалено много време. Освен това храмовете и повечето атракции затварят рано - след 5 няма отворен храм или градина. Ако полета е късен не губиш туристическо време.

 

5. Разбрах аз , че Одайба е твоето място, направо си заделете 2/3 от един ден за там с нощно връщане с монорейла и надзъртане в прозорците на японеца. Шинджуку, Гиндза, Роппонги в Токио. Храмовете са лесни - които и 5 да избереш все ще е добре, повече от това - няма смисъл. Храмът Мейджи в Токио,Златния храм, Фушими Инари и Киомизудера в Киото и Тодайджи в Нара - най вече заради парка - огромен е и има чудни места със сакури, които са без тълпи от туристи, а сърничките са бонус. Готов си с храмовете. Говорим за целенасочено посещение с влизане и платен вход. Иначе ще минеш покрай и пред много храмове, които ще огледаш достатъчно - като Сенсоджи например. И пак на модерна вълна - в Осака Умеда Скай, Доттомбори и евентуално Харукасу (по една линия на метрото са, много лесен достъп). За Нагоя си прецени дали ти се ходи в музея на Тойота - извън града е, отнема време. Слагаме и две градини за разкош - Рьоанджи каменната градина в Киото (близо е до Златния павилион) и аз бих вмъкнала една малкоизвестна - Yoshiki en в Нара - безплатна е за чужденци и е на удобно място. Готово!

 

6. Пример, за по-ясно:

Киото е скъп град, особенно района около гарата, както и района около гарата в Осака. Нара е на 40 минути с влака и от двете гари и е по-евтино. Емил беше отседнал в този хотел в Нара и пътуваше до Киото и Осака (би било супер, ако сподели впечатления, има и онсен). Пътя е 700 йени в посока, в две пососоки за двама е 2800 йени. Ако имаш пас - тия пари не те касаят, остава ти само неудобството от 40 минути в повече път, но икономисваш от нощувка. Ако нямаш пас икономисаните ти 25 долара за нощувка ги даваш за път и накрая си похарчил колкото ако си спал в Киото, но с "бонус" още 40 минути с влака лангъркане.

Иначе твоята идея е супер, според мен най-много време се губи в чекване аут и ин, събиране на багажи, търсене на хотели (щото не винаги са лесни за откриване) и прочее. Но предполага пасове разни, защото в Япония транспорта е бърз и удобен, но също така и скъп.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Duke, нашата програма беше 9 пълни дни. Описах я съвсем целенасочено ден по ден подробно и съм много доволна от всичко видяно. Тъй като съм установила, че имам съвсем близки критерии за хотели с теб, спокойно межеш да провериш нашите - писала съм за всеки. 

За сега само това от мен, ще се включа отново, ако имам нещо конкретно.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Снощи писах спейки и не съм схванала какво има предвид Duke с "по-добре до гара, отколкото в центъра"...Това е заради разминаването на понятие "център" особенно в големите градове. Та реалния център - там където кипи живота си е до гара. А физическия център обикновенно е нещо голямо, луксозно и полупразно - като Императорския дворец в Токио, примерно.

Та аз се обърках дали говорим за централни гари и по-малко гари в периферията. Но те разбрах, така де, разбрах себе си, нали ти мен цитираш :maninlove: Да, в Япония трябва да си близо до гара, дори имотите се продават с отбелязани квартал, площ и минути пеш до гара. 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

1. За пътуването - ние пътувахме с Търкиш, мулти-сити. С кацане в Сеул и с излитане обратно от Осака.  Погледнах сега - става и с Токио същият вариант. Много са удобни връзките и на отиване, и на връщане.

2. За нощувките - аз също правя така - една база и оттам - пътуване на различни места. Разпределение 3:5 Токио/Киото според мен е добре.

3. Нощувките в Токио - хотелът, в който бяхме ние е много добър, на добро място, на гара Шинжуку. Погледни го, ако те устройва цената, го препоръчвам. На първия етаж има хранителен магазин, няма проблем с изхранването - има кутийки "бенто", има микровълнови да си ги стоплиш и да се качиш в стаята да си ядеш без проблем. Има топла връзка с гарата, ако вали е много удобно. Пък и да не вали, си е хубаво и пряко. Цяла нощ човек може да се разхожда из района - оживено и приятно е. И никъде не видях просяци или бездомници. Останах с впечатлението, че в Япония такъв проблем нямат. Та бях учудена, като някой във форума разправи, колко много бездомници имало. :unsure: Ставаше дума за друг район в Токио, не си спомням точно за кой. Явно има, но ние не сме случили.

4. Аз бих си купила  отново JR Pass - много ми хареса.. В Токио ти важи за линията Яманоте - тази, пръстеновидната, с нея можеш да разгледаш целия град. А от Киото можеш да отидеш наоколо където си искаш, да се прехвърляш, да слизаш и да се качваш по сто пъти на ден. Освен това, пътуването от Токио до Киото с влака за един човек  ти е като цена половината от цената на паса.

5. Хотелът ни в Киото съм го посочила в темата ми за Япония. Много е хубав, препоръчвам го с две ръце,  на центъра, на " главната",Гийон, реката  са  пешеходно разстояние - но погледнах за твоите дати в Букинг,- няма места. Можеш да потърсиш в други сайтове. Но пак в този район, според мен е много хубав. Ние всеки ден ходехме до гарата с такси - около 600 йени.

6. Пак бих си изпратила багажа до хотела в Киото от Токио, много голямо удобство е - да не се тътриш по гарата с големи куфари.

7. От Киото до  летището в Осака има трансфер, който можеш да си го поръчаш в определен ден и час, идва да те вземе от хотела. Сега не се сещам колко струваше, в темата сигурно съм посочила.

8. Какво бих видяла сега в Токио :

- разходката с корабче по реката

- Одайба с влакчето без машинист, но пак привечер , на смрачаване

-  уличката Накамисе с храма

- Скай трии , пак привечер, за да се види града и като пуснат осветлението

- Гинза вечер

- Дворецът бих го пропуснала

- Кметството и района на Шинжуку 

- Ропонги

и колкото остане време за разходки по улиците.

В Киото :

В самото Киото - с хоп-он, хоп-оф автобусите може за един ден да се види всичко.И там дворецът бих го пропуснала.Златен, Сребърен, Киомизу и пр.

Ноколо  бих повторила така, както съм го описала, без Нара.  Хирошима, Окаяма, Умеда скай билдинг, Химеджи, Фушими Инари. За 5 дни може да се види много , без особено търчане.Моля, не ме бийте, ама Нара не ме впечатли особено. А пък сърничките са ужасно нахални и невъзпитани. ;)Може би, тия, дето ги видях, да  са внос от Китай, не мязаха на японски. ;) ;) ;)

Редактирано от AlexandraKo
  • Харесвам 5
Връзка към мнение

Duke, нашата програма беше 9 пълни дни. Описах я съвсем целенасочено ден по ден подробно и съм много доволна от всичко видяно. Тъй като съм установила, че имам съвсем близки критерии за хотели с теб, спокойно межеш да провериш нашите - писала съм за всеки. 

За сега само това от мен, ще се включа отново, ако имам нещо конкретно.

 

Много благодаря за насоката! Все още не съм чел твоята тема, но явно трябва да поправя тази грешка...

Снощи писах спейки и не съм схванала какво има предвид Duke с "по-добре до гара, отколкото в центъра"...Това е заради разминаването на понятие "център" особенно в големите градове. Та реалния център - там където кипи живота си е до гара. А физическия център обикновенно е нещо голямо, луксозно и полупразно - като Императорския дворец в Токио, примерно.

Та аз се обърках дали говорим за централни гари и по-малко гари в периферията. Но те разбрах, така де, разбрах себе си, нали ти мен цитираш :maninlove: Да, в Япония трябва да си близо до гара, дори имотите се продават с отбелязани квартал, площ и минути пеш до гара. 

 

Именно, идеята ми е да избистря с ваша помощ концепцията. На този етап май клоня към купуване на JR Pass и отсядане на само две места - едно в Токио и едно в Нара. Не ми е ясно дали този пас ще ми свърши работа за навсякъде. Също така при положение, че по всяка вероятност ще пристигнем в Япония вечерта, след което ни предстоят осем пълни дни, остава да се реши важен логистичен въпрос свързан с активирането на паса. Доколкото се ориентирам от темите, може би е добре да започнем с района на Токио с някакъв локален пас, който евентуално включва трансфер от летището (кой?), а чак след това да активираме основните пасове за останалото пътуване плюс евентуално връщане на летището в Токио или пък на това в Осака в зависимост от самолетните билети?

 

 

5. Разбрах аз , че Одайба е твоето място, направо си заделете 2/3 от един ден за там с нощно връщане с монорейла и надзъртане в прозорците на японеца. Шинджуку, Гиндза, Роппонги в Токио. Храмовете са лесни - които и 5 да избереш все ще е добре, повече от това - няма смисъл. Храмът Мейджи в Токио,Златния храм, Фушими Инари и Киомизудера в Киото и Тодайджи в Нара - най вече заради парка - огромен е и има чудни места със сакури, които са без тълпи от туристи, а сърничките са бонус. Готов си с храмовете. Говорим за целенасочено посещение с влизане и платен вход. Иначе ще минеш покрай и пред много храмове, които ще огледаш достатъчно - като Сенсоджи например. И пак на модерна вълна - в Осака Умеда Скай, Доттомбори и евентуално Харукасу (по една линия на метрото са, много лесен достъп). За Нагоя си прецени дали ти се ходи в музея на Тойота - извън града е, отнема време. Слагаме и две градини за разкош - Рьоанджи каменната градина в Киото (близо е до Златния павилион) и аз бих вмъкнала една малкоизвестна - Yoshiki en в Нара - безплатна е за чужденци и е на удобно място. Готово!

 

 

 

Благодаря, но ми говориш на китайски...пардон...японски! :lol:

 

Мисля да се съсредоточа в детайлите на програмата едва след като изготвя гръбнака на пътуването с график по дни и градове...

 

3. Нощувките в Токио - хотелът, в който бяхме ние е много добър, на добро място, на гара Шинжуку. Погледни го, ако те устройва цената, го препоръчвам. На първия етаж има хранителен магазин, няма проблем с изхранването - има кутийки "бенто", има микровълнови да си ги стоплиш и да се качиш в стаята да си ядеш без проблем. Има топла връзка с гарата, ако вали е много удобно. Пък и да не вали, си е хубаво и пряко. Цяла нощ човек може да се разхожда из района - оживено и приятно е. И никъде не видях просяци или бездомници. Останах с впечатлението, че в Япония такъв проблем нямат. Та бях учудена, като някой във форума разправи, колко много бездомници имало. :unsure: Ставаше дума за друг район в Токио, не си спомням точно за кой. Явно има, но ние не сме случили.

 

Благодаря за цялата информация, но ако не те затруднява можеш ли да пуснеш линкове към хотелите и в тази тема, за да не препускам нагоре-надолу в раздела...

Връзка към мнение

Не съм сигурна, че отсядане в Нара ще е най- удачно за обиколки. Вариант за това е или Киото или до Shin Osaka. Иначе ще се губи време. А Нара за мен е едно от най- уютните и впечатляващи места. Преживяванията ни там са едни от най- ярките спомени.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Всички хотели, които проверявам излизат разпродадени. Ясно че става дума за по-натоварен период, но възможно ли е наистина да са разпродадени или прекалено рано искам да резервирам и все още стаите не са пуснати в продажба?

Връзка към мнение

Всички хотели, които проверявам излизат разпродадени. Ясно че става дума за по-натоварен период, но възможно ли е наистина да са разпродадени или прекалено рано искам да резервирам и все още стаите не са пуснати в продажба?

 Аз взех самолетните билети през ноември за пътуване през април тази година, след това взех да гледам за хотели и ми се изправи косата всичко, което излизаше беше много скъпо. Oказасе обаче, че все още не "са пуснати в продажба"  повечето места така, че гледай периодично, но мисля, че големите хотели отключват стаите за продажба 2-3-4 месеца предварително. Също така ми се стори, че в Agoda има по голям и изгоден избор на хотели от колкото през booking... 

Редактирано от Спас.
  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Не съм сигурна, че отсядане в Нара ще е най- удачно за обиколки. Вариант за това е или Киото или до Shin Osaka. Иначе ще се губи време. А Нара за мен е едно от най- уютните и впечатляващи места. Преживяванията ни там са едни от най- ярките спомени.

А за мен - Киото.. За десет дни там видях много неща, ама и много  останаха за виждане. :)

Хората сме различни, нормално е да ни харесват различни неща. :)

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Аз при всички случаи бих препоръчал отвиване до Токио и връщане от Осака или обратното. Вътрешното пътуване в Япония е относително скъпо, а и трансфера изисква време. Така може да спестите минимум половин ден, че дори и повече от трансфери.  Този половин ден може да го използвате за разходки или за малко по гъвкаво планиране на самолетните билети с цел намаляване на цената.

Връзка към мнение

Вече съм разиграл възможните варианти. Само Търкиш останаха в играта с "мултисити". Катарците, Луфти и останалите изпаднаха зад борда най-вече заради големи престои и неудобни прекачвания. "Мултисити"-то на турците обаче е удобно само при вариант кацане първо в Осака и излитане от Токио. Ще го мисля още. Впрочем, някой спомня ли си промоция на Търкиш? Иначе актуалната цена е около 770 евро за моите дати...


Има и нещо друго. При положение, че ще се купуват JR пасове, заслужава ли си врътката с "мултисити"? Доколкото си спомням четох, че пътуване от Киото (ако приемем, че това е базата за втората част на пътуването) до летището в Токио е около два часа и половина. Бъркам ли?

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Tokyo - Osaka ти е 2,5 часа с шинкансена, JR pass се "избива" само с Осака-Токио-Осака или пък Осака-Хирошима - Осака, а останалите пътувания в рамките на тази седмица са ти безплатни, включително и ходенето до Токио, така че JR Pass си е много добра оферта дори и с мултисити, в противен случай ще се ограничавате, а така ще пътувате докъдето ви скимне.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Вече съм разиграл възможните варианти. Само Търкиш останаха в играта с "мултисити". Катарците, Луфти и останалите изпаднаха зад борда най-вече заради големи престои и неудобни прекачвания. "Мултисити"-то на турците обаче е удобно само при вариант кацане първо в Осака и излитане от Токио. Ще го мисля още. Впрочем, някой спомня ли си промоция на Търкиш? Иначе актуалната цена е около 770 евро за моите дати...

Има и нещо друго. При положение, че ще се купуват JR пасове, заслужава ли си врътката с "мултисити"? Доколкото си спомням четох, че пътуване от Киото (ако приемем, че това е базата за втората част на пътуването) до летището в Токио е около два часа и половина. Бъркам ли?

 

Горе долу толкова, но с трансфера от и до гарата си става половин ден. Хубавото е, че влаковете са буквално на през 10-15 минути и реално няма нужда да се съобразяваш с разписанието.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Вече съм разиграл възможните варианти. Само Търкиш останаха в играта с "мултисити". Катарците, Луфти и останалите изпаднаха зад борда най-вече заради големи престои и неудобни прекачвания. "Мултисити"-то на турците обаче е удобно само при вариант кацане първо в Осака и излитане от Токио. Ще го мисля още. Впрочем, някой спомня ли си промоция на Търкиш? Иначе актуалната цена е около 770 евро за моите дати...

Има и нещо друго. При положение, че ще се купуват JR пасове, заслужава ли си врътката с "мултисити"? Доколкото си спомням четох, че пътуване от Киото (ако приемем, че това е базата за втората част на пътуването) до летището в Токио е около два часа и половина. Бъркам ли?

Мулти-сити билет много ли е по-скъп? Колко ще спестиш, ако се върнеш в Токио? Щото ти с този пас си пътуваш и до летището в Осака, не два часа и половина, ами минути. Освен това, Канзай  е забележително  летище -  построено е на на изкуствен остров, струва си да се види. Според мен.

Когато ние ходихме, цената на мулти-сити билета пак беше някъде там. С Търкиш е най- удобно - от София с вечерния полет, а на връщане кацнахме сутринта   и тутакси си хванахме сутрешния полет за София.

Според мен, можеш да почакаш малко с купуването на билетите и да ги подебнеш. Имат отлив и мисля, че ще посмъкнат цените. А за хотелските резервации - гледам, че аз съм ги правила през януари за октомври .

Тези хотели, които аз ти дадох наистина бяха много пълни, като бяхме там. Защото присъствах на рецепция как едни англичани искаха да си удължат престоя и им казаха, че няма места за доста време напред  за  този в Киото, може би, защото е на  супер място.

Пробвай в различни сайтове, има и друг вариант.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Нашето пътуване беше от 14.04 до 24.04, т.е. реално 8 пълни дена - пристигнахме в Токио в петък вечерта, а си тръгнахме следващата неделя рано сутринта. Ето накратко

 

1. Настаняване

Токио - 4 нощувки от петък вечерта до вторник сутринта спахме ето тук - бизнес хотел близо до Roponghi, със съвсем близко метро на около 5 минути пеш и не толкова близка JR линия на около 20-25 минути пеш. Стаите са тип semi-double т.е. стая кутийка стандартна за Япония, легло 1'20 м, но стаята си има всичко необходимо - за нас беше напълно ок, все пак си там за едното спане. Цена около 50 евро за стая двойка.

Киото - 3 нощувки от вторник вечерта до петък сутринта спахме ето тук -  - горещо препоръчвам /стига да не държите да сте на хотел/ - отношението на собствениците беше страхотно, почти всеки ден организираха някакъв тур на някъде /фор фрий :)/, водиха ни с колела на нощен тур до Инари например /пак препоръчвам горещо/. Близо е до Киомидзодера и Гион, малко по далеч от гарата, но това не за нас си беше ок.Цена 80 евро на нощ /бяхме в семейна стая четворка/

Йокохама - 1 нощ петък вечерта до събота сутрин -  спахме ето тук  бизнес хотел с добра локация, близо до метро големи стаи макар и малко вехти, добра цена 40-50 евро за нормална стая двойка /не тип японска кутийка/ - НО бях резервирал стая за пушачи, което на първо четене не е проблем , но стаята беше толкова вмирисана, че  трябва да се спи на отворен прозорец.. а по това време там не е много топло :).- та ако не сте пушачи и това ви дразни, го имайте в предвид.

 

 2. Транспорт

- Полети с Qatar airways - вероятно най-изгодните цени,  но зависи какъв ще е престоя в Доха Като резервирах престоя беше по 2-3 часа на посока, но в крайна сметка промениха разписанието и за двете отсечки стана на 8-9 часа. Катарците имат полети от и до двете летища на Токио Нарита, далечното и по главно летище /където кацнахме/ и Ханеда доста по - близкото и по-малко   /от където излетяхме/, та в този смисъл може би варианта с Ханеда ще е по добър - ако пасне на програмата. От друга страна брат ми летяха с Аерофлот и ако връзките са по кратки това ще е най бързия вариант... OJ билет, както каза Самурайка е добър вариант само ако няма голяма разлика в цената и полетите са директни, освен това варианта на катарците беше с София-Доха-Токио-Осака, т.е. с един вътрешен полет което губеше и доста време.

- Влакове - пак ще цитирам Самурайка "Двупосочния билет за шинкансен Токио-Киото струва почти колкото едноседмичен JR пас" та ако кацате и излитате в Токио, няма какво да се чудите това е варианта, просто това е държавата на влаковете и всичко е повече от добре организирано особено със шинкансените.

- Транспорт в Токио - ползвахме си метрото което не е толкова скъпо /определно по-евтино от Лондон/ , но и доста ходихме пеш  /например първия ден ходихме от Roponghi до Akihabara/ - решихме, че е по добре да губим по малко време по гарите и да гледаме живота навън :),. JR паса реално в града не сме го ползвали, но в крайна сметка зависи къде ви е хотела. 

 - Транспорт в Киото - има метро, но не е много полезно за гледане на забележителностите, има автобуси, които са удобни за забележителностите, но са препълнени, има таксита, които са доста удобни и там където ни трябваше автомобилен транспорт ползвахме такси /за 4 човека в повечето случаи излизаше колкото билета за автобус/, но има и вариант за придвижване с колела, който на мен най ми хареса :) Киото е много удобен град за придвижване и разглеждане с велосипед, има велоалеи, там където няма пак е ОК за каране  и стига да обичате колоезденето това е най-добрата опция - за един ден обиколихме долу горе цяло Киото - От Гион, през Императорския дворец, Златния павилион, та до Арашияма и накрая за десерт и до Фушими Инари...

 

3. Програма

Програмата ни беше следната:

15.04 - Петък вечер - пристигане и настаняване, с лека разходка в квартала

16.04 - Събота - Пешеходно от Ропонги /където беше хотела/ до Акихабара през Токио тауър, и императорския дворец. Вечерта из квартала /близо до Ропонги/ доста живо пълно с млади подпийнали хора, все така мили и усмихнати... за малко и на клуб да отидем ... но за малко :),

17.04 - Неделя - с метрото до Шинджуко и после през парка и храма Мейджи си направихме протяжна разходка до Шибуя и обратно, целия район кипи от млади хора и живот...  Вечерта се качихме на обсеваторията на кметството /качването е безплатно/ на 50 и някой си етаж....  не, че нощната гледка е лошо, но сякаш не е много добре осветено, затова мисля, че през деня ще е по добре.  

18.04 - Понеделник - Рибния пазар Цукиджи с пазара около него, което си отне времето до обяд - докато пробваме всичко което можеше да се пробва :). Следобяд  - на монорейла до Одайба снимка с трансформъра, разходка из парка и после се качихме на корабче до Асакуса. Ако ще се качвате на корабче гледайте, да има и открита палуба, че това на което бяхме нямаше и беше като плаващо кафене та цялата група изпозаспа... :) не че е лошо, ама може и по добре :). След корабчето - храма Сенсо-джи - голяма навалица голямо чудо, един битак имаше отпред, абе като цяло тази част на Токио най-малко ми хареса, накрая минахме през парка Уено - надвечер беше спокойно и приятно, за през деня незнам... Като цяло сакурата беше попреминала но тук там имаше по някое останало дръвче - голяма красота... ама сериозно. За вашите дати предполагам, че всичко ще е разцъфтяло на макс и сакурата ще е навсякъде :)

19.04 - Вторник - хванахме си сутршния шинкансен към Киото и по обяд бяхме там - после видяхме Киомидзодера - от там по едно много приятно пътче до Гион и после ходихме на вечерно фотосафари за гейши... и така деня се изтъркаля.  

20.04 - Сряда - това беше деня на споменатия - по горе велопреход - от който всички бяхме мноого доволни. Освен забележителностите, пътьом видяхме страхотни кварталчета, къщи градини... истински дзен... прекрасно. Малко се колебая коя от забележителностите ми хареса повече, Златния павилион или Фушими Инари...  всъщност и двете по различен начин. На Фушими Инари ни заведе хоста ни  в гестхауса - по залез, има една скала от която се вижда цяло Киото и по залез е страхотно. После целия хълм е ваш осветен и спокоен, почти без никакви хора - отворен е 24 часа - нощно време наистина може да го усетиш.

21.04 - Четвъртък - Плана беше да ходим до Хирошима, но валеше много та затова отидохме до Осака и Аквариума. Заради дъжда от Осака почти нищо не видяхме, но аквариума е интересен /ако ходите вижте кога е часа за хранене на делфините, голямо шоу правят :)/ а за дъждовен ден е много добър вариант

22.04 - Петък - през деня разходка из Нара - следвайте инструкциите на Самурайка - всичко препоръчано което видяхме от земетръсния симулатор, безплатната дзен градинка, парка с дебилни сърнички, храма та до музея на детските играчки....

 всичко е много хубаво, вечерта стигнахме до Йокохама и си направихме разходка до Минато мирай - още едно много приятно място. Петък вечер в Йокохама видяхме как японците разпускат здраво.... подпийнали, тук там доста  подпийнали хора :), но всички страшно весели усмихнати без капка агресия ...  

23.04 - Разходка из Йокохама , качване на Лендмарк билдинг, откъдетопак не видяхме Фуджи/и от влака не го видяхме с тия облаци../ - и ... бърз плаж за по една снимка в съседна Камакура/приятно курортно градче мисля, че е било нещо като алтернативна столица навремето, с доста храмове за които нямаше време/. Вечерта към летището и обратно към България

 

4. Обобщение

Япония /поне за нас/  беше изключително впечатлителна. Все пак рядко се среща държава в която България им звучи познато и същевременно не е мръсна дума :) Още си спомням как първите два дена буквално всяко десето изречение започваше с "Леле това ако беше в България..." направо друг свят. Хората са ненормално отзивчиви и усмихнати, но не по изкуствено-западняшкия начин, някак си от вътре им идва... .  Честно казано накрая не ми се тръгваше.

Не малко видяхме, доста остана за гледане, малко ме яд, че изпуснахме Хирошима, но в този дъжд едва ли щеше да ни е много приятно, пък така стана някак по-лежерно и видяхме аквариума. В крайна сметка, мисля че програмата беше оптимална, като за това време, може би още ден в Киото нямаше да е излишен но явно пак ще се ходи на там...   Съгласен съм с другите мнения във форума, че не е необходимо да се тича за да се види целия списък от забележителности, защото така повечето време ще си изкарате под земята в гарите метрото или влака. За мен  най-голямата забележителност на Япония са самите хора, и начина им на живот, и за да ги видите не е необходимо да посетите 1001 храма, а просто да се разходите по улиците на Токио,Киото, Йокохама....... и там до където стигнете.

 

Ами "само това е", дано да е от полза.

Редактирано от Спас.
  • Харесвам 14
Връзка към мнение

Всички хотели, които проверявам излизат разпродадени. Ясно че става дума за по-натоварен период, но възможно ли е наистина да са разпродадени или прекалено рано искам да резервирам и все още стаите не са пуснати в продажба?

Не са разпродадени, споко :)

Когато в началото на май аз резервирах нашите апартаменти в Токио и Киото за пътуването ни през ноември голяма част от апартаментите бяха пуснати в продажба само до края на август, и затова избрах от наличните.

Тогава Самурайка ми каза, че обикновено по-голяма част от жилищата ги пускат в продажба за по три четири месеца напред. Със сигурност и с хотелите е така. Снощи проверявах да видя какво е положението и се оказа, че нашия апартамент е поскъпнал със 100 евро за три нощувки. Така че по-добре си е ранната резервация. Ако те интересуват апартаменти мога да ти пусна координатите на нашите. В Киото е в Гион, а в Токио в Шинджуку.

Колкото до JR pass ние решихме като Зори / излязло е с по 200 лв. на човек по-евтино/ и  по примера на Сънчо, който е пътувал една седмица без него преди да го активира  и е можел да ползва абсолютно всякакъв вид транспорт, ползвайки другите пасове и карти, да не купуваме. В момента цената за два броя е 500 евро + 13 евро доставка.

Мисля, че без да се лишаваме от всякакъв вид транспорт /вкл. и скоростните влакове/ ще се вместим в доста по-ниска цена за нашите 7 дни в Япония. :)  

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Бизнес хотелите и къщите за гости приемат резервации 3-4 месеца предварително - не по-рано. Но има определена тенденция на увеличаване на туристите всяка година, така че топ сезона е битка за добрите (евтините) нощувки. Следи и буквай веднага щом излезе нещо, което те устройва (с опция за канселация).

 

За Нара- не е за половин ден - ако заделите 3 часа за да отидете от гарата до парка и "Големия храм" по-добре я пропуснете, нищо няма да раберете от града. За нощувка с JR pass определено не е удобна. Става само ако всичко в Осака и Киото на удобно място е букнато (все пак по-добре в Нара до гарата, отколкото в Киото на 20 минути пеша от локална гара).

 

Според мен ако се отиде на вариянт JR pass мултисити не си струва. Наистина е половин ден, не 2,5 часа (От Шин-Осака до Токио е 2,5 часа, после има още 45 минути със скай лайнера до Нарита. Като се сложат всички прекачвания и си става половин ден). Но е удобно за спирки по пътя - Нагоя в едната посока и Йокохама - в другата. Примерно.

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Мулти-сити билет много ли е по-скъп? Колко ще спестиш, ако се върнеш в Токио? Щото ти с този пас си пътуваш и до летището в Осака, не два часа и половина, ами минути. Освен това, Канзай  е забележително  летище -  построено е на на изкуствен остров, струва си да се види. Според мен.

Когато ние ходихме, цената на мулти-сити билета пак беше някъде там. С Търкиш е най- удобно - от София с вечерния полет, а на връщане кацнахме сутринта   и тутакси си хванахме сутрешния полет за София.

Според мен, можеш да почакаш малко с купуването на билетите и да ги подебнеш. Имат отлив и мисля, че ще посмъкнат цените. А за хотелските резервации - гледам, че аз съм ги правила през януари за октомври .

Тези хотели, които аз ти дадох наистина бяха много пълни, като бяхме там. Защото присъствах на рецепция как едни англичани искаха да си удължат престоя и им казаха, че няма места за доста време напред  за  този в Киото, може би, защото е на  супер място.

Пробвай в различни сайтове, има и друг вариант.

 

Аз също клоня към пътуване с Търкиш, че на всичкото отгоре техните B777-300ER имат три реда двойни седалки накрая, като първите са с добри показатели. Катарските боинги са изцяло с тройки, а ние ще сме двама и някак не е комфортно да сме с чужд човек между нас. Много малка е разликата в цената за "мултисити" билети и почвам да клоня към този вариант. Имаш ли спомен по колко взехте билетите и кога? Логистично обаче, както споменах, това налага обръщане на маршрута - кацане в Осака и излитане от Токио. Не че е проблем, но все още не съм ориентиран как е най-практично да се разпредели ползването на JR паса - дали в началото в района на Осака-Киото-Нара или времето да се изчисли така, че да включи и Токио. Може би е добре да го използваме в самото начало плюс придвижването от Киото до Токио, а последните два дни в Токио да караме на тамошен пас или карта за метро или там каквото е най-изгодно с придвижване до летището накрая...

 

 

Според мен ако се отиде на вариянт JR pass мултисити не си струва. Наистина е половин ден, не 2,5 часа (От Шин-Осака до Токио е 2,5 часа, после има още 45 минути със скай лайнера до Нарита. Като се сложат всички прекачвания и си става половин ден). Но е удобно за спирки по пътя - Нагоя в едната посока и Йокохама - в другата. Примерно.

 

Тоест, обръщаме концепцията. При положение, че кацнем в Осака и имаме пет нощувки в района, след което се придвижим до Токио за още три нощувки и излитане от Нарита, коя е най-добрата опция за вътрешен транспорт? Моля като за дебили - пас за района на Осака, Киото и Нара плюс придвижване от летището (колко струва, откъде и кога се купува?); билет/пас за придвижване от района на Осака, Киото и Нара до Токио (колко струва, откъде и кога се купува?); пътуване в Токио и района плюс придвижване до летището (колко струва, откъде и кога се купува?). Знам, понякога съм непоносим... :blush: 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Хотелът,който цитира Samuraika в Нара беше много добре.Намира се на самата JR гара.Във същата сграда има два супера.На 50-100метра има и няколко ресторантчета.

Duke,съвет от мен гледай в хотелите да имаш онсен.Ние съвсем случайно в три от хотелите имахме,голямо предимство си е-цял ден мяташ крачолите и вечер като си вземеш един онсен си е супер.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

При такава програма pas-a e безсмислен. Имаш едно пътуване Киото/Осака - Токио.

Именно. Ако няма да ходиш до Окаяма, Химеджи, Хирошима, особенно с мултисити билет JR pass си губи смисъла. Не ти трябват пасове. Просто си купуваш Suika/Passmo предплатена карта и се возиш на воля без да купуваш билетчета за всяка отсечка. Ако все пак искаш да поспестиш малко от пътни - Александър беше ползвал един 3 дневен пасс за метро в Токио - излиза 13 евро за 3 дни возене по метрото. Няма да ти покрие всичко (за Одайба няма пасове), но ще ти свърши добра работа.

За района на Осака-Киото и наоколо - Кинтецу пасс. Според мен, на теб най-би ти паснал този 5 дневен. Даден е и примерен маршрут до Нагоя. После от там имаш да се придвижиш до Токио (с каквото си харесаш). Още едно предимство на този пас е, че се купува на място в Япония а не се поръчва предварително. Така може да си прецениш и на място (да ко купиш в Киото). Имаш и отстъпка по разни забележителности с него. Но имай предвид, че ще те ограничава в придвижването (само по определени линии). Прегледай примерните маршрути и ако ти харесват - добре. Ако не е точно това, което ти трябва - просто си пътувай без пас, с който влак и линия ти върши работа.

Виж и нощните автобуси и вътрешните полети на Peach.

 

Пропуснала съм да ти отговоря за летището. От Осакското летище до Осака/Нара/Киото има автобуси съответно 1500/2000/2500 йени. Влаковете са малко по-евтини, 1000-1500 йени.

От Токио се ходи до Нарита като се лови влак от гара Уено за 1000 йени (или за 2200 с най-бързия).

Редактирано от samuraika
  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.