Прескочи до съдържание

Най-доброто от Япония за 8 осем пълни дни...


Duke

Препоръчани мнения

Направих груби сметки на транспортните разходи при вариант "мултисити" - кацане в Осака, излитане от Токио. Моля за проверка доколко изчисленията ми са верни...

 

Вариант с JR пас за 7 дни:

 

JR пас - 29 110 JPY

трансфер от летище Кансай до Осака - 420 JPY

2-дневен пас за Осака - 3 000 JPY

2-дневен автобусен пас за Киото - 1 000 JPY

3-дневен пас за метрото в Токио - 1 500 JPY

 

ОБЩО: 31 130 JPY

 

 

Вариант с Kansai Thru пас за 3 дни:

 

Kansai Thru пас - 5 200 JPY

трансфер от летище Кансай до Осака - 420 JPY

2-дневен пас за Осака - 3 000 JPY

трансфер Осака - Токио - 14 650 JPY

3-дневен пас за метрото в Токио - 1 500 JPY

Токио - Йокохама - Токио - 3400 JPY

трансфер до летище Нарита - 1 320 JPY

 

ОБЩО: 29 490 JPY

 

Ако сметките ми са правилни и не пропускам нещо, стойността на транспортните разходи при двата варианта са напълно съпоставими...

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Не знам колко мислете да пътувате в Токио,но ако пътувате повече,може да се окаже,че карта само за метрото не е достатъчна.Ние заложихме на най-скъпата-Free Kippu и не съжалявам.На фона на другите харчове 1000йени не са чак толкова.Това ти дава свобода да се качваш и да се возиш на каквото ти хрумне.Вярвам,че си запознат,че разстоянията в Япония са огромни.Станциите на метрото и гарите са цели подземни градове и ако трябва да търсиш точно еди-коя си станция на метрото,може да си убиеш половината време за разглеждане.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Направих груби сметки на транспортните разходи при вариант "мултисити" - кацане в Осака, излитане от Токио. Моля за проверка доколко изчисленията ми са верни...

 

Вариант с JR пас за 7 дни:

 

JR пас - 29 110 JPY

трансфер от летище Кансай до Осака - 420 JPY

2-дневен пас за Осака - 3 000 JPY

2-дневен автобусен пас за Киото - 1 000 JPY

3-дневен пас за метрото в Токио - 1 500 JPY

 

ОБЩО: 31 130 JPY

 

 

Вариант с Kansai Thru пас за 3 дни:

 

Kansai Thru пас - 5 200 JPY

трансфер от летище Кансай до Осака - 420 JPY

2-дневен пас за Осака - 3 000 JPY

трансфер Осака - Токио - 14 650 JPY

3-дневен пас за метрото в Токио - 1 500 JPY

Токио - Йокохама - Токио - 3400 JPY

трансфер до летище Нарита - 1 320 JPY

 

ОБЩО: 29 490 JPY

 

Ако сметките ми са правилни и не пропускам нещо, стойността на транспортните разходи при двата варианта са напълно съпоставими...

 Според мен "грешката ти" е в трансфера Осака Токио- 14 650 йени. Ако го направиш с Прасковките цената на този трансфер е 4 000 йени, т.е. 10 000 йени по-малко, което е 30% по-ниска цена :)

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Не знам колко мислете да пътувате в Токио,но ако пътувате повече,може да се окаже,че карта само за метрото не е достатъчна.Ние заложихме на най-скъпата-Free Kippu и не съжалявам.На фона на другите харчове 1000йени не са чак толкова.Това ти дава свобода да се качваш и да се возиш на каквото ти хрумне.Вярвам,че си запознат,че разстоянията в Япония са огромни.Станциите на метрото и гарите са цели подземни градове и ако трябва да търсиш точно еди-коя си станция на метрото,може да си убиеш половината време за разглеждане.

 

Може ли малко повече информация за Free Kippu?

 

 

 Според мен "грешката ти" е в трансфера Осака Токио- 14 650 йени. Ако го направиш с Прасковките цената на този трансфер е 4 000 йени, т.е. 10 000 йени по-малко, което е 30% по-ниска цена :)

 

Имам предвид и "прасковите", но все си мисля, че работата е на кантар. Първо, ние със сигурност ще пътуваме поне с един чекиран багаж. Второ, следва да се добавят и разходи до Кансай и от Нарита за този трансфер. Трето, не съм убеден дали по-бавното (защото почти съм сигурен, че ще бъде по-бавно) пътуване със самолет в сравнение с влак е оправдано при положение, че сме за броени дни в страната. Не съм проверявал разписанията на "прасковите", но вярвам, че там има достатъчно варианти и този фактор го изключвам от уравнението по отношение фактор "минус". Фактор "плюс" безспорно е по-ниската цена. Ще направя сметки дали като прибавя разходите за трансфер до и от летището, както и един чекиран багаж, сумата няма да стане незначителна...

Връзка към мнение

Като се има предвид, че възможността за промоция на Qatar е реална, смятам, че ще излезе много по-евтино.Вземете JR pass и ще можете да решавате и на място как да пренареждате програмата. Отчети и възможност за кацане/излитане от Ханеда с катарците, както направихме ние. То е на половин час с автобус от Йокохама, мисля по-малко пък от Токио.

Връзка към мнение

Излитане от Ханеда означава дълъг престой на Доха, което всячески бих искал да избегна. Не очаквам промоция на Qatar преди месец октомври. Нещата са на кантар...

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Може ли малко повече информация за Free Kippu?

 

 

 

Имам предвид и "прасковите", но все си мисля, че работата е на кантар. Първо, ние със сигурност ще пътуваме поне с един чекиран багаж. Второ, следва да се добавят и разходи до Кансай и от Нарита за този трансфер. Трето, не съм убеден дали по-бавното (защото почти съм сигурен, че ще бъде по-бавно) пътуване със самолет в сравнение с влак е оправдано при положение, че сме за броени дни в страната. Не съм проверявал разписанията на "прасковите", но вярвам, че там има достатъчно варианти и този фактор го изключвам от уравнението по отношение фактор "минус". Фактор "плюс" безспорно е по-ниската цена. Ще направя сметки дали като прибавя разходите за трансфер до и от летището, както и един чекиран багаж, сумата няма да стане незначителна...

post-1326-0-35739900-1470570850_thumb.png

При правенето на програмата ни използвах изключително www.japan-guide.com

Много изчерпателна и вярна информация.

Редактирано от Emil Chakalov
  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Само да вмъкна набързо и няма да се обаждам повече в тая тема. Ако имате мили от Бритиш (авиос), Ханеда - Осака излиза 4500 авиос + $2 на човек, със JAL.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

От вариантите за видове транспорт в Токио най-изгоден е вторият Tokyo Subway 72h за 1500йени, докато Free Kippu  е 1590йени на ден. Разликата е , че в по-скъпя влизат JR линиите, но може да се разглежда и без тях и разлика е, че другия пас за 72ч се продава само на чужденци. Ние така и не си купихме никакъв пас, справихме се с единични билети само, но нямахме 3 пълни в Токио.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Аз използвах JR пас и Tokyo Subway+Toei за 72h за 1500йени, като цената на втория е без конкуренция и е само за чужденци.

Не влиза само линията на JR, лошото е, че се продава на много малко места, аз си го взех от летището.

 

 

Ха, оказа се, че са ударили кепенците на тоя пас, не знам дали няма нещо подобно в момента.

※Not available for purchase after March 25, 2016.

Редактирано от Alexander
Връзка към мнение

 

 

Ха, оказа се, че са ударили кепенците на тоя пас, не знам дали няма нещо подобно в момента.

※Not available for purchase after March 25, 2016.

 

Аз доколкото се ориентирам е променено името на паса. Преди е бил на дни, а сега е на часове. Ако съм прав, това е за добро, защото така може да се използва пълноценно. Разгледай отново страницата...

Връзка към мнение

Точно този пасс имах предвид, даже така и писах, че "Александър го ползва" ама съм объркала линка (пък те му сменили името). С линиите на метрото и Тоей можеш да стигнеш до навсякъде. Ето картата, опитай да намериш място, което не е покрито! Дори и да ти се наложи да купиш билетче за JR в някакъв момент - те започват от 170 йени за 3-4 спирки.

 

Според мен само на билетчета (или с предплатена карта за повече удобство) пак няма да надхвърлите 500-700 йени на ден за метро.

 

А сметките с JR pass и без са с грешен подход малко, ще опитам да обясня :

 

 

Направих груби сметки на транспортните разходи при вариант "мултисити" - кацане в Осака, излитане от Токио. Моля за проверка доколко изчисленията ми са верни...

 

Вариант с JR пас за 7 дни:

 

JR пас - 29 110 JPY

трансфер от летище Кансай до Осака - 420 JPY

2-дневен пас за Осака - 3 000 JPY

2-дневен автобусен пас за Киото - 1 000 JPY

3-дневен пас за метрото в Токио - 1 500 JPY

 

ОБЩО: 31 130 JPY

 

 

Вариант с Kansai Thru пас за 3 дни:

 

Kansai Thru пас - 5 200 JPY

трансфер от летище Кансай до Осака - 420 JPY

2-дневен пас за Осака - 3 000 JPY

трансфер Осака - Токио - 14 650 JPY

3-дневен пас за метрото в Токио - 1 500 JPY

Токио - Йокохама - Токио - 3400 JPY

трансфер до летище Нарита - 1 320 JPY

 

ОБЩО: 29 490 JPY

 

Ако сметките ми са правилни и не пропускам нещо, стойността на транспортните разходи при двата варианта са напълно съпоставими...

 

Първо Кансай летище до Осака защо излизат тия 420 йени не разбрах - JR pass покрива едната линия до града, Кансайския пас - другата. А и цената на билета не е 420 йени. Но както и да е, не е важно в случая.

 

Според мен, без JR се пътува за 13 630 йени до Йокохама Minatomirai и след като разгледаш там от Minatomirai до Shibuya си за 40 минути и 450 йени с Токио Тойоко линията (кафявата). Спестихме 3500 йени.

 

Нощните автобуси напълно ли ги изключваш? Не би ли те замислило като вариянт - пестиш и време, и пари от транспорт и нощувка. Нямат още пролетното разписание, но за Ноември (пак топ сезон) имат билети от Осака до Токио за 7 480йени като си в луксозната Cocoon версия. Ето и видео. :)

 

Другото е, че не ти трябва двудневен Амейзинг пасс за Осака, само еднодневен (нямаш два дни на разположение). Неговата идея е, че включва безплатен вход за атракции, които ти правят метрото напрактика безплатно. Ето списъка с всички безплатни атракции, има и такива, за които дава само намаление. Сам разбираш, че за един ден можеш да видиш 4-5, най-много 6 ако се мобилизираш и групираш много добре. Но дори и три-четири да видиш - Умеда, Онсена, някоя градина и нещо за нощен кеф - или корабче по Томбори, или виенско колело Темпозан - ето ти един прекрасен ден, в който не мислиш нито за пътни, нито за билети. Затова се комбинира добре с Кансай Тру Пасс, защото можеш да го ползваш в непоследователни дни и да си сложиш Осаката където ти е удобно.

 

С JR pass концепцията е друга - гледаме по-макро на нещата. Аз наистина бих кацнала и излетяла в Токио и бих се движила по следния маршрут : Токио- Каназава-Киото-Осака-Химеджи/Окаяма-Токио. Не, че е задължително да е така, но самата идея на този пас е да е за дълги пътувания, срамота е да имаш пас за шинкансени, а да го ползваш да се возиш на градски транспорт...Иначе не че няма да му избиеш цената и ако го ползваш само за Токио-Осака-Киото, напротив.

 

Така че ти си решаваш концепция, програма и пас.

Редактирано от samuraika
  • Харесвам 2
Връзка към мнение

 

Първо Кансай летище до Осака защо излизат тия 420 йени не разбрах - JR pass покрива едната линия до града, Кансайския пас - другата. А и цената на билета не е 420 йени. Но както и да е, не е важно в случая.

 

 

Умишлено не включих пътуване от Кансай до Осака с който и да е от пасовете, защото полетът каца вечерта и използването на пас ще "изяде" цял ден. Тази цена я получих HyperDia. Явно нещо не съм разбрал. Каква е реалната цена от летището до Осака?

 

 

 

Според мен, без JR се пътува за 13 630 йени до Йокохама Minatomirai и след като разгледаш там от Minatomirai до Shibuya си за 40 минути и 450 йени с Токио Тойоко линията (кафявата). Спестихме 3500 йени.

 

 

 

Тук имам различен подход. Йокохама е опция, а не задължителна част от плана. Идеята ми е да я включа евентуално при положение, че остане време в програмата за Токио. Иначе съм съгласен, че в твоя вариант се спестяват пари и аз също го имам предвид, но на този етап не съм мислил за детайлите по програмата...

 

 

 

 

Нощните автобуси напълно ли ги изключваш? Не би ли те замислило като вариянт - пестиш и време, и пари от транспорт и нощувка. Нямат още пролетното разписание, но за Ноември (пак топ сезон) имат билети от Осака до Токио за 7 480йени като си в луксозната Cocoon версия. Ето и видео. :)

 

 

 

Да, напълно изключвам пътуване с автобуси, особено нощем! Въпрос на разбирания. Първо, за мен цената не е на първо място. Винаги съм търсил баланс между цена и качество. Аз съм доста практичен човек. Хиляди пъти в този форум съм повтарял любимата си английска сентенция, че не съм достатъчно богат, за да купувам евтини неща. Второ, няма как да се чувстваш пълноценен в ден след нощен преход с автобус. Сори...

 

 

 

 

Другото е, че не ти трябва двудневен Амейзинг пасс за Осака, само еднодневен (нямаш два дни на разположение). Неговата идея е, че включва безплатен вход за атракции, които ти правят метрото напрактика безплатно. Ето списъка с всички безплатни атракции, има и такива, за които дава само намаление. Сам разбираш, че за един ден можеш да видиш 4-5, най-много 6 ако се мобилизираш и групираш много добре. Но дори и три-четири да видиш - Умеда, Онсена, някоя градина и нещо за нощен кеф - или корабче по Томбори, или виенско колело Темпозан - ето ти един прекрасен ден, в който не мислиш нито за пътни, нито за билети. Затова се комбинира добре с Кансай Тру Пасс, защото можеш да го ползваш в непоследователни дни и да си сложиш Осаката където ти е удобно.

 

 

 

Да, съвършено права си! Умишлено заложих двудневен пас. Винаги обичам да се застраховам с "малко отгоре". Разликата в цената между еднодневен и двудневен е 700 JPY...

 

 

 

 

С JR pass концепцията е друга - гледаме по-макро на нещата. Аз наистина бих кацнала и излетяла в Токио и бих се движила по следния маршрут : Токио- Каназава-Киото-Осака-Химеджи/Окаяма-Токио. Не, че е задължително да е така, но самата идея на този пас е да е за дълги пътувания, срамота е да имаш пас за шинкансени, а да го ползваш да се возиш на градски транспорт...Иначе не че няма да му избиеш цената и ако го ползваш само за Токио-Осака-Киото, напротив.

 

 

 

Разбирам идеята. Да приема ли за установено, че вариант "японско мини-кръгче" с оглед пълноценното използване на JR пас, изключва концепцията създаване на база в Токио и база в Осака за която вече говорихме? Всъщност, как би разпределила осем пълни дни в Япония - кацане вечерта на ден 0 и излитане вечерта на ден 8 независимо до/от кое летище - Токио или Осака? Освен това, очевидно нямаш желание да се видим на по кафе/бира/саке/уотевър в Нара щом същата изчезна от плана... :P

Връзка към мнение

Duke, маршрута с мини кръгчето става идеално с база Токио и база Осака. Идеята е да разгледаш Каназава като спирка между Токио и Осака, а в обратно посока може да включиш Йокохама или Камакура. Химеджи/Окаяма стават за дневен трип от база Осака. Нара също е дневен трип от база Осака и се подразбира, затова предполагам Самурайка не я споменава :P

Връзка към мнение

На база нашата натоварена програма за 8 дни , предлагам следното:

ден 1 - кацане, нощувка Осака

ден 2 - Осака

ден 3 - Киото

ден 4 -Киото

ден 5- Нара, нощна Осака на прибиране

ден 6 - Осака -Токио (спирка Йокохама, макар, че била по-готина вечерно), настаняване, разходка в Токио

ден 7 - още Токио (алтернативно Никко с паса)

ден 8 - пак Токио и заминаване

 

Окаяма и Химежи може да ги решите и на място, но не ги слагам, защото самурайка каза, че тогава там е лудница. Иначе много си струват. Бих ги предпочела за сметка на Осака.

Гледах календара. Разбирам, че периодът ви е вързан с априлската ваканция, но ако имате възможност за едни 4 дни отпуск първата седмица след ваканцията ще се възползвате и от Великденските почивки.

Редактирано от silvia_b
Връзка към мнение

Така, така, ама цялото това трябва да го включим в осем пълни дни и акъл не ми стига как ще стане...

Съвсем постижимо е. Първоначалната ми програма беше за 8 дни. После добавих една нощувка в Киото допълнително. Ако се двуумиш кое да отпадне, може би Каназава може да се жертва. Вие ще сте по сакурено време и градини да искаш тогава. Йокохама ми грабна сърцето, прекрасна е!

Редактирано от clete
Връзка към мнение

Сега се замислих, че вие щом имате 8 пълни дни, значи си заминавате на ден 9. Ако е така , значи идеално може да вмъкнете Никко и да имате достаъчно време и за Токио.

Връзка към мнение

По-горе написах. Имаме само 8 пълни дни, като заминаваме вечерта на осмия ден. Кацаме вечерта в ден 0 и затова него въобще не го броя в сметките. Планът май зави в неочаквана посока. Добро стечение на обстоятелствата и надникване в друга актуална тема ме доведе до момент, в който съм на път за първи път да купя билети на далавера по магеланските стандарти. Ще спестя между 300 и 500 евро, но билетите няма да са мултисити. За сметка на това ще пътуваме с катарците, което означава, че ще продължим да събираме мили. Така, планът върви към кацане и излитане от Токио. Което пък налага JR пасове...

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Уф, добре, разбрах...

 

Най-доброто от Япония за 8 дни / макро версия/

 

1. кацане в Токио, вечерно. Ок. 2000 йени за трансфер до хотел.

2. Активиране на JR pass и разглеждане на Никко. От Уцуномия хващане на шинкансена за Каназава, спане в Каназава.

3. Каназава до обяд, Киото и отпътуване за Осака. Настаняване, нощна разходка край замъка (огромен парк със сакури - Сакураномия).

4.Киото.

5. Химеджи и Окаяма, нощно Кобе, спане в Осака.

6. чек аут, Нара, към 4 отпътуване за Токио през Киото (от там се лови шинкансена) и Йокохама, алтернативно настаняване в Йокохама.

7. Токио

8.Токио, отлитане

 

Както се вижда натоварена програма, покриваща наистина най-доброто от най-доброто. Без много време за "скрити перли" или практични занимания. Най-доброто, но отгоре-отгоре.

 

Най-доброто от Япония за 8 дни /микро версия/

 

1.късно кацане в Осака, автобус за 1500 йени, настаняване в Осака (района около замъка).

2.Киото с Keihan Pass 2 day за 1000 йени. Обиколка на следните храмове - Byodoin Uji, Fushimi inari, Kyomizudera, Gion - все по линията на паса (с малко ходене). Връщане в Осака.

3. Киото - довършване на каквото има невидяно по линията и 500 йени дневен пас за автобуси - Златен храм и Арашияма.

4. Осака с Амейзинг паса.

5. Нара с Kintetsu 1 day pass- покрива и автобусите. До 4-5 часа и после дирекният влак за Санномия (Кобе) - паса покрива само до половината - доплащате 400 йени на излизане. Китайския квартал, кулата, крайбрежната променада. Обратно в Осака.

6.Токио през Йокохама.

7.Токио.

8.Токио, обратен полет

 

За пасове отиват 4300 йени в Кансай и евентуално 1500 в Токио. Два летищни трансфера от по 1500 йени (грубо). Има включени безплатни атракции и входове с намаления. По детайлен поглед, макар и по локален. Търпи вариации с други видове локални пасове. Комбинирана с нискобюджетни полети или нощен автобус представлява бюджетна алтернатива на JR pass версията.

Редактирано от samuraika
Връзка към мнение

О, не, нямах това в предвид. Писах много дълго поста, появиха се нови съобщения, трих, брисах 5 пъти...дори не помня "Уф" от къде остана...Никога не отказвам нито отговор нито обяснения.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Благодаря, защото бих те разбрал ако наум си ми теглила една майна след толкова много въпросчета. Впрочем, сигурно заради написаното от теб, не си обърнала внимание на новото развитие. Може би ще обърнем програмата с кацане и излитане от Токио, тоест, липсва елемент "мултисити". Това означава, че започваме с Токио и после правим обиколката...

Връзка към мнение

Ами подскачат ми по главата докато пиша (по половин ден) и става каша. Сетих се, "Уф" беше заради отпадналата Нара и "нежеланието" ми за споделено питие :P

 

А поста по принцип беше насочващ за два подхода, не толкова конкретно за твоята ситуация. Ако спестиш от билети и си летиш от Токио - мяткай му се JRpass-a пък и да не го използваш чак толкова интензивно не е болка за умиране. При всички случаи ще си върнеш стойността двойно.

Как ти харесва макро програмата? Каназава може да отпадне - сложена е най-вече заради преминаването през планините в Нагано и разглеждането на Япония "от другата страна" - откъм Японско море. Природата и архитектурата са по-различни, както и интензитета на застрояване. Но може да се сложи Нагоя на нейно място (но само ако се инртересуваш от коли, самият град не е нищо особенно).

Пак можеш да си вземеш Амейзинг Пасс за Осака ако искаш да усетиш духа ан града. Моя приятелка беше през май и остана доволна, за моя изненада кулата на Осака която мислих за най-безинтересна се оказала най-интересна с музея си разказващ за историята на града.

Набележи си какво искаш да видиш в Токио, по пътя, в Киото и Осака, Нара и наоколо и ще видим освен JRpass има ли нужда от друго и какво. И райони за хотели ще се определят по-лесно след като си набелязал какво ще гледаш.

 

Разбрах откъде дойде 420 йени трансфер от летищетп - задал си Osaka airport което е друго летище. Много трябва да се внимава с имената на гарите. Като проверяваш цени винаги с отворен прозореш на googlemaps. И програмата като правиш е добре да гледаш градовете и атракциите по картата - едно ще ги запамети и ще се ориентираш по-лесно на место и второ ще си ги групираш по-добре. Същп и ще прецениш кое с кое можеш да замениш.

 

И последно - като понагласиш програма (щом вече има яснота по билетите може да се "програмира") веднага гледай за хотели и буквай с опция за канселация. Да не те плаша, но броят на туристите расте, а брот на хотелските стаи изостава (основно поради затварянето на големи хотели за реновация за следващата олимпиада в Токио). Може и да излязат по-изгодни предложения, но ти имай нещо за сигурност, пък по-доброто е добре дошло, нали?

Редактирано от samuraika
  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.