Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

 

Излитане от Upington, Ю. Африка на борда на Embraer ERJ-135LR на Airlink при полет до Кейп Таун. На всички кадри се вижда Оранжевата река.
 

IMG_20230911_084608_DxO.jpg

 

IMG_20230911_084626_DxO.jpg

 

IMG_20230911_084632_DxO.jpg

 

IMG_20230911_084639_DxO.jpg

 

  • Харесвам 15
  • Браво 1
Връзка към мнение

Полет Дубай - Катманду, кацане Катманду

DSC_0177-2.jpg

 

Полет Мантали - Лукла

DSC_0298-2.jpg

 

DSC_0310-2.jpg

 

DSC_0321-2.jpg

 

DSC_0322-3.jpg

 

DSC_0329-3.jpg

 

DSC_0174 (2)-2.jpg

 

Полет Лукла - Катманду, кацане Катманду

DSC_0175 (2)-2.jpg

 

DSC_0176 (2)-2.jpg

 

DSC_0177 (2)-2.jpg

 

DSC_0178 (2)-2.jpg

 

Полет Дубай - София

DSC_0483 (2)-4.jpg

 

DSC_0487 (2)-2.jpg

  • Харесвам 21
Връзка към мнение


Езерото Малави в едноименната държава. Полет на Kenya Airways Embraer E-190 от Найроби до Лилонгве.
 

IMG_20230806_140249_DxO.jpg

 

IMG_20230806_141411_DxO.jpg

 

IMG_20230806_141506_DxO.jpg

 

IMG_20230806_141534_DxO.jpg

 

  • Харесвам 10
Връзка към мнение


Полет над Ботсвана при полет от Маун до Йоханесбург на Airlink Embraer ERJ-135LR.

 

 

IMG_20230830_131426_DxO.jpg


Някои от солните равнини на Ботсвана:
 

IMG_20230830_132115_DxO.jpg

 

IMG_20230830_132208_DxO.jpg

 

IMG_20230830_132219_DxO.jpg

 

IMG_20230830_132253_DxO.jpg
 

  • Харесвам 9
Връзка към мнение
  • 3 седмици по-късно ...


Тази тема съвсем сме я занемарили... Не си спомням откога не съм я виждал на първа страница. 🙂 

Фейсбук днес ми извади като спомени снимки от едно кацане на летище Том Жобим в Рио де Жанейро през ноември, 2013 г. А320 на ТАМ при полет от Фоз до Игуасу.
 

1278877_10202274146869038_1980463199_o.jpg

 

1614582_10202274165309499_1798262775_o.jpg

 

1149110_10202274166709534_1839584886_o.jpg

 

856695_10201667299458232_702884651_o.jpg


Ето го и самото летище:
 

615087_10202274169069593_923709129_o.jpg

 

1402338_10201667257457182_311755496_o.jpg

 

  • Харесвам 14
Връзка към мнение
  • 2 седмици по-късно ...


Няколко интересни снимки от септември тази година. Седалката не беше до прозореца, ами срещу прозореца, а всъщност нямаше и прозорец, защото плъзгащата се врата беше напълно отворена. 

Малко предистория. От доста време се опитвам да се кача на единствения в света Bell UH-1 Iroquois "Хюи" хеликоптер, който е лицензиран да вози туристи и е базиран в Кейп Таун, Ю. Африка. Машината е абсолютна легенда от виетнамската война, увековечена в много филми - "Апокалипсис сега", "Взвод" и др.

При първото ми посещение в града през 2014 година бях на едно вече много натоварено финансово пътешествие, включително с други два хеликоптерни полета (над водопада Виктория и над делтата на Окаванго), както и полет на ултралек самолет (от скеле и плат) над каньона на река Блайд в провинция Мпумаланга (РЮА). Полетът и на "Хюи" - то в Кейп Таун щеше още повече да оскъпи това пътуване, да не говорим, че бяхме само двама, а хеликоптера взема 9 пътника т. е. или трябваше на място да се опитаме да се комбинираме с някого или да плащаме майка си и баща си. Не се получи.

Май, 2022 година. Второ посещение в Кейп Таун. Този път бяхме 9 човека. Започнах да ги "обработвам" и увещавам да правим комбина и да летим с "Хюи"-то от няколко дни по-рано, още докато бяхме в Калахари. Горе-долу се навиха. Спазарих цена на будката за хеликоптерни полети на V&A Waterfront и се разбрахме да направим полета последния предиобед, преди да си летим наобратно за България. Ставаме сутринта - облачно и вали... Греда, пак не се получи.

Септември 2023 година. Трето посещение в Кейп Таун. Този път ми се усмихна и късмета да видя гледката от върха на Тейбъл Маунтийн (първия път лифта беше спрян заради вятър, втория път се качихме и ... мъгла), успях и с "Хюи"-то. Бяхме 8 човека и успях всичките да ги навия. Избрахме 20-минутен панорамен полет около Тейбъл Маунтийн, върти ми се еквивалента на около 370 лв. в рандове на човек като цена, може да е било и малко по-малко. Предпочетохме този маршрут пред "Бойната мисия", спътниците ми така или иначе се вълнуваха да летят с отворени врати. Аз бях правил полет над делтата на Окаванго направо с махната врата от моята страна и бях много курназ, обяснявам на всички как няма страшно изобщо, колко е приятно.

Водят ни към хеликоптера вече. Единственият мъж освен мен сяда до пилота (това място го бяхме разиграли на томбола предната вечер), момичетата ги слагат на седалките гледащи напред, а мен, като единствен останал друг мъж, ми посочват седалката на стрелеца, най-отзад, гледаща настрани, отделен от останалите, отвсякъде притиснат от стени, освен отпред т. е. към бездната. Това не ми беше съвсем в плановете, ама какво да направя, иначе трябваше да се откажа да летя. Седалката на стрелеца се вижда на първата снимка, точно зад жената от персонала със сигналната жилетка. Пилотът минава и ми обяснява, че няма страшно, даже и да се откопчее колана, нямало да прави някакви резки маневри и нямало да падна. Излитаме и аз малко се паникьосвам - не мога да мръдна изобщо, отвсякъде стени, стегнат яко с колана, отпред бездна и все повече набираме височина. Сещам се, че в джоба на якето имам малко пластмасово шишенце с уиски. Предизвикателството е да отворя ципа и да го извадя, без да откопчея колана, да отворя капачката, да отпия, да затворя пак бутилката, да я прибера обратно в джоба и да закопчея ципам, пак без да откопчея колана. В същото време осъзнавам, че губя много красиви гледки, колебание за 2-3 секунди. Решавам, че може и повече да загубя от гледките, ако не отпия. Започвам едно бъркане под колана за да стигна до джоба с шишенцето, достигам, отварям, държа здраво капачката с едната ръка, с другата надигам и отпивам две яки глътки. Завинтвам капачката обратно и пак бъркам под колана да напипам джоба и да прибера шишенцето. Изтърва ли го, просто пада долу. През това време сравнително тежкия фотоапарат ми виси на врата. Всичко това свършвам за около 20-30 сек. Топлина се разлива по тялото ми, тегля една майна на страха и започвам да се кефя на гледките и да снимам.

"Хюи"-то на хелипада преди излитане. Седалката на стрелеца е точно зад жената от персонала със сигналната жилетка. Вижда се и пилота:
 

750_1924_DxO.jpg


Най-хубавите гледки бяха през първите 5-6 минути - waterfront, града с планината, лъвската глава, стадионът в Green Point, Sea Point, Clifton, Camps Bay (до последните три още не сме стигнали на кадрите долу):
 

750_1930_DxO.jpg

 

750_1934_DxO.jpg

 

750_1942_DxO.jpg

 

750_1945_DxO.jpg


По-нататък ще пускам още снимки от този буквално вълнуващ (за мен, хахаха) полет.

 

  • Харесвам 13
  • Браво 5
Връзка към мнение
  • 2 седмици по-късно ...


 Панорамен полет над делтата на Окаванго, Ботсвана. Delta Air Gippsland GA-8 Airvan. 30-ти август, 2023.
 

IMG_20230830_093809_DxO.jpg

 

IMG_20230830_093815_DxO.jpg

 

IMG_20230830_094010_DxO.jpg

 

IMG_20230830_094019_DxO.jpg

 

IMG_20230830_094759_DxO.jpg

 

  • Харесвам 14
Връзка към мнение
  • 2 седмици по-късно ...

 

Над Република Южна Африка при полет от Маун Ботсвана до Йоханесбург на борда на Airlink Embraer ERJ-135LR. 30.08, 2023 г.

 

IMG_20230830_135733_DxO.jpg

 

IMG_20230830_140729_DxO.jpg

 

IMG_20230830_140814_DxO.jpg

 

IMG_20230830_141002_DxO.jpg

 

IMG_20230830_141013_DxO.jpg

 

  • Харесвам 12
Връзка към мнение

Самолет на Airlink наближава знаковата за авиокомпанията дестинация Света Елена - остров, открит за Европа от португалски мореплаватели в деня на Константин и Елена, 1502.

 

IMG_20240109_144313.jpg.45988c13dfdefcf3c1d3cb37ecbfe6a5.jpg

  • Харесвам 10
Връзка към мнение

 

Малко след излитане от Upington, Ю. Африка на борда на Embraer ERJ-135LR на Airlink при полет до Кейп Таун. Септември, 2023 г.

 

IMG_20230911_085450.jpg

 

 

IMG_20230911_085500.jpg

 

 

IMG_20230911_085520.jpg

 

 

IMG_20230911_085602.jpg

 

 

IMG_20230911_090424_DxO.jpg

 

 

  • Харесвам 10
Връзка към мнение


Делтата на Окванго, Ботсвана, издание 2023 г. Полет на Gibbsland GA8 Airvan. Животните на последните три снимки са зебри на Бурчел.
 

IMG_20230830_094830_DxO.jpg

 

IMG_20230830_094845_DxO.jpg

 

750_8178_DxO.jpg

 

750_8182_DxO.jpg

 

750_8190_DxO.jpg

 

  • Харесвам 16
  • Браво 2
Връзка към мнение

Признавам си, че тази тема никога не бях я отварял.   Милех си,  че става въпрос как да си резервираш място до прозореца... Пък то какво било   --  да пускаш снимки от прозореца.... Много по-интерсно ми е първото..

  • Харесвам 1
  • Смея се 4
  • Замислям се 1
Връзка към мнение
  • 3 седмици по-късно ...

Къде изчезнахте, бе? Баси, 3 часа по-рано съм на чекина и няма свободна пътека. 😂 За първи път ще пътувам прозорец на десетчасов полет. 

 

Много подвеждаща тема, че имало голям брой желаещи за прозорец. 😂

  • Харесвам 3
  • Браво 1
  • Смея се 1
Връзка към мнение
  • 2 седмици по-късно ...

Дар ес Салаам

20240204_063057.jpg.e1f1cf93d4b63e9790804caa88954a68.jpg

Джеда

20240213_091257.jpg.764c25fc956a929b59e62bd56933966e.jpg

Акабският залив над Шарм

20240213_102930.jpg.9436dbb7558800dd241760d1988b875b.jpg

Алпите над Давос

20240213_140126.jpg.941f213f500f98b55e8ff50525ef0dae.jpg

И около Лихтещайн

20240213_140925.jpg.e2f26e33ae583b6b509b3466e436fc31.jpg

 

Последните ми шест полета все бях до прозорец - начесах крастата максимално. :smile3: Особено на дневния JED-LHR.

 

  • Харесвам 14
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.