Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

Ще повторя някои снимки от темата ми в отдела за Африка, но самолетните ентусиасти, които не влизат там ще могат да ги видят.

 

Кацане в Кейп Таун (BА 747-400):

post-794-0-14172400-1402433692_thumb.jpg

 

Полет от Кейп Таун до Йоханесбург (SAA 737-800):

 

post-794-0-08690200-1402433370_thumb.jpg

 

Кацане в Йоханесбург:

 

post-794-0-17730500-1402433450_thumb.jpg

 

post-794-0-65594400-1402433474_thumb.jpg

 

post-794-0-92106500-1402433794_thumb.jpg

  • Харесвам 5
Връзка към мнение

При БА плащаш за избора на тези седалки ли ?

Аз си избрах ред с две седалки точно заради дългия полет Хонконг -Париж , но при Ер Франс бяха налични безплатно , като ги избрах още при резервацията на полета няколко месеца преди това.

 

Еър Франс и доста други - да, там и аз съм си резервирал безплатно, но при БА  се плаща, ако не искаш да избираш от каквото е останало при чек-ин. При Еър Франс даже един път си избрах безпатно на вторият етаж на 747-400 до прозорец и никой не седна до нас :)

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

При БА плащаш за избора на тези седалки ли ?

Аз си избрах ред с две седалки точно заради дългия полет Хонконг -Париж , но при Ер Франс бяха налични безплатно , като ги избрах още при резервацията на полета няколко месеца преди това.

Aко нямаш статус и не си с бебе и искаш да избереш място предварително се плаща, от 24 часа преди полета е безплатно (каквото е останало).

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Кацане на Нюарк с онова подобие на самолет - Q400 :) :

IMG_2049.JPG

 

 

IMG_2050.JPG

 

В далечината - skyline-a на Манхатън:

IMG_2071.JPG

 

IMG_2075.JPG

 

 

Кацане в Бостън откъм океана:

 

IMG_2080.JPG

 

IMG_2082.JPG

 

IMG_2083.JPG

 

IMG_2085.JPG

  • Харесвам 7
Връзка към мнение

Понеже @akair, писа горе за "подобие на самолет", ето ви наистина подобие на самолет (трябва да пусна снимки и в темата на спотерите) :)

 

Bantam B22:

 

post-794-0-83543200-1402681166_thumb.jpg

 

post-794-0-94973600-1402681549_thumb.jpg

 

И малко снимки от него, не знам дали могат да се квалифицират за темата, тъй като няма прозорец. Кабината, пардон, коша е открит :)

 

Третият по големина каньон в света (Blyde River Canyon, планините Дракенсберг, Ю. Африка):

post-794-0-88694800-1402681346_thumb.jpg

 

post-794-0-18886600-1402681382_thumb.jpg

 

post-794-0-67062100-1402681410_thumb.jpg

 

 

Язовирната стена на Blyde River:

post-794-0-01912500-1402681641_thumb.jpg

 

Жена ми на същият летателен апарат (летяхме едновременно):

post-794-0-14462400-1402681664_thumb.jpg

 

Малко сафари от въздуха:

 

post-794-0-87299700-1402681759_thumb.jpg

 

post-794-0-78483700-1402681782_thumb.jpg

 

Кацане на комуналната писта в Hoedsrpuit, S. Africa:

 

post-794-0-47344700-1402681832_thumb.jpg

Редактирано от FlyTraveler
  • Харесвам 14
Връзка към мнение

А вземате ли си място до прозореца на нощен полет?

Да, понякога се виждат много интересни неща по тъмно, поне при излитане и кацане. Ако не става за снимки, става за видео. Аз имам и много красиви изгреви и залези снимани по време на нощни полети.

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Супер си е Q400, какво не му харесваш? :)

Ще започна с това какво му харесвам - хубаво е, че е икономичен и че създателите му са имали доброто желание да ограничат вибрациите и шума в него.

За съжаление или не са се справили добре с последната задача, или този самолет генерира толкова много шум и вибрации, че познатата ни наука няма решение за тях...  :)  АТР също правят витлови самолети и разлика определено има  :)

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

А вземате ли си място до прозореца на нощен полет?

Винаги! Без значение дневен, нощен, в плътна облачност, със слънце срещу очите. Никога не се знае на каква изненада може да попадна, и да видя без да съм предполагал. :)

А, да, също и не спя на нощните полети. :biggrin: Все намирам с какво интересно занимание да си запълня времето, или да разглеждам, докато повечето около мен спят.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Ще започна с това какво му харесвам - хубаво е, че е икономичен и че създателите му са имали доброто желание да ограничат вибрациите и шума в него.

За съжаление или не са се справили добре с последната задача, или този самолет генерира толкова много шум и вибрации, че познатата ни наука няма решение за тях...  :)  АТР също правят витлови самолети и разлика определено има  :)

 

Това е адски странно за мен, без да претендирам да съм супер разбирач, съм летял доста пъти и на DHC-8 и на ATR 42/72 и не намирам особена разлика в шума и вибрациите, даже ми се струва, че Q400 e по-тих (то и прякора му е такъв - "The quiet one"). Даже съвсем скоро летях и на двата в рамките на 5 дни (Q400 на SA Express и ATR 72 на Air Botswana). Последният е просто по-голям. За дизайн да не говорим, адски ми харесва носа на Dash-8:

 

post-794-0-56541200-1402725377_thumb.jpg

 

Аз по принцип много харесвам всички самолети на Bombardier и Dash-овете (6, 7,  8  и различните версии на Regional Jet (CRJ).

Редактирано от FlyTraveler
  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Аз съм луда за място до прозореца. Без значение ден ли е, нощ ли е. Дава ми чувство за простор, сигурна съм че ме разбирате :) Снимки рядко стават хубави - то и от сапунерката ми вероятно - но дори чувството ми стига...

 

Очарователният Bergen

 

523317_3925349689551_1383049479_n.jpg

 

524292_3925350009559_1503082672_n.jpg

 

Полет над Алпите

 

389021_3653905983628_1011612313_n.jpg

 

El Teide и Тенерифе

 

1896842_10202136479910852_1553757472_n.jpg

Редактирано от Гост
Връзка към мнение

Това е адски странно за мен, без да претендирам да съм супер разбирач, съм летял доста пъти и на DHC-8 и на ATR 42/72 и не намирам особена разлика в шума и вибрациите, даже ми се струва, че Q400 e по-тих (то и прякора му е такъв - "The quiet one"). Даже съвсем скоро летях и на двата в рамките на 5 дни (Q400 на SA Express и ATR 72 на Air Botswana). Последният е просто по-голям. За дизайн да не говорим, адски ми харесва носа на Dash-8:

 

И двата са за избягване. :biggrin:

Редактирано от Hollywood
  • Харесвам 2
Връзка към мнение

И двата са за избягване. :biggrin:

 

Добре де, ти кой самолет би препоръчал в този клас (двумоторен турбопроп)? От моят опит с летене на такива самолети (Saab 340, Dash-6/8, Fokker 50, An-24, ATR 42/72) не мога да се сетя за някой, който да ми е харесвал повече от Q400 (DHC - 8 ). Естественно, че е по-удобно да се лети на голям самолет, но и двумоторните витлови си имат тяхната ниша и би било редно да ги сравяваме помежду им.

Редактирано от FlyTraveler
  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Добре де, ти кой самолет би препоръчал в този клас (двумоторен турбопроп)? От моят опит с летене на такива самолети (Saab 340, Dash-6/8, Fokker 50, An-24, ATR 42/72) не мога да се сетя за някой, който да ми е харесвал повече от Q400 (DHC - 8 ). Естественно, че е по-удобно да се лети на голям самолет, но и двумоторните витлови си имат тяхната ниша и би било редно да ги сравяваме помежду им.

 

Не   ти препоръчвам.  ;)  Стремя се да ги избягвам и дори се отказвам от полети по вече закупени билети : Darwin FCO - RMI  със Saab 2000 ; CityJ LUX - LCY с Fokker 50 и т.н

Вчера един сръбски ATR e имал  лек пожар в един от двигателите преди излитане. :lol:

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Не   ти препоръчвам.  ;)  Стремя се да ги избягвам и дори се отказвам от полети по вече закупени билети : Darwin FCO - RMI  със Saab 2000 ; CityJ LUX - LCY с Fokker 50 и т.н

Вчера един сръбски ATR e имал  лек пожар в един от двигателите преди излитане. :lol:

 

Баси... Като резбереш, че билета е на двумоторен турбопроп след като вече си го купил го оставяш да изгори и си купуваш друг ли? Ами ако не летят други самолети до дестинацията отказваш ли се да ходиш? Аз и на едномоторни Чесни летя... даже ми е много по-интересно отколкото на А380 или 747 примерно...

 

Иначе устройството на турбопроп и на турбофан (turbofan) двигателите е идентично (работят на еднакъв принцип), просто първите въртят propeller, а вторите fan вътре в кожуха на двигателя, така, че са еднакво надеждни :) Разликата с буталните витлови двигатели е огромна :)

Редактирано от FlyTraveler
  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Аз съм луда за място до прозореца. Без значение ден ли е, нощ ли е. Дава ми чувство за простор, сигурна съм че ме разбирате :)

 

Ами - не. Не разбирам. Със сигурност просторът е до пътеката, по която можеш да се разходиш. Седалка до прозореца дава чувство за заклещеност.

Редактирано от домосед
  • Харесвам 4
Връзка към мнение

Баси... Като резбереш, че билета е на двумоторен турбопроп след като вече си го купил го оставяш да изгори и си купуваш друг ли? Ами ако не летят други самолети до дестинацията отказваш ли се да ходиш? Аз и на едномоторни Чесни летя... даже ми е много по-интересно отколкото на А380 или 747 примерно...

 

Иначе устройството на турбопроп и на турбофан (turbofan) двигателите е идентично (работят на еднакъв принцип), просто първите въртят propeller, а вторите fan вътре в кожуха на двигателя, така, че са еднакво надеждни :) Разликата с буталните витлови двигатели е огромна :)

 

Не предполагах, че тези компании летят на витла. Все пак бяха еднопосочни, а и върнаха някакви такси.    Бях отказал да се кача на ЛЗ-АТР oт Бургас за София . :lol:  Трябваше един познат да ме презавери за обеден полет с якото Джъмболино. :)

 

 

Ами - не. Не разбирам. Със сигурност просторът е до пътеката, по която можеш да се разходиш. Седалка до прозореца дава чувство за заклещеност.

 

Разбира се, че до пътеката на такъв полет. Няма да прескачам някой/и заспал/и куфар/и. :biggrin:

Редактирано от Hollywood
  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Разбира се, че до пътеката на такъв полет. Няма да прескачам някой/и заспал/и куфар/и. :biggrin:

 

То дилемата е дали ти ще прескачаш, или теб ще те прескачат. Преценяваш кое е по-голямото неудобство :) На нощен полет задължително до прозорец, едни от най-красивите гледки са изгревите или залезите. Друг е въпроса, ако ти се скарат да не вдигаш сенника, щото екипажа обича да държи пътниците успани :)

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Аз съм луда за място до прозореца. Без значение ден ли е, нощ ли е. Дава ми чувство за простор, сигурна съм че ме разбирате :)

 

Това все едно аз съм го писала :)

 

 

Ами - не. Не разбирам. Със сигурност просторът е до пътеката, по която можеш да се разходиш. Седалка до прозореца дава чувство за заклещеност.

Добре че има хора, които мислят като теб. Иначе нямаше да останат места до прозореца за такива като нас :)

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Това е адски странно за мен, без да претендирам да съм супер разбирач, съм летял доста пъти и на DHC-8 и на ATR 42/72 и не намирам особена разлика в шума и вибрациите, даже ми се струва, че Q400 e по-тих (то и прякора му е такъв - "The quiet one"). Даже съвсем скоро летях и на двата в рамките на 5 дни (Q400 на SA Express и ATR 72 на Air Botswana). Последният е просто по-голям. За дизайн да не говорим, адски ми харесва носа на Dash-8:

 

attachicon.gifDSC07084.jpg

 

Аз по принцип много харесвам всички самолети на Bombardier и Dash-овете (6, 7,  8  и различните версии на Regional Jet (CRJ).

Дизайнът на АТР42/72 е странен, да... Може би там дашчето печели - още една точка "+" . CRJ и аз харесвам, както и малките ембраери - 135, 145, .... Единственото долу-горе приятно преживяване с витлов самолет беше с един Ембраер 120

 

IMAG0323.jpg IMAG0331.jpg

  • Харесвам 4
Връзка към мнение

Дизайнът на АТР42/72 е странен, да... Може би там дашчето печели - още една точка "+" . CRJ и аз харесвам, както и малките ембраери - 135, 145, .... Единственото долу-горе приятно преживяване с витлов самолет беше с един Ембраер 120

 

Tози витловият Ембраер 120 наистина изглежда много добре. На Ембраер не съм се качвал никога (на никакъв модел).

Връзка към мнение

Ами - не. Не разбирам. Със сигурност просторът е до пътеката, по която можеш да се разходиш. Седалка до прозореца дава чувство за заклещеност.

 

Хаха, абе да ти кажа, хрумна ми да го съставя иначе изречението, но защото твърдо се опитвам да следвам позитивна нотка в писанията си,реших да не подценявам хипотетично същото отношение в останалите пътници  :rolleyes: Иначе съм чувала точно същото мнение към седалките до пътеката, но аз бих се чувствала истински зле там. Имам нужда да усещам с рамото си "подкрепата" на ламарината на самолета - как звучи  :blink: и да мога да рея погледа си навън непрекъснато, няма значение ден или нощ...

 

:offtopic:  Попаднах на един от твоите пътеписи и книгата ти - закова ме. Шапка свалям за удивителния ти живот, красиво перо и интелигентния словесен рисунък. Съжалявам, че денонощието има само 24 часа, в които трябва да работя и поне малко да спя, защото не мога да наваксам с писанията, които са ме грабнали.... Когато си отида в България, ще  се постарая да си я купя. Поздрав сърдечен!

 

 

Nine -  :grin:  :grin:  :grin:

 

Това все едно аз съм го писала :)

 

 

Добре че има хора, които мислят като теб. Иначе нямаше да останат места до прозореца за такива като нас

:) 

Връзка към мнение

 

 
:offtopic:  Попаднах на един от твоите пътеписи и книгата ти - закова ме. Шапка свалям за удивителния ти живот, красиво перо и интелигентния словесен рисунък. Съжалявам, че денонощието има само 24 часа, в които трябва да работя и поне малко да спя, защото не мога да наваксам с писанията, които са ме грабнали.... Когато си отида в България, ще  се постарая да си я купя. Поздрав сърдечен!
 
 
Nine -  :grin:  :grin:  :grin:


Малко извън темата - книгата е страхотна. Първо я бях прочела и носле попаднах случайно на този прекрасен форум
  • Харесвам 1
Връзка към мнение

:offtopic:  Попаднах на един от твоите пътеписи и книгата ти - закова ме. Шапка свалям за удивителния ти живот, красиво перо и интелигентния словесен рисунък. Съжалявам, че денонощието има само 24 часа, в които трябва да работя и поне малко да спя, защото не мога да наваксам с писанията, които са ме грабнали.... Когато си отида в България, ще  се постарая да си я купя. Поздрав сърдечен!

 

Благодаря.

 

Малко извън темата - книгата е страхотна. Първо я бях прочела и носле попаднах случайно на този прекрасен форум

 

Благодаря.

Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.