Прескочи до съдържание

Аржентина, Чили, Бразилия


Carrie

Препоръчани мнения

Вторият ден в Парати беше запазен за boat trip (до 4 острова казаха на записване, не запомних имената) в залива на Парати, букнах го от хостела (Che Lagarto), цена 50 реала, от 11:00 до 16:30.
 
Денят започна добре, в двора на хостела се оказа, че идват маймунки мармозетки. Само на закуска за малко се показаха, не знам къде са през останалото време, хората им даваха храна (банани и сладкиши :mad:) и мармозетки си хапваха доволно.
post-5376-0-48809700-1480802572_thumb.jpg
post-5376-0-71314000-1480802586_thumb.jpg
post-5376-0-13041000-1480802627_thumb.jpg

Към 11:10 дойде човека, събра ни всичките 6 човека, които щяхме да сме на тура и ни посочи да го следваме, ясно беше, че английски не говори. Аз нямах големи очаквания от цялото мероприятие, нямах идея къдеще ни водят. Лодката беше от тези на реката, не беше кой знае какво. Потеглихме и видяхме бялата църквичка на брега.
post-5376-0-78824300-1480802758_thumb.jpg
post-5376-0-04011400-1480802775_thumb.jpg

Продължихме навътре в морето, острови и плажове колкото искаш.
post-5376-0-45918400-1480802858_thumb.jpg
post-5376-0-54801600-1480802945_thumb.jpg
post-5376-0-27564100-1480803006_thumb.jpg
 
Стигнахме до едно малко островче с голяма къща, човека пусна котва и нещо каза. Аз хванах думата "nadar", на испански също е плувам и осведомих останалите какво се очаква да правим. Цопнаха те в морето, а аз гледам докъде им стига водата, защото влизам само ако има дъно, не плувам добре, правя опити, но на плиткото. Казаха, че не стигат дъното, ясно - ще си стоя и ще гледам. Няма лошо, плажчето сладурско, водата смарагдово зелена, палми и зеленина, какво повече да искам.
post-5376-0-88178800-1480803049_thumb.jpg
post-5376-0-33753400-1480803063_thumb.jpg

Капитанът на лодката вижда, че не се засилвам да скачам във водата и с ръкомахане ме пита няма ли да плувам. Аз също е ръкомахане (по)казвам, че е прекалено дълбоко и не плувам. Ново ръкомахане, споко да изчакам, ще закара лодката на по-плитко. Приближаваме към брега, почти до него, сочи ми доволно, че водата е до кръста, найс! Супер доволна се засилвам към стълбичката, човека ми връчи една от тези непотъващите спагети май се казват, да не се издавя на плиткото :) Цоп, водата плитка и топла! Супер яко, аз вече съм обявила тура за успешен, неподозираща какви изненади предстоят. Поплувахме доволно (кой колкото може B)), нямахме някакво определено време, когато всички се качихме в лодката човека потегли. Къщата на плажчето била на двойка доктори от Сао Пауло :O
 
Следващата спирка беше пак за плуване, между 2 островчета, пак на плиткото, но беше малко по-студена водата и имаше вълнички. Тук не стояхме много.
post-5376-0-30816500-1480803159_thumb.jpg
post-5376-0-45918400-1480802858_thumb.jpg
 
Приближавахме се към третата спирка за деня, гладни сме и се чудим ще спираме ли някъде за обяд, никой нищо не си носи, а такъв не е включен в цената. Captain-ът пак ръкомаха, споко ще ни закара до ресторант след тази спирка. Изобщо много спокоен човечец човек, усмихва ни се как се напрягаме за глупости :).
 
Спираме до ново малко плажче, по-скоро бяха гладки скали и капитана мята нещо във водата, вижда ми се хляб. Типично по български, черногледо си казвам "тука ли точно намери да си хвърля боклуците" :blush:. Ужас! Другите сочат водата - риби и то много, естествено се нахвърлят на хляба, даже и на банани! Най-много бяха раираните - сивичко и жълто. Двамата най-добри плувци от групата веднага грабват шнорхели и се мятат да плуват с рибите, аз реших да гледам.
post-5376-0-16073200-1480803284_thumb.jpg
post-5376-0-88895000-1480803321_thumb.jpg
post-5376-0-26275000-1480803338_thumb.jpg
 
Без да разбера кога, капитанът метнал банани на скалите на плажчето и са се появили маймуни. Не какви да е - golden lion tamarin, рядък вид. Гледката става сюрреалистична, плаж, море с риби и изведнъж тези златисти маймунки.  Имаше един по-тъмен  и едър индивид, сигурно е мъжки. Маймунките са бързи да се докопат до бананите, появява се конкуренция - гущери! От онези големите, които видях и при водопадите Игуасу :) Всеки взима плячката и се омита, маймунките се скриват в горичката и се появява пиле с цикламени крачка, и то иска банан, взима си един от ръба с водата :) Рибите са забравени отдавна, а аз на този етап очаквах да се появи динозавър :lol: И през ум не ми е минало, че ще гледаме животинки, чела съм разни блогове преди време, нямам спомен никой нищо да е казвал за тези маймунки или нещо подобно. Всички сме супер доволни, най-добрия тур досега.
 
Мини Chewbacca в профил, в лице с грива като лъв :)
post-5376-0-54025700-1480803473_thumb.jpg
post-5376-0-13231500-1480803498_thumb.jpg
post-5376-0-68985100-1480803695_thumb.jpg
post-5376-0-61912800-1480803645_thumb.jpg
post-5376-0-00664300-1480803665_thumb.jpg
post-5376-0-26734300-1480803751_thumb.jpg
 
post-5376-0-02723100-1480803787_thumb.jpg
post-5376-0-67746400-1480803812_thumb.jpg
post-5376-0-15106900-1480803831_thumb.jpg
post-5376-0-76633600-1480803858_thumb.jpg
post-5376-0-15052800-1480803878_thumb.jpg
post-5376-0-32736500-1480803983_thumb.jpg
 
Постепенно животинките се скриват и си тръгваме. Водят ни до островче на ресторант тип "per kilo", сипваш си каквото искаш и ти мерят чинията, килограм 69 реала. Има много видове риба и морски дарове, вкусно е, аз се натъпках стабилно.
post-5376-0-20137500-1480804031_thumb.jpg
 
След обяда се оказва, че имаме още една последна спирка, запътваме се към ново плажче, по-голямо от тези през деня. Водата е наситено смарагдово зелена, капитанът обявява, че ще гледаме морски костенурки! Нова изненада, добрите плувци пак се засилват въоръжени с go-pro камерите си, за снимки под вода това е решението. Започват да се показват костенурки, има доста големи, показват си главата за малко над водата и пак се гмуркат. Въпреки размерите са много бързи, не успявам да направя хубава снимка, с "go-pro"-то също не са имали по голяма успеваемост, но поне са ги видели под водата с шнорхелите.  Хм, трябва и аз да се пробвам някой ден с тия шнорхели, к'во като не мога да плувам. То и да се науча да плувам като хората трябва, но това е друг въпрос...
post-5376-0-20750700-1480804093_thumb.jpg
post-5376-0-25180600-1480804306_thumb.jpg
post-5376-0-28477900-1480804337_thumb.jpg
post-5376-0-37216800-1480804513_thumb.jpg
 
На мен приключенията за деня ми стигаха, беше супер вълнуващо  и изненадващо и се радвам, че се записах за тура, въпреки че прогнозата за времето не беше добра. Дъжд заваля и се смрачи чак, когато се прибирахме.
post-5376-0-71609100-1480804574_thumb.jpg
 
Парати заслужава поне 2 дни, на мен ми се искаше да имам повече, за да обиколя други плажове наоколо.

post-5376-0-11857900-1480803184_thumb.jpg

Редактирано от Carrie
  • Харесвам 22
Връзка към коментар

Carrie, а каква е лодката?

(Можеш да ми отговориш след като се върнеш)

 

Продължавай да се наслаждаваш на пътуването!

Редактирано от Childish
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Carrie, а каква е лодката?

(Можеш да ми отговориш след като се върнеш)

 

Продължавай да се наслаждаваш на пътуването!

 

Лодката беше малко корабче, движеше се сравнително бавно и можеше да се снима, както и нямаше нужда да се държиш за някъде, за да не паднеш. Беше приятно, нямаше го онова лудо друсане и подскачане като с бързите моторни лодки, с които правих boat tour на Ilha Grande.

 

Ето такова беше корабчето, можеш и  на горното ниво да си стоиш, ако искаш да се печеш да речем:

post-5376-0-57881300-1480880988_thumb.jpg

 

По принцип има варианти и с по-големи корабчета, това го снимах при маймунките:

post-5376-0-10577800-1480881185_thumb.jpg

  • Харесвам 10
Връзка към коментар
Много изостанах с писането, но не ми остава време, пък и се поизморих вече. Установявам, че един месец ми е максимумът за пътуване със 100% енергия, след това съм на принципа да видя основните неща и оттам нататък каквото видя - видя. 
 
Следваща спирка от пътуването беше Ilha Grande (Иля Гранджи, поне така ми звучи) или Големия остров. Букнах си трансфер от хостела в Paraty - 85 реала, от Paraty до Rio беше 95. За Ilha Grande се пътува до Conceição de Jacareí с миниван и оттам около 40 мин с корабче до Vila do Abraoo (главното градче на Ilha Grande). Около 4ч. отне всичко, взеха ме от хостела в 9, стигнахме в 12:50, като имахме 20мин. почивка по пътя.
 
Сутринта беше мрачна и валеше леко, такава беше и прогнозата за следващите няколко дни. Островът не е пренаселен, няма коли на него, има много плажове и растителност. Главното градче представлява 2 улици успоредни на плажната и няколко перпендикулярни на тях. Отделно си има хотелчета и посади на някои други плажчета, като дотам се ходи с лодки. На някои от плажчетата има и малки църквички :)
 
По принцип на мен ми се искаше да се разходя до Pico do Papagaio (Parrot's Peak) за хубава гледка (7h round trip), но това изискваше хубаво време. Правят и екскурзии до върха за гледане на изгрева, тръгва се в 2 през нощта и се прибираш към 9 сутринта. Другата популярна екскурзия е до синята и зелената лагуни (Lagoa Azul + Lagoa Verde) с корабче, където става за шнорхелинг, но съответно пак е хубаво да не вали, защото ще е по-мътна водата и няма да се виждат рибките. При това положение, опциите бяха да правя трекчета по пътеки из атлантическата гора до плажчета на острова. Тук има инфо за трекчетата, картите са от полза: http://www.ilhagrande.org/trilhas-da-ilha-grande
  
Както казах пристигнах към 13:00 и си оставих си багажа. Питах в хостела какво мога да правя следобеда и ме информираха, че мога да отида до водопада Фейтисейра (Cachoeira da Feiticeira) и до плажчето със същото име, като оттам мога да се върна с лодка. Части от маршрути T1 и T2 на острова: http://www.ilhagrande.org/pagina/trilha-circuito-do-abraao-ilha-grande
 
Добре звучеше, но първо трябваше да направя бърз обяд. Да, ама не, бърз каквото и да било на този остров няма, към час си чаках яденето. Популярни са менюта за двама, ако искаш да е за един плащаш 60% от цената за двама. Тук все пак имаше и опция за ястия за един, та риба със скариден сос (имаше и бая скариди), гарнитура ориз и задушени картофи 55 реала, огромна порция, никакъв шанс да погълна всичко. Много вкусно, поне да не ме е яд, че съм чакала толкова.
 
Хубаво обаче времето напредна, а аз съм се засилила към водопада и все пак искам да се върна по светло. Започнах аз с бърза крачка, имаше си доволно изкачвания и слизания, така че не е за джапанки. Температурата не беше кой знае колко висока, но заради влагата я
чувстваш много по-висока, а с изкачването се лееше кръв и пот :D Направо пръхтях като развълнуван глиган. Други туристи нагоре нямаше, хората слизаха. По пътя се пресичаше една рекичка (има доста реки на острова) и на едно място се образуваше естествен басейн. Имаше ентусиасти да се къпят, водата беше студена, поне за мен. Продължих покрай стар акведукт и нагоре-надолу по пътеката. Стигнах до разклонението в едната посока за водопада, в другата за плажа и надпис, че в 17:00 е последната лодка за Abraoo. Общо взето нямах никакво време, ако исках да я хвана, а аз исках, хич не ми се минаваше по същия път пак пеша. Бързайки към водопада срещнах един по-запъхтян и от мен човечец и се успокоих, че не е само в мен повредата :)
 
Водопадчето беше малко или поне след Игуасу така ми се стори, можеше да се къпе и там човек, имаше само едно момче. Аз щракнах няколко снимки и бегом към плажа. Изприщих се, но точно в 17:00 бях там и бързо-бързо ме качиха на лодката при другите хора - 25 реала. Стана ми тъпо като видях табелата на плажа, че има и лодка в 18:00, много бързане за нищо! А возенето с тази лодка беше потресаващо, май гонеха някакъв рекорд за бързо стигане до Абрао. Както и да е, все пак отчетох някаква дейност и този ден. А вечерта валя пак.

 

Ilha Grande:

post-5376-0-31099800-1481155282_thumb.jpg

post-5376-0-07488400-1481155447_thumb.jpg

post-5376-0-40252900-1481157199_thumb.jpg

 

Гледки от пътеката:

post-5376-0-97678300-1481155809_thumb.jpg

post-5376-0-35377200-1481156329_thumb.jpg

post-5376-0-37554200-1481156357_thumb.jpg

post-5376-0-63458500-1481156384_thumb.jpg

post-5376-0-12179700-1481156407_thumb.jpg

post-5376-0-82416400-1481156641_thumb.jpg

 

 

Към плажа и плажа:

post-5376-0-80608400-1481156823_thumb.jpg

post-5376-0-49231100-1481156866_thumb.jpg

post-5376-0-30516500-1481156905_thumb.jpg

post-5376-0-48819800-1481156930_thumb.jpg

 

 

Редактирано от Carrie
  • Харесвам 17
Връзка към коментар

Преди да съм забравила, искам да напиша за положението с комарите в Paraty и Ilha Grande. Хубаво е ако се правят трекове и разходки през джунгла/гора да се ползва репелент, летят си насекоми, но не са много в никакъв случай. Вечер се появяват и в Paraty, както и на острова (Абрао), така че при излизане за вечеря - репелент, както и хубаво затваряне на прозорци, за да не влизат в стаята.

 

Продължавам с втория ден на Ilha Grande - трек до плажа Lopes Mendes, водят го един от най-красивите на острова. Пътека Т10 и Т11:

post-5376-0-46082200-1481239656.jpg

post-5376-0-74505100-1481239666.jpg

 

Т10: http://www.ilhagrande.org/pagina/trilha-abraao-mangues-pouso-ilha-grande

Т11: http://www.ilhagrande.org/pagina/trilha-pouso-lopes-mendes-ilha-grande

 

Пътеката започва след края на плажа на Абрао, където е хостел Che Lagarto, има табела. Първо се ходи до Pouso, оттам до Lopes Mendes, като от Pouso има обратно корабчета/лодки за Абрао (25 реала), така че не е нужно човек да се връща пак пеша.

 

Плажчетата близо до Абрао ги пропуснах с идеята да ги посетя на следващия ден. Тръгнах по пътеката към Pouso, пак е хубаво човек да не е джапанки, много типично е през пътеките на острова на минават корени на големи дървета, или да има тук-таме някое дърво за прескачане.  На плажчето Palmas има малка църквичка. На някои от плажовете продават поне напитки, на други има и малки ресторантчета, та ако не си носите храна не е проблем, вода препоръчвам да си носите. По пътя продават билети за лодки за връщане от плажа Pouso към Vila do Abraoo, но и от Pouso могат да се купят. Интересно е, че на доста места има бамбукови горички, а на някои от плажовете се рекички се вливат в морето.

post-5376-0-51825300-1481242049_thumb.jpg

post-5376-0-75330900-1481242073_thumb.jpg

post-5376-0-14946300-1481242090_thumb.jpg

post-5376-0-71715900-1481242128_thumb.jpg

post-5376-0-22535600-1481242145_thumb.jpg

post-5376-0-90282400-1481242228_thumb.jpg

post-5376-0-30645600-1481242242_thumb.jpg

post-5376-0-28631900-1481242271_thumb.jpg

post-5376-0-42841400-1481242287_thumb.jpg

post-5376-0-87463200-1481242307_thumb.jpg

post-5376-0-71652700-1481242330_thumb.jpg

 

След Pouso забелязах едно птиче с червено калпаче в клоните и започнах повече да се заглеждам за нещо интересно. Иначе пиленцата непрекъснато пеят, но в гъстата растителност трудно се виждат. Може би 5 минути преди да стигна до плажа Лопес Мендес нещо зашумоля из дърветата, започнах да се оглеждам и какво да видя - мармозетка. Местеше се от дърво на дърво точно до пътеката и по едно време така се завъртя, че успях да видя на гърба й 2 малки мармочетчета :)

post-5376-0-93674900-1481242360_thumb.jpg

post-5376-0-11627000-1481242376_thumb.jpg

post-5376-0-54754200-1481242412_thumb.jpg

post-5376-0-66325000-1481242530_thumb.jpg

 

Малко след това се показа Лопес Мендес, излизаш от горичката направо на плажа. По-различен плаж от другите, които бях видяла и които бяха с едър златист пясък и гледащи към континенталната част на Бразилия. Лопес Мендес е с най-светлия и фин пясък, който видях на острова, откъм океана, водят го плаж за сърфисти, има по-големи вълни, става за къпане, но не и за плуване. Тръгнах от Абрао в 11:45, в 13:30 мисля стигнах до Лопес Мендес.

post-5376-0-44327400-1481242583_thumb.jpg

post-5376-0-74609900-1481242616_thumb.jpg

post-5376-0-70574400-1481242673_thumb.jpg

post-5376-0-50863600-1481242699_thumb.jpg

post-5376-0-93906000-1481242726_thumb.jpg

post-5376-0-50491400-1481242760_thumb.jpg

 

Постоях на плажа малко по-малко от час, после ми стана ми хладничко (докато ходех заради влажния въздух ми се струваше супер жега, но на плажа си подухваше) и реших да хвърля едно оче на съседния плаж - Santo Antonio. Не бих казала, че си струва особено ходенето дотам, малко и бледо и безлюдно копие на Лопес Мендес.

post-5376-0-51552500-1481242828_thumb.jpg

 

После се върнах на Pouso, където си изчаках лодката в 16:00. По пътя към Абрао с лодката заваля доста силен дъжд и захладня. Мисля, че ако времето беше по-хубаво човек може да си изкара една много добра лятна почивка на острова, плажове много и за всеки вкус, не са пренаселени, има такива на които може да се плува, не е дълбоко поне в началото и водата е приятна. 

Редактирано от Carrie
  • Харесвам 17
Връзка към коментар

Имам да си дописвам за Ilha Grande, след това 2 дни в Minas Gerais - Ouro Preto и Mariana, и след това да започна с разказите за Рио. Докато си чакам favela tour-a, ще напиша един информативен пост за Рио, надявам се да е от полза на Rainy.

 

1. Безопасност: не се шашкайте, не слушайте хора, които казват колко е страшно без да са били там, не ходете с очакването, че едва ли не на всяка крачка дебнат да ви оберат. Малките градчета са много спокойни, за големите градове с малко превантивни мерки може много да се намали шанса за каквото и да било. Разбира се, 100% гаранция няма никъде.

 

Обичайните мерки валидни за Южна Америка - паспорта стои в хотела, носят се джобни пари за деня, аз лично си нося и една дебитна карта, това в случай, че имате повече карти, ако стане фал с едната да си имате backup в хотела. След теглене от банкомат си прибирате паричките, не се размотавате с пачката по улицата. При снимане вадите фотоапарата и после го прибирате. Държите фотоапарат и телефон здраво с 2 ръце, не с пръстче и половина. За голям апарат по-добре да е в раница, отколкото във фото-чанта, която да се набива на очи. Късно вечер/нощем и рано сутрин внимавате повече, ако няма никакви хора, препоръчително е да возите с официално такси, в Рио внимавате да са с пуснат метър, освен ако не са от предплатените от летище/автогара, има и Uber, даже имало и такъв с англоговорящи шофьори, но идвали по-бавно според хора, които са ги ползвали.  

 

Рио - ако човек стои само по туристическите места, изключвам центъра и фавелите, то даже ще му се стори много уредено и безопасно. Леблон, Ипанема, Корковадо, Пао де Асукар, ботаническа градина, езерото Rodrigo de Freitas, Копакабана, там човек може да си снима на воля без да се притеснява, има полиция и охрана на доста места. Даже и на стълбите Selaron имаше полицейска кола 2-та пъти, когато ходих, не знам дали е постоянно там. По по-големите площади в центъра също има полицейско присъствие.

 

В центъра се ходи само денем, в периода на работния ден, не вечер и не през уикендите, когато е безлюдно. Хубавото на южна и югоизточна Бразилия е, че етническото разнообразие е толкова голямо, че както и да изглеждаш можеш да минеш за бразилец, разбира се докато не си отвориш устата. Тоест се сливаш с тълпата и никой не ти обръща внимание. Да, центъра е мръсен, не мирише на цветя и рози, има доста просещи и бездомни хора, но не ви дебнат опасности на всяка крачка, просто е по-неугледно, продават се джунджурии на всеки ъгъл, има цели улици приличащи на битаци, но такива са реалностите в тази част на света, няма нужда човек да се стряска излишно. За фавелите е ясно, че там туристите работа нямат, освен да речем с тур в омиротворените такива. В кварталите точно до фавели, пак повече внимание ако няма други хора наоколо.

 

Леблон и Ипанема са с облик на жилищни квартали, спокойни, с по-малко хотели и активност по улиците, освен следобяд и вечер, когато има повече хора, квартали за хора с по-големи възможности. Копакабана е доста по-оживен през целия ден, по-туристически, има много повече хотели, на всякъде места за хапване, магазини и супермаркети. Има и повече просещи, но просто си отминавате и дотам.

 

При липса на дъжд, плажовете и крайбрежните улици оживяват, има алея за колела, хора тичат и спортуват, много открити фитнеси, плажен волейбол и т.н, изобщо грижата за тялото е издигната в култ. Копакабана за мен има повече атмосфера от Ипанема, но зависи какво търси човек. Навсякъде предлагат кайпириня, асаи, тапиока, царевички и каквото друго се сетите. Продават се всякакви неща на и около плажа. Има си вълни, но става за къпане. Ако всички от компанията едновременно ще влизате във водата, отивате на плаж само с дрехите си и кърпите, както правят местните и евентуално някоя банкнота за нещичко от плажа. Вечер е ок по крайбрежната улица, пълно е с народ. Малките будки/барчета, които са в роля на кафенета през деня, вечер се превръщат в ресторанти и барове (някои от тях с жива музика). По-елегантните ресторанти са от страната на сградите/хотелите, отвъд улицата. Красиво е с всичките светлинки от хотелите. Плажа е осветен, но все пак ако ще ходите до водата, правете го там, където ще се виждате от улицата, по в средата на плажа ивицата е много широка и не се вижда какво се случва до водата откъм улицата.

 

2. Транспорт - абсолютно навсякъде можете да отидете сами, ако няма метро ще има автобуси. Има нова линия на метрото, открита за ОИ, която минава през Ипанема и стига до Barra da Tijuca, май не работи уикендите или неделя, трябва да се провери. Билет за метро 4,10 реала, независимо дали ще сменяте линиите. Купува се или еднократно билетче или карта, която се зарежда с определена сума. Аз действам с еднократните билетчета, пак са карти, които се пъхат в устройствата и си влизате в метрото.

Има и друг вид карти за еднократно пътуване, те включват и metro na supeficie - метро на повърхността го водят, всъщност са си автобуси само по определени линии, но са като продължение на метрото. С една карта за 4,10 реала може да се возите веднъж на метро и след това автобус в рамките на 2 часа (или автобус и след това метро), на първото място се валидира картата, на второто си я гълта машината в метрото или ви я взимат в автобуса. Уточнявайте какъв билет искате при купуване, иначе ви дават от билетчетата само за метро.

Обикновените автобуси повечето струват 3,80 реала, не се плаща на шофьора, а си има човек, който продава билетчета след шофьора. Минават супер много автобуси, та е хубаво да имате инфо кой ви трябва, а ако не знаете къде да слезнете да питате.

 

За мен може да се мине изцяло без турове и гайдове, без фавелите разбира се, освен ако сте притиснати откъм време и искате да видите максимално много (така ще спестите време от возенето в ГТ), или пък ако не обичате да ходите и да се возите в градски транспорт. Единственото нещо, което букнах с тур е посещението на фавела и нещото, което не мога да направя сама - hand gliding.

Редактирано от Carrie
  • Харесвам 12
Връзка към коментар

3. Атракции и транспорт дотам

 

Засега това ми беше програмата, предишния ден решавах къде ще ходя на следващия или даже сутринта, като първите 3 нощувки ми бяха в Ипанема, вторите 3 в Копакабана:

 

- ден 1: облачно и мрачно, следобеда дъжд - ботаническа градина (10 реала), парка Lage и езерото Freitas, всичко пеша от Ипанема 

- ден 2: Corcovado + Pao de Azucar. Corcovado официален транспорт https://en.cristoredentoroficial.com.br/ingressos, аз ползвах опцията мини ван от Largo do Machado, излизате от метрото на площада и има голяма бяла будка, залепена за изхода на метрото, билет за транспорт и вход 57 реала, нисък сезон. Мини бусчетата спират пред църквата на площада, ще ги видите. Първо ви карат до Paineiras, дотам може да се стигне и с друг транспорт, нагоре до статуята само с официалните бусчета. опцията с влакчето ми е стори по-засукана и я пропуснах. Sugar loaf - 76 реала, билети на място, транспорт от Ипанема/Копакабана до Urca - автобус 581 на отиване, на връщане 582 или 584. От Sugar loaf тръгват хеликоптерните разходки, ако се интересувате.

- ден 3: 9:30 Free Walking Tour на центъра, пред театъра е началната точка, става за начална ориентация, има и такъв от 10:30 с друга фирма, избирате си удобното време. След това самостоятелно центъра; пак стълбите Селарон; тур на театъра препоръчвам го, много е красив 20 реала от 14:00 и 16:00 на английски през седмицата, за уикендите не съм сигурна; real gabinete português de leitura - няма вход. Имало турове на библиотеката на всеки час (тази до Teatro Municipal); плаж Ипанема

- ден 4: Niteroi: метро до станция Carioca, оттам пеша до Praça XV, откъдето тръгват феритата, цена 5,60 реала в посока, 20-30 мин., после пеша до музея MAC; следобяд плаж Копакабана 

- ден 5: тандемен hand-gliding полет 540 реала от площадката до Pedra Bonita; следобяд разходка до Vista Chinesa и Mesa do Imperador в парка Tijuca. От Копакабана метро до спирка Botafogo, после автобус "метро на повърхността"  посока Gavea, слиза се на спирката за ботаническата градина и оттам пеша нагоре.

- ден 6: предстои 11:45 фавела тур,следобяд плаж или безцелно мотане/шопинг из Копакабана

- ден 7: половин ден преди полета за Европа: плаж/мотане 

 

При повече време може да се направи разходка до Barra da Tijuca - 25km плаж и най-големия мол или до Petropolis. Предлагат се еднодневни турове на града, до Бузиос, Петрополис, Иля Гранде и къде ли не, само да има време човек :)

Редактирано от Carrie
  • Харесвам 13
Връзка към коментар

Carrie, страхотни постове. Благодаря.

С теб направих едно пътуване до ЮА и не знам до февруари как ще се удържа:). Поздрави.

Редактирано от liliya
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Продължавам с ден 3 на Ilha Grande. Сутринта беше дъждовна и реших да мързелувам, пък евентуално следобед ако е по-хубаво времето да се разходя на някъде. Очевидно имах достатъчно време да направя един от "бързите" обеди на острова, чакайки дъжда да спре. Отново риба в едно от ресторантчетата на плажа (никога не пишат в менюто каква е рибата, се е "peixe" по еди-каква си рецепта), този път пробвах риба по бразилски, да видя какво е това чудо. Дойде едно още врящо съдче, под зеленчуците имаше картофи и филета риба, в допълнение имаше порция ориз, всичкото за 55-60 реала. Много вкусно, между другото гадна риба в Бразилия никъде не уцелих, сосчето нямаше вкус на риба, а на зеленчуци, доволно, а и слънцето започна да се показва.

post-5376-0-02690800-1481483697_thumb.jpg

 

Реших следобеда да се разходя до плажчетата, които са най-близко до Абрао, никой не стои на градското плажче общо взето. Те са няколко малки плажа след градския, най-далечния от поредицата Abraãozinho е на 40 мин. някъде.

post-5376-0-49361900-1481483714.jpg

 

Най-лесни са за стигане, само от Crena до Abraãozinho има леко изкачване, другото е сравнително равно ходене.

 

Снимки:

post-5376-0-98586200-1481483909_thumb.jpg

post-5376-0-67631800-1481483923_thumb.jpg

post-5376-0-53977400-1481483945_thumb.jpg

post-5376-0-40266200-1481483995_thumb.jpg

post-5376-0-00996300-1481484023_thumb.jpg

post-5376-0-27791400-1481484037_thumb.jpg

post-5376-0-76015800-1481484082_thumb.jpg

 

Това трябва да е Pico do Papagaio (Parrot's Peak):

post-5376-0-27622400-1481484160_thumb.jpg

 

След обиколката на плажовете обиколих цялото Абрао общо взето, има доста приятни посади:

post-5376-0-42592900-1481484279_thumb.jpg

post-5376-0-65224300-1481484364_thumb.jpg

post-5376-0-33975700-1481484379_thumb.jpg

post-5376-0-12721900-1481484396_thumb.jpg

 

За следващия ден си букнах най-късния трансфер до Рио в 17:30, защото щях да пътувам с нощния автобус до Ouro Preto. Цена на трансфера 110реала, от Рио до острова също е 110 реала, а day trip от Рио до острова - 150 реала.

 

Този трансфер ми оставяше още един цял ден на острова, вариантите бяха или трек до плажа Dois Rios http://www.ilhagrande.org/pagina/trilha-abraao-dois-rios-ilha-grande - 3 часа в посока, като няма вариант за връщане с лодка, или boat trip. Аз избрах разходката с лодка, защото прогнозата за времето беше за слънце. Букнах "Meia volta" - половин обиколка на острова за 80 реала - Lagoa Verde (Green lagoon), Lagoa Azul (Blue lagoon), Saco do Céu, Praia do Amor, Praia da Feiticeira, от 11:00 до 16:30.

 

Разходката беше с бърза моторна лодка, предполагам, заради по-голямото разстояние, което трябва да се вземе. Голямо клатене и тресене, заради бързата скорост на всяка вълна, няма как да се снима по пътя. Първо беше зелената лагуна, беше плитко и всички слязоха от лодката. Аз даже се пробвах с шнорхел, много готино е да видиш рибките под водата, но не ме кефеше като се допират в мен. Имаше камъни във водата и трябваше да се стъпва внимателно.post-5376-0-30245300-1481485256_thumb.jpg

post-5376-0-31428900-1481485203_thumb.jpg

post-5376-0-43303300-1481485231_thumb.jpg

 

Викат ни за полета от Рио до Сао Пауло, така че ще си довърша поста може би от следващото летище :)

 

 

  • Харесвам 14
Връзка към коментар

Привет от Милано! :) От 32 на 2 градуса :O 

 
Довършвам си разказа за обиколката с лодка на Ilha Grande. След зелената лагуна дойде ред на синята лагуна, пак спирка за гледане на риби с шнорхели, като този път водата изглеждаше синя. Един младеж беше набарал отнякъде една морска звезда и си правеше мега фотосесията, въпреки забележките да не я вади от водата.
post-5376-0-04125700-1481556011_thumb.jpg
post-5376-0-63490900-1481556044_thumb.jpg
post-5376-0-94612300-1481556058_thumb.jpg

След това тръгнахме към спирката за обяд, като по пътя видяхме делфини:
post-5376-0-15799600-1481556163_thumb.jpg
 
Обядът беше на Saco do Céu, тази ивица пясък след обяда беше вече покрита с вода, прилива беше отчетлив. Още на синята лагуна ни бяха раздали по едно меню да си изберем какво искаме и храната ни чакаше, аз отново ядох риба този път с банани на грил и отново огромна порция.
post-5376-0-74605700-1481556297_thumb.jpg
post-5376-0-67728900-1481556325_thumb.jpg
post-5376-0-28580600-1481556394_thumb.jpg
post-5376-0-64186600-1481556449_thumb.jpg
post-5376-0-18477200-1481556470_thumb.jpg
post-5376-0-96943900-1481556483_thumb.jpg
 
След обяд минахме покрай Praia do Amor
post-5376-0-67890000-1481556520_thumb.jpg
 
Последната спирка беше Praia da Feiticeira, там се бях озовала след посещение на водопадчето. Плажчето е приятно, постояхме почти час.
post-5376-0-78465600-1481556572_thumb.jpg
post-5376-0-65049500-1481556596_thumb.jpg

Обратно във Vila do Abraoo и последни снимки на острова:
post-5376-0-13111000-1481556682_thumb.jpg
post-5376-0-88944300-1481556705_thumb.jpg
post-5376-0-02737300-1481556733_thumb.jpg
 
Общо взето, ако е хубаво времето и седмица може да се откара на острова, приятно е, но уцелих дъждовен период. Както и да е, следващото мнение ще е за Ouro Preto :)
 
 

 


Carrie, страхотни постове. Благодаря.
С теб направих едно пътуване до ЮА и не знам до февруари как ще се удържа :). Поздрави.

 

Ако ще ходите за карнавала в Рио, ще очаквам снимки и разкази :P Sambadrome-a го видях от таксито към летището, но беше само бетон.

 

От Rаiny и компания ще чакам разкази за НГ на Копакабана :)

 

Още веднъж, приятно прекарване на всички, които ще пътуват по тези части на света скоро :)

  • Харесвам 7
Връзка към коментар

1, Привет от Милано! :) От 32 на 2 градуса :O

 
2, От Rаiny и компания ще чакам разкази за НГ на Копакабана :)

 

3. Още веднъж, приятно прекарване на всички, които ще пътуват по тези части на света скоро :)

 

1) Яко  :lol:

 

2) С най-голямо удоволствие!  :)

 

3) Благодарим! И за разказа също... (Чакам довършването - Оро Прето - и за каквото още ти се разказва).

Редактирано от Гост
Връзка към коментар

Страхотен разказ и преживяване, които, частично преживях и аз пред компютъра :) Все още се надявам на някой error fare до Аржентина, че имам и отпуска тази година повечко...

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Страхотен разказ и преживяване, които, частично преживях и аз пред компютъра :) Все още се надявам на някой error fare до Аржентина, че имам и отпуска тази година повечко...

 

Ами дано изскочи нещо, Аржентина определено беше много приятна изненада :) Понякога има добри оферти до Ушуая направо, оттам с едно кратко полетче до Ел Калафате и може да се получи много добър маршрут... 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Ами дано изскочи нещо, Аржентина определено беше много приятна изненада :) Понякога има добри оферти до Ушуая направо, оттам с едно кратко полетче до Ел Калафате и може да се получи много добър маршрут... 

Абсолютно! Изпуснах вече една такава, която сам публикувах във форума октомври месец...сега дебна за следващата - целя се във февруари.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Рядко чета толкова добре написан пътепис с картинки последно време, браво! Браво и за прекрасно организираното и изпълнено пътешествие! Очаквам с интерес "пропуснатите" до момента сегменти - Оуро Прето и Рио...

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Рядко чета толкова добре написан пътепис с картинки последно време, браво! Браво и за прекрасно организираното и изпълнено пътешествие! Очаквам с интерес "пропуснатите" до момента сегменти - Оуро Прето и Рио...

 

Много благодаря и на FlyTraveler, и на останалите читатели на моите писания :)

 

Не съм по писането по принцип, но от предишното пътуване в ЮА за кратко време забравих много подробности и ми се искаше този път да не се случва, а и мисля че някои практически неща ще са полезни, както и че тези дестинации малко ще се популяризират. Много ми е омръзнало хора (извън форума) да ми казват "ама къде си тръгнала сама, там е толкова опасно и т.н.".

Надявам се и да ми простите за многото правописни и пунктуационни грешки, като погледна какви съм ги писала и :blush:  :blush:  :blush: , но частично мога да се извиня с клавиатурата, която ползвам с таблетчето ми, на която space-a трябва да го натискам многократно, както и някои букви, както и на липсата на време за proof-reading.

  • Харесвам 11
Връзка към коментар

Ако ще ходите за карнавала в Рио, ще очаквам снимки и разкази :P Sambadrome-a го видях от таксито към летището, но беше само бетон.

 

Още веднъж, приятно прекарване на всички, които ще пътуват по тези части на света скоро :)

Аз ще бъда седмица преди карнавала и се надявам да хвана официалните репетиции. Благодаря за пожеланията и както се казва добре дошла у дома в БГ:)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Продължавам с трансфера от Ilha Grande до Рио - 110 реала. Първо с "flex boat" до Conceição de Jacareí за около 20-25мин. (ако се возите на подобен тип лодка не се качвайте най-отпред, ще бъдете доста изкъпани); след това с миниван до Рио на адрес или моя случай автогарата Novo Rio. Всичко отне около 3ч., аз се бях притеснила, че ще стигна късно на автогарата да не затворят гишетата за продажба на бители, но Util http://util.com.br, които пътуват от Рио до Ouro Preto работеха от 05:00 до 00:00. Пътуването до Ouro Preto беше от 23:30, така че след като си взех билет имах 2:30ч. за мотане. Гарата е голяма, има food court и магазини, които вечер късно затварят. Слиза се на пероните долу за качване на автобусите, препоръчвам това да стане в последния момент, защото миризмата долу не е приятна. Към безплатния Wi-Fi не можах да се конектна изобщо.
 
Пристигнахме в Ouro Preto в 6:30 сутринта, имаше 20мин почивка по време на пътуването. В автобуса имаше доста свободни седалки, въпреки че бях на 2 сама не успях да се наспя добре, за в бъдеще ако взимам нощен автобус ще гледам да е поне 8-9 часа пътуването. Както и да е, запътих се към хостела, надявайки се да има кой да ми отвори. Имах 2 пълни дни за разглеждане, един от тях за някое местенце около Оро Прето.

Още от автогарата тръгвайки към центъра се вижда една църква и се отваря панорамна гледка, а аз усещам, че това място ще ми допадне. Доста по-различно беше от всичко, което бях видяла досега в страната, а Бразилия не е само плажове и океан.

post-5376-0-33089800-1481653606_thumb.jpg

post-5376-0-25269700-1481653624_thumb.jpg

post-5376-0-39254500-1481653638_thumb.jpg

 

Извадих късмет и лелята, която приготвяше закуската ми отвори, не говореше грам английски, но успяхме да се разберем някак, жената на рецепция идвала в 7:30. Аз се закачих да си ровя в нета, дойде рецепционистката и тя не говори английски, както после установих никой служител не говореше, а от испански не ми разбираха. Оставих си багажа, предложиха ми да закуся там срещу 7 реала. Закусих и реших да паля на разходка, уж някои църкви отваряли в 8:30, така че щях да се насоча към тях, но първо трябваше да се снабдя с карта.
 
Запътих се към площад Tiradentes, там има туристическо бюро и дават карти. Отбелязаха ми най-интересните обекти, църквите с най-много злато за декорация (една от тях с над 400кг.), както и няколко музейчета. Вади ми човека и брошура за посещение на мината Minas da passagem http://minasdapassagem.com.br/visitacao.html. Предишният ден като правих research, с неудовлетворение установих, че от Ouro Preto до Congonhas няма директен автобус. Първо трябваше да се взема такъв до Ouro Blanco, оттам до Congonhas и после 3-ти автобус, който ходел до църквата Bom Jesus do Congonhas. Всичко щеше да отнеме прекалено много време в път (около 2ч в посока) и реших да не ходя там, а да отида до Mariana само на 40мин. с автобус от Оро Прето. Та питам аз за Mariana и човека веднага ме офертира с тур за мината и Mаriana за 150 реала. В сравнение с туровете досега, това си беше висока цена, не че имах някакво намерение да ходя изобщо до мината. Аз още не съм отговорила, този човек вади някакви листа и едва ли не започна да ме записва. Чакай бе амиго, не съм казала че ще ходя. Тактично казвам, че ще си помисля, човека едва ли не обиден. :huh:  
 
Излизам аз на площада да направя някоя и друга снимка и веднага ме налазват с предложения за турове, някакви гайдове с жълти тениски, уж били официални. Ама от тези, които не се отказват като кажеш не. Предлагаха ми турове на какви ли не езици, аз не, та не. Накрая ме питаха откъде съм, като казах от България и със съжаление ми казаха, че унгарски не се учело в училище при тях :). Туристите не бяха много, повечето такива бяха бразилци. Моето посещение се падна уикенда и имаше организирани екскурзии с автобуси с бразилци.
post-5376-0-58345100-1481653870_thumb.jpg
post-5376-0-76562200-1481653887_thumb.jpg

Отивам аз към първата църква, която отваря в 8:30 и се оказва затворена, но реших да почакам, там имаше и хубава панорамна гледка, отвориха я в 9:00. На входа пак ми се предлага guided tour, започва да става дразнещо. В последствие в/пред почти всяка църква ми предлагаха тур, но аз вече не обръщах никакво внимание. Не съм религиозна по принцип и избягвам да взимам турове за такива обекти, предпочитам да си разглеждам на спокойствие това, което преценя, че на мен ми е интересно. А така между другото, в никоя църква или музей в Оро Прето не дават да се снима.
post-5376-0-93639100-1481653915_thumb.jpg
post-5376-0-53606800-1481653980_thumb.jpg
 
Оро Прето определено е много интересно местенце. Панорамни гледки към симпатични църкви, хълмове с още по-симпатични къщички, калдъръмени улички, които се вият нагоре-надолу. Градчето не е толкова голямо, но за някои от по-далечните църкви пада голямо ходене и съответно изкачване по тези улички с тесни тротоарчета. Не знам какво е времето по принцип, но сутринта беше 18 градуса, през деня уж 22-23, но се усещаше като 26-27 поне, доста влажен въздух и съответно доста летящи гадинки.
post-5376-0-14874400-1481654004_thumb.jpg
 
Един цял ден ми беше достатъчен да обиколя най-интересните църквички (цена на посещение между 3 и 15 реала), да се изкача до viewpoint-a на хълма Sao Sebastiao за панорамна гледка, както и да посетя Casa dos Contos (free) + музеите Museu de Mineralogia (много камънаци, много нещо, имаше и експонат от БГ-то :P) и Casa dos Inconfidentes.
 
post-5376-0-03405700-1481654621_thumb.jpg
post-5376-0-92841000-1481654671_thumb.jpg
post-5376-0-76132700-1481654697_thumb.jpg
post-5376-0-52647000-1481654712_thumb.jpg
post-5376-0-38784100-1481654745_thumb.jpg
post-5376-0-56417400-1481654769_thumb.jpg
post-5376-0-95053400-1481654801_thumb.jpg
post-5376-0-11487600-1481654827_thumb.jpg
post-5376-0-50314600-1481654876_thumb.jpg
post-5376-0-20606100-1481654894_thumb.jpg
post-5376-0-48079000-1481654942_thumb.jpg
 
 
  • Харесвам 10
Връзка към коментар

Вторият ден реших да отида до Mariana сутринта и ако ми остане някакво време да се поразходя още из Ouro Preto. Автобусите до Мариана (цена 3,95 реала, през 30 мин.) тръгват от гарата и имат доста спирки, една от които е на мината, така че може да се стигне дотам и с градски транспорт. До историческия център на градчето се стига за 40 мин, спирката е Posto Mariana, най-добре да се пита, защото не можеш да разбереш иначе. Точно срещу спирката мярнах център за туристическо инфо и бързо се сдобих с карта (имаше тур. инфо и на улица Rua Direita). От спирката на автобуса се стига за няколко минутки до историческия център, който е доста компактен и ми се стори някак по-различен от Оро Прето.

 

Докато в Оро Прето преобладаваше жълтия цвят по фасадите на църквите, тук имаше доста синьо, както и позволяваха да се снима и от вътре, а цените за посещение бяха съвсем символични (от сорта на 2 реала). Оказа се, има доста места, които ги реставрират - Catedral Basilica da Se и една от църквите близнаци на площад Minas Gerais. Имаше отново всякакви типове, които предлагаха турове, а освен това продаваха картички и други джунджурии. Явно в Минас Жераис опциите за работа не са много големи, населението не е богато като цяло в тези две малки градчета, които посетих. 

post-5376-0-40832800-1481656821_thumb.jpg

post-5376-0-13689900-1481656874_thumb.jpg

post-5376-0-29909400-1481656903_thumb.jpg

post-5376-0-73199400-1481656926_thumb.jpg

post-5376-0-82929700-1481656989_thumb.jpg

post-5376-0-69966100-1481657006_thumb.jpg

 

Задължително е посещението на църквата Sao Pedro dos Clerigos, откъдето се открива чудесна гледка към градчето. Разрешено е качването до една от двете кули за още по-добра гледка, преди в входа за самата църква по стълбичките в ляво.

post-5376-0-47172200-1481657123_thumb.jpg

post-5376-0-86011000-1481657146_thumb.jpg

post-5376-0-41569900-1481657168_thumb.jpg

post-5376-0-42415200-1481657195_thumb.jpg

post-5376-0-75972000-1481657214_thumb.jpg

post-5376-0-60529700-1481657294_thumb.jpg

 

Другото симпатично местенце е площад Gomes Freire, около него са разположени и ресторантчета и кафенета. Имаше някакъв оркестър, който свиреше, а после тръгна на някъде, а аз отидох да хапна. Ресторантчето беше self-service, сипваш си каквото и колкото искаш на фиксирана цена - само 22 реала. Имаше изобилие от меса и гарнитури, както и някои манджи и всичко не се топлеше на топли витрини, ами на печки с огън.

post-5376-0-04764400-1481657632_thumb.jpg

post-5376-0-81192800-1481657649_thumb.jpg

post-5376-0-06709800-1481657669_thumb.jpg

 

След бързия обяд се поразходих още малко по уличките и за финал посетих Casa da Camara e Cadeia (вход безплатен).

post-5376-0-16050700-1481657809_thumb.jpg

post-5376-0-83982400-1481657826_thumb.jpg

post-5376-0-19242300-1481657845_thumb.jpg

post-5376-0-74440800-1481657886_thumb.jpg

post-5376-0-25513700-1481657915_thumb.jpg

 

Цялата разходка до Мариана ми отне половин ден като включвам транспорта и обяда, много приятно местенце. По принцип може да се отиде и с влак от Оро Прето, не само с автобус, но се пътувало повече. Иначе имало красиви гледки по пътя.

 

Върнах се обратно в Оро Прето и отидох до 2-3 по-отдалечени църкви, отново красиви гледки.

post-5376-0-53270600-1481658248_thumb.jpg

post-5376-0-79378500-1481658284_thumb.jpg

post-5376-0-61637600-1481658351_thumb.jpg

post-5376-0-40626400-1481658381_thumb.jpg

post-5376-0-89748700-1481658471_thumb.jpg

post-5376-0-06821400-1481658525_thumb.jpg   

 

Късният следобяд заваля дъжд, който продължи с различна интензивност няколко часа и се прибрах в хостела да си чакам автобуса за Рио, който беше в 22:00. Определено си струваше отбивката до Minas Gerais, както каза една бразилка, някои щати в Бразилия са толкова различни, че сякаш си в друга държава. Може би някой ден ще се озова в северна Бразилия, за да видя за какво става дума :)  

post-5376-0-03790300-1481657929_thumb.jpg

 

  • Харесвам 13
Връзка към коментар

Да вмъкна малко обща информация, ако някой го интересува.

Мариана е най-стария град в Минас Жераис, а Оро Прето е бил столица на щата до началото на миналия век, когато е преместена в Бело Оризонте поради липса на място за развитие. През 18 век вследствие на добива на злато и диаманти някои градове в Минас са се развили много и в културно отношение - църквите в стил Baroco Mineiro (Барок от Минас или по-буквално миньорски барок :) ), най-известни представители са скулптора Aleijadinho и художника Athaide. По времето на златния бум Оро Прето е бил по-голям от Ню Йорк (по същото време де). Една огромна част от златото се е изнасяла по т.нар Estrada Real от Диамантина през Оро Прето до Парати, впоследствие Рио де Жанейро, и оттам по море към Португалия или чрез многобройните пирати към Англия, Франция и Холандия. Сега този път е туристически маршрут, предимно офроуд. Интересно е, че (поне доколкото знам) православните църкви са обърнати с олтара на изток, а тук църквите са обърнати с вратата към Estrada Real.

По някое време тук е възникнало първото освободително движение в Бразилия, било разтурено, а най-известния заговорник Tiradentes обесен на централния площад на Оро Прето, там където е статуята. Впоследствие той се е превърнал в нещо като Левски. Повечето други заговорници са се спасили, защото са били духовници или благородници, а Тирадентес е бил прост зъболекар и го е отнесъл...

После златото се е изчерпало, но и сега по целия щат се добива желязо, така че мините от "Minas Gerais" още са актуални. Ouro Preto значи черно злато, а е черно заради примесите от желязо.

  • Харесвам 12
Връзка към коментар
Имам красивото намерение да си довърша пътеписчето с последната дестинация Рио де Жанейро, но за съжаление си довлякох някакъв вирус от Бразилия и още съм с хрема и кашлям като магаре :( Но днес си свалих снимките на лаптопа и започвам с ден 1.
 
Последния пост беше за Оро Прето, оттам с нощен автобус до Рио за 7 часа, 22:00-05:00. Вечерта валеше дъжд, който продължи и през нощта и въпреки че бях с дълъг ръкав и панталон ми беше доста студено през нощта и не успях да поспя качествено. Предвид ранното пристигане в Рио, взех такси или по-скоро предплатих от тези на автогарата (Novo Rio), фиксирана сума 70 реала до Копакабана, Ипанема или Леблон. Пътуването до Ипанема отне 15 мин. В хостела бяха по-заспали и от мен, имах резервация за вечерта чак, но щях да питам дали имат свободно легло и за тази нощ или поне остатъка от нея. Вместо това направо си ме настаниха и поспах до 9:30, което ми беше достатъчно, за да хвана закуската :) Веднага бях разпозната на резепцията, била съм вече  "известна" заради грешното настаняване, та трябваше да си сменя стаята. 
 
Както и да е, когато се оправих си беше станало 11:00. Времето беше мрачно, облачно и по-хладно с прогноза за дъжд, което свеждаше опциите до разходка из центъра или някъде наблизо. Реших да се разходя до ботаническата градина, отне около 40 мин, хостела беше на 2 мин. от реката, която разделя Ипанема и Леблон. С автобус 584 може да се отиде от Ипанема или Копакабана. Аз не бързах за никъде, имах достатъчно време в Рио, така че предпочетох да походя пеша, и без това част от пътя минаваше около лагуната Rodrigo de Freitas и жокей клуба. Около лагуната, плажовете и на доста места в града има информационни табели какво има на пешеходно разстояние, та като се застоиш да гледаш повечко веднага спират хора да ти помагат :) И освен, че са приятелски настроени, хората са и доста любопитни какъв си-що си, откъде си, какъв език говорите там и т.н. Същото като пътуваш в автобус и зададеш някое невинно въпросченце на някого :)
post-5376-0-89606000-1482103560_thumb.jpg
post-5376-0-44251000-1482103567_thumb.jpg
post-5376-0-63413700-1482103574_thumb.jpg
 
Ботаническата градина има няколко входа, цена 10 реала, имаше малка опашка на касата. Доста приятна градина, аз обикалях може би над 3 часа, дават нещо като карта с препоръчителен маршрут, вътре има и кафене за хапване набързо.
post-5376-0-17734900-1482103607_thumb.jpg
post-5376-0-24615300-1482103613_thumb.jpg
post-5376-0-07235800-1482103628_thumb.jpg
post-5376-0-46502500-1482103636_thumb.jpg
post-5376-0-74112000-1482103644_thumb.jpg
post-5376-0-96655200-1482103668_thumb.jpg
 
Имаше и градина с много орхидеи :)
post-5376-0-17495600-1482103711_thumb.jpg
post-5376-0-02948200-1482103720_thumb.jpg
 
post-5376-0-63650000-1482103758_thumb.jpg
post-5376-0-28221300-1482103771_thumb.jpg
 
Сградата на администрацията:
post-5376-0-78662200-1482103789_thumb.jpg
post-5376-0-41408800-1482103799_thumb.jpg
 
Единствената по-интересна птица, която успях да мярна, чуваше се много крякане на папагали или подобни, но не се виждаха.
post-5376-0-54973500-1482103824_thumb.jpg
 
Още снимки от ботаническата градината:
post-5376-0-21492500-1482103846_thumb.jpg
post-5376-0-97275200-1482103859_thumb.jpg
post-5376-0-12201300-1482103880_thumb.jpg
post-5376-0-68002100-1482103893_thumb.jpg
post-5376-0-38235000-1482103911_thumb.jpg
post-5376-0-59475500-1482103924_thumb.jpg
post-5376-0-67597100-1482103938_thumb.jpg
 
След приятната разходка в ботаническата градина се разходих до парка Lage, публичен парк със свободен достъп на същата улица (Rua Jardim Botanico). Доста по-малък от ботаническата градина и различен като усещане, все едно си в джунлгата, а си в сърцето на града, гъста и висока растителност.
post-5376-0-95915800-1482103965_thumb.jpg
post-5376-0-38588600-1482103979_thumb.jpg
post-5376-0-27871500-1482104003_thumb.jpg
post-5376-0-82647600-1482104015_thumb.jpg
post-5376-0-30677700-1482104034_thumb.jpg
 
Обратно покрай лагуната до Леблон и Ипанема, доста тъжно изглеждаше плажа на дъжд.
post-5376-0-39683100-1482104056_thumb.jpg
post-5376-0-23261100-1482104070_thumb.jpg
 
post-5376-0-85925200-1482104091_thumb.jpg
post-5376-0-75853600-1482103434_thumb.jpg
post-5376-0-41288400-1482103447_thumb.jpg
 
За щастие това беше единственият дъждовен ден през целия ми престой в Рио, а още за следвашия ден прогнозата беше за слънчев и безоблачен ден, а това означаваше хубави гледки :)
Редактирано от Carrie
  • Харесвам 15
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.