Прескочи до съдържание

Аржентина, Чили, Бразилия


Carrie

Препоръчани мнения

Публикувано:

Здравейте,

 

Започвам тази тема с идеята да е нещо като дневник на едно пътуване в Аржентина и Бразилия (с малко Чили и може би съвсем малко Уругвай), което е мечтано отдавна и подготвено сравнително набързо. 

 

Маршрут с полети и летища:

post-5376-0-51557000-1477774956.gif

 

Маршрут с полети и градове:

post-5376-0-90238800-1477774988.gif

 

План по дати:

31.10 Sofia-Milano с Ryan 6:30am-7:40am; разходка в Милано; Milano-Sao Paulo-Buenos Aires с Latam Brasil 20:40-09:20+1 (с 1:45h за прекачване)

1-4.11 Буенос Айрес (може би и Монтевидео)

5-17.11 Южна Патагония и Огнената земя; на отиване полет от AEP до El Calafate, връщане от Ushuaia с Aerolineas Argentinas

18-19.11 Буенос Айрес

20.11 полет Buenos Aires-Iguazu Cataratas 14:25-16:15 с LATAM;

21-23.11 Водопадите Игуасу

24.11 полет Foz do Iguaçu Cataratas-Sao Paulo 06:15-08:00 с GOL

24-25.11 Sao Paulo

26.11 Sao Paulo; следобяд автобус до Paraty

27-28.11 Paraty

29.11 сутринта автобус + фери до Ilha Grande

29-30.11 + 01.12 Ilha Grande

02.12 Ilha Grande; следобяд фери + автобус до Рио

03-05.12 Rio

06-07.12 Ouro Preto

08-10.12 Rio

11.12 Rio-Sao Paulo 18:35-20:00; Sao Paulo-Milano 22:25-12:50+1day с LАТАМ Brasil

12.12 нощувка в Милано

13.12 с Wizz Bergamo Orio-Sofia 13:15-16:15

 

75% от нощувките са запазени, предимно в хостели предвид това, че пътувам сама и държа на легло и топъл душ в общи линии. За местата в червеничко още нямам запазени нощувки, защото не съм решила дали след трансфера от Иля Гранде до Рио направо да не хвана нощния автобус за Ouro Preto, за да не разкъсвам престоя в Рио. Автобуси и трансфери ще уреждам на място. Билет за ферибот от БА до Монтевидео искам да проверя на място колко ще струва, че в момента не ми харесват цените за директното фери. 

 

Ще пиша и качвам снимки колкото ми позволява времето и интернет скоростта разбира се, а ако не мога да го правя достатъчно често ще допълвам като се прибера :) Надявам се да е интересно и полезно поне на някого...

  • Харесвам 47
Публикувано:

Настанявам се на първия ред :)

 

И аз се настанявам до Rainy, че то не остана... шоуто ще започне всеки момент :)

Чакам с нетърпение!

Лек път!

  • Харесвам 3
Публикувано:

И аз ще те следя, тъй като там изкарах неповторимо и ми е приятно да се връщам по тези места.

За Уругвай, аз избрах Колония дел Сакраменто, а не Монтевидео. Градчето е старинно с изключителна атмосфера. Препоръчвам ти го.

  • Харесвам 6
Публикувано: (редактирано)

Бърз ъпдейт от Милано, преди да се натоваря на самолета за Сао Пауло:

Сутринта направих сефтето с Ryanair, хубавото е, че терминалът на кацане в Милано (Малпенза) е същият като на презокеанския полет - Т1. Има Left luggage на Т1, до изход 5 (uscita 5), цената е 5Е на багаж до 30 кг в рамките на деня, 6Е за по-обемен багаж; работното време е 6:00-22:00.

Милано ме посрещна с мъгла и студено време. За съжаление плановете ми да прекарам на топло под формата на музеен туризъм претърпяха крах. Оказва се, че в понеделник много места за затворени, а пък връщането пак ми се пада в понеделник. :huh: Но все пак се помотах доволно като муха без глава и хапнах вкусна лазаня за обяд, така че деня е в графата успех :) И сега ме очаква 12 часов полет до СП, а оттам още един 3-часов до Буенос Айрес. Дано успея да поспя, че днес не спах преди сутрешния полет и сега съм като зомби с кървясали очи ала The walking dead :(  

Редактирано от Carrie
  • Харесвам 19
Публикувано: (редактирано)

Полетът от Милано до Сао Пауло мина нормално ~11:45h, самолета беше А350. Нямам забележки по отношение на обслужването на Latam-ците, храната също беше ОК. Вечеря пиле с зеленчуци и ориз (беше вкусно) или равиоли с кашкавал, след това имаше още едно минаване с алкохолни напитки/кафе и вафличка; закуската сандвич с вкусно пълнозърнесто хлебче.

 

post-5376-0-30768300-1478041691_thumb.jpg  

post-5376-0-42182800-1478041835_thumb.jpg

 

Вторият полет от Сао Пауло до Буенос Айрес закъсня с 1:40h, уж по технически причини и смяна на самолет. Тук закуската беше повече от скромна - избор от мъфин с орехи или сандвич и обичайните напитки. Кацнахме на проливен дъжд, температурата следобяд беше 18 градуса, от утре трябва да е по-добре.

 

Трансфер от EZE до хостела с Tienda Leon, имат офис на изхода и една будка отвън, където им спират автобусите. Имат директни трансфери около 800 песос; трансфери до фиксирана спирка - техния филиал до Пуерто Мадеро (ок. 45 мин. и 200песос) или градското летище AEP например. Аз ползвах третата комбинирана опция до хотел/хостел, която представлява трансфер с автобус до Пуерто Мадеро и оттам с коли/ванове карат хората по адресите, като комбинират такива, които са близки. Цената до зона 2 (хостела е на една пряка от бул. Санта Фе в Реколета) беше 240 песос. За един човек си струва, за повече предполагам с такси/директен трансфер ще е най-удобно. 

 

Предвид това, че времето напредна, докато се настаня и оправя, разходката беше кратичка - из Реколета до гробището и по бул. Санта Фе с красивата книжарница Ел Атенео.

 

post-5376-0-40894500-1478042869_thumb.jpg

post-5376-0-58014600-1478042719_thumb.jpg

post-5376-0-55185400-1478042977_thumb.jpg

 

post-5376-0-43201400-1478043062_thumb.jpg

post-5376-0-77037400-1478043191_thumb.jpg

 

post-5376-0-45905300-1478043522_thumb.jpg

post-5376-0-72574600-1478043446_thumb.jpg

post-5376-0-77037400-1478043191_thumb.jpg

 

Нямам останала енергия днес да се боря с обърнатите снимки, sorry. :blush:

post-5376-0-23830800-1478043308_thumb.jpg

post-5376-0-19911000-1478043393_thumb.jpg

Редактирано от Carrie
  • Харесвам 34
Публикувано: (редактирано)

Днешният ден премина в тур на Театро Колон, разходка из Сан Телмо и Free walking tour на центъра.

 

Театро Колон - на всеки 15 мин. има турове с гайд, но за такъв на английски имаше места за след 3 часа, така че взех билет (250 песос) за испански. Определено си струва, отвътре е много красиво.

 

post-5376-0-31744500-1478140417_thumb.jpg

post-5376-0-29821700-1478140425_thumb.jpg

post-5376-0-91667800-1478140956_thumb.jpg

post-5376-0-15203000-1478140967_thumb.jpg

post-5376-0-64963000-1478141000_thumb.jpg

 

Free walking tour на център - повече инфо тук: http://www.buenosairesfreewalks.com/, има такъв и на Реколета. Освен разходката, човек получава съвременен прочит на историята и политическия живот. За хубави снимки, трябва отново да се посетят същите места според мен.

 

post-5376-0-96355700-1478141034_thumb.jpg

post-5376-0-60510100-1478141052_thumb.jpg

post-5376-0-10172200-1478141075_thumb.jpg

post-5376-0-29417900-1478141088_thumb.jpg

post-5376-0-88506800-1478141100_thumb.jpg

post-5376-0-31112500-1478141125_thumb.jpg

post-5376-0-99136600-1478141147_thumb.jpg

post-5376-0-43399800-1478141163_thumb.jpg

post-5376-0-14512000-1478141180_thumb.jpg

post-5376-0-24304800-1478141197_thumb.jpg

post-5376-0-71020400-1478141209_thumb.jpg

post-5376-0-55077000-1478141311_thumb.jpg

post-5376-0-21408200-1478141367_thumb.jpg

Редактирано от Carrie
  • Харесвам 34
Публикувано: (редактирано)
Малко общи впечатления от Буенос Айрес: човек изобщо няма чувството, че е в Латинска Америка. Има много бездомници, спящи на матраци на улицата, много малко улични кучета и доста домашни, на всяка крачка Starbucks (къде са хората пиещи мате?). Не знам как е било, когато е имало blue rate на песото, но в момента ми се вижда скъп град. Най-бюджетното хапване са някакви фиксирани менюта в кафе-ресторанти. Пример, днес за обяд менщто беше milanesa a la neapolitana (миланеса са обикновени шницели, а тези "а ла неаполитана" - с парче шунка и кашкавал отгоре) + безалкохолно + кафе или десерт 130 песос. В нормални ресторанти, над 300-400 песо излиза едно ядене с напитка. Единствено метрото (Subte) е евтино - 7,5 на пътуване.
 
post-5376-0-19545800-1478224254_thumb.jpg
 
Вчера на Free walking tour-a, гайдът направи интересна съпоставка на управлението на предишната президентка Кристина Киршнер (2 мандата, след един на съпруга й) със сегашния президент Макри. Та Кристина била фенка на пластичната хирургия, винаги изпъната и с перфектна прическа. Била много цапната в устата, не й пречело да обижда лидери на други държави или да взима непопулярни решения. Сложила Евита Перон на банкнотите от 100 песо, въпреки че половината аржентинци я мразели, а на тези от 50 песо - Islas Malvinas (Фолкландските острови), което не се харесало на англичаните. Тя смятала, че трябва да се събсидират от държавата някои услуги, пример ток, като за целта се удържат по-високи данъци от определени отрасли. При нея една сметка за ток била 50 песос, а сега 500. Имала си собствен прочит на историята, махала паметници, които не й харесвали и т.н. За сравнение, Макри бил много политически коректен. Ще има пак нови банкноти, този път с пингвини, китове и други животинки, за да всички са доволни. Не е против вноса на чужди стоки, но това довело дотова някои определени неща вече да не се произвеждат от аржентинците и съответно хората да останат без работа. Не смятал , че държавата трябва да субсидира услуги и за да намали разходите уволнил няколко хиляди души на държавна работа само за няколко месеца. Всяка година инфлацията била около 30%, въпреки че официално била 4%, в договорите за наем например имало клаузи на всеки 6 месеца наемът да расте с 12,5%. В общи линии, управляващите все били или в едната или в другата крайност...
 
След този увод, малко снимки   :)
 
post-5376-0-20096600-1478224279_thumb.jpg
post-5376-0-48157700-1478224297_thumb.jpg
 
Започваме с улица El Caminito в квартал La Boca. Стига се с автобус 29 или 64 от Plaza de Mayo за около 20мин., цена на пътуване 6,25 песо със Sube карта. Много туристическо място, но пък е хубаво да се види, един по-различен Буенос Айрес.
 
post-5376-0-89381100-1478224353_thumb.jpg
post-5376-0-10315300-1478224369_thumb.jpg  
post-5376-0-89064100-1478224385_thumb.jpg
 
Пуерто Мадеро и природния резерват:
 
post-5376-0-60377200-1478224480_thumb.jpg
post-5376-0-58605000-1478224496_thumb.jpg
post-5376-0-16567600-1478224515_thumb.jpg
post-5376-0-60625200-1478224533_thumb.jpg
post-5376-0-49747900-1478224555_thumb.jpg
post-5376-0-38033300-1478224580_thumb.jpg
post-5376-0-93243500-1478224623_thumb.jpg
 
Портрет на президента Перон и Евита в музея на Каса Росада:
post-5376-0-51937500-1478224775_thumb.jpg
 
Palacio Barolo, с guided tour 200 pesos, около 1:30-2:00h.
 
post-5376-0-48173300-1478224916_thumb.jpg
post-5376-0-85778100-1478224931_thumb.jpg
post-5376-0-54262900-1478224950_thumb.jpg
post-5376-0-00526000-1478224968_thumb.jpg
post-5376-0-08225100-1478224986_thumb.jpg
post-5376-0-13001200-1478225002_thumb.jpg
post-5376-0-96104300-1478225020_thumb.jpg
 
Редактирано от Carrie
  • Харесвам 46
Публикувано: (редактирано)
Вчерашният ден беше прекаран в разходка до Тигре, доста приятно местенце  :) До Тигре се стига с влак от гара Retiro - линия Mitre, плаща се със Sube картата за градския транспорт в БА, цена в една посока 6,25 песос, около 55 мин. в посока. Влаковете са на всеки 10 минути.

Като се излезне от гарата в Тигре, се вижда McDonalds отдясно на реката, преди него се намира туристическото бюро, където дават карта и информация за най-интересните местенца и дейности, които могат да се посетят: mercado de frutos (пазара), paseo Victorica (крайбрежната улица) с три музея, историческата част на Тигре и разбира се разходка с лодка.

До туристическото бюро са будките на лодките и кея на река Тигре. Аз избрах разходка с Catamaranes, имаха едночасов тур по река Сармиенто за 120 песос и 2-часов  за 200 песос (само от 13:30), който обикаля 5 реки (4 и един канал) из делтата на Парана. Аз избрах втория вариант, имаше гайд с испански. Основният поминък в Тигре е туризъм, всеки уикенд идват от БА и околните градове. Интересното е, че на островите, които образуват делтата освен хотели и частни клубове, си живеят хора. Почти всяка къща си има кей за лодка, има и няколко обществени, пощата и бърза помощ също идват с лодки. Има ток и интернет, но телефон и телевизия - само сателитни. Вода за пиене си купуват на бидони или филтрират. Има детска градина, начално и средно училище. Децата ги извозват безплатно с корабчета.

 

Гарата в Тигре:

post-5376-0-40041800-1478390008_thumb.jpg

 

Карамаранчето:

post-5376-0-38868400-1478390032_thumb.jpg

 

Снимки от лодката:

post-5376-0-03241200-1478390054_thumb.jpg

post-5376-0-92336100-1478390064_thumb.jpg

post-5376-0-94198400-1478390075_thumb.jpg

post-5376-0-35068300-1478390094_thumb.jpg

post-5376-0-60724100-1478390136_thumb.jpg

post-5376-0-47118000-1478390150_thumb.jpg

 

Училищните лодки

post-5376-0-70582300-1478390283_thumb.jpg

 

"Гараж" за лодки и яхти

post-5376-0-94710100-1478390317_thumb.jpg

 

post-5376-0-60663200-1478390369_thumb.jpg

 

Museo del Arte (бивше казино)

post-5376-0-79585300-1478390485_thumb.jpg

post-5376-0-71155800-1478390506_thumb.jpg

 

post-5376-0-14931600-1478390518_thumb.jpg

 

Редактирано от Carrie
  • Харесвам 30
Публикувано:
Привет от Ел Чалтен! :)
 
Започвам с логистиката на вчерашния ден (в момента курсът е 1USD ~ 15ARS):
- трансфер от Реколета до градското летище AEP (казват му Aeroparque) 150 песос.
- полет до Ел Калафате (FTE) - 3h.
- Трансфер с Las Lengas (микробуси) от летището направо до Ел Чалтен до хо(с)тел 650 песос, връщането с тях до Ел Калафате - 450 песос, като не е задължително да е до летището, може да е до хотел в Ел Калафате. Малко над 3h, спира се за тоалетна и хапване. Ако се ходи до Ел Чалтен са по-удобни, защото иначе трябва трансфер до Ел Калафате, който е в противоположна посока и после автобус.От FTE до самото Ел Калафате трансферите са 160 за еднопосочен и 240 за двупосочен на адреси. Има такива с такси за 4 човека излизат 480 песос. Автобусите от Ел Чалтен до Ел Калафате са 600 песос.
 
Жалко, че бях до пътеката на полета до Ел Калафате, защото имаше уникални гледки към езера, но не можах да снимам. Но едно стана ясно - истинското приключение тепърва започва! Ето една снимка от летището с езерото Аржентина.
 
post-5376-0-52025700-1478469978_thumb.jpg
 
Програма за Патагония и Огнената земя:
6-7.11. El Chalten - трекове
8.11. El Chalten-El Calafate трансфер в 9:00
9.11. El Calafate->Perito Moreno
10.11. El Calafate-Puerto Natales bus 5h
11.11. Puerto Natales->Torres del Paine day trip
12.11. Puerto Natales-Punta Arenas bus
13.11. Punta Arenas - penguins?
14.11. Punta Arenas- Ushuaia bus
15-17.11. Ushuaia
17.11 20:20-23:45h flight to Buenos Aires AEP

Ел Чалтен ме посрещна с дъжд и 7 градуса, а вечерта валя сняг и околните хълмове побеляха, а вятърът беше в стихията си.
 
post-5376-0-98288700-1478470027_thumb.jpg
 
За вечеря традиционна аржентинска манджичка - 185 песос, с безалкохолно и бакшиш тотал 250 песос.
 
post-5376-0-16225800-1478470075_thumb.jpg
  • Харесвам 21
Публикувано:

Днешният ден беше изпълнен с много красиви гледки - трек до Laguna Torre ~6h.
Пътеката е много добре маркирана, наистина няма как да се загубиш. До Mirador del Torre стигнах за 1:10h, до Laguna Torre 2:40h. За късмет през деня не валя, само за малко прехвърча много леко сняг, но в зависимост от това дали духаше вятър и колко силно, усещането беше много различно по време на трека. Горе на самата лагуна вятърът е неописуем, направо си те мести с няколко крачки в посока, но гледката си струваше! Започнах в 9:00, чак към обяд имаше слънчице и се проясни, но тогава вече слизах. Самата пътека се води за средно трудна, в началото има малко изкачване, после тук-таме, като цяло е равна. Въпреки това, може би от вятъра, си е доста изморително.

 

post-5376-0-07161100-1478476023_thumb.jpg

post-5376-0-29360700-1478476062_thumb.jpg

post-5376-0-09477200-1478476150_thumb.jpg

post-5376-0-23896800-1478476191_thumb.jpg

post-5376-0-26113000-1478476577_thumb.jpg

post-5376-0-18227400-1478476216_thumb.jpg

post-5376-0-87308400-1478476228_thumb.jpg

post-5376-0-16348200-1478476278_thumb.jpg
post-5376-0-18936000-1478476368_thumb.jpg
post-5376-0-03633100-1478476395_thumb.jpg
post-5376-0-05499400-1478476411_thumb.jpg
post-5376-0-31798600-1478476448_thumb.jpg
post-5376-0-27199300-1478476461_thumb.jpg
post-5376-0-45487000-1478476474_thumb.jpg
 
 

 

  • Харесвам 41
  • Браво 1
Публикувано: (редактирано)

Продължаваме с вчерашния трек до Laguna de los Tres, топ дестинацията от Ел Чалтен. Доста дълъг и изморителен, но какви гледки само :) Започнах в 8:30, 4 часа изкачване, един час горе и останалото слизане до 17:15 някъде. Тръгнах доста скептично настроена дали ще стигна докрая, като имах в предвид колко силен беше вятъра на Лагуна Торре и какво изкачване предстоеше.

 

Самият трек започва с изкачване, после има разклонение за Laguna Capri/Mirador del Fitz Roy, разстоянието е еднакво, така че на отиване се минава по единия път, на връщане по другия път. На отиване минах през Лагуна Капри, защото беше облачно, с надеждата следобяда да има по-добра гледкa към Фиц Рой. След това, пътеката се съединява и започва най-лесната и равна част до километър 9, когато започва изкачването към Laguna de los Tres. 1km-1h поне, денивелация 400м, изкачване по неравни камънаци, което ми се струваше безкрайно. На всичкото отгоре, пътеката беше и малка рекичка, та се стичаше вода, а на места беше замръзнала и беше хлъзгаво. За късмет обаче, нямаше силен вятър на изкачването и горе, но пък самият Фиц Рой така и не се показа изцяло, а бе покрит от бяла пелена.

 

Имаше доста хора, и слизащи и качващи се. Още с първия поглед към Лагуна де лос Трес, забравих всякаква умора и реших, че няма как да не видя и Laguna Sucia (само не разбрах защо е sucia, sucio oзначава "мръсен"). Ако имаше силен вятър едва ли бих тръгнала към втората лагуна, първо се слиза до Лагуна де лос Трес и после има изкачване по едни скали, на които по-трудно се пази развновесие. Но каква красота само, не очаквах. Радвам се, че се сдържах да не търся в google images, и имаше extra wow фактор! На слизане заваля сняг и задуха вятър, а слънце се показа чак към 15:30.

 

post-5376-0-41084000-1478653331_thumb.jpg

 

Laguna Capri

post-5376-0-49473300-1478653404_thumb.jpg

 

post-5376-0-37757300-1478653442_thumb.jpg

 

Иглите:

post-5376-0-80895400-1478653496_thumb.jpg

 

Laguna de los Tres

post-5376-0-66566200-1478653975_thumb.jpg

post-5376-0-91166700-1478654267_thumb.jpg

 

Laguna Sucia

post-5376-0-61651000-1478654336_thumb.jpg

post-5376-0-60832700-1478654392_thumb.jpg

 

post-5376-0-02749400-1478654447_thumb.jpg

 

post-5376-0-06373700-1478654484_thumb.jpg

post-5376-0-14342700-1478654505_thumb.jpg

.....

Като цяло има доста трекове, които могат да се направят от Ел Чалтен, Лагуна де лос Трес и Лагуна Торре ги водят в топ 3. Има няколко 2-3 дневни трека, и няколко малки по 2-3 часа. Освен самостоятелните трекове, има организирани екскурзии до Lago Viedma, с лодка до ледника, ice trekking и т.н. Човек спокойно може да си запълни и седмица само с Ел Чалтен.

Редактирано от Carrie
  • Харесвам 37
  • Браво 1
Публикувано: (редактирано)

Репорт от вчерашния ден:
Започваме със сутрешен трансфер от Ел Чалтен до Ел Калафате с Las Lengas, първа спирка е летището на Ел Кaлафате(FTE), след това още 15-20 мин. до самото Ел Калафате. След чекин, задачките за деня бяха букване на екскурзия до Перито Морено и купуване на автобусен билет Ел Кaлафате-Пуерто Наталес.

 
Какви са опциите за посещаване на Perito Moreno (такса за парка, която се плаща отделно и не влиза в екскурзии и самостоятелни трансфери - 330 песос):
-самостоятелно - това, което видях на автогарата като транспорт беше отиване и връщане 550 песос + 10 такса автобусен терминал
-организирано - 700 песос, с разходка с лодка 800
-"Mini-trekking" по ледника - разходка с котки (алпинистки ;) , да не станат грешки!) - 2100 песос
-"Big ice" - изкачвания с алпинистка екипировка,въжета и т.н. за профита или полу-профита - цената май идваше двойна на mini-trekking-a
 
Предлагат се и много други екскурзии от Ел Калафате до други ледници наблизо - Upsala, Viedma и други, както и екскурзии до Торес дел Пайне, Ел Чалтен.
 
Транспорт до Пуерто Наталес през сезона има всеки ден: автобуси в 5:30 и 8:30, а една от фирмите 8:00 в някои дни, а в други 16:30. Цените са 500-550 песос +10 такса бус терминал. Продължителност 5-6 часа, в зависимост от това колко бързо се премине границата с Чили.
 
Ел Калафате се оказа много симпатично градче, жалко че нямам повече време тук. Едни сладурски къщурки, поддържани дворове с цветенца и храстчета, много приятно, температура 13-14 градуса. Усеща се разликата с Ел Чалтен, изкуствено създаден 1985 година, с преобладаващи постройки направени от метални контейнери.
 
post-5376-0-53957200-1478743604_thumb.jpg
post-5376-0-34297200-1478743634_thumb.jpg
post-5376-0-46236600-1478743664_thumb.jpg
post-5376-0-17941200-1478743708_thumb.jpg
post-5376-0-07298400-1478743749_thumb.jpg
post-5376-0-32036500-1478743792_thumb.jpg
post-5376-0-42999200-1478744768_thumb.jpg
 
За запълване на деня посетих Laguna Nimez (150 песос), да погледам малко птици, въпреки силния вятър. С билета може да се направят още посещения, май в рамките на месец.
 
post-5376-0-36883000-1478743905_thumb.jpg
post-5376-0-06790100-1478743985_thumb.jpg
post-5376-0-87965500-1478744011_thumb.jpg
post-5376-0-31159300-1478744056_thumb.jpg
post-5376-0-58643500-1478744138_thumb.jpg
post-5376-0-90796700-1478744670_thumb.jpg
post-5376-0-02877700-1478744206_thumb.jpg
 

 

Редактирано от Carrie
  • Харесвам 35
Публикувано: (редактирано)

Изостанах малко с писането, но приключението продължава с пълна сила, а аз съм поредният човек влюбил се в Патагония, то друга опция няма :)

 

Перито Морено - Mini-trekking: избрах тази опция, защото ми беше мечта да видя ледника по-отблизо и да походя по него. Концесионери са "Hielo y Aventura" и те правят трекинга, с която и фирма да се запишеш. Сутринта започна с дъжд, но за сметка на това имаше дъга на няколко места. Това можеше да означава само едно - денят ще е запомнящ се!

 

post-5376-0-10124900-1478910168_thumb.jpg

 

Разходката по ледника се осъществява от страната на Brazo Rico.

post-5376-0-96260100-1478910236_thumb.jpg

 

С автобус извозват хората до малко кейче, оттам с корабчето се преминава на отсрещния бряг за около 20 мин. Може да стоиш на открито, за съжаление дъжда беше във вихъра си.

post-5376-0-45045600-1478910339_thumb.jpg

 

След това се стига до lodge, където се оставя багажа, защото там се връщаме за обяд (кой каквото си носи). Минава се по плажа и се стига да станцийките, където се поставят на обувките котките.

post-5376-0-84301500-1478910535_thumb.jpg

 

Предстои ни това:

post-5376-0-88967700-1478910507_thumb.jpg 

 

Вятърът довява почва от планината:

post-5376-0-09824200-1478910611_thumb.jpg

 

Всички се забавляват доволни и щастливи:

post-5376-0-06851600-1478910662_thumb.jpg

 

Тук таме има рекички:

post-5376-0-05862900-1478910694_thumb.jpg

post-5376-0-26268200-1478910714_thumb.jpg

post-5376-0-94622900-1478910854_thumb.jpg

post-5376-0-98412500-1478910879_thumb.jpg

 

post-5376-0-07660000-1478910915_thumb.jpg

post-5376-0-25997400-1478910937_thumb.jpg

 

Клишето с уиски и лед от ледника:

post-5376-0-69853200-1478911016_thumb.jpg

 

Връщането до lodge-a беше през една горичка, много приятно, а обядът беше с гледка към ледника.

post-5376-0-19668000-1478911124_thumb.jpg

post-5376-0-76984800-1478911437_thumb.jpg

post-5376-0-95830000-1478911550_thumb.jpg

 

След обяд ни извозиха обратно до кея и оттам с рейс до официалния viewpoint през леника. Самата разходка по леда беше около 1:30. Но с корабчето, отиването до периферията на ледника и поставяне на котките, плюс самата разходка, имахме само 1 час през ледника и направихме централната обиколка. Всички пътеки се обикалят за общо 5 часа, според надписите. Предвид, че бяхме вече откъм Brazo Rico, единственото, което може да се каже че сме изпуснали е гледка по-откъм езерото Аржентина, тоест пътеката вдясно от централната. Паднаха 2 по-големи парчета лед, постоянно си се чуваше тътен от отчупването на нови и нови парчета. Височина на ледника 60м, площ 257кв.км, колкото Буенос Айрес уж. Надморска височина 190м, което го прави лесно достъпен, стабилен лелдник, който не губи площ.

 

post-5376-0-63602600-1478911603_thumb.jpg

post-5376-0-04801600-1478911621_thumb.jpg

post-5376-0-77102600-1478911662_thumb.jpg

 

Няколко думи по самото ходене по ледника: извършва се в периферията, където ледникът се движи с 20см на ден. В центъра, където се отчупват най-много парчета скоростта е 2м на ден. Тоест там, където бяхме нямаше опасност от пропадане, такава имало горе на ледника, защото там било покрито със сняг и не се виждали цепнатини в леда. Там се ползва алпинистка екипировка, въжета и т.н. Обясняват как се ходи по леда - краката не се доближават, за да не се оплетат котките, изкачване с пръстите леко навън с малки стъпки, спускане надолу с успоредни крака, присвити колене и тялото наклонено назад. Започва се с малка загряваща разходка, за да ни видят как се справяме. На една китайка учтиво й обясниха, че може би е най-добре да се върне, защото само ще става по-трудно и тя се съгласи. Всъщност не беше трудно, като закантиш котките няма мърдане, но все пак трябва да ходиш с групата и да не изоставаш. Имаше един гид, който водеше групата и друг, който ходеше отстрани и наблюдаваше.

Сега в Пуерто Наталес ми казаха, че имало подобен трекинг и на ледника Балсамеда, но било доста по-равно, но и цената доста по-ниска... та въпрос на избор. На ледника Виедма също май имаше нещо подобно. За мен си струваше всяка стотинка и ще ми остане хубав спомен :)

Редактирано от Carrie
  • Харесвам 47
  • Браво 2
Публикувано:

Уникални снимки!Просто нереална красота!И уникално преживяване, предполагам.Благодаря за удоволствието и браво за смелостта да отидеш там!:)

  • Харесвам 1
Публикувано:

Следя с интерес, като тази година мисля да не повтарям грешката си от миналата, и да ходя само за 7 дни до Буенос Айрес :) 
Би ли споделил/а ориентировъчни цени на тези трекове по ледниците и т.н. ? Хубаво е човек да се подготви по-рано.

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.