Carrie Публикувано: 29 октомври, 2016 Публикувано: 29 октомври, 2016 Здравейте, Започвам тази тема с идеята да е нещо като дневник на едно пътуване в Аржентина и Бразилия (с малко Чили и може би съвсем малко Уругвай), което е мечтано отдавна и подготвено сравнително набързо. Маршрут с полети и летища: Маршрут с полети и градове: План по дати: 31.10 Sofia-Milano с Ryan 6:30am-7:40am; разходка в Милано; Milano-Sao Paulo-Buenos Aires с Latam Brasil 20:40-09:20+1 (с 1:45h за прекачване) 1-4.11 Буенос Айрес (може би и Монтевидео) 5-17.11 Южна Патагония и Огнената земя; на отиване полет от AEP до El Calafate, връщане от Ushuaia с Aerolineas Argentinas 18-19.11 Буенос Айрес 20.11 полет Buenos Aires-Iguazu Cataratas 14:25-16:15 с LATAM; 21-23.11 Водопадите Игуасу 24.11 полет Foz do Iguaçu Cataratas-Sao Paulo 06:15-08:00 с GOL 24-25.11 Sao Paulo 26.11 Sao Paulo; следобяд автобус до Paraty 27-28.11 Paraty 29.11 сутринта автобус + фери до Ilha Grande 29-30.11 + 01.12 Ilha Grande 02.12 Ilha Grande; следобяд фери + автобус до Рио 03-05.12 Rio 06-07.12 Ouro Preto 08-10.12 Rio 11.12 Rio-Sao Paulo 18:35-20:00; Sao Paulo-Milano 22:25-12:50+1day с LАТАМ Brasil 12.12 нощувка в Милано 13.12 с Wizz Bergamo Orio-Sofia 13:15-16:15 75% от нощувките са запазени, предимно в хостели предвид това, че пътувам сама и държа на легло и топъл душ в общи линии. За местата в червеничко още нямам запазени нощувки, защото не съм решила дали след трансфера от Иля Гранде до Рио направо да не хвана нощния автобус за Ouro Preto, за да не разкъсвам престоя в Рио. Автобуси и трансфери ще уреждам на място. Билет за ферибот от БА до Монтевидео искам да проверя на място колко ще струва, че в момента не ми харесват цените за директното фери. Ще пиша и качвам снимки колкото ми позволява времето и интернет скоростта разбира се, а ако не мога да го правя достатъчно често ще допълвам като се прибера Надявам се да е интересно и полезно поне на някого... 47
Гост Публикувано: 29 октомври, 2016 Публикувано: 29 октомври, 2016 Настанявам се на първия ред Засега само Бразилия
liliya Публикувано: 30 октомври, 2016 Публикувано: 30 октомври, 2016 Страхотно!!! Чакам с нетърпение снимки и разкази. Леко и спорно 1
oli_mali Публикувано: 30 октомври, 2016 Публикувано: 30 октомври, 2016 Ехаа, програма мечта! Весело изкарване! Дерзай и споделяй 1
Цвете Публикувано: 30 октомври, 2016 Публикувано: 30 октомври, 2016 Лек път и очаквам разкази с нетърпение! 1
Иван Попов Публикувано: 30 октомври, 2016 Публикувано: 30 октомври, 2016 Приятно пътуване. Ще чакаме снимки и разкази. 1
baiKolio Публикувано: 30 октомври, 2016 Публикувано: 30 октомври, 2016 Настанявам се на първия ред И аз се настанявам до Rainy, че то не остана... шоуто ще започне всеки момент Чакам с нетърпение! Лек път! 3
mililia Публикувано: 31 октомври, 2016 Публикувано: 31 октомври, 2016 И аз ще те следя, тъй като там изкарах неповторимо и ми е приятно да се връщам по тези места. За Уругвай, аз избрах Колония дел Сакраменто, а не Монтевидео. Градчето е старинно с изключителна атмосфера. Препоръчвам ти го. 6
Rumiana Публикувано: 31 октомври, 2016 Публикувано: 31 октомври, 2016 И аз, и аз - особено за Ушуая, че там ми остана сърцето! 5
Ivaylo A. Публикувано: 31 октомври, 2016 Публикувано: 31 октомври, 2016 На добър път и чакаме снимки 1
Carrie Публикувано: 31 октомври, 2016 Автор Публикувано: 31 октомври, 2016 (редактирано) Бърз ъпдейт от Милано, преди да се натоваря на самолета за Сао Пауло: Сутринта направих сефтето с Ryanair, хубавото е, че терминалът на кацане в Милано (Малпенза) е същият като на презокеанския полет - Т1. Има Left luggage на Т1, до изход 5 (uscita 5), цената е 5Е на багаж до 30 кг в рамките на деня, 6Е за по-обемен багаж; работното време е 6:00-22:00. Милано ме посрещна с мъгла и студено време. За съжаление плановете ми да прекарам на топло под формата на музеен туризъм претърпяха крах. Оказва се, че в понеделник много места за затворени, а пък връщането пак ми се пада в понеделник. Но все пак се помотах доволно като муха без глава и хапнах вкусна лазаня за обяд, така че деня е в графата успех И сега ме очаква 12 часов полет до СП, а оттам още един 3-часов до Буенос Айрес. Дано успея да поспя, че днес не спах преди сутрешния полет и сега съм като зомби с кървясали очи ала The walking dead Редактирано 31 октомври, 2016 от Carrie 19
Carrie Публикувано: 1 ноември, 2016 Автор Публикувано: 1 ноември, 2016 (редактирано) Полетът от Милано до Сао Пауло мина нормално ~11:45h, самолета беше А350. Нямам забележки по отношение на обслужването на Latam-ците, храната също беше ОК. Вечеря пиле с зеленчуци и ориз (беше вкусно) или равиоли с кашкавал, след това имаше още едно минаване с алкохолни напитки/кафе и вафличка; закуската сандвич с вкусно пълнозърнесто хлебче. Вторият полет от Сао Пауло до Буенос Айрес закъсня с 1:40h, уж по технически причини и смяна на самолет. Тук закуската беше повече от скромна - избор от мъфин с орехи или сандвич и обичайните напитки. Кацнахме на проливен дъжд, температурата следобяд беше 18 градуса, от утре трябва да е по-добре. Трансфер от EZE до хостела с Tienda Leon, имат офис на изхода и една будка отвън, където им спират автобусите. Имат директни трансфери около 800 песос; трансфери до фиксирана спирка - техния филиал до Пуерто Мадеро (ок. 45 мин. и 200песос) или градското летище AEP например. Аз ползвах третата комбинирана опция до хотел/хостел, която представлява трансфер с автобус до Пуерто Мадеро и оттам с коли/ванове карат хората по адресите, като комбинират такива, които са близки. Цената до зона 2 (хостела е на една пряка от бул. Санта Фе в Реколета) беше 240 песос. За един човек си струва, за повече предполагам с такси/директен трансфер ще е най-удобно. Предвид това, че времето напредна, докато се настаня и оправя, разходката беше кратичка - из Реколета до гробището и по бул. Санта Фе с красивата книжарница Ел Атенео. Нямам останала енергия днес да се боря с обърнатите снимки, sorry. Редактирано 1 ноември, 2016 от Carrie 34
Carrie Публикувано: 3 ноември, 2016 Автор Публикувано: 3 ноември, 2016 (редактирано) Днешният ден премина в тур на Театро Колон, разходка из Сан Телмо и Free walking tour на центъра. Театро Колон - на всеки 15 мин. има турове с гайд, но за такъв на английски имаше места за след 3 часа, така че взех билет (250 песос) за испански. Определено си струва, отвътре е много красиво. Free walking tour на център - повече инфо тук: http://www.buenosairesfreewalks.com/, има такъв и на Реколета. Освен разходката, човек получава съвременен прочит на историята и политическия живот. За хубави снимки, трябва отново да се посетят същите места според мен. Редактирано 3 ноември, 2016 от Carrie 34
Carrie Публикувано: 4 ноември, 2016 Автор Публикувано: 4 ноември, 2016 (редактирано) Малко общи впечатления от Буенос Айрес: човек изобщо няма чувството, че е в Латинска Америка. Има много бездомници, спящи на матраци на улицата, много малко улични кучета и доста домашни, на всяка крачка Starbucks (къде са хората пиещи мате?). Не знам как е било, когато е имало blue rate на песото, но в момента ми се вижда скъп град. Най-бюджетното хапване са някакви фиксирани менюта в кафе-ресторанти. Пример, днес за обяд менщто беше milanesa a la neapolitana (миланеса са обикновени шницели, а тези "а ла неаполитана" - с парче шунка и кашкавал отгоре) + безалкохолно + кафе или десерт 130 песос. В нормални ресторанти, над 300-400 песо излиза едно ядене с напитка. Единствено метрото (Subte) е евтино - 7,5 на пътуване. Вчера на Free walking tour-a, гайдът направи интересна съпоставка на управлението на предишната президентка Кристина Киршнер (2 мандата, след един на съпруга й) със сегашния президент Макри. Та Кристина била фенка на пластичната хирургия, винаги изпъната и с перфектна прическа. Била много цапната в устата, не й пречело да обижда лидери на други държави или да взима непопулярни решения. Сложила Евита Перон на банкнотите от 100 песо, въпреки че половината аржентинци я мразели, а на тези от 50 песо - Islas Malvinas (Фолкландските острови), което не се харесало на англичаните. Тя смятала, че трябва да се събсидират от държавата някои услуги, пример ток, като за целта се удържат по-високи данъци от определени отрасли. При нея една сметка за ток била 50 песос, а сега 500. Имала си собствен прочит на историята, махала паметници, които не й харесвали и т.н. За сравнение, Макри бил много политически коректен. Ще има пак нови банкноти, този път с пингвини, китове и други животинки, за да всички са доволни. Не е против вноса на чужди стоки, но това довело дотова някои определени неща вече да не се произвеждат от аржентинците и съответно хората да останат без работа. Не смятал , че държавата трябва да субсидира услуги и за да намали разходите уволнил няколко хиляди души на държавна работа само за няколко месеца. Всяка година инфлацията била около 30%, въпреки че официално била 4%, в договорите за наем например имало клаузи на всеки 6 месеца наемът да расте с 12,5%. В общи линии, управляващите все били или в едната или в другата крайност... След този увод, малко снимки Започваме с улица El Caminito в квартал La Boca. Стига се с автобус 29 или 64 от Plaza de Mayo за около 20мин., цена на пътуване 6,25 песо със Sube карта. Много туристическо място, но пък е хубаво да се види, един по-различен Буенос Айрес. Пуерто Мадеро и природния резерват: Портрет на президента Перон и Евита в музея на Каса Росада: Palacio Barolo, с guided tour 200 pesos, около 1:30-2:00h. Редактирано 4 ноември, 2016 от Carrie 46
Childish Публикувано: 4 ноември, 2016 Публикувано: 4 ноември, 2016 Благодаря ти, Carrie. Хубаво ми е да започвам деня с твоя дневник от любимата ми част на света. 4
Carrie Публикувано: 5 ноември, 2016 Автор Публикувано: 5 ноември, 2016 (редактирано) Вчерашният ден беше прекаран в разходка до Тигре, доста приятно местенце До Тигре се стига с влак от гара Retiro - линия Mitre, плаща се със Sube картата за градския транспорт в БА, цена в една посока 6,25 песос, около 55 мин. в посока. Влаковете са на всеки 10 минути. Като се излезне от гарата в Тигре, се вижда McDonalds отдясно на реката, преди него се намира туристическото бюро, където дават карта и информация за най-интересните местенца и дейности, които могат да се посетят: mercado de frutos (пазара), paseo Victorica (крайбрежната улица) с три музея, историческата част на Тигре и разбира се разходка с лодка. До туристическото бюро са будките на лодките и кея на река Тигре. Аз избрах разходка с Catamaranes, имаха едночасов тур по река Сармиенто за 120 песос и 2-часов за 200 песос (само от 13:30), който обикаля 5 реки (4 и един канал) из делтата на Парана. Аз избрах втория вариант, имаше гайд с испански. Основният поминък в Тигре е туризъм, всеки уикенд идват от БА и околните градове. Интересното е, че на островите, които образуват делтата освен хотели и частни клубове, си живеят хора. Почти всяка къща си има кей за лодка, има и няколко обществени, пощата и бърза помощ също идват с лодки. Има ток и интернет, но телефон и телевизия - само сателитни. Вода за пиене си купуват на бидони или филтрират. Има детска градина, начално и средно училище. Децата ги извозват безплатно с корабчета. Гарата в Тигре: Карамаранчето: Снимки от лодката: Училищните лодки "Гараж" за лодки и яхти Museo del Arte (бивше казино) Редактирано 6 ноември, 2016 от Carrie 30
Carrie Публикувано: 6 ноември, 2016 Автор Публикувано: 6 ноември, 2016 Привет от Ел Чалтен! Започвам с логистиката на вчерашния ден (в момента курсът е 1USD ~ 15ARS): - трансфер от Реколета до градското летище AEP (казват му Aeroparque) 150 песос.- полет до Ел Калафате (FTE) - 3h. - Трансфер с Las Lengas (микробуси) от летището направо до Ел Чалтен до хо(с)тел 650 песос, връщането с тях до Ел Калафате - 450 песос, като не е задължително да е до летището, може да е до хотел в Ел Калафате. Малко над 3h, спира се за тоалетна и хапване. Ако се ходи до Ел Чалтен са по-удобни, защото иначе трябва трансфер до Ел Калафате, който е в противоположна посока и после автобус.От FTE до самото Ел Калафате трансферите са 160 за еднопосочен и 240 за двупосочен на адреси. Има такива с такси за 4 човека излизат 480 песос. Автобусите от Ел Чалтен до Ел Калафате са 600 песос. Жалко, че бях до пътеката на полета до Ел Калафате, защото имаше уникални гледки към езера, но не можах да снимам. Но едно стана ясно - истинското приключение тепърва започва! Ето една снимка от летището с езерото Аржентина. Програма за Патагония и Огнената земя:6-7.11. El Chalten - трекове8.11. El Chalten-El Calafate трансфер в 9:009.11. El Calafate->Perito Moreno10.11. El Calafate-Puerto Natales bus 5h11.11. Puerto Natales->Torres del Paine day trip12.11. Puerto Natales-Punta Arenas bus13.11. Punta Arenas - penguins?14.11. Punta Arenas- Ushuaia bus15-17.11. Ushuaia17.11 20:20-23:45h flight to Buenos Aires AEP Ел Чалтен ме посрещна с дъжд и 7 градуса, а вечерта валя сняг и околните хълмове побеляха, а вятърът беше в стихията си. За вечеря традиционна аржентинска манджичка - 185 песос, с безалкохолно и бакшиш тотал 250 песос. 21
Carrie Публикувано: 6 ноември, 2016 Автор Публикувано: 6 ноември, 2016 Днешният ден беше изпълнен с много красиви гледки - трек до Laguna Torre ~6h.Пътеката е много добре маркирана, наистина няма как да се загубиш. До Mirador del Torre стигнах за 1:10h, до Laguna Torre 2:40h. За късмет през деня не валя, само за малко прехвърча много леко сняг, но в зависимост от това дали духаше вятър и колко силно, усещането беше много различно по време на трека. Горе на самата лагуна вятърът е неописуем, направо си те мести с няколко крачки в посока, но гледката си струваше! Започнах в 9:00, чак към обяд имаше слънчице и се проясни, но тогава вече слизах. Самата пътека се води за средно трудна, в началото има малко изкачване, после тук-таме, като цяло е равна. Въпреки това, може би от вятъра, си е доста изморително. 41 1
Carrie Публикувано: 9 ноември, 2016 Автор Публикувано: 9 ноември, 2016 (редактирано) Продължаваме с вчерашния трек до Laguna de los Tres, топ дестинацията от Ел Чалтен. Доста дълъг и изморителен, но какви гледки само Започнах в 8:30, 4 часа изкачване, един час горе и останалото слизане до 17:15 някъде. Тръгнах доста скептично настроена дали ще стигна докрая, като имах в предвид колко силен беше вятъра на Лагуна Торре и какво изкачване предстоеше. Самият трек започва с изкачване, после има разклонение за Laguna Capri/Mirador del Fitz Roy, разстоянието е еднакво, така че на отиване се минава по единия път, на връщане по другия път. На отиване минах през Лагуна Капри, защото беше облачно, с надеждата следобяда да има по-добра гледкa към Фиц Рой. След това, пътеката се съединява и започва най-лесната и равна част до километър 9, когато започва изкачването към Laguna de los Tres. 1km-1h поне, денивелация 400м, изкачване по неравни камънаци, което ми се струваше безкрайно. На всичкото отгоре, пътеката беше и малка рекичка, та се стичаше вода, а на места беше замръзнала и беше хлъзгаво. За късмет обаче, нямаше силен вятър на изкачването и горе, но пък самият Фиц Рой така и не се показа изцяло, а бе покрит от бяла пелена. Имаше доста хора, и слизащи и качващи се. Още с първия поглед към Лагуна де лос Трес, забравих всякаква умора и реших, че няма как да не видя и Laguna Sucia (само не разбрах защо е sucia, sucio oзначава "мръсен"). Ако имаше силен вятър едва ли бих тръгнала към втората лагуна, първо се слиза до Лагуна де лос Трес и после има изкачване по едни скали, на които по-трудно се пази развновесие. Но каква красота само, не очаквах. Радвам се, че се сдържах да не търся в google images, и имаше extra wow фактор! На слизане заваля сняг и задуха вятър, а слънце се показа чак към 15:30. Laguna Capri Иглите: Laguna de los Tres Laguna Sucia ..... Като цяло има доста трекове, които могат да се направят от Ел Чалтен, Лагуна де лос Трес и Лагуна Торре ги водят в топ 3. Има няколко 2-3 дневни трека, и няколко малки по 2-3 часа. Освен самостоятелните трекове, има организирани екскурзии до Lago Viedma, с лодка до ледника, ice trekking и т.н. Човек спокойно може да си запълни и седмица само с Ел Чалтен. Редактирано 9 ноември, 2016 от Carrie 37 1
Carrie Публикувано: 10 ноември, 2016 Автор Публикувано: 10 ноември, 2016 (редактирано) Репорт от вчерашния ден:Започваме със сутрешен трансфер от Ел Чалтен до Ел Калафате с Las Lengas, първа спирка е летището на Ел Кaлафате(FTE), след това още 15-20 мин. до самото Ел Калафате. След чекин, задачките за деня бяха букване на екскурзия до Перито Морено и купуване на автобусен билет Ел Кaлафате-Пуерто Наталес. Какви са опциите за посещаване на Perito Moreno (такса за парка, която се плаща отделно и не влиза в екскурзии и самостоятелни трансфери - 330 песос):-самостоятелно - това, което видях на автогарата като транспорт беше отиване и връщане 550 песос + 10 такса автобусен терминал-организирано - 700 песос, с разходка с лодка 800-"Mini-trekking" по ледника - разходка с котки (алпинистки , да не станат грешки!) - 2100 песос-"Big ice" - изкачвания с алпинистка екипировка,въжета и т.н. за профита или полу-профита - цената май идваше двойна на mini-trekking-a Предлагат се и много други екскурзии от Ел Калафате до други ледници наблизо - Upsala, Viedma и други, както и екскурзии до Торес дел Пайне, Ел Чалтен. Транспорт до Пуерто Наталес през сезона има всеки ден: автобуси в 5:30 и 8:30, а една от фирмите 8:00 в някои дни, а в други 16:30. Цените са 500-550 песос +10 такса бус терминал. Продължителност 5-6 часа, в зависимост от това колко бързо се премине границата с Чили. Ел Калафате се оказа много симпатично градче, жалко че нямам повече време тук. Едни сладурски къщурки, поддържани дворове с цветенца и храстчета, много приятно, температура 13-14 градуса. Усеща се разликата с Ел Чалтен, изкуствено създаден 1985 година, с преобладаващи постройки направени от метални контейнери. За запълване на деня посетих Laguna Nimez (150 песос), да погледам малко птици, въпреки силния вятър. С билета може да се направят още посещения, май в рамките на месец. Редактирано 10 ноември, 2016 от Carrie 35
Carrie Публикувано: 12 ноември, 2016 Автор Публикувано: 12 ноември, 2016 (редактирано) Изостанах малко с писането, но приключението продължава с пълна сила, а аз съм поредният човек влюбил се в Патагония, то друга опция няма Перито Морено - Mini-trekking: избрах тази опция, защото ми беше мечта да видя ледника по-отблизо и да походя по него. Концесионери са "Hielo y Aventura" и те правят трекинга, с която и фирма да се запишеш. Сутринта започна с дъжд, но за сметка на това имаше дъга на няколко места. Това можеше да означава само едно - денят ще е запомнящ се! Разходката по ледника се осъществява от страната на Brazo Rico. С автобус извозват хората до малко кейче, оттам с корабчето се преминава на отсрещния бряг за около 20 мин. Може да стоиш на открито, за съжаление дъжда беше във вихъра си. След това се стига до lodge, където се оставя багажа, защото там се връщаме за обяд (кой каквото си носи). Минава се по плажа и се стига да станцийките, където се поставят на обувките котките. Предстои ни това: Вятърът довява почва от планината: Всички се забавляват доволни и щастливи: Тук таме има рекички: Клишето с уиски и лед от ледника: Връщането до lodge-a беше през една горичка, много приятно, а обядът беше с гледка към ледника. След обяд ни извозиха обратно до кея и оттам с рейс до официалния viewpoint през леника. Самата разходка по леда беше около 1:30. Но с корабчето, отиването до периферията на ледника и поставяне на котките, плюс самата разходка, имахме само 1 час през ледника и направихме централната обиколка. Всички пътеки се обикалят за общо 5 часа, според надписите. Предвид, че бяхме вече откъм Brazo Rico, единственото, което може да се каже че сме изпуснали е гледка по-откъм езерото Аржентина, тоест пътеката вдясно от централната. Паднаха 2 по-големи парчета лед, постоянно си се чуваше тътен от отчупването на нови и нови парчета. Височина на ледника 60м, площ 257кв.км, колкото Буенос Айрес уж. Надморска височина 190м, което го прави лесно достъпен, стабилен лелдник, който не губи площ. Няколко думи по самото ходене по ледника: извършва се в периферията, където ледникът се движи с 20см на ден. В центъра, където се отчупват най-много парчета скоростта е 2м на ден. Тоест там, където бяхме нямаше опасност от пропадане, такава имало горе на ледника, защото там било покрито със сняг и не се виждали цепнатини в леда. Там се ползва алпинистка екипировка, въжета и т.н. Обясняват как се ходи по леда - краката не се доближават, за да не се оплетат котките, изкачване с пръстите леко навън с малки стъпки, спускане надолу с успоредни крака, присвити колене и тялото наклонено назад. Започва се с малка загряваща разходка, за да ни видят как се справяме. На една китайка учтиво й обясниха, че може би е най-добре да се върне, защото само ще става по-трудно и тя се съгласи. Всъщност не беше трудно, като закантиш котките няма мърдане, но все пак трябва да ходиш с групата и да не изоставаш. Имаше един гид, който водеше групата и друг, който ходеше отстрани и наблюдаваше. Сега в Пуерто Наталес ми казаха, че имало подобен трекинг и на ледника Балсамеда, но било доста по-равно, но и цената доста по-ниска... та въпрос на избор. На ледника Виедма също май имаше нещо подобно. За мен си струваше всяка стотинка и ще ми остане хубав спомен Редактирано 12 ноември, 2016 от Carrie 47 2
AlexandraKo Публикувано: 12 ноември, 2016 Публикувано: 12 ноември, 2016 Уникални снимки!Просто нереална красота!И уникално преживяване, предполагам.Благодаря за удоволствието и браво за смелостта да отидеш там! 1
Vanko Публикувано: 12 ноември, 2016 Публикувано: 12 ноември, 2016 Следя с интерес, като тази година мисля да не повтарям грешката си от миналата, и да ходя само за 7 дни до Буенос Айрес Би ли споделил/а ориентировъчни цени на тези трекове по ледниците и т.н. ? Хубаво е човек да се подготви по-рано.
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега