Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

Публикувано:

Не може след сменена визия да не можеш да се логнеш, това е странно, и звучи като phishing. Също е странно, че и други колеги са пострадали, а няма официална информация за теч на данни от Wizz, а и според мен тук във форума щеше да има повече оповестени случаи.

 

Как успя да си влезеш в акаунта, ресетна паролата си, или старата парола проработи? Колко е сигурна информацията, че wizz са били ханкати, това факт ли е или предположение? Получавала ли си фалшиви мейли, които сме обсъждали тук? За да ти имат 3D паролата, значи е въведена на фалшив сайт, или прихваната по време на плащане. Спомни си освен, че не си могла да се логнеш, имала ли си други странни случки, отхвърлени плащания и т.н. Можеш да опиташ да намериш общи знаменатели с другите пострадали. Техните пари също ли са изтеглени през Neteller? Можеш да продължиш да говориш с Neteller, кой юзър е ползвал картата и към кой търговец. Да не се окаже към сайт за онлайн залагания...

На 29.08 имах запитване от клиент в офиса ми за цена на самолетен билет.Поисках да проверя в сайта на wizzair, но тогава видях, че е с променена визия и не можах да се логна в моя акаунт.Обслужих клиентката ползвайки trabase.Веднага след това влязох в myfibank, за да си видя салдото и констатирах кражбата.

Повече не съм се занимавала със сайта на wizzair, защото смятах, че така е най-добре за евентуалното разследване.

Нищо не съм ресетвала и никава нова парола не съм въвеждала-просто го изоставих на стоп кадър.

Да, получих миналата година на 20.04 фалшив имейл от wizzair, но синът ми се усети, че става въпрос за фишинг и ме накара да го изтрия.

Подчертавам - аз не можах да се логна в деня, в който открих кражбата и повече не съм правила никакви опити.

Не, не съм имала отхвърлени плащания - нищо, което да ме разтревожи и алармира.

Общото с други пострадали колеги, с които говорих, е, че сме потърпевши от британски сайтове (едната колежка от Плевен също е била жертва на NETELLER, но преди време, сега е жертва на друг сайт).

Аз разбира се мога да се опитам да пиша отново на NETELLER, но се съмнявам дали това ще даде резултат.Та те не ми обурнаха внимание, когато парите ми бяха само блокирани и позволиха да се осчетоводят, въпреки предупреждението ми, че това е FRAUD!!! 

Много е важно ползвана ли е или не е 3D паролата, защото в двата случая има различна юридическа отговорност. Ако е ползвана 3D паролата приемат че или си лъжец или си безкрайно небрежен и отговорността ти я прехвърлят. Ако не е ползвана отговорността на банката е доста по голяма и обикновенно банката трябва да преглътне загубата. ПИБ в момента са притиснати да не правят загуби и е възможно на ниво банка централно да отхвърлят подобни жалби. Това разбира се е спекулация от моя страна за която нямам никакви доказателства, но не бих се учудил ако е така.

В подобни случаи повечето клиенти пият една студена вода и не си правят труда да съдят банката.

Да, точно така е.

Банката ми написа, че е била използвана 3d паролата ми, но без да ми предостави никакви доказателства и ме обвини че или съм лъжец, или съм проявила престъпна небрежност, което не отговаря на истината.

Точно тук е заровено кучето.Не знам защо приемат, че е невъзможно тази парола да бъде хакната.Аз твърдя, че може и точно това е станало.Не мога да обясня обаче КАК е станало.Затова искам разследване от банката, каквото ми беше отказано.

Точно за тази студена вода подвигам темата.Трябва ли рискът от онлайн разплащания да се поема от клиентите?Защо след като хванах измамата навреме никой не ме защити?

  • Харесвам 1
Публикувано:

Приемат?!

А дали пък да не приемат, че някой е изработил сайт, имитиращ този на авиокомпанията, като е прикачил към него страница, копираща интерфейса на формата за въвеждане на 3D паролата?

Ха! Приемат! Мола ти се!

 

Ето я формичката за 3D, даже и аз мога да я изкопирам:

 

3d-secure-payment-2.jpg

 

Само за сведение, формата при плащане с карта издадена от ПИБ изглежда по различен начин... ;)

  • Харесвам 1
Публикувано: (редактирано)

Neteller, Skrill и Paysafe са една и съща компания - Paysafe - и customer support-ът им е в София. Предполагам, че си подала жалба в полицията, Neteller съдейства на полицията.

На мен ми прилича на phishing - това с "променената визия" на сайта wizz.

Kато се регистрира карта в Neteller, ако има активиран 3D code на картата, Neteller задължително го искат при регистриране на картата,, независимо дали последващия търговец ще го иска или не. Проблемът с ПИБ е,  доколкото знам, че този 3D код е фиксиран, а не се генерира всеки път и така ставаш лесна жертва, а от банката си измиват ръцете.

 

EDIT - писала съм заедно с LaBarba

 

Успех, не се отказвай.

Да, 3d кодът ми в ПИБ е статичен - т.е. една и съща парола ползвам при всяко плащане.От същата банка ползвам и токен устройство, което генерира динамичен код при всяко платежно.

Точно този факт е бил решаващия аргумент на Помирителната комисия към КЗП, който е помогнал на Banditka да си получи парите.Но при мен тази институция не може да се ползва, тъй като дебитната ми карта е свързана с фирмената ми сметка, а КЗП не се занимава с юридически лица.

Да, наясно съм с това. Но в закона не се говори за 3D , csv и т.н. Казано е следното:

 

Когато ползвателят на платежна услуга твърди, че не е разрешавал пла-

тежна операция, регистрираното от доставчика на платежни услуги използване

на платежен инструмент не е достатъчно доказателство, че платежната операция

е била разрешена от платеца или че платецът е действал чрез измама, или че

умишлено или при груба небрежност не е изпълнил някое от задълженията си

по чл. 53.

 

Аз бих се борил да докажа, че платеца не е действал чрез измама, не е умишлено неизпълнил някое свое задължение и не е проявил груба небрежност. Напротив, опитал се е в момента на узнаване да направи всичко възможно заедно с банката да предотврати загуби (било свой било на банката)

 

Иначе темата малко се разводни, та и аз ще си позволя едно доуточнение:

когато се прави плащане с карта на сайта на wizzair, данните за картата (номер, картодържател, трицифрения код,... ) се въвеждат на самия сайт на wizzair.

След това при натискане на бутона за плащане сайта те редиректва към страница, на която да си въведеш 3D паролата (в моя случай с кредитна карта на ДСК, страницата си беше на ДСК) и след въвеждането на 3D се връщаш отново на сайта на wizzair с потвърдената резервация.

И двата сайта (в тази им част на комуникация с клиента) са защитетени със сървърски сертификат и обмена на данни става по https (ssl protocol)

Споделеното по-горе е от преди 5 мин.

Явно ще се наложи да водя дело в съда, където ще докажа, че не съм нито мошеник, нито небрежна, а само жертва на киберпрестъпление.Ще се боря докрай, ако ще и да загубя още пари.Искам правдата да възтържествува.

Не знам само дали за изчакам приключването на полицейското производство или да завеждам веднага делото.

Не мога да ви опиша колко стрес и загубено време ми коства всичко това!

Редактирано от maris
  • Харесвам 1
Публикувано:

Аз не знам как е открадната паролата ми, но твърдя, че е станало по интернет.

 

Тъй като горното твърдение се повтаря непрекъснато в темата, приеми, че от гледна точка на банката същото е недоказано. За тях, картата е използвана правомерно, включително чрез въвеждане на 3D кода за допълнителна защита. Този код е възможно да е бил запаметен случайно или напълно съзнателно в твоя лаптоп при друга покупка и чрез хакерска измама да е бил извлечен от трето лице. От гледна точка на банката това не е основание за оспорване на транзакцията пред другия търговец, защото няма как да бъде доказана тази външна намеса или най-малкото банката не е в състояние да осигури защита от хакерска атака в компютрите на своите клиенти. Дали пък да подскажа още и това, че банката има друг предмет на дейност?   

  • Харесвам 4
Публикувано:

Да, 3d кодът ми в ПИБ е статичен - т.е. една и съща парола ползвам при всяко плащане.От същата банка ползвам и токен устройство, което генерира динамичен код при всяко платежно.

Точно този факт е бил решаващия аргумент на Помирителната комисия към КЗП, който е помогнал на Banditka да си получи парите.Но при мен тази институция не може да се ползва, тъй като дебитната ми карта е свързана с фирмената ми сметка, а КЗП не се занимава с юридически лица.

Явно ще се наложи да водя дело в съда, където ще докажа, че не съм нито мошеник, нито небрежна, а само жертва на киберпрестъпление.Ще се боря докрай, ако ще и да загубя още пари.Искам правдата да възтържествува.

Не знам само дали за изчакам приключването на полицейското производство или да завеждам веднага делото.

Не мога да ви опиша колко стрес и загубено време ми коства всичко това!

Когато ПИБ ми писа, че сделките с моите пари били "перфектни", аз им писах, че с парите на фирмата мога да заплащам само туристически услуги, срещу което получавам фактури.Не мога да си пазарувам бижута и парфюми по интернет.В този случай искам "търговецът" да ми предостави фактури за парите, които са теглени от фирмената ми сметка.

Отговор не последва.

Исках още доказателства като например сканирана дебитната ми карта, която твърдя, че никога не е напускала офиса ми, не е полвана на банкомат и на POS терминал.

Отново не последва отговор. 

Публикувано: (редактирано)

Аз го писах по-горе, но да е по-явно:

Neteller няма да ти предоставят нито информация, нито ще се заемат с твоя случай, ако ти директно се обърнеш към тях.

Ще се задействат, ако си подала жалба в полицията и когато полицията проведе разследване, т.е. ще съдействат на полицията.

 

Другата информация, която имам е, че Neteller винаги изсква 3D code.

Редактирано от Childish
  • Харесвам 3
Публикувано:

 

Исках още доказателства като например сканирана дебитната ми карта, която твърдя, че никога не е напускала офиса ми, не е полвана на банкомат и на POS терминал.

Отново не последва отговор. 

 

Само като вмета. Сама ли си в офиса?

Публикувано:

Тъй като горното твърдение се повтаря непрекъснато в темата, приеми, че от гледна точка на банката същото е недоказано. За тях, картата е използвана правомерно, включително чрез въвеждане на 3D кода за допълнителна защита. Този код е възможно да е бил запаметен случайно или напълно съзнателно в твоя лаптоп при друга покупка и чрез хакерска измама да е бил извлечен от трето лице. От гледна точка на банката това не е основание за оспорване на транзакцията пред другия търговец, защото няма как да бъде доказана тази външна намеса или най-малкото банката не е в състояние да осигури защита от хакерска атака в компютрите на своите клиенти. Дали пък да подскажа още и това, че банката има друг предмет на дейност?   

Ако сме буквалисти, сделките с моите пари, които са неоторизирани от мен транзакции, може и да са изрядни от гледна точна на банката.

Това само на първо четене.

Кажете ми кой управител на фирма ще харчи фирмени средства без да има фактури за това?!

Нещата стават ясни, стига да има някой, който иска да ги разнищи.

Може би съм една от многото клиенти на ПИБ с подобни проблеми и затова подходиха към разследването съвсем формално.

Само като вмета. Сама ли си в офиса?

 

Само като вмета. Сама ли си в офиса?

Да, сама съм и офисът ми е надеждно обезопасен.

Повтарям, че 3D secure кодът никъде не е записан.

Той е комбинация от две пароли, които помня наизуст.

Твърдя, че е хакнат, но не знам как.Искам разследване от експерт по компютърните престъпления. 

Публикувано:

ОК, а защо решихте, че банката е длъжна да ви осигури "експерт по компютърните престъпления", а освен това да ви върне парите още преди по безспорен начин да бъде доказана компютърна измама? 

 

В правото съществува понятието "доказателствена тежест" и никак не е зле да се информирате за какво иде реч преди да предприемете каквито и да е било стъпки в посока съдебно уреждане на спора, че да не стане от трън та на глог...

  • Харесвам 3
Публикувано: (редактирано)

Само за сведение, формата при плащане с карта издадена от ПИБ изглежда по различен начин... ;)

Duke, това, което капитана е постнал е само пример. Всяка банка, всеки посредник при плащане си е направил своя, даже си ги и сменят периодично.

 

.... Дали пък да подскажа още и това, че банката има друг предмет на дейност?   

 

И не ни дразни с тия предмети на дейности. :) Като че ли моя предмет на дейност е да се барикадирам и всяко мое действие, кореспондиращо с някоя банка, да си ги протоколирам, филмирам и да се подсигурявам с някой и друг ISO 27001 (сертификат за информационна сигурност).

Ако изобщо има спор, то той от моя страна приключва с твърдението, че не клиентите, а самите банки трябва да докажат, че клиента е действал чрез измама, или че умишлено или при груба небрежност не се е опазил.

 

В същото време съм напълно съгласен, че клиентите, като искат да ползват съвременни технологии трябва да са малко по информирани за рисковете от използване на такива технологии, както и какво трябва и какво не трябва да правят на компютрите си - същите тези компютри, с които си управляват и парите.

 

А иначе (по генерално):

Кога ли ще се събудим, и ще ахнем - ами то държавата се сетила, че има още един картел. :)

Редактирано от ven62
  • Харесвам 1
Публикувано:

Имаше една измама, мейлове, изпратени уж от Уизеър в които се приканва да се логнете и да въведете номер на кредитната карта като че ли. Само че естествено в линка не е сайта на Уиз, а на измамниците, които събират данните ти. Нещо такова ли беше?

НЕ, не е това!

Получих миналата година на 20 април такъв имейл, стори ми се странно и го коментирах със сина си.Той ми обясни, че това е опит за фишинг и ме накара веднага да го изтрия.

Публикувано:

Само да вметна нещо за да се има предвид. Имам случаи в ПИБ, ДСК и Райфайзенбанк с неоторизирани от мен транзакции и вдигане на аларма пред банките буквално часове след злоупотребите, далеч преди транзакциите да се осчетоводят.

 

И трите банки отказаха да стопират транзакциите, независимо че ги предупредих незабавно, че плащанията не са мои. Първо се изчака осчетоводяване и ЧАК тогава започна процеса на оспорване.

 

Не знам точно каква е логиката зад това, но със сигурност банките си имат някакви аргументи и също така не съм убеден, че и другите БГ банки биха постъпилили по различен начин.

 

Логиката е продиктувана от самия принцип на работа на системата с кредитните карти.

Инициирането на покупка е от страна на търговеца (с виртуален или реален ПОС терминал), като се предполага, че клиентът иска тази стока/услуга :)

Той - търговецът, обаче може и да спре трансакцията - преоторизацията в хотелите е такова нещо.

Банката, докато не осчетоводи (и вземе блокираните пари от сметката) не знае дали тази трансакция няма да бъде отказана от търговеца. Щом търговецът вземе парите, значи това е неговото намерение и това е точната сума, а не нещо друго.

Ти и да алармираш, тя може само да маркира и после по процедура да обжалва (каквото и прави), а не да спира трансакция.

Правилата и процедурата са на Виза/Мастеркард/Дайнърс и банката за да може да издава такива карти се съгласява с общите им пък и частни условия. Каква ирония нали :)

Публикувано:

Това, което аз разбрах:

1. Откраднати са ти данните на дебитната карта (номер, дата до която е валидна, трицифрения код на задната страна, имената на картодържателя)

2. Открадната ти е 3D паролата.

 

Това са данни, които се въвеждат на две напълно различни интернет страници, които от своя страна се хостват (собственост са) на две напълно различни компании.

 

Твърдиш, че не си жертва на фалшиви сайтове, представящи се за wiz и т.н.

Тогава остава следната възможност:

Компютъра ти е заразен и на него е инсталиран зловреден програмен код, който следи натисканията по клавиатурата (keylogger) и изпраща поредицата символи на измамници.

Така те се сдобиват с всичките ти данни.

Възможно, но малко вероятно. Не ми се вярва да си в този филм. Твърде много усилия се изискват и интелигентност, за да се сдобият само с твоите данни. (Целта не е съпоставима с инвестициите/средствата) Нещо, като стрелба с топ по врабчета.

  • Харесвам 1
Публикувано: (редактирано)

Имам нова информация, която моля да коментирате.

В един от постовете си по-горе бях дала линк към информация за пострадала журналистка, която е станала жерта на фишинг.В материала пишеше, че тя е успяла да спаси парите си, тъй като е хванала измамата навреме и е алармирала банката.Този път търговецът е бил paypal.

Писах имейл на госпожата, тя ми се обади преди малко и проведохме обстоен телефонен разговор.Какво научих: тя е предприела абсолютно същите действия като мен, с тази разлика, че от paypal са й обърнали внимание и са предотвратили транзакцията.IT специалисти на банката (същата ПИБ) са се задействали и са установили, че е жертва на фишинг.

Защо при мен тези действия не сработиха, а при нея са дали резултат?Само защото е журналист?!

Инспекторът от Икономическа полиция ми обясни, че тези сайтове са посредници и си гледат печалбата.Затова нямат интерес да разследват-формално сделката за тях е перфектна.

Имаше намеци, че лаптопът ми е заразен и пр.

Не знам дали това е така.Аз ползвам лицензиран софтуер и нямам други оплаквания.Ползвам оптичен интернет от Vivacom с кабел, макар че имам и wi-fi. 

Това, че преди една седмица сайтът и админ-панелът ми бяха недостъпни заради хакерска атака няма отношение към темата.Споменах го само да подчертая, че хакерите са станали голяма напаст.

Имаше въпрос за пловдивската агенция с 25-годишен опит, която бях споменала.Това са големи агенции и персоналът им е специализиран - едни колеги се занимават само със самолетни билети, други само с туристически пакети.Колежката, с която се запознах на една презентация, се оказа моя съгражданка (и двете сме от Русе, но сме омъжени в Пловдив), аз споделих с нея проблема си и тя ми каза, че и тяхната агенция е била хакната, но тя продава пакети (екзотика) и не знаеше подробности.


https://letsencrypt.org/

 

Безплатна услуга за инсталиране на SSL-сертификат. И достъпна. Инсталирането и конфигурирането не са „ракетна наука“ за хората, които се интересуват от тези технологии.

А колко хора знаят или ги интересува, че във формата за въвеждане на 3D-парола трябва да видят и т.нар. персонално известие? Почти съм сигурен, че авторката на темата не е сред тях.

Не казвам, че се е случило точно това, но е твърде възможно, все пак.

Прав сте, че не знам нищо за т.нар. ПЕРСОНАЛНО ИЗВЕСТИЕ.Нямам дори SMS известяване за картовите разплащания, макар че докато известя банката, хакерчетата могат да ме обезкостят.А какво да говорим ако това стане през нощта!

Редактирано от maris
Публикувано:

Най-вероятно няма нищо общо с това, че е била журналистка.

 

Paypal са може би най-консервативната платформа за разплащания, което в някои случаи явно е за добро. Дори и при най-малък намек за злоупотреба реагират мълниеносно, спират транзакции, връщат пари и тн. Очевидно много си пазят имиджа и имат изключителни (граничещи с параноични) мерки за сигурност. Въпросната госпожа просто е имала късмет, че крадецът е опитал да вземе парите й точно чрез пейпал. Според мен именно пейпал са натиснали банката да направи допълнителното разследване.

 

Ако обаче парите бяха източени чрез друг търговец най-вероятно тя щеше да попадне в същата ситуация като теб и ПИБ нямаше да си мръдне пръста.

  • Харесвам 6
Публикувано:

Paypal са може би най-консервативната платформа за разплащания, което в някои случаи явно е за добро.

 

Така е. Консервативни са и то в посока и полза на потребителя на стоката/услугата.

Плащането към сметката на търговеца е оспорваемо по много начини пред самите Paypal.

 

За разлика от Neteller, които лично аз не харесвам.

Видя ли подобни неща в условията на оператор, просто закривам акаунт-а си:

 

"Your account has been inactive for over 13 months. If you do not use your account by the 15th of next month, the following actions will be taken:

  • We will apply an administrative fee of up to $30 (30 USD) to the remaining balance in your account.
  • We will close your Reward Points account and any points will expire.
  • If your account continues to be inactive, we will charge the administration fee every twelve months up to a total of three times (we will not, however, cause you to go into a negative balance).
  • If we have charged three consecutive administrative fees and/or your account has been inactive for 38 months in total, your account will be closed, your agreement with us terminated and your card cancelled."
  • Харесвам 5
Публикувано:

Прав сте, че не знам нищо за т.нар. ПЕРСОНАЛНО ИЗВЕСТИЕ.Нямам дори SMS известяване за картовите разплащания, макар че докато известя банката, хакерчетата могат да ме обезкостят.А какво да говорим ако това стане през нощта!

 

Персоналното известие ("Personal message", можеш да го видиш на примерната форма, която дадох по-рано днес, над полето за паролата) е фраза, която избираш и задаваш лично ти в процеса на избор на паролата и която се появява във формата, за да удостовери нейната автентичност. Ако не видиш тази фраза във формата - значи някой се опитва да те измами. Едва ли си спомняш тази подробност от цялата галимация по настройване на 3D-паролата, още по-малко - дали си я видяла по време на плащанията. Но така или иначе - това вече няма как да се узнае (почти).

 

Така че всичко това - по-скоро като детайл, за който да внимаваш в бъдеще.

А за да узнаеш дали компютърът ти все пак не е заразен - обърни се към специалист (срещу заплащане или като приятелска услуга и помощ). Човек никога не може да е сигурен с вирусите.

  • Харесвам 2
Публикувано:

Реших да пробвам с

complaint.info@financial-ombudsman.org.uk
   
Писах им за случая и им препратих кореспонденцията си с NETELLER.
Стискайте палци да ми обърнат внимание!
  • Харесвам 2
Публикувано: (редактирано)

 

Реших да пробвам с

complaint.info@financial-ombudsman.org.uk
   
Писах им за случая и им препратих кореспонденцията си с NETELLER.
Стискайте палци да ми обърнат внимание!

 

 

Maris, не случайно ти казах да им пишеш тук, в седалището - в Англия тези оплаквания се третират много сериозно. Малко подсказване: 

 

Омбудсманът обикновено изисква да е даден срок за реакция на фирмата. Ти не си им дала такъв - по-точно разбрах, че само с банката си комуникирала и реално не си ги алармирала досега - извини, ако не е така. Много е вероятно да ти пишат в отговор бла-бла-бла, трябва да сте постъпили така и така. Отговорът може и да се забави. Може и да дойде светкавично, разбира се - пояснявам на база опита ми с тях. 

 

Ето ти малко инструкции:

 

http://www.financial-ombudsman.org.uk/consumer/complaints.htm

 

Предложих ти да им пишеш - имах предвид ПИСМО, на адреса им. И им звънни по телефона. В Англия работа се върши първо по телефон. Направи ми неприятно впечатление, че не са дали личен мейл за комуникация. Ти си писала директно на финансовия омбудсман, който е крайна инстанция. Обади се на фирмата първо.

 

Успех.

Редактирано от Гост
Публикувано:

Maris, както по-горе беше написано тук никой не те съди, обаче с въпросите си може да провокираме мислене у теб, което да ти даде някакъв отговор донякъде.

На мен цялата ситуация ми е доста странна, но пък за щастие не съм изпадала за радост в такава ситуация.

Първо пишеш, че акаунта ти в Уиз е блокиран, а сега, че преди време, когато сайта е сменял визията си не си могла да влезеш в профила. И от тогава не си правила други опити. Аз лично не мога да си обясня причината толкова време да не направиш нов опит и наистина да провериш дали имаш проблем с този сайт или е било нещо временно. Просто трябва да установиш доколко съмненията ти за теч от този сайт са основателни. До този момент нямаш факти, които да подкрепят твърдението ти.

От август са минали доста месеци, но ти така и не си дала лаптопа си за проверка за вируси и т.н. Първото нещо, което бих направила при подобна ситуация е освен оплакване до банката да дам да ми прегледат компютъра. Ако имаш някакъв "Троянски кон" може пак да се повтори и в бъдеще същия проблем. Виждам, че чакаш някой да проведе грандиозно разследване по случая, изследвайки компютъра ти, сайта и т.н. Не храни такива големи очаквания, а се опитай да защитиш бъдещите си действия. За този случай явно ще се наложи да доказваш правата си в съда, но преди това потърси специалисти, които да се заемат с твоя случай.

  • Харесвам 3
Публикувано:

Maris, както по-горе беше написано тук никой не те съди, обаче с въпросите си може да провокираме мислене у теб, което да ти даде някакъв отговор донякъде.

На мен цялата ситуация ми е доста странна, но пък за щастие не съм изпадала за радост в такава ситуация.

Първо пишеш, че акаунта ти в Уиз е блокиран, а сега, че преди време, когато сайта е сменял визията си не си могла да влезеш в профила. И от тогава не си правила други опити. Аз лично не мога да си обясня причината толкова време да не направиш нов опит и наистина да провериш дали имаш проблем с този сайт или е било нещо временно. Просто трябва да установиш доколко съмненията ти за теч от този сайт са основателни. До този момент нямаш факти, които да подкрепят твърдението ти.

От август са минали доста месеци, но ти така и не си дала лаптопа си за проверка за вируси и т.н. Първото нещо, което бих направила при подобна ситуация е освен оплакване до банката да дам да ми прегледат компютъра. Ако имаш някакъв "Троянски кон" може пак да се повтори и в бъдеще същия проблем. Виждам, че чакаш някой да проведе грандиозно разследване по случая, изследвайки компютъра ти, сайта и т.н. Не храни такива големи очаквания, а се опитай да защитиш бъдещите си действия. За този случай явно ще се наложи да доказваш правата си в съда, но преди това потърси специалисти, които да се заемат с твоя случай.

Не съм споменавала, че акаунтът ми в wizzair е блокиран, а само, че е недостъпен.Това може да е заради променената визия на сайта.Просто си написах юзъра и  паролата и не можах да се логна.Обясних, че минути след това констатирах кражбата, бях изключително стресирана и не ми беше до сайта на wizzair.После реших да оставя нещата недокоснати, за да не възпрепятствам разследването (то пък нямаше такова).Аз имам алтернативен начин да продавам самолетни билети на Уиз през платформата trabase, така че това ме спасява за момента.

Да, права сте, че може и да е било нещо временно.Не съм ползвала този сайт и заради обстоятелството, че сега нямам карта-старата ми я блокираха, а новата не съм си я получила, защото не знам дали ще остана клиент на тази банка.

Не съм си дала лаптопа за проверка, защото очаквах от банката (сега от полицията) да ми правят разследване.Могат да ме обвинят, че съм изопачила фактите.Вече сериозно се замислям дали съм била права да мисля така.

Сега от този форум научавам, че когато съм въвеждала 3d паролата си (ТЯ НЕ МОЖЕ ДА СЕ ЗАПАMЕТИ) всъщност сайтът на wizzair ме препраща с redirect в сайт на банката и после пак ме връща в сайта на wizzair.Това "оневинява"  Уизеър и прави случая още по-комплициран.

Публикувано:

Maris, не случайно ти казах да им пишеш тук, в седалището - в Англия тези оплаквания се третират много сериозно. Малко подсказване: 

 

Омбудсманът обикновено изисква да е даден срок за реакция на фирмата. Ти не си им дала такъв - по-точно разбрах, че само с банката си комуникирала и реално не си ги алармирала досега - извини, ако не е така. Много е вероятно да ти пишат в отговор бла-бла-бла, трябва да сте постъпили така и така. Отговорът може и да се забави. Може и да дойде светкавично, разбира се - пояснявам на база опита ми с тях. 

 

Ето ти малко инструкции:

 

http://www.financial-ombudsman.org.uk/consumer/complaints.htm

 

Предложих ти да им пишеш - имах предвид ПИСМО, на адреса им. И им звънни по телефона. В Англия работа се върши първо по телефон. Направи ми неприятно впечатление, че не са дали личен мейл за комуникация. Ти си писала директно на финансовия омбудсман, който е крайна инстанция. Обади се на фирмата първо.

 

Успех.

Мисля, че финансовият омбудсман важи само за територията на UK, а доколкото разбирам, дамата не живее в UK и банката й не е в UK, така, че отговорът най-вероятно ще е възпитана препратка към ПИБ или Paysafe Group PLC.

  • Харесвам 1
Публикувано: (редактирано)

Мисля, че финансовият омбудсман важи само за територията на UK, а доколкото разбирам, дамата не живее в UK и банката й не е в UK, така, че отговорът най-вероятно ще е възпитана препратка към ПИБ или Paysafe Group PLC.

 

Не казвам обратното - моят съвет беше да се обърне към английския офис на компанията, а после обясних за омбудсмана, на когото тя реално е писала. Все пак филиалите са под EU legislation. Каквото и да е, ще разлае кучетата. Ако няма друг избор човек, да се обърнеш към централата не е лоша идея. Те могат да си проследят клиента... 

Редактирано от Гост
Публикувано: (редактирано)

Не казвам обратното - моят съвет беше да се обърне към английския офис на компанията, а после обясних за омбудсмана, на когото тя реално е писала. Все пак филиалите са под EU legislation. Каквото и да е, ще разлае кучетата. Ако няма друг избор човек, да се обърнеш към централата не е лоша идея. Те могат да си проследят клиента... 

Да, връзка директно с централата при всички случаи е добър ход, независимо къде се намира тя. Обикновено first line support-а аутсорснат по кълбото, едва ли би си давал зор да разследва, ако по-висок management не ги понатисне леко.

 

П.С. Между другото, просто за информация, Paysafe са регистрирани в Isle of Man, което не е територия в ЕС, дори и асоцииран член не са. :)

Редактирано от Djgeorgie
  • Харесвам 2
Публикувано:

Реших да информирам за wizz-мейл, който получих тия дни, макар че не мога да преценя има ли пряка връзка с темата.

В първия момент реших, че е ОК, но като чета темата, започнах да се притеснявам.

Ето мейла (най-долу на PDF-файла има текст за посредник):

 

post-1693-0-50131300-1479195883_thumb.jpg

  • Харесвам 1

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.