Прескочи до съдържание

Emirates - кратки новини и въпроси


Препоръчани мнения

преди 23 часа, cck каза:

Flydubai от София (и още няколко дестинации) летят до T3 на DXB, т.е. може и да не сменяш терминали.

проверено ли , че четох

Цитат

Fly Dubai operates out of Dubai Airport Terminal 2, which is small and very basic. It is also very noisy, as public announcements are constantly made. It is very uncomfortable for long layovers too, as there aren't any quite places for resting. In case your Fly Dubai connection involves a flight with Emirates and you have sufficient time, spend it in Terminal 3. Note, to be on the safe side, plan at least 1h to move between the terminals, as Terminal 1 is accessible by shuttle transfer airside, but travel time is quite long as the speed limit is 25 km/h. Believe it or not, there are traffic jams too.

 

Връзка към коментар
На 3.01.2020 г. в 18:11, cck каза:

Да, лично преди наколко дни.

Значи изглежда постижимо за 1ч и 30 смяна след като ще е на същия терминал, освен ако няма забавне. Май подобре да гледам билет с малко повече време

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Тия неща са предвидени, има си за всяко летище дефинирано минимално време за прекачване, което е различно за един терминал или между терминали и това време се взима предвид, като ти продават билета. Отделно ако има закъснение компанията се ангажира да те пренасочи на следващия възможен полет и евентуално плаща обезщетения ако се налага.

Иначе ако има избор от повече полети можеш да си го разтягаш щом искаш...

Връзка към коментар
  • 4 седмици по-късно ...
преди 10 часа, zhivko7 каза:

Провери Emirates, намират се такива цени каквито търсиш за май.

Много благодаря! А някой на ясно ли е 4 часа престой за смяна на полет ще ми стигнат ли. Бил съм на летището в Дубай веднъж-миналата година. Проблема е че за първи път организирам пътуването си сам. До сега винаги съм ползвал услугите на туроператор и не знам дали ако направи закъснение полета как ще се оправя. И другия въпрос е - трябва ли да чекирам наново багажа при смяна на полета от флайдубай към емирейтс?

Връзка към коментар
преди 32 минути , Georgi 92 каза:

Много благодаря! А някой на ясно ли е 4 часа престой за смяна на полет ще ми стигнат ли. Бил съм на летището в Дубай веднъж-миналата година. Проблема е че за първи път организирам пътуването си сам. До сега винаги съм ползвал услугите на туроператор и не знам дали ако направи закъснение полета как ще се оправя. И другия въпрос е - трябва ли да чекирам наново багажа при смяна на полета от флайдубай към емирейтс?

4 часа са повече от достатъчно за смяна на полет. Щом двата полета са на 1 билет, няма нужда да чекираш наново багажа. 

Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...

Здравейте група, 

неопитен пътешественик търси помощ и съвет за възможностите за full refund/travel voucher за Emirates. За съжаление Мавриций затвори граници за пътници от Европа и още страни, а смяна на билет би била твърде скъпа за следващите дати. Невъзможно е човек да се свърже с тях вече 5 дни, а request refund в сайта им казва: че при избор на тази опция важат условията при закупуване на билета - т.е. няма значение новите облекчени условия спрямо Covid-19 и това ме тревожи. Cancellation fee спрямо билета са 300 евро на билет и в сайта не пише друго, за промяна, също ще таксуват - 150 евро такса, отделно от самата по-скъпа цена за билети и съм в дилема... 😞 

 

Връзка към коментар
преди 6 часа, Kristina9999 каза:

Здравейте група, 

неопитен пътешественик търси помощ и съвет за възможностите за full refund/travel voucher за Emirates. За съжаление Мавриций затвори граници за пътници от Европа и още страни, а смяна на билет би била твърде скъпа за следващите дати. Невъзможно е човек да се свърже с тях вече 5 дни, а request refund в сайта им казва: че при избор на тази опция важат условията при закупуване на билета - т.е. няма значение новите облекчени условия спрямо Covid-19 и това ме тревожи. Cancellation fee спрямо билета са 300 евро на билет и в сайта не пише друго, за промяна, също ще таксуват - 150 евро такса, отделно от самата по-скъпа цена за билети и съм в дилема... 😞 

 

Пишат да въведеш “Refund request due to Coronavirus” in the comments section. Не знам това до колко ще сработи, но това е единствения начин да не минаваш през човек (поне засега). Пробва ли българския телефон, от техния сайт: +35929814026

Връзка към коментар
8 hours ago, Георги said:

Пишат да въведеш “Refund request due to Coronavirus” in the comments section. Не знам това до колко ще сработи, но това е единствения начин да не минаваш през човек (поне засега). Пробва ли българския телефон, от техния сайт: +35929814026

Привет, Благодаря :)) Май ще пусна refund от сайта.

Просто е малко странно, защото като го избереш все изписва, че важат първоначалните ти условия - 300 евро = cancellation.. По повод този телефон, пробвах - те са тур агенция, която ги представя у нас - предложиха ми смяна със същия клас билет за около 440 лв на билет, а например в сайта - Flex категорията дори е с по-ниска цена, но те предлагали само това - смяна и доплащане. За съжаление опитвайки сама смяна в сайта, винаги получаваш доплащане + 150 Euro на билет "такса", въпреки, че уж няма такси :)) 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...
  • 2 месеца по-късно ...
  • 4 месеца по-късно ...


Ревю на еталона при първа класа 

——————————————————

The amount of space is incredible

One of the biggest luxuries in the sky is personal space. And if space is considered a luxury, then the new Emirates first-class is a seven-star hotel.

Emirates-Game-Changer-First-Class-777-Zach-Griff-30.jpeg?width=25

Throughout my time at TPG and beyond, I’ve fortunately had the privilege to fly a good number of first-class products. But few, if any, offer as much space as Emirates does.

At 76-inches long and 60-inches wide, the suites are massive.

Emirates-Game-Changer-First-Class-777-Zach-Griff-21.jpeg?width=25

The seat itself occupies just a fraction of the overall suite footprint. There’s also a large rectangular table, oversized tray table, side table and two closets in the well-designed suite.

the most private suites in the sky

These days, privacy is more important than ever. And if you’re looking for the best cabin for social distancing, it’s hands-down Emirates’ new first class.

Emirates-Game-Changer-First-Class-777-Zach-Griff-31.jpeg?width=25

In fact, the “game-changer” is the only floor-to-ceiling fully enclosed suites in commercial aviation. With both the door and the small hatch closed, you have complete privacy from your fellow passengers and crewmembers.

Emirates-Game-Changer-First-Class-777-Zach-Griff-4.jpeg?width=25

Just because you’re isolated from others doesn’t mean you can remove your mask — Emirates requires all passengers, including those in first class, to wear face coverings at all times, except for a brief period when eating and drinking.

Middle seats are the best in the cabin

Have you ever met someone who prefers the middle seat? Well, you’re staring at one right now — as long as you’re asking about the new Emirates first class.

All suites are not created equal. Your intuition might say to avoid middle seats at all costs. But I’d argue that the two middle suites — 1E and 2F — are the best in the six-suite cabin.

Emirates-Game-Changer-First-Class-777-Zach-Griff-37.jpeg?width=25

That’s because they offer even more space than the windows. Due to the curvature of the plane, the window suites aren’t nearly as wide as the middles. There’s less shoulder room and the minibar isn’t nearly as big.

Plus, the middle seats offer one of the coolest innovations I’ve seen — virtual windows.

Virtual windows aren’t a gimmick

I’m usually a window seat flyer. On short domestic hops, you can often find me staring outside the entire flight, marveling at the thrill of flying.

On Emirates, aviation enthusiasts like me can still enjoy the views when seated in the middle. Each center suite features three virtual windows that display an HD projection of what’s going on outside the plane. There are cameras installed on either side of the plane beaming a live feed of the outdoors to the virtual windows.

Emirates-Game-Changer-First-Class-777-Zach-Griff-34.jpeg?width=25

You have to see it to believe it. When Honig first told me that I needed to sit in the middle, I laughed at him. Having now done it twice, I wholeheartedly agree — and would recommend the middle suite to anyone flying the “game-changer.”

I just hope Emirates recalibrates the screens to fix the alignment issues before my next first-class flight.

Emirates-Game-Changer-First-Class-777-Zach-Griff-26.jpeg?width=25

The December holidays came early

When you fly in the pointy end of the plane, you’ll typically receive an amenity kit and maybe a set of pajamas. On Emirates, you’ll walk off the plane with enough gifts to stuff a Christmas stocking or fill a Hanukkah bush.

First-class passengers receive a well-stocked Bulgari amenity kit, eyeshade, hydrating pajamas, slippers, Byredo care kit (with eye cream, sleep oil and more), a notepad and pen.

Emirates-Game-Changer-First-Class-777-Zach-Griff-32.jpeg?width=25

And during the coronavirus, all flyers receive a COVID-kit stocked with two masks, hand sanitizer, sanitizing towels and disposable gloves.

Emirates-Game-Changer-First-Class-777-Zach-Griff-18.jpeg?width=25

By the end of my flight, I needed another bag for all the goodies. Because I live in a tiny NYC apartment with minimal storage space, I decided to run an Instagram giveaway for the amenities!

Not one, not two, but three screens

I typically bring my iPad on trips to catch up on shows and stay connected back home. This time, I was traveling light and left Emirates in charge of the entertainment.

And the carrier didn’t disappoint. Each first-class suite sports a massive 32-inch, touchscreen HD entertainment display loaded with tons of first-rate content. Emirates’ ICE inflight entertainment system is hands-down the best in the sky. (Nevertheless, my favorite channel is most definitely the forward-facing outdoor camera.)

Emirates-Game-Changer-First-Class-777-Zach-Griff-29.jpeg?width=25

There’s no need to unbuckle your seat belt to control the screen. There’s a tablet next to your seat that’s designed to do just that. Plus, you can watch the moving map or make seat adjustments using the tablet alone.

Emirates-Game-Changer-First-Class-777-Zach-Griff-39.jpeg?width=25

If you prefer to go old-school, there’s a wireless remote located under your armrest that controls the main screen.

Emirates-Game-Changer-First-Class-777-Zach-Griff-46.jpeg?width=25

Don’t fret if two screens and a physical remote isn’t enough for you. There’s a third, small screen located at shoulder level next to the closet.

Create-your-own light show

The third screen is unlike the others. It’s what I’d call the “home suite hub.”

With it, you can control every setting in the suite, including lighting, climate control, TV on/off and do not disturb. Emirates really nailed the details; there’s even a green/red indicator to let you know if the lavatory is occupied.

Emirates-Game-Changer-First-Class-777-Zach-Griff-9.jpeg?width=25

Speaking of details, there isn’t just an on/off switch for the lights. You can control the brightness, as well as the color!

I had some fun experimenting with the pinwheel, and even created this GIF of the eight different color scenes.

ezgif.com-gif-maker.gif?width=25

Raid the minibar

The crew took great care of me. Anytime I got up, I was asked if I needed something to eat or drink.

But what if you’re feeling peckish and don’t want to disturb the crew? On Emirates, you have a fully-stocked minibar for just that.

Emirates-Game-Changer-First-Class-777-Zach-Griff-1-1.jpeg?width=25

My minibar had three bottles of Evian, one Perrier, five Pepsi-branded sodas, M&Ms, caramel popcorn and mixed nuts.

Emirates-Game-Changer-First-Class-777-Za
Emirates-Game-Changer-First-Class-777-Za
1 of 2
 
 

In addition, there were eleven other snack options available on request. (Before COVID, these would’ve been displayed in a snack basket at every seat.)

Emirates-Game-Changer-First-Class-777-Zach-Griff-40.jpeg?width=25

The full service is back…

…with some COVID-related changes.

On Oct. 15, Emirates restored the full first-class service. This includes dine-on-demand food and a well-stocked, top-shelf beverage selection. In addition, the shower suite and walk-up bar on the Airbus A380 also reopened.

Emirates posts menus online well before your flight, so you can get a sense of what to expect when onboard. If you’re not happy with the options, you can preorder a special meal.

When you’re ready to eat, flight attendants will take your order and then serve everything wrapped in plastic on a single tray.

Emirates-Game-Changer-First-Class-777-Zach-Griff-44.jpeg?width=25

This includes an individually wrapped breadbasket. (Don’t worry, it only took a few seconds to make everything look pretty.)

Emirates-Game-Changer-First-Class-777-Za
Emirates-Game-Changer-First-Class-777-Za
1 of 2
 
 

All food and drinks are served on proper flatware and glassware.

You can order room service

Everyone has a different perspective on ringing the flight-attendant call button. Some people think it should only be used for inflight emergencies. Others believe it’s fair game when you’re thirsty.

But we can all agree on one thing — using the flight attendant call button is highly encouraged when flying Emirates first.

What if you want to limit your interactions with the crew and want something more substantial than what’s available in your minibar? Well, there’s room service!

Emirates-Game-Changer-First-Class-777-Zach-Griff-38.jpeg?width=25

Using the tablet, you can make a room service video call. The crew answers the call from the galley and asks what they can bring you. “Another glass of Dom and some nuts, please.”

Am I on safari?

If you’re sitting in a window suite, the first thing you might notice when boarding is a pair of binoculars waiting on your table.

No, Emirates isn’t giving you a gift for your African safari. Instead, the $250 Steiner binoculars are there for your use inflight.

Emirates-Game-Changer-First-Class-777-Zach-Griff-33.jpeg?width=25

Some aviation enthusiasts might try to spot other passing planes, but I didn’t see a single window-seat passenger use the binoculars on either of my flights. Nevertheless, I commend Emirates for thinking through every last detail.

I’m having a feast

These days, the most you can expect when flying domestically is a snack box and maybe a sandwich. A full five-course meal? Not happening. U.S. carriers have heavily modified the inflight service across all flights.

On Emirates, the food is still aplenty. The menu hasn’t changed, and all service is done on demand. Want caviar for breakfast? Check. Want a pizza in the middle of the night? Check.

Emirates-Game-Changer-First-Class-777-Za
Emirates-Game-Changer-First-Class-777-Za
 
 
 

Although the presentation was hardly the most luxurious (thanks to COVID), everything I tried on both of my flights was delicious. Some of my favorites include a pan-fried salmon trout and lasuni gobi.

And drinking liquid gold

On some airlines, the highlight of the inflight service is a top-shelf Champagne. In Emirates first class, Dom Perignon 2008 is just the start.

Emirates-Game-Changer-First-Class-777-Zach-Griff-36.jpeg?width=25

There are six wines on offer, as well as an assortment of aperitifs, beer and more. Honig and I even had some fun and decided to do a blind scotch tasting — stay tuned for the results in the next episode of Airplane Mode!

Emirates-Game-Changer-First-Class-777-Zach-Griff-24.jpeg?width=25

But when it’s time for dessert, don’t forget to order a glass of Hennessy Paradis. Retailing for over $1,000 a bottle, this is one of — if not the — most expensive liquors served in the (commercial) skies. It’s like you’re drinking liquid gold.

Emirates-Game-Changer-First-Class-777-Zach-Griff-27.jpeg?width=25

Time to catch some Z’s…

I usually sleep better on planes than I do on the ground — except when it’s my first time flying the new Emirates “game-changer.”

While the bed itself was one of the most comfortable I’ve tried, I struggled to fall asleep, probably because of the adrenaline rush. Plus, I pre-ordered the iPhone 12 Pro right in the middle of the flight (read my review; it was worth waiting up).

Emirates-Game-Changer-First-Class-777-Zach-Griff-25.jpeg?width=25

Instead, Honig and I took pictures of the starry sky and competed in who could make a better-looking bed — stay tuned to Airplane Mode to see who did a better job.

Emirates-Game-Changer-First-Class-777-Zach-Griff-49.jpeg?width=25

Bottom line

As we were preparing for the trip, Honig and I couldn’t decide what was more exciting: the flights or a week on the ground in Dubai.

Emirates-Game-Changer-First-Class-777-Zach-Griff-8.jpeg?width=25

Ultimately, both far exceeded our expectations. But as an aviation enthusiast, flying roundtrip in Emirates’ new first class was the real highlight.

  • Харесвам 5
  • Шок 1
  • Благодаря 1
Връзка към коментар

Не знам друго, но аз така като гледам по клипове и по снимките имам чувстово, че първата класа на Emirates е по-добра от тази на Катар.

Никога не съм пътувал в първа класа, но дано скоро го осъществя като мечта. 😊

Връзка към коментар

Ванка , Q suites на Катарците съвсем не са еталона при първа класа , хората ги нареждат на шесто място след : Етихад , Емирейтс , Сингапур , отново Етихад с друга версия и АНА.

  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 10 минути , stanislavpp каза:

Ванка , Q suites на Катарците съвсем не са еталона при първа класа , хората ги нареждат на шесто място след : Етихад , Емирейтс , Сингапур , отново Етихад с друга версия и АНА.

Тази тънкокст не я знаех, благодаря ти! 🙂

Все пак нямам допир с бизнес класите и затова не ми е много много ясно.

До този момент единствено чета, гледам клипове и асимилирам. 😊

Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...

Ревю на новата премиум икономи класа на Емирейтс на А380, вече в експлоатация по маршрута Лондон - Дубай:

 

 

Premium economy is an all new cabin for Emirates, as the airline didn’t previously offer this (and for that matter, no major Gulf carrier has offered a premium economy cabin). Emirates A380s will feature a total of 56 premium economy seats, in a 2-4-2 layout. The cabin is at the front of the lower deck, with two dedicated lavatories.

Here are some of the features you can expect in Emirates premium economy:

  • Seats with up to 40″ of pitch, up to 19.5″ of width, and up to 8″ of recline
  • Each seat has a 13.3″ screen with the latest ICE entertainment
  • The seats feature cream-colored anti-stain leather with stitching details and a wood panel finishing similar to business class
  • Each seat features a six-way adjustable headrest, calf rest, and foot rest
  • Each seat has in-seat charging points, a wide dining table, and a side cocktail table

For context, this seat is the RECARO PL3530, which is already available on some other airlines, like China Southern and Vistara (though of course the cabin finishes on Emirates are different).

Here are some pictures of Emirates’ new A380 premium economy:

Emirates-Premium-Economy-A380-2.jpgEmirates premium economy cabin A380

Emirates-Premium-Economy-A380-1.jpg
Emirates premium economy cabin A380

Emirates-A380-Premium-Economy.jpg
Emirates premium economy cabin A380

Emirates-Premium-Economy-A380-3.jpg
Emirates premium economy cabin A380

Emirates-Premium-Economy-A380-4.jpg
Emirates premium economy cabin A380

Here’s a video of the new cabin:

hqdefault.jpg

Emirates first class A380

Emirates has made some very minor changes to its A380 first class, and unfortunately the planes don’t feature Emirates’ new 777 first class suites.

Instead the 14 first class suites are slightly wider with taller doors, for even more privacy and comfort.

On top of that, you’ll see changes to the cabin details, which have also been refreshed with new motifs and colors. You can expect to see more design touches featuring the Ghaf tree motif, as well as more of a champagne-colored scheme, with wood panelling and bronze accents.

Emirates-A380-First-Class-4.jpg
Emirates first class A380

Emirates-First-Class-A380.jpg
Emirates first class shower spa A380

Emirates business class A380

While the seats as such haven’t changed, Emirates has updated the finishes on its A380 business class seats. The 76 seats now feature champagne-colored leather covers and wood finishing. That same color scheme has also been applied to the onboard lounge.

Emirates-A380-Business-Class-3.jpeg
Emirates business class A380

 

lazy_placeholder.gif
Emirates business class A380

lazy_placeholder.gif
Emirates business class bar A380

Emirates economy class A380

All 338 A380 economy seats feature ergonomically designed seats that come with full leather headrests and flexible side panels, which can be adjusted vertically for optimum support.

Emirates claims that these seats are a step up from what’s installed on Emirates’ new 777s. The seats are lighter, and Emirates claims that’s done without compromising comfort or function (which I’d want to test out myself before believing). 😉

The seats also feature 13.3″ TVs, which are huge for economy.

lazy_placeholder.gif
Emirates economy class A380

lazy_placeholder.gif
Emirates economy class A380

Emirates sending new A380 to London Heathrow

Emirates has started flying its A380 with premium economy daily between Dubai and London Heathrow. Specifically, the plane operates the following frequency:

EK3 Dubai to London departing 2:30PM arriving 6:20PM
EK4 London to Dubai departing 8:20PM arriving 7:20AM (+1 day)

 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар


Всички , които летят до Дубай с Емирейтс през периода 01.01-30.09, ползват намаления до 50% в магазини, ресторанти, най-различни дейности (сафари, посещение на делфинариум, спа, паркове ...) само с представяне на бординг пас. Пълен списък :


https://www.emirates.com/english/experience/my-emirates-pass/?offertab=retail-shopping

 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Търся полети до Мале ,но на връщане за България са с престой по 12 часа в Дубай,някой има ли идея какво може да се прави без пср там толкова време , и ако идваме от Малдиви и искаме да спим в Дубай ,на Малдиви ли трябва да си пуснем тест

Връзка към коментар
  • 1 година по-късно ...

За пътуващите първа класа от Дубай и Шарджа, вече се предлага безплатен хоум чекин като допълнение към безплатният луксозен трансфер до летището:

 

https://www.emirates.com/ae/english/before-you-fly/dubz-home-checkin/?cjevent=f88b1d07ee4f11ec82d276f80a82b824&utm_medium=affiliate_cjuk&utm_source=cj_publisher&utm_content=7718223&cjdata=MXxOfDB8WXww

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 2 месеца по-късно ...
  • 1 месец по-късно ...

Здравейте, не сме пътували с Емирейтс досега и търся билети Осло - Хошимин през февруари. 822 евро, двупосочно, на човек, добре ли е като цена или да чакам? Кога обикновено пускат промоции, ако изобщо пускат? 

 

Връзка към коментар
Преди 1 час, Monster каза:

Здравейте, не сме пътували с Емирейтс досега и търся билети Осло - Хошимин през февруари. 822 евро, двупосочно, на човек, добре ли е като цена или да чакам? Кога обикновено пускат промоции, ако изобщо пускат? 

 

Аз също ги следя за полет до Манила, но от 2 месеца не са пускали нищо интересно, а и с тези регулярни цени дори и да пуснат намаление ще е много по-висока цената от другите варианти за превоз, като Катар и Тюркиш.

Връзка към коментар
преди 20 минути , borislavpetkov84 каза:

Аз също ги следя за полет до Манила, но от 2 месеца не са пускали нищо интересно, а и с тези регулярни цени дори и да пуснат намаление ще е много по-висока цената от другите варианти за превоз, като Катар и Тюркиш.

Турците ми дават 1400 евро за този маршрут, затова се чудя дали да не купя сега. 

Връзка към коментар

Само като предложение да погледнеш маршрута в Гугъл флайтс, има графики как се е променила цената с времето и дали въпросната цена е нормална, ниска или висока...

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.