bobole4e 4902 Публикувано: 25 декември, 2016 Сподели Публикувано: 25 декември, 2016 Ще споделя и моят опит с тях- става въпрос за същия полет, за който Roje взе обезщетение, София-Барселона с Вуелинг. На първа инстанция(или както се казва там) отказаха обезщетение с довода, че полетът е закъснял 2ч и 55 минути, а не над три часа. Аероиск оспориха( предполагам, стандартна процедура), получиха нов отказ, този път самолета беше закъснял с 2часа и 59мин. В момента отново мисля, оспорват. Вече четири месеца откакто се свързах с тях. Доволна съм, защото не се отказват, информират ме периодично и имам представа какво е станало, какво ще направят...така че аз просто си чакам, каквото стане. 6 Връзка към мнение
Евгени Димитров 2983 Публикувано: 26 декември, 2016 Сподели Публикувано: 26 декември, 2016 (редактирано) Бихте ли споделили, колко време отнема да ви върнат отговор от Уиз, при подадени запитване за обещетение? Редактирано 26 декември, 2016 от Евгени Димитров Връзка към мнение
Аероиск 360 Публикувано: 3 януари, 2017 Автор Сподели Публикувано: 3 януари, 2017 Бихте ли споделили, колко време отнема да ви върнат отговор от Уиз, при подадени запитване за обещетение? През последните два-три месеца Wizz Air започнаха да бавят отговорите на част от исковете. Обикновено отговарят в рамките на 30-40 дни. Връзка към мнение
Аероиск 360 Публикувано: 3 януари, 2017 Автор Сподели Публикувано: 3 януари, 2017 За съжаление аз все още не мога да се похваля с положителен развой на моя случай с Уиз Еър от юли месец. Полетът беше от Барселона до София на 6 юли,закъсня с 5 часа,заведен иска 2-3 седмици по-късно.Уиз Еър излязоха с безумното оправдание,че мълния била ударила самолета,та затова било закъснение,въпреки че ни уведомиха на борда,че са изпратила самолета да изпълни друг полет преди нашия.В момента чакаме отговор от регулатора в Испания,тъй като началната точка на полета е в Испания.Надявах се до края на годината да се разреши и нашия случай,но явно ще чакаме още... Регулатора в Испания разглежда жалбите в срок от 3 до 6 месеца в зависимост от казуса Изпращали сме напомнящи имейли, но отговора винаги е един и същ - имат твърде много жалби. Въз основа на практиката ни до момента мога да кажа, че въпреки дългия срок за отговор, испанския регулатор наистина функционира като такъв. 1 Връзка към мнение
Аероиск 360 Публикувано: 3 януари, 2017 Автор Сподели Публикувано: 3 януари, 2017 Благодаря ви. Не съм наясно как може да се докаже часът на отваряне на вратите. Ще помисля дали да ви занимавам, тъй като ми е малко съвестно - бяхме уведомени с sms за закъснението няколко часа по-рано, раздадоха ни правата, както и храна и напитки, не закъсняхме фатално за нищо, а и билетите ни бяха само по 10 евро За щастие имаме право на обезщетение без значение колко струва билета ни Относно часа на отваряне на вратите - задължение на превозвача е да го докаже. Ако решите да опитаме с вашия казус сме на разположение. Здравейте, имам няколко въпроса, които не са свързани директно с регламента на ЕС, но тази материя е специфична и информацията ще е полезна за много хора. Отнася се до закупен билет за чартърен полет Бургас-Москва (т.е. крайната точка е извън ЕС и полетът не е редовен). В общите условия на агенцията посредник е описано, че "Самолетните билети с окончателните параметри на полета се издават 1-2 дни преди датата на съответния полет" и "В случай на изменение часа и датата на полета клиентът получава своевременно актуализиран маршрут". От това става ясно, че авикомпанията може да прави каквито и да е промени по часа и датата до 1 ден преди полета. Въпросите ми са: - Какви са правата на пътниците за осигуряване на алтернативен маршрут при отмяна на чартърен полет? Ако е избор на нова дата/час предложени от авикомпанията, то възможно ли е алтернативата да се разминава драстично с резервирания полет - например една седмица след първоначалната дата? - Възможно ли е при отменен чартърен полет, авикомпанията едностранно да откаже превоз и да реши просто да възстанови закупения билета? - Изобщо чартърните полети подлежат ли претенции за компенсация? Ако имате информация по тези въпроси, ще съм благодарен за кратък отговор от ваша страна. Здравейте. При чартърните полети имате същите права, както и при полет с нормална или нискотарифна авиокомпания. Превозвача може да ви предложи алтернативен полет по нейна преценка, но не сте длъжен да приемете. Ако ви уведомят по-малко от 7 дни преди датата на полета, трябва да осигурят алтернативен полет (или да възстановят стойността на билета), както и да изплатят обезщетение. По втория въпрос - могат и да откажат превоз, но тук също възниква правото на обезщетение, ако сте уведомен по-малко от 14 дни преди полета. Връзка към мнение
kali 878 Публикувано: 3 януари, 2017 Сподели Публикувано: 3 януари, 2017 Здравейте. В случаите с полети, които не попадат под Регламент 261 решаваме за всеки отделен казус, като преценим конкретните обстоятелства. За вътрешен полет в САЩ говорите? Ако предпочитате можете да ни изпратите на лично съобщение подробности, за да ви дадем по-точен съвет. Да, вътрешен полет. Ето няколко скрийншот-а, които направих от приложението им тогава: Връзка към мнение
antony2001 876 Публикувано: 5 януари, 2017 Сподели Публикувано: 5 януари, 2017 Здравейте, извинявам се за питането си, но откъде вземате информация за закъснение на полет. http://flightaware.com/ или друг сайт-платформа? Кой е официалният арбитър за започване на процедура по обезщетение? 2 Връзка към мнение
Kristoni 172 Публикувано: 5 януари, 2017 Сподели Публикувано: 5 януари, 2017 Присъединявам се към горното питане и моля за съвет след като повече от 3 часа закъснява полетът за Бирмингам на Уиз еър. 1 Връзка към мнение
Аероиск 360 Публикувано: 6 януари, 2017 Автор Сподели Публикувано: 6 януари, 2017 Здравейте, извинявам се за питането си, но откъде вземате информация за закъснение на полет. http://flightaware.com/ или друг сайт-платформа? Кой е официалният арбитър за започване на процедура по обезщетение? Можете да видите и тук www.flightradar24.com. За да започнете процедура по получаване на обезщетение за проблемен полет първо трябва да се обърнете към превозвача. Започнали сме такава тема - за начините на подаване на искове към авиокомпаниите дано да ви бъде полезна Присъединявам се към горното питане и моля за съвет след като повече от 3 часа закъснява полетът за Бирмингам на Уиз еър. Ако причината за закъснението е по вина на авиокомпанията имате право на обезщетение. Освен това в случай на закъснение повече от два часа трябва да ви осигурят храна и напитки за времето на престоя. 1 Връзка към мнение
Росина 563 Публикувано: 6 януари, 2017 Сподели Публикувано: 6 януари, 2017 Здравейте!За съжаление ви откривам,чак сега Преди малко ви изпратих през вашият сайт жалба за едно съвсем скорошно пътуване и с нетърпение ще чакам отговор, но искам да попитам за един полет от октомври,за който за съжаление не пазя резервацията...дали е възможно да се направи нещо? 1 Връзка към мнение
Аероиск 360 Публикувано: 6 януари, 2017 Автор Сподели Публикувано: 6 януари, 2017 Здравейте!За съжаление ви откривам,чак сега Преди малко ви изпратих през вашият сайт жалба за едно съвсем скорошно пътуване и с нетърпение ще чакам отговор, но искам да попитам за един полет от октомври,за който за съжаление не пазя резервацията...дали е възможно да се направи нещо? Изпратете ни номер и дата на полета, за да го проверим и тогава ще мога да ви кажа дали има някакви варианти за действие Връзка към мнение
mary_shery 2852 Публикувано: 25 януари, 2017 Сподели Публикувано: 25 януари, 2017 Здравейте! Имам въпрос относно това: "Авиокомпанията не дължи обезщетение, когато е уведомила пътника: повече от 14 дни преди датата на отменения полет"Ако парите за полета не са върнати на пътниците, въпреки че се знае, че полета е отменен 2 месеца по-рано, можем ли нещо да направим, за да си ги получим? 2 Връзка към мнение
master_of_germs 54082 Публикувано: 25 януари, 2017 Сподели Публикувано: 25 януари, 2017 Здравейте! Имам въпрос относно това: "Авиокомпанията не дължи обезщетение, когато е уведомила пътника: повече от 14 дни преди датата на отменения полет"Ако парите за полета не са върнати на пътниците, въпреки че се знае, че полета е отменен 2 месеца по-рано, можем ли нещо да направим, за да си ги получим? Да доуточня: Става въпрос за полет SOF-MMX-SOF на WIZZ на 14-17 април 2017 г. Резервацията, която съм направил, е за петима пътници. Полетите до Малмьо трябваше да се възобновят в края на март, но от УИЗ очевидно са решили окончателно да прекратят линията. За което не са ми изпратили мейл, нито по друг начин са ме уведомили. Но информацията от други магеланци е, че линията наистина се прекратява, а и Малмьо вече не може да се избере в сайта им като опция за маршрут от София. В моя акаунт въпросната резервация вече не е налична. Преди десетина дни получих мейл от УИЗ, без никаква особена информация, само с една прикачена фактура, за която пише, че е във връзка с въпросната резервация, но без обяснения. фактурата е на стойност -(минус) 39.90 лв. Т.е. би трябвало те да са ми върнали тази сума. Само че, сумата, която аз съм платил, всъщност е 199.90 лв. Знам, че разликата от 160 лв всъщност според УИЗ не се води в цената на билета, а е такса за плащане с дебитна карта. Ако ставаше въпрос само за мене, може би щях да ги преглътна, но тук са засегнати и още четирима души. Аз лично се чувствам много повече засегнат от това, че вече над две седмици няма никакъв реален опит за комуникация от страна на УИЗ, поне да бяха уведомили: "Уважаеми господине, поради еди-какви-си причини се налага да отменим вашите полети. Предлагаме ви следните решения на проблема:...". Понеже, ако не бях проверил случайно акаунта си, можех съвсем спокойно вече да съм направил резервации за хотели, за карти за музеи и забележителности, и прочие. Въпросът ни е: можем ли да изискаме от авиокомпанията да ни възстанови пълната сума, която сме платили за резетрвацията, включително таксата за плащане с карта. п.п. Няколкото ми опита да се свържа с тях по телефона се оказаха неуспешни. п.п.п. Проверявах си и спам папката на електронната поща, нямам други мейли, касаещи въпросната резервация. 1 Връзка към мнение
Георги 39034 Публикувано: 26 януари, 2017 Сподели Публикувано: 26 януари, 2017 master_of_germs, вашият въпрос не е стриктно по регулация 261/2004, след като сте предупредени достатъчно рано за отмяната, не ти дължат обезщетения. Но със сигурност ти дължат цялата сума, до последната стотинка, никакви удръжки няма. Връзка към мнение
dimov 99 Публикувано: 26 януари, 2017 Сподели Публикувано: 26 януари, 2017 Искам да попитам дали при следната ситуация превозвачът дължи обезщетение съгласно Регламент 261/2004? Полет на БГ Ер от Амстердам за София пристига с 3ч. и 20мин. закъснение. На борда, като причина за закъснението, екипажът посочи лошите метеорологични условия на летището в Амстердам, с което не мога да се съглася, тъй като десетки полети се изпълняваха по разписание. Освен това самолетът, с който беше извършен полета пристигна на изхода 2ч. и 30мин. след обявения час на заминаване по разписание. Причината за забавянето на самолета се оказа закъснение на предхождащия го полет София-Амстердам, който е излетял със закъснение поради лоши метеорологични условия на летище София. 1 Връзка към мнение
Аероиск 360 Публикувано: 26 януари, 2017 Автор Сподели Публикувано: 26 януари, 2017 Здравейте! Имам въпрос относно това: "Авиокомпанията не дължи обезщетение, когато е уведомила пътника: повече от 14 дни преди датата на отменения полет"Ако парите за полета не са върнати на пътниците, въпреки че се знае, че полета е отменен 2 месеца по-рано, можем ли нещо да направим, за да си ги получим? В този случай авиокомпанията не дължи обезщетение, но трябва да възстанови стойността на билетите. Свързахте ли се с превозвача, за да поискате възстановяване? Да доуточня: Става въпрос за полет SOF-MMX-SOF на WIZZ на 14-17 април 2017 г. Резервацията, която съм направил, е за петима пътници. Полетите до Малмьо трябваше да се възобновят в края на март, но от УИЗ очевидно са решили окончателно да прекратят линията. За което не са ми изпратили мейл, нито по друг начин са ме уведомили. Но информацията от други магеланци е, че линията наистина се прекратява, а и Малмьо вече не може да се избере в сайта им като опция за маршрут от София. В моя акаунт въпросната резервация вече не е налична. Преди десетина дни получих мейл от УИЗ, без никаква особена информация, само с една прикачена фактура, за която пише, че е във връзка с въпросната резервация, но без обяснения. фактурата е на стойност -(минус) 39.90 лв. Т.е. би трябвало те да са ми върнали тази сума. Само че, сумата, която аз съм платил, всъщност е 199.90 лв. Знам, че разликата от 160 лв всъщност според УИЗ не се води в цената на билета, а е такса за плащане с дебитна карта. Ако ставаше въпрос само за мене, може би щях да ги преглътна, но тук са засегнати и още четирима души. Аз лично се чувствам много повече засегнат от това, че вече над две седмици няма никакъв реален опит за комуникация от страна на УИЗ, поне да бяха уведомили: "Уважаеми господине, поради еди-какви-си причини се налага да отменим вашите полети. Предлагаме ви следните решения на проблема:...". Понеже, ако не бях проверил случайно акаунта си, можех съвсем спокойно вече да съм направил резервации за хотели, за карти за музеи и забележителности, и прочие. Въпросът ни е: можем ли да изискаме от авиокомпанията да ни възстанови пълната сума, която сме платили за резетрвацията, включително таксата за плащане с карта. п.п. Няколкото ми опита да се свържа с тях по телефона се оказаха неуспешни. п.п.п. Проверявах си и спам папката на електронната поща, нямам други мейли, касаещи въпросната резервация. Съгласно Регламента Wizz дължат само стойността на билетите, т.е. всичко друго "маскирано" като такси и други удръжки могат да си го спестят. В случая съвета ми е по-скоро да се обърнете към Комисията за защита на потребителите. 1 Връзка към мнение
Аероиск 360 Публикувано: 26 януари, 2017 Автор Сподели Публикувано: 26 януари, 2017 Искам да попитам дали при следната ситуация превозвачът дължи обезщетение съгласно Регламент 261/2004? Полет на БГ Ер от Амстердам за София пристига с 3ч. и 20мин. закъснение. На борда, като причина за закъснението, екипажът посочи лошите метеорологични условия на летището в Амстердам, с което не мога да се съглася, тъй като десетки полети се изпълняваха по разписание. Освен това самолетът, с който беше извършен полета пристигна на изхода 2ч. и 30мин. след обявения час на заминаване по разписание. Причината за забавянето на самолета се оказа закъснение на предхождащия го полет София-Амстердам, който е излетял със закъснение поради лоши метеорологични условия на летище София. Здравейте. Ако поради извънредни обстоятелства (както в случая лоши метеорологични условия) закъснее предходния полет от ротацията на самолета и това доведе до закъснение на вашия полет, авиокомпанията се освобождава от изплащане на обезщетение. Така че, ако наистина причината за закъснението е лошо време на летище София, нямате право на обезщетение. 1 Връзка към мнение
dimov 99 Публикувано: 26 януари, 2017 Сподели Публикувано: 26 януари, 2017 Здравейте. Ако поради извънредни обстоятелства (както в случая лоши метеорологични условия) закъснее предходния полет от ротацията на самолета и това доведе до закъснение на вашия полет, авиокомпанията се освобождава от изплащане на обезщетение. Така че, ако наистина причината за закъснението е лошо време на летище София, нямате право на обезщетение. Здравейте. Благодаря за експертното становище! 1 Връзка към мнение
edbloom 4564 Публикувано: 26 януари, 2017 Сподели Публикувано: 26 януари, 2017 А как се разбира(проверява) кой самолет, откъде идва. Те за всеки могат да кажат, че идва от Варшава например ? Връзка към мнение
macf1an 12073 Публикувано: 26 януари, 2017 Сподели Публикувано: 26 януари, 2017 Здравейте. Ако поради извънредни обстоятелства (както в случая лоши метеорологични условия) закъснее предходния полет от ротацията на самолета и това доведе до закъснение на вашия полет, авиокомпанията се освобождава от изплащане на обезщетение. Така че, ако наистина причината за закъснението е лошо време на летище София, нямате право на обезщетение. Спечелих водено над 2 години дело във Франция за същия тип случай. Полага се обезщетение. 8 Връзка към мнение
master_of_germs 54082 Публикувано: 26 януари, 2017 Сподели Публикувано: 26 януари, 2017 В този случай авиокомпанията не дължи обезщетение, но трябва да възстанови стойността на билетите. Свързахте ли се с превозвача, за да поискате възстановяване? Съгласно Регламента Wizz дължат само стойността на билетите, т.е. всичко друго "маскирано" като такси и други удръжки могат да си го спестят. В случая съвета ми е по-скоро да се обърнете към Комисията за защита на потребителите. Благодаря за съвета! Но все пак имам парадокс. Получил съм фактура с обратно плащане на "цената на билетите", но без нито дума в мейла или в самата фактура относно причината за това обратно плащане. Реално по никакъв начин не съм уведомен от WIZZ, че полетите ни са отменени. Попълнил съм формуляр за оплакване в уеб-сайта им, надявам се, че ще ми отговорят в 30-дневен срок. Ако това не стане, ще се обърнем и към КЗП. 1 Връзка към мнение
Meidj 4596 Публикувано: 26 януари, 2017 Сподели Публикувано: 26 януари, 2017 Мен ме интересува следното нещо. След като на секюритито ти взимат напитките "за из път", не е ли редно да те компенсират по някакъв начин? Най-малкото с безплатна минерална вода според нуждите ти? Относно обезщетенията за храна и напитки поради настъпили закъснения, наскоро станах свидетел на следната ситуация. Закъснял полет от порядъка на 6-8 часа. Чакащите пътници бяха поканени да си вземат обезщетението във вид на ваучери за храна и напитки на стойност 10 евро. Тези ваучери можеха да бъдат изхарчени на едно единствено място и стигаха общо взето за едно пикливо кафе и едно дрисливо кроасанче (или три малки минерални води). Това ли е полагащата се компенсация и ако да, що за подигравка??? 2 Връзка към мнение
akair 14017 Публикувано: 26 януари, 2017 Сподели Публикувано: 26 януари, 2017 Авиокомпанията няма отношение към изискванията за сигурност на съответната държава / летище. Обективно погледнато проверката за сигурност забранява внасянето на течности, не внасянето на бутилки за течности. На доста летища има "фонтани" за вода, където всеки може да си напъни бутилката: http://www.heathrow.com/airport-guide/terminal-facilities-and-services/toilets-and-showers Дали в София има, е друга тема 3 Връзка към мнение
Аероиск 360 Публикувано: 27 януари, 2017 Автор Сподели Публикувано: 27 януари, 2017 Спечелих водено над 2 години дело във Франция за същия тип случай. Полага се обезщетение. В тези случаи практиката е различна съобразно законодателството и създадената съдебна практика във всяка страна-членка. В Испания например, също не признават извънредни обстоятелства в предходна отсечка от маршрута на самолета. В България обаче не е така (поне засега ). Връзка към мнение
Аероиск 360 Публикувано: 27 януари, 2017 Автор Сподели Публикувано: 27 януари, 2017 Мен ме интересува следното нещо. След като на секюритито ти взимат напитките "за из път", не е ли редно да те компенсират по някакъв начин? Най-малкото с безплатна минерална вода според нуждите ти? Относно обезщетенията за храна и напитки поради настъпили закъснения, наскоро станах свидетел на следната ситуация. Закъснял полет от порядъка на 6-8 часа. Чакащите пътници бяха поканени да си вземат обезщетението във вид на ваучери за храна и напитки на стойност 10 евро. Тези ваучери можеха да бъдат изхарчени на едно единствено място и стигаха общо взето за едно пикливо кафе и едно дрисливо кроасанче (или три малки минерални води). Това ли е полагащата се компенсация и ако да, що за подигравка??? Няма минимална стойност или минимални изисквания за храната/напитките, които превозвача трябва да предостави на пътниците. По регламент трябва да осигурят грижа за времето на престоя, което е много относително. Обикновено се раздават ваучери, както казахте на стойност, която не покрива почти нищо, но въпреки това "на хартия" превозвача е изпълнил задължението си. 1 Връзка към мнение
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега