Прескочи до съдържание

Какви са правата ни на пътници съгласно Регламент 261/2004?


Препоръчани мнения

На 29.12.2023 г. в 11:04, ivan69 каза:

Аз да се оплача за моя казус. След като на 01,06,2022 самолетът ни от Катания закъсня подадох иск чрез Аероиск, розовите не платиха доброволно и на 03,08,2023 е заведено дело, което е загубено на 1 инстанция и сега се обжалва от Аероиск, Вчера се обадих за повече инфо на Аероиск, младежа не успя да ми даде повече инфо от това което аз знаех, че иска е статус съдебно събиране. Аз лично дълбоко се съмнявах, че е заведено дело, но по-късно през деня получих мейл от Аероиск с информацията която написах в началото. Явно ще пия една студена вода, но поне екипът на Аероиск работи професионално и наистина се завели дело, ако инфото им е вярно разбира се.

Аз имах иск при тях за закъснял полет на Любо Ер за един чартър до   Крит  и обратно по Гергьовден още преди години, когато нямаше директни полети до там., за мен и дъщеря ми. От фирмата отказаха да платят. Водиха се  дела от наше име, първо спечели дъщеря ми около около 2 години  и нещо след подаването на иска, аз спечелих след 3 години и ми казаха, че съм с най-дългия спор. Три пъти се оспорваха решенията на съда и затова толкова се проточи получаването на компенсацията, но в крайна сметка се случиха нещата. Мисля, че ще си получиш парите, но щом се водят дела, ще отнеме време.  Така стоят нещата, не се отчайвай.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Може ли да попитам за полет София -Париж с Раян отменен в последния момент поради стачка на наземния персонал на летището. Полетът беше до Париж Буве, а стачката бе обявена за други 2 летища. (Орли и Шарл де Гоул)

 

Имам ли право на обезщетение?

Връзка към мнение

щом стачката не е на персонала на самата авиокомпания, нямаш

но пък ако на Бове не е имало стачка, имаш

не съм сигурен, но тази стачка всъщност не беше ли на диспечерите? ако да, нямаш право на обезщетение

Връзка към мнение
преди 20 минути , neuromancer каза:

щом стачката не е на персонала на самата авиокомпания, нямаш

но пък ако на Бове не е имало стачка, имаш

не съм сигурен, но тази стачка всъщност не беше ли на диспечерите? ако да, нямаш право на обезщетение

Всъщност, да, на диспечерите беше, но истината е, че накрая стачката е била отменена в последния момент или рано сутринта. Но уви, сумати полети вече бяха отменени и няма как иди ми, дойде ми.

 

Връзка към мнение

Ами не знам в такъв случай.

Ще ти откажат поне няколко пъти със сигурност, пък доколко ще имаш познания и желание да се занимаваш не знам. Аз не бих се занимавал.

Връзка към мнение
Преди 1 час, saved_ каза:

Може ли да попитам за полет София -Париж с Раян отменен в последния момент поради стачка на наземния персонал на летището. Полетът беше до Париж Буве, а стачката бе обявена за други 2 летища. (Орли и Шарл де Гоул)

 

Имам ли право на обезщетение?

Ако наземният персонал е на същата авиокомпания, имаш право на обезщетение, ако стачкуват диспечерите - нямаш.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 7 минути , Asya Assenova каза:

Ако наземният персонал е на същата авиокомпания, имаш право на обезщетение, ако стачкуват диспечерите - нямаш.

Добре, но ако стачката е била прекратена преди часа на полета?

Връзка към мнение
В момента, saved_ каза:

Добре, но ако стачката е била прекратена преди часа на полета?

Това е много частен случай, не мога да отговоря. Не пречи да подадеш клейм, пък ако ти откажат,  питаш някоя от специализираните с такива дела фирми. Ако те се съгласят да те представляват срещу процент между 24 и 35 процента от сумата е, нищо не пречи да опиташ. Аз така бих направила.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Здравейте! 

От доста време чета във форума, но това е първата ми публикация 🙂

Вчера трябваше да летя DUS-WAW-SOF еднопосочно в LOT. Полетът Дюселдорф - Варшава беше насочен за 19:50, а Варшава - София за днес в 10:50. Бях си взел и нощувка във Варшава. 

Вчерашният полет беше отменен заради лошо време и ме презавериха за днес сутринта - Дюселдорф - Варшава за 7:20 и после същия полет Варшава-София в 10:50.

Новият полет от Дюселдорф закъснява с 3 часа. Говорих по телефона и отново ме презавериха за по-късния полет от Варшава за София в 14:50.

Полага ли ми се компенсация за закъснението в такъв случай? Поне ще възстановят ли нощувката в Дюселдорф тази вечер? А тази във Варшава, която изпуснах? 

 

Благодаря предварително! 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 57 минути , Pavel Panev каза:

Здравейте! 

От доста време чета във форума, но това е първата ми публикация 🙂

Вчера трябваше да летя DUS-WAW-SOF еднопосочно в LOT. Полетът Дюселдорф - Варшава беше насочен за 19:50, а Варшава - София за днес в 10:50. Бях си взел и нощувка във Варшава. 

Вчерашният полет беше отменен заради лошо време и ме презавериха за днес сутринта - Дюселдорф - Варшава за 7:20 и после същия полет Варшава-София в 10:50.

Новият полет от Дюселдорф закъснява с 3 часа. Говорих по телефона и отново ме презавериха за по-късния полет от Варшава за София в 14:50.

Полага ли ми се компенсация за закъснението в такъв случай? Поне ще възстановят ли нощувката в Дюселдорф тази вечер? А тази във Варшава, която изпуснах? 

 

Благодаря предварително! 

Ако причината е лошо време не ти се полага компенсация, но ще ти възстановят разходите за нощувка и храна, ако им представиш бележки за тях.

Връзка към мнение
Преди 1 час, Jorro каза:

Ако причината е лошо време не ти се полага компенсация, но ще ти възстановят разходите за нощувка и храна, ако им представиш бележки за тях.

Мерси. Има ли смисъл да си ги търся на място във Варшава или директно с онлайн заявка? 

Връзка към мнение
преди 48 минути , Pavel Panev каза:

Мерси. Има ли смисъл да си ги търся на място във Варшава или директно с онлайн заявка? 

Ти си пусни и иск към Лот, като те отрежат към немското и полското ГВА. "Лоши атмосферни условия" е доста субективно, особено когато летището оперира нормално, а само твоя полет закъснява....Поне във Варшава е хубаво времето, а и в тази част на ес нещата се случват все още нормално....

Връзка към мнение
преди 2 часа, Pavel Panev каза:

Мерси. Има ли смисъл да си ги търся на място във Варшава или директно с онлайн заявка? 

Online имат форма и там си ги качваш. Не пречи да питаш и на място, но според мен ще ти дадат само брошура с инструкция как да го направиш онлайн.

Връзка към мнение
On 3/5/2024 at 8:18 AM, Весу said:

04.03.2024 - полет FR8066 от Малта за София е планиран по разписание да пристигне в 22:05. Поради техническа неизправност на самолета, машината е сменена на летищото в Малта. Според информацията от полетното разписание на летище София, полетът пристига в 01:05 на 05.03.2004. Предната врата на самолета беше отворена точно в 01:07 минути, което прави закъснение от 3:02 ч. Съответно, ако причината за техническия проблем на първоначално планирания самолет не е извънредна (например удар с птица), пътниците имат право на обезщетение.

Въпросът ми е, по какъв начин се доказва точния момент на отваряне на вратата, което според тълкуванието на съда на ЕС е моментът който трябва да се отчита за пристигане на полета?

Предварително благодаря!

Само да ви споделя, че Ryanair кротко си признаха, извиниха се и си платиха. Та ако някой случайно е бил на полета, да си поиска каквото му се полага 🙂

  • Харесвам 7
Връзка към мнение

Полет KQ117 и KQ 270 на Кенийците Амстердам-Найроби-Мавриций на 1 билет закъснява 9 часа поне. Освен на Арменския поп, на Кенийците ли трябва да се жалвам? Като ме отсвирят, Нидерладското ГВА? Това ли са стъпките?  Благодаря

Връзка към мнение
преди 37 минути , ivan69 каза:

Полет KQ117 и KQ 270 на Кенийците Амстердам-Найроби-Мавриций на 1 билет закъснява 9 часа поне. Освен на Арменския поп, на Кенийците ли трябва да се жалвам? Като ме отсвирят, Нидерладското ГВА? Това ли са стъпките?  Благодаря

Нидерландското ГВА го сложи от самото начало в копие или им пиши, че тези кенийци никак не вдъхват доверие.

Успех!

 

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
Преди 1 час, Lindt каза:

Нидерландското ГВА го сложи от самото начало в копие или им пиши, че тези кенийци никак не вдъхват доверие.

Успех!

 

Не че имам отговор от Италианското 10 дни вече, ама и без това няма какво да правя на Терминала.. 

Връзка към мнение
преди 2 часа, ivan69 каза:

Полет KQ117 и KQ 270 на Кенийците Амстердам-Найроби-Мавриций на 1 билет закъснява 9 часа поне. Освен на Арменския поп, на Кенийците ли трябва да се жалвам? Като ме отсвирят, Нидерладското ГВА? Това ли са стъпките?  Благодаря

Това са стъпките да. Междувременно виж дали ще успееш да се свържеш с Кенийците да те ребукнат с друга авиокомпания до крайната ти дестинация поне да пътуваш по-сигурно и комфортно. За мен те са супер рискова компания откъм изпълнение на полети и не само и при такава удобна възможност да ме ребукнат с КЛМ/Еър Франс не бих я изпуснал.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
преди 20 минути , Jorro каза:

Това са стъпките да. Междувременно виж дали ще успееш да се свържеш с Кенийците да те ребукнат с друга авиокомпания до крайната ти дестинация поне да пътуваш по-сигурно и комфортно. За мен те са супер рискова компания откъм изпълнение на полети и не само и при такава удобна възможност да ме ребукнат с КЛМ/Еър Франс не бих я изпуснал.

Ребукнаха ме за след 9 ( вече 4) часа , само да кацна в Мавриций и ги почвам.

  • Харесвам 3
Връзка към мнение
преди 2 часа, ivan69 каза:

Ребукнаха ме за след 9 ( вече 4) часа , само да кацна в Мавриций и ги почвам.

Ако пак ти се случи на връщане пробвай да им искаш да те ребукнат с друга компания да ти е по-спокойно. Точно за Мавриций не знам тук ли четох в темата за Кенийците или другаде, но някой беше ребукнат с Бритиш директен полет до Лондон, до където е трябвало да лети през Адис Абеба.

Връзка към мнение
преди 4 часа, Jorro каза:

Това са стъпките да. Междувременно виж дали ще успееш да се свържеш с Кенийците да те ребукнат с друга авиокомпания до крайната ти дестинация поне да пътуваш по-сигурно и комфортно. За мен те са супер рискова компания откъм изпълнение на полети и не само и при такава удобна възможност да ме ребукнат с КЛМ/Еър Франс не бих я изпуснал.

Аз доколкото разбирам забавения полет е от Найроби до Мавриций, трудно ще го ребукнат с друга компания това. Както се случи, наобратно може да има по-голям късмет.

Връзка към мнение

Здравейте! Имали ли сте случай да подадате иск за обезщетение за закъснял полет в сайта на авиокомпанията, да получите имейл, че  имате право на  обезщетение и да поискат да  изпратите сметка, по която и да преведат парите, да изпратите сметката  и въпреки това  почти месец да НЕ Ви изпращат обезщетението и да не отговарят на мейлите Ви, в които питате дали са получили исканата информация? На всички приятели от групата, с която пътувахме,  вече са изплатениобезщетенията, само на мен не са. Става дума за 600 евра. Случаят е с отменен полет на Луфтханза от февруари. Изпратила съм фийдбак в сайта и на месинджър във Фейс бук, от двата канала ми писаха, че са ескалирали случая и да имам търпение, но пари нЕма. Клейма съм подала преди почти 3 месеца,  а мейла, че имам право на обезщетение получих на 16 април 2024 г.

Връзка към мнение

Случвало ми се е (но не с Луфтханза) да се забавят парите повече време, отколкото бяха казали, че ще е необходимо. Дойдоха може би за 6 седмици вместо за 3. Но не съм писал допълнително да ги "подсещам".

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.