Прескочи до съдържание

Какви са правата ни на пътници съгласно Регламент 261/2004?


Препоръчани мнения

3 minutes ago, chandni said:

Не. За да имате право на обезщетение, полетът трябва да е пристигнал с над 3 часа закъснение, а във вашия случай той е пристигнал само с час и 27 минути по-късно. Ако действително беше излетял с над 2 часа закъснение, това, което компанията щеше да ви дължи, са храна и напитки, но според историята на полета, сте излетели с 1 час и 46 минути закъснение, така че и храна не са ви дължали.

Благодаря за информацията.

Връзка към коментар

Трябва ли да се подаде искане за обезщетение сега за отменените полети на 10ти от и до Германия отменят заради стачката при Райънеър?!

Редактирано от vinidj
Връзка към коментар

Здравейте случаят е следният:

Полет на Луфтханза от София до Барселона през Мюнхен, полета до Мюнхен обаче е отменен и сме пренасочени с България Ер и КЛМ през Амстердам. При това багажа ми не пристига а аз отивам на круиз по Средиземно море, на летището ми издават протокол и казват че ще изпратят багажа до първото пристанище след Барселона което е Кан. След това багажа така и не пристига на кораба, всеки ден се обаждам да питам къде е и всеки ден ми казват че ще дойде утре на следващото пристанище. В крайна сметка се оказва че багажа през цялото време си е бил в Барселона и аз го получавам обратно 3 дена след като се прибрахме в София. Цялата ми ваканция беше провалена заради това. На какво обезщетение имам право?

  • Шок 1
Връзка към коментар
На 15.08.2018 г. в 9:42, Branko каза:

За 5 дни закъснял багаж дадоха 200$,като представяхме касови бележки какво сме купували.При теб може и да достигнеш и по голяма сума предполагам

Тези  200 долара, бяха доказани по касови бележки ли? 

Редактирано от ZORI
Връзка към коментар

Здравейте,отмениха ни полет от летище Нюрнберг до Барселона в последния момент без обяснение защо.На летището нямаше представител 

на компанията.Властите ни препоръчаха да си проверим в сайта на компанията.Онлайн ни бе препоръчан полет за следващия ден ,но от летище 

Мюнхен .Сами си осигурихме влак,хотел и трансфер до летището в Мюнхен.Сутрешния полет и там закъсня с 2 часа.

Попълнихме искане онлайн в сайта на компанията,като автоматично ни бе отговорено даже не  поименно ,че причината е лошо време.

Пак им писахме ,че ни дължът осребряване на направените разходи за втория полет от Мюнхен,като отговор няма.Не сме убедени че причината е

лошо време защото и на двете летища самолетите излитаха нормално .Компанията е испанската Vueling.

Можете ли да се преборите и да им натриете нослето.

Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...

Fly level без предупреждение, мейл и т.н. ни промени с над 3 часа полета ни до Париж след два месеца и с това ни изгоря връзката с Transavia. Имам ли някакви права или да пия една студена вода?

Връзка към коментар

Е то е след 2 месеца, без предупреждение би било примерно утре.

Иначе, ако има повече от 2 седмици до полета не се дължи обезщетение.  Може да видиш застраховката ако имаш какво може да даде...

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 12 минути , Topfly каза:

Fly level без предупреждение, мейл и т.н. ни промени с над 3 часа полета ни до Париж след два месеца и с това ни изгоря връзката с Transavia. Имам ли някакви права или да пия една студена вода?

Ако има повече от 2 седмици преди полета и получите известието за промяната, по-рано от 2 седмици преди полета отиваме на варианта със студената вода.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 39 минути , Topfly каза:

Fly level без предупреждение, мейл и т.н. ни промени с над 3 часа полета ни до Париж след два месеца и с това ни изгоря връзката с Transavia. Имам ли някакви права или да пия една студена вода?

Ако са полета е променен и ви уведомят по-малко от две седмици преди датата, имате право да претендирате за обезщетение.

Относно пропуснатата връзка - предполагм, че двата полета са на отделни резервации и при това положение Fly level не носят отговорност за това, че ще пропуснете следващия си полет.

Връзка към коментар
2 hours ago, Аероиск said:

Ако са полета е променен и ви уведомят по-малко от две седмици преди датата, имате право да претендирате за обезщетение.

Относно пропуснатата връзка - предполагм, че двата полета са на отделни резервации и при това положение Fly level не носят отговорност за това, че ще пропуснете следващия си полет.

Какво означава уведомен? Мейл не са ми пращали, а в профила просто е променен часа на полета без никакво специално обозначение. Напълно възможно беше и да не забележа променения час.. Ако не ми пратят мейл до две седмици преди полета, мога ли да считам, че не са ме уведомили?

Редактирано от Topfly
Връзка към коментар

Здравейте,Д 

На 3.10 закупих билет София-Варна-София чрез посредник за 17/18.10. На 4-ти получих имейл от посредника, че полета на връщане е променен от 17:50ч на 16:25ч. Интересното е, че този полет си го имаше и реално отмениха моя, но пък в известието за промяната номера на полета е същия. Предполагам,че при това положение не се дължи обещетение, ако го смятам до полета за връщане, който е променен са 15 дни 😄 , до този на отиване 14

Връзка към коментар
На 6.10.2018 г. в 1:17, Jorro каза:

Здравейте,Д 

На 3.10 закупих билет София-Варна-София чрез посредник за 17/18.10. На 4-ти получих имейл от посредника, че полета на връщане е променен от 17:50ч на 16:25ч. Интересното е, че този полет си го имаше и реално отмениха моя, но пък в известието за промяната номера на полета е същия. Предполагам,че при това положение не се дължи обещетение, ако го смятам до полета за връщане, който е променен са 15 дни 😄 , до този на отиване 14

Да, няма обезщетение. А и изглежда, че се вписваш в допустимите часови отклонения от оригиналния час на пристигане. 

 

Иначе явно е станало някакво объркване, силно се съмнявам за Варна да е имало два полета през час. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
На 2.10.2018 г. в 19:24, Topfly каза:

Какво означава уведомен? Мейл не са ми пращали, а в профила просто е променен часа на полета без никакво специално обозначение. Напълно възможно беше и да не забележа променения час.. Ако не ми пратят мейл до две седмици преди полета, мога ли да считам, че не са ме уведомили?

За съжаление сте прав. Напълно е възможно и да не забележите промяна. На практика авиокомпанията не е спазила задължението си да ви информира и според нас има основание за претенция. Опасяваме, че когато има писмена кореспонденция относно уреждане на заместващ полет, дори и да е инициирана от пътника, съда няма да присъди в негова полза, а сме далеч от мисълта, че авиокомпанията ще плати доброволно обезщетение в такива случаи.

На 6.10.2018 г. в 1:17, Jorro каза:

Здравейте,Д 

На 3.10 закупих билет София-Варна-София чрез посредник за 17/18.10. На 4-ти получих имейл от посредника, че полета на връщане е променен от 17:50ч на 16:25ч. Интересното е, че този полет си го имаше и реално отмениха моя, но пък в известието за промяната номера на полета е същия. Предполагам,че при това положение не се дължи обещетение, ако го смятам до полета за връщане, който е променен са 15 дни 😄 , до този на отиване 14

Здравейте. Уведомяването за отмяната е повече от 14 дни преди полета, така че отпада възможността за обезщетение.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
13 minutes ago, Аероиск said:

За съжаление сте прав. Напълно е възможно и да не забележите промяна. На практика авиокомпанията не е спазила задължението си да ви информира и според нас има основание за претенция. Опасяваме, че когато има писмена кореспонденция относно уреждане на заместващ полет, дори и да е инициирана от пътника, съда няма да присъди в негова полза, а сме далеч от мисълта, че авиокомпанията ще плати доброволно обезщетение в такива случаи. 

Здравейте. Уведомяването за отмяната е повече от 14 дни преди полета, така че отпада възможността за обезщетение.

Ако няма никаква кореспонденция между нас до 2 седмици преди полета и след това предява претенции, каква компенсация бих могъл да получа? Вие бихте ли поели подобен казус?

Връзка към коментар
преди 4 минути , Topfly каза:

Ако няма никаква кореспонденция между нас до 2 седмици преди полета и след това предява претенции, каква компенсация бих могъл да получа? Вие бихте ли поели подобен казус?

Подобни случаи са предизвикателство и с удоволствие бихме работили по вашия казус. Моля само да изпратите на лично съобщение номер и дата на полета, за да мога да ви кажа какви са шансовете за успех в конкретната ситуация.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
7 minutes ago, Аероиск said:

Подобни случаи са предизвикателство и с удоволствие бихме работили по вашия казус. Моля само да изпратите на лично съобщение номер и дата на полета, за да мога да ви кажа какви са шансовете за успех в конкретната ситуация.

Още не е актуално, но когато стане актуално ще ви изпратя казуса. До тогава ще следя и спама.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...
On 11/24/2016 at 3:36 PM, Аероиск said:

Целта на Регламент 261/2004 е да дефинира правата на самолетните пътници и задълженията на превозвачите в случаите на проблемни полети – отменен или закъснял полет, пропуснати връзки, отказан достъп на борда, настаняване в по-ниска класа.

В тази тема представим накратко какъв е обхвата на Регламента, какви са правата ни,

произтичащи от него и в кои случаи можем да се възползваме от тях.

 

Кои полети обхваща регулацията?

  1. За всички полети, излитащи от летище на територията на ЕС, без значение националността на превозвача
  2. За полети кацащи на летище в ЕС, ако се изпълняват от авиокомпания регистрирана в Общността

Какви са правата ни на пътниците?

 1. Право на възстановяване стойността на билета или премаршрутиране

 2. Право на грижа:

  • Храна и напитки за времето на престоя
  • Настаняване в хотел, превоз между летището и мястото за настаняване, когато заместващия полет е на следващия ден
  • 2 телефонни обаждания, телекс или факс съобщения, или електронни съобщения

 3. Право на парично обезщетение* за причиненото неудобство на пътниците в размер на:

  • €250 – до 1500 км
  • €400 – над 1500 км в ЕС; от 1500 до 3500 км извън ЕС
  • €600 – над 3500 км извън ЕС

*Превозвача може да намали с 50% размера на обезщетението, ако пътниците бъдат премаршрутирани до крайния пункт на пристигане, когато времето за пристигане на заместващия полет не надвишава първоначално предвиденото по резервация с: 2 часа за полети до 1500 км; 3 часа – от 1500 до 3500 км извън ЕС и 4 часа – за полети над 3500 км.

 

Кога нямаме право на парично обезщетение?

Съгласно Регламента и утвърдената съдебна практика, авиокомпанията се освобождава от изплащане на парично обезщетение, ако проблема с полета е причинен от лоши климатични условия, терористични актове и стачки.

 

 

По-долу ще опишем най-често срещаните проблемни случаи и правата ни във всеки един от тях, с уговорката, че правото на парично обезщетение възниква само, ако проблема с полета е по вина на авиокомпанията.

 

ОТМЕНЕН ПОЛЕТ: Един полет се счита за отменен, когато не се извършил. В случай на отменен полет пътниците имат следните права:

  1. Право на обезщетение И
  2. Право на възстановяване стойността на билета / премаршрутиране (заместващ полет) И
  3. Право на грижа

Авиокомпанията не дължи обезщетение, когато е уведомила пътника:

  • повече от 14 дни преди датата на отменения полет
  • от 7 до 14 дни и е предложила премаршрутирате с час на заминаване до 2 часа преди разписанието за отменения и час на пристигане до 4 часа след разписанието за отменения
  • под 7 дни и предложен заместващ полет излитащ не по-късно от 1 час и пристигащ до 2 часа след разписанието за отменения

ЗАКЪСНЯЛ ПОЛЕТ: Закъснял полет е всеки полет, който не е излетял съгласно предварителното разписание. В този случай авиокомпанита дължи:

  1. Парично обезщетение, ако закъснението на полета е повече от 3 часа И
  2. Грижа

ПРОПУСНАТИ ВРЪЗКИ: Регламента може да се приложи и в случаите, когато пропуснете свързващ полет поради закъснение или отмяна на предходния полет. Задължително условие обаче е полетите да са резервирани на една обща резервация. При тази ситуация правата на пътниците са следните:

  1. Право на обезщетение И
  2. Право на грижа И
  3. Право на възстановяване стойността на билета за неизползваната част от маршрута / премаршрутиране

ОТКАЗАН ДОСТЪП НА БОРДА: Възможно е да не бъдете допуснати до борда против волята си или доброволно. Когато се откажете от резервацията си в полза на друг пътник по молба на авиокомпанията имате право на възстановявани или премаршрутиране и на облаги съгласувани между вас и превозвача. Когато обаче достъпа на борда е отказан против волята ви (обикновено поради overbooking), имате право на:

  1. Обезщететние И
  2. Възстановяване стойността на билета / премаршрутиране И
  3. Грижа

НАСТАНЯВАНЕ В ПО-НИСКА КЛАСА: В случай на настаняване в по-ниска от предварително резервираната класа, авиокомпанията ви дължи възстановяване на част от стойността на билета:

  1. 30% - за полети до 1500 км
  2. 50% - за полети от 1500 до 3500 км
  3. 76% - за полети над 3500 км

 

Като за встъпителна тема може би бяхме по-многословни, отколкото трябва :)

За сметка на това се надяваме, че сме дали малко „светлина“ върху смисъла на Регламента и правата, които имаме като пътници.

Здравейте,Преди 2 дена най-голямата кипърска авиокомпания Cobalt изненадващо спря дейност,вече е и с отнет лиценз.Пътуването на цялото ни семейство за Нова Година  до Абу Даби е пред провал. Парите  засамолетните билетите ще бъдат върнати вероятно от Master card след доста време. Всичко друго -хотели и всичко което е платено ще е загубено.Пътуването е организирано самостоятелно.Дали мога да искам обезщетение и от кого след като авиокомпанията окончателно затвори.

 

Връзка към коментар
преди 14 часа, Kristina Chubrikova каза:

Здравейте,Преди 2 дена най-голямата кипърска авиокомпания Cobalt изненадващо спря дейност,вече е и с отнет лиценз.Пътуването на цялото ни семейство за Нова Година  до Абу Даби е пред провал. Парите  засамолетните билетите ще бъдат върнати вероятно от Master card след доста време. Всичко друго -хотели и всичко което е платено ще е загубено.Пътуването е организирано самостоятелно.Дали мога да искам обезщетение и от кого след като авиокомпанията окончателно затвори.

 

Гледай да ти върнат парите, такива фалити въобще не стигат до обезщетения, защото няма покритие. Радвай се и дори, ако ти върнат 50% от сумата, защото обикновено толкова активи остават, влизат ликвидатори - понякога няма и нищо имах такъв случай с една Австралийска фирма.Много неприятно.

Редактирано от vinidj
Връзка към коментар

Освен, че няма покритие, няма и основание за обезщетение по регламент 261, тъй като до полета има доста повече от 14 дни. Единствено ако имате някаква застраховка "Отмяна на пътуване", можете да претендирате за възстановяване на направени невъзвращаеми разходи, свързани с пътуването и то до размера на максималното покритие. Например ако имате Diners и сте платили с него част от пътуването - самолетни/автобусни билети, настаняване, рент-а-кар и т.н.... мисля, че покритието беше до $200.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 13 часа, Kristina Chubrikova каза:

Всичко друго -хотели и всичко което е платено ще е загубено.

Освен ако не си купите нови билети с друг превозвач до Абу Даби.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
На 20.10.2018 г. в 9:56, vinidj каза:

Гледай да ти върнат парите, такива фалити въобще не стигат до обезщетения, защото няма покритие. Радвай се и дори, ако ти върнат 50% от сумата, защото обикновено толкова активи остават, влизат ликвидатори - понякога няма и нищо имах такъв случай с една Австралийска фирма.Много неприятно.

Здравейте. Така е. Поискайте възстановяване стойността на билетите, дано поне това направят. Дори и да има основание да се претендира обезщетение вероятността за действително изплащане е нулева. Направихме няколко опита 🙂 Подавали искания за обезщетения към синдика на една от вече фалиралите авиокомпании, но има твърде много кредитори преди пътниците.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   2 магеланци

    • Ledda
    • eloena
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.