Прескочи до съдържание

Какви са правата ни на пътници съгласно Регламент 261/2004?


Препоръчани мнения

Днес Австрийците ми отмениха полета, пренасочиха ме към полет на следващия ден, долу горе14 часа по-късно.

Осигурен ми е хотел, вечеря, закуска и транспорт от и до летището.

Да мрънкам ли за компенсация финансова 😉 

 

 

Връзка към коментар

Задължително. Това започва да им е като ежедневие.

Юни и на нас ни отмениха полет и отказаха компенсация.

Аз използвах Аероиск и още чакам. Колегата ползва различен от Аероиск и днес получи мейл от Австрийците, че ще му изплатят обезщетението.

Връзка към коментар
преди 1 час, Lyubina каза:

Днес Австрийците ми отмениха полета, пренасочиха ме към полет на следващия ден, долу горе14 часа по-късно.

Осигурен ми е хотел, вечеря, закуска и транспорт от и до летището.

Да мрънкам ли за компенсация финансова 😉 

 

 

Естествено, но все пак е важна причината за отмяната

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Това са едни от най-сладките канселации, ако нямаш спешни ангажименти в България де... барче във Виена, поемат ти хотела, после си взимаш сутрешния полет към София и в 10-11ч си в офиса. Иначе, задължително мрънкай... през агенция ще ти вземат такса 20% от компесацията или някъде 50 евро. Ако ти се занимава, трябва ти да им пуснеш жалба. В моя случай и двата пъти ползвах агенция и след няколко мейла и 1-2 месеца би трябвало да си получаваш сумата без никакви спънки (лошо време и стачки са повод да откажат, доколкото си спомням).

Връзка към коментар

Тъй като имат доста полети на ден до София, имам чувството, че когато нямат много хора предпочитат да платят компенсации и отменят полета, отколкото да пътуват - почна да им се случва по-често.

Редактирано от vinidj
Връзка към коментар

Точно това се замислих - в хотела сме 10-на човека от два различни полета. Дали сме били толкова малко? И ако сме толкова малко, хич ли пък нямаше свободни места на следващите два?

Както и да е, причината която ми дадоха докато си общувах с момчето на информейшън-деска беше "technical reasons". Така че, ще пробвам. Само моля за една идея помощ - къде и как да си пусна жалбата. Като потвърждение имам смс, че полетът ми е отменен, новата резервация и скрийн-шот от сайта на летището.

 

Или директно да използвам формата, тук във форума и да се обърна към хората, на които това им е работата?

преди 1 час, Ivan Todorov каза:

Юни и на нас ни отмениха полет и отказаха компенсация.

Аз използвах Аероиск и още чакам. Колегата ползва различен от Аероиск и днес получи мейл от Австрийците, че ще му изплатят обезщетението

Това - от юни до края на октомври ... доста чакане е паднало. Такъв ли е обичайният срок за отговор?

Връзка към коментар
On 10/24/2018 at 9:33 PM, Lyubina said:

Точно това се замислих - в хотела сме 10-на човека от два различни полета. Дали сме били толкова малко? И ако сме толкова малко, хич ли пък нямаше свободни места на следващите два?

Както и да е, причината която ми дадоха докато си общувах с момчето на информейшън-деска беше "technical reasons". Така че, ще пробвам. Само моля за една идея помощ - къде и как да си пусна жалбата. Като потвърждение имам смс, че полетът ми е отменен, новата резервация и скрийн-шот от сайта на летището.

 

Или директно да използвам формата, тук във форума и да се обърна към хората, на които това им е работата?

Това - от юни до края на октомври ... доста чакане е паднало. Такъв ли е обичайният срок за отговор?

Провери в сайта на Austrian за форма за такива оплаквания или им изпрати имейл. Щом е техническа причината ще ти изплатят обезщетение без разправии. Няма смисъл да се занимаваш с агенции. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

@Jorro видях формата им за оплакване, чудя се дали трябва да обяснявам нещо или просто да си сканирам бордната карта като доказателство, че съм била чекирана когато съм получила съобщението за отмяна на полета? И нещо друго дали ще е добре да приложа към мейла?

Вероятно въпросите ми са елементарни, но нямам никакъв опит с подобни случки.

Връзка към коментар

Във формата ще трябва да напишеш резервация, изходно летище, кога и къде е станал ивентът, заради който се оплакваш.

Не пречи още 1 път да обясниш във формата по начин, подобен на написаното в първия пост тук - на дата <> бях на летището във Виена, защото трябваше да летя с полет ОС<> до София. Вместо предварителния полет според издадения ми билет, се наложи да летя с полет ОС<> на дата <>. На летището във Виена ми обясниха, че причина за отменения полет е технически проблем. Съгласно член <>  и член<> на Регламент 261/2004 следва да получа обезщетение в размер на 250 евро за причинените ми неудобства. Прикачвам бордните карти за отменения и последващия полет, на който бях премаршрутизиран.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...

Ситуацията е следната: 

Имам пътуване от Рим през Амстердам през Буенос Айрес с крайна дестинация Сантяго.

 

Първите два полета минаха безпроблемно, чекирах се и никой нищо ми е споменавал за канселиране.

 

Обаче отиваме към терминала, откъдето щеше да ни е последния полет от Буенос Айрес, опериран от Аржентинските авиолинии и виждаме, че авиокомпанията точно днес е в стачка!

 

Съответно няма никой от Аржентинските авиолинии на летището, за да го питаме за компенсации и пр..

 

Но тъй като тези три полета: Рим- Амстердам, Амстердам - Буенос и Буенос - Сантяго са на една резервация и то на KLM... отиваме към гишетата на КЛМ и там на казват, че тъй като фактически полета се оперира от друга авиокомпания, те с нищо няма да не компенсират, освен да ми променят полета за утре сутринта, което ще направи пристигането в Сантяго с над 12 часа закъснение.

 

На таблата изписва, че полета е канселиране. В резервацията ми в сайта на КЛМ стои, че всичко е ок. Нямам никакъв имейл за промяната!

Бордни карти имам само за първите два полета, тъй като ги печатаха на машина и не ми даде за последния полет - възможно е още тогава да се е знаело за стачката...

 

КЛМ тотално бягат от отговорност като стане въпрос за компенсация. Все пак Аржентинските авиолинии са само подизпълнители и аз нямам дефакто работа с тях, а с КЛМ.

 

Към момента полета ми е пренасочен за утре сутринта за полет с КЛМ, въпреки че по-рано има друг полет за Сантяго с Аржентинските авиолинии.

 

Та въпросът ми сега е какво да направя, за да получа съответното обезщетение от 600 евро заради закъснението от над 12 часа, както и покриване на разходи като нощувка, храна.

Разходите само крш трябва да бъдат или може и с карта? Разноските по шатъл бус от и до летището покриват ли се? В крайна сметка протекциите за покриване на тези разходи към кого да ги придевя - КЛМ или Аржентинските?

 

Снимала съм таблото. Поисках от КЛМ съответния текст за отменения полет и компенсациите и те напълно ми отказаха. Проблем ли е ако нямам такъв текст, даден ми от авиокомпанията? Друго какво е необходимо?

 

Редактирано от saved_
Връзка към коментар

Тъй като е стачка, обезщетение няма да има. Храна и хотел трябва да ви платят обаче, ако на място няма никой, пази бележките и ги прати после с клейма към компанията. Няма нужда от декларация, че са в стачка, и няма значение дали плащате с карта или кеш, аз бих платил с карта, хем има повече документация, хем не харчиш твои пари на първо време...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

За стачката мога да се съглася ако беше на КЛМ. В случая обаче уж билета е на КЛМ, а полета се оперира от друга компания-подизпълнител. Не е ли редно "Главния" в картинката, сиреч КЛМ, да поемат отговорността за действията на своите подизпълнители? Мога ли някак да се захвана за този факт и да си търся обезщетението?

Връзка към коментар

Не. Отговорността следва да я понесе компанията, която реално оперира полета. Тя не е регистрирана в ЕС и полетът не стартира и/или завършва в летище на територията на ЕС.

Какво може да се направи - проверете за случаи, в които британски (и не само) съдилища са приели становището, че ако един билет включва пътуване, което започва в ЕС и завършва извън страна от ЕС, се брои за започнало в рамките на ЕС за целите на Регламент 261. Правете си скрийшоти на екраните по летищата, от fr24.com, искайте си писмени потвърждения от служители по летищата и после ще се разправяте с КЛМ.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

В случая още повече е в сила, че ситуацията е извън контрола на КЛМ, така че просто няма как те да са финансово отговорни. 

Връзка към коментар

В самата регулация си пише, че евентуалните обезщетения се дължат от опериращата авиокомпания. Нататък става по-сложно, че е неевропейска компания, по изцяло неевропейска отсечка, но мисля, че се гледа все едно маршрутът е едно: Рим - Сантяго. Става малко по-мръчкаво с подробностите, но едно е ясно - ако има компенсация (и е много голямо ако), тя ще се дължи от Aerolineas. 

Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

И аз имам въпрос към @Аероиск 

Касае се за полет от страна извън Европейски съюз ( Мексико ) и закъснял първи вътрешен полет  Leon  - Mexico City, впоследствие са изпуснати двата следващи полета Mexico City - Paris и Paris - Bologna. И трите полета са на една резервация, пристигането в последната точка е с повече от 5 часа закъснение. Дължи ли се обезщетение в този случай и как да процедираме?

Редактирано от aleks_s
Връзка към коментар
преди 4 часа, aleks_s каза:

И аз имам въпрос към @Аероиск 

Касае се за полет от страна извън Европейски съюз ( Мексико ) и закъснял първи вътрешен полет  Leon  - Mexico City, впоследствие са изпуснати двата следващи полета Mexico City - Paris и Paris - Bologna. И трите полета са на една резервация, пристигането в последната точка е с повече от 5 часа закъснение. Дължи ли се обезщетение в този случай и как да процедираме?

На първо време, кои са авиокомпаниите? За входящи в ЕС полети обезщетение се предлага само за компании регистрирани в ЕС. 

 

Доста е триково, защото обезщетението трябва да се поеме от компанията оперираща линията, по която е закъснял маршрута, а това за вътрешния полет в Мексико съм сигурен, че не е европейска компания 🙂 А дългите полети, дори да са на европейски компании, ако са си минали по график няма какво да искаш от тях. 

 

Редактирано от Георги
Връзка към коментар

Закъснелият вътрешен полет е на Aeromexico, но заради това са пропуснати следващите ДВА свързващи полета. Има пренасочване за втория полет и вече закъснение с около 4 часа отново на Aeromexico и третият на Air France. В същото време Aeromexico е член на Sky team, така че не знам наистина дали е възможно да се направи нещо.

Връзка към коментар
преди 37 минути , aleks_s каза:

Закъснелият вътрешен полет е на Aeromexico, но заради това са пропуснати следващите ДВА свързващи полета. Има пренасочване за втория полет и вече закъснение с около 4 часа отново на Aeromexico и третият на Air France. В същото време Aeromexico е член на Sky team, така че не знам наистина дали е възможно да се направи нещо.

Здравейте. За да може да се претендира за обезщетение превозвача, който изпълнява полет от страна, която не е член на ЕС до летище в ЕС, трябва да е регистриран в ЕС. За съжаление в случая няма основение за иск по Регламента.

Връзка към коментар
  • 4 седмици по-късно ...

Здравейте!  И аз имам въпрос - закъснял полет София - Анталия на 30,12  с 3 часа и 27 минути /при кацане/  с България Ер - чартър. Натовариха ни на два рейса, постояхме и почакахме , след това отново ни върнаха в чакалнята. Обяснението за закъснението беше - по оперативни причини. Имам ли право в този случай на обезщетение и тъй като е  новогодишен пакет - хотел+ полет от туристическа агенция, към агенцията ли да имам претенции или направо към България Ер? Пилотът още в началото каза, че полета вместо 1 час и 45 минути,  ще  бъде по-дълъг - 2 часа и половина - това дали има някакво значение в случая?

Връзка към коментар
На 2.01.2019 г. в 11:54, Izabela каза:

Здравейте!  И аз имам въпрос - закъснял полет София - Анталия на 30,12  с 3 часа и 27 минути /при кацане/  с България Ер - чартър. Натовариха ни на два рейса, постояхме и почакахме , след това отново ни върнаха в чакалнята. Обяснението за закъснението беше - по оперативни причини. Имам ли право в този случай на обезщетение и тъй като е  новогодишен пакет - хотел+ полет от туристическа агенция, към агенцията ли да имам претенции или направо към България Ер? Пилотът още в началото каза, че полета вместо 1 час и 45 минути,  ще  бъде по-дълъг - 2 часа и половина - това дали има някакво значение в случая?

Здравейте. Ако действително причината за закъснението е оперативни причини, имате право на обезщетение. Искането се отправя към авиокомпанията, а не към туристическата агенция. И задължително пазете бордните карти, защото те са единственият документ, който ви свързва с авиокомпанията. Това важи по принцип за организираните пътувания с туристически оператор, защото обикновено пътниците получават само договор с агенцията и никакъв документ за полета като част от туристическия пакет. 🙂

Връзка към коментар

Здравейте!  И аз имам въпрос - закъснял полет Абуджа - Лагос с 5 часа и 5 минути с Arik Air по "оперативни причини" подлежи ли на европейска компенсация? *

 

--------

* Въпросът да се приеме като второянуарска шега 😜

  • Харесвам 1
  • Смея се 4
Връзка към коментар
  • 4 седмици по-късно ...

Здравейте, 

Досега не ми се е случвало, а съм в движение и нямам време да чета, затова моля за съвет. Полетът от Аман до Копенхаген ми е преместен от 29.01 на 31.01. Аз нямаше да го ползвам, защото взех билети от Аман до Букурещ с друга авиокомпания на 02.02 с идеята да останем и да видим Йордания. Полага ли ми се нещо и какво трябва аз лично да направя? 5 човека сме на една резервация и билетът всъщност е Банкок - Аман(тук няма промяна) и после Аман - Копенхаген(това е преместения полет). 

На отзовалите се благодааря предварително! 

Редактирано от christuff
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.