Прескочи до съдържание

Какви са правата ни на пътници съгласно Регламент 261/2004?


Препоръчани мнения

Ако (както предполагам) сте с йорданските авиолинии, понеже полетът не е ОТ, а КЪМ Европа и авиокомпанията не е европейска, не попада под регулацията на директива EU261, съответно няма как да претендирате обезщетение. 

 

Ако беше на отиване или ако авиокомпанията беше регистрирана в Европа, щяхте да имате право на по 600€ на човек, тъй като се гледа цялото разстояние от началната до крайната точка. Във вашия случай обаче не ви дължат обезщетение.

Връзка към коментар

РЕГЛАМЕНТ (ЕО) № 261/2004 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 11 февруари 2004 година относно създаване на общи правила за обезщетяване и помощ на пътниците при отказан достъп на борда и отмяна или голямо закъснение на полети, и за отмяна на Регламент (ЕИО) № 295/91

 

Член 3 Приложно поле

1. Настоящият регламент се прилага:

а) за пътници, заминаващи от летище, намиращо се на територията на държава-членка, към която Договорът се прилага;

б) за пътници, заминаващи от летище, намиращо се в трета страна, до летище, разположено на територията на държава-членка, за която Договорът се прилага, освен ако те не са получили облаги или обезщетение и не им е предоставена помощ в тази трета страна, ако опериращият въздушен превозвач на съответния полет е превозвач от Общността.

 

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/BG/TXT/PDF/?uri=CELEX:32004R0261&from=EN

 

Връзка към коментар

По същото трасе, за 11 часа престой, RJ ни осигуриха хотел и храна. Само че вие няма да летите после отсечката Аман - Копенхаген. Нищо не ви пречи да пробвате на transfer desk да ви осигурят двете нощувки + храна където пожелаете в Йордания. Два дена са твърде много за отлагането на полета и казуса е повече от интересен. Отлагането не е по ваша вина, та нищо не пречи да пробвате. Аз бях много приятно изненадан от обслужването на всяко ниво от RJ. Дори визите да си спестите/около 100лв на човек/ си е бонус. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Може да поискате да ви пренасочат към Истанбул или София вместо да ви букват другата дата. Ама предполагам, че вече си имате някакъв полет до София... Другото е хотел в Аман за тия дати и евентуално храна...

Обезщетение в кеш не, поне според директивата

Връзка към коментар
преди 8 часа, funny каза:

РЕГЛАМЕНТ (ЕО) № 261/2004 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 11 февруари 2004 година относно създаване на общи правила за обезщетяване и помощ на пътниците при отказан достъп на борда и отмяна или голямо закъснение на полети, и за отмяна на Регламент (ЕИО) № 295/91

 

Член 3 Приложно поле

1. Настоящият регламент се прилага:

а) за пътници, заминаващи от летище, намиращо се на територията на държава-членка, към която Договорът се прилага;

б) за пътници, заминаващи от летище, намиращо се в трета страна, до летище, разположено на територията на държава-членка, за която Договорът се прилага, освен ако те не са получили облаги или обезщетение и не им е предоставена помощ в тази трета страна, ако опериращият въздушен превозвач на съответния полет е превозвач от Общността.

 

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/BG/TXT/PDF/?uri=CELEX:32004R0261&from=EN

 

По директивата не може да се претендира нищо. Точка "б" трябва да се чете цялата, а не само това, което ни е изгодно.

Според написаното @chandni е абсолютно права. Прилага се за пътници, заминаващи от летище на трета страна до летище, в страна от Общността + превозвача да е от Общността. Йорданските линии не отговарят на изискването да са превозвач от Общността. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Ще може ли да кажете и вие какво мислите по този случай?

 

Имах билети Болоня-Мюнхен-София.

Първата отсечка се лети с Airdolomiti, втората с Lufthansa. На самолетите на Airdolomit направи си пише, Partner ot Lufthansa, чекирането става директно от сайта на Луфтханса, бордната карта си същата като на Lufthansa и според прочетеното в нета, те са част от Луфтханса.

 

Ето и случая

 

Първия полет опериран от Airdolomiti BLQ-MUC закъсня с над час, като автоматично изтървахме връзката MUC-SOF, времето за прехвърляне беше само 40 мин.

Още като кацнах в Мюнхен и пуснах телефона, получих два СМС-а от Lufthansa, че съм пренасочен към други 2 полета, MUC-FRA  и FRA-SOF, взехме бордните карти от гишетата на Lufthansa за новите полети и в крайна сметка пристигнахме с 4 часа закъснение в София.

 

В неделя попълних формата на Lufthansa, като писах, че очаквам 250 евро накрая. Изпратих я, изписа ми благодаря за фийдбека и до там, не получих никакво потвърждение на мейла. Вчера писах за друг човек и той получи потвърждение след 1 мин, а аз взех да се чудя дали наистина съм изпратил нещо в неделята. Попълних отново формата и пак нищо. Звънях на кол центърта, казаха ми, че понякога имали проблеми със сайта, колко удобно, но ти изписва благодаря и ти си мислиш, че си подал нещо, но излиза, че не си. Дадоха ми мейл, на който да им пиша ръчно отново.

 

След като затворих и започнах да пиша 3 път, взе че дойде потвърждението от второ-вчерашно попълване! По-късно пратиха и номер.

Изненадващо тази сутрин след няма и 24 часа получих мейл от Lufthansa. Написано е, че те не можели да видят защо самолета на Airdolomiti е закъснял, можели да има форсмажорни обстоятелства, изпратили са запитване към тях, но  за в бъдеще да съм се обръщал само към Airdolomiti. Доста плоско ми се струва, да не можел да види защо е закъснял самолета, най-малко се вижда, че няма други закъснели този ден и не е имало лошо време или нещо друго. Пилота на тръгване каза, че закъснението се дължало на забавяне на предния полет от Мюнхен към Болоня, заради времето, но аз когато кацнах в Мюхнех не видях нито сняг, нито нищо, но и да е имало нещо това е било в предния им полет, нали така?

 

Аз не виждам какво може да претендирам пред AirDolomiti, след като те закъсняват с полета си само 1 час и 5 минути, няма какво да искам от тях.

Стигнал съм в крайната точка с 4 часа закъснение и за това според мен е виновна Lufthansa, нали така?

 

 

Как мислите, към кой трябва или е трябвало да се обърна?

 

 

Редактирано от Alexander
Връзка към коментар
преди 23 минути , Alexander каза:

Ще може ли да кажете и вие какво мислите по този случай?

 

Имах билети Болоня-Мюнхен-София.

Първата отсечка се лети с Airdolomiti, втората с Lufthansa. На самолетите на Airdolomit направи си пише, Partner ot Lufthansa, чекирането става директно от сайта на Луфтханса, бордната карта си същата като на Lufthansa и според прочетеното в нета, те са част от Луфтханса.

 

Ето и случая

 

Първия полет опериран от Airdolomiti BLQ-MUC закъсня с над час, като автоматично изтървахме връзката MUC-SOF, времето за прехвърляне беше само 40 мин.

Още като кацнах в Мюнхен и пуснах телефона, получих два СМС-а от Lufthansa, че съм пренасочен към други 2 полета, MUC-FRA  и FRA-SOF, взехме бордните карти от гишетата на Lufthansa за новите полети и в крайна сметка пристигнахме с 4 часа закъснение в София.

 

В неделя попълних формата на Lufthansa, като писах, че очаквам 250 евро накрая. Изпратих я, изписа ми благодаря за фийдбека и до там, не получих никакво потвърждение на мейла. Вчера писах за друг човек и той получи потвърждение след 1 мин, а аз взех да се чудя дали наистина съм изпратил нещо в неделята. Попълних отново формата и пак нищо. Звънях на кол центърта, казаха ми, че понякога имали проблеми със сайта, колко удобно, но ти изписва благодаря и ти си мислиш, че си подал нещо, но излиза, че не си. Дадоха ми мейл, на който да им пиша ръчно отново.

 

След като затворих и започнах да пиша 3 път, взе че дойде потвърждението от второ-вчерашно попълване! По-късно пратиха и номер.

Изненадващо тази сутрин след няма и 24 часа получих мейл от Lufthansa. Според тях, те  нямали вина и да се обърна към AirDolomiti, даже ми били изпратили жалбата към тях, което силно ме съмнява.

 

Аз не виждам какво може да претендирам пред AirDolomiti, след като те закъсняват с полета си само 1 час и 5 минути, няма какво да искам от тях.

Стигнал съм в крайната точка с 4 часа закъснение и за това според мен е виновна Lufthansa, нали така?

 

 

Как мислите, към кой трябва или е трябвало да се обърна?

 

 

Здравейте,

Ако двата полета са на една обща резервация и полета не е закъснял поради някакви извънредни обстоятелств, имате право на обезщетение. Ако Air Dolomiti, са оперирали полета, те носят отговорност. Вероятно от Лухтханза наистина са препратили жалбата ви до Air Dolomiti, но за по-сигурно я пуснете и вие, защото ако не получите отговор в регламентирания срок на практика ще трябва да започнете отначало като се обърнете към Air Dolomiti и отново да чакате.

 

Ако имате нужда от съдействие на някакъв етап, можете да ни пишете.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

На една резервация са полетите, но нали първия полет е закъснял само с 1 час?

Писах и на airdolomiti, по-точно писах им във формата за жалба, те отговарят бързо, ако не се справя, ще ви потърся вероятно.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

 Здравейте Аероиск

Имам купени билети Рим-Варна-Рим през посредник за 18 .02 .2019 .Билетите са потвърдени в сайта на България Ер. Преди седмица получих мейл от посредника ,че първият полет от Рим до София е отменен ,съответно цялата първа отсечка става неизпълнима. Писах на посредника че не съм съгласен и искам пренасрочване или премаршритура. Отговор нямам вече втора седмица .Не трябва ли компанията която издава ,потвърждава и изпълнява полета да ми предложи алтернатива или това е  задължение на посредника .Не претендирам за компенсация защото съм получил уведомление по рано от необходимото, просто търся съвет .

Благодаря Ви 

 

Връзка към коментар
На 6.02.2019 г. в 10:16, rayden каза:

Не трябва ли компанията която издава ,потвърждава и изпълнява полета да ми предложи алтернатива или това е  задължение на посредника

Не, на посредникът е задължението. В смисъл, той трябва да се обади на компанията и да ги попита тях за варианти и после обратно към теб, но като цяло това е процесът. Ако ти е по-лесно, опитай да се свържеш с България Ер, ако са на кеф, може и да ти свършат работа, но силно вероятно да ти кажат да си общуваш с посредника. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 3 седмици по-късно ...

За да не отварям нова тема ще питам тук. Ако имам билет за полет след месец и е канселирано връщането, казаха че ще ми върнат парите и ще трябва да търся нов за следващия ден (предлагаха ми друг полет следващия ден но много невъзможен за мен час и предпочетох рефунд). Имам ли право на нещо защото това е свързано с хотел и тн.  Гледам в компаниите за обезщетения, но не може да се въведе полета защото е все още в бъдеще.

Редактирано от 招き猫
Връзка към коментар
Преди 1 час, 招き猫 каза:

За да не отварям нова тема ще питам тук. Ако имам билет за полет след месец и е канселирано връщането, казаха че ще ми върнат парите и ще трябва да търся нов за следващия ден (предлагаха ми друг полет следващия ден но много невъзможен за мен час и предпочетох рефунд). Имам ли право на нещо защото това е свързано с хотел и тн.  Гледам в компаниите за обезщетения, но не може да се въведе полета защото е все още в бъдеще.

Здравейте щом са ви уведомили повече от две седмици преди полета, нямате право на обезщетение съгласно Регламента.

Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...

И аз да се запиша тука... 🙂

Полет на КЛМ Делхи - София през Амстердам. Първоначално отложен ( и излетя ) с 1 час по-късно, но поради ексцесиите с Пакистан полета се удължи с още час и половина. В резултат - изпусната връзка в Амстердам, пренасочване с Луфтханза през Мюнхен, после Мюнхен - София.

Тотал - очаква се пристигане почти 9 часа по-късно в крайната точка.

В мейла за причина са изтъкнали „оперативни” проблеми.

Сега, да се пробвам ли или затвореното въздушно пространство си е форсмажорно обстоятелсво... 

Взема да опитам ? 😉

Връзка към коментар
преди 11 часа, baiKolio каза:

И аз да се запиша тука... 🙂

Полет на КЛМ Делхи - София през Амстердам. Първоначално отложен ( и излетя ) с 1 час по-късно, но поради ексцесиите с Пакистан полета се удължи с още час и половина. В резултат - изпусната връзка в Амстердам, пренасочване с Луфтханза през Мюнхен, после Мюнхен - София.

Тотал - очаква се пристигане почти 9 часа по-късно в крайната точка.

В мейла за причина са изтъкнали „оперативни” проблеми.

Сега, да се пробвам ли или затвореното въздушно пространство си е форсмажорно обстоятелсво... 

Взема да опитам ? 😉

Форсмажор си е, авиокомпанията няма никакъв контрол върху индийци и пакистанци. Шансът ти според мен е почти отрицателен 🙂 Казвам почти, защото ако изпускането на връзката е било въпрос на минути може първоначалното закъснение да е оказало влияние върху него и затвореното пространство да не влияе, но при всички положения няма да е лесна битка. 

  • Харесвам 1
  • Браво 1
Връзка към коментар
преди 12 часа, Георги каза:

Форсмажор си е, авиокомпанията няма никакъв контрол върху индийци и пакистанци. Шансът ти според мен е почти отрицателен 🙂 Казвам почти, защото ако изпускането на връзката е било въпрос на минути може първоначалното закъснение да е оказало влияние върху него и затвореното пространство да не влияе, но при всички положения няма да е лесна битка. 

И на мен тъй ми се струва...

Жалко, надявах се съдбата да е решила да ме компенсира за онлайн покера дето го е играл някакъв индиец за моя сметка... 😠

@macf1an не си сам... много сме, силни сме...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Ако днес е получен мейл за промяна на полет за утре вечер, какви са опциите за обезщетение? Промяната на полета е с 20 минути. Пътникът би искал да се откаже и да не лети. Полетът е с transavia.

Редактирано от master_of_germs
Връзка към коментар
Преди 1 час, master_of_germs каза:

Ако днес е получен мейл за промяна на полет за утре вечер, какви са опциите за обезщетение? Промяната на полета е с 20 минути. Пътникът би искал да се откаже и да не лети. Полетът е с transavia.

Здравейте. Бихте ли уточнили дали ви променят часа на излитане или отменят полета и ви дават друг? И само един полет ли имате на резервацията?

  • Благодаря 1
Връзка към коментар
На 7.04.2019 г. в 15:40, baiKolio каза:

Сега, да се пробвам ли или затвореното въздушно пространство си е форсмажорно обстоятелсво... 

Взема да опитам ? 😉

Здравейте, извинявам се за късното включване 🙂

Ако искате можете да ни изпратете на съобщение резервацията, за да направим по-обстойна проверка и ще ви пишем дали има някакви шансове за обезщетение (пък било то и минимални :)).

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 18 минути , Аероиск каза:

Здравейте. Бихте ли уточнили дали ви променят часа на излитане или отменят полета и ви дават друг? И само един полет ли имате на резервацията?

Резервацията е за двама души - отиването и връщането са на една резервация. Променен е с 20 минути часът на излитане на полета на отиване София-Амстердам. Не става въпрос за мене, но доколкото успях да погледна мейла, не беше написано да се предлага възможност за отказване от полета и връщане на парите, както например го правят УИЗ (давам пример с тях, понеже с други нискотарифни компании аз не съм летял)

Редактирано от master_of_germs
Връзка към коментар
Преди 1 час, master_of_germs каза:

Резервацията е за двама души - отиването и връщането са на една резервация. Променен е с 20 минути часът на излитане на полета на отиване София-Амстердам. Не става въпрос за мене, но доколкото успях да погледна мейла, не беше написано да се предлага възможност за отказване от полета и връщане на парите, както например го правят УИЗ (давам пример с тях, понеже с други нискотарифни компании аз не съм летял)

В такъв случай ще имаме нужда по-конкретна информация, за да дадем адекватен отговор. На office@aeroisk.bg можете да ни препратите имейла, също и номера и датата на полета, ако не го пише в писмото, за да направим проверка.

  • Благодаря 1
Връзка към коментар

Полет днес сутрин за Рим. Мисля, че има 3ч закъснение. Отделно си изтървах връзката за Тунис. Билетите са ми от Алиталия, но ме отсвириха и казаха да се оправям с БГаир. Кой реално е отговорен? Принципно се говори за 3ч закъснение. Но когато се изтърве връзка и за 4:30 полет направя 15ч по летищата, ако върже... Кой и за какво да търся? Мога ли да се оправям сам и да си искам парите после

Редактирано от Daniel Penchev
Връзка към коментар
преди 19 часа, Daniel Penchev каза:

Полет днес сутрин за Рим. Мисля, че има 3ч закъснение. Отделно си изтървах връзката за Тунис. Билетите са ми от Алиталия, но ме отсвириха и казаха да се оправям с БГаир. Кой реално е отговорен? Принципно се говори за 3ч закъснение. Но когато се изтърве връзка и за 4:30 полет направя 15ч по летищата, ако върже... Кой и за какво да търся? Мога ли да се оправям сам и да си искам парите после

Виновна е компанията оператор, която е причинила закъснението. Т.е. в твоя случай ако закъснението е от България Ер, то трябва да си търсиш компенсацията от тях. Гледа се закъснението в крайната точка, т.е. дори първия полет да е закъснял един час, но това води до изпускане на връзка и пристигане в крайна точка с 10 часа, то имаш право на компенсация. Какъв и е размера вече е малко по-свободно за интерпретация, срещал съм случаи някой да казва, че са платили само за първия закъснял полет, а май трябва да е за цялата дистанция, тук вече не мога да ти помогна. 

 

Можеш и сам да пуснеш опалкване до Bulgaria Air, а можеш и да предадеш случая на посредници, този подфорум е на едни от тях. За контакти виж предишното мнение преди твоето. 

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.