Прескочи до съдържание

Какви са правата ни на пътници съгласно Регламент 261/2004?


Препоръчани мнения

Сещам се за случаи с магеланци, които дори не се бяха чекирали за закъснял с над 3 часа полет и пак бяха получили обещетение. Освен да има скорошни промени в Регламента.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

 

преди 10 минути , iMari каза:

Сещам се за случаи с магеланци, които дори не се бяха чекирали за закъснял с над 3 часа полет и пак бяха получили обещетение. Освен да има скорошни промени в Регламента.

Не е ново. Преди около три години получихме становището на ЕК чрез ГВА,  а самото то е от края на 2016. Ние също сме имали доста такива случаи на изплатени обезщетения. И доста се борихме за това право (имаме предвид закъсненията над 5 часа), защото според нас е редно да се дължи компенсация.

А относно плащането на обезщетения за закъснели полети без пътника да е пътувал, мисля че се случва, заради некомпетентни служители, което е добре дошло за всички нас 🙂 

  • Харесвам 8
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Здравейте @Аероиск

 

В последните месеци  се натрупаха доста случаи в които авиокомпании/ чек-ин агенти отказват бординг на български граждани без EU Covid сертификат (или  ПСР тест ), въпреки заповедите на министъра на здравеопазването на РБ.

 

Имате ли подобни казуси решени вече в полза на потърпевшите  ? 

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

И аз имам въпрос към @Аероиск

България Еър е променила днес директен полет София-Прага за дата 21 сеп 2021 на полет София-Цюрих-Прага.

Полага ли се обезщетение в такъв случай и ако да - в какъв рзмер?

Или ще се полага, само ако полетът кацне в Прага с повече от 3 часа закъснение спрямо първоначално обявения час на директния полет? Оригинално полетът трябваше да кацне в 11:10 в Прага, а сега след промяната е посочен час 13:00

  • Шок 1
Връзка към коментар
преди 7 минути , cybersimo каза:

И аз имам въпрос към @Аероиск

България Еър е променила днес директен полет София-Прага за дата 21 сеп 2021 на полет София-Цюрих-Прага.

Полага ли се обезщетение в такъв случай и ако да - в какъв рзмер?

Или ще се полага, само ако полетът кацне в Прага с повече от 3 часа закъснение спрямо първоначално обявения час на директния полет? Оригинално полетът трябваше да кацне в 11:10 в Прага, а сега след промяната е посочен час 13:00

Гледа се часа на пристигане, трябва да е повече от 3ч по-късно за да ти дължат обещетение. 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 15 часа, stanimir каза:

Здравейте @Аероиск

 

В последните месеци  се натрупаха доста случаи в които авиокомпании/ чек-ин агенти отказват бординг на български граждани без EU Covid сертификат (или  ПСР тест ), въпреки заповедите на министъра на здравеопазването на РБ.

 

Имате ли подобни казуси решени вече в полза на потърпевшите  ? 

Здравейте. Имаме да. Няма обаче еднозначен отговор по тези казуси. За всеки случай преценяваме според конкретната ситуация дали има смисъл да се предявява искане и ако да - какви са шансовете за успех. Основния проблем тук е с доказването на причината за отказа, ако пътниците не са взели документ за отказан достъп до борда, в който да е посочена. 

преди 13 часа, cybersimo каза:

И аз имам въпрос към @Аероиск

България Еър е променила днес директен полет София-Прага за дата 21 сеп 2021 на полет София-Цюрих-Прага.

Полага ли се обезщетение в такъв случай и ако да - в какъв рзмер?

Или ще се полага, само ако полетът кацне в Прага с повече от 3 часа закъснение спрямо първоначално обявения час на директния полет? Оригинално полетът трябваше да кацне в 11:10 в Прага, а сега след промяната е посочен час 13:00

Здравейте. В този случай нямате право на обезщетение.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
преди 52 минути , Аероиск каза:

Основния проблем тук е с доказването на причината за отказа, ако пътниците не са взели документ за отказан достъп до борда, в който да е посочена. 

В тази връзка бих искал да попитам, дали в нормативната уредба някъде има изричен текст, че АК (респективно съответният агент наземно обслужване) са длъжни да издадат документ с причината за отказан бординг? Така че пътник в подобна ситуация да има какво да цитира при изискване на съответния документ. 

 

  • Харесвам 6
Връзка към коментар
преди 3 часа, Аероиск каза:

Здравейте. В този случай нямате право на обезщетение.

Не разбрах точно в кой от двата случая нямам право?

Предполагам, че за самата промяна на полета (през Цюрих) нямам, но ако кацнем повече от 3 часа по-късно от първоначалния час (11:10) също ли нямам право? Промяната е направена по тяхна вина по-малко от 14 дни преди полета.

Връзка към коментар
Преди 1 час, cybersimo каза:

Не разбрах точно в кой от двата случая нямам право?

Предполагам, че за самата промяна на полета (през Цюрих) нямам, но ако кацнем повече от 3 часа по-късно от първоначалния час (11:10) също ли нямам право? Промяната е направена по тяхна вина по-малко от 14 дни преди полета.

Нямате право на обезщетение, при новите часове на полета, ако полета кацне по новото разписание. Ако има закъснение повече от три часа може да се претендира за обезщетение. 14-те дни важат когато полетът е отменен и тогава се гледат часовете на премашрутиране. В случая няма отмяна, а промяна на часа на излитане (предполагам, че полетът остава със същия номер).

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
В момента, Аероиск каза:

Нямате право на обезщетение, при новите часове на полета, ако полета кацне по новото разписание. Ако има закъснение повече от три часа може да се претендира за обезщетение. 14-те дни важат когато полетът е отменен и тогава се гледат часовете на премашрутиране. В случая няма отмяна, а промяна на часа на излитане (предполагам, че полетът остава със същия номер).

Ако кацне по новото разписание (15 ч) разбира се, че нямам право, защото ще е само 2 часа по-късно от старото разписание (11 ч).

Но ако кацне в 16.30 ч (1.30 ч по-късно от новото разписание, но 3.30 ч. по-късно от старото), също ли нямам право?

Въпроса ми по-скоро е дали се гледа стария час на кацане при определяне на закъснението?

Връзка към коментар
преди 3 минути , cybersimo каза:

Ако кацне по новото разписание (15 ч) разбира се, че нямам право, защото ще е само 2 часа по-късно от старото разписание (11 ч).

Но ако кацне в 16.30 ч (1.30 ч по-късно от новото разписание, но 3.30 ч. по-късно от старото), също ли нямам право?

Въпроса ми по-скоро е дали се гледа стария час на кацане при определяне на закъснението?

Според нас трябва да се гледа първоначалната резервация. Ако подадете иск към авиокомпанията едва ли ще го уважат и ще считат, че трябва да се гледа новото разписание. Спорен е въпроса и едва ли би се разрешил без дело.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 4 часа, Фил каза:

В тази връзка бих искал да попитам, дали в нормативната уредба някъде има изричен текст, че АК (респективно съответният агент наземно обслужване) са длъжни да издадат документ с причината за отказан бординг? Така че пътник в подобна ситуация да има какво да цитира при изискване на съответния документ. 

 

За съжаление няма. В същото време в тежест на пътниците е да докажат, че с се явили навреме за полета и със всички необходими за пътуването документи, защото от авиокомпанията винаги могат да кажат, че сте закъснели за бординг примерно.

Сигурно някои от вас вече са се сблъсквали с практиката на Уиз еър - те задължително изискват формуляр за откзан достъп на борда. В същото време или не издават такъв или дават само на някои от пътниците.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Здравейте, днес една приятелка трябваше да лети Берлин - Виена - София с тези полети(скрйиншот), но още тръгването от Берлин закъснява с над 2 часа(казали са заради технически причини) и съответно в София ще кацне чак след 00:00 часа - забавяне с повече от 4 часа. Според това, което чета има право на обезщетение. Искам да попитам има ли значение това, че билетът е закупен от посредник(еsky) и евентуално към кого трябва да се подаде искът?

 

SmartSelect_20210915-172032_Instagram.jpg

Връзка към коментар
преди 5 минути , Pepi Popova каза:

Здравейте, днес една приятелка трябваше да лети Берлин - Виена - София с тези полети(скрйиншот), но още тръгването от Берлин закъснява с над 2 часа(казали са заради технически причини) и съответно в София ще кацне чак след 00:00 часа - забавяне с повече от 4 часа. Според това, което чета има право на обезщетение. Искам да попитам има ли значение това, че билетът е закупен от посредник(еsky) и евентуално към кого трябва да се подаде искът?

 

SmartSelect_20210915-172032_Instagram.jpg

Искът винаги е към авиокоманията, няма значение от къде е купен билета. 

  • Харесвам 4
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 9 минути , Jorro каза:

Искът винаги е към авиокоманията, няма значение от къде е купен билета. 

Значи все пак има право на компенсация? И като подавам иска какви доказателства трябва да прикача освен бордни карти? Мерси предварително!

Връзка към коментар
преди 4 минути , Pepi Popova каза:

Значи все пак има право на компенсация? И като подавам иска какви доказателства трябва да прикача освен бордни карти? Мерси предварително!

След като кацне полета и наистина има над 3 ч закъснение, който е пътувал трябва да се обърне към АК с искане за компенсация. Съмнявам се, да може да го направиш ти, след като друг човек е пътуващия, освен ако не те е упълномощил изрично да го представляваш пред АК

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 23 минути , Jorro каза:

Искът винаги е към авиокоманията, няма значение от къде е купен билета. 

Само едно уточнение - авиокомпанията отговорна за закъснението, защото може билетът да е купен от една, но полетът да се изпълнява от друга. Искът е към тази, която оперира проблемният полет.

  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 55 минути , cybersimo каза:

След като кацне полета и наистина има над 3 ч закъснение, който е пътувал трябва да се обърне към АК с искане за компенсация. Съмнявам се, да може да го направиш ти, след като друг човек е пътуващия, освен ако не те е упълномощил изрично да го представляваш пред АК

Аз ще го направя през нейната поща и с нейните данни. Просто физически ще го направя аз, защото тя няма да може да се оправи. Въпросът ми трябва ли да й кажа да изисква нещо допълнително от летището или бордни карти са достатъчни?

Връзка към коментар
преди 17 минути , Pepi Popova каза:

Аз ще го направя през нейната поща и с нейните данни. Просто физически ще го направя аз, защото тя няма да може да се оправи. Въпросът ми трябва ли да й кажа да изисква нещо допълнително от летището или бордни карти са достатъчни?

Би трябвало да са достатъчни, но нека специалистите от @Аероиск да кажат

  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 15 часа, Pepi Popova каза:

Аз ще го направя през нейната поща и с нейните данни. Просто физически ще го направя аз, защото тя няма да може да се оправи. Въпросът ми трябва ли да й кажа да изисква нещо допълнително от летището или бордни карти са достатъчни?

Здравейте. Ще й дадат заместващ полет. Нека да пази бордната карта и от него. Иначе няма нужда от дукумент от летището.

  • Благодаря 1
Връзка към коментар

Ето казус с любимите ми КЛМ.

BG-AMS-SCOTLAND

пристига в SCOT в 12.10ч

 

Обаче сега ми  писаха, че полета АМС - Шот е отменен (>14 дни преди полета) и ме качват на друг, който пристига в ШОТ в 16.35ч. Т.е. 4:25ч по-късно от оригиналната резервация.

 

Имам ли право на кеш по 261?

Връзка към коментар
преди 19 минути , garnet каза:

Ето казус с любимите ми КЛМ.

BG-AMS-SCOTLAND

пристига в SCOT в 12.10ч

 

Обаче сега ми  писаха, че полета АМС - Шот е отменен (>14 дни преди полета) и ме качват на друг, който пристига в ШОТ в 16.35ч. Т.е. 4:25ч по-късно от оригиналната резервация.

 

Имам ли право на кеш по 261?

При оставащи повече от 14 дни до датата на полета, нямаш право на обезщетение

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 7 минути , cybersimo каза:

При оставащи повече от 14 дни до датата на полета, нямаш право на обезщетение

По принцип си прав. Ама прочети пак какво съм писал за крайния час на пристигане. 

Аз не търся обезщетение за отменен полет.

Връзка към коментар
преди 14 часа, garnet каза:

По принцип си прав. Ама прочети пак какво съм писал за крайния час на пристигане. 

Аз не търся обезщетение за отменен полет.

Полетът е отменен. Ако изобщо ще се търси обезщетение, то трябва да  е за отменен полет. Тъй като сте уведомени повече от 14 дни преди датата на полета, нямате право на компенсация. Часът на пристигане на заместващите полети е от значение само, ако бяхте уведомени по-рано от 14 дни.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.