Прескочи до съдържание

Какви са правата ни на пътници съгласно Регламент 261/2004?


Препоръчани мнения

Колко време след подаден иск да очаквам отговор? Знам, че попрнцип става бавно? но има ли смисъл да звъня да досаждам на някой и да давам зор?

Връзка към коментар
преди 52 минути , Pepi Popova каза:

Колко време след подаден иск да очаквам отговор? Знам, че попрнцип става бавно? но има ли смисъл да звъня да досаждам на някой и да давам зор?

Два месеца е срока за отговор в България.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Здравейте, имам следния казус с полет на Wizz W64520 Hamburg - Varna: полетът трябваше да излети в петък 08.10.2021г. в 21:15ч, но 5 часа преди това авиокомпанията ме уведоми, че полетът ще се извърши с 23ч55м закъснение - т.е. новият час за излитане е на следващия ден 09.10.2021г. в 21:10ч. Възникват два въпроса, които са в компетенцията на @Аероиск:

1. имам ли право на обезщетение при положение, че промяната на полета се случва 5 часа преди излитане по разписание?

2. в случай, че отговорът на първия въпрос е "да" и се откажа да пътувам (прозорецът за престой в България става твърде кратък) отново ли авиокомпанията ми дължи обезщетение?

Връзка към коментар

Нямам личен опит, но по-горе беше питано същото. Имаш право на обезщетение заради промяната, но само ако летиш. Ако се откажеш само трябва да ти върнат парите за билета.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
На 9.10.2021 г. в 9:43, fastandfurious каза:

Здравейте, имам следния казус с полет на Wizz W64520 Hamburg - Varna: полетът трябваше да излети в петък 08.10.2021г. в 21:15ч, но 5 часа преди това авиокомпанията ме уведоми, че полетът ще се извърши с 23ч55м закъснение - т.е. новият час за излитане е на следващия ден 09.10.2021г. в 21:10ч. Възникват два въпроса, които са в компетенцията на @Аероиск:

1. имам ли право на обезщетение при положение, че промяната на полета се случва 5 часа преди излитане по разписание?

2. в случай, че отговорът на първия въпрос е "да" и се откажа да пътувам (прозорецът за престой в България става твърде кратък) отново ли авиокомпанията ми дължи обезщетение?

Здравейте. Можете да претендирате за обезщетение. Ако обаче решите да не пътувате се счита, че се отказвате от договора си за превоз и при това положение са длъжни само да ви върнат цената на билета.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
  • 4 седмици по-късно ...

Казус от тази вечер: Полетът на Уиз от Барселона бе забавян 2 пъти - общо с 1,30ч. , след което бе променен от 19:55 оригинален час на тръгване на 12:00 на следващия ден. Организираха хотел и превоз до и от него. Ако има полет утре, дано да има, имаме ли някакви права за обезщетение? Промяната бе направена почти преди излитане с обяснение, че се ремонтира самолет?

Връзка към коментар
преди 6 часа, Mamas каза:

Казус от тази вечер: Полетът на Уиз от Барселона бе забавян 2 пъти - общо с 1,30ч. , след което бе променен от 19:55 оригинален час на тръгване на 12:00 на следващия ден. Организираха хотел и превоз до и от него. Ако има полет утре, дано да има, имаме ли някакви права за обезщетение? Промяната бе направена почти преди излитане с обяснение, че се ремонтира самолет?

Да разбира се. 400 евро на човек + разходи, ако сте плащали нещо, но разбирам, че не сте. 

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...
  • 4 месеца по-късно ...

Здравейте,

 

Казусът е следния: купени билети за София-Брюксел-София.

Месец преди планирания полет се получава е-мейл с информация, че обратния полет е отменен и предлагат друг, два дни по-късно. По ред обективни причини, това е неприемливо и съответно билетите са отказани. 

Следва ли от България Ер да върнат парите за билета?

ИЗпратен мейл, все още няма отговор.

Какво следва да се направи?

Връзка към коментар

Разбира се че трябва да върнат парите.

Пишеш им отново мейли и ако продължават да не отговарят пишеш оплакване до ГВА ,но почти сигурно в даден момент БГ Ер ще ти отговорят.

 

Ето контактите на ГВА ,в случай че от авиокомпанията продължават с мълчанието  :

 

IMG_20220503_200336.jpg

  • Благодаря 1
Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...
преди 41 минути , Mary каза:

Дали имам право на обезщетение за полет с Turkish от Сан Франциско през Истанбул, като вторият полет закъсня с малко над 4 часа?

 

- полетът е входящ (допускам, че е бил до София)

- компанията не е регистрирана в ЕС

 

Значи не, няма компенсация. 

  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 50 минути , Mary каза:

Дали имам право на обезщетение за полет с Turkish от Сан Франциско през Истанбул, като вторият полет закъсня с малко над 4 часа?

 

Ако си използвала Дайнърс за нещо свързано с пътуването или по време на него,значи имаш към тях активирана застраховка за над 4 часа 🙂

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 9 минути , Branko каза:

Ако си използвала Дайнърс за нещо свързано с пътуването или по време на него,значи имаш към тях активирана застраховка за над 4 часа 🙂

Купила съм си билета с Дайнърс. :wink:

Връзка към коментар

Преди години имах такова пътуване, при което Регламента не важеше, та да ви попитам до колко време след пътуването важи застраховката на Дайнерс т.е. кога най-късно мога да подам за обезщетение?

Връзка към коментар
Преди 1 час, Mary каза:

Дали имам право на обезщетение за полет с Turkish от Сан Франциско през Истанбул, като вторият полет закъсня с малко над 4 часа?

 

Мари преди няколко години съм взимала компенсация за засъснение на полет Марсилия-Истанбул-София с Турските Авиолинии.

Не е зле да пробваш.

Ще поразровя да видя дали сама или през посредник действах тогава.

 

Редактирам се. моя случай е : 

 

  • Ако вашият полет тръгва от ЕС за страна извън ЕС и се изпълнява от авиокомпания от ЕС или от страна извън Съюза
  •  
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 24 минути , saved_ каза:

Преди години имах такова пътуване, при което Регламента не важеше, та да ви попитам до колко време след пътуването важи застраховката на Дайнерс т.е. кога най-късно мога да подам за обезщетение?

Хммм,да ти кажа не помня ,но мисля,че имаше някакъв срок в който да заявиш и той беше кратък,но при мен ставаше въпрос за забавен багаж и покриване на разходите

преди 22 минути , funny каза:

Мари преди няколко години съм взимала компенсация за засъснение на полет Марсилия-Истанбул-София с Турските Авиолинии.

Не е зле да пробваш.

Ще поразровя да видя дали сама или през посредник действай тогава

Не пречи да вземеш ако може и от двете места,аз вдех и от Луфтханза и от Дайнърс

Мисля,че @Яничка скоро беше вземала обезщетение от Дайнърс,може да каже как е било при нея

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 2 минути , funny каза:

Мари преди няколко години съм взимала компенсация за засъснение на полет Марсилия-Истанбул-София с Турските Авиолинии.

Не е зле да пробваш.

Ще поразровя да видя дали сама или през посредник действах тогава

Благодаря!

Началната точка е Сан Франциско(на един билет) и би било добре да ме компенсират за почти 24-часовото прибиране от там. :wink:

Връзка към коментар
преди 1 минута , Mary каза:

Благодаря!

Началната точка е Сан Франциско(на един билет) и би било добре да ме компенсират за почти 24-часовото прибиране от там. :wink:

Редактирах си мнението, по-горе, защото като гледам условията ти май няма да попаднеш :

 

 

Правата на пътуващите със самолет в ЕС се прилагат:

  • Ако вашият полет е в рамките на ЕС и се изпълнява от авиокомпания от ЕС или от страна извън Съюза
  • Ако вашият полет пристига в ЕС от страна извън Съюза и се изпълнява от авиокомпания от ЕС
  • Ако вашият полет тръгва от ЕС за страна извън ЕС и се изпълнява от авиокомпания от ЕС или от страна извън Съюза
  • Ако не са ви предоставени обезщетение или услуги (премаршрутиране, помощ от авиокомпанията) съгласно действащото законодателство на страна извън ЕС за свързани с полет проблеми при това пътуване.

https://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/index_bg.htm

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 15 часа, Mary каза:

Дали имам право на обезщетение за полет с Turkish от Сан Франциско през Истанбул, като вторият полет закъсня с малко над 4 часа?

 

Можете да опитате. Ние сме събирали обезщетения за полети пристигащи извън ЕС с Турски авиолинии. Ако не се постигне обаче някакво споразумение с превозвача, нямате други полезни ходове за въздействие 🙂

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
преди 21 часа, Branko каза:

Хммм,да ти кажа не помня ,но мисля,че имаше някакъв срок в който да заявиш и той беше кратък,но при мен ставаше въпрос за забавен багаж и покриване на разходите

Не пречи да вземеш ако може и от двете места,аз вдех и от Луфтханза и от Дайнърс

Мисля,че @Яничка скоро беше вземала обезщетение от Дайнърс,може да каже как е било при нея

Да, взех и от Дайнерс, и от Wizz. Срокът за Дайнерс и аз помня, че беше кратък, върти ми се нещо като 2 седмици от връщането. От АК взехме по 250€  на човек за 7 часа закъснение плюс част от разходите за храна, а от Дайнерс пълната сума на разходите за храна, която май беше 120€ общо за двамата.

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1
Връзка към коментар

Здравейте! Преди 1 час отмениха утрешния полет OS800 София-Виена, който в моя случай е първата отсечка от билет София-Хамбург. Премаршрутират ни през Истанбул с Търкишите. Онлайн не мога да чекирам новия маршрут. Какво трябва да направя в случая и какво обезщетение се полага? Благодаря предварително!

Връзка към коментар
преди 43 минути , venceremos каза:

Здравейте! Преди 1 час отмениха утрешния полет OS800 София-Виена, който в моя случай е първата отсечка от билет София-Хамбург. Премаршрутират ни през Истанбул с Търкишите. Онлайн не мога да чекирам новия маршрут. Какво трябва да направя в случая и какво обезщетение се полага? Благодаря предварително!

Явно се чекираш на летището. Обезщетението спрямо разстоянието и промяната във времето за пътуване и пристигане.

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 3 часа, venceremos каза:

Здравейте! Преди 1 час отмениха утрешния полет OS800 София-Виена, който в моя случай е първата отсечка от билет София-Хамбург. Премаршрутират ни през Истанбул с Търкишите. Онлайн не мога да чекирам новия маршрут. Какво трябва да направя в случая и какво обезщетение се полага? Благодаря предварително!

Колко по-късно пристига полетът на пуйките в сравнение с първоналният? Ако е над 4 часа имате право на по 400 евро на човек.

Ако пристигане между 2 и 4 чада по-късно тогава са 200 евро.

  • Благодаря 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.