Прескочи до съдържание

Какви са правата ни на пътници съгласно Регламент 261/2004?


Препоръчани мнения

преди 11 часа, 招き猫 каза:

Тия луфтханза яко са изплискали легена, на отиване канселиран трансфер, сега на връщане закъснение 4ч и изпуснат трансфер…

 

Моля да ми препоръчате сайт чрез който може да ми направят исковете и сте доволни? Аз знам за Аероиск има ли други коректни?

Подай първо към авиокомпанията, ако е от България и към ГВА и тогава Аероиск, печелят си исковете, ако има причина.

Връзка към коментар
преди 14 часа, 招き猫 каза:

Тия луфтханза яко са изплискали легена, на отиване канселиран трансфер, сега на връщане закъснение 4ч и изпуснат трансфер…

 

Моля да ми препоръчате сайт чрез който може да ми направят исковете и сте доволни? Аз знам за Аероиск има ли други коректни?

Срамота е да ползваш посредник с Луфтханза едва ли ще имаш проблем да си го клеймнеш сам. В сайта си имат форма, действай. Виж и на летището на къстъмър сървиз, ако има в Мюнхен/Франкфурт където ти е трансфера и искай да го нпаравиш на място. На мен в Мюнхен ми заредиха парите направо в Дайнърса аз останах без думи.... , вярно беше за овърбукинг, но пак е компенсация, просто искаха да имам кредитна карта, ако бях с дебитна трябваше да я заявя през сайта им... 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Вече съм в бг, там от къстъмъра ми дадоха само имейл да пиша когато попитах за клейм. Къде има форма може ли линк?

 

ПП всъщтност и двата пъти от четирите полета проблена беше от брюкселдките линии, оперирани под шапката на луфтханза и билета е от луфтханза предполагам клейма трябва да е към луфтханза?

Връзка към коментар
преди 2 часа, 招き猫 каза:

Вече съм в бг, там от къстъмъра ми дадоха само имейл да пиша когато попитах за клейм. Къде има форма може ли линк?

 

ПП всъщтност и двата пъти от четирите полета проблена беше от брюкселдките линии, оперирани под шапката на луфтханза и билета е от луфтханза предполагам клейма трябва да е към луфтханза?

Към обслужващия оператор, в твоя случай явно брюкселските линии

Връзка към коментар

Сега се сещам за мой полет на който забравих да проверя дали имам право на иск, закъсня с малко над 3ч, но не знам как да проверя кога е кацнал, т.е ако е наваксал малко и е под 3ч тогава явно нямам право? Полета е W64306 на 12.04.22, как мога да проверя това със стара дата? В едно приложение ми излиза на кацане unknown 😂

Връзка към коментар
преди 2 часа, 招き猫 каза:

Сега се сещам за мой полет на който забравих да проверя дали имам право на иск, закъсня с малко над 3ч, но не знам как да проверя кога е кацнал, т.е ако е наваксал малко и е под 3ч тогава явно нямам право? Полета е W64306 на 12.04.22, как мога да проверя това със стара дата? В едно приложение ми излиза на кацане unknown 😂

CCC2A5F7-11C0-4332-9208-8CC4FA319251.png.5c75cf59195f940026490f532e035b73.png

Връзка към коментар

Благодаря @yordanov ! Ще пиша на Уиз с копие до ГВА както препоръчват хората тук.

 

За другия проблемен полет попълних формуляр на:

https://www.lufthansa.com/am/en/compensation-in-the-event-of-flight-irregularities

 

При подаване обаче не получих на имейла никакво потвърждение, че е подаден или някакъв номер на клейма….Някой знае ли имейл на луфтханза че не откривам в сайта да питам дали е получен клейма?

 

 

Връзка към коментар
преди 5 минути , 招き猫 каза:

Ще пиша на Уиз с копие до ГВА както препоръчват хората тук.

Трудно ми е да проследя какво е станало, но според мен този самолет изобщо не е трябвало първоначално да изпълни твоя полет. Може би е имало технически проблем с друга машина и така. 
Пиши първо на Уиз, след като получиш отговор от тях, тогава сложи ГВА като копие, ако се налага. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
На 18.09.2022 г. в 16:25, Taliana каза:

Вече 2 години очаквам да ми върнат пари за отменена резервация от Таром.

Писах няколко пъти писма, но без успех. Към кое ГВА да изпратя жалба?

 Полета трябваше да е Букурещ- Мюнхен.

Самоцитирам се, тъй като много бързо ми отговориха, че тъй като са билети платени от фирмена сметка

/трябваше да съм командировка/  случаят не е за тях. Да пробвам чрез Европейска съдебна процедура с малък материален интерес.

 

Връзка към коментар
преди 15 часа, 招き猫 каза:

Сега се сещам за мой полет на който забравих да проверя дали имам право на иск, закъсня с малко над 3ч, но не знам как да проверя кога е кацнал, т.е ако е наваксал малко и е под 3ч тогава явно нямам право? Полета е W64306 на 12.04.22, как мога да проверя това със стара дата? В едно приложение ми излиза на кацане unknown 😂

400 Евро обезщетение може да претендира всеки пътник от полет W64306 на авиокомпания Wizz Air

400 Евро обезщетение може да претендира всеки пътник от полет W64306 на авиокомпания Wizz Air (London Luton – Sofia), от 12.04.2022г., който е изпълнен със закъснение от над 3 часа! * В СЛУЧАЙ, ЧЕ ДРУГ ВАШ ПОЛЕТ Е ЗАКЪСНЯЛ ИЛИ ОТМЕНЕН, НЕ СЕ КОЛЕБАЙТЕ ДА СИ ПОТЪРСИТЕ ПРАВАТА! Свържете се с нас за съдействие и…

 

Намерено тук : https://www.claimhelp.eu/category/блог/

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
На 22.09.2022 г. в 15:04, Jorro каза:

Срамота е да ползваш посредник с Луфтханза едва ли ще имаш проблем да си го клеймнеш сам. В сайта си имат форма, действай. Виж и на летището на къстъмър сървиз, ако има в Мюнхен/Франкфурт където ти е трансфера и искай да го нпаравиш на място. На мен в Мюнхен ми заредиха парите направо в Дайнърса аз останах без думи.... , вярно беше за овърбукинг, но пак е компенсация, просто искаха да имам кредитна карта, ако бях с дебитна трябваше да я заявя през сайта им... 

Луфтханза последваха примера на УизЕър и също не отговарят за обезщетенията за компенсации, за разлика от Юроуингс примерно.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Намерих формуляра на Уиз за искове, резервацията ми е от мое име за 2ма човека, казва ми да кача пълномощтно за другия пътник, на английски ли трябва да е и във свободен стил ли?

Връзка към коментар

Мъжът ми трябваше вчера да лети от София до Цюрих. Първоначалният билет беше през Мюнхен, но полета от Мюнхен до Цюрих беше кенселиран и успяхме да променим билета и да лети през Виена. Но полета София -Виена е излетял с 45 минутни закъснение и съответно въпреки всички усилия които той е положил не е успял да се качи на полета Виена -Цюрих. Осигурили са му хотел и тази сутрин се е качил на полета за Цюрих. 
Въпроса ми е има ли право на парично обезщетение и към коя авиокомпания трябва да го отправи, защото билетите са купени през сайта на Swiss, но полетите са били с Austria Airlines.

Връзка към коментар
преди 3 минути , Velyana каза:

Мъжът ми трябваше вчера да лети от София до Цюрих. Първоначалният билет беше през Мюнхен, но полета от Мюнхен до Цюрих беше кенселиран и успяхме да променим билета и да лети през Виена. Но полета София -Виена е излетял с 45 минутни закъснение и съответно въпреки всички усилия които той е положил не е успял да се качи на полета Виена -Цюрих. Осигурили са му хотел и тази сутрин се е качил на полета за Цюрих. 
Въпроса ми е има ли право на парично обезщетение и към коя авиокомпания трябва да го отправи, защото билетите са купени през сайта на Swiss, но полетите са били с Austria Airlines.

Определено има право.

Полетите са били с Austrian Airlines, но с кого е бил отмененият полет за Мюнхен? Трябва да са ЛХ? Реално от там тръгва проблемът.

Според мен от него трябва да се търси обезщетението. 

  • Благодаря 1
Връзка към коментар

Има право на обезщетение в размер на 250 евро. Обезщетението се дължи от авиокомпанията причинила закъснението. Доколкото разбирам, в случая това са австрийците...

  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 4 часа, Velyana каза:

Мъжът ми трябваше вчера да лети от София до Цюрих. Първоначалният билет беше през Мюнхен, но полета от Мюнхен до Цюрих беше кенселиран и успяхме да променим билета и да лети през Виена. Но полета София -Виена е излетял с 45 минутни закъснение и съответно въпреки всички усилия които той е положил не е успял да се качи на полета Виена -Цюрих. Осигурили са му хотел и тази сутрин се е качил на полета за Цюрих. 
Въпроса ми е има ли право на парично обезщетение и към коя авиокомпания трябва да го отправи, защото билетите са купени през сайта на Swiss, но полетите са били с Austria Airlines.

 

Има едни времена, определящи необходимото време за трансфер. За Виена, по информация на аероиск (25 или 35 мин). Ако времето межу кацане и излитане е по-голямо - шансовете са минимални.

Все пак, консултация с някой посредник не е за пренебрегване, разбира се, след като/ако получиш отказ от австрийските аеролинии.

 

Връзка към коментар
преди 28 минути , ven62 каза:

Има едни времена, определящи необходимото време за трансфер.

 

В конкретния случай това няма никакво значение. Щом е настанен в хотел, значи авиокомпанията е поела вина за закъснението и е изпълнила своите задължения по Регламент 261/2004. Дали пътникът ще поиска и дължимото се обезщетение е вече въпрос на личен избор. Което означава, че авиокомпанията не е длъжна да съобщи на пътника за тази възможност. Големите авиокомпании го правят и дори раздават брошури с правата на пътниците, което май дори стана и задължително. Както наскоро писах, имам личен опит с причинено закъснение и реално изплатено обезщетение от Луфти. Не само, че ни настаниха в превъзходен четиризвезден хотел с осигурена вечеря, но и платиха по 250 евро на човек. Освен всичко друго по този начин ни подариха и прекрасен дейтрип до Франкфурт, след като приеха да ни премаршрутират на следващия ден не на ранния, а на късния полет за София...

  • Харесвам 6
Връзка към коментар
преди 19 часа, ven62 каза:

 

Има едни времена, определящи необходимото време за трансфер. За Виена, по информация на аероиск (25 или 35 мин). Ако времето межу кацане и излитане е по-голямо - шансовете са минимални.

Все пак, консултация с някой посредник не е за пренебрегване, разбира се, след като/ако получиш отказ от австрийските аеролинии.

 

Реално е имал 16 минути за прекачване, което е абсурдно малко, защото трябва да мине през проверка за сигурност и паспортна проверка.Бординга за вторият полет започна преди полета от София да е кацнал. 
Ще има напиша днес на австрийците и ще видя какво ще стане.

Благодаря за инфото 🙏

Връзка към коментар
Преди 1 час, Velyana каза:

Реално е имал 16 минути за прекачване, което е абсурдно малко, защото трябва да мине през проверка за сигурност и паспортна проверка.Бординга за вторият полет започна преди полета от София да е кацнал. 
Ще има напиша днес на австрийците и ще видя какво ще стане.

Благодаря за инфото 🙏

Пускай искането през сайта им. Реагират бързо и плащат. В същата ситуация беше дъщеря ми преди около месец на полет Цюрих-Виена-София и изплатиха компенсацията за около 2 седмици след изпращане на формата з компенсция

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
На 1.10.2022 г. в 10:06, Velyana каза:

Реално е имал 16 минути за прекачване, което е абсурдно малко, защото трябва да мине през проверка за сигурност и паспортна проверка.Бординга за вторият полет започна преди полета от София да е кацнал. 
Ще има напиша днес на австрийците и ще видя какво ще стане.

Благодаря за инфото 🙏

30мин прекачване с уникално бързане успях да го хвана за секундата, но защото съм печен и бягах бързо 🙂 По-малко не вярвам.

  • Браво 1
Връзка към коментар

Моя проблем с Уиз бе разрешен за 4 дена! Попълних формуляра им за компенсации, от букинг номера направо чекват дали имате право, попълва се банкова сметка, след 3 часа получих автоматичен отговор по пощата (това в събота), че имам право и че ще направят транзакция. След 3 дена сумата е в сметката ми (Револютска)! 😀

 

Не съм и вярвал че от Уиз ще е всичко точно и мега бързо без разбравия с хора толкова автоматизирано. Сигурно от луфтханза двата ми иска ще се точат...... 

  • Харесвам 5
  • Браво 4
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...
На 27.09.2022 г. в 11:51, 招き猫 каза:

Намерих формуляра на Уиз за искове, резервацията ми е от мое име за 2ма човека, казва ми да кача пълномощтно за другия пътник, на английски ли трябва да е и във свободен стил ли?

Как решихте проблемът с пълномощното? Ние пътувахме трима човека, като аз купих билетите през моя акаунт, големи мъки да попълним формуляра.

Връзка към коментар

Интересно пред-пандемично изследване за компенсациите, влиянието им върху индустрията, правомощията на регулаторите, статистики и много още:

https://op.europa.eu/en/publication-detail/-/publication/f03df002-335c-11ea-ba6e-01aa75ed71a1/language-en/format-PDF/source-273151331

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.