Прескочи до съдържание

Какви са правата ни на пътници съгласно Регламент 261/2004?


Препоръчани мнения

преди 2 часа, Бръмбар каза:

@Jody, мисля, че след като сте се отказали да летите заради 7ч закъснение, имате право да ви върнат стойността на билетите, но не и допълнителната компенсация. Поне такъв случай имах аз и това беше обяснението и от авикомпанията и от посредник. Но не пречи да се пробвате. 

При над 5 часа закъснение имаш право и да се откажеш от полета и да получиш компенсация, ако закъснението е по тяхна вина. Аз също си получих обезщетението и цената на билета при подобен казус миналата година.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

И нещо за полетите в САЩ.

Не зная дали е за тук, но не намерих къде да го кача.

 

 

https://www.fox32chicago.com/news/new-automatic-refund-rule-flight-disruptions?fbclid=IwY2xjawEh4TZleHRuA2FlbQIxMQABHRB7xGPpA1Xa5O6kRsxiBDmJybuYdGrhHlblqByu662QA6GLQM1hUAw1hQ_aem_rIDpaOAUcVZpnf641_eTZQ

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Благодаря на всички, които се включиха. Пресметнах, че реално полета има 7 часа забавяне, а също намерих информация, че вече има спечелени претенции на база "уж" технически проблеми от страна на авиопревозвача, затова се надявам нещата да се развият в моя полза 🙂 

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
Преди 1 час, Topfly каза:

При над 5 часа закъснение имаш право и да се откажеш от полета и да получиш компенсация, ако закъснението е по тяхна вина. Аз също си получих обезщетението и цената на билета при подобен казус миналата година.

Ами в моя случай закъснението беше в крайна сметка 4 ч и 59 мин 😃от първоначално планираното излитане,  но така си изпусках свързващия полет и новия полет, за който получих мейл, че съм премаршрутирана беше на следващия ден (повече от 12ч закъснение в крайната дестинация спрямо първоначално планираното), което не ме устройваше, тъй като имах планирани и платени други дейности, който щях да пропусна и си купих нов билет на друга компания. 

Връзка към коментар
  • 3 седмици по-късно ...

Здравейте,

Моля за съвет относно полет с Азал. 
Накратко историята /копирам я от темата за Азал/:

Качихме се на самолета навреме, и нямаше никакви индикации за предстояща драма. Малко след това обаче усетихме удар и яка турбуленция на земята. Оказа се, че камиончето за чекирания багаж е счупило крилото на самолета. След като постояхме около час и половина в самолета, за да оценят щетите и да решат дали ще излетим, ни свалиха и чакахме до полунощ на летището, за да ни изпратят нов самолет. Дадоха ни по половин литър вода и толкова.

В 12:30 вечерта започна бординга /отново/. Качихме се, настанихме се, изслушахме инструктажа за безопасност и самолетът започна да рулира. И малко след това съобщиха, че трябва да се окаже медицинска помощ на пътник. Спряхме, оказаха помощ на жената и след това пък  трябвало да чакаме да заредят самолета с гориво. И така, както си бяхме в самолета на летището ни раздадоха храната и чакахме да ни заредят. После ни съобщиха, че на екипажа му изтекло работното време. Почакахме още около час да ги сменят. И пак не излитаме- причината била /отговор на стюардесата/, че нямало кой да разреши да излетим. И така в 6:20 часа, на 17 август излетяхме. И пристигнахме в 10:20 часа с около 20 часа закъснение.

________

Още докато бяхме в Баку пуснахме жалба до Азал. Днес пристигна отказ като те твърдят, че по вътрешния правилник на Азал, обезщетения не се дължат, когато има технически проблем, тъй като сигурността на пътниците е приоритет и се счита за извънредна ситуация.

Искам да попитам в случай, че компанията, която ни е нанесла щети не е от държава от ЕС как се процедира. Кой закон/регламент е в сила? Някой има ли опит в такава ситуация?

  • Шок 2
Връзка към коментар

това за полет откъде закъде се отнася? Ако не е тръгващ от ЕС регламента за обезщетения не важи, така че сте на милостта на Азал или азербайджанските закони

Връзка към коментар
преди 1 минута , neuromancer каза:

това за полет откъде закъде се отнася? Ако не е тръгващ от ЕС регламента за обезщетения не важи, така че сте на милостта на Азал или азербайджанските закони

От София за Баку беше полета

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

ами и така да е, в случая изглежда, че виновен е летищния оператор... в такъв случай обезщетение не се дължи, така са ми отговаряли от Аероиск

понеже не е много сигурно кой точно е виновен, може да се пробвате, но не бих хранил големи надежди, ако няма някакво становище на регулатора ...

 

по принцип за компании от извън ЕС регламента важи само за полети тръгващи от ЕС,  но пак трябва да се установи кой е виновен за закъснението.

 

ПП предполагам, че самолета не се е движил и камиончето се е блъснало в него, а не обратното, затова предполагам, че вината е на летищния оператор. По принцип трябва някъде да има официално становище за такъв инцидент.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

То си има регламент и регулации, вътрешния им правилник няма нищо общо в случая. Въпреки, че не е по вина на авиокомпанията а на летищния оператор закъснението. Но пък авиокомпанията има застраховка, която би трябвало да покрива тези разходи за обещетения на пътниците. По всяка вероятност 261/2004 регламента не го хваща това, но адвокат би казал по добре.

Може да пишете на българското ГВА. Ако няма положителен резултат пробвайте с Аероиск или подобни

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
1 minute ago, Branko said:

То си има регламент и регулации, вътрешния им правилник няма нищо общо в случая. Въпреки, че не е по вина на авиокомпанията а на летищния оператор закъснението. Но пък авиокомпанията има застраховка, която би трябвало да покрива тези разходи за обещетения на пътниците. По всяка вероятност 261/2004 регламента не го хваща това, но адвокат би казал по добре

Благодаря.

9 minutes ago, neuromancer said:

ами и така да е, в случая изглежда, че виновен е летищния оператор... в такъв случай обезщетение не се дължи, така са ми отговаряли от Аероиск

понеже не е много сигурно кой точно е виновен, може да се пробвате, но не бих хранил големи надежди, ако няма някакво становище на регулатора ...

 

по принцип за компании от извън ЕС регламента важи само за полети тръгващи от ЕС,  но пак трябва да се установи кой е виновен за закъснението.

 

ПП предполагам, че самолета не се е движил и камиончето се е блъснало в него, а не обратното, затова предполагам, че вината е на летищния оператор. По принцип трябва някъде да има официално становище за такъв инцидент.

Определено самолетът не се движеше, когато камиончето се блъсна в него.

Но и не ни предложиха да се откажем от полета.

Връзка към коментар

ами аз не съм чел официалното становище и не съм адвокат, просто в случая автоматичното обезщетение "поискай и ще получиш" няма да го има, ако ви се разправя на по-високо ниво се пробвайте

Връзка към коментар
преди 22 минути , Miladina каза:

Благодаря.

Определено самолетът не се движеше, когато камиончето се блъсна в него.

Но и не ни предложиха да се откажем от полета.

 Ако кодовете за закъснението, описани в системата на летището могат да са ви от полза, когато пускате някъде жалба , те са:

 

 

  • 81 (AT): ATC restriction en-route or capacity
Връзка към коментар
1 minute ago, Branko said:

 Ако кодовете за закъснението, описани в системата на летището могат да са ви от полза, когато пускате някъде жалба , те са:

 

 

 

  • 81 (AT): ATC restriction en-route or capacity

Много благодаря.

 

П.П. Не знам какво се случи на това пътуване, но преживяхме един куп простотии. Освен това 20 часово закъснение ми блокираха и акаунта в Букинг и не искат да ми го отблокират. Последната вечер решихме да се сБакуваме в бара в Хилтън, но имаха технически проблем и не се въртеше платформата, но го установихме след като поръчахме. И още по- дребни неща, с които ни се налагаше да се справяме в движение. Скоро изглежда няма да ходим в Баку.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

 Онзи ден слушах Александър Богоявленски по Дарик радио в рубриката "полетен план". Независимо дали е по вина на летищния оператор, авиокомпанията дължи обезщетение.

  Проблема е , началната точка не е ЕС.

Струва си да се пробваш за обезщетение.

Връзка към коментар
8 minutes ago, palioto said:

 Онзи ден слушах Александър Богоявленски по Дарик радио в рубриката "полетен план". Независимо дали е по вина на летищния оператор, авиокомпанията дължи обезщетение.

  Проблема е , началната точка не е ЕС.

Струва си да се пробваш за обезщетение.

Началната точка е ЕС. Полетът е София - Баку.

Връзка към коментар

Това няма как да мине за обезщетение по EC261. Пробвайте се, но това си е форсмажор, откъдето и да го погледнете.

 

преди 17 часа, palioto каза:

 Онзи ден слушах Александър Богоявленски по Дарик радио в рубриката "полетен план". Независимо дали е по вина на летищния оператор, авиокомпанията дължи обезщетение.

 

Само дето той говори за повреден багаж по вина на летищния оператор.

Връзка към коментар
преди 4 часа, yordanov каза:

Това няма как да мине за обезщетение по EC261. Пробвайте се, но това си е форсмажор, откъдето и да го погледнете.

 

Само дето той говори за повреден багаж по вина на летищния оператор.

Да ,прав си! Дано не съм заблудил ,Миладина.Този път го изслушах цялото и грешката е моя .Не можах  да прослушам целия разговор ,защото бях и на работа.

Връзка към коментар

Някой скоро занимавал ли се е с Италианците? Както върви в момента, освен ако не сменят самолета, ще тръгнем с голямо закъснение и ще изпуснем и свързващия полет. Мисълта ми е има ли смисъл да се занимавам директно с тях или направо през Аероиск? И ако има смисъл, как е най-удачно да се свържа с тях, че сайта им е доста бъгав.

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.