Прескочи до съдържание

Какви са правата ни на пътници съгласно Регламент 261/2004?


Препоръчани мнения

Публикувано:
преди 2 часа, Бръмбар каза:

@Jody, мисля, че след като сте се отказали да летите заради 7ч закъснение, имате право да ви върнат стойността на билетите, но не и допълнителната компенсация. Поне такъв случай имах аз и това беше обяснението и от авикомпанията и от посредник. Но не пречи да се пробвате. 

При над 5 часа закъснение имаш право и да се откажеш от полета и да получиш компенсация, ако закъснението е по тяхна вина. Аз също си получих обезщетението и цената на билета при подобен казус миналата година.

  • Харесвам 4
Публикувано:

И нещо за полетите в САЩ.

Не зная дали е за тук, но не намерих къде да го кача.

 

 

https://www.fox32chicago.com/news/new-automatic-refund-rule-flight-disruptions?fbclid=IwY2xjawEh4TZleHRuA2FlbQIxMQABHRB7xGPpA1Xa5O6kRsxiBDmJybuYdGrhHlblqByu662QA6GLQM1hUAw1hQ_aem_rIDpaOAUcVZpnf641_eTZQ

  • Харесвам 1
Публикувано:

Благодаря на всички, които се включиха. Пресметнах, че реално полета има 7 часа забавяне, а също намерих информация, че вече има спечелени претенции на база "уж" технически проблеми от страна на авиопревозвача, затова се надявам нещата да се развият в моя полза 🙂 

 

  • Харесвам 1
Публикувано:
Преди 1 час, Topfly каза:

При над 5 часа закъснение имаш право и да се откажеш от полета и да получиш компенсация, ако закъснението е по тяхна вина. Аз също си получих обезщетението и цената на билета при подобен казус миналата година.

Ами в моя случай закъснението беше в крайна сметка 4 ч и 59 мин 😃от първоначално планираното излитане,  но така си изпусках свързващия полет и новия полет, за който получих мейл, че съм премаршрутирана беше на следващия ден (повече от 12ч закъснение в крайната дестинация спрямо първоначално планираното), което не ме устройваше, тъй като имах планирани и платени други дейности, който щях да пропусна и си купих нов билет на друга компания. 

  • 3 седмици по-късно ...
Публикувано:

Здравейте,

Моля за съвет относно полет с Азал. 
Накратко историята /копирам я от темата за Азал/:

Качихме се на самолета навреме, и нямаше никакви индикации за предстояща драма. Малко след това обаче усетихме удар и яка турбуленция на земята. Оказа се, че камиончето за чекирания багаж е счупило крилото на самолета. След като постояхме около час и половина в самолета, за да оценят щетите и да решат дали ще излетим, ни свалиха и чакахме до полунощ на летището, за да ни изпратят нов самолет. Дадоха ни по половин литър вода и толкова.

В 12:30 вечерта започна бординга /отново/. Качихме се, настанихме се, изслушахме инструктажа за безопасност и самолетът започна да рулира. И малко след това съобщиха, че трябва да се окаже медицинска помощ на пътник. Спряхме, оказаха помощ на жената и след това пък  трябвало да чакаме да заредят самолета с гориво. И така, както си бяхме в самолета на летището ни раздадоха храната и чакахме да ни заредят. После ни съобщиха, че на екипажа му изтекло работното време. Почакахме още около час да ги сменят. И пак не излитаме- причината била /отговор на стюардесата/, че нямало кой да разреши да излетим. И така в 6:20 часа, на 17 август излетяхме. И пристигнахме в 10:20 часа с около 20 часа закъснение.

________

Още докато бяхме в Баку пуснахме жалба до Азал. Днес пристигна отказ като те твърдят, че по вътрешния правилник на Азал, обезщетения не се дължат, когато има технически проблем, тъй като сигурността на пътниците е приоритет и се счита за извънредна ситуация.

Искам да попитам в случай, че компанията, която ни е нанесла щети не е от държава от ЕС как се процедира. Кой закон/регламент е в сила? Някой има ли опит в такава ситуация?

  • Шок 2
Публикувано:

това за полет откъде закъде се отнася? Ако не е тръгващ от ЕС регламента за обезщетения не важи, така че сте на милостта на Азал или азербайджанските закони

Публикувано:
преди 1 минута , neuromancer каза:

това за полет откъде закъде се отнася? Ако не е тръгващ от ЕС регламента за обезщетения не важи, така че сте на милостта на Азал или азербайджанските закони

От София за Баку беше полета

  • Харесвам 1
Публикувано:

ами и така да е, в случая изглежда, че виновен е летищния оператор... в такъв случай обезщетение не се дължи, така са ми отговаряли от Аероиск

понеже не е много сигурно кой точно е виновен, може да се пробвате, но не бих хранил големи надежди, ако няма някакво становище на регулатора ...

 

по принцип за компании от извън ЕС регламента важи само за полети тръгващи от ЕС,  но пак трябва да се установи кой е виновен за закъснението.

 

ПП предполагам, че самолета не се е движил и камиончето се е блъснало в него, а не обратното, затова предполагам, че вината е на летищния оператор. По принцип трябва някъде да има официално становище за такъв инцидент.

  • Харесвам 1
Публикувано:

То си има регламент и регулации, вътрешния им правилник няма нищо общо в случая. Въпреки, че не е по вина на авиокомпанията а на летищния оператор закъснението. Но пък авиокомпанията има застраховка, която би трябвало да покрива тези разходи за обещетения на пътниците. По всяка вероятност 261/2004 регламента не го хваща това, но адвокат би казал по добре.

Може да пишете на българското ГВА. Ако няма положителен резултат пробвайте с Аероиск или подобни

  • Харесвам 1
Публикувано:
1 minute ago, Branko said:

То си има регламент и регулации, вътрешния им правилник няма нищо общо в случая. Въпреки, че не е по вина на авиокомпанията а на летищния оператор закъснението. Но пък авиокомпанията има застраховка, която би трябвало да покрива тези разходи за обещетения на пътниците. По всяка вероятност 261/2004 регламента не го хваща това, но адвокат би казал по добре

Благодаря.

9 minutes ago, neuromancer said:

ами и така да е, в случая изглежда, че виновен е летищния оператор... в такъв случай обезщетение не се дължи, така са ми отговаряли от Аероиск

понеже не е много сигурно кой точно е виновен, може да се пробвате, но не бих хранил големи надежди, ако няма някакво становище на регулатора ...

 

по принцип за компании от извън ЕС регламента важи само за полети тръгващи от ЕС,  но пак трябва да се установи кой е виновен за закъснението.

 

ПП предполагам, че самолета не се е движил и камиончето се е блъснало в него, а не обратното, затова предполагам, че вината е на летищния оператор. По принцип трябва някъде да има официално становище за такъв инцидент.

Определено самолетът не се движеше, когато камиончето се блъсна в него.

Но и не ни предложиха да се откажем от полета.

Публикувано:

ами аз не съм чел официалното становище и не съм адвокат, просто в случая автоматичното обезщетение "поискай и ще получиш" няма да го има, ако ви се разправя на по-високо ниво се пробвайте

Публикувано:
преди 22 минути , Miladina каза:

Благодаря.

Определено самолетът не се движеше, когато камиончето се блъсна в него.

Но и не ни предложиха да се откажем от полета.

 Ако кодовете за закъснението, описани в системата на летището могат да са ви от полза, когато пускате някъде жалба , те са:

 

 

  • 81 (AT): ATC restriction en-route or capacity
  • Харесвам 1
Публикувано:
1 minute ago, Branko said:

 Ако кодовете за закъснението, описани в системата на летището могат да са ви от полза, когато пускате някъде жалба , те са:

 

 

 

  • 81 (AT): ATC restriction en-route or capacity

Много благодаря.

 

П.П. Не знам какво се случи на това пътуване, но преживяхме един куп простотии. Освен това 20 часово закъснение ми блокираха и акаунта в Букинг и не искат да ми го отблокират. Последната вечер решихме да се сБакуваме в бара в Хилтън, но имаха технически проблем и не се въртеше платформата, но го установихме след като поръчахме. И още по- дребни неща, с които ни се налагаше да се справяме в движение. Скоро изглежда няма да ходим в Баку.

  • Харесвам 3
Публикувано:

 Онзи ден слушах Александър Богоявленски по Дарик радио в рубриката "полетен план". Независимо дали е по вина на летищния оператор, авиокомпанията дължи обезщетение.

  Проблема е , началната точка не е ЕС.

Струва си да се пробваш за обезщетение.

Публикувано:
8 minutes ago, palioto said:

 Онзи ден слушах Александър Богоявленски по Дарик радио в рубриката "полетен план". Независимо дали е по вина на летищния оператор, авиокомпанията дължи обезщетение.

  Проблема е , началната точка не е ЕС.

Струва си да се пробваш за обезщетение.

Началната точка е ЕС. Полетът е София - Баку.

  • Харесвам 1
Публикувано:

Това няма как да мине за обезщетение по EC261. Пробвайте се, но това си е форсмажор, откъдето и да го погледнете.

 

преди 17 часа, palioto каза:

 Онзи ден слушах Александър Богоявленски по Дарик радио в рубриката "полетен план". Независимо дали е по вина на летищния оператор, авиокомпанията дължи обезщетение.

 

Само дето той говори за повреден багаж по вина на летищния оператор.

  • Харесвам 1
Публикувано:
преди 4 часа, yordanov каза:

Това няма как да мине за обезщетение по EC261. Пробвайте се, но това си е форсмажор, откъдето и да го погледнете.

 

Само дето той говори за повреден багаж по вина на летищния оператор.

Да ,прав си! Дано не съм заблудил ,Миладина.Този път го изслушах цялото и грешката е моя .Не можах  да прослушам целия разговор ,защото бях и на работа.

Публикувано:

Някой скоро занимавал ли се е с Италианците? Както върви в момента, освен ако не сменят самолета, ще тръгнем с голямо закъснение и ще изпуснем и свързващия полет. Мисълта ми е има ли смисъл да се занимавам директно с тях или направо през Аероиск? И ако има смисъл, как е най-удачно да се свържа с тях, че сайта им е доста бъгав.

  • 1 месец по-късно ...
Публикувано:

Здравейте,

 

Искам да попитам дали се дължи данък доход върху сумата за обезщетение при забавяне на полет над 3 часа? Според мен - да, но все пак да попитам.

Публикувано:
преди 10 минути , Stryper каза:

Здравейте,

 

Искам да попитам дали се дължи данък доход върху сумата за обезщетение при забавяне на полет над 3 часа? Според мен - да, но все пак да попитам.

 

Oбезщетението не е доход и не се дължи данък. Но от нашите данъчни всякакви изненади са възможни 🙂

  • Харесвам 4
Публикувано:

Е чак такива изненади дори и за тях са малко вероятни.

 

В Закона за данъците върху доходите на физическите лица има такова животно:  

 

 

Чл. 13. (1) Не са облагаеми:

бля бля бля бля 

13. обезщетенията за имуществени и неимуществени вреди, с изключение на обезщетенията за пропуснати ползи.

бля бля бля бля.

 

Естествено, ако креативно ги декларираш като нещо друго, ще ти вземат данък. 😉

  • Харесвам 2

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.