Прескочи до съдържание

Какви са правата ни на пътници съгласно Регламент 261/2004?


Препоръчани мнения

Публикувано:
преди 5 часа, Stryper каза:

Според мен - да

Във всеки случай печелиш специалната награда на НАП за най-съвестен данъкоплатец! :grin:

  • Харесвам 2
  • Смея се 8
Публикувано:
На 23.10.2024 г. в 18:55, Stryper каза:

Супер. Много благодаря!

Досега и грам нищо не съм декларирал, като си купих кола обаче сами ме попитаха. Така, че само когато изпъкваш тогава.

  • Харесвам 1
Публикувано:
На 6.08.2024 г. в 16:22, Topfly каза:

Това е добра новина, защото закъснение по технически причини означава, че авиокомпанията е виновна. Не предложиха ли веднага обезщетение?

Не предложиха, след което се опитах да се преборя със сайта на италианското ГВА но имаше проблем с регистрацията, та ги пуснах на Аероиск. След известно време и на Аероиск им отказаха от Уиз и следващата стъпка, Аероиск подаде съдебен иск. Та ще видим след колко време ще има резултат. Но след 3 месеца още чакам.

  • Харесвам 1
Публикувано: (редактирано)

Е, хубаво е да приемаме, че не винаги компенсацията по Регламента ще ни се усмихне. Аз даже още не съм се задействала пред държавния регулаторен орган. Нещо нямам хъс. Но съм доволна, че отлепих още един ден ваканция и се прибрах благополучно. Началото на седмицата от Уиз ми върнаха парите за храна и хотел след неколкократни имейли от тяхна страна, че са стартирали трансфера. Не съм ги тормозила по този въпрос, защото и това е натоварващо🙂.  Ощетена съм с 55€, защото оставих нещо да свърши и силния пол - да букне хотел, а той “под напрежение” 😉недогледал, че детето ни вече не е на 2 години /по подразбиране на платформата/. Та на място доплащахме директно на хотела. При 2 документа за плащане на настаняване, Уиз използваха да се измъкнат с тъпотия за косвени щети, но като че ли един път да се разправям в тази част на обезщетението ми стига🙂

… просто явно съм на етап други битки и цели.

Редактирано от ДиянаВ
  • Харесвам 4
Публикувано:

Нашата сага с Азал продължава /случаят е описан на предходната страница/.

Писахме на гва и те казаха, че имаме право на обезщетение. ГВА от своя страна поставят срок на Азал да платят, но азал не платиха, не писаха. Срокът изтече, писахме отново на гва, но десет дни- мълчание. Междувременно  Mytrip също ни съобщиха без да ги питаме, че имаме право на компенсация и ни пратиха линк за попълване на заявка.

И сега не знам как да процедираме. Да чакаме ли още гва или да действаме чрез Mytrip?

Някой да е имал подобен казус?

  • 1 месец по-късно ...
Публикувано:

Здравейте,

 

Къде мога да прочета до колко години след анулирания полет мога да претендирам за обещетение?

 

Икам да им го изпратя, защото си мисля че са три, а те отказват, защото било до 2 години. 

 

Благодаря за отделеното време.

 

Публикувано:
26 minutes ago, chochiani said:

Здравейте,

 

Къде мога да прочета до колко години след анулирания полет мога да претендирам за обещетение?

 

Икам да им го изпратя, защото си мисля че са три, а те отказват, защото било до 2 години. 

 

Благодаря за отделеното време.

 

Изглежда това не е точно определено в регламента и всяка държава в ЕС определя сама давността.Според тази статия  варира между 2 и 10 години :

 

https://www.click2refund.com/Blog/how-far-back-can-i-claim-a-flight-compensation-for-a-delayed-flight

  • Харесвам 1
Публикувано:
преди 30 минути , stanimir каза:

Изглежда това не е точно определено в регламента и всяка държава в ЕС определя сама давността.Според тази статия  варира между 2 и 10 години :

 

https://www.click2refund.com/Blog/how-far-back-can-i-claim-a-flight-compensation-for-a-delayed-flight

Много ти благодаря! 

  • Харесвам 1
Публикувано:

Може въпросът ми да не е на точното място, но ще съм благодарен за съвет.

Миналия ноември си взехме билети за Корея с LOT (като полетите бяха този октомври), обаче през booking.com (съответно gotogate). Взехме най-ниската тарифа, като добавихме два куфара. Получихме потвърждение, всичко беше точно. Естествено за една година поляците смениха 3 пъти часовете на полетите, но не беше нещо фатално - с по 10-15 минути. Gotogate всеки път ни пращаха потвърждение за промяната, всичко точно.

Идва денят на полета, отиваме на летището в Дюселдорф, даваме куфарите и агента ни казва: "Ама вие нямате включен багаж". Аз веднага вадя първото потвърждение за полетите още, понеже там си пише и за багажа, той гледа и вика: "Ама това са други часове". Намирам потвърждението за актуалните часове и хоп, изненада - там багаж нямало включен и аз не съм го видял. Накараха ни да платим по 90 евро на куфар и ни казаха да си ги търсим после от ЛОТ.

На летището във Варшава имахме 3 часа престой, та викам "Я да отида аз до някое гише на поляците и да помрънкам". Отивам аз, обяснявам му на този и той вика: "Да, виждам, че сте платили в Дюселдорф и не разбирам защо, тъй като аз виждам куфарите, че сте ги платили предварително. Ама сега ще ги оправя, за да не ви искат да плащате в Корея поне, когато се връщате" и ми изкара потвърждение, на което се виждаше, че сме платили. Ама то беше още онова с първите часове. На връщане в Корея наистина не ни искаха да плащаме.

Прибрахме се и съответно писах на ЛОТ, да ни върнат парите, понеже сме платили два пъти в случая. Те ми отговориха да се обърна към посредника, понеже те били издали билетите и не било в ЛОТ проблема. Обърнах се към готогейт, те съответно два пъти проверяваха и ми казаха: "Ами ние сме платили на ЛОТ, те трябва да се оправят". По принцип от началото на пандемията запазвах само директно през авиокомпанията, само за Корея и скоро за една Италия запазих през букинг, понеже цената беше мноооого изкушаваща (дори и с тези 180 евро, пак е по-ниска отколкото беше на сайта на ЛОТ). Ама въпросът ми е сега аз с кого и как да се разправям, кой би трябвало да е виновникът? Ако не е за тук темата, може да я преместим и в отделна тема.

Публикувано:

Пускай иск към КК, показваш първото плащане и казваш тука са ми взели пари пак. 

И квото стане.

Трудно е да се каже кой е преевал работата (май си ти), ама на мен ми се струва,че багажа е за резервация/пнр, това за времето е глупост. С това е трябвало да започнеш на летището с колкото голям шеф е нужно. 

Публикувано:
преди 4 часа, era123 каза:

Пускай иск към КК, показваш първото плащане и казваш тука са ми взели пари пак. 

И квото стане.

Трудно е да се каже кой е преевал работата (май си ти), ама на мен ми се струва,че багажа е за резервация/пнр, това за времето е глупост. С това е трябвало да започнеш на летището с колкото голям шеф е нужно. 

Аз със сигурност не съм, понеже съм си платил всичко както трябва.

Публикувано:
1 hour ago, ivailo_radev said:

Аз със сигурност не съм, понеже съм си платил всичко както трябва.

Не си? Идеята ми е, че трябваше да не се съгласяваш да плащаш пак. 

Публикувано:
2 hours ago, era123 said:

Не си? Идеята ми е, че трябваше да не се съгласяваш да плащаш пак. 

На теория е така , ама може и да гледаш с куфари в ръцете как самолета ти излита , а ти още се  разправяш с поредния мениджър.

Публикувано:

Аз бих пратила на  ЛОТ писмото на посредника, където казват, че всичко са платили на ЛОТ и да настоявам ЛОТ да ми върнат парите. Ако има възможност бих сложила в копие и посредника.

Публикувано:
40 minutes ago, stanimir said:

На теория е така , ама може и да гледаш с куфари в ръцете как самолета ти излита , а ти още се  разправяш с поредния мениджър.

То няма много масто за разправяне. Има черно на бяло, платен багаж за тази резервация. Толкоз. 

Имам стотици полети с чекиран багаж и сменени часове, през посредник. Както и всеки тук. 

Никога не е имало подробна мизерия. 

Някакъв неадекватен планктон казал "дай 180Е" и нашия човек дал. 

Публикувано:
преди 12 часа, era123 каза:

То няма много масто за разправяне. Има черно на бяло, платен багаж за тази резервация. Толкоз. 

Имам стотици полети с чекиран багаж и сменени часове, през посредник. Както и всеки тук. 

Никога не е имало подробна мизерия. 

Някакъв неадекватен планктон казал "дай 180Е" и нашия човек дал. 

Абе неадекватният планктон май не е бил толкова неадекватен, понеже си прегледах пощата. При една от всичките промени на часовете (както казах с някакви минути само), куфарите при едното потвърждение наистина са изчезнали. Та съм по-склонен да вярвам, че проблемът е при ЛОТ, ама не признават. А иначе специално на дюселдорфското летищет е такъв хаус, че изобщо не можех да си позволя с 2-годишно дете да блъфирам. Ако бях сам, най-вероятно щях да им кажа, че няма да платя, особено като се има предвид, че ми казаха, че може само с кредитна карта да се плати. И щях да гледам докъде могат да стигнат нещата.

Това, което направих, е да предам случая на Арбитражния съвет за въздухоплаване към немската федерална служба за правосъдие, което е малко като да го дам в България на ГВА. Те са бавни, ама да видим какъв ще е резултатът.

  • Харесвам 1
  • 2 седмици по-късно ...
Публикувано:

Не знам дали е за тук. Имам ли право на някаква компенсация в следния случай.

Миналата събота 07.12 полетът на WizzAir Пловдив - Лутън заради бурните ветрове кацна на летище Ист Мидланд в 18:18 (вместо 16:10 на Лутън).

Нямам представа дали са осигурили транспорт до Лутън и кога, защото аз си хванах веднага автобус до Лестър и оттам с National Express до Лондон.Само да вметна, успях да пътувам с билета Лутън Лондон.:yes: 

Та въпроса ми е, може ли да очаквам нещо при положение, че АК няма вина за закъснението/кацане на резервно летище?

Преполагам, че не, но да попитам.

 

 

Публикувано:

Естествено, че нямаш право на компенсация заради лошо време.

Би могло да поискаш да ти платят билета до Лондон, но не знам доколко ще имаш някакъв успех, ако те са организирали транспорт, пък ти не си обърнал внимание.

  • Харесвам 1
Публикувано:

Само да споделя развитието и да похваля Аероиск, че успяха да осъдят Уиз и да получа поне частично компенсация за забавеният полет. Вече са с по-високи такси вместо 20%, са 24 %, но си заслужава, когато авиокомпанията ви откаже полагащото се обезщетение според регламента. 

  • Харесвам 6
Публикувано:
преди 35 минути , Captain45 каза:

Само да споделя развитието и да похваля Аероиск, че успяха да осъдят Уиз и да получа поне частично компенсация за забавеният полет. Вече са с по-високи такси вместо 20%, са 24 %, но си заслужава, когато авиокомпанията ви откаже полагащото се обезщетение според регламента. 

Това за полета на 19 юли ли, когато стана сривът по летища, банки и т.н.?

Публикувано:

Сигурно е така. На мен за първи път ми се случва да закъснее полет и за първи път ползвам услугите на въпросната компания. Бях чел може би тук преди време, че възнаграждението им е 20 %, а когато пуснах иска вече беше 24 %. Но съм доволен от комуникацията с тях и за свършената работа. Макар, че Уиз ако бяха решили да удовлетворят моя иск към тях, нямаше да им се налага да водят съдебни дела.

преди 4 минути , ДиянаВ каза:

Това за полета на 19 юли ли, когато стана сривът по летища, банки и т.н.?

Не, на 2-ри август беше полета от Болоня за София. Не е имало проблеми с трафик или други глобални проблеми. Просто самолета за последните няколко полета преди да кацне в Болоня натрупа над 3 часа закъснение.

Един съфорумец ме светна как да гледам във Флай радар 24 предишните полети на самолета.

Публикувано:
преди 36 минути , Captain45 каза:

Не, на 2-ри август беше полета от Болоня за София.

Ясно, нещо съм се заблудила, че сме имали голямо закъснение на една и съща дата. Може би отказите на Уиз за двама ни са били по едно и също време.

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.