Прескочи до съдържание

Пътуване до Тромсьо, Норвегия


NikolaiRG

Препоръчани мнения

Публикувано: (редактирано)

В момента съм в полет DY381 Тромсьо - Осло на Norwegian. Има интернет на борда и дори е по-добър от хотелския. За съжаление има облаци, а и още не се е съмнало. Всъщност, днес ще видя слънцето за първи път от 5 дни зад полярния кръг.

 

GPS-ът също работи. Тук явно е раят.

Редактирано от NikolaiRG
  • Харесвам 26
Публикувано:

В момента съм в полет DY381 Тромсьо - Осло на Norwegian. Има интернет на борда и дори е по-добър от хотелския. За съжаление има облаци, а и още не се е съмнало. Всъщност, днес ще видя слънцето за първи път от 5 дни зад полярния кръг.

 

GPS-ът също работи. Тук явно е раят.

Дай малко подробности за пътуването.Тъкмо се чудим дали да не отиден догодина по това време точно до Tromso заради сиянието.

  • Харесвам 3
Публикувано:

И аз се интересувам от пътуването до Тромсьо. Планувам го през март и търся съмишленик.  ;)

  • Харесвам 3
Публикувано:

И аз се интересувам от пътуването до Тромсьо. Планувам го през март и търся съмишленик.  ;)

Това ми е първото пътуване съвсем сам. От таблет се пише трудно. Затова накратко. Моят маршрут е: Букурещи - Осло 167 лв. Преди това пренощувах в хотел Tripoli за 36 лв., защото мостът не ми вдъхва доверие с тези чести затваряния. От центъра до летището се пътува с автобус 783 на един крак за час. В 12.30 на Торп, където митничарите проверяват масово пристигащите и разпитват за подробности. Преди това си бях купил двупосоцен билет до Осло за Torp Expressen за 440 крони. Пътува се 2 часа. Автогарата е до жп гарата. Една обиколка на центъра и билет от автомат до централното летище. Служителите са много услужливи и ти вземат билет ако не се оправиш. После полет до Тромсьо. Там по нощите сглупих и взех специалния автобус, но не знаех откъде да взема градския и исках да спя най-накрая. Иначе градските автобуси се вземат от подземния паркинг, но спирката е чак към шосето. Билет може от шофьора, но от барчето на летището е с 14 крони по-евтин. Всичко в града е на един хвърлей. За полярните сияния си намерих едно тъмно място на баира, където има замръзнало езеро и там местните ходят да карат кънки. През деня скитах по баирите, но не са нищо особено. Много е урбанизирано и имат прекалено много заводи за такова хубаво място. Местните са изключителни хора.

Навръщане всичко е в обратен ред. За превръщане от крони в левове числото се дели на 5 или се дели на 10 и се умножава по 2. Това е за бързи сметки. Иначе: самолет до Осло и обратно 167 лв., до Тромсьо и обратно 400 лв., хотели в Тромсьо и Осло общо 1000 лв. за 7 дни, 100 лв. от Торп до Осло и обратно, плюс още стотина лв. за влак и автобус. Общо на човек излиза към 2500 лв. за 8 дни скитане.

Надявам се да съм бил полезен.

  • Харесвам 23
Публикувано: (редактирано)

Много благодаря! Сериозна цифра... 

 

P.S. То на майна си Райна :) Сега се навирам да чета повече...


Това ми е първото пътуване съвсем сам. От таблет се пише трудно. Затова накратко. Моят маршрут е: Букурещи - Осло 167 лв. Преди това пренощувах в хотел Tripoli за 36 лв., защото мостът не ми вдъхва доверие с тези чести затваряния. От центъра до летището се пътува с автобус 783 на един крак за час. В 12.30 на Торп, където митничарите проверяват масово пристигащите и разпитват за подробности. Преди това си бях купил двупосоцен билет до Осло за Torp Expressen за 440 крони. Пътува се 2 часа. Автогарата е до жп гарата. Една обиколка на центъра и билет от автомат до централното летище. Служителите са много услужливи и ти вземат билет ако не се оправиш. После полет до Тромсьо. Там по нощите сглупих и взех специалния автобус, но не знаех откъде да взема градския и исках да спя най-накрая. Иначе градските автобуси се вземат от подземния паркинг, но спирката е чак към шосето. Билет може от шофьора, но от барчето на летището е с 14 крони по-евтин. Всичко в града е на един хвърлей. За полярните сияния си намерих едно тъмно място на баира, където има замръзнало езеро и там местните ходят да карат кънки. През деня скитах по баирите, но не са нищо особено. Много е урбанизирано и имат прекалено много заводи за такова хубаво място. Местните са изключителни хора.
Навръщане всичко е в обратен ред. За превръщане от крони в левове числото се дели на 5 или се дели на 10 и се умножава по 2. Това е за бързи сметки. Иначе: самолет до Осло и обратно 167 лв., до Тромсьо и обратно 400 лв., хотели в Тромсьо и Осло общо 1000 лв. за 7 дни, 100 лв. от Торп до Осло и обратно, плюс още стотина лв. за влак и автобус. Общо на човек излиза към 2500 лв. за 8 дни скитане.
Надявам се да съм бил полезен.

 

 

P.P.S. Оказа се, че от Лондон имало директни полети до Tromsø  :O Сега вече ми навря здраво идеята в главата... Ще се радвам да споделиш и къде си отсядал, какво си правил - аз ако отида, сигурно също ще съм сама. Благодаря!

Редактирано от Гост
Публикувано: (редактирано)

 

 

P.P.S. Оказа се, че от Лондон имало директни полети до Tromsø  :O

Това са най-изгодните полети - има и по 80 евро двупосочен  :), но само в сряда

А от Бг до Лондон - варианти много

Редактирано от noshtna_ptica
  • Харесвам 3
Публикувано:

Това ми е първото пътуване съвсем сам. От таблет се пише трудно. Затова накратко. Моят маршрут е: Букурещи - Осло 167 лв. Преди това пренощувах в хотел Tripoli за 36 лв., защото мостът не ми вдъхва доверие с тези чести затваряния. От центъра до летището се пътува с автобус 783 на един крак за час. В 12.30 на Торп, където митничарите проверяват масово пристигащите и разпитват за подробности. Преди това си бях купил двупосоцен билет до Осло за Torp Expressen за 440 крони. Пътува се 2 часа. Автогарата е до жп гарата. Една обиколка на центъра и билет от автомат до централното летище. Служителите са много услужливи и ти вземат билет ако не се оправиш. После полет до Тромсьо. Там по нощите сглупих и взех специалния автобус, но не знаех откъде да взема градския и исках да спя най-накрая. Иначе градските автобуси се вземат от подземния паркинг, но спирката е чак към шосето. Билет може от шофьора, но от барчето на летището е с 14 крони по-евтин. Всичко в града е на един хвърлей. За полярните сияния си намерих едно тъмно място на баира, където има замръзнало езеро и там местните ходят да карат кънки. През деня скитах по баирите, но не са нищо особено. Много е урбанизирано и имат прекалено много заводи за такова хубаво място. Местните са изключителни хора.

Навръщане всичко е в обратен ред. За превръщане от крони в левове числото се дели на 5 или се дели на 10 и се умножава по 2. Това е за бързи сметки. Иначе: самолет до Осло и обратно 167 лв., до Тромсьо и обратно 400 лв., хотели в Тромсьо и Осло общо 1000 лв. за 7 дни, 100 лв. от Торп до Осло и обратно, плюс още стотина лв. за влак и автобус. Общо на човек излиза към 2500 лв. за 8 дни скитане.

Надявам се да съм бил полезен.

С предвижването ясно.Когато си на компютър пиши малко по-подробно за останалите неща.

Най-вече за сиянието-успя ли да го видиш,снимки.Другото което ме притеснява през ноември са продължителността на деня и температурите.Чета,че през ноември светлата част на деня в Трьомсо е около час.Какво друго може да се прави в тъмното?Гледам,че има турове по фиордите,но при положение,че е тъмно надали ще има какво да се види.За температурите пише,че са до -5градуса.В същото време на всички турове раздават свръхтопли дрехи за полярни условия.

Изобщо разкажи малко повече.Вижда се,че интересът е голям.

  • Харесвам 6
Публикувано:

Най-вече за сиянието-успя ли да го видиш,снимки.Другото което ме притеснява през ноември са продължителността на деня и температурите.Чета,че през ноември светлата част на деня в Трьомсо е около час.Какво друго може да се прави в тъмното?Гледам,че има турове по фиордите,но при положение,че е тъмно надали ще има какво да се види.За температурите пише,че са до -5градуса.В същото време на всички турове раздават свръхтопли дрехи за полярни условия.

 

 

И на мен ми е интересно. Защото 7 дни са много време - как успя да ги оползотвориш? Поздрави.

Публикувано: (редактирано)

И на мен ми е интересно. Защото 7 дни са много време - как успя да ги оползотвориш? Поздрави.

Не се оправям с цитиранията тук и отговарям на всички, въпреки че цитирам само Rainy.

Бяха само 5 дни. Останалите два ще ги прекарам в Осло. В Тромсьо сега се развиделява към 9, към 9.30 може да се приеме за ден, но си е полярна нощ - слънцето не се показва над хоризонта. Към 12.30 - 13.00 се смрачава чувствително, а в 14.30 може да се каже, че е тъмно. Е, звездите изгряват по-късно. Не е много студено, от -1 до 2 градуса, но вятърът е леден и пронизва. Особено ако чонек стои на едно място, да речем, дебне полярните сияния. Сияния не видях само тази сряда, 23.11. Най-добре се виждаше от самолета на отиване - точно както на снимките в интернет. Вчера гаф - видях по-силничко сияние и си казах да отида да вечерям и после на езерото, където е тъмно и се вижда най-добре. Когато отидох, ядец. Бяха дошли тънки облаци и край. Все пак считам мисията за изпълнена. Отидох заради сиянията. Иначе през деня докато човек поразгледа това-онова, се смрачава и в 14.00 ч. имаш чувството, че е към 18.00. Аз съм тип чучулига и никак не ми се излиза вечер, когато за мен е мъртво време. Местните също явно са на този принцип. Качих се и с лифта до отсрещния хълм, където имаше полярна буря и сняг, а в града нищо. Бях отседнал в хотел Smarthotel Tromso.

Редактирано от NikolaiRG
  • Харесвам 8
Публикувано: (редактирано)

 

P.P.S. Оказа се, че от Лондон имало директни полети до Tromsø :O

От днес има директен и от Франкфурт всяка събота! http://aeronews.ro/lufthansa-a-aterizat-la-350-km-de-cercul-polar-arctic-in-tromso/ Транспорта го обсъждахме наскоро в тази тема : http://magelanci.com/topic/7772-софия-тромсьо/ Редактирано от epetkov
  • Харесвам 3
  • 6 години по-късно ...
Публикувано:

Здравейте, кои са най-късметлийските месеци да се види сиянието? Пред купуване на билети съм и имам колебание между 4-7 февруари и 25-28 февруари 2024, като за втория период са по-евтини, но май вече към края на февруари сиянието по-рядко може да се види? Иначе цените на хотелите са що годе същите.

Публикувано:
преди 8 минути , Hakkâri Spor каза:

Здравейте, кои са най-късметлийските месеци да се види сиянието? Пред купуване на билети съм и имам колебание между 4-7 февруари и 25-28 февруари 2024, като за втория период са по-евтини, но май вече към края на февруари сиянието по-рядко може да се види? Иначе цените на хотелите са що годе същите.

Ходила съм февруари 2019 Бяхме се записали на един трип - 5 поредни вечери те водят на различни места на лов за сиянието. Имахме късмет и 5 вечери го видяхме, даже май аз едната вечер не отидох, че бях настинала и ми беше омръзнало да мръзна посред нощите. Преди нас е имало хора, които са седели по месец и въобще не са го видели, а  ние изкарахме късмет - даже в Тромсьо се виждаше, още първата вечер посред нощите, оставайки багажа в квартирата излязохме до езерото и го видях.

51041736_10212812675462478_2793671497841901568_n.jpg

  • Харесвам 9
  • Браво 3
Публикувано:
преди 16 часа, Hakkâri Spor каза:

Здравейте, кои са най-късметлийските месеци да се види сиянието? Пред купуване на билети съм и имам колебание между 4-7 февруари и 25-28 февруари 2024, като за втория период са по-евтини, но май вече към края на февруари сиянието по-рядко може да се види? Иначе цените на хотелите са що годе същите.

По-добре между края на септември и края на март. Нощта е по-дълга и слънчевата светлина е по-слаба, съответно няма да пречи. Аз ходих през ноември, когато слънцето се показваше към 9 сутринта и притъмняваше в 13.30 - 14.00. Сиянието видях още на отиване от самолета, а за всеки случай бях резервирал хотела за 5 дни, като си мислех, че все през някой от тях ще го видя. В моя случай сиянието беше всеки ден и времето беше ясно. В района има много тъмни места, които стават за наблюдение и няма нужда от трипове. Градският транспорт обикаля навсякъде из острова, а разстоянията стават и за ходене пеш. Аз си намерих едно езеро в средата, където местните се пързалят с кънки. От центъра се тръгва пеш нагоре през гробищата и няма начин да се пропусне. В северната част на острова има хълм, на който има нещо като сцена за представления през лятото и мястото е открито. Ако имате gps, става много лесно. Между другото, на живо сиянието не е като по снимките. Ако използвате обикновена снимачна техника, трябва да изсветлите след това снимките на компютър. Температурите са горе-долу като в България през този период, но влажността е по-висока и ако има вятър, студът става малко неприятен. Това не е проблем, ако се движите и не стоите на едно място.

  • Харесвам 8
  • Шок 1
Публикувано:

@Hakkâri Spor питаше дали ако отиде в началото или в края на февруари е по-вероятно да види, но мисля, че няма как да каже някой със сигурност. Едно от условията  да се види северното сияние е да е тъмно и в този смисъл колкото е по-кратък деня, толкова по голям е слота в който евентуално може да се появи и види. Но освен тъмнината са необходими и други условия и те дали ще случат, не се знае. В началото на февруари тъмната част от денонощието  е по-дълга отколкото в края февруари,  но дали другите условия ще са налице не е ясно. Както написа и @NikolaiRG целия период от септември до края на март го дават като подходящ, от там нататък е въпрос на късмет.

Публикувано:

Благодаря. Купих билети за началото на февруари. Дано има подходящи условия, да няма облаци и т.н. Останалото...е късмет 😉

  • Харесвам 3
Публикувано:
преди 4 часа, NikolaiRG каза:

Температурите са горе-долу като в България през този период, но влажността е по-висока и ако има вятър, студът става малко неприятен. Това не е проблем, ако се движите и не стоите на едно място.

Знам, че там е също покрай Гълфстрийма и температурите не са екстремни. И е по-добре там, отколкото в Кируна (Швеция), Рованиеми (Финландия), Мурманск (Русия) или някъде в Исландия или САЩ-Аляска... през февруари

Публикувано:
На 19.05.2023 г. в 7:23, NikolaiRG каза:

Температурите са горе-долу като в България през този период, но влажността е по-висока и ако има вятър, студът става малко неприятен. Това не е проблем, ако се движите и не стоите на едно място.

Аз не съм съгласна за влажността и температурата. Бях в началото на февруари и беше минус 20, но не беше толкова влажно, колкото в Бургас на +10 и студа не се усещаше толкова поради липса на вятър  😁 

Публикувано:
На 19.05.2023 г. в 10:49, Hakkâri Spor каза:

Знам, че там е също покрай Гълфстрийма и температурите не са екстремни. И е по-добре там, отколкото в Кируна (Швеция), Рованиеми (Финландия), Мурманск (Русия) или някъде в Исландия или САЩ-Аляска... през февруари

Недостатъка на Гълфстрийма е, че често е облачно и шанса за чисто небе е доста по-малък в сравнение с изброените други по-студени дестинации. До късмет е.

  • Харесвам 3
  • 1 година по-късно ...
Публикувано:

Ще използвам тази тема, за да дам малко информация на бъдещи пътуващи към Тромсьо през зимата. Срещнахме доста българи и явно северното сияние е станало доста популърно напоследък.

 

Как пътувахме:

 

Без да влизам в подробности, пътувахме по два различни начина. Едната част с Луфтханза, като билетите бяха около 500лв общо, купени лятото. Другата част от групата летяха с Уиз до Копенхаген и оттам с Norwegian до Тромсьо. На тях им излезе към 350лв. Но винаги има опция да изпуснете връзката, трябва да се внимава и всичко да е премерен риск. Мисля, че има и други врътки през Европа, но не съм ги следила внимателно.

 

Как се придвижвахме:

 

С автобуси. Свалете си приложението Svipper - там задавате начална и крайна точка, и директно купувате билетите. Важат за час и половина, като през това време можете да сменята транспорт без проблем. Ако мине контрола, показвате билета в телефона. За четири дни, никой не ни е проверил, но в Осло ни проверяваха доста често, така че може да е било въпрос на късмет. От летището към центъра вървят два автобуса - 40 и 42. За да ги хванете, излизате от главния вход на летището - пред вас ще се появи голям паркинг. Слизате по стълбите на подземния му етаж, вървите само направо през него, докато не стигнете улицата. Пресичате и спирката е от другата стана. Не оставайте от страната на паркинга - оттам автобусът ще се движи в обратната на центъра посока. Всичко се стига бързо и лесно, така че не се притеснявайте за ориентацията.

 

Къде отседнахме:

 

Skaret by Vander - https://maps.app.goo.gl/9L5notRdWJYeFkZ36. Това е апартхотел, което е супер, защото има малка кухня, където можете да си готвите. Локацията е идеална - в близост до няколко автобусни спирки, точно до пристанището и до главната улица, на 2 мин от голям супермаркет. В него има и топла витрина, като едно пилешко бутче струва 20 крони. По-евтино няма как да се нахраните. Беше изключително чисто и приятно, нямаме забележки.

 

Къде се хранехме:

 

Закусвахме в стаята, главно сандвичи, имахме и тостер. На ресторант бяхме в тези две локации - имат страхотни супи, препоръчвам с две ръце рибената супа. Това са ресторантите, цените са доста прилична като за Норвегия - Kosevarden  https://maps.app.goo.gl/8sWA6F8nP9ezr35U7 и Skarven Kro - https://maps.app.goo.gl/QZa6ZUQEsXWvzc188. Също препоръчвам яхния от елен и кит, както и рачешките кюфтенца. Извинявам се предварително на всички вегетарианци, вегани и защитници на животните. Тук пък има хотдог с еленско, цените са повече от добри и винаги има опашка - https://maps.app.goo.gl/13H66h8fPKG6vXTN6. Ако ви се пие кафе или топъл шоколад, препоръчвам тези места - Fint Kafe - https://maps.app.goo.gl/NpbSgc6ZwyFco1hX7, Smortorget - https://maps.app.goo.gl/JejCfwkee9wxLxjx7 и Koselig Kafe - https://maps.app.goo.gl/zH18u5Dchb4tY6B7A.

 

Какво видяхме:

 

Северното сияние - за да видите северното сияние ви трябват две неща - безоблачно небе и слънчева буря. Тъй като 2024 и 2025 е някакъв пик на слънчевите бури, не бих се тревожила за това. Безоблачното небе обаче е задължително. За по-голям шанс ви препоръчвам да се запишете на тур, който да ви заведе на такаво място, ако в Тромсьо времето не позволява. Има огромен набор от компании, които предлагат такива турове, като най-скъпите и най-известните са Chasing Lights. Тези копмании, обаче, ползват няколко буса, много хора и почти винаги водачите не са местни. Стойте далеч и от туровете с автобуси. Ние използвахме услугите на един местен гид - Jorgen. Много млад и нахъсан, роден и израстнал в Тромсьо - https://www.riseadventures.no/. Цената му е повече от добра, а обслужването беше страхотно. Заведе ни на точното място, успяхме да избягаме от облаците, запали ни огън, предложи два вида храна, носеше топли напитки, термо костюми и изобщо няма как да изразя с думи колко много се постара и колко сме доволни от него. Можете да следите какви са шансовете, както и да гледате небето в реално време с приложението Aurora (синьо-лилава иконка).

 

Косатки - отидохме и на тур с корабче до мястото, където в момента има косатки. И наистина - имаше доста. Ние бяхме с малко по-голям кораб, но не прекалено и не от много модерните електрически катамарани - https://www.getyourguide.com/tromso-l32375/tromso-whale-safari-with-ms-gabriele-t759601/ Това беше добър избор, защото уцелихме няколко места с по-силно вълнение, където определено имаше значение. Това, което ми направи впечатление е, че имаше и по-малки лодки от които скачаха хора в неопренови костюми, за да са във водата, когато косатките преминават в близост. С много смесени чувства съм към това изживяване, но има хора за всичко. За тези с морска болест - това не е за вас, не си губете времето. Имаше доста повръщащи, а пътят до косатките е около час и половина, два. В посока. Нещо, което не знаех и ни казаха - ако ви е лошо, яжте чипс. Това беше и единствената храна, която се продаваше на борда. Напитки също имаше, но бяха скъпи, така че си носете вие.

 

Полария - това е местната алтернатива на аквариум. Имат различни видове арктически риби, може да пипнете морските звезди и таралежи, както и да видите шоуто с тюлени. В момента храненията са в 10:30, 12:30 и 15:30ч. Пространството е доста ограничено, тъй като правят ремонт и разширение, но определено е интересно и има много интерактивни занимания за деца, а и за възрастни. Билетите важат за целия ден, така че може да влезете и да излезете по всяко време.

 

Tromsobadet - тове е местното СПА. През седмицата работи до 21ч, а през уикендите до 18ч. Имат и нощни сесии, но само в петък. На мен лично много ми хареса, защото имаше различни видове басейни с различна температура, скокове, водни пързалки, вълни и дори външна част. Оттам наблюдавахме как норвежците пристигат на ски след работа.

 

Magic Ice Bar - това е малък леден бар, който е повече като атракция, отколкото като истински бар. Вътре има ледени скулптури, ледени маси и пейки, както и питиета в ледени чаши. Температурата е -5 градуса и въпреки, че ви дават едно пончо за тази цел, едва ли може да се остане дълго. Като цяло ви предлагам да си вземете основния пакет за 300 крони, който включва една безплатна алкохолна (бяло вино със сок от боровинки) или безалкохолна напитка. Направете си няколко снимки, изпийте си питието и това е.

 

Какво не видяхме:

 

Полярният музей - видя ни се малък, а и сме ходили в Осло в музеят Фрам и знаем всичко за поляните експедиции на Амундсен.

 

Полярната катедрала - входът е платен, а и пише, че е красива, когато през стъклописите влиза слънце. За съжалаление, ние бяхме там в периода на полярните нощи, така че преценихме да пропуснем.

 

Още турове и прочие - когато разглеждах какви активности има през зимата, ми направи впечатление, че предлагат возене с кучешки впрягова и на еленски шейни. След малко повече четене по въпроса, се отказах и от двете. Кучешките впрягове са прекалено комерсиализирани, като на конвейр - возите се по една трасе, като писта за картинг. Едни идват, други чакат, трети си отиват. Не ми се стори като нещо забавно. За елените и шейните мнението ми е абсолютно същото, още повече че елени можете да видите много често покрай пътя.

 

Лифтът Fjellheisen - изглежда като много приятно място със супер гледки, но за съжаление времето ни се развали през последния ден, когато мислехме да се качим на него и се отказахме - при нулева видимост, просто не си заслужаваше. При други обстоятества, обаче, не бихме го пропуснали. Знам, че туристи често се качват там, за да наблюдават и северното сияние. Има и кафене с прилични цени (доколкото това е възможно).

 

Като цяло, мястото и изживяването много ми харесаха, но на мен ми харесва навсякъде, така че не мога да бъда критерий за никой. Времете не беше студено, даже бих казала, че беше доста меко - около и над нулата. С удовобствие бих се върнала в лятното полугодие, за да видя Тромсьо и на светло 🙂 Дано да съм била полезна и ако имате въпроси, питайте.

 

 

 

media_20241129_134208_616721426398980530.jpg

media_20241129_134208_2646058514005770815.jpg

media_20241129_134208_5063503082526614869.jpg

media_20241129_134208_6309565379329445833.jpg

media_20241129_134208_7606559341012858078.jpg

  • Харесвам 20
  • Благодаря 2
  • Браво 6
  • Смея се 1
Публикувано:
преди 2 часа, feel_the_rush каза:

От летището към центъра вървят два автобуса - 40 и 42.

 

 

 

media_20241129_134208_616721426398980530.jpg

media_20241129_134208_2646058514005770815.jpg

media_20241129_134208_5063503082526614869.jpg

media_20241129_134208_6309565379329445833.jpg

media_20241129_134208_7606559341012858078.jpg

Не само. И автобус 28 също. Аз пътувах с него и от летището до центъра, и обратно в последния ден. И освен, че прави връзка с центъра, а и отива до Тромсдален  (отвъд моста, където е Арктическата катедрала).

 

преди 2 часа, feel_the_rush каза:

 

Какво не видяхме:

Полярният музей - видя ни се малък, а и сме ходили в Осло в музеят Фрам и знаем всичко за поляните експедиции на Амундсен.

 

Полярната катедрала - входът е платен, а и пише, че е красива, когато през стъклописите влиза слънце. За съжалаление, ние бяхме там в периода на полярните нощи, така че преценихме да пропуснем.

 

Лифтът Fjellheisen - изглежда като много приятно място със супер гледки, но за съжаление времето ни се развали през последния ден, когато мислехме да се качим на него и се отказахме - при нулева видимост, просто не си заслужаваше. При други обстоятества, обаче, не бихме го пропуснали. Знам, че туристи често се качват там, за да наблюдават и северното сияние. Има и кафене с прилични цени (доколкото това е възможно).

 

 

 

 

media_20241129_134208_616721426398980530.jpg

media_20241129_134208_2646058514005770815.jpg

media_20241129_134208_5063503082526614869.jpg

media_20241129_134208_6309565379329445833.jpg

media_20241129_134208_7606559341012858078.jpg

Жалко, защото това са основните забележителности на Тромсьо. На всички магнити и картички е Арктическата катедрала. Най-северната протестантска катедрала в света. Платен вход, но не е скъпо. Иначе по време на полярното лято всяка вечер има органови концерти в полунощ.  Катедралата е интересна и отвън, и отвътре. А най-северната католическа катедрала в света е вътре, в самия град Тромсо, в центъра, безплатен вход, ходих два пъти.

 

Полярният музей и Арктическия музей са неща, които е добре да се посетят. Единият е в центъра и има интересни неща за Амундсен, входът не е скъп. Другият е в западния край на острова, но буквално за 15 мин. сте там с автобус (ако не се лъжа.. номер 38), доста добре оборудван, с много екстри на съврененната техника. Между него и спирката има гора, през която се минава за 5-6 мин. пеша. И спирката е на бряг с много красива гледка.

 

Лифтът Fjellheisen е скъпичък (беше към 420 крони, т.е. 40 евро), но отгоре.. гледката е един път. И въпреки че бях през деня (февруари месец, някъде по обяд), гледката отгоре е един път в живота, дето се казва. Абсолютно си струва. Беше пълно с хора. Не всеки ходи да гледа сиянието през нощта. Вижда се целият фиорд, има гледка и към град Тромсьо отгоре.

 

Аз лично бях с Уизеър и в двете посоки: София-Лутън-Тромсьо и обратно. Но най-добрият вариант е с Луфтханза, на една резервация, излиза към 180-200 евро двупосочен на определени дати.

 

 

  • Харесвам 4
Публикувано:
преди 10 минути , Hakkâri Spor каза:

 

 

Жалко, защото това са основните забележителности на Тромсьо. На всички магнити и картички е Арктическата катедрала. Най-северната катедрала в света. Платен вход, но не е скъпо. Иначе по време на полярното лято всяка вечер има органови концерти в полунощ.  Катедралата е интересна и отвън, и отвътре.

 

 

Както се изразява един много известен пътешественик - каквото искахме - видяхме, каквото не искахме - не видяхме. Не сме особени привърженици на катедралите, било то и най-северните, а музеят е повече известен с това, че е единственото нещо, което може да се види, отколкото с реалните си експозиции. Но, ако никога не сте били музеите в Осло, може и да ви е интересен.

  • Харесвам 5
  • Смея се 1
Публикувано:

моля да спрете със заяждането, излишно е

и не е нужно винаги да имаш последната дума

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.