Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

преди 2 часа, AlexandraKo каза:

Има ли, здравна застраховка, с покритие за Ковид, да включва евентуална карантина?

 

Покриващи Ковид има. Да включва карантина, не съм срещала.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 5 часа, AlexandraKo каза:

Има ли, здравна застраховка, с покритие за Ковид, да включва евентуална карантина?
Тестовете знам, че не ги включват.

 

преди 2 часа, Eti* каза:

Покриващи Ковид има. Да включва карантина, не съм срещала.

Току що прочетох статия на застрахователен брокер относно карантината и покритието и:

 

Screenshot 2021-03-23 at 10.27.51.png

  • Харесвам 9
Връзка към коментар
преди 2 минути , slujitel каза:

Много приказки и нищо конкретно. 

Ее ми те се рекламираха в тази статия 🙂

Идеята е че не всеки застраховател има такова покритие и трябва да се изисква да бъде включено ( при тези които го имат)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 6 минути , funny каза:

Ее ми те се рекламираха в тази статия 🙂

Идеята е че не всеки застраховател има такова покритие и трябва да се изисква да бъде включено ( при тези които го имат)

Кои са компаниите?

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 1 минута , slujitel каза:

Кои са компаниите?

Ако ги кажат отпада причината да се застраховаш през застрахователен брокер а не през компанията директно. Това имах в предвид под това че е рекламна статията.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 22 минути , slujitel каза:

Много приказки и нищо конкретно. 

Застрахователната полица е за определена стойност на потенциалното събитие и тя определя колко ще бъде платено.

За Тайланд бях чел, че искат застраховка /информацията едва ли е актуална/ с покритие 100 000 долара за лечение и/или  ХХ ХХХ долара за карантина.

В друга държава ще е друго, така покритието освен ще е за конкретна сума и  вероятно би могло да се договаря.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Дайте моля, тогава, да разнищим въпроса, кои ЗА предлагат застроховка и за карантина.

 

Звъннах ей сега в офиса на Евроинс - те НЕ застраховат за карантина.

 

Здравната им застраховка покрива болнично лечение, при случай на заболяване, но карантината  не.

 

Който ще ходи на Малдивите, те са направили здравна застраховка, специално за туристи и тя покрива и разходите, по карантиниране:

 

https://myallied.mv/type/inbound-allied/new?fbclid=IwAR1ZYIEoInNWBPQS42tUlTa5Rtv5CVMjv9tN5Dnj-RMz7W5sVW6d-IBt-A8

 

Застраховката се прави онлайн и е хубаво да я направите поне 2 дни по-рано. Ако е последния ден, преди да заминете, няма да ви допусне.

Това е съвет на Аметистчето.  @Ametist

 

 

  • Харесвам 11
Връзка към коментар
преди 7 часа, Дани Магелани каза:

И на мен Армеец не ми платиха нищо за април 2020 по Отмяна на пътуване за над 3000 лв. Компаниите щели да ми върнат парите или ваучери. А не се случи с всички разходи. 

С това се оправдаха от Армеец. Знаят, че няма да ги съдя, макар че имам право.

Нека да обясним с думи прости как действа тази застраховка. Покритието е за разходи свързани с пътуване, направени в определен период преди сключване на застраховката. Колкото по-далечно във времето е пътуването, толкова по-скъпа е самата застраховка, защото застрахователният риск да се случи покрито събитие е по-голям. При настъпване на покрито събитие, застрахованият е длъжен да уведоми застрахователя и да представи необходимите документи. Застрахователното обезщетение е сумата непокрита от отмененото пътуване. Ако става дума за самолетни билети - сумата представляваща невърнатата от авиокомпанията част от цената на билетите след извършена отмяна от страна на пътника. Ако е сума за предварително заплатени нощувки - застрахователят връща само невъзвръщаемата част от цената. Този принцип се прилага за всеки извършен разход. Тоест, активната страна в този процес отново е застрахованият, който трябва да извърши действия по отмяна на всички резервации и да представи пред застрахователя доказателство за получените суми. В случай, че се касае за невъзвръщаеми суми, обстоятелството се доказва със съответен документ. С две думи, след като сключиш застраховка "Отмяна на пътуването" и настъпи застрахователно събитие, добре е да извършиш посочените по-горе действия, вместо да чакаш застрахователят ей така на добра воля да ти възстанови пълната сума... 

  • Харесвам 9
  • Благодаря 1
  • Браво 1
Връзка към коментар
Преди 1 час, AlexandraKo каза:

Дайте моля, тогава, да разнищим въпроса, кои ЗА предлагат застроховка и за карантина.

Намерих тази клауза при Алианц Асистънт:

 

Screenshot 2021-03-23 at 13.18.45.png

 

Хубаво е да се знае и това :

 

Screenshot 2021-03-23 at 13.21.22.png

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Защо свободно се цитират имена на застрахователни агенти и компании, а пък се трият имена на туристически агенции, при това в този особен момент с 10-дневната задължителна карантина за връщане от Африка?

  • Харесвам 7
Връзка към коментар
Дани Магелани
преди 51 минути , Duke каза:

Нека да обясним с думи прости как действа тази застраховка. Покритието е за разходи свързани с пътуване, направени в определен период преди сключване на застраховката. Колкото по-далечно във времето е пътуването, толкова по-скъпа е самата застраховка, защото застрахователният риск да се случи покрито събитие е по-голям. При настъпване на покрито събитие, застрахованият е длъжен да уведоми застрахователя и да представи необходимите документи. Застрахователното обезщетение е сумата непокрита от отмененото пътуване. Ако става дума за самолетни билети - сумата представляваща невърнатата от авиокомпанията част от цената на билетите след извършена отмяна от страна на пътника. Ако е сума за предварително заплатени нощувки - застрахователят връща само невъзвръщаемата част от цената. Този принцип се прилага за всеки извършен разход. Тоест, активната страна в този процес отново е застрахованият, който трябва да извърши действия по отмяна на всички резервации и да представи пред застрахователя доказателство за получените суми. В случай, че се касае за невъзвръщаеми суми, обстоятелството се доказва със съответен документ. С две думи, след като сключиш застраховка "Отмяна на пътуването" и настъпи застрахователно събитие, добре е да извършиш посочените по-горе действия, вместо да чакаш застрахователят ей така на добра воля да ти възстанови пълната сума... 

Направих го. Получих отговор да си чакам пари или ваучери от ТА, АК и др. Пътуването ми се е провалило не защото съм боледувала или не ме е пуснал шефа, а заради отменени полети и круиз. Можех да взема болничен, че не бях много добре,но се опитах да съм коректна.

Застраховах се през октомври за пътуване през април. Получих от Армеец 0лв., а имам невъзстановени разходи. Загубих всякакво доверие в тях и не само аз. Явно не им пука, че им пада имиджа.

преди 41 минути , vino4erpec каза:

Защо свободно се цитират имена на застрахователни агенти и компании, а пък се трият имена на туристически агенции, при това в този особен момент с 10-дневната задължителна карантина за връщане от Африка?

Защото не им правя реклама, а напротив. Заострям ви вниманието.

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Според мен е добре да се разграничи застрахователно събитие, покрито от полицата и извънредно обстоятелство, което попада в съвсем различна графа. Както и да е, аз бих се снабдил с декларации от ТА и АК, че няма да възстановят ефективно заплатените суми и да ги представя пред ЗК. Със сигурност обаче има някакво изключващо отговорността условие по полицата, което дава възможност на ЗК да отказва изплащане на обезщетение. Въпреки това, много често преодолявам подобни първоначални откази с упорство и излагане на допълнителни аргументи...

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
Преди 1 час, Дани Магелани каза:

 

Защото не им правя реклама, а напротив. Заострям ви вниманието.

Ми то и туристическите агенции, както могат да бъдат рекламирани, така и оплюти - за заостряне на нечие внимание.... Както и да е, няма смисъл от глупави спорове!

  • Харесвам 6
Връзка към коментар
преди 3 часа, vino4erpec каза:

Защо свободно се цитират имена на застрахователни агенти и компании, а пък се трият имена на туристически агенции, при това в този особен момент с 10-дневната задължителна карантина за връщане от Африка?

Такова е правилото във форума. Щото, ще ни налазят ТА с безконечни реклами, добре сме си така:))

А застрахователите, не ни броят за нищо, Та я няма тази опасност:)))

Да не говорим, че не им правим реклама, в 9 от 10 случая се оплакваме, но те са ни необходими, защото сме самоорганизирани пътешественици.:)))

Ти си по-новичък, не знаеш: това е едно от правилата на форума, което не се коментира и всички, сме го приели отдавна.

  • Харесвам 12
Връзка към коментар
преди 14 часа, Дани Магелани каза:

И на мен Армеец не ми платиха нищо за април 2020 по Отмяна на пътуване за над 3000 лв.

Аз имах същия казус, с не проведена екскурзия през май 2020 и застраховка. Тогава застраховател обясни същото-че парите трябва да си получа от ТА, защото екскурзията не се е състояла един вид по тяхна вина(на ТА). Звъннах на застрахователя, където самата ТА имаше застраховка и оттам ми казаха, че ще се намесят само ако ТА обяви несъстоятелност и тогава ще върнат пари само, ако имам сключен договор за пътуване. Т. е. ако имам пари под формата на ваучер в тази агенция и тя обяви несъстоятелност, те горят, трябва да имам сключен договор с този ваучер. И аз периодично си сключвам договори за пътувания през 6 месеца в някакъв опит да си защитя парите. 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 7 часа, Duke каза:

Колкото по-далечно във времето е пътуването, толкова по-скъпа е самата застраховка

Това не е така. Това колко напред във времето е пътуването не е ценообразуващ фактор.

 

преди 6 часа, Дани Магелани каза:

Направих го. Получих отговор да си чакам пари или ваучери от ТА, АК и др. Пътуването ми се е провалило не защото съм боледувала или не ме е пуснал шефа, а заради отменени полети и круиз. Можех да взема болничен, че не бях много добре,но се опитах да съм коректна.

Ако пандемията е изключен по полицата риск, няма какво да се направи.

преди 40 минути , bobole4e каза:

ТА обяви несъстоятелност и тогава ще върнат пари само, ако имам сключен договор за пътуване.

Тук вече отиваме към съвсем друга застраховка - Професионална отговорност на туроператора и няма нищо общо с това дали имаш валидна застраховка Отмяна на пътуване или не. Проблемът при Професионалната отговорност е, че тя е с определен лимит и потърпевшите се обезщетяват по реда на постъпване на претенциите, до изчерпване на лимита. Лимитът се определя от годишния оборот на туроператора + дали извършва чартъри или не. Проблемът е, че застрахователите се отдръпнаха от тази застраховка, заради високия риск и в момента над 95% от всички застраховки Професионална отговорност на туроператора за сключени в две български застрахователни компании, които от години имат проблеми с ликвидността.

 

Дано да съм ви била полезна.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 12 минути , Eti* каза:

Тук вече отиваме към съвсем друга застраховка - Професионална отговорност на туроператора

Да, аз исках да акцентирам на ситуацията с ваучерите, защото ми се струва, че повечето не го знаят това-т.е. ако нямаш договор за пътуване,а само ваучери, тези пари не са защитени по никакъв начин при фалит на ТА.

Връзка към коментар
преди 45 минути , Eti* каза:

Това не е така. Това колко напред във времето е пътуването не е ценообразуващ фактор.

 

Напротив, ценообразуващ фактор е! Колкото по-дълго е времето до пътуването, толкова по-високо е трифното число:

Цитат

Застрахователната премия (цената на застраховката) зависи от застрахователната сума и дните от датата на сключване до края на пътуването. Застрахователната сума е в лева и се определя в зависимост от размера на цената за индивидуалното или групово пътуване, самолетните билети или хотелската резервация.

Вземат се предвид дните от сключване на полицата до края на пътуването, като според броя дни тарифното число расте. Полицата се сключва максимум до 5 дни след деня на  закупуване на билетите или резервацията за настаняване. До началната дата на пътуването трябва да остават не по-малко от 10 дни. Условията са по застраховка отмяна на пътуване на ЗАД "Армеец". На нас Армеец ни изплатиха обезщетение за билетите на Виетнамските авиолинии, след като катарците отмениха основните полети. Естествено, както и @Duke написа, трябваше да докажем, че виетнамците няма да ни възстановят нищо. Изпратихме имейл до Vietnam Airlines, като им обяснихме, че катарците отменят полета и няма как да използваме вътрешния, ако е възможно да ни възстановят сумата. Те естествено отказаха, като писаха, че сумата е невъзвръщаема. Препратихме имейла до Армеец, които уважиха претенцията ни и възстановиха сумата.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Точно се чудех къде да си изтипосам творението от днес и като видях, че коментирате ваучери, реших да е тук. Може да е полезно на някого 🙂  Това е моят мейл до ТА, от която купих круиз за MSC, който трябваше да е април 2020 г. Тогава получих ваучер, но си поисках сумата. Следващият мейл няма да е толкова любезен 🙂 

 

Здравейте,

 
с електронно съобщение, изпратено от мен на 22.06.2020 г. поисках да бъде подадено искане към круизната компания за възстановяване на заплатената от мен сума за неосъщественото круизно пътуване в общ размер на ..............BGN. Към момента все още не съм получила дължимата сума от Ваша страна. Предвид пандемичната обстановка в световен мащаб, множеството ограничения при пътуване и извършване на круизните пътувания не желая да ползвам издадения ваучер за круизно пътуване през 2021 г.
Освен това бих желала да Ви уведомя за следното:
През март 2020 г. Европейската комисия прие Тълкувателни насоки относно регламентите относно правата на пътниците в ЕС в контекста на развиващата се ситуация с COVID-19 и публикува Насоки относно правилата на ЕС за пакетните пътувания в контекста на COVID-19 на уебсайта на Комисията за мерките във връзка с коронавируса.
Круизите попадат в обхвата на законодателството на ЕС относно пакетните туристически пътувания и правата на пътниците, пътуващи по море или по вътрешни водни пътища. Съгласно действащите европейски регламенти и посочените насоки, както и съгласно декрет 34/20, после превърнат в закон (допълнен и обменен) н.77/20 /съгласно италианското законодателство, приложимо за MSC, в което са транспонирани действащите европейски регламенти и директиви/ издаденият ваучер подлежи на изплащане в брой. Също така правото на пътниците и туристите да получат възстановяване в брой беше потвърдено в Препоръката на Комисията от 13 май 2020 г. за предлагането на ваучери на пътниците и туристите като алтернатива на възстановяването на сумите, заплатени за отменени пакетни туристически и транспортни услуги в контекста на пандемията от COVID-19.
С оглед на изложеното Ви уведомявам още веднъж официално, че очаквам възстановяване на заплатената от мен сума за неосъщественото круизно пътуване в нормативно определения срок. Няколко приятели и познати, резервирали круизни пътувания чрез други туристически агенции и посредници, които бяха отменени заради пандемията, вече получиха заплатените от тях суми. 
 
Поздрави
  • Харесвам 8
  • Благодаря 1
  • Браво 1
Връзка към коментар
преди 2 часа, chandni каза:

Напротив, ценообразуващ фактор е! Колкото по-дълго е времето до пътуването, толкова по-високо е трифното число:

Вземат се предвид дните от сключване на полицата до края на пътуването, като според броя дни тарифното число расте. Полицата се сключва максимум до 5 дни след деня на  закупуване на билетите или резервацията за настаняване. До началната дата на пътуването трябва да остават не по-малко от 10 дни. Условията са по застраховка отмяна на пътуване на ЗАД "Армеец". На нас Армеец ни изплатиха обезщетение за билетите на Виетнамските авиолинии, след като катарците отмениха основните полети. Естествено, както и @Duke написа, трябваше да докажем, че виетнамците няма да ни възстановят нищо. Изпратихме имейл до Vietnam Airlines, като им обяснихме, че катарците отменят полета и няма как да използваме вътрешния, ако е възможно да ни възстановят сумата. Те естествено отказаха, като писаха, че сумата е невъзвръщаема. Препратихме имейла до Армеец, които уважиха претенцията ни и възстановиха сумата.

Добре, значи не при всички компании е ценообразуващ фактор. При компаниите, на които съм сравнявала условията, не е.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 11 часа, vino4erpec каза:

Защо свободно се цитират имена на застрахователни агенти и компании, а пък се трият имена на туристически агенции, при това в този особен момент с 10-дневната задължителна карантина за връщане от Африка?

И аз това искам да попитам. Но щом модератор го прави, явно е позволено (удивителен знак).

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 6 часа, Eti* каза:

Добре, значи не при всички компании е ценообразуващ фактор. При компаниите, на които съм сравнявала условията, не е.

@Eti*, по нагоре отговорих:

Това си е правило на форума, което не се коментира. Приели сме го и го спазваме.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 48 минути , AlexandraKo каза:

@Eti*, по нагоре отговорих:

Това си е правило на форума, което не се коментира. Приели сме го и го спазваме.

Благодаря ти. Сега ти прочетох мнението. Не ме разбирайте погрешно. В никакъв случай не смятам за удачно да се използват имена на туроператори.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Понеже няколко пъти вече се отваря темата защо може да се коментират и цитират директно застрахователни компании, а туристически агенции не, припомням, че това е заложено в условията за ползване на форума, с които всички ние сме се съгласили при регистрацията си тук.

  

На 23.02.2015 г. в 21:46, Георги каза:
  • Избраното име на профил не трябва да напомня имена на туристически фирми или други комерсиални компании в основната сфера на дискусия на форума. Например КокаКолаФен е допустимо, защото въпреки че съдържа името на комерсиална компания, не е пряко свързано с тематиката на форума, докато ТА_СусурлевоТурс е неприемливо.
  • Имате право в подписа си да сложите връзка към личния си блог или друг некомерсиален проект, както и връзка към комерсиален сайт и проект стига да не е свързан с тематиката на форума и да е личен или сте лично заети с него. Например, връзка към сайта на семейния ви бизнес за продажба на климатици е приемлив, но връзка към сайта на туристическа агенция или портал – недопустим. Забранени са връзки към сайтове, които предлагат пари срещу гледане на реклами.

 

Както виждате, забранено е обсъждането единствено на комерсиални компании, чиято дейност е пряко свързана с форума, т.е. пътешествията, тъй като в противен случай форумът ще се напълни с "мъртви души" - представители на различни туристически агенции, чието единствено мнение ще бъде "Аз бях на екскурзия в ХХХ с ТА YYYY. Всичко беше супер!" 

 

Ако спрем да споменаваме застрахователи, трябва да спрем да споменаваме и авиокомпании, хотели, рент-а-кар компании и да останем да си говорим общи приказики. И не, имената на ТА не се трият заради "особен момент" - винаги са били изтривани. Допуска се обсъждането на екскурзии и гидове единствено в чужбина, тъй като техен представител не би се регистрирал в друга държава, за да пуска измислени положителни оценки и да трупа дивиденти. 

 

На по-късен етап беше добавено и това към съществуващите условия:

 

  

На 8.10.2016 г. в 16:49, Георги каза:

Зачестяват случаите, в които току що регистрирани или доста пасивни потребители препоръчват разни продукти с връзка към тях. В конкретния случай говоря за куфарите. Мнения от типа на "аз си купих куфар от този сайт, доволен съм: връзка". 

 

Макар и да оценяваме споделената информация, ще ни извините за скептичността. Много от пишман онлайн предприемачите използват форумите за безплатна реклама, без да добавят някакво съдържание за форума, а просто връзка към сайтът, който са създали. Излишно е да казвам, че подобни методи нямат място тук.  

 

  • Харесвам 7
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   1 магеланец

    • Stefan
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.