Прескочи до съдържание

Air Berlin обявява несъстоятелност


Препоръчани мнения

Луфтханза иска да вземе около 90 от всичките 140 машини на Ер Берлин, за да ги ползва в дъщерното си дружество Eurowings. 

 

http://www.faz.net/aktuell/wirtschaft/unternehmen/alexander-dobrindt-lufthansa-soll-loewenanteil-von-air-berlin-uebernehmen-15155390.html?GEPC=s6

 

Редактирано от tch
Връзка към коментар

Явно обвиненията на Ryanair не са съвсем безпочвени

 

Lufthansa може да придобие 90 от 140-те самолета на фалиралата Air Berlin

Германската компания явно вече близо година тайно се е готвила за фалит на конкурента си

http://www.investor.bg/novini/346/a/lufthansa-moje-da-pridobie-90-ot-140-te-samoleta-na-faliralata-air-berlin-245027/

Връзка към коментар

airberlin files for insolvency | German Government offers support | airberlin & NIKI continues flight operations



 

airberlin has today filed to commence insolvency proceedings under self-administration at the local District Court (Amtsgericht) of Berlin-Charlottenburg, in order to continue with the restructuring process that is already underway.

The Federal German Government, Lufthansa and other partners are supporting airberlin in its restructuring efforts. The Federal Government is supporting airberlin with a bridging loan to maintain flight operations for the long-term.

This means:

• All flights operated by airberlin and NIKI will continue as planned
• The flight schedule remains valid
• Bookings remain valid
• All flights can still be booked

Negotiations with Lufthansa and other partners regarding the acquisition of business

units of airberlin are far advanced and highly promising. These negotiations may be
finalised shortly.


Thomas Winkelmann, CEO of airberlin: “We are working tirelessly to achieve the best
possible outcome for the company, our customers and employees, given the situation.”
The background of today’s announcement is the notification by Etihad that it no longer
intends to provide airberlin with financial support.

преди 19 минути , tch каза:

Тез самолети да не би да им ги подарят на Луфтханза? 

Не им ги подаряват, но ако без нормален търг с много участници им продадат самолетите и слотовете, Луфтханза много по лесно може да завземе пазарния дял на фалиралата авиокомпания.

Връзка към коментар

Реално докато собствениците на АБ са във владение, следва да се разпореждат с имуществото си, както намерят за добре. Освен, ако няма запор или нещо подобно. Ако ЛХ придобият самолети след това, вече ще е съмнително.

Връзка към коментар

 

преди 7 часа, Topfly каза:

Германската компания явно вече близо година тайно се е готвила за фалит на конкурента си

 

Нищо тайно няма, още миналата година Air Berlin им отдадоха на мокър лизинг около 40-50 самолета и обявиха, че ще имат по-тясно сътрудничество и за напред.

 

Ето новина от май месец: http://www.reuters.com/article/us-lufthansa-agm-idUSKBN1810Z5

Връзка към коментар
преди 11 минути , akair каза:

Реално докато собствениците на АБ са във владение, следва да се разпореждат с имуществото си, както намерят за добре. Освен, ако няма запор или нещо подобно. Ако ЛХ придобият самолети след това, вече ще е съмнително.

Не е точно така! Всяка сделка сделка която се извършва с фирма имаща господстващо пазарно положение трябва да се провери от Комисията за Защита на Конкуренцията дали не представлява непозволено концентриране на дейността и ограничаване на пазарната конкуренция. Това са много сложни и много сериозни проверки!

преди 13 минути , Георги каза:

 

Нищо тайно няма, още миналата година Air Berlin им отдадоха на мокър лизинг около 40-50 самолета и обявиха, че ще имат по-тясно сътрудничество и за напред.

Въпросът е какво се е целяло с тези сделки и не се е ли подготвяло поемането на пазарния дял на Air Berlin от Луфтхаза. Ако се е целяло непозволено от закона концентриране на търговска дейност от пазарен участник с господстващо пазарно положение, може да се окаже незаконно.

Връзка към коментар
преди 30 минути , Topfly каза:

Въпросът е какво се е целяло с тези сделки и не се е ли подготвяло поемането на пазарния дял на Air Berlin от Луфтхаза. Ако се е целяло непозволено от закона концентриране на търговска дейност от пазарен участник с господстващо пазарно положение, може да се окаже незаконно.

Тук вече влизаме в някакви теории, които не искам да коментирам. Само казвам, че няма нищо тайно и конспиративно, Луфтханза взеха доста самолети на Ер Берлин и открито заявяват интерес, включително с публични изказвания, срещи с Етихад в Абу Даби и т.н. доста преди да бъде обявена несъстоятелност. Дали е незаконно, не знам, материята е тежка. А Раянер по традиция бучат за абсолютно всичко, та не бих приел на доверие каквото излиза от тях също. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
2 hours ago, Topfly said:

Не е точно така! Всяка сделка сделка която се извършва с фирма имаща господстващо пазарно положение трябва да се провери от Комисията за Защита на Конкуренцията дали не представлява непозволено концентриране на дейността и ограничаване на пазарната конкуренция. Това са много сложни и много сериозни проверки!

За момента говорят за самолети. По същия начин ЛХ може да си купят самолети от Ербъс или някой лизингодател - кое е различното?

Съвсем отделна тема е дали ЛХ са в господстващо положение или не. Ако ЛХ иска да купи цялата АБ, тогава ще има проверки от антимонополните органи на ФРГ. Останалото е ирелевантно към момента.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 5 часа, akair каза:

За момента говорят за самолети. По същия начин ЛХ може да си купят самолети от Ербъс или някой лизингодател - кое е различното?

Съвсем отделна тема е дали ЛХ са в господстващо положение или не. Ако ЛХ иска да купи цялата АБ, тогава ще има проверки от антимонополните органи на ФРГ. Останалото е ирелевантно към момента.

Разликата е, че нито Ербъс, нито някой лизингодател ще може да достави на Луфтханза на веднъж точно необходимата бройка самолети в момента когато Air Berlin спре да оперира. Подобно купуване на  самолети ще помогне и купуването или автоматичното поемане на атрактивните слотовете на Air Berlin.

Това, че Луфтханза не купуват цялата авиокомпания, не означава че не нарушат закона. Антимонополното законодателство не важи само при купуването на юридически цяла авиокомпания. То важи и при прикрити сделки и дори и при органичен ръст. Има случаи, когато антимонополните органи задължават дадена компания достигнала до монополно или господстващо положение да си продаде част от дейността за да се запази конкуренцията на пазара.

Връзка към коментар
преди 7 часа, Георги каза:

Тук вече влизаме в някакви теории, които не искам да коментирам. Само казвам, че няма нищо тайно и конспиративно, Луфтханза взеха доста самолети на Ер Берлин и открито заявяват интерес, включително с публични изказвания, срещи с Етихад в Абу Даби и т.н. доста преди да бъде обявена несъстоятелност. Дали е незаконно, не знам, материята е тежка. А Раянер по традиция бучат за абсолютно всичко, та не бих приел на доверие каквото излиза от тях също. 

Луфханза няма как да вземе самолети и слотове тайно. Тези предварителни договорки обаче доста приличат на прикрит опит да вземат атрактивните активи на Air Berlin без конкуренция. Безспорно Ryanair бучат“ редовно и срещу много неща, но това не означава, че всичко е PR. Жалбата им срещу Малев например доведе до фалита на Малев. Не съм спец по антимонополно право, но съм склонен да приема аргументите на Ryanair, че германското правителство прави всичко възможно да защити интересите на Луфтханза. Ето какво казва Ryanair:

 

"All this is down to prevent Ryanair growing in Germany, but it won't stop us," Michael O'Leary told Reuters in a telephone interview on Wednesday.

 

But O'Leary is not convinced his airline is being given a fair chance.

"A merger will take Lufthansa from 68 percent to 95 percent of the German domestic market and from 47 percent to 60 percent control of the total German market, which would be in breach of every known competition threshold rule and guideline in Germany and the EU," O'Leary said.

He said Alitalia's insolvency was being done on a fairer basis, with rival airlines being invited to submit offers.

"That's the process they should be going through with Air Berlin," he said.

When asked if Ryanair could bid for Air Berlin assets, he said he expected a deal would go through too quickly to give Ryanair a chance to bid and that only unattractive airport slots would be offered up.

"There's nothing to bid for, it's a ready-up," he said. "We will continue to grow, we're still buying more aircraft. But we will struggle to get slots, to base more aircraft in airports like Frankfurt, Berlin, Munich."

 

http://www.reuters.com/article/us-air-berlin-lufthansa-ryanair-idUSKCN1AW1DC?il=0

 

Целят случай не ми изглежда само “бучене“ след като в Италия не “бучат“, а напротив дават за пример Alitalia, като коректна процедура.

 

 

Връзка към коментар
1 hour ago, Topfly said:

Разликата е, че нито Ербъс, нито някой лизингодател ще може да достави на Луфтханза на веднъж точно необходимата бройка самолети в момента когато Air Berlin спре да оперира. Подобно купуване на  самолети ще помогне и купуването или автоматичното поемане на атрактивните слотовете на Air Berlin.

Това, че Луфтханза не купуват цялата авиокомпания, не означава че не нарушат закона. Антимонополното законодателство не важи само при купуването на юридически цяла авиокомпания. То важи и при прикрити сделки и дори и при органичен ръст. Има случаи, когато антимонополните органи задължават дадена компания достигнала до монополно или господстващо положение да си продаде част от дейността за да се запази конкуренцията на пазара.

Кое налага съждението, че получаването на самолети от ЛХ е "точен момент"?  Връзката на самолети и слотове е сериозна спекулация. А останалото си е размисли върху спекулацията. ЛХ декларира, че купува самолети. За какво са им, си е тяхна работа - може да разширяват дейността на Eurowings, може да сменят остарели машини на някое подразделение (ербъсите на Остриън са на по 20+ години, самите ЛХ имат доста стари машини от семейството А320 - стари да се чете като на много цикли и часове), ... АБ са притиснати и ще са склонни да ги дадат на "добри" цени.

ПанАм е "оглозгана" при фалита си по начин, който може и да сполети АБ - различните компании купуват различни ценности - една купува машини, друга слотове, трета колички за багаж, четвърта права за опериране по някои международни линии, ...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 12 минути , akair каза:

Кое налага съждението, че получаването на самолети от ЛХ е "точен момент"?  Връзката на самолети и слотове е сериозна спекулация. А останалото си е размисли върху спекулацията. ЛХ декларира, че купува самолети.

Прочете ли горе какво пише Ryanair?

 

" When asked if Ryanair could bid for Air Berlin assets, he said he expected a deal would go through too quickly to give Ryanair a chance to bid and that only unattractive airport slots would be offered up.

"There's nothing to bid for, it's a ready-up," he said. "

 

Демек според Майкъл О'Лиъри атрактивните слотове вече де факто са изтъргувани и в деня който Air Berlin спре дейността Lufthansa ще може да продължи да лети от най-атрактивните им слотове с осигурени самолети от Air Berlin. Това не ти ли прилича на нагласена сделка?

Ако след сделката Луфтханза увеличи пазарния си дял при вътрешните полети до 95%, а на целия германски пазар до 60% не е ли повод за сериозно съмнение, че конкуренцията ще бъде ограничена?

 

 

Връзка към коментар

Да, така е ЛХ ще заеме сериозен дял във вътрешните полети и ще остане напрактика без конкуренция. Дали и какви условия ще им наложи анти-монополната структура е друг въпрос. Но какво очакваш след като немското правителство даде 150 милиона евро, за да не блокира стотици хиляди пътници на земята да даде активите на компанията на някого извън Германия ли?

 

Връзка към коментар
преди 20 минути , tch каза:

Да, така е ЛХ ще заеме сериозен дял във вътрешните полети и ще остане напрактика без конкуренция. Дали и какви условия ще им наложи анти-монополната структура е друг въпрос. Но какво очакваш след като немското правителство даде 150 милиона евро, за да не блокира стотици хиляди пътници на земята да даде активите на компанията на някого извън Германия ли?

 

Ясно е, че всеки си върши работата и вероятно Луфтханза и германското правителство си имат добри адвокати, но дори и германското правителство не е всесилно в ЕС. Добър пример е за това когато искаха да въведат първо винетки за чужденци, а след това винетки за всички, но с компенсация за германцките шофьори и Брюксел ги скастри и в двата случая. Ще видим в този случай колко добре са си подготвили домашното.

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 2
Връзка към коментар
4 hours ago, Topfly said:

Прочете ли горе какво пише Ryanair?

 

" When asked if Ryanair could bid for Air Berlin assets, he said he expected a deal would go through too quickly to give Ryanair a chance to bid and that only unattractive airport slots would be offered up.

"There's nothing to bid for, it's a ready-up," he said. "

 

Демек според Майкъл О'Лиъри атрактивните слотове вече де факто са изтъргувани и в деня който Air Berlin спре дейността Lufthansa ще може да продължи да лети от най-атрактивните им слотове с осигурени самолети от Air Berlin. Това не ти ли прилича на нагласена сделка?

Ако след сделката Луфтханза увеличи пазарния си дял при вътрешните полети до 95%, а на целия германски пазар до 60% не е ли повод за сериозно съмнение, че конкуренцията ще бъде ограничена?

 

 

МОЛ е МОЛ и си върти неговото шоу. Всички много му се радваме, но е ясно, че следва неговите изказвания да не се четат безкритично. Дискусията в Лайнърса е доста подробна. Например:

Quote

Ryanair is ..hm... is bending the truth, to put it politely. In fact, the court has appointed two lawyers as administrators, namely Frank Kebekus and Lucas Flöther. Both had been proposed by airberlin's creditors.

Quote

FR are free to put a bid on the table for AB or parts thereof, just like U2 are (allegedly) doing. Instead, they're going about their usual PR tactics of not actually doing anything about the business at hand but being very vocal about how unfairly they are being treated.

Само времето ще покаже кой какво ще вземе от "пая".

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Милите на клиентите изгоряха :( и представител на Луфтханза обяснява каква ще е точно процедурата за Air Berlin все едно те са във владение...

 

Air Berlin отложи обявяването на шестмесечните си резултати

Lufthansa има интерес към по-голямата част от флотилията на превозвача

Air Berlin отложи обявяването на шестмесечните си резултати

Втората по големина германска авиокомпания Air Berlin отложи обявяването на шестмесечните си резултати, които се очакваха днес, след като във вторник започна процедура по неплатежоспособност, предаде DPA.

Говорител на компанията посочи, че данните трябва да бъдат преразгледани с оглед на последните събития.

 

Air Berlin започна тази седмица процедура по обявяване на фалит, след като основният ѝ акционер Etihad от Обединените арабски емирства (ОАЕ) спря финансирането ѝ. Германското правителство ѝ предостави мостов кредит от 150 милиона евро, за ѝ помогне да продължи дейността си за около три месеца.

По закон Air Berlin трябва да обяви финансовите си резултати до 2 октомври.

Междувременно най-големият авиопревозвач в страната Lufthansa изрази интереса си да купи голяма част от активите на фалиралата авиокомпания. 

Първият официален кръг от преговорите за продажбата ще бъде проведен днес с Lufthansa, а след това ще се включат други потенциални кандидати, съобщи представителка на синдикатите, цитирана от Ройтерс. Другите заинтересовани ще бъдат поканени за разговори след това и тогава ще бъде съставен цялостен пакет, казва вицепрезидентът на Lufthansa  Кристине Беле, която представлява синдиката ver.di в надзорния съвет на компанията.

Междувременно стана ясно, че кризата в компанията ще засегне и клиентите, които събират „мили“ за бонус пътувания. Всички събрани бонус точки вече няма да важат, пише таблоидът Bild.

Клиентите няма да могат да разменят своите „мили“ за безплатни продукти, като например куфари. Закрит е онлайн магазинът, а и самата авиокомпания вече не предлага официално тази екстра.  

 

http://www.investor.bg/evropa/334/a/air-berlin-otloji-obiaviavaneto-na-shestmesechnite-si-rezultati-245097/

Връзка към коментар
Преди 1 час, tch каза:

Да се хванем на бас, че дори няма да подадър оферта? Какво ще ги правят тия Еърбъси, ако хипотетично я купят?

При AlItalia подадоха една необвързваща оферта при положение, че са с още по разнообразен самолетен парк. Не забравяй, че Ryanair са най-голямата авиокомпания в Европа и все по трудно ще им е да растат органично. Искат или не искат ще трябва и да купуват конкуренти.

Сериозен проблем пред ръста на Ryanair е липсата на свободни слотове на много летища. Тези слотове могат да бъдат придобити единствено от конкурент.

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Покупката на една а/к от друга не означава непременно заличаване на бранда или уеднаквяване на флотата (флотилията?). МОЛ има ноу-хау как една компания да бъде оптимизирана (и като последица - печеливша). А и напоследък има тренд една компания да притежава много и различни брандове (напр ИАГ, КЛ/АФ, ЛХ Груп, ...).

Според мен по-голям препъни камък за него ще са профсъюзите, но  само времето ще покаже какво ще стане.

Връзка към коментар

Раян ако придобият някоя "нормална" авиокомпания ще трябва да продължат да я развиват като такава. В противен случай значи, че трябва да разпродадът и уеднаквят флотилията и най-вече  да накарат служителите да предподпишат на новите условия, като самонаети и без всякакви профсъюзи зад гърба им. Крайно трудна задача.

Връзка към коментар

Lufthаnѕа, нaй-гoлeмият aвиoпpeвoзвaч в Гepмaния, щe зaĸyпи 90 caмoлeтa oт бaнĸpyтиpaлaтa Аіr Веrlіn, cъoбщи Rеutеrѕ, пoзoвaвaйĸи ce нa cвoи изтoчници. Oбeĸт нa интepec e и пo-мaлĸaтa aвиoлиния Nіkі, бaзиpaнa в Aвcтpия.

 

Πpeдлoжeниeтo e нa cтoйнocт няĸoлĸo cтoтици милиoнa eвpo, нo нe ce yтoчнявa ĸoлĸo тoчнo.

 

38 oт caмoлeтитe, ĸoитo ĸoмпaниятa иcĸa дa пpидoбиe, вeчe лeтят зa Lufthаnѕа c нeйн eĸипaж пoд cпopaзyмeниe c Аіr Веrlіn.

 

Бюджeтнaтa aвиoлиния пoдaдe дoĸyмeнти зa фaлит нa 15 aвгycт т.г., cлeд ĸaтo Еtіhаd Аіrwауѕ oттeгли финaнcoвaтa cи пoдĸpeпa. Компанията обяви в официално съобщение, че вече е договорено германското правителство да предостави заем, благодарение на който всички полети да могат да се изпълняват без проблем.

 

Ocвeн c Lufthаnѕа, paзгoвopи зa paзпpoдaжбa нa имyщecтвo ce вoдят и c дpyги ĸoмпaнии.

 

Компанията опитваше да извърши преструктуриране, за да намали загубите, които търпи от година.

 

Дeн cлeд oбявявaнeтo нa фaлитa видя конспирация във фалита и дори подаде оплакване до властите в Германия и Европейския съюз, като заподозря, че крайната цел е да се спре експанзията й в страната.

 

768x432.jpg

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.