tch Публикувано: 17 август, 2017 Автор Сподели Публикувано: 17 август, 2017 (редактирано) Луфтханза иска да вземе около 90 от всичките 140 машини на Ер Берлин, за да ги ползва в дъщерното си дружество Eurowings. http://www.faz.net/aktuell/wirtschaft/unternehmen/alexander-dobrindt-lufthansa-soll-loewenanteil-von-air-berlin-uebernehmen-15155390.html?GEPC=s6 Редактирано 17 август, 2017 от tch Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 17 август, 2017 Сподели Публикувано: 17 август, 2017 Явно обвиненията на Ryanair не са съвсем безпочвени Lufthansa може да придобие 90 от 140-те самолета на фалиралата Air Berlin Германската компания явно вече близо година тайно се е готвила за фалит на конкурента си http://www.investor.bg/novini/346/a/lufthansa-moje-da-pridobie-90-ot-140-te-samoleta-na-faliralata-air-berlin-245027/ Връзка към коментар
tch Публикувано: 17 август, 2017 Автор Сподели Публикувано: 17 август, 2017 преди 10 минути , Topfly каза: Явно обвиненията на Ryanair не са съвсем безпочвени Тез самолети да не би да им ги подарят на Луфтханза? 1 Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 17 август, 2017 Сподели Публикувано: 17 август, 2017 airberlin files for insolvency | German Government offers support | airberlin & NIKI continues flight operations airberlin has today filed to commence insolvency proceedings under self-administration at the local District Court (Amtsgericht) of Berlin-Charlottenburg, in order to continue with the restructuring process that is already underway. The Federal German Government, Lufthansa and other partners are supporting airberlin in its restructuring efforts. The Federal Government is supporting airberlin with a bridging loan to maintain flight operations for the long-term. This means: • All flights operated by airberlin and NIKI will continue as planned • The flight schedule remains valid • Bookings remain valid • All flights can still be booked Negotiations with Lufthansa and other partners regarding the acquisition of business units of airberlin are far advanced and highly promising. These negotiations may be finalised shortly. Thomas Winkelmann, CEO of airberlin: “We are working tirelessly to achieve the best possible outcome for the company, our customers and employees, given the situation.” The background of today’s announcement is the notification by Etihad that it no longer intends to provide airberlin with financial support. преди 19 минути , tch каза: Тез самолети да не би да им ги подарят на Луфтханза? Не им ги подаряват, но ако без нормален търг с много участници им продадат самолетите и слотовете, Луфтханза много по лесно може да завземе пазарния дял на фалиралата авиокомпания. Връзка към коментар
akair Публикувано: 17 август, 2017 Сподели Публикувано: 17 август, 2017 Реално докато собствениците на АБ са във владение, следва да се разпореждат с имуществото си, както намерят за добре. Освен, ако няма запор или нещо подобно. Ако ЛХ придобият самолети след това, вече ще е съмнително. Връзка към коментар
Георги Публикувано: 17 август, 2017 Сподели Публикувано: 17 август, 2017 преди 7 часа, Topfly каза: Германската компания явно вече близо година тайно се е готвила за фалит на конкурента си Нищо тайно няма, още миналата година Air Berlin им отдадоха на мокър лизинг около 40-50 самолета и обявиха, че ще имат по-тясно сътрудничество и за напред. Ето новина от май месец: http://www.reuters.com/article/us-lufthansa-agm-idUSKBN1810Z5 Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 17 август, 2017 Сподели Публикувано: 17 август, 2017 преди 11 минути , akair каза: Реално докато собствениците на АБ са във владение, следва да се разпореждат с имуществото си, както намерят за добре. Освен, ако няма запор или нещо подобно. Ако ЛХ придобият самолети след това, вече ще е съмнително. Не е точно така! Всяка сделка сделка която се извършва с фирма имаща господстващо пазарно положение трябва да се провери от Комисията за Защита на Конкуренцията дали не представлява непозволено концентриране на дейността и ограничаване на пазарната конкуренция. Това са много сложни и много сериозни проверки! преди 13 минути , Георги каза: Нищо тайно няма, още миналата година Air Berlin им отдадоха на мокър лизинг около 40-50 самолета и обявиха, че ще имат по-тясно сътрудничество и за напред. Въпросът е какво се е целяло с тези сделки и не се е ли подготвяло поемането на пазарния дял на Air Berlin от Луфтхаза. Ако се е целяло непозволено от закона концентриране на търговска дейност от пазарен участник с господстващо пазарно положение, може да се окаже незаконно. Връзка към коментар
Георги Публикувано: 17 август, 2017 Сподели Публикувано: 17 август, 2017 преди 30 минути , Topfly каза: Въпросът е какво се е целяло с тези сделки и не се е ли подготвяло поемането на пазарния дял на Air Berlin от Луфтхаза. Ако се е целяло непозволено от закона концентриране на търговска дейност от пазарен участник с господстващо пазарно положение, може да се окаже незаконно. Тук вече влизаме в някакви теории, които не искам да коментирам. Само казвам, че няма нищо тайно и конспиративно, Луфтханза взеха доста самолети на Ер Берлин и открито заявяват интерес, включително с публични изказвания, срещи с Етихад в Абу Даби и т.н. доста преди да бъде обявена несъстоятелност. Дали е незаконно, не знам, материята е тежка. А Раянер по традиция бучат за абсолютно всичко, та не бих приел на доверие каквото излиза от тях също. 2 Връзка към коментар
akair Публикувано: 17 август, 2017 Сподели Публикувано: 17 август, 2017 2 hours ago, Topfly said: Не е точно така! Всяка сделка сделка която се извършва с фирма имаща господстващо пазарно положение трябва да се провери от Комисията за Защита на Конкуренцията дали не представлява непозволено концентриране на дейността и ограничаване на пазарната конкуренция. Това са много сложни и много сериозни проверки! За момента говорят за самолети. По същия начин ЛХ може да си купят самолети от Ербъс или някой лизингодател - кое е различното? Съвсем отделна тема е дали ЛХ са в господстващо положение или не. Ако ЛХ иска да купи цялата АБ, тогава ще има проверки от антимонополните органи на ФРГ. Останалото е ирелевантно към момента. 2 Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 18 август, 2017 Сподели Публикувано: 18 август, 2017 преди 5 часа, akair каза: За момента говорят за самолети. По същия начин ЛХ може да си купят самолети от Ербъс или някой лизингодател - кое е различното? Съвсем отделна тема е дали ЛХ са в господстващо положение или не. Ако ЛХ иска да купи цялата АБ, тогава ще има проверки от антимонополните органи на ФРГ. Останалото е ирелевантно към момента. Разликата е, че нито Ербъс, нито някой лизингодател ще може да достави на Луфтханза на веднъж точно необходимата бройка самолети в момента когато Air Berlin спре да оперира. Подобно купуване на самолети ще помогне и купуването или автоматичното поемане на атрактивните слотовете на Air Berlin. Това, че Луфтханза не купуват цялата авиокомпания, не означава че не нарушат закона. Антимонополното законодателство не важи само при купуването на юридически цяла авиокомпания. То важи и при прикрити сделки и дори и при органичен ръст. Има случаи, когато антимонополните органи задължават дадена компания достигнала до монополно или господстващо положение да си продаде част от дейността за да се запази конкуренцията на пазара. Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 18 август, 2017 Сподели Публикувано: 18 август, 2017 преди 7 часа, Георги каза: Тук вече влизаме в някакви теории, които не искам да коментирам. Само казвам, че няма нищо тайно и конспиративно, Луфтханза взеха доста самолети на Ер Берлин и открито заявяват интерес, включително с публични изказвания, срещи с Етихад в Абу Даби и т.н. доста преди да бъде обявена несъстоятелност. Дали е незаконно, не знам, материята е тежка. А Раянер по традиция бучат за абсолютно всичко, та не бих приел на доверие каквото излиза от тях също. Луфханза няма как да вземе самолети и слотове тайно. Тези предварителни договорки обаче доста приличат на прикрит опит да вземат атрактивните активи на Air Berlin без конкуренция. Безспорно Ryanair “бучат“ редовно и срещу много неща, но това не означава, че всичко е PR. Жалбата им срещу Малев например доведе до фалита на Малев. Не съм спец по антимонополно право, но съм склонен да приема аргументите на Ryanair, че германското правителство прави всичко възможно да защити интересите на Луфтханза. Ето какво казва Ryanair: "All this is down to prevent Ryanair growing in Germany, but it won't stop us," Michael O'Leary told Reuters in a telephone interview on Wednesday. But O'Leary is not convinced his airline is being given a fair chance. "A merger will take Lufthansa from 68 percent to 95 percent of the German domestic market and from 47 percent to 60 percent control of the total German market, which would be in breach of every known competition threshold rule and guideline in Germany and the EU," O'Leary said. He said Alitalia's insolvency was being done on a fairer basis, with rival airlines being invited to submit offers. "That's the process they should be going through with Air Berlin," he said. When asked if Ryanair could bid for Air Berlin assets, he said he expected a deal would go through too quickly to give Ryanair a chance to bid and that only unattractive airport slots would be offered up. "There's nothing to bid for, it's a ready-up," he said. "We will continue to grow, we're still buying more aircraft. But we will struggle to get slots, to base more aircraft in airports like Frankfurt, Berlin, Munich." http://www.reuters.com/article/us-air-berlin-lufthansa-ryanair-idUSKCN1AW1DC?il=0 Целят случай не ми изглежда само “бучене“ след като в Италия не “бучат“, а напротив дават за пример Alitalia, като коректна процедура. Връзка към коментар
akair Публикувано: 18 август, 2017 Сподели Публикувано: 18 август, 2017 1 hour ago, Topfly said: Разликата е, че нито Ербъс, нито някой лизингодател ще може да достави на Луфтханза на веднъж точно необходимата бройка самолети в момента когато Air Berlin спре да оперира. Подобно купуване на самолети ще помогне и купуването или автоматичното поемане на атрактивните слотовете на Air Berlin. Това, че Луфтханза не купуват цялата авиокомпания, не означава че не нарушат закона. Антимонополното законодателство не важи само при купуването на юридически цяла авиокомпания. То важи и при прикрити сделки и дори и при органичен ръст. Има случаи, когато антимонополните органи задължават дадена компания достигнала до монополно или господстващо положение да си продаде част от дейността за да се запази конкуренцията на пазара. Кое налага съждението, че получаването на самолети от ЛХ е "точен момент"? Връзката на самолети и слотове е сериозна спекулация. А останалото си е размисли върху спекулацията. ЛХ декларира, че купува самолети. За какво са им, си е тяхна работа - може да разширяват дейността на Eurowings, може да сменят остарели машини на някое подразделение (ербъсите на Остриън са на по 20+ години, самите ЛХ имат доста стари машини от семейството А320 - стари да се чете като на много цикли и часове), ... АБ са притиснати и ще са склонни да ги дадат на "добри" цени. ПанАм е "оглозгана" при фалита си по начин, който може и да сполети АБ - различните компании купуват различни ценности - една купува машини, друга слотове, трета колички за багаж, четвърта права за опериране по някои международни линии, ... 1 Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 18 август, 2017 Сподели Публикувано: 18 август, 2017 преди 12 минути , akair каза: Кое налага съждението, че получаването на самолети от ЛХ е "точен момент"? Връзката на самолети и слотове е сериозна спекулация. А останалото си е размисли върху спекулацията. ЛХ декларира, че купува самолети. Прочете ли горе какво пише Ryanair? " When asked if Ryanair could bid for Air Berlin assets, he said he expected a deal would go through too quickly to give Ryanair a chance to bid and that only unattractive airport slots would be offered up. "There's nothing to bid for, it's a ready-up," he said. " Демек според Майкъл О'Лиъри атрактивните слотове вече де факто са изтъргувани и в деня който Air Berlin спре дейността Lufthansa ще може да продължи да лети от най-атрактивните им слотове с осигурени самолети от Air Berlin. Това не ти ли прилича на нагласена сделка? Ако след сделката Луфтханза увеличи пазарния си дял при вътрешните полети до 95%, а на целия германски пазар до 60% не е ли повод за сериозно съмнение, че конкуренцията ще бъде ограничена? Връзка към коментар
tch Публикувано: 18 август, 2017 Автор Сподели Публикувано: 18 август, 2017 Да, така е ЛХ ще заеме сериозен дял във вътрешните полети и ще остане напрактика без конкуренция. Дали и какви условия ще им наложи анти-монополната структура е друг въпрос. Но какво очакваш след като немското правителство даде 150 милиона евро, за да не блокира стотици хиляди пътници на земята да даде активите на компанията на някого извън Германия ли? Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 18 август, 2017 Сподели Публикувано: 18 август, 2017 (редактирано) преди 20 минути , tch каза: Да, така е ЛХ ще заеме сериозен дял във вътрешните полети и ще остане напрактика без конкуренция. Дали и какви условия ще им наложи анти-монополната структура е друг въпрос. Но какво очакваш след като немското правителство даде 150 милиона евро, за да не блокира стотици хиляди пътници на земята да даде активите на компанията на някого извън Германия ли? Ясно е, че всеки си върши работата и вероятно Луфтханза и германското правителство си имат добри адвокати, но дори и германското правителство не е всесилно в ЕС. Добър пример е за това когато искаха да въведат първо винетки за чужденци, а след това винетки за всички, но с компенсация за германцките шофьори и Брюксел ги скастри и в двата случая. Ще видим в този случай колко добре са си подготвили домашното. Редактирано 18 август, 2017 от Topfly 2 Връзка към коментар
akair Публикувано: 18 август, 2017 Сподели Публикувано: 18 август, 2017 4 hours ago, Topfly said: Прочете ли горе какво пише Ryanair? " When asked if Ryanair could bid for Air Berlin assets, he said he expected a deal would go through too quickly to give Ryanair a chance to bid and that only unattractive airport slots would be offered up. "There's nothing to bid for, it's a ready-up," he said. " Демек според Майкъл О'Лиъри атрактивните слотове вече де факто са изтъргувани и в деня който Air Berlin спре дейността Lufthansa ще може да продължи да лети от най-атрактивните им слотове с осигурени самолети от Air Berlin. Това не ти ли прилича на нагласена сделка? Ако след сделката Луфтханза увеличи пазарния си дял при вътрешните полети до 95%, а на целия германски пазар до 60% не е ли повод за сериозно съмнение, че конкуренцията ще бъде ограничена? МОЛ е МОЛ и си върти неговото шоу. Всички много му се радваме, но е ясно, че следва неговите изказвания да не се четат безкритично. Дискусията в Лайнърса е доста подробна. Например: Quote Ryanair is ..hm... is bending the truth, to put it politely. In fact, the court has appointed two lawyers as administrators, namely Frank Kebekus and Lucas Flöther. Both had been proposed by airberlin's creditors. Quote FR are free to put a bid on the table for AB or parts thereof, just like U2 are (allegedly) doing. Instead, they're going about their usual PR tactics of not actually doing anything about the business at hand but being very vocal about how unfairly they are being treated. Само времето ще покаже кой какво ще вземе от "пая". 1 Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 18 август, 2017 Сподели Публикувано: 18 август, 2017 Милите на клиентите изгоряха и представител на Луфтханза обяснява каква ще е точно процедурата за Air Berlin все едно те са във владение... Air Berlin отложи обявяването на шестмесечните си резултати Lufthansa има интерес към по-голямата част от флотилията на превозвача Втората по големина германска авиокомпания Air Berlin отложи обявяването на шестмесечните си резултати, които се очакваха днес, след като във вторник започна процедура по неплатежоспособност, предаде DPA. Говорител на компанията посочи, че данните трябва да бъдат преразгледани с оглед на последните събития. Air Berlin започна тази седмица процедура по обявяване на фалит, след като основният ѝ акционер Etihad от Обединените арабски емирства (ОАЕ) спря финансирането ѝ. Германското правителство ѝ предостави мостов кредит от 150 милиона евро, за ѝ помогне да продължи дейността си за около три месеца. По закон Air Berlin трябва да обяви финансовите си резултати до 2 октомври. Междувременно най-големият авиопревозвач в страната Lufthansa изрази интереса си да купи голяма част от активите на фалиралата авиокомпания. Първият официален кръг от преговорите за продажбата ще бъде проведен днес с Lufthansa, а след това ще се включат други потенциални кандидати, съобщи представителка на синдикатите, цитирана от Ройтерс. Другите заинтересовани ще бъдат поканени за разговори след това и тогава ще бъде съставен цялостен пакет, казва вицепрезидентът на Lufthansa Кристине Беле, която представлява синдиката ver.di в надзорния съвет на компанията. Междувременно стана ясно, че кризата в компанията ще засегне и клиентите, които събират „мили“ за бонус пътувания. Всички събрани бонус точки вече няма да важат, пише таблоидът Bild. Клиентите няма да могат да разменят своите „мили“ за безплатни продукти, като например куфари. Закрит е онлайн магазинът, а и самата авиокомпания вече не предлага официално тази екстра. http://www.investor.bg/evropa/334/a/air-berlin-otloji-obiaviavaneto-na-shestmesechnite-si-rezultati-245097/ Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 23 август, 2017 Сподели Публикувано: 23 август, 2017 (редактирано) Ryanair's O'Leary would be interested in buying all of Air Berlin https://www.reuters.com/article/us-air-berlin-lufthansa-ryanair-idUSKCN1B21XL Редактирано 23 август, 2017 от Topfly Връзка към коментар
tch Публикувано: 23 август, 2017 Автор Сподели Публикувано: 23 август, 2017 Да се хванем на бас, че дори няма да подадър оферта? Какво ще ги правят тия Еърбъси, ако хипотетично я купят? Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 23 август, 2017 Сподели Публикувано: 23 август, 2017 (редактирано) Преди 1 час, tch каза: Да се хванем на бас, че дори няма да подадър оферта? Какво ще ги правят тия Еърбъси, ако хипотетично я купят? При AlItalia подадоха една необвързваща оферта при положение, че са с още по разнообразен самолетен парк. Не забравяй, че Ryanair са най-голямата авиокомпания в Европа и все по трудно ще им е да растат органично. Искат или не искат ще трябва и да купуват конкуренти. Сериозен проблем пред ръста на Ryanair е липсата на свободни слотове на много летища. Тези слотове могат да бъдат придобити единствено от конкурент. Редактирано 23 август, 2017 от Topfly 1 Връзка към коментар
akair Публикувано: 23 август, 2017 Сподели Публикувано: 23 август, 2017 Покупката на една а/к от друга не означава непременно заличаване на бранда или уеднаквяване на флотата (флотилията?). МОЛ има ноу-хау как една компания да бъде оптимизирана (и като последица - печеливша). А и напоследък има тренд една компания да притежава много и различни брандове (напр ИАГ, КЛ/АФ, ЛХ Груп, ...). Според мен по-голям препъни камък за него ще са профсъюзите, но само времето ще покаже какво ще стане. Връзка към коментар
tch Публикувано: 23 август, 2017 Автор Сподели Публикувано: 23 август, 2017 Раян ако придобият някоя "нормална" авиокомпания ще трябва да продължат да я развиват като такава. В противен случай значи, че трябва да разпродадът и уеднаквят флотилията и най-вече да накарат служителите да предподпишат на новите условия, като самонаети и без всякакви профсъюзи зад гърба им. Крайно трудна задача. Връзка към коментар
Bozhidar1978 Публикувано: 25 август, 2017 Сподели Публикувано: 25 август, 2017 Lufthаnѕа, нaй-гoлeмият aвиoпpeвoзвaч в Гepмaния, щe зaĸyпи 90 caмoлeтa oт бaнĸpyтиpaлaтa Аіr Веrlіn, cъoбщи Rеutеrѕ, пoзoвaвaйĸи ce нa cвoи изтoчници. Oбeĸт нa интepec e и пo-мaлĸaтa aвиoлиния Nіkі, бaзиpaнa в Aвcтpия. Πpeдлoжeниeтo e нa cтoйнocт няĸoлĸo cтoтици милиoнa eвpo, нo нe ce yтoчнявa ĸoлĸo тoчнo. 38 oт caмoлeтитe, ĸoитo ĸoмпaниятa иcĸa дa пpидoбиe, вeчe лeтят зa Lufthаnѕа c нeйн eĸипaж пoд cпopaзyмeниe c Аіr Веrlіn. Бюджeтнaтa aвиoлиния пoдaдe дoĸyмeнти зa фaлит нa 15 aвгycт т.г., cлeд ĸaтo Еtіhаd Аіrwауѕ oттeгли финaнcoвaтa cи пoдĸpeпa. Компанията обяви в официално съобщение, че вече е договорено германското правителство да предостави заем, благодарение на който всички полети да могат да се изпълняват без проблем. Ocвeн c Lufthаnѕа, paзгoвopи зa paзпpoдaжбa нa имyщecтвo ce вoдят и c дpyги ĸoмпaнии. Компанията опитваше да извърши преструктуриране, за да намали загубите, които търпи от година. Дeн cлeд oбявявaнeтo нa фaлитa видя конспирация във фалита и дори подаде оплакване до властите в Германия и Европейския съюз, като заподозря, че крайната цел е да се спре експанзията й в страната. Връзка към коментар
домосед Публикувано: 25 август, 2017 Сподели Публикувано: 25 август, 2017 преди 2 часа, bojih1978 каза: Дeн cлeд oбявявaнeтo нa фaлитa видя конспирация във фалита Кой това? Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 25 август, 2017 Сподели Публикувано: 25 август, 2017 преди 5 минути , домосед каза: Кой това? Ryanair цък Връзка към коментар
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега