Прескочи до съдържание

Air Berlin обявява несъстоятелност

Препоръчани мнения

Жалко за АБ - бяха хубава компания, с добри цени и връзки :wacko:

Предвид катастрофата на Бранденбург слотовете ще са доста сладки за който ги вземе. Пък и в светлината на фалита им могат да отложат още новото летище :biggrin:

Връзка към мнение

Сега гледам директни полети до Виена по Коледа - ми продават си билети.:OКеф ти с багаж, кеф ти, без.:unsure:

Голям избор ми се яви между Еър Берлин и Бг Еър.:lol:

Редактирано от AlexandraKo
Връзка към мнение
1 hour ago, AlexandraKo said:

Сега гледам директни полети до Виена по Коледа - ми продават си билети.:OКеф ти с багаж, кеф ти, без.:unsure:

Нещо като хотел Калифорния:

You can check out in any time you like,
But you can never leave! :)

• Харесвам 2
  • Браво 1
  • Смея се 1
Връзка към мнение

Близо 100 000 клиенти на "Air Berlin" без обезщетения за провалени полети

https://nova.bg/news/view/2017/09/30/194394/близо-100-000-клиенти-на-air-berlin-без-обезщетения-за-провалени-полети/

• Харесвам 1
Връзка към мнение
На 2017. 09. 29. в 17:21, AlexandraKo каза:

За Коледа забрави да пътуваш с Air Berlin. Последните полети ще бъдат извършени най-късно до 28-ми октомври и след това авиокомпанията ще приключи с операциите си. Който има билет за след 28-ми октомври е добре още от сега да си търси алтернатива.

Auf Wiedersehen Air Berlin: flights to cease this month

https://www.reuters.com/article/us-air-berlin-lufthansa/auf-wiedersehen-air-berlin-flights-to-cease-this-month-idUSKBN1CE198

Редактирано от Topfly
Връзка към мнение

Ето новината за края на Air Berlin и на български

Еър Берлин спира полетите от 28 октомври

http://banks.dir.bg/news.php?id=26448828#

Много важна подробност е че

“Полетите, изпълнявани от подразделенията Ники (Niki) и Ел Джи Уолтър (LG Walter), които не са в несъстоятелност, ще продължат за неопределено време, уточнява компанията.“

Връзка към мнение

Lufthansa договори по-голямата част от Air Berlin

Компанията ще инвестира 1,5 млрд. евро в покупката на 81 самолета, принадлежали на Air Berlin, и назначаване на 3000 служители

http://www.investor.bg/evropa/334/a/lufthansa-dogovori-po-goliamata-chast-ot-air-berlin-248327/

Връзка към мнение
преди 2 минути , shnuky каза:

Дали ще ми признаят ваучера за 30 е?:)

Едва ли! По горе има новина, че няма да има пари и за връщане на парите за анулираните полети.

Ваучерът може да го използваш максимум до 28-ми октомври, докато още има полети на Air Berlin.

Връзка към мнение

Questions and answers about the current situation at airberlin

• Will flight operations be continued by airberlin/NIKI?

As far as we are currently aware, flight operations under the IATA airline code AB will no longer be possible during the insolvency proceedings, at the latest from October 28th 2017. NIKI flights are not affected and will be continued.

• My flight will no longer be operated. Will I get my money back?

For passengers who are affected by a flight cancellation, the following applies: If the booking was made before August 15th 2017, reimbursement is not possible. Passengers affected may file their claim for the insolvency schedule after the opening of the insolvency proceedings. For tickets purchased after August 15th 2017, we will reimburse the purchase price if the flight will no longer be operated. Rebooking to another airline is not permitted

•    Is NIKI also insolvent?

No, the status published on August 15th 2017 applies. NIKI is not insolvent. It is not currently intended for NIKI to file for insolvency. Flight operations will continue as planned.

• Do airberlin and NIKI still accept new bookings?

Yes, airberlin and NIKI flights can still be booked through our established booking and distribution channels. All fares are still valid.
Payments for flights operating after November 1st 2017 are secured by a trustee. In case these flights are not operating against expectations, affected passengers will receive a ticket refund. This only applies for bookings from August 15th 2017 onwards.

• How long in advance can I book flights?

The entire schedule published by airberlin and NIKI can currently still be booked. As far as we are currently aware, flights with the IATA airline code AB will no longer be operated from October 28th 2017.

• Will I continue to receive topbonus miles for my flights?

topbonus, airberlin’s frequent flyer programme, submitted an application for insolvency on August 25th 2017. Nevertheless, the topbonus programme continues to exist. The status benefits for topbonus members remain valid. topbonus mileage credit and the redemption of miles is once again active. The conditions for collecting and redeeming miles as of September 20th 2017 as well as the list of active partners can be found on the topbonus website.

• Do the airberlin/NIKI products and services remain the same?

Yes, the existing airberlin and NIKI services and products remain the same.

• Is my voucher still valid and if yes until when?

Vouchers cannot be redeemed anymore. Due to insolvency regulations, the utilization of vouchers had to be terminated. Affected passengers have the opportunity to file the claim arising from the unusable voucher for the insolvency schedule after the opening of the insolvency proceedings. We will advise about the formal proceedings at a later stage separately. Tickets that have already been booked against vouchers remain valid.

• Can I get a cash payout for my voucher?

No, see above.

• If my tickets are cancelled, will I be reimbursed the applicable fees and taxes?

No. This is not possible due to insolvency regulations. Affected passengers have the opportunity to file the claim for the insolvency schedule after the opening of the insolvency proceedings. Questions regarding the reimbursement of taxes and fees collected after August 15th 2017 must be submitted via the BSPlink.

• Can tickets that have already been issued be rebooked?

The tariff conditions, valid at the time of ticket issuance, still apply to rebooking. Any issued ticket may be rebooked on the basis of the applicable tariff conditions, provided these allow changes. Any applicable fees must be paid by the customer.

• Am I still entitled to claims for damages/to receive compensation, e.g. for delays or flight cancelations?

For departures before the filing for insolvency unfortunately no compensations will currently be paid. This is not possible due to insolvency regulations. Affected passengers have the opportunity to file the claim for the insolvency schedule after the opening of the insolvency proceedings. In this case affected passengers automatically receive an official form with further information.

For departures after the filing for insolvency please refer to our online claim form provided by our Guest Relations Team using the following link: www.airberlin.com/complaint. Our Guest Relations Team will handle your request and will contact you directly. We kindly ask for your understanding that due to the current situation the processing time might take longer.

• I booked a package holiday for 2018 and my flights are with airberlin – will there be any problems?

As far as we are currently aware, flight operations under the IATA airline code AB will no longer be possible during the insolvency proceedings, at the latest from October 28th. Please contact your tour operator if you have any further questions.

• Will tickets from partner airlines be accepted? Will airberlin tickets for flights operated by partner airlines be valid?

If you would like to verify the status of your ticket, please contact the respective partner airline.

https://www.airberlin.com/en/site/landingpages/flight_information.php

Връзка към мнение

Lufthansa срещна обвинения за нелоялна конкуренция заради сделката с Air Berlin

В четвъртък Lufthansa подписа сделка за 210 млн. евро за придобиването на подразделенията Niki и LG Walter на Air Berlin

http://www.investor.bg/novini/346/a/lufthansa-sreshtna-obvineniia-za-neloialna-konkurenciia-zaradi-sdelkata-s-air-berlin-248433/

Връзка към мнение

Последната голяма машина е отлетяла от Дюселдорф, за да  бъде върната на лизингодателя. Изпратили са я с водни салюти:

4639719.jpg

• Харесвам 1
  • Шок 1
Връзка към мнение
преди 4 часа, akair каза:

Последната голяма машина е отлетяла от Дюселдорф, за да  бъде върната на лизингодателя. Изпратили са я с водни салюти:

4639719.jpg

Съществува ли такава традиция или това е нещо ново?

Връзка към мнение

преди 4 часа, akair каза:

преди 29 минути , Topfly каза:

Съществува ли такава традиция или това е нещо ново?

4639719.jpg

Не знам дали съществува подобна традиция, но това ме подсети за едни познати - широкоскроена двойка, които дълго време бяха нещо като гаджета, после решиха да се оженят и направиха скромна почерпка за близки приятели по този повод, а след около две години, когато решиха да се разведат (съвсем културно), събраха отново приятели да почерпят :biggrin: . 

• Харесвам 4
  • Смея се 2
Връзка към мнение

Тази маневра е извършена след санкция от "Кулата". Реално има 3-4 различни перспективи, от които е снимана маневрата - не е толкова страшна, колкото изглежда. На същия полет капитанът е казал няколко думи на пътниците на кацане - има ги и тях на видео.

Най-странното в случая е, че немското ГВА е започнало проверка на маневрата от видеото...

Връзка към мнение

Именно. От коментарите от пилоти разбрах, че единственото станно нещо е, че стандартната процедура при go around на това летище е машината да направи десен завой 2 мили след края на пистата. В случая, PF е искал разрешение, получил го е и е извършил маневрата. Тя нито е толкова ниско, нито е под толкова голям ъгъл, каквото усещане създава това видео. Всичко е в границите и възможностите на машината.

• Харесвам 1
Връзка към мнение

Air Berlin’s last flight is AB6210, departing Munich at 19.35 GMT and due to land in Berlin Tegel at 20.45. The airport is keeping its viewing platform open until midnight and offering free entry to all those interested in watching the arrival.

http://in.reuters.com/article/us-air-berlin-lufthansa/air-berlin-set-for-final-farewell-as-carve-up-talks-continue-idINKBN1CW0MB

• Харесвам 2
Връзка към мнение

EasyJet ще купи операциите на АБ в Берлин, Тегел за 40 млн евро: https://www.reuters.com/article/us-air-berlin-m-a-easyjet/easyjet-to-buy-air-berlins-tegel-operations-for-40-million-euros-idUSKBN1CW31C

Част от служителите от другите отдели отиват в специална компания, която няколко месеца ще им плаща заплати, докато си намерят нова работа. И малко снимки от последните полети на компанията:

l5wy9_DNKzejxWsAEZW42.jpg

iQMuu_DNK8w_GUIAAYZ3-.jpg

I4G1k_IMG_20171028_001252.jpg

• Харесвам 2
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

• Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.