Прескочи до съдържание

Дневник за пътешествие в ЮАР, Замбия, Зимбабве и Ботсуана


FlyTraveler

Препоръчани мнения

Публикувано: (редактирано)

При преглеждане на видео файловете видях, че съм пропуснал също и някои неща от предният ден - Май 20.

 

Бях завършил деня със семейство хипоптами в езеро, в интерес на приемствеността продължавам с още 2 техни снимки:

 

post-794-0-63905800-1402904225_thumb.jpg

 

post-794-0-54619900-1402904253_thumb.jpg

 

 

Наблизо видяхме и няколко waterbuck (вид антилопа, която живее покрай водоизточници). Ето 2 мъжки екземпляра, женските нямат рога. Бях снимал такива преди само веднъж в парка Амбозели (Кения):

 

post-794-0-91702300-1402904393_thumb.jpg

 

post-794-0-50324900-1402904410_thumb.jpg

 

 

По-късно се натъкнахме на "размножително стадо" (breeding herd) слонове. Термина означава, че стадото се състои от женски и малки (всички с някъква родственна връзка - майки, баби, лели и пр.) предвождани от матриарх - най-опитната женска. Мъжкарите на определена възраст напускат стадото и впоследствие водят самотен живот.

 

Ако не гледаме за наличие на 5-ти крак, женските слонове се познатат по по-ръбата (квадратна) форма на главата. При мъжките "5-ият крак" достига до 25 кг. тегло. Не е случаен израза "слон да ти го..."

 

post-794-0-30021000-1402904675_thumb.jpg

 

 

Слонски дупета (голямо, голямо и по-голямо):

 

post-794-0-51510800-1402904858_thumb.jpg
 

Да видим кой (коя по-скоро) си е удължавала миглите:

post-794-0-51621700-1402904890_thumb.jpg

 

 

На малките още не им разрешават козметика:

 

post-794-0-59771600-1402904933_thumb.jpg

 

 

И накрая Мис Май от списание "Плейбой на Дивите Животни" позира за снимка:

 

post-794-0-12572000-1402905031_thumb.jpg

 

 

Напомнете ми, ако забравя да сложа снимки на женският леопард, който намерихме на нощното сафари по-късно :)

* All photos in this thread (except the ones that are not under my posts) are copyrighted and can not be published without a written permission!

Редактирано от FlyTraveler
  • Харесвам 9
Връзка към коментар
Публикувано: (редактирано)

Както обещах в предният пост, пускам снимките от нощното сафари, в което премина следобедният гейм драйв.

 

Не знам как гида успя да намери леопард в тъмното (то не е лесно да се намери и по светло), но явно това отличава добрите от посредственните гидове. Екземпляра, който наблюдавахме и снимахме беше женска, която по принцип била много "срамежлива" през деня и в момента, в който видела джипове се скривала в гъсталака. Гида я виждаше за пръв път нощно време и се учуди, че е спокойна и не бяга. Снимките бяха доста трудни - хем на оскъдна светлина без светкавица (единственното осветление беше от прожектора на тракъра), хем и през разни треви и листа (метода да задействам автофокус с back button, вместо с полуспусък на бутона на затвора се оказа много полезно в този случай, както и в много други по време на сафаритата). Това беше второ виждане на леопарди за деня (общо 3 различни екземпляра).

 

post-794-0-80167500-1402922326_thumb.jpg

 

 

post-794-0-66812900-1402922344_thumb.jpg

 

 

post-794-0-58299500-1402922376_thumb.jpg

 

 

post-794-0-29402500-1402922432_thumb.jpg

 

 

 

На връщане към лоджата, тракъра намери хамелеон на едно дърво (това пък как го видя в тъмното), още един нов за мен животински вид през това пътуване:

 

 

post-794-0-40270600-1402922574_thumb.jpg

 

 

post-794-0-75156600-1402922590_thumb.jpg

 

 

* All photos in this thread (except the ones that are not under my posts) are copyrighted and can not be published without a written permission!

Редактирано от FlyTraveler
  • Харесвам 11
Връзка към коментар
Публикувано: (редактирано)

May 21, 2014. Motswari Lodge, Timbavati, S. Africa.

 

След като "понаваксах" пропуснатите неща от предният ден, отиваме обратно към 21-и Май. Водачът ни Харолд и тракъра Difference заминаха в отпуск след сутрешният драйв и за останалите два в Мотсуари бяхме разпределени при водача Ричард (бял леко пухкав чревоугодник с коремче) и чернокожият тракър Петръс. Жена ми в началото не хареса особено Ричард, защото при него липсваше елемента на "угаждане" на гостите, даже ги (ни) поднасяше от време на време, но на мен ми хареса чувството му за хумор, освен това се оказа и с много добри познания в материята си, при условие, че човек му задава правилните въпроси. По-късно на вечеря Ричард ми сподели, че телешкото го приготвяли толкова вкусно в лоджата, че щял да яде докато не изпаднел в кома.  :)

 

Имахме сравнително лежерен драйв, без особени sightings в първите 2 часа, видяхме отново грациозните стийнбок (steenbok) - мъжки и женски:

 

post-794-0-68291500-1403023668_thumb.jpg

 

post-794-0-71116800-1403023695_thumb.jpg

 

 

"Дупка в небето" над пясъчното корито на пресъхнала река:

 

post-794-0-41535600-1403024061_thumb.jpg

 

post-794-0-83955000-1403024075_thumb.jpg

 

 

После вече при здрачаване видяхме една лъвица, опитваща се да намери другите лъвове от прайда си (издаваща звукови сигнали - лъвски рев).

 

 

Половината лице огряно от залязващото слънце, всъщност май е от прожектора на тракър от друг джип:

post-794-0-77960000-1403024505_thumb.jpg

 

post-794-0-14670700-1403024535_thumb.jpg

 

По-късно вече на светлината на прожектора на тракъра:

post-794-0-86261800-1403024629_thumb.jpg

 

 

Последва най-големият бухал в Африка - гигантски бухал-орел (giant eagle owl):

post-794-0-40586100-1403024727_thumb.jpg

 

post-794-0-56892200-1403024768_thumb.jpg

 

post-794-0-27541400-1403024788_thumb.jpg

 

Тук се пробвах и с вградената светкавица, излязоха малко червени зеници:

post-794-0-59373400-1403024829_thumb.jpg

 

 

Явно беше нощта на бухалите, защото след малко пък намерихме петнист бухал-орел (spotted eagle owl):

 

post-794-0-42492900-1403025025_thumb.jpg

 

post-794-0-05160500-1403025042_thumb.jpg

 

post-794-0-92690500-1403025064_thumb.jpg

 

 

* All photos in this thread (except the ones that are not under my posts) are copyrighted and can not be published without a written permission!

Редактирано от FlyTraveler
  • Харесвам 10
Връзка към коментар
Публикувано: (редактирано)

May 22, 2014. Motswari Lodge, Timbavati, S. Africa.

 

Базирано на скромният ми опит на сафарита до момента, съм забелязал, че обикновенно последният game drive на някое място се оказва доста продуктивен. Тук има и психологически момент - човек когато напуска хубаво място му се струва още по-добро.

 

Прекрасен изгрев и добър късмет за "златният час" (golden hour). Така се нарича първият час (по-скоро час и половина) след изгрев и преди залез, когато слънцето е най-ниско и хвърля "златна светлина" в-у нещата. Тогава е най-красиво за снимане, каквото и да се снима излиза добре.

 

 

Няколко снимки на мъжки и женски африкански биволи в шубрака (и извън). Добре е, че атаката от бивол предният ден не ни разви страхов комплекс в тази насока:

 

 

post-794-0-43405600-1403070890_thumb.jpg

 

 

post-794-0-38544600-1403070913_thumb.jpg

 

 

post-794-0-33876200-1403070932_thumb.jpg

 

 

Изгрев в Тимбавати:

 

 

post-794-0-41072200-1403070988_thumb.jpg

 

 

post-794-0-35190800-1403071015_thumb.jpg

 

 

post-794-0-91954400-1403071048_thumb.jpg

 

 

Друго возило на Мотсуари лоджата на фона на есенни пейзажи:

 

 

post-794-0-62565400-1403071113_thumb.jpg

 

 

Тази леко бие на платно на импресионист или Ван Гог :) :

 

post-794-0-18481700-1403071197_thumb.jpg

 

 

post-794-0-09038000-1403071231_thumb.jpg

 

 

После намерихме прайд от лъвове, които първоначално правеха това, което лъвовете правят през повечето време - излежаваха се в тревата. Техниката ми за авто-фокусиране с back button вместо полу-спусък на затвора пак доста помогна при някои от следващите снимки (като ми остане време ще я обясня, аз я намирам за изключително полезна, просто трябва да се свикне с нея).

 

post-794-0-47453100-1403083875_thumb.jpg

 

post-794-0-50845000-1403071475_thumb.jpg

 

 

post-794-0-02939400-1403071498_thumb.jpg

 

 

* All photos in this thread (except the ones that are not under my posts) are copyrighted and can not be published without a written permission!

 

 

 

 

 

 

Редактирано от FlyTraveler
  • Харесвам 8
Връзка към коментар

Малко да изпреваря разказа, но нямам търпение да те питам как ти се видя делтата на Окаванго, едно от местат които пропуснахме по финансови и детски съображения. Имам предвид като природна красота и животни в стравнение с Крюгер и Чобе.

Връзка към коментар
Публикувано: (редактирано)

Малко да изпреваря разказа, но нямам търпение да те питам как ти се видя делтата на Окаванго, едно от местат които пропуснахме по финансови и детски съображения. Имам предвид като природна красота и животни в стравнение с Крюгер и Чобе.

 

Делтата е супер уникално природно явление (феномен) и изключително красива. Ние бяхме 2 вечери на остров вътре в сърцето на делтата (само водни активности), както и 3 вечери в периферията и (реката Куай). Просто е много различна от Чобе и Крюгер, както и от всичко останало, което съм виждал. В Чобе и Крюгер има всякъкви места, но като цяло са масови дестинации, докато делтата (истинската) е доста ексклузивна. Ние бяхме в една концесия (Jao Flats), където като тръгнем с моторна лодка и цял ден не виждаме никакъв знак за човешко съществуване. Района около река Куай (резервата Мореми и концесията Куай) е доста по-натоварен - има няколко лагера, както и self-drivers (не е като северно Чобе де, което пък просто беше ужас като тарапана от возила). Имам много снимки от въздуха (за там от такива се разбира най-добре за какво става дума), както и нормални.

 

Още не съм стигнал до снимките от делтата, даже и за себе си не съм ги разглеждал подробно, но по впечатления мога да кажа, че беше "гвоздея на пирона" на това пътешествие.

 

За животни - вътре в самата делта бяхме на wet camp т. е. само водни активности без гейм драйвс и НЕ бяхме в добър период - нивото на водата е много високо за бозайници да се мотат из района (освен хипопотами). Голяма част от птиците по това време (началото на юни) са все още в миграция по други места. Последният ден правихме гейм драйв около Jao Camp (преди да се качим в самолета за следващото място) и там имаше доста животни. В района на река Куай имаше животни и доста птици, но и на двете места сезона е много по-добър през Август - Септември, когато е много по-сухо.

 

Частните резервати около Крюгер много трудно може да се бият по интензитет на хищници и Big 5, някои хора едва ли не ги възприемат като "животни по поръчка по меню" - ala carte. "Проблема", както беше писал и ти като те питах преди, е прекалената цивилизация наоколо. Даже и там, сезона през Август - Септпември е по-добър (още по-добър).

 

П. П. Относно финансовите съображения делтата на Окаванго, меко казано не е евтина дестинация, но има начин да се мине и "по-тънко" (ще го разглася като стигна до там, агентката ми в Маун просто ме излъга, че това, което бях намерил не работи по това време на годината). Аз пак минах горе-долу добре за мястото, където бяхме, съседният лагер - Jao Camp - в същият район на същият оператор беше 3900 долара на вечер (за двама)!!! Разходите за полети с едномоторни Чесни отгоре (то иначе няма как да се стигне до там)...

Редактирано от FlyTraveler
  • Харесвам 4
Връзка към коментар

@Oshko - за северно Чобе, въпреки, че е супер масова дестинация (района около Касане), сафари круизите по реката за мен са изключително интересни и приятни - страхотни сцени се виждат с различни типове животни и е много красиво. Гейм драйвс в самият парк може би бих ги класирал като най-безинтересните от всички, които съм имал до момента. Не, че няма животни, но е препълнено с туристи и то от типа които снимат с таблети и телефони (разбирай шумни, без грам познания и интереси към флора и фауна). Та няма как да сравняваме северно Чобе с делтата на Окаванго - едното е супер масово и достъпно, другото супер ексклузивно, за което обаче се плаща съответната цена.

Връзка към коментар
Публикувано: (редактирано)

May 22, 2014. Motswari Lodge, Timbavati, S. Africa.

 

Следващите 2 поста ще бъдат със снимки на един прайд лъвове, до които се доближихме много и наблюдавахме поне 40 минути. Спътници в джипа ни бяха за щастие само двойка германци, много опитни сафари пътешественници и нямаше изрази от типа на "да тръгваме, какво повече да им гледаме на тези лъвове". Човек като е много близо до такива прекрасни животни започва да не оценява това и да му се струва едва ли не нещо съвсем нормално.  В други случаи като се видят лъвове в далечината и като не можем да се приближим по една или друга причина, се напрягаме като луди да гледаме през бинокли и теле-обективи и да се радваме като се е показало едното ухо над тревата :)

 

Работата малко като във вица, където един вместо да легне с жена си в спалнята, отишъл да гледа през ключалката и да си казва "ох, да ми падне тази" :)

 

 

post-794-0-72703900-1403082547_thumb.jpg

 

 

post-794-0-04918800-1403082577_thumb.jpg

 

 

post-794-0-15873800-1403082609_thumb.jpg

 

 

post-794-0-31306500-1403082700_thumb.jpg

 

 

post-794-0-45985300-1403082719_thumb.jpg

 

 

post-794-0-58222100-1403082736_thumb.jpg

 

 

post-794-0-81448200-1403082780_thumb.jpg

 

 

post-794-0-88659900-1403084013_thumb.jpg

 

 

* All photos in this thread (except the ones that are not under my posts) are copyrighted and can not be published without a written permission!

 

Редактирано от FlyTraveler
  • Харесвам 14
Връзка към коментар
Публикувано: (редактирано)

May 22, 2014. Motswari Lodge, Timbavati, S. Africa.

 

Още малко снимки на лъвовете от същият прайд:

 

 

post-794-0-28843300-1403112924_thumb.jpg

 

 

post-794-0-41389700-1403112955_thumb.jpg

 

 

Да видим кой, по-скоро коя е препила снощи:

 

post-794-0-47013400-1403113044_thumb.jpg

 

 

post-794-0-06636100-1403113061_thumb.jpg

 

 

post-794-0-40871500-1403113109_thumb.jpg

 

 

Умерените нямат проблеми:

 

post-794-0-22438900-1403113181_thumb.jpg

 

 

* All photos in this thread (except the ones that are not under my posts) are copyrighted and can not be published without a written permission!

Редактирано от FlyTraveler
  • Харесвам 7
Връзка към коментар

May 22, 2014. Motswari Lodge, Timbavati, S. Africa.

 

 

Последни снимки от резервата Тимбавати.

 

 

Пейзаж с waterbuck антилопи:

 

 

post-794-0-57580300-1403113476_thumb.jpg

 

 

post-794-0-42336100-1403113531_thumb.jpg

 

 

post-794-0-57019300-1403113868_thumb.jpg

 

 

Тук ако се вгледате в долен десен ъгъл, ще видите също египетски гъски и крокодил:

 

 

post-794-0-10631400-1403113662_thumb.jpg

 

 

Африкански орел-рибар (African fish eagle):
 

post-794-0-15081100-1403113721_thumb.jpg

 

 

post-794-0-49427500-1403113747_thumb.jpg

 

 

Сухи дървета в езерото:

 

post-794-0-07696300-1403113802_thumb.jpg

 

post-794-0-90091800-1403113823_thumb.jpg

 

 

Хипопотами в езерото:

post-794-0-49962000-1403114327_thumb.jpg

 

 

Последно спиране за чай с джипа на лоджата Мотсуари:

 

post-794-0-27583800-1403113923_thumb.jpg

 

 

post-794-0-25123900-1403114145_thumb.jpg

 

 

Гида Ричард, тракъра Петръс и 10 мм калибър Уинчестър - една от най-любимите ми гледки.

 

post-794-0-68122600-1403114654_thumb.jpg

 

 

Винаги е тъжно на последен гейм драйв, утешението в случая беше, че след час и половина трансфер до другата лоджа в резервата Саби Санд ни чакаше друг следобеден драйв.

 

 

* All photos in this thread (except the ones that are not under my posts) are copyrighted and can not be published without a written permission!

  • Харесвам 7
Връзка към коментар
Публикувано: (редактирано)

May 22, 2014. Motswari Lodge, Timbavati - Elephant Plains Game Lodge, Sabi Sand, S. Africa.

 

На този ден приключи престоят ни в лоджата Мотсуари в резервата Тимбавати и искам да подчертая още веднъж колко хубаво е мястото. За спорта си играх снощи да търся свободни места там и не можах да намеря 3 вечери подред за каквито и да е дати м-у Август 2014 и Май 2015 (може и да има някъде, но от поне 20 различни опита в различни месеци намерих само 2 вечери подред свободни - от 01 Октомври до 03 Октомври и то на цена, двойна на която аз платих). Става въпрос за hotels.com и booking.com (те предполагам имат дадени да продават ограничен брой стаи там, но при всички случаи това е показателно за популярността и качеството на лоджата).

 

След последният гейм драйв и обилна закуска в Мотсуари ни чакаше час и половина трансфер с кола до следващата лоджа - Elephant Plains в резервата Саби Санд. Шофьорът при трансфера се оказа сертифициран сафари гид, при това приказлив и времето мина неусетно предимно с въпроси от моя страна и отговори от негова.

 

Elephant Plains е красива лоджа с всички възможни удобства и много високо ниво на гидовете. Това, което ми хареса по-малко, в сравнение с Мотсуари беше цялостното усещане и атмосферата в лоджата - много повече биеше на лукзосен хотел, отколкото на сафари лагер. Периметъра беше ограден и нямаше диви животни вътре, освен маймуни (vervet monkeys). Традициите на вечеря също ми харесаха по-малко - пак се вечеря в бома-та, но всяка партия си сяда на отделна маса (ние пътувахме двама и бяхме само двама, който е сам - сам, повече от двама май няма, сядат на съседни маси, които са повече). Гидовете вечерят съвсем отделно, само 2-ма от тях с гостите, но на отделна маса. Масите наредени в полукръг около огъня. Напитките се консумират отделно в бара, който е в "основната сграда" и прилича малко на хотелски бар. Разбира се, че се глезя, лоджата си е добра, просто сравненията са неизбежни.

 

Чудесна гледка от верандата на бунгалото, първият ден като пристигнахме поляната беше пълна с импали и ме е яд, че не направих снимки, мислех си, че винаги са там, а повече не ги видяхме в следващите 3 дни :)

 

post-794-0-36591400-1403163452_thumb.jpg

 

 

Снимки на "периметъра" ще пусна по-късно, като пристигнахме, взехме бърз душ и се подготвихме за това, за което основно сме дошли - гейм драйв. Същият тип возила, както в Мотсуари - напълно открити джипове с 3 реда по 3 седалки (освен тази на водача) подредени амфитеатрално. Слава Богу и тук не ни се наложи да делим реда с трети гост. Тази лоджа използваше возила на Тойота - Ланд Крузери (те обикновенно са или Ланд Ровери или Ланд Крузери).

 

Този път късмета със спътниците ни не беше особено добър - двойка млади белгийци (примерно 22-23, на меден месец), за които колкото и да се опитвам да кажа нещо добро и позитивно, не мога да се сетя и двойка американци (пак на меден месец) от Южна Каролина, за които доброто беше, че бяха пътували доста по света. Мъжът даже беше идвал в България - София и Рилски манастир. Клиентелата просто рязко се смени (може би така се е случило в момента, по-късно деляхме кола с двойка германци от Щутгард - хардкоър сафари любители, та станахме мнозинство и можехме да налагаме мнение къде и за какво да се спира :)

 

Интересен е и факта, че колкото хората по-малко разбират и по-малко се интересуват от диви животни, толкова повече не обръщат внимание на "обикновенните" такива (на английски general game) - различни типове антилопи или пък птици. Искат само лъвове и леопарди. Изключително дразнещо е също когато хората не си изключват звуковият сигнал на автофокуса - през цялото време се чува пиукане на апарати. Измежду пътешественниците - снимачи като цяло е въпрос на етика да се изключва този звуков сигнал (който потвърждава, че авто-фокуса е заключен), има си светлинен такъв, който достатъчно ясно показва какво се случва. Не ми беше удобно да им правя забележка или да ги поучавам, та се наслушах на пиу-пиу точно в най-интересните моменти :) За Бога братя и сестри, изключвайте си звуковите сигнали на фотоапаратите и видеокамерите!

 

Още с тръгването предизвиках недоумение и учудени погледи в спътниците ни, когато помолих водача да спре за един yellow-build hornbill (жълто-клюна птица носорог - според @домосед, ако се не лъжа). Няколко пъти питаха за какво спираме. Снимката съответно и не стана добра - аз пък бързах да не ги "задържам".

 

Следващият ми сигнал за спиране също не беше особено разбран и взет присърце - спираме просто за някъкви си импали:

 

post-794-0-93175700-1403164587_thumb.jpg

 

 

post-794-0-85990100-1403164616_thumb.jpg

 

 

post-794-0-80842600-1403164640_thumb.jpg

 

 

post-794-0-44118300-1403164682_thumb.jpg

 

 

Добре, че видяхме мъжки леопард, та всички бяха съгласни да стоим възможно най-дълго около него (на последният драйв за цялото ни пътуване в Ботсуана имаше една двойка, която пък не искаше да стои около леопард).

 

 

post-794-0-74162200-1403164792_thumb.jpg

 

 

Страхотен екземплят (познат на гидовете под името Тингана) - до момента не съм виждал друг леопард с такъв масивен врат:

 

post-794-0-26796700-1403164840_thumb.jpg

 

 

post-794-0-80212900-1403164866_thumb.jpg

 

 

Какво се случи с леопарда по-късно ще могат да разберат в следващият пост само лицата над 18 години (ще има червена точка).

 

* All photos in this thread (except the ones that are not under my posts) are copyrighted and can not be published without a written permission!

Редактирано от FlyTraveler
  • Харесвам 11
Връзка към коментар
Публикувано: (редактирано)

May 22, 2014. Elephant Plains Game Lodge, Sabi Sand, S. Africa.

 

Тук слагаме една червена точка с предупреждение, че съдържанието отдолу е само за лица над 16 години (май такава беше възрастовата граница в България, а не 18, както писах в предният пост) :)

 

 

Да видим какво се случи с мъжкаря леопард Тингана, който последно го оставихме мирно и кротко да си лежи в тревата.

 

 

post-794-0-38405600-1403195114_thumb.jpg

 

 

Лежеше си мирно и кротко докато не се появи женската Shadow:

 

 

post-794-0-38933900-1403195193_thumb.jpg

 

 

Леопардите водят самотен живот, видим ли повече от един обикновенно са женска с вече пораснало малко, което още не е изритано да си търси само храна (както беше случаят с двата леопарда на дървото в предният резерват). Видим ли обаче възрастни женска и мъжки, работата е ясна - събират се само и стриктно по работа или казано с други думи за "онождане" и след това не се виждат повече. Онождането обаче става по много пъти на ден и е съпроводено с ръмжене и захапки.

 

Първи сеанс пред нас:

 

post-794-0-80620200-1403195469_thumb.jpg

 

 

post-794-0-26162500-1403195617_thumb.jpg

 

 

Добре поработи Тингана, после запраши нанякъде, а ние след него (водача знае, че женската идва при мъжкаря, а не обратното). Добре, че бяхме в частен резерват, ако бяхме в националният парк (Крюгер в случаят), нямаше да можем да проследим леопарда извън пътя.

 

 

post-794-0-01087600-1403195777_thumb.jpg

 

 

Пак полегна Тингана, дали да почине, дали за да е сигурен, че няма да "избяга" прекалено далеч от Shadow.

 

post-794-0-38079600-1403195908_thumb.jpg

 

 

Както и очаквахме, Shadow се появи отново:
 

 

post-794-0-13828000-1403195967_thumb.jpg

 

 

post-794-0-67498600-1403196033_thumb.jpg

 

 

Започна да обикаля около Тингана с вдигната опашка:

 

 

post-794-0-66545500-1403196159_thumb.jpg


post-794-0-52584100-1403196103_thumb.jpg

 

 

Докато не застана недвусмислено пред него:

 

post-794-0-06972200-1403196380_thumb.jpg

 

 

Дали ще повтори Тингана (за пред нас повтаряне, за деня мога само да гадая)?
 

 

* All photos in this thread (except the ones that are not under my posts) are copyrighted and can not be published without a written permission!

Редактирано от FlyTraveler
  • Харесвам 14
Връзка към коментар

May 22, 2014. Elephant Plains Game Lodge, Sabi Sand, S. Africa.

 

 

Както и очаквахме Тингана повтори, този път с доста повече ръмжене, хапене и страсти:

 

 

post-794-0-08075500-1403286583_thumb.jpg

 

 

post-794-0-03627800-1403286728_thumb.jpg

 

 

post-794-0-44517400-1403286785_thumb.jpg

 

 

post-794-0-24340000-1403286801_thumb.jpg

 

 

След сеанса величественно се отдалечи във високата трева:

 

 

post-794-0-08843900-1403286873_thumb.jpg

 

 

После реши да поспре, може би за да бъде намерен отново от Shadow:

 

 

post-794-0-88469600-1403286931_thumb.jpg

 

 

post-794-0-82635100-1403286956_thumb.jpg

 

 

post-794-0-49736600-1403286981_thumb.jpg

 

 

Дали ще потрети Тингана?

 

* All photos in this thread (except the ones that are not under my posts) are copyrighted and can not be published without a written permission!

 

 

 

 

 

 

 

  • Харесвам 13
Връзка към коментар
Публикувано: (редактирано)

May 22, 2014. Elephant Plains Game Lodge, Sabi Sand, S. Africa.

 

 

Женската Shadow вървеше след Тингана отново, забележете колко по-дребна е тя от него (женските по принцип са по-дребни, но при супер атлетичното телосложение на Тингана разликата е още по-фрапираща):

 

 

post-794-0-42234500-1403332069_thumb.jpg

 

 

 

Тингана и Shadow потретиха, този път малко по-далеч от нас и по-навътре във високата трева:

 

 

post-794-0-84769700-1403332100_thumb.jpg

 

 

post-794-0-10945200-1403332142_thumb.jpg

 

 

post-794-0-59647800-1403332175_thumb.jpg

 

 

post-794-0-02048200-1403332271_thumb.jpg

 

 

След този сеанс всички единодушно решихме, че сме стояли достатъчно дълго при леопардите (близо 40 мин.) и оставихме животинчетата да се "онождат" на спокойствие.

 

 

Пейзаж със сухо дърво (по пейзажите може да се разбере една от причините да избера това време на годината за пътешествието - вече е есен, но все още присъства и зеленият цвят, възможно най-много цветови гами от всички сезони на годината в буш-а):

 

 

post-794-0-85453500-1403332435_thumb.jpg

 

 

Пейзаж с хипопотам:

 

post-794-0-16038900-1403332463_thumb.jpg

 

 

Първи залез в Саби Санд:

 

 

post-794-0-17455500-1403332515_thumb.jpg

 

 

post-794-0-17850200-1403332534_thumb.jpg

 

 

Още един плътно изпълнен с емоции ден - сутрешен драйв в Тимбавати, следобеден драйв в Саби Санд, както и "онождане" на леопарди. За пръв път виждам диви животни на живо да го правят, по-късно видях и брадавичести прасета, но това последното далече не изглеждаше толкова грациозно (не случайно хората казват "таковат се" като прасета)   :)

 

* All photos in this thread (except the ones that are not under my posts) are copyrighted and can not be published without a written permission!

Редактирано от FlyTraveler
  • Харесвам 11
Връзка към коментар

May 22, 2014. Elephant Plains Game Lodge, Sabi Sand, S. Africa.

 

 

Втори ден в Саби Санд, както обикновенно съм си нагласил телефона да ме събуди в 05:45 сутринта, 15 минути преди да ни чукнат на вратата (мразя да бързам, предпочитам да стана малко по-рано и спокойно да се приготвя). 06:30 - чай или кафе (аз пропускам това мероприятие, тъй като не пия нито едното, нито другото) и в 07:00 се тръгва на гейм драйв.

 

Първата ни среща днес е със слоница с малко. Обикновенно трябва доста да се внимава като има малки, майките са доста нащрек, но тази изглеждаше спокойна.

 

 

post-794-0-07242100-1403442429_thumb.jpg

 

 

Малкото си сучеше:

 

post-794-0-02741900-1403442469_thumb.jpg

 

 

post-794-0-18219600-1403442510_thumb.jpg

 

 

Майката поразпери ушите по едно време (леко предупреждение, да не вземат нещо да ни минават идеи през главата):

 

post-794-0-57589700-1403442552_thumb.jpg

 

 

После мина изключително близо до нас. Доста пъти съм бил близо до слонове, но когато са буквално на 2 метра и съм в напълно открито возило, усещането е малко по-особено:

 

 

post-794-0-59991600-1403442685_thumb.jpg

 

 

Намерихме млад лъв и решихме да го следим по и извън пътя:

 

post-794-0-27676100-1403442751_thumb.jpg

 

 

Тук се спря до един термит:

 

post-794-0-37985200-1403442774_thumb.jpg

 

 

През това време използвах спирането да щракна първият ни изгрев в Саби Санд:

 

 

post-794-0-86742100-1403442845_thumb.jpg

 

 

Къде ли ще ни заведе младият лъв?

 

 

* All photos in this thread (except the ones that are not under my posts) are copyrighted and can not be published without a written permission!

  • Харесвам 10
Връзка към коментар

May 22, 2014. Elephant Plains Game Lodge, Sabi Sand, S. Africa.

 

 

Къде ли ни заведе младият лъв? Ами при останалите лъвове в прайда, които невъзмутимо си вървяха по пътя (явно беше в тяхна посока):

 

post-794-0-82941800-1403455496_thumb.jpg

 

 

post-794-0-11845100-1403455516_thumb.jpg

 

 

 

Както си вървят, така и си спират да си полегнат, че и да похъркат малко, за пръв път хващам 10 лъва в един кадър:

 

 

post-794-0-79773300-1403455623_thumb.jpg

 

 

post-794-0-41936700-1403455653_thumb.jpg

 

 

post-794-0-68464800-1403455675_thumb.jpg

 

 

post-794-0-49591900-1403455701_thumb.jpg

 

 

post-794-0-43984100-1403455760_thumb.jpg

 

 

post-794-0-00584200-1403455794_thumb.jpg

 

 

Погледахме, погледахме, па си тръгнахме, че имаше и други желаещи, а лимита на sighting е 3 джипа едновременно.

 

 

Използвам случаят да отбележа, че МакДоналдс рекламират даже и по задниците на импалите:

 

 

post-794-0-01149100-1403455924_thumb.jpg

 

 

Следва слон, който с огромна наслада си хапваше тръни:

 

 

post-794-0-39380800-1403455984_thumb.jpg

 

 

post-794-0-39353000-1403456004_thumb.jpg

 

 

* All photos in this thread (except the ones that are not under my posts) are copyrighted and can not be published without a written permission!

  • Харесвам 13
Връзка към коментар

May 22, 2014. Elephant Plains Game Lodge, Sabi Sand, S. Africa.

 

 

Така или иначе сме започнали с някои животни от "the Big 5", та да продължим на тази вълна. След лъвовете попаднахме на майка и доста пораснало теле бели носорози. Интересното е, че на английски малките на носорозите, както и тези на биволите, слоновете и жирафите се наричат "телета" (calves, ед. ч. - calf), съответно мъжките са bulls, а женските cows. За сравнение, малките на лъвовете, леопардите и гепардите са cubs; на хиените и дивите кучета - pups (като на домашните кучета). Та възрастната женска с окспекър на гърба:

 

 

post-794-0-25250200-1403514383_thumb.jpg

 

 

И тинейджър(ката), не можах да определя пола:


post-794-0-69052700-1403514436_thumb.jpg

 

 

post-794-0-93129400-1403514516_thumb.jpg

 

 

Последваха няколко зебри в гъсталака. Хееей, зебри, всички се оживиха - наистина странното е, че в Саби Санд едва ли не видяхме повече леопарди, отколкото зебри. За човек, който е ходил из източна Африка това направо изглежда парадоксално - като се обикаля примерно Масай Мара по време на миграцията да "няма животни" означава да се наблюдават стотици зебри и антилопи гну само. На други места в Кения (близо до езерото Накуру) съм виждал зебри да пасат покрай пътя извен каквъто и да бил парк или резерват. В частните резервати около Крюгер, както зебрите, така и антилопите гну ми се видяха кът.

 

 

post-794-0-79558300-1403516230_thumb.jpg

 

 

post-794-0-98698700-1403516291_thumb.jpg

 

 

Малко хипопотами (втората снимка е кроп на първата):


post-794-0-54247300-1403516422_thumb.jpg

 

 

post-794-0-62562600-1403516467_thumb.jpg

 

 

Жираф, от под-вида Южен Жираф (Southern Giraffe):


post-794-0-63120500-1403516579_thumb.jpg

 

 

post-794-0-47152400-1403516596_thumb.jpg

 

 

Тъй като тази лоджа (Elephant Plains) беше оградена, единственните животни, които влизаха вътре бяха вървет маймуните ( vervet monkeys - най-разпространените в Африка). Едни от характерните им белези са сините им топки :) :

 

post-794-0-06999300-1403516761_thumb.jpg

 

 

post-794-0-04582100-1403516783_thumb.jpg

 

 

post-794-0-75766700-1403516815_thumb.jpg

 

 

* All photos in this thread (except the ones that are not under my posts) are copyrighted and can not be published without a written permission!

  • Харесвам 11
Връзка към коментар
Публикувано: (редактирано)

May 23, 2014. Elephant Plains Game Lodge, Sabi Sand, S. Africa.

 

 

На следобедният драйв омразните ми белгийци (става дума за тези, с които бяхме, а не по принцип) си бяха заминали и на тяхно място дойдоха двойка германци, много опитни "сафариста", така, че вече имахме мнозинство на гласовете при спиране за наблюдение и фотографиране на "обикновенни" животни (такива, които не са хищници), птици или даже дърво, пейзаж или залез/изгрев.

 

Това ми даде възможност да видя 2 животни, които не бях виждал преди:

Сив дeйкър (grey или common duiker). Много срамежлив и плашлив - само през листата на дърветата.

 

post-794-0-07039900-1403553536_thumb.jpg

 

 

Ниала (nyala):


post-794-0-16266600-1403553578_thumb.jpg

 

 

post-794-0-40039300-1403553609_thumb.jpg

 

 

След това още малко лъвове, че не бяхме виждали от сутринта:


post-794-0-79033800-1403553673_thumb.jpg

 

 

post-794-0-71278400-1403553717_thumb.jpg

 

 

post-794-0-43054300-1403553752_thumb.jpg

 

 

post-794-0-35338200-1403553779_thumb.jpg

 

 

Лъвица без опашка (отхапана от хиена в битка):

 

 

post-794-0-05477800-1403553859_thumb.jpg

 

 

Група антилопи гну, една от които бременна (гну-тата също както зебрите са много по-малко от тези в източна Африка):

 

 

post-794-0-55027100-1403554156_thumb.jpg

 

 

post-794-0-25177000-1403554180_thumb.jpg

 

 

* All photos in this thread (except the ones that are not under my posts) are copyrighted and can not be published without a written permission!

Редактирано от FlyTraveler
  • Харесвам 8
Връзка към коментар

May 23, 2014. Elephant Plains Game Lodge, Sabi Sand, S. Africa.

 

 

Сега видях, че първият ред с датата и мястото като съм го копирал от предните постове съм забравил да сменя датата, всичко назад до сутринта се е случило на 23-ти Май, а не на 22 (не, че това има значение за четящите).

 

 

Няколко пъти спираме за снимки на залеза.

 

 

post-794-0-67577000-1403554894_thumb.jpg

 

 

post-794-0-08972600-1403554916_thumb.jpg

 

 

И понеже не бяхме виждали и леопард отдавна (от предният ден), та видяхме един, по-скоро една да пие вода. Да си призная - мързи ме да оправям хоризонта на две от снимките (от водата си личи, че са леко изкривени):

 

 

post-794-0-37773200-1403555051_thumb.jpg

 

 

post-794-0-55765400-1403555099_thumb.jpg

 

 

post-794-0-36192800-1403555126_thumb.jpg

 

 

post-794-0-18725100-1403555176_thumb.jpg

 

 

post-794-0-98669000-1403555227_thumb.jpg

 

 

post-794-0-70177700-1403555256_thumb.jpg

 

 

post-794-0-09269400-1403555283_thumb.jpg

 

 

След това спряхме до едно езеро за sundowners (за по напитка докато се гледа залеза), успях да си сменя обективите и с най-доброто си "стъкло" запечатах залеза на още 3 снимки:

 

post-794-0-83859600-1403555420_thumb.jpg

 

 

post-794-0-24052000-1403555443_thumb.jpg

 

 

post-794-0-67518800-1403555468_thumb.jpg

 

 

Бара в лоджата, тук се обсъжда видяното през деня:

 

post-794-0-65087600-1403555519_thumb.jpg

 

 

Вечеря край огъня в бома-та, Не мога да реша кой от двата варианта ми харесва повече (фокус в-у огъня или фокус в-у свещта и чашата) и ги публикувам и двата:

 

 

post-794-0-09116900-1403555644_thumb.jpg

 

 

post-794-0-34852800-1403555685_thumb.jpg

 

 

* All photos in this thread (except the ones that are not under my posts) are copyrighted and can not be published without a written permission!

  • Харесвам 15
Връзка към коментар

Наваксах с четенето. Много добре ти се получава разказът  - има екзотика, интрига, вицове, секс, всичко необходимо  :blush:

Много ти благодаря за споделянето. Убедих се, че едно такова пътуване си изисква планиране, а не просто да се изръсиш на място.

Връзка към коментар
Публикувано: (редактирано)

Наваксах с четенето. Много добре ти се получава разказът  - има екзотика, интрига, вицове, секс, всичко необходимо  :blush:

Много ти благодаря за споделянето. Убедих се, че едно такова пътуване си изисква планиране, а не просто да се изръсиш на място.

 

Мерси за добрите думи! Изисква се планиране, най-малкото, че добрите и по-достъпни (финансово) места като правило се запазват и купуват много месеци напред (всяко правило си има и изключения, разбира се). Специално при животните фактора късмет е много силен, но може да се направят много неща, за да се насочи този фактор в една или друга посока и за целта пак се изисква известна подготовка. Сезоните и месеците от годината трябва също да се премислят по отношение на множество фактори (климат, интензитет на животни, цени). И на последно място слагаш и... самолетните билети. (обратно на останалите пътешествия) :)

Редактирано от FlyTraveler
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

May 23, 2014. Elephant Plains Game Lodge, Sabi Sand, S. Africa.

 

 

Чуден изгрев тази сутрин:

 

 

post-794-0-27637900-1403595756_thumb.jpg

 

 

post-794-0-87075500-1403595836_thumb.jpg

 

 

Като бонус имаше и есенна мъгла над реката:

 

 

post-794-0-12904700-1403595888_thumb.jpg

 

 

post-794-0-74262700-1403596458_thumb.jpg

 

 

Southern yellow-billed hornbill (би трябвало да се преведе като нещо от сорта на южен жълтоклюн рогоклюн, според @домосед - птица носорог, което ми звучи по-достоверно). Слагам повече снимки, защото това е един от малкото пъти, когато съм ги хванал достатъчно близо за прилични снимки с моят обектив:

 

 

post-794-0-46730700-1403596136_thumb.jpg

 

 

post-794-0-16824900-1403596271_thumb.jpg

 

 

post-794-0-20192000-1403596292_thumb.jpg

 

 

post-794-0-45390200-1403596314_thumb.jpg

 

 

post-794-0-08630400-1403596338_thumb.jpg

 

 

post-794-0-31390500-1403596355_thumb.jpg

 

 

* All photos in this thread (except the ones that are not under my posts) are copyrighted and can not be published without a written permission!

  • Харесвам 11
Връзка към коментар
Публикувано: (редактирано)

May 24, 2014. Elephant Plains Game Lodge, Sabi Sand, S. Africa.

 

Отново поправка, забравил съм да превъртя календара с един ден в горният пост - да се чете Май 24!

 

Кофти е, че редакции могат да се правят само до няколко часа след публикуването, но предполагам така Георги се подсигурява никой да не трие и съдържанието да си остава в сайта.

 

Та така, какво можем да очакваме да видим в Саби Санд освен още един леопард (че не бяхме виждали от предният ден). Това ме подсети за дискусиите в Нет-а, където сериозните "сафариста" леко класифицират резерватите около парка Крюгер като "диви животни, поднесени на чиния", "ала карт" или "приличащо на зоопарк" преживяване. Мога да приема, че до някъква степен преживяването на е true wilderness т. е. пълна дивотия - като се кара из резерватите, понякога се виждат ел. стълбове (дървени) и кабели, както и не се особено далеч от цивилизацията и то в най-цивилизованата държава в Африка, но за "приличащо на зоопарк" преживяване не мога изобщо да се съглася.

 

Тези резервати нямат нищо, ама нищо общо с разните му "сафари паркове" из северна Америка, Европа, че даже и из други места в Африка, където са докарани животни и се държат в клетки (може да са големи заградени територии, но пак са си клетки) и най-важното - животните ги хранят, нито са характерни за мястото, нито функционират като еко система, просто няма самоподдържаща се хранителна верига, това вече си е зоопарк, независимо как го наричат.

 

Саби Санд, Тимбавати, както и Класери са напълно отворени (без огради) към парка Крюгер и всички животни могат свободни да преминвават когато си поискат. Тези резервати са неизменна част от екосистемата на Крюгер, като популациите не се контролират от хората. Това, което кара някои хора да класифицират преживяването като "подобно на зоопарк" е големият брой животни, които могат да се видят. Това обаче се дължи единственно на добре организираната система на търсене и познаване на животинският свят наоколо от гидовете. Всяко возило има гид и тракър, всички те са съврзани по радио (тракъра понякога слиза да гледа и търси следи и пеша), разменя се информация за движението на животни, както и за интересни sightings.

 

Извинявам се за лирическото отклонение, обратно на поредният леопард (мъжкар):

 

 

post-794-0-87205900-1403636527_thumb.jpg

 

 

post-794-0-79255900-1403636559_thumb.jpg

 

 

post-794-0-14929900-1403636582_thumb.jpg

 

 

post-794-0-31170300-1403636619_thumb.jpg

 

 

post-794-0-01070000-1403636642_thumb.jpg

 

 

post-794-0-80284200-1403636667_thumb.jpg

 

 

"Не, благодаря! Днес не ми се ядат крака..."

 

 

post-794-0-74446500-1403636735_thumb.jpg

 

 

И в този момент леопарда премина в "грешният парцел", както се изрази гида - в парцела на съседният резерват, където нямахме право да влизаме - ето минуса на частните резервати спрямо парка Крюгер.

 

 

post-794-0-94102200-1403636762_thumb.jpg

 

 

 

* All photos in this thread (except the ones that are not under my posts) are copyrighted and can not be published without a written permission!

Редактирано от FlyTraveler
  • Харесвам 9
Връзка към коментар

May 24, 2014. Elephant Plains Game Lodge, Sabi Sand, S. Africa.

 

 

Този пост ще е предимно от "Жирафик парк" - видяхме доста спокоен женски жираф с малко, които стояха около нас поне 15 минути и имах досатъчно време за снимки от различен ракурс плюс още жирафи на следобедният драйв (но тях в друг пост). Преди съм виждал далеч по-многобройни групи от жирафи, но почти винаги са бягали като се приближим.

 

 

post-794-0-95907000-1403719912_thumb.jpg

 

 

post-794-0-02207100-1403719941_thumb.jpg

 

 

post-794-0-71420100-1403719966_thumb.jpg

 

 

post-794-0-26982600-1403720005_thumb.jpg

 

 

В същото време от другата страна се показа женски waterbuck и ми раздвои вниманието:

 

 

post-794-0-31303700-1403720503_thumb.jpg

 

 

post-794-0-32265600-1403720113_thumb.jpg

 

 

 

post-794-0-89658700-1403720556_thumb.jpg

 

 

post-794-0-10602500-1403720579_thumb.jpg

 

 

post-794-0-44579700-1403720617_thumb.jpg

 

 

post-794-0-72443200-1403720645_thumb.jpg

 

 

post-794-0-00330300-1403720689_thumb.jpg

 

 

post-794-0-34889600-1403720723_thumb.jpg

 

 

post-794-0-42202500-1403720783_thumb.jpg

 

 

post-794-0-13757600-1403720807_thumb.jpg

 

 

post-794-0-09862400-1403720866_thumb.jpg

 

 

* All photos in this thread (except the ones that are not under my posts) are copyrighted and can not be published without a written permission!

  • Харесвам 7
  • Браво 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.