Еmilia Публикувано: 15 януари, 2015 Публикувано: 15 януари, 2015 Утре имам полет от Рим до София, но са се обадили на колегата, че е отменен поради стачка. Билетите ни са с България еър , но този полет трябваше да го изпълни Алиталия. Говорихме с тях по тел. но казаха, че не по тяхна вина е отменен и няма да ни осигурят хотел. Какво да правим? Моята идея е да отидем утре на ретището и да вдигаме гири, но може и да не помогне, защото билетът е о бг еър и не излиза на сайта на Алиталия. Другият вариант е да натискаме Бг еър да ни върне утре през някъде. На какво имаме право и от кого да го искаме?
lyusi Публикувано: 15 януари, 2015 Публикувано: 15 януари, 2015 Ето линк към Европейския потребителски център в България с информация за правата ти в случая. Надявам се да ти е полезен. Ако имате въпроси, директно им се обадете за съвет. http://www.ecc.bg/%D1%81%D1%8A%D0%B2%D0%B5%D1%82%D0%B8/10/%D0%B2%D1%8A%D0%B7%D0%B4%D1%83%D1%88%D0%B5%D0%BD-%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B2%D0%BE%D0%B7.htm 1
Еmilia Публикувано: 15 януари, 2015 Автор Публикувано: 15 януари, 2015 Мерси, въпросът е кой е превозвача...
macf1an Публикувано: 15 януари, 2015 Публикувано: 15 януари, 2015 (редактирано) Пари не ти дължат. Ако решиш да се откажеш от билета, длъжни са да ти върнат изцяло сумата. Ако не се откажеш - длъжни са да те пратят там по друго време. Най-добре на място на летището да се отиде. Отиди при този, който е издал билета. Явно това е България Еър. Няма значение, че не е тяхна вината, трябва да се грижат за вас до момента на отлитането. Ядене, пиене, хотел. Просто пари не ви дължат. Също така, ако имаш застраховка, допълнителна или към кредитната карта, обади им се да заведеш щета. ЕПЦ рядко си вдигат телефона. Редактирано 15 януари, 2015 от macf1an 3
lyusi Публикувано: 15 януари, 2015 Публикувано: 15 януари, 2015 (редактирано) Ако няма сигурност по този въпрос /както е в случая/, според мен най добре е да се обърнеш и към двете авиокомпании и ако не получиш удовлетворителен отговор, да подаш жалба. Съгласна съм с Makf1an, че е най-добре да отидеш на летището. Ако се наложи да плащаш хотел или каквото и да е във връзка с отменения полет, задължително пази фактурите, за да можеш да ги приложищ към жалбата. Редактирано 15 януари, 2015 от lyusi 4
bat.galin Публикувано: 15 януари, 2015 Публикувано: 15 януари, 2015 ...но този полет трябваше да го изпълни Алиталия.. Ще ти предложат най-вероятно по-ранен полет, на мен ми предложиха и отказах предложението. След това си избрах удобна за мен дата, те я приеха и промениха полета , като запазиха същия номер на резервация. Ако обаче в резултат на отменен ( а и закъснял полет на една компания пропускаш и следваща отсечка, за която имаш резервация, стачуващата компания няма да те компенсира Ако примерно заради Рим - София изпускаш София - Бургас, изпълняван независимо от коя компания - няма да има обезщетение. Гледам , че тук един човек поддържа доста подробен списък за очаквани стачки в различни държави. Никак не е зле да се правят справки преди извършване на резервация за пътуване. Това е сайта : http://www.easytravelreport.com/ 2
Еmilia Публикувано: 16 януари, 2015 Автор Публикувано: 16 януари, 2015 Благодаря ви! (снощи писах от телефона и такива недописани думи са излезли от клавиатурата, моля за извинение) Ще се чуем днес с България еър. Видях, че стачката на въздушния контрол е от 1 до 5 след обяд, така че могат да измислят с какво да ни превозят преди или след това. Ако не летим днес, ще настоявам за хотел и храна, пък каквото стане. Просто не ми е писано да летя с Алиталия
Еmilia Публикувано: 16 януари, 2015 Автор Публикувано: 16 януари, 2015 (редактирано) Говорих с кол центъра на България еър, казаха, че единствената възможност е утре сутрин да летим, попитах за днес, обясних, че стачката е от 13 до 17 ч., но не. Казаха, че на летището, на чек ин гишето да търсим представител на Алиталия, който да ни осигури хотел. Пратиха ми новите билети на мейла. След малко ми се обади жена от номер на България еър и каза, че можем да пътуваме и днес, с австрийците през Виена. Естествено се съгласихме и ни пратиха новите билети. Просто не очаквах, но са изключителни!!! Но без вас нямаше да се справя. Благодаря ви!!! Редактирано 16 януари, 2015 от Nine 9
Еmilia Публикувано: 17 януари, 2015 Автор Публикувано: 17 януари, 2015 (редактирано) Прибрах се късно снощи Когато отидохме на летището, разбрахме, че полетът ни от Рим за Виена ще закъснее и вместо в 15:00, ще излети в 17:30. Веднага се запътихме към чек ин гишето, но от там ни препратиха към гишетата на Луфтханза и Звездния алианс, защото изпускахме полета за София и трябваше да ни наместят в следващия (последния за деня). Там, естествено, имаше огромна опашка, която вървеше бавно. Оказа се, че не сме единствените, прехвърлени от отменения Алиталиански полет за София. Имаше една жена, която през цялото време, докато чакахме на опашката, говореше със служителката на едното гише и така отнемаше ресурса за останалите от опашката. Явно е имала сериозен проблем. На нас много лесно ни преиздадоха билетите и пак към чек ин. Там си издекламирах всичките милион изисквания за местата и ни дадоха бордните карти. Освен тях, получихме и ваучер за 3*7,50 евро храна и напитка и веднага го оползотворихме Промъкна се мисъл за вероятност от спане във Виена - при тези закъснения не е невероятно. Но пък вече бяхме спокойни, че Австрийците ще се погрижат за нас Не беше обявен гейт, пишеше само С. Намерихме къде са С-тата и седнахме да чакаме на пейките. Точния номер на гейта беше изписан едва 40 минути преди часа за излитане, но се оказа, че сме седнали на правилното място. Автобусен гейт, а общия брой на пътуващите беше не повече от 30 - непълен автобус. Борднахме се и започна чакането. От пилотската кабина ни съобщиха, че сме шести на опашката за излитаме. Съответно излетяхме със закъснение. Информираха ни, че може да почакаме да кацнем във Виена - нали не сме по разписание и когато ни приемат - тогава. Направихме няколко кръгчета и кацнахме. За щастие навреме, за да хванем полета до София. Бързо се ориентирахме и намерихме гейта за София. При нас дойде служител на летището с един таблет и помоли да ни зададе няколко въпроса, на които с удоволствие отговорихме - от къде пътуваме, за къде, колко време ни е отнело да стигнем до гейта, дали знаците са били ясни и т.н. Двата полета бяха спокойни, храната - редовните солети или редовната вафла. Жалко, че вече не предлагат ябълка. Добре, че България еър ни прехвърли на Австрийците, за да нямам съмнения кой и дали ще се погрижи за нас. Иначе трябваше да се боря с италианците за хотел и храна, а Бг еър трябваше да им ги плати после. Доколкото видях, това им е струвало 158 евро, което е сравнително равностойно на вечеря, нощувка и закуска. Още веднъж огромно благодаря на всички магеланци за съдействието, окуражаващите думи и положителните мисли!!! Редактирано 17 януари, 2015 от Nine 4
nikolaysto Публикувано: 17 януари, 2015 Публикувано: 17 януари, 2015 Но пък вече бяхме спокойни, че Австрийците ще се погрижат за нас... ...Добре, че България еър ни прехвърли на Австрийците, за да нямам съмнения кой и дали ще се погрижи за нас. ... Радвам се, че всичко в крайна сметка е минало добре и сте си се прибрали. Моите впечатления за Австриците са предимно негативни, да не кажа, че в моите очи те са най-големите мизерници. 1
macf1an Публикувано: 17 януари, 2015 Публикувано: 17 януари, 2015 Да не забравиш да поискаш компенсация по 250 евро за закъснелия полет ! 2
Sun4o Публикувано: 17 януари, 2015 Публикувано: 17 януари, 2015 Да не забравиш да поискаш компенсация по 250 евро за закъснелия полет !Опасен си......И от котка мляко можеш да издоишМалко извън темата, ама аз имам една нощувка, дето имат да ми компенсират България Еър за променен полет от тяхна страна и спах по принуда в Амстердам, за да хвана следващия им възможен, на другия ден сутринта. Вече 8 месеца нямам отговор, от време на време ги питаме (агенцията, която ми продаде сам. билети движи случая), а те смотолевят нещо и ....така, чакам си. Какво мога да направя? 1
Георги Публикувано: 17 януари, 2015 Публикувано: 17 януари, 2015 Опасен си......И от котка мляко можеш да издоиш Малко извън темата, ама аз имам една нощувка, дето имат да ми компенсират България Еър за променен полет от тяхна страна и спах по принуда в Амстердам, за да хвана следващия им възможен, на другия ден сутринта. Вече 8 месеца нямам отговор, от време на време ги питаме (агенцията, която ми продаде сам. билети движи случая), а те смотолевят нещо и ....така, чакам си. Какво мога да направя? Следващото писмо до България Ер да е с копие към ГВА. Силно вероятно да можеш да вземеш и ти обезщетение, ако закъснението не е било заради стачки, време и т.н. Агенцията няма да вземе нищо, ако искането ти е успешно, така че много ясно че няма да се занимават с теб. 3
Еmilia Публикувано: 17 януари, 2015 Автор Публикувано: 17 януари, 2015 Да не забравиш да поискаш компенсация по 250 евро за закъснелия полет ! Как, от кого?
macf1an Публикувано: 17 януари, 2015 Публикувано: 17 януари, 2015 (редактирано) От авиокомпанията, чиито полет е закъснял. Т.като не става ясно дали закъснението е заради стачката - имаш шанс. Имаш бордни карти, директно се свържи с тях и без да им даваш никакви обяснения как си се сдобила с резервацията - искай по 250 евро за всеки пътник. Дори да кажат, че официалната причина (която е трябвало да ви издекламират в самолета) е стачката, отново ще получите компенсация под формата на ваучери или по 10000 мили за милес & море, поне. Редактирано 17 януари, 2015 от macf1an 2
neuromancer Публикувано: 17 януари, 2015 Публикувано: 17 януари, 2015 Аз доколкото разбирам, са си стигнали навреме в София, нищо че самолета до Виена е закъснял. Не знам дължи ли се нещо в такъв случай. 1
macf1an Публикувано: 17 януари, 2015 Публикувано: 17 януари, 2015 Зависи как са им направили резервацията, но не пречи да се пробват. 1
Еmilia Публикувано: 17 януари, 2015 Автор Публикувано: 17 януари, 2015 Аз доколкото разбирам, са си стигнали навреме в София, нищо че самолета до Виена е закъснял. Не знам дължи ли се нещо в такъв случай. Прехвърлиха ни за следващия полет, според България еър трябваше да кацнем в 20:15, а реално пристигнахме в 22:55. Само че в понеделник предавам бордните карти на счетоводителката и вече нищо няма да мога да докажа (бях в командировка). 1
macf1an Публикувано: 18 януари, 2015 Публикувано: 18 януари, 2015 (редактирано) Копия са достатъчни., ще им ги пращаш онлайн така или иначе. Или по една снимка. Редактирано 18 януари, 2015 от macf1an
Еmilia Публикувано: 18 януари, 2015 Автор Публикувано: 18 януари, 2015 Копия са достатъчни., ще им ги пращаш онлайн така или иначе. Или по една снимка. Благодаря! А сега може ли като на малоумен - на кого и къде пиша? Предполагам на Австрийците, на мейл?
macf1an Публикувано: 18 януари, 2015 Публикувано: 18 януари, 2015 Да, започни с тях. Попълни една бланка от тези: http://ec.europa.eu/transport/themes/passengers/air/doc/complain_form/eu_complaint_form_en.pdf Ако нямаш PDF редактор, онлайн има доста. Прати кратко, ясно писмо, с попълнената бланка, и картите, на feedback at austrian.com 1
bat.galin Публикувано: 17 март, 2015 Публикувано: 17 март, 2015 Да не стават грешки : http://www.easytravelreport.com/ както и потвърждението по-долу : 20 Mar: Possible Air Traffic Control Strike – Italy Ryanair has been advised of possible Air Traffic Control strike in Italy on 20th Mar 2015 between 9:00 and 17:00 UTC We are not yet certain of the level of disruption expected. In the event we are forced to reschedule or cancel flights, we will update this notice accordingly. You may also monitor your flight status online: click here We sincerely apologise for any inconvenience caused by this possible Air Traffic Control strike which is outside of our control. Keep Updated - follow us on Twitter @RyanairFlights
didipas Публикувано: 15 април, 2016 Публикувано: 15 април, 2016 Здравейте! Ние сме група от 14 човека, които ще пътуваме през месец декември до Южна Африка. Днес авиокомпанията с която ни бяха полетите отмениха част от тях, а именно Истанбул - Мадрид. Остава валидна отсечката Мадрид - Йоханесбург. Някой попадал ли е в подобна на нашата ситуация, и знаете ли какви евентуално са ни правата. Самолетните билети са купувани от различни сайтове - Paravion, Bravofly, Gotogate и са за полети на Иберия.
mililia Публикувано: 15 април, 2016 Публикувано: 15 април, 2016 (редактирано) Да не те подведа, но до 2 месеца преди пътуването авиокомпаниите могат да правят каквито си промени искат. Дали ще ги приемете или изцяло ще се откажете от билетите, зависи само от вас. Може да предявите някакви претенции за сходен маршрут, но пак зависи от авиокомпанията дали ще ги приеме. Така поне мисля. Редактирано 15 април, 2016 от mililia 3
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега