Прескочи до съдържание

С какъв куфар, раница или сак пътувате


Препоръчани мнения

Или просто има статистическа грешка :)

 

Лично за себе си, и като цяло за хора, които пътуват често се уверявам, че малко по-висока инвестиция си заслужава. Не говоря за Rimowa и другите с дизайнерски цени, но carlton, travelite, titan, samsonite и от този клас мисля, че са идеални. Под това става малко руска рулетка какво ще уцелиш. Лично мнение естествено. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Аз не съм от тези дето си треперят над вещите.Чанта на колела не ми е идвало на ум да купувам,може би защото куфарът ми изглежда по-надежден.Георги,прав си,ала към момента все не съм намирала достатъчно средства за по-скъп куфар,които да дам наведнъж.

Връзка към коментар

Преди това счупих 2 купени от Метро и не знам къде много изгодно, но изкараха само по едно пътуване.

Аз ли имам късмет, но съм с куфар от Метро за 60-тина лева, още държи. Ползвам го от 2009 и е още жив. Не толкова здрав, но жив и функционален.

Връзка към коментар

То наистина е и въпрос на късмет, може да попаднеш и на читав.

 

Моят от Метро, обаче, си спомням много добре издържа точно едно пътуване - на отиване докато го търкалях по пътя едното колело се счупи, на връщане пък ми счупиха дръжката. Може би зависи и дали го ползваш като ръчен багаж - при ръчния багаж няма кой знае какво подмятане насам натам и един средно здрав куфар, чанта върши работа. Аз обаче обикновено го чекирам и там ги мятат както дойде и по лентите също доста се търкалят, така че трябва да е по-издръжлив. Определено мисля обаче, че ако пътуваш по-често  е инвестиция, която си заслужава. По-горе мнението на Георги общо взето се припокрива с моето.

Редактирано от Бръмбар
Връзка към коментар

Ръчния винаги е раница при мен, куфара е голям (да има, както се казва). Даже и има за разширяване. Има само едно скъсано местенце, залепих го. И един счупен цип, но за него аз съм виновна - за да ми се отличава иначе незабележимия черен куфар, му сложих бели връзчици на всички ципове. Явно при прехвърлянето от самолета в количките или някъде са го закачили и просто са дръпнали, докато счупят дърпалката на ципа. Иначе не е твърд, има две ребра на гърба само и малко пластмаса отстрани. А котката ми като го види, веднага отива да си точи ноктите в него :lol:

 

Иначе съм съгласна, че има смисъл куфара да е скъп, твърд и качествен. Но тогава нямах и намерение да пътувам кой знае колко и затова уж временно. Ама засега съм все с него.

Редактирано от Nine
Връзка към коментар
  • 5 месеца по-късно ...

Имам си едно куфарче, с максималните размери за ръчен багаж (от големите), който си го ползвам и за неръчен, и то от 2002 г. насам. Разнасяла съм го къде ли не и то доооста често (не бих могла да преброя колко пъти, почти всяко пътуване е с мен, независимо дали е самолет, кола, автобус, влак и независимо от разстоянието), оказа се, че има и изключителна издръжливост по павета, камъни, черни пътища и какво ли не още. Леко е запретнал пластмасовото покритие отдолу (от меките е, съвсем обикновено куфарче от рода на тези от снимката на Георги на първа страница), но е все още сравнително малка засегнатата част. Мисля, че доста трудно бих преживяла загубата му, дано изкара поне още толкова години :) Марката му е Goldpfeil и беше подарък от Deutsche Bank. Сега почти с ужас гледам страницата на компанията и не виждам да правят куфари изобщо, явно е било някаква поръчка на банката... Някой да е чувал/виждал такива? Все пак след цели 11 доказани години (не знам как да подчертая експлоатацията, която е видял), ако ми потрябва нов, определено ще искам да е пак "златна стрела"...

Връзка към коментар

Elena, зависи какво търсиш - дали да е красив или да издържи повече от 1 пътуване :)  Личните ми наблюдения - така или иначе нищо ценно не стои в малките външни джобове на чекирания куфар - по-добре без тях, защото по-често са възможност да бъдат скъсани и да изхвърлиш целия куфар, пред  това да ти свършат полезна работа; куфарите с 4 колелца са по-удобни за бутане/дърпане, но точно подвижността на колелцата създава предпоставка да "стърчат" около куфара и да бъдат счупени при някое хвърляне/уплътняване на багажника на самолета... Допълнително по-големите куфари са по-тежки - ако само имаш право на 20кг и 5 е теглото на куфара - това са си 25% загуби :)

Аз на нещо подобно се спрях:

Delsey-Voyage-Luggage.jpg

 

Но може да е малко неудобен за по-високите хора и по неравни улици малко се клати...

 

В София видях един алуминиев Rimowa, който беше в доста окаян вид - собственичката явно беше решила, че освен алуминиев, е и разтегаем - изглеждаше като алуминиево буре... :D та всичко си зависи и от юзъра...

Избягвай такава система на колела и дръжка (от тясната част на куфара). Много, много по-трудно се "търкаля" отколкото ако лежи на колела на широката част на куфара. Нестабилността е най-малкия проблем. Имам едно такова твърдо Delsey и по тези причини изобщо не се използва последните 10 години...

Редактирано от FlyTraveler
Връзка към коментар

Със сериозно прискърбие казвам довиждане на дългогодипният си спътник в многобройни пътувания по цял свят - а die-hard пластмасов Samsonite, който след 13 години лашкане от хамали по летища, пристанища, гари, автогари и какво ли не, миналият месец беше "прекършен" при последният от серия 9 полета (България Еър).

 

Горещо се надявам да си намеря друг също толкова здрав куфар...

 

На снимката долу се вижда (черният с лепенките) в багажника на шерут на граничният пост Аленби-Крал Хюсеин на път за Йерусалим:

post-794-0-48586300-1390043650_thumb.jpg

Връзка към коментар

http://www.roncato.com/index.asp?cod_linea=RONCATO%20LIGHT〈=en&original_lang=en&file=RESEARCH&action=RI

С тази марка пътуваме 7 години,проблем няма!И голям твърд куфар и малък мек.Страхотно затваряне,множество джобове(за всичко е помислено),никакъв проблем с колелцата-вървят като италиански спортни коли:-)).Големият куфар тежи не повече от 500-600гр.И най-голямото им предимство е ,че имат много специфични цветове и форма.Никога не може да го объркаш на някоя лента на летище,да не ги забележиш сред множеството куфари.Не са евтини ,но не са и чак толкова скъпи.В София ги продават на улица Солунска в частта към пл.Славейков.Както може да се очаква продавачките не знаят за какво иде реч,пък и имат само 3-4 изостанали стари модели.Човек може да си ги купи по Интернет ,хем има избор ,хем са и по евтини отколкото в София.

Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...
  • 2 седмици по-късно ...

Някой има ли преки впечатления от българските куфари KML? Днес ги разгледах внимателно заедно със споменатите по-горе Estil. Честно казано, тези на Estil ми изглеждат сякаш още на второто пътуване ще се цепнат по шевовете? 

Връзка към коментар

Meidj, ти не отиваш ли в Китай? Не може ли да отидеш с някой за изхвърляне, а там на място да си купиш нов, ако ти се изпречи на пътя. Нали всичко там се произвежда...

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Абе то хубаво там се произвежда ,но качествените неща са често на по-високи цени, от колкото тук :) Виж, ако ще се търсят еднодневки е ясно, но и там ще е сложно с пазаренето, след като първоначалната цена, която предлагат може да е 10-20 пъти по-висока от реалната :)

 

Според мен една марка в средния клас като Travelite си заслужава инвестицията, особено за често пътуващ човек, но това е лично мнение. Дори да получиш съвет за тези KML, едва ли ще е нещо повече от единичен случай. А има единични случаи и за китайските евтини куфари, които издържат дълго, ма знаеш ли на какво точно ще попаднеш от рулетката...

Връзка към коментар

Мисля че няма разлика между KML и Estil.

И Георги е прав, че всичко е въпрос на късмет.

Купихме нов KML миналата година. Цял месец го лашкахме в Югоизточна Азия със сума ти полети и обиколки. Като се върнахме нищо му нямаше. Август обаче отидохме на море до Бодрум и като се върнахме с чартъра вече го бяха пукнали от долната му страна. Така че гаранция никаква. Зависи кой хамалин как ще го метне :)

Връзка към коментар

Някой има ли преки впечатления от българските куфари KML? Днес ги разгледах внимателно заедно със споменатите по-горе Estil. Честно казано, тези на Estil ми изглеждат сякаш още на второто пътуване ще се цепнат по шевовете? 

 

Имаме три KML-а и вече седма година ги експлоатираме жестоко. На единия се счупи едно от колелцата и се наложи ремонт. На друг пък му се откъсна дръжката и пак отиде на ремонт. Като цяло съм изключително доволен, ремонтите са нещо нормално. Преди две години взех два малки Estil-а за ръчен багаж и на този етап нямам никакви оплаквания. Да поясня, всички куфари са меки. През лятото мисля да купувам нови и още отсега съм чуденка дали отново да заложа на меки или да взимам твърди...

Редактирано от Duke
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Meidj, ти не отиваш ли в Китай? Не може ли да отидеш с някой за изхвърляне, а там на място да си купиш нов, ако ти се изпречи на пътя. Нали всичко там се произвежда...

 

Точно там му е мястото.

Преди  7 (словом - седем) години си купих куфар от Китай. За скромните 50 лв - кожен, разтегателен,  среден (преди ставаше за ръчен, сега вече не, заради намалените размери) някаква реплика на ....незнамкойсилуксовбранд . И с 2 колелца! Какви колелца само! Движат се ,плавно, леко, все едно дърпаш перце. Няколко месеца по-късно си купих втори от същото място. Умишлено разбира се. Пак същия...абсолютно същия куфар, но с друг бранд.

Та тези два куфара са на всяко наше пътуване. Че и на пътуванията на приятели...навярно претенденти за Гинес! Пупупу!

 

Извод : Това, че са китайски не е беда - перфектни са!

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Добра е идеята, но има два проблема: първо, не е ясно дали чантата ветеран ще издържи с последни издихания още едно тежко пътешествие (всъщност проблемът е, че е от старата школа без колелца, а пък катърът отказва да носи вече на гърбинка, така да се каже :)); второ, нито ми е до обикаляне, нито ми е до пазарене, но ако дадете някакви отправни точки за тези кожените, разтегателните с  хубавите колелца, може и да се замисля :)  

Връзка към коментар

Аз преди 10г си купих от Германия, пак китайски. Трябваше ми спешно, защото си бях изпратила огромния и тежък куфар с колегите и идеята беше с по-малък да се върна с останалия багаж. Струваше 20 евро. Единственият му проблем, който се появи след няколко години, е, че механизмът му заяжда - трябва някой просто да го смаже. Та затова си купих нов...

 

Но сега - още не мога да взема решение дали да пътувам с раница. И ако да - каква да си купя. Приемам препоръки. (Бях си купила една, която да става и за няколкодневен преход и при първото й ползване - още в таксито от летището на отиване - ципът й се развали.) Имам ограничения - да е здрава, да не струва майка си и баща си, да побира много и да е подходяща за човек с височина 158см. ;)

 

(пак съм писала бавно)

Редактирано от Childish
Връзка към коментар

Ето няколко адреса за добър пазар

1 Пекин  - Силк маркет - удобно на самата линия на метрото. Пет етажа всякакви неща. Единият от етажите е само куфари. За това , че трябва да се пазариш на 50% е излишно да споменавам.

http://www.silkmarketbeijing.com/silk-market-subway-info.html

 

и още едно инфо за по големите центрове.

http://www.beijingholiday.com/beijing-map/shopping-markets-map.html

 

2 Шанхай - до сами стария град- спирка Laoximen на линия 10 от метрото

 

3 Хонгконг - всичко друго но не и Лейдимаркет

 

4 Гуангджоу - ..ех..точноот там го купих, но не намирам адреса...жалко..Мисля, че беше на метростанцията , където се пресичат двете линии.

 

5 Чуангджоу  - с автобус 4 последна спирка - борсата

Редактирано от Angelika
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Викаш, добре им е организиран сервизът на KML-то? Защото нещо не намерих да имат официални магазини, сайт и т.н.?

 

Сервиз? Ти пък, давам ги на един майстор-обущар на две крачки от нас и той ги поправя...

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
  • 4 месеца по-късно ...
Пантелей пътник

Аз от години мъкна един "дърт" /ама много здрав пък дойде/ куфар на Бора. Половинката пък признава само Samsonite..и за ръчен багаж раници винаги...

Връзка към коментар

Аз пътувам с един Dunlop (среден) пътувам с него от около 7-8 години и още е напълно здрав. Големият ни незнам какъв е ама вече сдава багажа (ще се търси нов). Преди една две седмици забърсах един малък от Кауфланд (за 10 лв) реших, че какъвто и да е 10лв са ОК. Взех го за голям багаж в кабината (ама май за малко няма да стане).

Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

От вътрешни хора знам как се отнасят към куфарите по летищата - подхвърляне във въздуха и удар с крак от отскок, или летяща подсечка с два крака, и такива подобни. Аз съм фен на пластмасивте куфари, без джобове, и без ципове най важното. Преди доста години като студент си купих един на старо от една жена, поне на 10 години куфара, от типа на старите Samsonite, аз го ползвам всяка година по 3-4 пъти отиване-връщане вече 5-6 години, е няма чупене. Последния damage е дълбока рана, 10 см, 4-5мм от отсър метален ръб. И това си е, просто резка, може да си представи човек как щеше да изглежда на мек куфар.

 

Недостатъци - тези поне 5+ кила празен и другото е че не мога да му намеря подходящ заместник под 150 евро :) и затова чакам да се счупи, ама ще почакам :)

Редактирано от trancedrift
Връзка към коментар

Като ръчен багаж за Wizz Air препоръчвам чанти за ски обувки. Перфектен за техните изисквания, паралелепипед, меки стени, само 1 преден джоб (много полезен за бордни карти и т.н.).

 

Недостатък - не е раница, така че се носи през рамо .

 

Щом си побрах дрехите за лятна седмица в Барселона+плажна кърпа+маска и шнорхел, можете да си направите сметка за полезното пространство.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.