Childish Публикувано: 27 април, 2015 Публикувано: 27 април, 2015 Покрай "офертата" от събота за Панама, обсъждаме във ФБ какво има да се види там и заслужава ли си човек да ходи до там, ако има други по-спешни дестинации. Ще потърся илюстрации от интернет. А ако някой от 12мата магеланци, посетили страната, имат желание да препоръчат нещо са добре дошли. Помня напр., че Fly беше публокувал снимка на Kuna Yala. 1
Здравко Ангел Публикувано: 27 април, 2015 Публикувано: 27 април, 2015 Нашето откритие в Панама беше едно малко градче El Valle de Anton, разположено в кратера на изгаснал вулкан. На около 2 часа и половина от Панама сити е. Има спретната ботаническа градина с орхидеи, където дават две стаи под наем и ние си наехме срещу 15 долара за двамата. Иначе си високо в планината, пълно спокойствие е, местните са много дружелюбни и спокойно може да изкараш 2 дни в трекинг из околните гори. Иначе старият квартал Каско Виехо в Панама сити е приятен, може да загубиш половин ден там. В новата част няма нищо, което да те впечатли, освен бизнес сгради и небостъргачи. Bocas de Toro е топ дестинацията, ама всички туристи ходят там и е станало много скъпо и пренаселено. 6
FlyTraveler Публикувано: 28 април, 2015 Публикувано: 28 април, 2015 Kuna Yala или Сан Блас са върха на самобитни тропически острови от тези, които съм виждал, съчетани с местна култура. Трябва обаче да се отиде някъде, където не ходят туристи от круизни кораби и по възможност където изобщо не ходят туристи. Така беше преди 18 години, сега не знам как е. Панама сити като цяло не е безинтересно, но не бих отишъл специално заради това.Панамския канал е второто по интерес място за мен след островите Сан Блас - то си е чудо на инжинерната мисъл и подвиг да се изпълни проекта по времето когато е копан.Ходил съм и в Балбоа на западното крайбрежие - нищо особено интересно там.Панама е най-добре да се комбинира с нещо наоколо, било то на север или на юг, освен ако не се стои дълго на островите Сан Блас. 6
zon Публикувано: 28 април, 2015 Публикувано: 28 април, 2015 Childish, обмисляли ли сте да съчетаете посещението на Панама с Коста Рика?
Childish Публикувано: 28 април, 2015 Автор Публикувано: 28 април, 2015 Засега мислим да се концентрираме само върху Панама. Но има много време дотогава.
neuromancer Публикувано: 28 април, 2015 Публикувано: 28 април, 2015 За Сан Блас беше писал Даръл, т.е. на мен това ми е привлякло вниманието. Иначе знам че има много резервати с наблюдение на птици. 1
macf1an Публикувано: 28 април, 2015 Публикувано: 28 април, 2015 За Панама и района мога да препоръчам евтин и коректен гид, взимащ от летището и разкарващ наблизко и надалеч Сити-то и старият град, задължително се виждат. Мирафлорес ..... само за да се похвалиш Сан Блас и Бокас дел Торо - много силно препоръчително, яд ме е, че не ги видях. Стигнеш ли до Бокас - там Коста Рика ти е на една плюнка, макар и в по-непопулярната си част. Еър Панама имат прилични вътрешни полети (от градското летище в Сити-то), може да ги прегледаш. 6
Childish Публикувано: 28 април, 2015 Автор Публикувано: 28 април, 2015 За Панама и района мога да препоръчам евтин и коректен гид, взимащ от летището и разкарващ наблизко и надалеч Сити-то и старият град, задължително се виждат. Мирафлорес ..... само за да се похвалиш Сан Блас и Бокас дел Торо - много силно препоръчително, яд ме е, че не ги видях. Стигнеш ли до Бокас - там Коста Рика ти е на една плюнка, макар и в по-непопулярната си част. Еър Панама имат прилични вътрешни полети (от градското летище в Сити-то), може да ги прегледаш. А преди време ти ме пита за трансфер от летището Т.к. "колекционирам" обекти на ЮНЕСКО, в плановете са: Panama Casco Viejo Portobelo Darien NP Coiba NP La Amistad NP 4
Childish Публикувано: 30 април, 2015 Автор Публикувано: 30 април, 2015 © http://www.animalfactsencyclopedia.com/Sloth-facts.html http://en.wikipedia.org/wiki/Brown-throated_sloth 8
ruwenzogy Публикувано: 30 април, 2015 Публикувано: 30 април, 2015 Чакай бе, ти купи ли си вече билет за Панама ? 1
stanimir Публикувано: 30 април, 2015 Публикувано: 30 април, 2015 Чакай бе, ти купи ли си вече билет за Панама ? Ти как мислиш дали си е купила ? 5
Childish Публикувано: 13 август, 2015 Автор Публикувано: 13 август, 2015 Пътуването взе да наближава и е време да нахвърлим предварителна програма. Засега има този вид: ден 1. Кацане в Панама Сити, 3 нощувкки в хостел Mamallena. От хостела организират турове. ден 2. Casco Viejo, Получаване на разрешение за посещение на Дариен. Ако до този момент нямаме самолетен билет е крайно време да се снабдим. ден 3. Панамският канал и Portobello ден 4. Събота! полет до Sambù ( Darien ) - 3 нощувки ден 7 - 10 посещение на племето Emberá ден 8 - връщане в Панама Сити ден 9 - 2 денонощия - посещение на Островите на перлите, организирано от Mamallena ден 11 - Panama City - Boquette - еднодневен тур до Coiba - нощувка в Boquette/Coiba ден13 продължаване към La Amistad - нощувка там ден 15 връщане в Панама Сити дни 16-18 Кuna Yala ден 19 - връщане в Панама Сити ден 20 - полет за Европа 12
Childish Публикувано: 30 август, 2015 Автор Публикувано: 30 август, 2015 За вдъхновение: © Matthew Karsten Из Дариен - мечтана дестинация в Панама: http://expertvagabond.com/darien-gap-photos/ 9
Childish Публикувано: 1 септември, 2015 Автор Публикувано: 1 септември, 2015 Билети за полетите Панама Сити - Самбу (Дариен) и обратно се продават само на място. Вероятно, за да имат предимство местите пред туристите. Пиша на фирма, която според уеб страницата си предлага закупуване на билети. Отоговор: "we charge a $100 planning fee for helping you organize any of these services, in addition to a $50 per hour consulting fee (time we spend corresponding with you via email or phone, making your bookings, etc). " мдам, ако искаш....
macf1an Публикувано: 1 септември, 2015 Публикувано: 1 септември, 2015 Това политика на Air Panama ли е ? Или става въпрос за частни полети?
Childish Публикувано: 1 септември, 2015 Автор Публикувано: 1 септември, 2015 Това политика на Air Panama ли е ? Или става въпрос за частни полети? На AirPanama е полетът.
macf1an Публикувано: 1 септември, 2015 Публикувано: 1 септември, 2015 Това ясно, но кой налага ограничението? Питай ги по мейл. Сряда и събота са полетите.
Childish Публикувано: 1 септември, 2015 Автор Публикувано: 1 септември, 2015 Това ясно, но кой налага ограничението? Питай ги по мейл. Сряда и събота са полетите. Сега не намирам къде четох, че са спрели да продават онлайн билети до Самбу. Пробвах да купя онлайн (точно за събота и сряда търся), но дава, че няма полети. Прав си, ще им пиша на AirPanama, да видим какво ще отговорят, мерси! 1
Childish Публикувано: 1 септември, 2015 Автор Публикувано: 1 септември, 2015 Имам отговор от отдела за продажби на AirPanama; Please call or write customer service. They may have a better idea for you. We can’t help you with this request. Thank you Има само телефонен номер
macf1an Публикувано: 1 септември, 2015 Публикувано: 1 септември, 2015 https://www.airpanama.com/contactenos/?lang=en#customer_service 1
Childish Публикувано: 26 декември, 2015 Автор Публикувано: 26 декември, 2015 С благодарности към Флай (мислехме да пропуснем Куна Яла) Carti Sugdup 21
Childish Публикувано: 31 декември, 2015 Автор Публикувано: 31 декември, 2015 (редактирано) Започвам с дневника на пътуването 1. Панама Сити 9-10.12.2015 Всичко започва почти 8 месеца по-рано, когато виждам във ФБ билети на Луфтханза до Панама. Отдавна си мечтая да си празнувам рождения ден в чужбина, но за нещастие съм родена малко преди Коледа, а това означава тълпи от туристи и високи цени. Панама не е мечтаната дестинация за повечето и обикновено се свързва само с Панамския канал, което донякъде е вярно, защото Панама е отцепена от Колумбия и провъзгласена за самостоятелна държава с намеса от САЩ, за да могат необезпокоявано да построят канала и после да го експлоатират. Е, уж преди това имало движение за независимост, а те са го подпомогнали и само се възползвали. Нашите очаквания са да посетим най-модерната страна в Централна Америка, която разполага с най-голямото биоразнообразие в района. Моята лична амбиция пък е да видя отблизо всяка испаноезична страна в Америките с главен интерес към културите преди испанската колонизация и техните наследници днес. Луфтханза не постигат очаквания пътникопоток и отлагат полетите си до Панама с 5 месеца. Твърдо решени да не заменим Панама с друга дестинация, приемаме прекачвания в Богота на отиване и в Лисабон на връщане с партьори на Луфтханза. Във Франкфурт имаме 5:30ч престой. Има пеещи ангели, сдобиваме се с коледни шапки, ползваме безплатния, на моменти никакъв интернет. Отвеждането към самолета е с 20-минутно закъснение. Посочена причина - закъснение при security check на самия самолет (предполагам, че си има друг термин). Според капитана ще го наваксаме. Да, ама не! Неявен пътник. Още 20 минути за сваляне на багажа му. А-ха да тръгнем и ... друг пътник се сеща, че е оставил животоспасяващите си лекарства в чекирания багаж. Обявените нови 20 минути минават и заминават. В крайна сметка излитаме с 2 часа закъснение, което според пилота при кацане ще бъде сведено до час и 15 минути. По разписание имаме 2:35ч престой в Богота, през което време трябва да си вземем бордните карти, защото Луфтханза нямали споразумение с Авианка за издаване на въпросните карти. Успокояват ни, че "колегите в Богота" ни имат предвид и ще се погрижат за нас, но напрежението остава. Едва изглеждам филм с Мерил Стрийп. Храната е ужасна. За да сме на двойна седалка, съм избрала билети на крилото, а самолетът е Боинг и почти нищо не виждам от люка. Очаквам, че при кацането на ръкава ще ни чакат "колегите" с напътствия кой къде да ходи, но уви няма никого. Полетът все още липсва на таблото. Търсим гише на Авианка - неуспешно. Тичаме до единия край на терминала, където са ни упътили, но там разбираме, че трябва да прекосим целия терминал, за да стигнем до другия край. Междувременно полетът се появява на мониторите. Бордни карти ни издават на самия изход. Самолетът е почти празен. Заради прекачването в Богота кацаме в Панама Сити след полунощ, а не както е било първоначално в ранния следобед. Снимка и снемане на отпечатъци от 10те пръста. Единствен въпрос " - Колко време ще останете в Панама?" Скромен печат в паспорта. Отправяме се към такситата. Такситата в Панама нямат броячи. Пазариш се преди качване. Ако сте двама или повече, уточняваш, че цената е за всички, а не на човек. Практика е да качат друг докато те возят, не може да разчиташ, че като си взел такси, то си е "твое". Пазаренето не е по моята част. Nomad е непреклонен - "Виж какво, пич. Знам, че нормалната цена е 20$". "Елате да Ви покажа ценоразписа. 30$...25$... Добре, 20$." Преценява, че при качени вече двама, по-добре да вземе и нас. След като оставя другите, ни обяснява, че районът на хотела ни, макар и много близо до стария град - на 4 пресечки - не е безопасен. Препоръчва ни друг хотел, но ние сме с резервация. В хотела са малко изненадани, че пристигаме толкова късно. За първата нощувка ни таксуват само 10$ за това, че сме пристигнали след 1ч през нощта. Стаята гледа към площадчето. Вижда се, че има хора по пейките - кой спи, кой седи. Постоянно минават хора, повечето по Авенида Сентрал, отиваща към Casco Viejo, Шумът от коли понамалява за около 2 часа през нощта. Често се чуват сирени. Виждам полицаи в Pio Pio - широкоразпространена конкуренция на KFC. Заради географското разположение на Панама, денят е с продължителност 12ч - от около 6 до около 18ч.Това и високата престъпност, особено по тъмно, налага да сме ранобудни, активни през светлата част на денонощието, а вечер, ако се налага да сме навън, да ползваме такси. Първи гледки от терасата на хотела: Най-важната задача за деня е получаване на разрешение за посещаване на провинция Дариен, простираща се до границата с Колумбия нарочно. Води се опасно заради трафикантите на дрога и евентуално на хора. Вземаме такси до Senafront - граничната полиция на Панама. Много са любезни, но ни казват, че нямаме нужда от разрешение. Информацията в интернет е явно, за да не се ограничат посетителите. На няколко пъти наблягат, че ни е необходим водач за парка. Отправяме се към Casco Viejo. Първоначално градът е бил там, където сега e Panama Viejo. След като бива разрушен от Captain Morgan, градът е преместен е сегашното Casco Viejo. И Panama Viejo, и Casco Viejo са е границите на днешния Панама Сити, на испански Ciudad de Panamá. Включени са като обект в списъка на ЮНЕСКО за световно културно наследство. Casco Viejo е с колониална архитектура. Обикаляме малко хаотично. Жегата и влагата са непоносими. По улиците е пусто. Тук-таме има заблуден турист или някой местен, опитващ се да заработи прехраната си. Сдобивам се с възможно най-евтиния вариант на панамска шапка, уж правена на ръка (сигурно китайска) от единствените сергии, които виждаме. Истинска панамска шапка ще си купя, живот, здраве и пари (в Панама тази от най-високо качество струва 150$, с приемливо качество са 40$), от Еквадор, където всъщност е родината й. (Местните обичат да казват, че Панама Сити прилича на Маями, местните го произнасят Миями.) (Балбоа си остава любимата ни марка бира от панамските.) Прибираме се до хотела пеша въпреки предупрежденията на таксиджиите, че е опрасно, уж за кратка дрямка. Аз все още се надявам да се видим с Фреди, за когото носим бутилка червено вино, много "подходяща" напитка за тропиците. Кратката дрямка за наш срам продължава до другата сутрин, пропускаме залеза на Trump Tower, но пък се настройваме към локалната часова зона. Редактирано 31 декември, 2015 от Childish 27 1
mililia Публикувано: 31 декември, 2015 Публикувано: 31 декември, 2015 Очаквам с интерес продължението. По снимков материал страната много ми хареса. 1
Childish Публикувано: 1 януари, 2016 Автор Публикувано: 1 януари, 2016 (редактирано) 2. Portobelo 11.12.2015Вземаме такси от хотела до жп гарата на Panama Canal Railway. Няма смисъл да се пазарим, защото на тази гара отиват само туристи. (6$) Таксиджията решава да закара приятелка полицайка с нас. По този повод минаваме през El Chorrillo, един от мизерните и най-опасни квартали на Панама, който не е много далече от хотела ни. Там не се препоръчва турист да минава не само нощем, но и денем. Ето предупреждението в wikitravel/wilivoyage: "Stay out of El Chorillo, Santa Ana, Curundu and San Miguel. It is very dangerous right now due to infighting between drug gangs. Tourists have been kidnapped right off the street. El Chorillo borders San Filipe so it is very easy to accidentally walk into it. When driving, car doors should be locked." И наистина докато преминавахме оттам, някои от шофьорите заключваха вратите на автомобила, други - не. Но това е единственият начин да се види квартала, в който първоначално са живели работниците по строителството на канала. Железопътната линия е успоредна на канала. Оригиналната е строена от американците, открита през 1855г. и сама за времето си също е била голямо техническо постижение с цената на 5-10 000 работници, намерили смъртта си. Наличието й е натежало за решението къде точно да бъде построен каналът. Използвана е за строежа на канала. Налага се част от жп линията да се построи наново, след потапяното на оригиналното трасе под водите на изкуственото езеро Gatún. Използва се и в днешно време за товарни превози. В работните дни железницата превозва и пътници - сутрин (7:15) от Панама Сити до Колон и следобед (17:15) в обратна посока. Билетът струва 25$ в посока, пътуването отнема около час. На гарата сме рано-рано, трябва да почакаме да отворят. Ние сме сред първите, има пререждащи се, няма места, влизането е реда на закупуване на билет. Доколкото видях само първият вагон е панорамен, но може и да съм в грешка. Сервират кафе и с това се изчерпва туристическата програма. nomad е проучил, че за снимки е по-добре човек да седне в лявата страна. Но прозорците не се отварят и първоначално са запотени заради влагата. Приятно е. И е добра възможност да видиш канала по цялата му дължина, ако пътуваш бюджетно. Прекосяването на канала с кораб струва 125$+. Пристигаме в Колон (Colón) и макар жп гарата да е само на 4 пресечки до автогарата, не се препоръчва да се придвижваш пеша, особено, ако си турист, т.к. Колон има славата на един от най-опасните градове в Панама. Отново съветите на wikiravel/wikivoyage са недвусмислени: "Colon is a very dangerous city, and rarely on the tourist itinerary due to the risks of becoming the next victim. Walking around is not advisable." И наистина, таксито минава през абсолютно гето, изглеждащо по-зле и от Ел Чорийо. Автогарата е голяма мизерия. Автобусите са като в Гватемала - chicken buses - бивши американски училищни автобуси, които веднага след внасянето си, се "фиксват" - отстранява се ограничението от 80 км/час. Шарени са, кой с Исус, кой с голи мацки - изрисувани или с колажи. След близо час чакане потегляме. Над шофьора има монтиран вентилатор. Той е обещал да "лети" и да вземе разстоянието за час. Малко трудно постижимо, след като спира на всеки 200м за смяна на пътникопотока. Ние сме не само единствените туристи, но и единствените бели. Минаваме през селища без течаща вода. Виждам най-мършавите крави през живота си. От време на време много натрашчиво мирише на марихуана. На влизане в Портобело, нашата цел, мчрвам през прозореца единия форт (fuerte).Таксуват ни 4$, макар на таблото да има таблица за умножение - 1 билет 1.60$, 2 билета - 3.20$ и т.н. Плаща се на слизане. Оставят ни на прашен площад пред църква. Nomad невярващо пита дали това е централният площад и трудно преглъща отговора. Наблизо е едното укрепление, Fuerte de San Jeronimo. За да влезем, трябва да подскачаме по камъните, избягвайки заблатената вода. Единствената двуетажна сграда е виждала по-добри времена. Но и аз недоумявам, разбирайки, че това е едновремешната митница (aduana). Nomad е меко казано недоволен от избора ми на дестинация. Обявява Портобело за най-разочароващия обект на ЮНЕСКО, който бие предишния му "фаворит" Quiriguá и обвинява организацията в световен заговор да те закарат до най-изпадналите гета на планетата. Категорично отказва да ходим до другото укрепление, защото щяло да е същото (аз предполагам, че е по-сухо и по-фотогенично) и настоява да се прибираме в Панама Сити и да уплътним деня с нещо по-смислено. Вземаме следващия автобус до Колон, от там друг - вече нормален, не "пилешки", а човешки до Панама Сити. На "най-модерната автогара в Централна Америка" се сдобиваме с магнитна карта 3in1, която се използва за таксуване в метрото, автобусите, за излизане от автогарата, за тоалетната (обикновено таксата е 0.25$) и решаваме да я изпробваме, за да се приберем в хотела. Питаме шофьора на един от автобусите дали ходи до площад 5 de Mayo, той отвръща, че минава оттам, но не спира. Една от пътничките се обажда, че спира наблизо и ние се качваме. Nomad сяда до нея, говорят си и тя казала, че ще ни упъти. Слизаме на спирка на метрото Estación 5 de Mayo, минаваме през подлез, водени от жената, спира ни такси, защото знаела, кои са с нормални цени. За мое учудване се качва и тя. Шофьорът ни казва 3$ за двамата. Решавам, че и дамата е до площада и използва нашето такси. Но пристигайки, тя иска още 3$, за да я закарало таксито до дома й. Не, че сумата е голяма, но случката остава лош вкус в устата. Вината си е и наша, едно, че сме се доверили, втори, че не сме видели на картата, че въпросната станция на метрото е много близо до хотела. Прибирането е отнело много време и няма закога да предприемаме каквото и да е друго за деня. Чувстваме се много разочаровани от страната и хората й. Високата престъпност и мизерията - мръсотия, лоша миризма, която няма как да бъде предадена на снимките - на висока цена (100$ дневни за двамата и още около 50$ за хотел) ни идват в повече. Гледаме цените на самолетните билети до близките страни. Харесваме цени до Madellin, но уви, те са само на първия екран на skyscanner. В крайна сметка вземаме решение да останем в Панама, но лека полека да тръгнем на север и ако продължава да не ни харесва, ще се прехвърлим в Коста Рика. Панама получава втори шанс. Panama Canal Railway, Panama City: Гледките от влака: Първи вагон: Автогарата в Колон и автобуса ни за Портобело: Портобело: Кучето е с язжи по тялото: Fuerte de San Jeronimo: Митницата: Fuerte batería de Santiago de la Gloria en Portobelo, сниман от автобуса: Колон, централният площад, снимките са правени от автобуса: Колон, пресечки на главния площад: Редактирано 1 януари, 2016 от Childish 21 1 1
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега