Прескочи до съдържание

Питане за airbnb.com


neuromancer

Препоръчани мнения

Публикувано:

Бръмбар, не разбрах картата ти дебитна ли е или кредитна? Ако е първото то там няма блокиране а си има вход-изход на сума по картата и отнема повече време връщането...

 

Ще опиша по-подробно процеса за airbnb в секцията с полезни статии някой ден. 

Публикувано: (редактирано)

Картата е кредитна. Сега говорих отново с кол центъра на картата (ВИЗА). Това, което те ми казаха е, че сумата е блокирана и не е разблокирана от airbnb. В случая трябва да пиша на  airbnb да я разблокират (те дали ще го направят - отделен въпрос). Ако те не го направят, след изтичане на 30 дни (тъй като тази транзакция няма да бъде осчетоводена, т.е airbnb няма да са си дръпнали парите), сумата ще се разблокира и ще се върне по картата ми. Казаха ми, че това е стандартната процедура и често търговците при такава пре-оторизация забравят после да разблокират средствата. В такъв случай се чака да минат тези 30 дни, за което и Митака писа и после парите се връщат в картата.

Редактирано от Бръмбар
  • Харесвам 1
Публикувано: (редактирано)

Картата е кредитна. Сега говорих отново с кол центъра на картата (ВИЗА). Това, което те ми казаха е, че сумата е блокирана и не е разблокирана от airbnb. В случая трябва да пиша на  airbnb да я разблокират (те дали ще го направят - отделен въпрос). Ако те не го направят, след изтичане на 30 дни (тъй като тази транзакция няма да бъде осчетоводена, т.е airbnb няма да са си дръпнали парите), сумата ще се разблокира и ще се върне по картата ми. Казаха ми, че това е стандартната процедура и често търговците при такава пре-оторизация забравят после да разблокират средствата. В такъв случай се чака да минат тези 30 дни, за което и Митака писа и после парите се връщат в картата.

 

 Според мен трябва да пишеш на сайта airbnb. Аз имах подобен проблем с Холедей Летинг - верно, че е друг сайт, но си ми върнаха парите - позабавиха се и с отговорите и с връщането, но накрая всичко си беше ОК. Натискай ги обаче - така си мисля, че е редно!

 

Забравих да напиша - на мен парите не ми бяха блокирани, ами изтеглени и отне със сигурност повече от 7 дни да ми ги върнат, дори повече от 10 май.

Редактирано от Сирена
Публикувано:

Ооо, да, писах. Сега имам един нов отговор от тях, утре може би ще го комуникирам с банката, да видим дали е решен проблема :-)

  • 4 седмици по-късно ...
Публикувано:

Здравейте,

 

не знам дали се включвам много точно, но като хост на апартамент в AirBnb мога да ви кажа, че има отделна цена за ден, седмица и месец.

 

В този ред на мисли е напълно нормално за 5 да е по-скъпо отколкото за седмица и за 20 дни да е по-скъпо за месец.

Тези цени си се определят от хоста и са абсолютно независими, така че може да се получават странни неща.

  • Харесвам 3
Публикувано:

Да, и на мен ми е направило впечатление, че сумата се променя в зависимост от обстоятелствата или критериите за търсене.

 

Аз резервирах страхотен апартамент в Копенхаген през юни за 61 евро на вечер и вчера като отворих да го покажа на приятели сумата беше 72 евро. Може девойката да си е променила мнението за цената, кой знае.

 

Иначе досега винаги първо съм се свързвала с хоста, а после съм правила резервациите и не съм имала проблеми. Автоматично се отказвам от места с депозити (и в този сайт, и по принцип), защото не ми се занимава и с това.

Публикувано:

Автоматично се отказвам от места с депозити (и в този сайт, и по принцип), защото не ми се занимава и с това.

 

Аз два пъти съм излизал с номера, че банковите такси в България са високи и двата случая домакините приеха да платя при настаняване. 

  • Харесвам 1
Публикувано:

Аз явно нямам късмет с този сайт. Всичко върви добре докато започна да задавам допълнителни и уточняващи въпроси, тогава хоста изчезва яко дим, и ни вест ни кост от него. Другото което получавам е: "Ама много рано бе човек " Контактувах с една signora от Firenze разбрахме се в началото на април да и пиша да уточним нещата около резервацията. Е аз пиша ама тя не отговаря. Иначе пробвах да резервирам без предварителна уговорка и в крайна сметка парите ми 10 дни стояха неизвестно къде ( според airbnb не при тях, според банката ми също не при тях) ама като слушам хората по цял месец чакат та какво съм тръгнал да се оплаквам :lol:

Публикувано:

Да, и на мен ми е направило впечатление, че сумата се променя в зависимост от обстоятелствата или критериите за търсене.

 

Аз резервирах страхотен апартамент в Копенхаген през юни за 61 евро на вечер и вчера като отворих да го покажа на приятели сумата беше 72 евро. Може девойката да си е променила мнението за цената, кой знае.

 

Иначе досега винаги първо съм се свързвала с хоста, а после съм правила резервациите и не съм имала проблеми. Автоматично се отказвам от места с депозити (и в този сайт, и по принцип), защото не ми се занимава и с това.

 

Цените се променят в зависимост от висок/нисък сезон, но да, всеки хост може да си сложи по всяко време каквато и да е цена. Ще се радвам, ако stas като по-вътрешен може да предложи малко съвети или дори дребни неща от кухнята. Със сигурност ще ми е интересно.

 

Аз два пъти съм излизал с номера, че банковите такси в България са високи и двата случая домакините приеха да платя при настаняване. 

 

Това е проблем, ако отидеш на място и домакините ти ги няма. Таксата на airbnb един вид е застраховка срещу такива ситуации.

Публикувано:

Ще се радвам, ако stas като по-вътрешен може да предложи малко съвети или дори дребни неща от кухнята. Със сигурност ще ми е интересно.

 

И аз също! :-)

Публикувано: (редактирано)

И аз ще споделя малко опит. Преди седмица резервирах апартамент в Букурещ, без преди това да съм се свързала със собственика. Още на другия ден той отхвърли резервацията и парите моментално ми бяха разблокирани, но ми изгоря ваучера за 26 долара.

Редактирано от eloena
Публикувано:

Аз като хост се опитвам да съм коректен с хората и винаги да разбера малко повече и да им предоставя и на тях малко повече информация.

Може да звучи гадно, но имаме лош опит от българи и не искам апартамента да го даваме на българи, но иначе с чужденците общо взето нямаме проблеми, макар някои англоезични да са свикнали да си ходят с обувките в тях.

 

Аirbnb наскоро ни предложи опцията за автоматично букване на апартамента, но се отказахме от това, първо защото искам да мога да си преценявам гостите, пък и от време на време ние сме там уикендите и ми се иска да има гъвкавост, а не да се налага да отказвам после резервации на гостите.

Друга интересна опция е, че когато някой направи запитване, мога  да му направя специална оферта. Имаме такъв опит с едни бразилци, попитаха ме, казаха че много им харесва, а после че им е скъпо и им предложих по-ниска цена и накрая се оказа, че ни бяха най-добрите гости, включително и си изчистиха след себе си. В тази връзка някой ако си хареса нещо някъде винаги може да попита хоста за специална оферта, примерно ако искат 500 за седмица, а за 5 дена показва 600, винаги може да ги питате дали са навити на 400. Разбира се всичко е въпрос на желание, но airbnb като платформа е доста гъвката и дава доста добри възможности на хоста и госта.

Относно изгорелия ваучер при отказана резервация, много вероятно е просто да е бъг в системата им и аз веднага биг писал на съпорта да им го кажа и да искам да ми го възстановят.
Работя в такава фирма и поддържаме голям сайт и знам, че най-страшното нещо за всички е клиент който се оплаква, че е загубил пари и със сигурност много сериозно се гледа на това и няма да те игнорират.

Ако някой има конкретно питане и ако мога да помогна ще се радвам. :)

  • Харесвам 4
Публикувано:

В потвърждение на горното, нека споделя, че наскро резервирах апартамент в Грьонинген. Преди самата резервация влязох във връзка със собственика и го попитах за цена за двуседмичен престой. Както и очаквах, той ми предложи отстъпка от официалната цена за такъв престой. След като приех актуализираната оферта, той ми изпрати директен линк за потвърждаване на резервацията при посочените условия и така направихме сделката. Затова е задължително предварително да се влезе във връзка с хоста...

  • Харесвам 1
  • 3 седмици по-късно ...
Публикувано:

Да използвам темата и да питам. Ще пътуваме служебно края на май и смятам да имаме 2 нощувки в Хамбург. Там цените на хотелите са доста високи - 150-200евро на стая. Ако ползвам този сайт или друг за апартаменти дали биха ми издали фактура. Някой искал ли е фактура за апартамент? Аз съм ползвала апартаменти, но само за лични пътувания.

Публикувано:

Да използвам темата и да питам. Ще пътуваме служебно края на май и смятам да имаме 2 нощувки в Хамбург. Там цените на хотелите са доста високи - 150-200евро на стая. Ако ползвам този сайт или друг за апартаменти дали биха ми издали фактура. Някой искал ли е фактура за апартамент? Аз съм ползвала апартаменти, но само за лични пътувания.

Ако апартаментът е отдават от физическо лице (повечето от случаите е така) няма вариант за издаване на фактура. Реално обаче зависи и от местното законодателство.

В airbnb има и апартаменти и помещения, които са отдавани от юридически лица (малки хотелчета или турагенции предоставящи апартаменти за краткотрайно отдаване). Те със сигурност могат да ти издадат фактура. Честно казано не съм сигурен как да ги различиш обаче.

 

Не знам за кой период точно търсиш, но 3 звездни хотели в центъра на Хамбург ми излизат между 60 до 90 евро. За кои дати гледаш?

Публикувано:

Да използвам темата и да питам. Ще пътуваме служебно края на май и смятам да имаме 2 нощувки в Хамбург. Там цените на хотелите са доста високи - 150-200евро на стая. Ако ползвам този сайт или друг за апартаменти дали биха ми издали фактура. Някой искал ли е фактура за апартамент? Аз съм ползвала апартаменти, но само за лични пътувания.

 

Не знам дали имаш изисквания фактурата да е специален тип, ако е просто като разписка за направените разходи, които после фирмата да върне, то Airbnb дават нещо такова. Ето как изглежда:

 

2014-04-25_17-00-14.png

 

Имаш възможност да добавиш и име на фирма към разписката, става преди да е приключило пътуването:

 

2014-04-25_17-04-08.png

  • Харесвам 1
Публикувано:

Трябва ми фактура /invoice/. Дати 30.05 - 01.06.14. Аз съм била в Хамбург и според мен са по-скъпи в сравнение н-р с Берлин. Още повече за петък и събота. Ще изчакам дали ще се появи нещо в hrs.de. Предпочитам център,задължително с паркинг, т.к. ще сме с кола под наем. Благодаря за отговорите.

Публикувано:

Отивам на моя акаунт > Your Trips > Previous Trips > View Invoices (прозорче долу вдясно за всяко минало пътуване).

За мен това, което се отваря, си е електронна фактура, но аз съм скарана със счетоводството, нека другите кажат дали става.

Публикувано:

Да, invoice е само за техните service fees и има нещо общо с ДДС-то. И аз не мога да кажа повече :) Ето иначе информацията от тях: https://www.airbnb.com/help/question/438

 

Where can I find my VAT invoice?

 

A VAT invoice is provided for any instance where VAT is assessed on our service fees. Your VAT invoices can be found in the same place as your guest billing receipt or host confirmation on the desktop version of Airbnb.

 

VAT invoices show information about our service fees and VAT. For information about your reservation itself, you can reference your billing receipt or host confirmation.

Публикувано:

Да ви питам: Когато в обявата на някой апартамент пише, че има депозит, сумата я блокират от кредитната карта, а не трябва да се дава кеш на собственика, нали?

Публикувано:

Да ви питам: Когато в обявата на някой апартамент пише, че има депозит, сумата я блокират от кредитната карта, а не трябва да се дава кеш на собственика, нали?

Да.

  • Харесвам 1
Публикувано: (редактирано)

Да ви питам: Когато в обявата на някой апартамент пише, че има депозит, сумата я блокират от кредитната карта, а не трябва да се дава кеш на собственика, нали?

 

Ами мисля, че се дава вече, в кеш или с карта направо на собственика при пристигането. Поне се не влиза в плащането в началото, което включва наема + таксата за airbnb. Гледам че Фичо друго е написал, може и да греша.

Редактирано от Бръмбар
  • Харесвам 1
Публикувано: (редактирано)

Не, кеш никога не се дава, но сега виждам, че са променили условията и даже блокиране на сума не се прави:

 

How does Airbnb handle security deposits?

Security deposits help cover accidents that occur during a reservation, like spilled wine on the rug, a broken window, or an unreturned key. Hosts must add a security deposit to their listing before a reservation is booked. Security deposits can't be handled off-site in cash, as off-site payments are a violation of our terms.

Airbnb recently changed the way security deposit charges are handled. When a reservation is accepted, the security deposit details and guest's payment information is stored. No charges or authorizations will be made to the guest's payment method unless the host needs to make a claim. A host has 48 hours after the checkout date to make a claim on the security deposit.

If a host makes a claim on the security deposit, we mediate and collect payment from the guest, as necessary. Please read details on the claim process as a host or guest.

After a reservation is made, you can verify the amount of the security deposit on your billing receipt. Security deposits are not included in the total cost of a listing, and we do not charge service fees on security deposits.

https://www.airbnb.com/help/question/140

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 2
Публикувано:

Значи да разбирам, че сумата не се блокира, а ако случайно се наложи (нещо счупено или др. подобно), то тогава дърпат съответната сума по картата, така ли?

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.