Прескочи до съдържание

LOT - кратки новини и въпроси


Препоръчани мнения

1 hour ago, randi said:

За септември се бяха напънали да ги пуснат, но явно криви са дошли сметките.

И аз не разбрам много какво са смятали за линията София-Будапеща, трафикът не е голям. Уиз еър летят 3 пъти през лятото и 2 пъти през зимата (?). Не знам дали ЛОТ биха били конкурентни на цената на автобуса, който пътува около 10-12 часа.

Връзка към коментар

Идеята е да захранват хъба в Будапеща, защото иначе самолетите до Азия и Америка летят с 50% ЛФ, което е твърде ниско.

Отделно увеличават опциите за приходи - например за продажба на билети SOF-WAW-ORD-XXX-ORD-BUD-SOF 😉

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
1 minute ago, akair said:

Идеята е да захранват хъба в Будапеща, защото иначе самолетите до Азия и Америка летят с 50% ЛФ, което е твърде ниско.

Отделно увеличават опциите за приходи - например за продажба на билети SOF-WAW-ORD-XXX-ORD-BUD-SOF 😉

 

Ако не се лъжа, затоварването Будапеща-САЩ е било и доста по-ниско (особено в ниския сезон).

Но за маршрут с 2 прекачвания, когато с Луфти стигаш на повече места с 1 прекачване... Иначе за Азия не знам дали могат да предложат по-ниски цени от QR/TK/SU...

Като търсех билети до Норвегия, с ЛОТ от София беше по-скъпо и от LH... да не говорим за DY от Бургас с директен полет.

Очевидно става въпрос за някакви субсидии от л-щето в Будапеща.

Връзка към коментар

Днес шефът на Лот е отговорил на прогнозата на шефа на Уиз ер, че Lot, Alitalia и Tarom скоро може да фалират. Според него шефът на Уиз ер е направил своите изказвания въз основа на стари данни и Лот няма да фалира...Тази година също били на печалба, но понеже са държавна компания данните се публикуват веднъж годишно и все още не са публични.

1 minute ago, pr284 said:

И аз не разбрам много какво са смятали за линията София-Будапеща, трафикът не е голям. Уиз еър летят 3 пъти през лятото и 2 пъти през зимата (?). Не знам дали ЛОТ биха били конкурентни на цената на автобуса, който пътува около 10-12 часа.

Някъде гледах разписанието, че през седмицата ще пристигат след полунощ в София и ще тръгват около 5 часа сутринта от София, но не мога да намеря източника. Идеята е да захранват полетите към Ню-Йорк, Чикаго и Сеул плюс да обслужат бизнес трафика между Будапеща и София. По цени по нито една дестинация не могат да се конкурират с Уиз ер...

 

Връзка към коментар
2 minutes ago, Topfly said:

през седмицата ще пристигат след полунощ в София и ще тръгват около 5 часа сутринта от София, но не мога да намеря източника. Идеята е да захранват полетите към Ню-Йорк, Чикаго и Сеул плюс да обслужат бизнес трафика между Будапеща и София.

Направо идеално за бизнес пътници - ставане в 2:30 през нощта за да хванеш самолет в 5:00... 🙂 прибиране в къщи в 1-2 след полунощ... А пътниците София-Сеул (?) са сигурно едноцифрени стойности PDEW... и разписанието на конкуренцията е много по-атрактивно.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
42 minutes ago, pr284 said:

Ако не се лъжа, затоварването Будапеща-САЩ е било и доста по-ниско (особено в ниския сезон).

Но за маршрут с 2 прекачвания, когато с Луфти стигаш на повече места с 1 прекачване...

Значи още по-зле, щом е и доста под 50%

Не мисля, че прекачванията са разлика - все пак дали ще се прекачваш в BUD и  WAW или в  MUC и FRA - няма особена разлика

38 minutes ago, pr284 said:

Направо идеално за бизнес пътници - ставане в 2:30 през нощта за да хванеш самолет в 5:00...

Скромните ми наблюдения са, че за летища като София точно това работи - справка - сутрешните полети от София до FRA, MUC, VIE, CDG, AMS, ... Така бизнес трафикът хваща сутрешната ротация до дестинации в Европа - тип  DUS, STL, CGN, LUX, HEL, OSL, etc

Връзка към коментар
3 hours ago, pr284 said:

Направо идеално за бизнес пътници - ставане в 2:30 през нощта за да хванеш самолет в 5:00... 🙂 прибиране в къщи в 1-2 след полунощ... А пътниците София-Сеул (?) са сигурно едноцифрени стойности PDEW... и разписанието на конкуренцията е много по-атрактивно.

В момента ако от София искаш да отидеш до Будапеща за един ден трябва да пътуваш с прекачване средно по 6-7 часа с трансферите на посока. Така едвам ти остават няколко часа да си свършиш бизнес делата. Спрямо тази опция, директният полет на ЛОТ е много по добра алтернатива. Не знам колко българи пътуват за Сеул, но на пресконференцията за откриване на полета обявиха, че годишно 170 000 южно корейски туристи посещават Унгария. Не е случайно, че успоредно с полета на ЛОТ и Korean air планира да пусне чартъри до Будапеща. Корейците типично правят “селфи обиколки“ или 6 държави за 7 дни например. За един ден от Будапеща биха могли да посетят Рилския манастир и Боянската църква, като така “отметнат“ два обекта от списъка на Юнеско 🙂

Връзка към коментар
14 hours ago, akair said:

Идеята е да захранват хъба в Будапеща, защото иначе самолетите до Азия и Америка летят с 50% ЛФ, което е твърде ниско.

 

Това са данни за зимата. Полетите на ЛОТ до Ню-Йорк са летяли с 50% запълняемост, а до Чикаго с 20% запълняемост (Не е случайно, че Чикаго става сезонален полет) Косвено шефът на Лот междо другото потвърди, че базата им в Будапеща за сега е на загуба. Каза, че това е дългосрочна инвестиция при която е нормално резултатите да дойдат бавно...Полетът до Сеул също се пуска малко странно като тайминг. Зимата от една страна е слаб сезон за туризъм в Унгария и Корея, а полетите от региона, които биха могли да пълнят самолетите ще ги пуснат чак в края на март...

Спрямо Будапеща имат обаче дългосрочни планове, като искат да имат между 50 и 100 дестинации (сега имат обявени 12 дестинации).

 

Ще ми е много странно ако държавна авикомпания, която няма възможност официално да получава субсидии успее с подобна експанзия...Като услуга също не са много добре, защото имат много закъснения, отлагане на планирани полети, за които са продавали билети и много оплаквания от пътници за грубо отношение от страна на персонала...

Връзка към коментар

Намерих частично разписанието на Лот от Будапеща до София, но информацията е от април...

 

LO2625 пристига в 2 часа през нощта в София, LO2626 тръгва в 5:30 сутринта от София

LO2627 пристига в София в 15:50, LO2628 тръгва от София в 16:30

 

 

Връзка към коментар

Въпреки съмненията на МОЛ и @Topfly , СЕО-то на ЛОТ си има своите идеи за развитие. Догодина ще купят още самолети - Малки (Е2 или А220) и големи (787-9/-10или А350-900/-1000). Източник на полски:

https://www.fly4free.pl/lot-nowe-samoloty-od-airbusa/

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Много странно разлисание на ЛОТ от София до Будапеща. Самолетите тръгват от Будапеща в 13:10 кацат в София 15:30 и излитат в 16:10 за Будапеща. Билетите почват дпупосочно от 235 лева без чекиран багаж и безплатен избор на място...

 

Уж щяли да развиват хъб в Будапеща, но връзка за Ню-Йорк може да се направи само в едната посока, за Сеул и Чикаго изобщо не може да се направи връзка в същия ден.

 

Може би е прав шефът на Уиз ер, че тази авикомпания върви към фалит... Това разписание си е направо идиотско, а цените сравнени с тези на Уиз ер са меко казано неконкурентноспособни...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
3 hours ago, Ilian359 said:

Наистина е откровена тъпотия. И в двете посоки не стават смислени връзки с която и да е АК. 

От Белград е същата работа. Самолетът тръгва в 13:50 от Будапеща и пристига в 14:35 Белград, от там се връща към Будапеща в 15:45...

 

Единственoтo смислено разписание е от Букурещ... От Прага има по два полета на ден, но от там има и директни полето до Ню-Йорк и Сеул, а индиректно има опции поне през 6-7 хъба.

 

Не знам каква им е стратегията на ЛОТ, но никаква рационалност не виждам в това разписание и в уж правенето на хъб в Будапеща...Ако не променят разписанието тези линии ще ги затворят още преди да са ги пуснали....

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
13 hours ago, Topfly said:

Не знам каква им е стратегията на ЛОТ, но никаква рационалност не виждам в това разписание и в уж правенето на хъб в Будапеща...

Отварянето на нов хъб (пък особено в чужбина) би имало смисъл, ако летището Варшава е достигнало капацитета си и прави трудно/невъзможно обслужването на допълнителни пътници.

На фона на дестинациите, които се изпълняват от момента от Будапеща - дълги линии до Америка - и планираните случайни градове с предимно trash-yield VFR пътници (Белград, София) виждам отчаяни опити за запълване на самолетите за дълги разстояния. На унгарския пазар има и още една трудност -реално половината държава (и то по богатата половина) е на 2 часа път с кола от виенското летище, откъдето изборът на директни полети до Канада и САЩ е несравнимо по-голям.

Никой бизнесмен от Щутгарт няма да пътува до Америка или Корея през Будапеща - там си имат корпоративни договори с Луфти и производните й или с други големи компании. Ако си мислят да разчитат на корейски туроператори, не знам дали са си направили сметката (няма как да се конкурират на този пазар с корейски авиолинии до Виена и Прага).

Да не се окаже, че с тези експерименти ЛОТ си самоизяжда пътниците по линиите до Варшава...

 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Последните коментари са много скиптични към тази линия и в този  ред на мисли лично аз (като любител на авиацията) още немога да хвана и икономическата целесъобраност на линията на Адрия до София, но определено такава има, щом седи толкова време.

За линия на ЛОТ София-Будапеща има къде повече смисъл от тази до Любляна, защото определено бизнеса не пътува с 2 полета седмично на Уизз. В повечето случаи съм виждал полети през Виена или Мюнхен и много рядко Истанбул. Другото което в плюс на ЛОТ, е че те са част от Стар Алианс, което им позволява в едната посока да се ползва този полет, а другата прекачване с Луфтханза, Австрийски авиолинии и т.н.  

Пожелавам успех на ЛОТ много се надявам линията е да успешна. защото за мен те са една от най-добрите АК летящи до София. 

 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
4 hours ago, pr284 said:

Отварянето на нов хъб (пък особено в чужбина) би имало смисъл, ако летището Варшава е достигнало капацитета си и прави трудно/невъзможно обслужването на допълнителни пътници.

Това вече е станало. Неслучайно правителството там се чуди какво да прави с инфраструктурата - дали да построи изцяло ново летище на друго място или да се опита някак да разшири сегашното.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
На 2.08.2019 г. в 10:49, Topfly каза:

Намерих частично разписанието на Лот от Будапеща до София, но информацията е от април...

 

LO2625 пристига в 2 часа през нощта в София, LO2626 тръгва в 5:30 сутринта от София

LO2627 пристига в София в 15:50, LO2628 тръгва от София в 16:30

 

 

И къде го намери? Това бяха слот запитвания за сеп 2019

Връзка към коментар
39 minutes ago, akair said:

Това вече е станало. Неслучайно правителството там се чуди какво да прави с инфраструктурата - дали да построи изцяло ново летище на друго място или да се опита някак да разшири сегашното.

Будапеща също страда от липса на капацитет и постоянно говорят за спешната нужда от нов терминал. Лятото трябваше да се въвеждат специални мерки за да издържи теминала на пътникопотока и да няма сериозни закъснения. Не звучи много логично да бягаш от едно летище с проблем на капацитета на друго с проблем на капацитета...

 

15 minutes ago, so'90 said:

И къде го намери? Това бяха слот запитвания за сеп 2019

В един блог намерих тази информация и явно са избрали само следобедния слот..

  • Смея се 1
Връзка към коментар
43 minutes ago, Topfly said:

Будапеща също страда от липса на капацитет и постоянно говорят за спешната нужда от нов терминал. Лятото трябваше да се въвеждат специални мерки за да издържи теминала на пътникопотока и да няма сериозни закъснения. Не звучи много логично да бягаш от едно летище с проблем на капацитета на друго с проблем на капацитета...

Няма да правя спекулации по темата, защото няма да помогне с нищо на дискусията. Явно от ЛОТ знаят нещо, което ние не знаем...

Връзка към коментар
9 hours ago, makler said:

Последните коментари са много скиптични към тази линия и в този  ред на мисли лично аз (като любител на авиацията) още немога да хвана и икономическата целесъобраност на линията на Адрия до София, но определено такава има, щом седи толкова време.

За линия на ЛОТ София-Будапеща има къде повече смисъл от тази до Любляна, защото определено бизнеса не пътува с 2 полета седмично на Уизз.

Ами до Любляна няма директен полет - а и линията е само два полета седмично.

Не знам колко са бизнеспътниците от София до Будапеща, но има и такива, които ползват Уиз - в момента линията е на 3 полета седмично.

Иначе дано се стимулира унгарският турист към България - от т.нар. вишеградска група при Унгария има стабилен спад на туристите през последните 10 години - от около 110 хиляди през 2008 г до под 70 хиляди миналата година... но при обявените цени на билетите, ще видим... 

Връзка към коментар

Имайте предвид бизнес отношенията в съответните държави. От уики:

 

Цитат

 By 2007, bilateral trade had grown by nearly ninety times to $1.6 billion; major South Korean investors in Hungary included Samsung and Hankook Tire. 

А колкото до София, има сериозни унгарски инвестиции тук, даже имаме представител във форума на една унгарска инвестиция 🙂

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.