Прескочи до съдържание

LOT - кратки новини и въпроси


Препоръчани мнения

5 hours ago, Георги said:

А колкото до София, има сериозни унгарски инвестиции тук, даже имаме представител във форума на една унгарска инвестиция 🙂

Същите унгарски инвестиции ги имаше и преди няколко години, когато доста време нито една авиокомпания не летеше между Будапеща и София, а Уиз ер и България ер след кратки опити бяха спряли линията...Тогава доста хора от форума твърдяха, че няма пазар за полети между Будапеща и София и дори се стигна до облог, който аз спечелих когато Уиз ер почна да обслужва линията София Будапеща 🙂

 

Wizz air обслужва в момента линията с А320 със 180 седалки, което означава, че двупосочния седмичен капацитет е 1080 седалки, а LOT иска да пуска на същия пазар 7 полета седмично със 112 седалки или общо 1568 седалки седмично, което означава, че с близо 150% ще се увеличат предлаганите седалки седмично. Много би ми се искало да е реалистично това очакване, но ако имаше такъв P2P пазар между София и Будапеща Уиз ер отдавна щяха да си увеличат полетите.

 

Що се отнася до бизнес пътуванията със сегашното разписание на Лот един бизнесмен трябва да си загуби близо 2 работни дни за да свърши работа за един ден. Вероятно на много хора ще е по удобно да ползват Аустриан през Виена и да си свършат работата за един работен ден.

 

Пазарна логика зад полетите на Лот щеше да има ако решат да си пълнят полетите за Ню-Йорк, Сеул и Чикаго, но поради някаква неясна причина за сега няма да го правят...

 

21 hours ago, makler said:

Последните коментари са много скиптични към тази линия и в този  ред на мисли лично аз (като любител на авиацията) още немога да хвана и икономическата целесъобраност на линията на Адрия до София, но определено такава има, щом седи толкова време.

За линия на ЛОТ София-Будапеща има къде повече смисъл от тази до Любляна, защото определено бизнеса не пътува с 2 полета седмично на Уизз. В повечето случаи съм виждал полети през Виена или Мюнхен и много рядко Истанбул. Другото което в плюс на ЛОТ, е че те са част от Стар Алианс, което им позволява в едната посока да се ползва този полет, а другата прекачване с Луфтханза, Австрийски авиолинии и т.н.  

Пожелавам успех на ЛОТ много се надявам линията е да успешна. защото за мен те са една от най-добрите АК летящи до София. 

 

Едва ли има човек в този форум, който да иска повече от мен да има ако може и по 2-3 полета на ден между София и Будапеща. Като пътник и редовен ползвател на линията и аз им пожелавам успех, но това едва ли ще им помогне да се задържат 😞

Що се отнася до Любляна там все пак говорим за 516, а не за 2648 седалки седмично. Като столица в ЕС със сигурност има един постоянен трафик на бюрократи, но от туристическа и бизнес гледна точка също не трябва да я подценяваме. Една моя позната дълги години работеше за Мастер фудс и от Любляна управляваха целия пазар на кучешки и котешки храни в Източна Европа...

Връзка към коментар
преди 16 часа, akair каза:

Няма да правя спекулации по темата, защото няма да помогне с нищо на дискусията. Явно от ЛОТ знаят нещо, което ние не знаем...

Може да имат някакви пари за изпиране... 😉

Във всеки случай казусът е интересен и поради (очевидно) липса на достатъчно информация за нас остава ролята на кибици 🙂 Аз се присъединявам към пожеланието на @makler за успех в начинанията на LOT и ще следя с интерес дали козът, който крият в ръкава, ще се окаже достатъчно силен, за да превърне прогнозите на нискотарифните в блъфове.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 7 часа, Георги каза:

Имайте предвид бизнес отношенията в съответните държави. От уики:

 

А колкото до София, има сериозни унгарски инвестиции тук, даже имаме представител във форума на една унгарска инвестиция 🙂

Да, те не пътуват с НТ компании и нуждата трябва да бъде запълнена.

Връзка към коментар

Като цяло твърдението, че който пътува по бизнес (по работа казано на БГ) не позлва НТА са по-скоро спекулативни.

В нашата американска фирма такива ограничения няма. До голяма степен всеки може да реши от къде и как му е максимално удобно. Разбира се в разумни граници.

Как според вас се стига до Чемлсфорд, УК? Ако не е полета на Раян, ще имам обикаляне на цялата Лондонска околия и половин ден път освен самолета. Как според вас се стига до Сошо (Франция) или Карлсруе (Германия) - Базел или Баден-Баден са доста добри опции. Кьолн няма да го коментирам ... 

Банки и едър финансов бизнес може и да са в Лондон и Франкфурт, но всички други са пръснати по-разни по-евтини места ...

 

Пък нека има повече полети, дори и на ЛОТ (без ясна са нас финансова логика).

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 13 минути , jorocontrola каза:

Като цяло твърдението, че който пътува по бизнес (по работа казано на БГ) не позлва НТА са по-скоро спекулативни.

 

Ако с поста си визирате мен, отбелязвам, че говоря за конкретната унгарска финансова институция. Не гененерализирам, нито спекулирам.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Не само. Извинявам се, ако има засегнати.

Като цяло имаше и други мнения (може би не само в тази тема) как всяка фирма е вързана за една авиокомпания. Според мен е точно обратното с някави изключения, разбира се.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 34 минути , jorocontrola каза:

Като цяло твърдението, че който пътува по бизнес (по работа казано на БГ) не позлва НТА са по-скоро спекулативни.

 

 

 

Никой не казва такова, просто в повечето случаи лоу коста има 2-3 седмични полета, което не е удобно за бизнес трафика. Другия момент е, че при проблеми лоу-кост компаниите не те премаршрутират, това са основните предимства на т.нар. традициони АК и за това бизнеса избира лоукоста много по-рядко. 

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Зависи от нивото на корупция в съответната фирма. При един мой бивш работодател рушветите идваха не от АК, а от туроператор. Това беше доста гъвкаво решение, защото са ме пращали в командировка в едната посока с Wizzair, в другата с България Еър.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Lot ще получат конкуренция по слабо представящата им се линия от Будапеща до Чикаго от American...

 

Expansion in eastern Europe

American’s Midwest hub, Chicago, has seen significant growth and now offers more domestic and international seats today than it has in more than a decade.

Next summer, the growth continues with three new destinations in eastern Europe, including American’s first flight to Krakow and new service to Prague and Budapest, which American began flying to seasonally from Philadelphia in 2018.

Krakow and Budapest launch on May 7th, with Prague following a day later on May 8th.

“There’s strong local demand to eastern Europe in Chicago, and it’s important that we provide more service for our customers to visit family and friends or explore a new part of the world,” said Raja.

https://www.breakingtravelnews.com/news/article/american-airlines-headed-to-africa-for-first-time-in-summer-2020/

 

Не бих се учудил, ако скоро чуем новина от American и за София...

 

 

Връзка към коментар

Ако някой търси евтини полети до САЩ следващото лято, определено ще има опции от Чикаго - АА ще предложат ниски entry fares, а ЛОТ ще трбява да останат конкурентни в тази среда.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

American ще конкурирара Лот не само от Будапеща до Чикаго, но и от Краков до Чикаго, като ще лети с повече честоти и почти същите часове, когато лети ЛОТ.

 

Що се отнася до връзките на ЛОТ от София и Белград през Будапеща не съм съвсем прав за липса на такива. От София с 40 минути връзка може човек в една посока да се прекачи към London city airport, а в обратната посока с едно преспиване в Будапеща да се прибере. Освен разни магеланци гонещи летене с определена авиокомпания и до определено летище, не вярвам някой да избере доброволно тази опция пред директните полети от София до Лондон...

 

Връзка към коментар

Easyjet се отказва от битката с ЛОТ за Варшава-Берлин. По този полет ЛОТ остава монополист по маршрута и увеличава честотите до 4 дневно (без неделя) - общо 27 на седмица:

https://www.pasazer.com/news/42002/warszawa,berlin,easyjet,kasuje,loty,lot,poleci,czesciej.html

Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Здравейте,

 

Ще се радвам да мога да отговарям на ваши евентуални въпроси, относно ЛОТ. Доста интересни коментари прочетох в тази тема. Доста от тях ми бяха полезни, но доста и не ми се коментират 🙂

 

Относно стратегията на централата, не мога да коментирам, тъй като моята работа е да развивам PоS SOF. Каквито и възможности да ми се предложат, гледам да ги използвам.

 

Относно BUD-SOF-BUD, аз съм оптимистично настроен. Нашия таргет, НЕ са пътниците на WIZZ. Целта определено ни е друг пътникопоток. Отделно от това, ще предоставим допълнително възможност за други трансферни връзки през BUD, които ще развиваме тепърва.

 

Относно, кой, кога и как ще фалира, го решава пазара, а не CEOто на W6 или LH 🙂

 

Доста безумни цифри (статистики) прочетох в предишни коментари взети от "разни" сайтове 🙂

 

Това е от мен. Ще се радвам да бъда полезен 😉

  • Харесвам 10
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
5 minutes ago, Goal & Boss said:

Големи промоции == полезен 😉

На драго сърце ще пускам и тук каквото имаме, но не очаквайте нещо за по 5-20 евро 🙂 Просто нашият трафик не е такъв.

 

Актуалното към днешна дата е:

 

SOF-BUD-SOF - от 99 EUR

Продажба до 15ти Септември

 

Имахме и Long Haul и Полша от SOF, но изтече на 20ти Август.

 

  • Харесвам 7
Връзка към коментар
35 minutes ago, Ангел Петров said:

Относно BUD-SOF-BUD, аз съм оптимистично настроен. Нашия таргет, НЕ са пътниците на WIZZ. Целта определено ни е друг пътникопоток. Отделно от това, ще предоставим допълнително възможност за други трансферни връзки през BUD, които ще развиваме тепърва.😉

Много се радвам да се включи и един инсайдер в дискусията! Каво означава, че ще се предложат допълнителни трансферни връзки през BUD? Да очакваме ли, че ще се промени обявеното разписание или ще се пусне още един полет на ден?

 

Много ми е интересно и какви пътници са таргет на Лот по BUD-SOF-BUD? Ясно е, че с по високи цени и по малко ефективни самолети няма да вземете пътниците на Уиз ер, но в същото време пускате по линията значително по голям капацитет от Уиз ер... Сигурно ще успеете да запълните 5-10% от капацитета с бизнес пътници и туристи които повече ги устройва вашето разписание, но това едва ли ще оправдае съществуването на линията...

 

Единственото нещо с което може да се оправде подобен капаците между София и Будапеща е развитие на трансферните връзки, но за сега такива много не се виждат...

 

Оптимизмът не е лошо нещо, но чудеса все пак рядко стават на пазара...

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Винаги съм се чудел, къде точно е разликата между икономичната тарифа на нормалните АК и лоу костовете и последващото сравняване, че едва ли не нормалните АК са друга бира особено за къси полети в Европа.

При повечето стандартни АК при евтините билети няма право да се променя дата и час, няма връщане на пари,  няма чекиран куфар, ръчният е 8кг, а някои не дават дори вода без пари. Каква е разликата с лоу костовете в този случай, освен, че са в пъти по-скъпи?

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Едно, че за бизнес пътници може да имат сключени корпоративни договори, второ при промяна или отказ на полета стандартните пренасочват към полети с други компании, примерно същия ден или следващия, а нискотарифните си държат да са техни полети, които не са всеки ден ...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 1 час, Ангел Петров каза:

Ще се радвам да бъда полезен

Здравей и добре дошъл.

Аз бих искал да задам малко трики въпрос за програмата за лоялност на ЛОТ. Тя всъшност е общата с LH - Miles & More.

Оказа се, че билетите бизнес клас F - Tariff (по-конкретно FSFXK5)  не се признават/кредитират в програма на друга авиокомпания от Стар Алианс. Не съм доогледал в общите условия, понеже билетът беше сложен с различни тарифи. Тази отсечка обаче, не успях в шестмесечния период за ретроклейм да я предявя и пред Miles & More. Има ли смисъл почти година по-късно да опитам?

Понеже ми предстои евентуално да закупувам поредица от билети, каква всъшност е техническата възможност това да става през офиса в София, за подобен тип уточнения?

Връзка към коментар
18 hours ago, Topfly said:

Много се радвам да се включи и един инсайдер в дискусията! Каво означава, че ще се предложат допълнителни трансферни връзки през BUD? Да очакваме ли, че ще се промени обявеното разписание или ще се пусне още един полет на ден?

 

Много ми е интересно и какви пътници са таргет на Лот по BUD-SOF-BUD? Ясно е, че с по високи цени и по малко ефективни самолети няма да вземете пътниците на Уиз ер, но в същото време пускате по линията значително по голям капацитет от Уиз ер... Сигурно ще успеете да запълните 5-10% от капацитета с бизнес пътници и туристи които повече ги устройва вашето разписание, но това едва ли ще оправдае съществуването на линията...

 

Единственото нещо с което може да се оправде подобен капаците между София и Будапеща е развитие на трансферните връзки, но за сега такива много не се виждат...

 

Оптимизмът не е лошо нещо, но чудеса все пак рядко стават на пазара...

Радвам се на такъв интерес към новата ни линия. Започвам да отговарям поред 🙂

 

- Трансфери: Още с пускането на линията, отваряме нови възможности за пътниците за трансфери през BUD за : WAW, LCY, BRU, PRG, STR. OTP не го броя защото, няма кой да тръгне през BUD 🙂 Да , може да очаквате още неща, но всичко с времето си 🙂

- Таргет - Корпортивен трафик и този на държавните институции. Повярвайте, че има пътници, които плащат по-малко, защото просто не могат да платят повече 🙂

 

Съгласен съм за чудесата, но ше работим да ги постигнем 🙂

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
17 hours ago, Alexander said:

Винаги съм се чудел, къде точно е разликата между икономичната тарифа на нормалните АК и лоу костовете и последващото сравняване, че едва ли не нормалните АК са друга бира особено за къси полети в Европа.

При повечето стандартни АК при евтините билети няма право да се променя дата и час, няма връщане на пари,  няма чекиран куфар, ръчният е 8кг, а някои не дават дори вода без пари. Каква е разликата с лоу костовете в този случай, освен, че са в пъти по-скъпи?

Да, съгласен съм, че за да отговорим на low cost-a, бяхме принудени да въведем и такива цени, но не мога да се съглася, че onboard обслужването е еднакво. Аке сте летяли с нас и с low cost, сигурно сте го забелязали. Не разбрах за каква разлика говорите в цените, като нашите най-рестриктивни тарифи са равни, а и в много случаи по-ниски от low cost-a?

17 hours ago, neuromancer said:

Едно, че за бизнес пътници може да имат сключени корпоративни договори, второ при промяна или отказ на полета стандартните пренасочват към полети с други компании, примерно същия ден или следващия, а нискотарифните си държат да са техни полети, които не са всеки ден ...

Така е. Много по-гъвкави сме по отношение на сключване на корпоративни договори от просто един web site 😉 Да не говорим, че сме част от Star Alliance 🙂

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
17 hours ago, cck said:

Здравей и добре дошъл.

Аз бих искал да задам малко трики въпрос за програмата за лоялност на ЛОТ. Тя всъшност е общата с LH - Miles & More.

Оказа се, че билетите бизнес клас F - Tariff (по-конкретно FSFXK5)  не се признават/кредитират в програма на друга авиокомпания от Стар Алианс. Не съм доогледал в общите условия, понеже билетът беше сложен с различни тарифи. Тази отсечка обаче, не успях в шестмесечния период за ретроклейм да я предявя и пред Miles & More. Има ли смисъл почти година по-късно да опитам?

Понеже ми предстои евентуално да закупувам поредица от билети, каква всъшност е техническата възможност това да става през офиса в София, за подобен тип уточнения?

Благодаря 🙂 За съжаление ние в България не сме Miles&More център. Т.е. нямаме достъп до базата данни на членовете на Miles&More. Бих препоръчал да се свържете с call center-a на LH или на Miles&More.

 

За съжаление, закупуването на билети от наш офис, няма как да стане, просто зашото не обслужваме крайни клиенти, нямаме ticketing. Опциите са :

1. lot.com

2. Нашият call center във Варшава

3. Агента който ни обслужва на летище София

4. Всяка една агенция за самолетни билети (препоръчвам IATA сертифицирана такава)

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
21 hours ago, cck said:

билетите бизнес клас F - Tariff

Аз още от вчера се чудя, но мислех да не се бутам пред по-знаещите - с F обикновено отбелязват места в първа, а не в бизнес класа и то на лонгхол полети. J е за бизнес (освен в случаите на някаква дискаунтнати тарифи, ъпгрейди и други изключения). От друга страна, а/к ЛОТ е разработила бизнес модел с бизнес класа най-отпред в самолета. Toва е интересно тарифиране... (не че една друга а/к не тарифира light economy с F де...)

Връзка към коментар
преди 13 минути , akair каза:

Аз още от вчера се чудя

То си беше бизнес, но промоционално и рестриктивно без опция за смяна на дати и без точки в алианса. Но си прав с F би следвало да е фърст (ако има).

Още по интересно е, че нерестриктирания бизнес (пак при ЛОТ) е J, както си е нормално.

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.