Прескочи до съдържание

Оставяте ли бакшиши и как определяте какъв да е размерът им?


Препоръчани мнения

преди 2 минути , neuromancer каза:

Четейки FlyTraveller си мисля, че докато не стана милионер, за да мога да пръскам пари наляво и надясно на круиз няма да стъпя...

Моля да не бъда четен като Евангелието от дявола :):):)  Ходете си на круизи, това си е специфичен и интересен начин на пътешестване. Просто помнете, че там е като уебсайт - има front end и back end и първото няма как да бъде предложено без второто. :):)

  • Харесвам 3
  • Смея се 2
Връзка към коментар
55 minutes ago, Alexander said:

Плащат се напитките отделно, понякога у храната, та не е да няма плащане.

Има и дневен бар където се плаща всичко и там, се взимат по 5 евро на смяна, работи един човек.

Интересен факт е, че макар и рядко има индийци и винаги давали бакшиш.

Има и редовни клиенти от 20год, които дават винаги, но това са 1-2% от посетителите.

Искаш да кажеш, че идва един германец и ако сметката му за напитките е 8,80, той ти остава 8,80 без никакъв бакшиш??? В сметката има ли начислена някаква такса за сервиз?

 

Индийците е ясно, че ще дават, защото там даването на бакшиш е едва ли не задължително. Веднъж в Индия нямах достатъчно дребни и дадох на служител в хотела около 80 цента бакшиш. Той преброи парите и ми каза, че очаква минимум 1 долар и два дни ме гони за да му платя това което според него му дължа :)

  • Шок 1
  • Смея се 1
Връзка към коментар
Преди 1 час, FlyTraveler каза:

Рядкост е примерно случка с група евреи (пътници) от Ню Йорк (6-7 поредни кабини). В края на круиза никой от тях не оставя бакшиш. Съседните кабини означават, че един камериер се грижи за тях т. е. човека остава почти без доход за цялата седмица.  Предполагам знаете, как вечерта преди напускането на кораба си оставяте готовите куфари пред кабините, на сутринта ви ги вземат и си ги виждате чак на летището в града в който живеете (круизната компания се занимава със събирането им, трансфера до летището, чекирането (много често и самите самолетни билети са купени от круизната компания)... Т. е. понякога си виждате багажа след един-два дни... Та камериерите през нощта бяха отворили куфарите на тези, бяха се изходили във всеки един от тях и затворили отново. Съответно имало е време всичко да втаса добре, до момента когато куфарите се отворят у дома за да се раздадат подаръците... Тогава си спомням, че круизната компания раздаде безплатни круизи. Това е рядкост. Четките за зъби в задниците обаче е стандартна процедура, за която почти никой така или иначе не разбира 

Самият факт, че нещо подобно може да се случи, след като клиентът си е платил съвестно круиза, означава че системата някъде е генерално сбъркана... 

 

Преди 1 час, FlyTraveler каза:

Като отидете в атриума (централното лоби) на някой круизен кораб, много често се вижда табло със снимката на "Employee of the month" т. е. отличника на месеца, който винаги е някой от бедна държава на ниска длъжност. HR Менажерите на компаниите въртят такива програми, с редовни събрания, схеми за надъхване и пр. тъй като на тези хора им се дават много ниски заплати, с възможност да си докарат останалото от пътниците. Тотално лицемерие...

Ето, затова иде реч - за мен. Вменяването на вина у почтени клиента на база неписани правила - които почтени клиенти биват наказвани, е меко казано неприемливо за мен... 

преди 53 минути , neuromancer каза:

Четейки FlyTraveller си мисля, че докато не стана милионер, за да мога да пръскам пари наляво и надясно на круиз няма да стъпя...

И аз така :biggrin:

Връзка към коментар
преди 16 минути , Topfly каза:

Искаш да кажеш, че идва един германец и ако сметката му за напитките е 8,80, той ти остава 8,80 без никакъв бакшиш??? В сметката има ли начислена някаква такса за сервиз?

 

Индийците е ясно, че ще дават, защото там даването на бакшиш е едва ли не задължително. Веднъж в Индия нямах достатъчно дребни и дадох на служител в хотела около 80 цента бакшиш. Той преброи парите и ми каза, че очаква минимум 1 долар и два дни ме гони за да му платя това което според него му дължа :)

Да, на 8,80 примерно ще даде 9, но не всеки.  Както казах испанци и италианци най-вече не дава и 20цента.  В сметката няма начислени нищо, освен това ДДС е малко и като цяло е евтино.

Българите  дават ужасно много за стандарта си реално, включително когато са в чужбина.

Руснаците също дават, но при тях обикновен човек не може да стигне много далеч, просто повечето пътуващи са си богати.

Има една голяма разлика, никой не го интересува какво щял да си помисли сервитьра, хората от съседната маса и т.н. Който дава ще даде колкото иска и това е, камо да тръгне да смята  10-15-25% и разни подобни.

  • Харесвам 1
  • Шок 2
Връзка към коментар
преди 4 минути , Alexander каза:

Българите  дават ужасно много за стандарта си реално, включително когато са в чужбина.

Руснаците също дават, но при тях обикновен човек не може да стигне много далеч, просто повечето пътуващи са си богати.

Има една голяма разлика, никой не го интересува какво щял да си помисли сервитьра, хората от съседната маса и т.н. Който дава ще даде колкото иска и това е, камо да тръгне да смята  10-15-25% и разни подобни.

Това е огромната разлика в манталитета ни. За добро (грижим се за себе си как изглеждаме), или лошо (обсъждаме брутално и безцеремонно другите как изглеждат), ние плащаме огромен данък обществено мнение. И аз смятам, че ние сме много щедри - спрямо стандарта си. Бих казала, че сме много сервилни и нищо балканско няма в поведението ни. Мисля, че причината е отново въпросния данък... 

 

Интересно ми е тези нации как се държат в Щатите на посещение - има ли някой впечатление? 

Връзка към коментар
На 13.01.2018 г. в 14:02, Topfly каза:

... заслужава трима индийци да си заврат четката му за зъби в задните си части!

 

преди 20 часа, Topfly каза:

... за да не се окаже, че четката ми за зъби е ходила на места, където не съм и предполагал :lol:

 

....че е по добре да си изхвърля в боклука четката за зъби ;)

;)

 

преди 6 часа, luba_rizova каза:

... ще ползва четката ми за красоти. ...

 

преди 4 часа, FlyTraveler каза:

... случки като с четките за зъби изобщо, ама изобщо не са рядкост.
 

... Четките за зъби в задниците обаче е стандартна процедура.....

 

Аз досега не съм бил на круиз (по принцип не обичам навалицата, особено в ограничено пространство, пък и като че ли финансово би ми дошло в повече, ако е на стандартна цена) и не знам дали някога ще отида, въпреки че е добре човек всичко да опита. 
Във всеки случай, ако все пак някога реша да пробвам, мисля да приложа следния подход  с инструментите за дентална хигиена:
Осигуряват се следните артикули
 1. три броя четки за зъби
    A.  основна 
    B.  със специално предназначение

    C.  резервна 
 2. Шишенце безцветен лютив сос с екстракт от Ред Хабанеро, Нага Чили и др. подобни чушлета, с над милион единици по Сковил, а може и направо концентриран разтвор на капсаицин.

Как се процедира - вечер се измиват зъбите с четка А, сутрин след ставане се използва също четка А, след което същата се прибира в тайник в куфара. 
Изважда се четка B, накисва се обилно в лютивия сос и се оставя на видно място на мивката. Вече може спокойно да напуснете каютата и да се отдадете на някое от многобройните забавления на кораба. 
В последствие, ако се разчуе за представител на персонала, който, пищейки неистово е хвърчал по коридорите със скоростта на балистична ракета, устремен към най-близкия басейн, в който да се бухне с цел гасене на пожара в ауспуха, то вероятно става дума за вашия камериер малко след като  е решил да се прави на много отворен (отзад) и да ползва четката ви за зъби (в случая четка B ) по несвойствен начин. 
И вероятно никога повече няма да му мине през ума да прави такива неща с четките за зъби на пасажерите.! :biggrin:




 

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 6
  • Браво 3
  • Смея се 22
Връзка към коментар
Преди 1 час, Rainy каза:

Самият факт, че нещо подобно може да се случи, след като клиентът си е платил съвестно круиза, означава че системата някъде е генерално сбъркана... 

 

Ето, затова иде реч - за мен. Вменяването на вина у почтени клиента на база неписани правила - които почтени клиенти биват наказвани, е меко казано неприемливо за мен... 

И аз така :biggrin:

Рейн, не е баш така, че клиента съвсем съвестно си е платил круиза. По принцип таксата "бакшиш" си я знаеш предварително, от тур оператора ти свеждат, че е задължителна, определена е генерално еднакво на човек на ден и за да не си я платиш, трябва наистина да си адски недоволен от това, което си получил като обслужване в случая от камериера /както Топфлай сподели, бг агенциите не ти го казват, аз купувам и от юк агенция, и те не казват, че може да не ги платиш тези пари, научих го наскоро от пътували, т.е. малко е апокрифно/. А специално на круизите хората, които най-много работят, са точно камериерите и аз поне никога не съм имала и най-най-най-малка възможност да намеря пропуски в тяхната работа, колкото и да търся. Наистина са перфектни, по два пъти на ден чистят, подреждат, нареждат, ама няма петънце, което да намериш или нещо да е не ок. И когато не един, не два, не три, а цели 7 каюти от еднаква националност са се изхитрили, очевадно е, че не щото са недоволни, а за да си намалят цената на пътуването. Сега, как е реагирал персонала и какво прави за мен е скандално, неприемливо и отново опира до това - ако човек си върши работата само, защото иска някой да му даде екстра, тогава си е сбъркал професията. А що се отнася до купищата пари, които следва да се харчат - не е така. Е, не мога да кажа със сигурност дали Кано от Хондурас не ми е плюл в яденето, защото не пия и не поръчвам алкохол и съответно той не е изкарал нищо допълнително от мен /част от ценообразуването на баровете и алкохола включва бакшиш за персонала/, но с голяма вероятност няма как да го прави тайно, като им виждам натоварването. То, за това от тук нататък се замислям дали да не си ползваме и без това по-предпочитаните компании, където няма как да се клинчи и където всяка вечер се падаш на различен сервитьор. Само на италиански кораби ме гледат накриво за това, че към яденето не добавяме и вино. На другите места дори направо ти носят от безплатната вода, при италианците, ако не си платиш вода или не си изпросиш специално от безплатната, няма никой да ти донесе. Но, така де, то и за това цените са различни.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Да споделя единичен опит, макар че няма общо с круизите или Щатите, но има общо с темата.

 

Остров Ява, наемам кола с шофьор от Джакарта - прецапуркване на почти целия остров и финиширане в Джоджакарта. Искам сигурност и резервирам предварително кола чрез reputable агенция. Наясно съм, че цената е леко неприлична относно Азия, но искам моя комфорт - значи не е неприлична, щом се кефя.

 

Очевидно агенцията обира каймака, а под-изпълнителят получава местното заплащане.  Световна практика. Който осигурява клиента, той е богат. "Под-изпълнителят" се върши изключително добре работата - изключително точен (качествo, за което умирам), усеща слабостите ми - човек съм, намира ми каквото обичам. Усеща огромната ми любознателност към местнито битие и накрая ме кани на гости. Купил ми е бира да ме зарадва, а те не пият - мюсюлмани са.

 

Със сигурност останах гладна - не посмях да им изям яденето, те бяха бедни хора, но се размазах от удоволствие. Аз бях приготвила предварително бакшиша му - неприлично висок за Азия, така че това му поведение само потвърди желанието му да го зарадвам. 

 

Мисля си - може и да не съм права, но го мисля. Изгубили сме стойността на парите, ако заради тях игнорираме грубо хората, които ни носят стойността на парите.

Връзка към коментар
11 minutes ago, luba_rizova said:

Рейн, не е баш така, че клиента съвсем съвестно си е платил круиза. По принцип таксата "бакшиш" си я знаеш предварително, от тур оператора ти свеждат, че е задължителна, определена е генерално еднакво на човек на ден и за да не си я платиш, трябва наистина да си адски недоволен от това, което си получил като обслужване в случая от камериера /както Топфлай сподели, бг агенциите не ти го казват, аз купувам и от юк агенция, и те не казват, че може да не ги платиш тези пари, научих го наскоро от пътували, т.е. малко е апокрифно/.

В германската агенция която ползвам много подробно си е написано какво може да направиш с бакшишите при MSC цък

 

Die Trinkgelder sind freiwillig und werden, um eine komfortable sowie diskrete Abwicklung zu ermöglichen, automatisch dem Bordkonto vorgemerkt. Wenn Sie es wünschen, können Sie diesen Betrag nach eigenem Belieben am Guest Service Desk streichen oder anpassen lassen. 

 

В превод с гугъл казват следното:

 

Наградите са доброволни и за да позволят удобна и дискретна обработка, автоматично се маркират в бордовата сметка. Ако желаете, можете да отмените или коригирате тази сума, както желаете, в Guest Service Desk.

 

В този текст няма и минимален намек, че бакшишът е задължителен и само ако не си доволен може да промениш неговия размер или да го премахнеш.

Няма и намек, че този бакшиш е едва ли не заплата на служителите.

Много е лицемерна системата, че уж “доброволно“ трябва да дадеш бакшиш, но ако не дадеш или дадеш по малко служителите ще те гледат накриво. В основната цена един вид имаш платено само служителите да те гледат накриво и само ако платиш пълният бакшиш ще получиш стандартно добра услуга. Един вид плащаш не за да се стараят, а за да не те прецакат..

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Да, да, именно, за мен това е абсолютно изнудване и неприемливо поведение. Още повече, ако персонала е качествен, няма да го направи, независимо дали си дал или не тези пари. За това се чудя, защо вземат само от оная част на света? Защо са само филипинци, хондурасци и не знам си какви хора. Ами ако вземат българи, румънци, словаци да речем, ще се стараят достатъчно много и няма да им хрумна да правят такива мизерии. Вуйна ми беше камериерка в един голям хотел в Малта, казва, че големи мизерии е имало от разни гости, не са оставяли много бакшиш, но си вършеха съвестно работата хората, бяха доволни на заплатата все пак. И както казах не веднъж, имам много близка приятелка счетоводител, за да не глобят нейни познати - не клиенти, ходи, подава декларации, плаща от джоба си дори за пращането по пощата, независимо ,че знае, не само не й се плаща, ами и разходите няма да се възстановят. Просто работата трябва да се свърши все пак. И аз съм с такъв характер. За това ми е странно, когато някой не само ще ме гледа в ръцете, ами и ще ми прави мизерии, ако не му навра нещо в джоба. Гнусно е.

А за немците - ей това е обслужване. Така или иначе ние ходим само за по 7 дни, винаги сме само двама и 100 евро не ни бъркат. При твоите круизи и с 4 човека сумата е такава, че е смешно да се плати при положение, че това, което си платил за круиза, е в пъти по-малко. 

Връзка към коментар
На 13/01/2018 в 9:28, luba_rizova каза:

Ако трябва да реша дали да дам на сервитьор 50 лв или да купя на детето си нещо - ще дам 10лв на сервитьора и 40 лв за детето си

А после ще обясниш на детето си, че децата на сервитьора му пращат този подарък, нали?

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 16 минути , luba_rizova каза:

За това ми е странно, когато някой не само ще ме гледа в ръцете, ами и ще ми прави мизерии, ако не му навра нещо в джоба. Гнусно е.

 

Така ги е научила практиката. Аз съм по-склонен да обвинявам клиентите, които ги учат, като им навират нещо в джоба: дали като "такса спокойствие" - да не им се правят мизерии от отмъстителност; или като "данък обществено мнение" - да не ги обвинят за скръндзи; или от чист егоизъм - да сме готини в собствените си очи; и демонстрация на социален статус - видиш ли, колко сме ларж с тези туземци, дето без нашия бакшиш вероятно ще мрият в канавките от глад... Специално последният тип (туристически/американски) ми е особено гнусен и точно заради него се опошли 3/4 от света, та почти навсякъде само в ръцете и джоба те гледат и вече никъде не можеш да разпознаеш нормалното чистосърдечно гостоприемство от дребното сметкаджийство за бакшиши!!! 

 

 

 

 

  • Харесвам 7
  • Браво 1
Връзка към коментар
5 hours ago, FlyTraveler said:

Иначе обаче няма как да се докарат примамвливите цени на офертите, които цитирате тук... ;)  Та си има и обратна страна на водопадите от шампанско, джакузитата, басейните и театрите с мюзикалите... :):):)  Не, че някой е накарал тези хора да работят там насила.

Стандартните цени, които плащат повече клиенти изобщо не са ниски. Като към тях добавиш екстра печалбата от продаване на цигари и алкохол без акциз, не плащане на данъци и осигуровки нещата не изглеждат никак зле от гледна точка на круизните компании. Последната седмица на круизът ни през декември говорих с един пътник, който само за една седмица беше платил 4000 евро за същия круиз, който ние го получихме за 500 евро в ласт минит.

Цените няма да се променят съществено, ако заплата на служителите стане част от цената и бакшишът почне да играе роля единствено на бонус.

 

Що се отнася до мръсните номера някои може да ти ги направят и просто от завист независимо от това даваш или не даваш бакшиш. Аз лично съм се социализирал като бекпекър турист и за мен такива услуги, като чистене на стаята всеки ден ми тежат. Не обичам чужд човек да ми влиза в каютата и 20 пъти на ден се обръщат към мен със Сър. Ако имаше круизна компания в която никой не ми влиза в каютата и аз мога сам да си сменя кърпите, да изхвърля боклука и т.н. аз бих избрал нея. Абсолютно достатъчно ми е някой веднъж на седмично да почисти основно каютата.

Обслужването със сервитьор в ресторант също без проблем бих го заменил с вечера в бюфет. Круизната компания Aida например няма безплатен ресторант със сервитьори, но за сметка на това храната е много по хубава от тази на Costa. В баровете също би могло да има автомати за коктейли и т.н.

Круизната индустрия би могла да се измести доста към лоу кост модела, като за мен това ще увеличи, а няма да намали удовлетвореността от услугата.

Редактирано от Topfly
Връзка към коментар
Преди 1 час, luba_rizova каза:

Още повече, ако персонала е качествен, няма да го направи, независимо дали си дал или не тези пари. За това се чудя, защо вземат само от оная част на света? Защо са само филипинци, хондурасци и не знам си какви хора. Ами ако вземат българи, румънци, словаци да речем, ще се стараят достатъчно много и няма да им хрумна да правят такива мизерии.

Ето къде бил скрит ключът от бараката.

Връзка към коментар
1 hour ago, домосед said:

А после ще обясниш на детето си, че децата на сервитьора му пращат този подарък, нали?

Това е много гадно и недостойно взаимно изнудване в което компаниите вкарват пътниците и служителите :( Когато си се спазарил с една компания да те обслужи за определена цена е нормално да очакваш, че в тази цена ще е включено всичко което са ти обещали. Когато наемат един служител на работа е нормално да му осигурят коректна и мотивираща заплата и евентулните бакшиши да са просто един допълнителен бонус.

За мен е абсолютно некоректно и унизително да наемат служители, които разчитат на милостиня от страна на пасажерите и ако те не се окажат достатъчно чувствителни към проблемите на служителя, той да има право да си отмъсти.

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 10
Връзка към коментар
1 hour ago, luba_rizova said:

Още повече, ако персонала е качествен, няма да го направи, независимо дали си дал или не тези пари. За това се чудя, защо вземат само от оная част на света? Защо са само филипинци, хондурасци и не знам си какви хора. Ами ако вземат българи, румънци, словаци да речем, ще се стараят достатъчно много и няма да им хрумна да правят такива мизерии.

Изобщо не съм сигурен, че това ще оправи нещата. Проблемът е в системата, а не в хората. Азиатците дори повече издържат на разни мизерии и лошо отношение от страна на работодателя. По мое наблюдение повечето източно европейци работещи на круизни кораби са по малко учтиви от азиатците.

Що се отнася до мизерии на източно европейци не си мисли, че филми като “Баш Майсторът“ и трикове като шапка в комина са плод на фантазията :)

 

 

Преди няколко години в Унгария имаше случай при който няколко души се раболяха от сифилис и в пресата твърдяха, че може да има връзка с това, че няколко служители в една дюнержийница са решили за забъркат малко сперма в соса на дюнерите ;) Всякакви гадории се случват по света :lol:

 

 

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 1
  • Смея се 1
Връзка към коментар
преди 19 минути , Topfly каза:

За мен е абсолютно некоректно и унизително да наемат служители, които разчитат на милостиня от страна на пасажерите и ако те не се окажат достатъчно чувствителни към проблемите на служителя, той да има право да си отмъсти.

Азиатската логика е още по-невероятна. Случай отпреди няколко години в Камбоджа. Американски турист навива момиче от персонала на хотела да спи с него срещу определена сума. На сутринта и казва "махай се", няма да ти платя. Въпросното момиче открадва парите от стаята на следващия гост на хотела. В нейните очи извратената логика е "белият човек ме прецака, ще прецакам друг бял човек". Това че другият няма нищо общо с предишния, нея не я интересува, в нейните очи е върнала баланса в света. 

  • Шок 1
Връзка към коментар

Хайде, ресторанти, круизи, сафарита и пр. все пак си предполагат някакъв там бакшиш по презумпция, но бях видял на стената на Фейсбук на един приятел  (който е капитан от голяма авиолиния и при престой в Щатите си беше наел малък едномоторен самолет), снимка на таблото на наетата машина, на коeто имаше залепена бележка "Thanks for the tip". :)  ;)

 

Обратното пък, при изкачване до Amber Fort в Джайпур Индия на гърба на слон, малко преди да стигнем до върха, слонаря много настойчиво взе да си иска бакшиша. Казах му "Като слезем". Стигнахме рампата за слизане и там имаше табела "No tipping" ;):)  :)

 

  • Харесвам 1
  • Смея се 5
Връзка към коментар

Абе и ти си прав, но за някои мизерии се изисква доста голямо въображение, което хора от нашата култура нямат. А Иначе, не мисля, че персонала трябва да се третират като роби, които са длъжни да търпят всичко. Даже не е никак нормално, имайки предвид нивото на печалба на работодателите. А круизите наемат от онази част на света, до колкото са ми казвали заради това, че плават под флагове от онзи регион и там законодателството изисквало 40% (или 60% или нещо подобно) от работещите в тези компании да са от региона. Колко е вярно,един господ знае. Коста са с италиански флаг и пак италианци са само мениджърите. 

А за какъв ключ и каква барака говори @Светославов, не ми стана ясно.

Не намирам връзка и между подаръците на децата ми и тези на сервитьора на децата при положение, че никой не е отишъл да го краде, но... Приоритетите са ни различни, това е. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 1 час, luba_rizova каза:

За това се чудя, защо вземат само от оная част на света? Защо са само филипинци, хондурасци и не знам си какви хора. Ами ако вземат българи, румънци, словаци да речем, ще се стараят достатъчно много и няма да им хрумна да правят такива мизерии.

Вероятно взимат откъдето намерят евтина работна ръка. За доста българи знам, че са работили по круизи доскоро, напоследък не знам, но с отварянето на пазара на труда в ЕС предполагам, че народа се насочва натам като по-високо заплащане.

преди 4 минути , luba_rizova каза:

Не намирам връзка и между подаръците на децата ми и тези на сервитьора на децата при положение, че никой не е отишъл да го краде, но...

Ако сервитьора получава $50 месечно + бакшиша, отказа от бакшиш си е точно това... Не ви обвинявам вас, а круизната компания, да наемаш хора за стотинки + бакшиша, и после да оставяш двете страни да се надцакват свободно не е етична практика за мен.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 33 минути , FlyTraveler каза:

"Thanks for the tip"

А на него къде му е акъла, та не е закачил ответна бележка "Do not take off with empty tanks!" или "Check your flaps before take off" :lol: Както знаем "Thank you for the tip" има и друго значение... :lol:

  • Смея се 3
Връзка към коментар

А, не ставаше въпрос за бакшиша на круиз, за тях не протестираме, както коментирахме,  знаят се предварително, не са непосилни, когато говорим за кратки круизи, а и там човека те обслужва повече от това да ти хвърли една чиния.  Но, все пак персонала не взима 50 долара вече, вземат около 1000,като погледнеш, заплащането им е по-високо от средното за страната ни и категорично е по-високо от моето, съвсем заслужено де, ама нейсе.  Ставаше въпрос  за задължителния бакшиш в САЩ, за където Домосед е категоричен, че ще оставя хората гладни, макар че и за там се оказа, че те все пак без минимална надница не остават. Ха, и отново, тази надница на ден е повече от пенсията на майка ми за месец, но и за това нейсе, ще им даваме, щом трябва, но не от жал, а защото явно така им работи системата. Колко точно обаче,всеки има право да реши. А в тази тема излиза, че такова право нямаш и си длъжен да мислиш за деца, семейство и изхранване на всеки, когото срещнеш по пътя си, и да не мислиш за собственото си, защото тогава си експлоататор. За това, който иска да е пътешественик и да се слива с местните, да го прави, ние сме туристи и като такива не претендираме за нещо повече  . Жал ми е за сирийските деца и етиопските повече от тези на американския сервитьор, признавам, но най най най ми са мили моите си.  

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
1 hour ago, FlyTraveler said:

бях видял на стената на Фейсбук на един приятел  (който е капитан от голяма авиолиния и при престой в Щатите си беше наел малък едномоторен самолет), снимка на таблото на наетата машина, на коeто имаше залепена бележка "Thanks for the tip". :)

Имал съм случай дори и в България да събират бакшиш за шофьора на автобус, че ни е докарал живи...Аз си мечтая да стана пилот на A380 със заплата от един долар и право да сложа касичка на изхода на самолета с надпис:

 

- Заплата ми е един долар. Ако искате следващият път да ви превозва пилот, който си е починал и не е стресиран от безпаричието, моля сложете колкото смятатe за добре в касичката :) Сигурен съм, че от бакшиши ще си докарвам много по добри доходи от колкото най-високите пилотски заплати :)

Редактирано от Topfly
  • Смея се 2
Връзка към коментар
преди 24 минути , luba_rizova каза:

А, не ставаше въпрос за бакшиша на круиз, за тях не протестираме, както коментирахме,  знаят се предварително, не са непосилни, когато говорим за кратки круизи, а и там човека те обслужва повече от това да ти хвърли една чиния.  Но, все пак персонала не взима 50 долара вече, вземат около 1000,като погледнеш, заплащането им е по-високо от средното за страната ни и категорично е по-високо от моето, съвсем заслужено де, ама нейсе.  Ставаше въпрос  за задължителния бакшиш в САЩ, за където Домосед е категоричен, че ще оставя хората гладни, макар че и за там се оказа, че те все пак без минимална надница не остават. Ха, и отново, тази надница на ден е повече от пенсията на майка ми за месец, но и за това нейсе, ще им даваме, щом трябва, но не от жал, а защото явно така им работи системата. Колко точно обаче,всеки има право да реши. А в тази тема излиза, че такова право нямаш и си длъжен да мислиш за деца, семейство и изхранване на всеки, когото срещнеш по пътя си, и да не мислиш за собственото си, защото тогава си експлоататор. За това, който иска да е пътешественик и да се слива с местните, да го прави, ние сме туристи и като такива не претендираме за нещо повече  . Жал ми е за сирийските деца и етиопските повече от тези на американския сервитьор, признавам, но най най най ми са мили моите си.  

Е,то си е нормално, като си имаш деца, да мислиш първо за тях. :)))

Аз пък, намислих друг вариант: като ида в Америка, в първата кръчма си харесвам един сервитьор, закитвам го с една месечна заплата и с чиста съвест си ям и си пия натам, без да смятам, на кого, какво и колко.

Така хем децата му няма да са гладни, хем аз ще си изкарам пътешественическия месец спокойно.:)))))

  • Браво 1
  • Смея се 5
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.