Прескочи до съдържание

Оставяте ли бакшиши и как определяте какъв да е размерът им?


Препоръчани мнения

25 minutes ago, luba_rizova said:

а е лицемерие, ако си промени отношението към клиента при липса на/недостатъчен бакшиш . Това е знак, че всичко се прави, за да си отвориш портфейла, а не за да се почувстваш доволен като клиент. Т. Е. Тази материалност не ми е по вкуса

Не е лицемерие и ще се опитам да обясня защо - постави се в ситуацията на сервитьора - ти даваш най-доброто от себе си, според твоите собствени разбирания и накрая не получаваш бакшиш. От твоята камбанария този клиент е  j*rk - очаквано е да си промениш отношението към него. И тук идва най-ценното - ако наистина си си свършил работата, в повечето случаи ще получаваш бакшиш, който отразява това. В малкото останали случаи клиентите са j*erks и ти ще се държиш адекватно към тях. Ако обаче мнозинството смятат, че не се справяш с работата си, мнозинството няма да ти оставят бакшиши. Първата 1-2-3-5 седмици в твоите очи всички ще са j*rks, докато се досетиш за реалната причина. ;)

 

28 minutes ago, funny said:

 

Проблема в САЩ е че това не е доброволен акт на база оценка на клиента, а е вменено като негово задължение.

Съгласна съм с мненията че клиента не трябва да е този, който ще изплаща заплатата на сервитьора. Той ( клиента) трябва да дава само бонуса към тази заплата.

И защо ставката на час на сервитьора е определена на 4$ при минимална ставка 8$ ( примерни цифри от Флорида, когато живеех там преди 8 години) ?

Това автоматично означава , че точно на клиента се вменява отговорността за заплатата на даден служител а не на неговия работодател.

Реално и тук има повече детайли, отколкото мнозина подозираме. Интересът на работника е защитен - федералното законодателство е предписало, че ако работникът не достигне минималната федерална заплата на час с бакшишите, работодателят е длъжен да плаща поне минималната заплата. Това означава, че сервитьорите са на равни начала с всички останали, работещи на минимална заплата - няма да получат по-малко от федералния минимум.

И аз по-рано размишлявах като @Травеолани за забрадките, дългите дрехи и останалите особености в различните държави, но това май по-скоро ще извади разговора извън премливия за този форум тон :)

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 2 часа, luba_rizova каза:

Абсолютно известно е, че там, където ходят много американци, цените се вдигат, започва да се иска пари за всичко. Защото са толкова богати ли? Не, защото не ценят парите.

Абсолютно съм съгласен с теб. На голяма част от американците се гледа като на ходещи банкомати. Преди няколко години пътувам с американска гражданка в Истанбул. Влезнахме в един магазин за някакви килимчета. Няколко пъти преди това и повторих без пазарлък да не купува нищо. Е, познайте какво стана - за две минути я изпуснах от поглед и плати 100 лири, защото продавачът толкова и казал, че струва като тя преди това не пропусна да се похвали, че е от Америка. Два дни по-късно видяхме същите килимчета за 10 лири. От това съвместно пътуване останах с впечатлението, че те наистина не ценят парите. Просто имат късмета да живеят в богата държава, която е влиятелна и стои зад тях.

 

преди 2 часа, AlexandraKo каза:

Парите, които съм заработила, само аз ще преценя как да ги изхарча.

И аз съм на това мнение. В крайна сметка мен никой не ме пита какви усилия съм положил и колко безсънни нощи съм имал, за да изкарам пари. Ще си ги харча както аз реша и ще оставям бакшиш, когато преценя, че си заслужава и ако съм доволен от обслужването. Има места, където винаги оставям бакшиш с удоволствие. В моя град Пловдив, например, в голяма част от заведенията в Капана работят много неуморни и усмихнати млади хора, на които винаги оставям бакшиш, защото ме предразполагат да се чувствам добре. 

преди 12 минути , Георги Матеев каза:

Лично аз категорично не приемам щатския начин на ценообразуване и доброволно-задължителните бакшиши. Абсолютно никога до последно не мога да разбера колко ще трябва да платя за нещо - то едва ли не на всяка улица таксите и данъците са различни (особено обожавам когато начислят данък на данъка), а като добавим и бакшишите става тотална каша. Това откровено ме изнервя, тъй като наистина обичам точността. Нямам нищо против обаче, когато цената включва фиксирана такса сервиз - дори и да е голям процент. Не държа някой да ме обслужва безплатно, но държа да знам колко ще платя предварително за да мога да реша дали това ме устройва преди да избера даденото заведение. :)

Това мисля, че е най-редно да бъде навсякъде. Аз също обичам точността и коректността и обичам всичко да е ясно от началото. Според мен начина с фиксирана такса сервиз е най-добър.

 

И за финал да споделя една лична история от Сеул преди два месеца. Пътувам с такси към хотела и с шофьора се опитваме да завържем приказка. Стигаме и примерно сметката ми беше около 11 100 вона, при което аз му оставям 12 000 и му пожелавам лека нощ. Той ми се покланя и ми връща 1000. Аз му отказвам, но той пак с поклон на развален английски ми обяснява, че по-малко може да вземе, но повече не. 

  • Харесвам 10
Връзка към мнение
17 minutes ago, Георги Матеев said:

Тогава бях с Carnival. В чест на истината след това направих леко проучване и се оказа, че при повечето круизни компании бакшишите са абсолютно задължителни и не могат да се премахват. Което представено по този начин ги прави още по-дразнещи. 10 пъти по-добре би било просто предварително да ги включват в цената и да не те занимават с глупости.

Записвам си: Carnival, MSC. Други компании може ли да добавиш ако си спомняш? При AIDA всички оферти са с включен бакшиш и безплатно вино и бира :)

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

@akair прав си, коригирах се, не можах да се сетя за друг пример просто. 

 

Извинете ме, аз от 20 годишна живея на този континент и съм с промит мозък и разсъждавам различно :)

освен това не понасям спорове така че спирам :)

Редактирано от Травеолани
Връзка към мнение
преди 26 минути , Георги Матеев каза:

Тогава бях с Carnival. В чест на истината след това направих леко проучване и се оказа, че при повечето круизни компании бакшишите са абсолютно задължителни и не могат да се премахват. Което представено по този начин ги прави още по-дразнещи. 10 пъти по-добре би било просто предварително да ги включват в цената и да не те занимават с глупости.

Не могат да ги включат в цената, защото:

1. Ако ги калкулират като печалба, следва данък.

2. Ако ги калкулират като възнаграждение на служителите, следва данък и осигуровки.

 

"Робите" на корабите са (или поне са били) на заплата 50 (петдесет) долара месечно. Мой близък мина по този път.

  • Харесвам 4
Връзка към мнение
3 minutes ago, akair said:

Не е лицемерие и ще се опитам да обясня защо - постави се в ситуацията на сервитьора - ти даваш най-доброто от себе си, според твоите собствени разбирания и накрая не получаваш бакшиш. От твоята камбанария този клиент е  j*rk - очаквано е да си промениш отношението към него. И тук идва най-ценното - ако наистина си си свършил работата, в повечето случаи ще получаваш бакшиш, който отразява това. В малкото останали случаи клиентите са j*erks и ти ще се държиш адекватно към тях. Ако обаче мнозинството смятат, че не се справяш с работата си, мнозинството няма да ти оставят бакшиши. Първата 1-2-3-5 седмици в твоите очи всички ще са j*rks, докато се досетиш за реалната причина. :)

Лицемерие е защото за мен не сервитьорът, а готвачът е основният играч при една ресторантьорска услуга. Сервитьорът максимум може да е любезен и точен, но 80-90% от задоволеността на клента ще дойде от това което получи на чинията. Ако храната не е много хубава и не оставиш голям бакшиш, това не означава, че сервитьорът не си е свършил добре работата.

 

  • Харесвам 7
Връзка към мнение
В момента, Topfly каза:

Лицемерие е защото за мен не сервитьорът, а готвачът е основният играч при една ресторантьорска услуга. Сервитьорът максимум може да е любезен и точен, но 80-90% от задоволеността на клента ще дойде от това което получи на чинията. Ако храната не е много хубава и не оставиш голям бакшиш, това не означава, че сервитьорът не си е свършил добре работата.

 

И да, и не. Кисел сервитьор може да вгорчи и най-финото гъделичкане на небцето.

  • Харесвам 5
Връзка към мнение
6 minutes ago, Zaro said:

И да, и не. Кисел сервитьор може да вгорчи и най-финото гъделичкане на небцето.

Кисела служителка на чекина, стюардеса и т.н. може да вгорчи и най-хубавото пътуване ;) Да почнем да даваме по 10 евро и на стюардесите за да ни се усмихват? ;) Ако човек работи в сферата на услугите, основно нещо е да се усмихва и да бъде учтив с клиентите. Ако някой не може да изпълни тези две неща, той не би трябвало да работи подобно нещо.

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 6
Връзка към мнение
преди 3 часа, домосед каза:

Реално може да се плати и 40-50% повече, защото в изписаната цена не са включени и щатските данъци :)

Обаче никой не пита "Какво ще стане, ако не си платя данъка?" Не знам защо.

Всъшност дразнещия момент (въпреки, че аз лично в САЩ се опитвам да спазвам техните принципи) е именно това - не е написано.

Подразбира се, местните си знаят, ама чужденеца - не. Крайната цена на една услуга у човек, който внимателно си следи бюджета е важна при избора дали да ползва този продукт / услуга или не. Невъзможността да си направиш сметката е фрапантно различното от други държави.

Имаш да плащаш X (написано на менюто), ама преди данъци, такси, бакшиши в предварително определен процент (не пречи да дадеш и повече).

Та според мен, от нашенска гледна точка, разковничето е именно неизвестната "колко аджеба ще платя", а не толкова допълнителното увеличение на стойността.

 

-

Това се отнася и за обикновен магазин, където си решил да си купиш чорапи. Там бакшиш няма, но цената е преди данък след приложено намаление, ако има такова. Та наблюдавах, че хората си взимат дрешките, отиват до касата, питат за "walk out price", служителя сканира и казва и тогава решават дали ще купят или не. За мен това се решава с написването на крайна цена, но обичаи разни :)

 

 

  • Харесвам 9
Връзка към мнение
16 minutes ago, Topfly said:

Лицемерие е защото за мен не сервитьорът, а готвачът е основният играч при една ресторантьорска услуга. Сервитьорът максимум може да е любезен и точен, но 80-90% от задоволеността на клента ще дойде от това което получи на чинията. Ако храната не е много хубава и не оставиш голям бакшиш, това не означава, че сервитьорът не си е свършил добре работата.

 

Винаги можем от 9 кладена да носим вода, за да подсилим собствената си теза, но тук не мога да се съглася, защото интересите на готвача са гарантирани - той работи на съвсем различна заплата от сервитьорите, бъсърите и хостесите (едните чистят масата след вас и зареждат нови прибори за следващите гости, а другите ви посрещат на входа и ви водят до масата).  Ако храната на готвача не струва, никой няма да влиза в този ресторант и готвачът първи ще остане без работа. За проценти съвсем не бих се наел да смятам, защото няма данни, от които да обобщим статистика. И по-рано писах - в различните заведения сервитьорите имат различни отговорности и към тях има различни очаквания - да знаят цялото меню, цялата винена листа и кое с кое се комбинира минава отвъд това да са любезни.

Ако храната не ти харесва, в модела, който дискутираме, привикваш сервитьора и му казваш, че това не ти харесва - да ти го досготвят, да ти го сменят, да ти го приготвят по начин, който на теб ти харесва. И в общия случай този сервитьор ще ти се извини и ще има грижата да говори с готвача и мениджъра, който е на смяна. След това и мениджърът ще дойде да ти се извини. Ако храната не ти харесва и след оплакванията, това е ок - не се връщаш там. Но сервитьорът си е свършил работата - обслужил те е и е направил каквото може, за да поправи сторенето от готвача. Не е ли честно да получи адекватна атестация за направеното от него/нея?

 

За цената в обикновения магазин - има много ясна причина - sales tax е щатски, а не федерален данък (нещо като ДДС). По-големите вериги имат сайтове и там нещата са преди този данък - това е общата цена за САЩ. В магазина, в който влезнеш, данъкът се определя от щата. Ако цената на етикета е различна от тази на сайта, някой ще се намери да съди магазина за подвеждаща реклама. А така е ясно - цената на етикета е цената на търговеца. Останалото е парчето от пая на държавата.

Редактирано от akair
  • Харесвам 8
Връзка към мнение
преди 16 минути , Topfly каза:

Кисела служителка на чекина, стюардеса и т.н. може да вгорчи и най-хубавото пътуване ;) Да почнем да даваме по 10 евро и на стюардесите за да ни се усмихват? ;) Ако човек работи в сферата на услугите, основно нещо е да се усмихва и да бъде учтив с клиентите. Ако някой не може да изпълни тези две неща, той не би трябвало да работи подобно нещо.

Не ти е точен примерът, защото те не работят с умишлено ниска заплата (50 долара на месец) и не са принудени да си осигуряват прехраната от бакшишите. Сервитьорите са си роби отвсякъде, а това с бакшишите е извиване на ръцете. Ще кажеш, да не са се хващали. Да, съгласен съм, някои го правят, защото ножът е опрял до кокала.

При адекватно заплащане, всеки може да се усмихва. При очевадно унизително заплащане, усмивката е много трудна и е свързана с преглъщане на много горчивини.

  • Харесвам 5
Връзка към мнение
преди 10 минути , akair каза:

той работи на съвсем различна заплата от сервитьорите, бъсърите и хостесите (едните чистят масата след вас и зареждат нови прибори за следващите гости, а другите ви посрещат на входа и ви водят до масата). 

тъй де, ама аз като турист откъде да знам кой на каква заплата е?

всъщност предполагам, че и на собственика на ресторанта мога да дам бакшиш и няма да ми се разсърди, ама аз не съм милионер все пак...

  • Харесвам 3
  • Смея се 1
Връзка към мнение
9 minutes ago, neuromancer said:

тъй де, ама аз като турист откъде да знам кой на каква заплата е?

всъщност предполагам, че и на собственика на ресторанта мога да дам бакшиш и няма да ми се разсърди, ама аз не съм милионер все пак...

Нали по тази причина дискутираме и се учим един от друг. Няма страшно да не знаеш и да искаш да научиш. Притеснително е да не знаеш и да правиш заключение, базирани на това незнание. :)

Нали всички горе-долу смятаме какво можем да си позволим, защото не сме милионери... :) Дали ще е вечеря за 25 долара + бакшиш или ще е вечеря за 200 долара + бакшиш.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
Георги Матеев
преди 31 минути , Zaro каза:

Не могат да ги включат в цената, защото:

1. Ако ги калкулират като печалба, следва данък.

2. Ако ги калкулират като възнаграждение на служителите, следва данък и осигуровки.

 

"Робите" на корабите са (или поне са били) на заплата 50 (петдесет) долара месечно. Мой близък мина по този път.

Има известна логика, но мен като краен клиент счетоводните хватки не ме интересуват въобще. Отгоре на всичко специално при круизните компании въобще не съм убеден, че бакшишите реално стигат до персонала (особено в пълния им размер) - наистина мисля, че просто е още един начин да ти измъкнат още пари под такъв миловиден предлог. Тази система силно ми напомня на хотелите, които любезно молят да си ползваш хавлиената кърпа максимално дълго, че видиш ли, ако се перяла по-често замърсяваш природата. Как да не се умилиш от тази невероятна еко-загриженост, като е супер очевидно какви мотиви се крият зад нея :)

 

Колкото до "робите" - трима мои познати доскоро работеха на Disney кораби като обслужващ персонал. Фиксираната им заплата беше малко над $1500 месечно, като отделно получаваха някакви бонуси (може би % от събраните бакшиши, не съм наясно точно). Друг приятел пък в момента работи като фитнес инструктор на кораб на Carnival - той взима около $3000.

  • Харесвам 5
Връзка към мнение
3 minutes ago, akair said:

 Но сервитьорът си е свършил работата - обслужил те е и е направил каквото може, за да поправи сторенето от готвача. Не е ли честно да получи адекватна атестация за направеното от него/нея?

За свършена работа не смятам, че е нормално да получи бакшиш. В цялата верига и много други хора са си свършили работата и те не получават бакшиш. Бакшиш е коректно да се даде за много добре свършена работа, като той се раздели между всички по веригата, които са свършили много добра работа.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
24 minutes ago, Zaro said:

Не ти е точен примерът, защото те не работят с умишлено ниска заплата (50 долара на месец) и не са принудени да си осигуряват прехраната от бакшишите. Сервитьорите са си роби отвсякъде, а това с бакшишите е извиване на ръцете. Ще кажеш, да не са се хващали. Да, съгласен съм, някои го правят, защото ножът е опрял до кокала.

При адекватно заплащане, всеки може да се усмихва. При очевадно унизително заплащане, усмивката е много трудна и е свързана с преглъщане на много горчивини.

Точно този бизнес модел не ми харесва! Мен ме лъжат, че в цената е включено всичко, а всъшност заплатата на определени служители не е включена. Точно обаче не ми казват колко е тази заплата и аз трябва от угризение на съвестта да оставя голям бакшиш за да има достатъчно пари за заплатата на сервитьора. Мерси много, но това ми разваля цялото удоволствие от посещение на ресторанта, защото съм принуден не от задоволеност, а от угризение на съвестта да оставям голям бакшиш...

  • Харесвам 6
Връзка към мнение
преди 1 час, Травеолани каза:

@akair прав си, коригирах се, не можах да се сетя за друг пример просто. 

 

Извинете ме, аз от 20 годишна живея на този континент и съм с промит мозък и разсъждавам различно :)

освен това не понасям спорове така че спирам :)

Не знам дали изобщо е редно да се обаждам (ако дискусията касае само САЩ, извинете), но аз от 20 години живея на противоположния континент - противоположен в абсолютно всичко, не само като местонахождение. И аз съм с промит мозък и напълно разбирам Травеолани в нейното учудване как нещо, което за мен е тлкова ясно, безвъпросно и естествено, за друг може да е непонятно :)

 

Но аз искренно не разбирам системата на задължителния бакшиш. Защо определени професии да не могат да получават надница, а трябва да разчитат на бакшиш? И защо да не плащат данък доход? Сервитьорите не ползават ли инфраструктура, образование, тях не ги ли пази армията, лишени са от репрезенатция ли? Трудът им е тежък и изморителен, те също са хора - какво ако не им е добре и са неразположени и не чак тозкоз ведри и усмихнати - и парите им ще са по-малко за капак...? Не схващам, искренно, не се правя на балканска циция, гледам от позицията на сервитьора, не на оставящия бакшиша.

В Япония не само че няма башиш, ами е обидно някой да се опитва да ти "благодари" с пари. Голям стрес ми е като пътувам на други места, защото хем забравям, че се предполага да има бакшиш, хем съм скарана с математиката и тия проценти ми бъркат в мозъка, който е зает с други работи. Но се съобразявам, разбира се, оставям бакшиши, просто ме натоварва.  И се чувствам зле, ако забравя - в Бали напускайки едната вила забравихме да оставим бакшиш на камериера ни - просто оставихме на хотела, но не и лично на момчето, което беше много мило и на мен ми беше много кофти, та чак писах писмо като се прибрахме - да благодарят специално и да дадат от наше име нещо на момчето. Хич не ми и отговориха...

  • Харесвам 12
Връзка към мнение
преди 23 минути , samuraika каза:

Не знам дали изобщо е редно да се обаждам (ако дискусията касае само САЩ, извинете), но аз от 20 години живея на противоположния континент - противоположен в абсолютно всичко, не само като местонахождение. И аз съм с промит мозък и напълно разбирам Травеолани в нейното учудване как нещо, което за мен е тлкова ясно, безвъпросно и естествено, за друг може да е непонятно :)

 

Така е, абсолютно си права. Наскоро четох една книга в която става въпрос за комуникацията между хората от различни държави и културните различия - Япония беше в единия край на скалата, САЩ и Канада и другия J (ставаше въпрос предимно за имплицитно и експлицитно комуникиране, начини на поднасяне на обратна връзка и т.н.)

Връзка към мнение

Тази система с бакшишите на сервитьорите в САЩ е като офшорна зона. Върху сумата не се пращат данъци - печалба, ДДС, доход, социални осигуровки.

Ако сервизът беше включен като процент, сумата която би платил клиента ще е по висока от 20% върху сметката.

 

Знаех, че се плаща задължителен бакшиш в ресторантите в САЩ, но нямах престава, че е нормално да е 20-25%, преди да прочета темата.

 

Та значи, да започвам да събирам пари за бакшиши :lol: 

 

***

В Белгия сервизът е включен в цените, а и не се очаква да дадеш бакшиш. Разбира се ако дадеш бакшиш, е добре приет. Но без и с бакшиш, обслужването винаги е на ниво и винаги са усмихнати, любезни са и ти благодарят.

 

В Белгия се употребява думата drinkgeld (пари за пиене буквално) за бакшиш в ресторант, кафене и бар. Иначе официалните думи на нидерландски са tip и fooi, които се употребяват и за друг вид бакшиш. Думата fooi има и друго значение освен бакшиш, означава и съвет.

 

Има една шега: "Какво оставя един фламандец в ресторанта? отговор: drinkgeld. А един холандец? отговор: fooi (образно казано)"

  • Харесвам 4
Връзка към мнение
1 hour ago, Topfly said:

За свършена работа не смятам, че е нормално да получи бакшиш. В цялата верига и много други хора са си свършили работата и те не получават бакшиш. Бакшиш е коректно да се даде за много добре свършена работа, като той се раздели между всички по веригата, които са свършили много добра работа.

Е това за свършената работа нали го коментирахме. Ако се върна на горния пример - готвачът е объркал нещо. Не е работа на сервитьора да ти се извини за нещо, което не е негова вина. Но той го прави. Ето това е пример за "много добре свършена работа" - да направи нещо повече от това, което му е в задълженията и което се очаква от него/нея. Хората, които не получават бакшиш са защитени по друг начин и за тяхната работа има други методи за обратна връзка и определяне на "справедливото заплащане" (в смисъла на плаща им се според това колко добре се справят).

Сервитьорите  ( и другите професии, които получават бакшиши) не са някаква странност в системата на заплащане на труда, която е лишена от логика и пълна с flaws. Всъщност са добре структурирани и са въведени механизми на баланс между интересите на различните страни.

Аз не знам защо някои останаха с впечатление, че на тези пари не се плащат данъци... Публична информация е колко са данъците според дохода. За 2017-та, за доходи между 0 и 9325 долара федералният (само федералният) данък общ доход е 10%. Всеки може да сметне грубо 230 работни дни по 8 часа по 7.25 (защото при по-малко работодателят доплаща да минимума) какъв приходи прави даденият служител. Освен това, всеки който е работил през годината, както и всички граждани на САЩ - дори и безработните, са задължени да подават поне 3 данъчни декларации - федерална, щатска и местна. В тази декларация всеки сам попълва колко пари е изкарал през годината и носи наказателна отговорност, ако не попълни вярната и точна информация. Бакшишите се броят за приход и на тях се дължат данъци (пише го в кодекса на IRS). И то им се дължат и 3-те вида данъци - федерален, щатски и местен. А когато един човек е работил в повече от един щат през годината, попълва данъчна декларация за всеки щат и отново дължи данъци на изкараните пари. И дори да си наеме счетоводител, който да попълни декларациите, подписът отдолу отново е личен и отговорността е лична.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
преди 2 минути , akair каза:

Бакшишите се броят за приход и на тях се дължат данъци (пише го в кодекса на IRS)

Ако бакшишите са кеш, как точно се дължат и плащат данъци?

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Имам много приятели, които работеха по бригади в САЩ и ми е останало в главата, че още при отчитането в деня на работа, шефът задържа определен процент от бакшиша за данъците... май беше 15%(2011), но някой който има по-актуална информация да ме поправи. 

 

 

Редактирано от БраниB
  • Харесвам 1
Връзка към мнение
1 hour ago, zon said:

Ако бакшишите са кеш, как точно се дължат и плащат данъци?

Първо далеч не всички бакшиши са кеш. Сигурно има статистика, но съм склонен да вярвам, че предоминантни са картовите разплащания. Ето една картинка от някакъв анализ:

image.png.4ed804433c0f9c5a567ab6024cb9cb9f.png

(https://www.tsys.com/Assets/TSYS/downloads/rs_2016-us-consumer-payment-study.pdf)

Ясно е как могат да бъдат засечени повечето бакшиши. Освен това бакшишът се разпределя между сервитьорите, бъсърите и хостесите  - затова и сервитьорите го отчитат в края на деня. Ако въпросът е за морала на сервитьорите и дали не укриват бакшиши - сигурно има и такива. Няма как да знам...

Но системата е балансирана - работодателят има интерес келнерите да декларират всички бакшиши, защото така той няма да трябва да им доплаща заплатите и ще цари относително разбирателство в колектива - бъсърите и хостесите няма да се чувстват прецакани. С това работодателят пази донякъде интереса и на държавата. Отделно всеки индивид подлежи на лична данъчна проверка. Ако не успее да си оправдае разходите, си носи последиците.

И съвсем не искам да влизам в темата за морала на работещите като сервитьори. Не знам, нямам наблюдения. Не изключвам да има такива, които се опитват да крият доходи, работодатели да колюдват с работници с цел да "прецакат" държавата и всички останали corner cases, които могат да му хрумнат на някого :)

Но съвсем се отплеснахме от темата....

  • Харесвам 4
Връзка към мнение
Преди 1 час, БраниB каза:

Имам много приятели, които работеха по бригади в САЩ и ми е останало в главата, че още при отчитането в деня на работа, шефът задържа определен процент от бакшиша за данъците... май беше 15%(2011), но някой който има по-актуална информация да ме поправи. 

 

 

От личен опит - по-голяма част от бакшишите са от кредитни или дебитни карти, изплащат ти се с пейчека и съответно са включени като приход на tax return формуляра W2, който работодателя ти изпраща всеки февруари за предходната календарна година. Бакшишите, които са кеш се събират и се делят между сервитьорите и бъсърите (в нашия случай). Служителят сам трябва да ги включи като приход когато си подава данъчната декларация. Моите бакшиши идваха от работодателя ми и само през пей чека, като изключим когато съм получавала на ръка. Но ние като студенти плащахме много малко федерален и щатски данък, не плащахме EI и CPP (тук използвам канадските им наименования, не помня как им казваха там) - за тях бяхме exempt, защото не бяхме постоянно пребиваващи.  Residents и citizens със сигурност ги таксуват на приходите. Накрая като си подавахме W2 формите ни връщаха и малкото данък, който бяхме платили.

Редактирано от Травеолани
  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.