Прескочи до съдържание

Върши ли работа медицинската застраховка към кредитната карта или Diners картата?


Препоръчани мнения

Здравейте,

 

Предстои ни пътуване в Куба и разбрах, че ни трябва сертификат за медицинска застраховка при влизане в страната(на летището).

Имаме кредитни карти VISA и Diners, към които има застраховка към Дженерали ме интересува дали ми трябва друга застраховка или мога да си поискам документ на английски от Дженерали или банката издател, който да свърши работа.

 

Благодаря за отговорите

 

Поздрави

Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...

Здравейте, искам само да споделя, че застраховката към Diners картите е напълно достатъчна и може да се използва като единствена медицинска застраховка за пътувания в целия свят. Просто трябва да отидете до някой офис на Generali и да поискате полица/сертификат на английски с вашето име върху него и сте готови;) Поздрави

  • Харесвам 11
  • Благодаря 2
Връзка към коментар
Преди 1 час, maatin каза:

Здравейте, искам само да споделя, че застраховката към Diners картите е напълно достатъчна и може да се използва като единствена медицинска застраховка за пътувания в целия свят. Просто трябва да отидете до някой офис на Generali и да поискате полица/сертификат на английски с вашето име върху него и сте готови;) Поздрави

Много полезна информация, благодаря ти!

А в този офис на Дженерали, какво представи, освен картата?

Връзка към коментар

Може ли малко разяснение.Досега четох темата за застраховката на Дайнърс.Останах с впечатлението,че при мед.или друг вид проблем парите се възстановяват по-късно.Защо се вади този сертификат с име?Въобще как се действа при спешен случай?

За границите на ЕС  нали имаме евро.здравна карта.Застраховката поема всичко до застр.лимит,което картата не поема или....

Благодаря предварително:)

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

@maatin си е взела такъв сертификат, защото ще пътува до Куба, а там, понякога искат здравна застраховка.

 

По принцип, се звъни на телефоните, дадени в този сертификат и те насочват какво да се прави. Дали да се отиде в определена клиника или да се отиде на лекар, да се плати, да се вземат документи за плащането и те да върнат парите тук.

 

Мари, а тук сме коментирали за ЕЗОК. Погледни последния пост.

Редактирано от AlexandraKo
  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 50 минути , Мари Николова каза:

Може ли малко разяснение.Досега четох темата за застраховката на Дайнърс.Останах с впечатлението,че при мед.или друг вид проблем парите се възстановяват по-късно.Защо се вади този сертификат с име?Въобще как се действа при спешен случай?

За границите на ЕС  нали имаме евро.здравна карта.Застраховката поема всичко до застр.лимит,което картата не поема или....

Благодаря предварително:)

 

сертификата е за да докажеш пред властите,  че имаш застраховка. някои страни искат

въпросът е за Куба, тя не е в ЕС

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1
Връзка към коментар

Застраховката към картата Дайнърс (Classic) има по-добро покритие от стандартните български кредитни карти, т.е. ако се наложи медицинска помощ (която при всички положения ще трябва да си платите на място и после да чакате ХХ месеца да ви върнат парите) . 

 

В офисчето на Дженерали ме гледаха като извънземен, никой не беше чувал за такова нещо, но в крайна сметка ми свършиха работа. Представих картата на Дайнърс , която се явява и номера на полицата и след ден-два отидох да си взема сертификатчето с името и ЕГН-то.

Нямаше проблем като го показах при пристигането в Куба, а там искаха застраховка и караха пътниците, които нямат да си сключват на място:)

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Това за застраховката в Куба съм го чела и на други места. Интересно, защото на нас не ни искаха такова нещо.:OНикой не ни е питал дори, дали имаме.

Редактирано от AlexandraKo
Връзка към коментар
преди 59 минути , AlexandraKo каза:

Това за застраховката в Куба съм го чела и на други места. Интересно, защото на нас не ни искаха такова нещо.:OНикой не ни е питал дори, дали имаме.

И нас

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
Преди 1 час, AlexandraKo каза:

Това за застраховката в Куба съм го чела и на други места. Интересно, защото на нас не ни искаха такова нещо.:OНикой не ни е питал дори, дали имаме.

Има ли вариант да ви е била включена в пакета на пътуването (към самолетен билет, хотел)?

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 2 часа, maatin каза:

Застраховката към картата Дайнърс (Classic) има по-добро покритие от стандартните български кредитни карти, т.е. ако се наложи медицинска помощ (която при всички положения ще трябва да си платите на място и после да чакате ХХ месеца да ви върнат парите) . 

 

В офисчето на Дженерали ме гледаха като извънземен, никой не беше чувал за такова нещо, но в крайна сметка ми свършиха работа. Представих картата на Дайнърс , която се явява и номера на полицата и след ден-два отидох да си взема сертификатчето с името и ЕГН-то.

Нямаше проблем като го показах при пристигането в Куба, а там искаха застраховка и караха пътниците, които нямат да си сключват на място:)

Този документ (сертификат) за определен период ли е или може да отида сега в офис на дженерали и да си го извадя пък ще пътувам чак юни?

 

Връзка към коментар
преди 56 минути , Mistela каза:

Този документ (сертификат) за определен период ли е или може да отида сега в офис на дженерали и да си го извадя пък ще пътувам чак юни?

 

Безсрочен е! :)

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Сертификатът важи до датата, до която ти е валидна картата. Но зависи и какъв вид ти е картата. Ако е "Фърст лейди" - за нея този сертфикат не е валиден, там застраховката е друга - за розовата - 5000 лева, за червената - 10 000 за лечение на рак на гърдата. Ако не се лъжа, че ме мързи да проверявам.

Тази застраховка е валидна за картата "Класик".

Аз първо си извадих "Фърст лейди", а после - и "Класик", заради тази застраховка.

Редактирано от AlexandraKo
  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 4 години по-късно ...

Относно застраховката през Diners Club картата искам да кажа, че съм доволен (с малко изключение). В Коста Рика имах малък инцидент и се наложи да ми шият челото. Има телефон, на който трябва да се обадиш при инцидент и да те упътят къде и какво да правиш, но при роуминг 7 лева на минута не го препоръчвам. Чух се с приятел в България и той се обади на дадения номер, като говори около 20 минути, за да му кажат, че нямало наблизо къде да отида, трябвало да пътувам над два часа за отворена болница в неделя. Аз в това време открих в града наблизо такава и ме зашиха, като платих с картата на Дайнърс, също и лекарства и превързочни материали на следващия ден.

Преди седмица занесох всички документи от клиниката и аптеката, които имах в Дженерали и днес си получих възстановени всички разходи на посочена от мен банкова сметка.

Дори получих около 20 лева повече и след като пресметнах се оказва, че е заради курса на валутата в която съм платил. Документите към дженерали се подават с вписана сума, която е платена в съответната държава и явно се възстановява по курса към момента на превода от дженерали към банковата сметка.

 

Та с две думи, препоръчвам застраховката. Не забравяйте, че за да се активира застраховката има условия за плащане с картата Дайнърс в чужбина (преди инцидента). И внимавайте с роуминга 🙂 

  • Харесвам 10
Връзка към коментар

Роуминга на А1 по стандартните им планове от месеци е 2.49 лв./мин. без ДДС , мислех че и останалите оператори вече са изоставили кожодерските тарифи.

Отделно Viber Out и подобни за още по-евтини разговори. 

Връзка към коментар

Ами никога не съм се интересувал, колко е цената за роуминг, понеже като ходя в чужбина обикновено съм на екскурзия и не ме интересува да звъня в България. Докато не се случи това....

Иначе аз съм на виваком и там това е цената от Коста Рика за жалост 😞 

 

Ще се поинтересувам за Viber Out, че човек никога не знае, какво може да му потрябва.

Screenshot_16.png

Връзка към коментар
На 26.09.2022 г. в 21:22, boogy83 каза:

Относно застраховката през Diners Club картата искам да кажа, че съм доволен (с малко изключение). В Коста Рика имах малък инцидент и се наложи да ми шият челото. Има телефон, на който трябва да се обадиш при инцидент и да те упътят къде и какво да правиш, но при роуминг 7 лева на минута не го препоръчвам. Чух се с приятел в България и той се обади на дадения номер, като говори около 20 минути, за да му кажат, че нямало наблизо къде да отида, трябвало да пътувам над два часа за отворена болница в неделя. Аз в това време открих в града наблизо такава и ме зашиха, като платих с картата на Дайнърс, също и лекарства и превързочни материали на следващия ден.

Преди седмица занесох всички документи от клиниката и аптеката, които имах в Дженерали и днес си получих възстановени всички разходи на посочена от мен банкова сметка.

Дори получих около 20 лева повече и след като пресметнах се оказва, че е заради курса на валутата в която съм платил. Документите към дженерали се подават с вписана сума, която е платена в съответната държава и явно се възстановява по курса към момента на превода от дженерали към банковата сметка.

 

Та с две думи, препоръчвам застраховката. Не забравяйте, че за да се активира застраховката има условия за плащане с картата Дайнърс в чужбина (преди инцидента). И внимавайте с роуминга 🙂 

Преди години Дженерали ми възстановиха разходи за разговори с тях от Япония,  тогава нямахме Diners, но застраховката е същата.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
На 26.09.2022 г. в 21:22, boogy83 каза:

Аз в това време открих в града наблизо такава и ме зашиха, като платих с картата на Дайнърс, също и лекарства и превързочни материали на следващия ден.

А това да се плати точно с картата на Diners някакво условие ли е, понеже, както знаем, на някои места не се приема тази карта?

 

Връзка към коментар

За да се активира застраховката трябва или част от пътуването (билети, хотел) да е платена с картата, или да платиш нещо друго вече на място. Иначе няма застраховка. 

Връзка към коментар
преди 41 минути , neuromancer каза:

За да се активира застраховката трябва или част от пътуването (билети, хотел) да е платена с картата, или да платиш нещо друго вече на място. Иначе няма застраховка.

Ако отговаряш на мен - да, наясно съм как се активира застраховката, но въпросът ми е по-различен - дали, както е в цитирания случай, за да се възстановят сумите по накакви плащания във връзка със застрахователно събитие, е необходимо тези плащания да са направени с картата Diners.
Освен това, едва ли плащане с картата след настъпване на застрахователното събитие би могло да е основание за активиране на застраховката по това събитие, ако не е имало плащане във връзка с пътуването преди да настъпи застрахователното събитие. 
 

Връзка към коментар

ами не съм разбрал въпроса

доколкото знам не трябва самия разход да е платен с тази карта, ама отдавна нямам, та може да са се променили нещата

Връзка към коментар
преди 38 минути , Фил каза:

Ако отговаряш на мен - да, наясно съм как се активира застраховката, но въпросът ми е по-различен - дали, както е в цитирания случай, за да се възстановят сумите по накакви плащания във връзка със застрахователно събитие, е необходимо тези плащания да са направени с картата Diners.
Освен това, едва ли плащане с картата след настъпване на застрахователното събитие би могло да е основание за активиране на застраховката по това събитие, ако не е имало плащане във връзка с пътуването преди да настъпи застрахователното събитие. 
 

Поне аз не знам да има изрично условие претендираните разходи да са платени с картата.

  • Благодаря 1
Връзка към коментар
На 30.09.2022 г. в 13:35, Фил каза:

Ако отговаряш на мен - да, наясно съм как се активира застраховката, но въпросът ми е по-различен - дали, както е в цитирания случай, за да се възстановят сумите по накакви плащания във връзка със застрахователно събитие, е необходимо тези плащания да са направени с картата Diners.
Освен това, едва ли плащане с картата след настъпване на застрахователното събитие би могло да е основание за активиране на застраховката по това събитие, ако не е имало плащане във връзка с пътуването преди да настъпи застрахователното събитие. 
 

Конкретно за „Помощ при пътуване и Злополука на притежателите на банкови карти” на Дженерали застрахователното покритие се активира:

1) на територията на Република България преди началото на пътуването със закупуване чрез банковата карта (посочена в полицата) на:
✓ туристически пакет или част от него (билет за самолет, автобус или друг транспорт, резервация за хотел, рент-а-кар) или
✓ услуга, свързана с пътуването;
2) след началото на пътуването чрез използване на картата на АТМ или ПОС терминално устройство в чужбина през срока на пътуването.

 

По покритите рискове:

Клауза "В" - непредвидени разходи при пътуване / загуба или забавяне на регистриран багаж непредвидените разходи от първа необходимост следва да са направени чрез застрахованата банкова карта в рамките на 48 часа от пристигането на багажа (при забавяне) в крайната точка на пътуването.

 

Клауза "В" - забавяне на полет - възстановяват се непредвидени разходи, за каквито се считат сметки в ресторант, напитки и/или разходи за хотел, направени чрез притежаваната банкова карта за разплащане.

 

Клауза  "Д" - щети на имущество - покрива се пълна загуба при кражба (взлом или грабеж), изцяло или частично увреждане от пожар, природни бедствия или вандализъм на имущество за лично потребление, закупено чрез банковата карта в срока на застраховката.

  • Харесвам 4
  • Благодаря 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.