Прескочи до съдържание

Върши ли работа медицинската застраховка към кредитната карта или Diners картата?


Препоръчани мнения

преди 8 часа, chandni каза:

Конкретно за „Помощ при пътуване и Злополука на притежателите на банкови карти” на Дженерали застрахователното покритие се активира:

1) на територията на Република България преди началото на пътуването със закупуване чрез банковата карта (посочена в полицата) на:
✓ туристически пакет или част от него (билет за самолет, автобус или друг транспорт, резервация за хотел, рент-а-кар) или
✓ услуга, свързана с пътуването;
2) след началото на пътуването чрез използване на картата на АТМ или ПОС терминално устройство в чужбина през срока на пътуването.

 

По покритите рискове:

Клауза "В" - непредвидени разходи при пътуване / загуба или забавяне на регистриран багаж непредвидените разходи от първа необходимост следва да са направени чрез застрахованата банкова карта в рамките на 48 часа от пристигането на багажа (при забавяне) в крайната точка на пътуването.

 

Клауза "В" - забавяне на полет - възстановяват се непредвидени разходи, за каквито се считат сметки в ресторант, напитки и/или разходи за хотел, направени чрез притежаваната банкова карта за разплащане.

 

Клауза  "Д" - щети на имущество - покрива се пълна загуба при кражба (взлом или грабеж), изцяло или частично увреждане от пожар, природни бедствия или вандализъм на имущество за лично потребление, закупено чрез банковата карта в срока на застраховката.

Благодаря за подробния и точен отговор (както обикновено) , до който и сам трябваше да се добера, ако не ме беше домързяло да се поразровя. 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
На 30.09.2022 г. в 12:38, Фил каза:

А това да се плати точно с картата на Diners някакво условие ли е, понеже, както знаем, на някои места не се приема тази карта?

 

Ами не мисля, че е условие. Поне не съм го срещал досега в изискванията. А откакто си имам Curve навсякъде си плащам с Curve-Diners.

Връзка към мнение

Звъннах в Diners днес. Първият въпрос ми беше "Бих искала да попитам - защо имате профил във фейсбук и трети ден никой не ми отговаря на запитването?" Втори въпрос /който всъщност е този от фейса/  "Може ли да видя условията по безплатната застраховка при пътуване в чужбина". Отговориха ми, че ще ми пратят полицата на мейла, но условието било да закупя нещо с картата по пътуването за да се активира застраховката. Повече не ми се общуваше и не попитах къде го пише това условие. 

Ако някой иска мога да му пратя полицата. 

Връзка към мнение

Стана много юридическо, но на мен ми отговориха от самия застраховател устно на гише, че не е точно така както си го мислим с активацията (аз поне си мисля, че е с идеята да стимулират повече плащания през картата). Плащането било за доказателство, че наистина се намирате в чужбина (не че и това е точно доказателство), при тази хипотеза и плащане след инцидента би им свършило работа, а и други варианти като паспорт с входен печат и т.н.

Връзка към мнение
Преди 1 час, Oshko каза:

Стана много юридическо, но на мен ми отговориха от самия застраховател устно на гише, че не е точно така както си го мислим с активацията (аз поне си мисля, че е с идеята да стимулират повече плащания през картата). Плащането било за доказателство, че наистина се намирате в чужбина (не че и това е точно доказателство), при тази хипотеза и плащане след инцидента би им свършило работа, а и други варианти като паспорт с входен печат и т.н.

То верно си е някакво юридическо, но дали е доказателство това, че съм платил хотел за 15евро? Или пък полет до Италия за 5 евро, не е гаранция че съм заминал. Също и плащане с картата...може друг да я ползва. 🙂 Има някаква причина това да е изискването за активация, но какво е значението, щом го има в условията.

Може би идеята е да не се злоупотреби, като например, недай си боже да си счупиш ръка в Свиленград и да идеш в спешното в Одрин, че там по-добре ще те лекуват например или пък просто, защото не си здравно осигурен в България.

Връзка към мнение

Абе като имах Дайнърс си имаше из полиците, че трябва част от пътуването да е платено с картата, а дали е било само за да я ползваш повече не съм се интересувал.

Връзка към мнение
  • 2 месеца по-късно ...
  • 1 месец по-късно ...

А добре плащане на вечеря в ресторант в дадената държава не е ли причина да се активира застраховката? Нали плащането е за доказателство, че си бил в дадената държава.

Връзка към мнение
преди 2 часа, borislavpetkov84 каза:

А добре плащане на вечеря в ресторант в дадената държава не е ли причина да се активира застраховката? Нали плащането е за доказателство, че си бил в дадената държава.

Ще я активира. Всяко плащане в чужбина активира застраховката.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 20 часа, borislavpetkov84 каза:

А добре плащане на вечеря в ресторант в дадената държава не е ли причина да се активира застраховката? Нали плащането е за доказателство, че си бил в дадената държава.

I. ПРЕДМЕТ НА ЗАСТРАХОВАНЕ

2. Застрахователното покритие се активира със закупуване на туристически пакет или част от него /билет за самолет, автобус или друг транспорт, резервация за хотел, рент-а-кар/ или друга услуга, свързана с пътуването, посредством застрахованата карта на територията на Република България или при използване на картата на АТМ или ПОС в чужбина през срока на пътуването.

2.1. Покритието в чужбина е за неограничен брой пътувания в рамките на периода на застраховката, с максимален срок за едно пътуване 90 дни.

 

Х. ЗАСТРАХОВАТЕЛНИ ОБЕЗЩЕТЕНИЯ. ПРОЦЕДУРА, НАЧИН И СРОК ЗА ОПРЕДЕЛЯНЕ НА ЗАСТРАХОВАТЕЛНОТО ОБЕЗЩЕТЕНИЕ

38.2.3. фактури/квитанции, които да удостоверяват използването от застрахования на банковата карта

 

--------

 

Както всеки застрахователен продукт, така и този върви с Общи условия, достъпни на сайта на застрахователя, много подробни и ясни. Какво е казал служител на гише няма особено значение, ако същото изрично не е упоменато в Общите условия. Попадала съм на много служители по застрахователните компании, които правят свободни интерпретации и не са наясно с всички специфики на продуктите си.

Редактирано от chandni
  • Харесвам 5
Връзка към мнение
преди 8 часа, chandni каза:

I. ПРЕДМЕТ НА ЗАСТРАХОВАНЕ

2. Застрахователното покритие се активира със закупуване на туристически пакет или част от него /билет за самолет, автобус или друг транспорт, резервация за хотел, рент-а-кар/ или друга услуга, свързана с пътуването, посредством застрахованата карта на територията на Република България или при използване на картата на АТМ или ПОС в чужбина през срока на пътуването.

2.1. Покритието в чужбина е за неограничен брой пътувания в рамките на периода на застраховката, с максимален срок за едно пътуване 90 дни.

 

Х. ЗАСТРАХОВАТЕЛНИ ОБЕЗЩЕТЕНИЯ. ПРОЦЕДУРА, НАЧИН И СРОК ЗА ОПРЕДЕЛЯНЕ НА ЗАСТРАХОВАТЕЛНОТО ОБЕЗЩЕТЕНИЕ

38.2.3. фактури/квитанции, които да удостоверяват използването от застрахования на банковата карта

 

--------

 

Както всеки застрахователен продукт, така и този върви с Общи условия, достъпни на сайта на застрахователя, много подробни и ясни. Какво е казал служител на гише няма особено значение, ако същото изрично не е упоменато в Общите условия. Попадала съм на много служители по застрахователните компании, които правят свободни интерпретации и не са наясно с всички специфики на продуктите си.

Това би ли означавало , че ако се плати с картата , напр. виза за дадена държава , ще се активира застраховката за пътуване в чужбина? По пътя на логиката, според мен би трябвало, тъй като подобно плащане е пряко свързано с пътуването. 

Връзка към мнение
преди 10 минути , liliya каза:

Това би ли означавало , че ако се плати с картата , напр. виза за дадена държава , ще се активира застраховката

Да, трябва да се активира, защото услугата "издаване на виза", която разплащаш с картата, е пряко обвързана с пътуването. 

 

  • Харесвам 1
  • Замислям се 1
Връзка към мнение
преди 19 минути , chandni каза:

Да, трябва да се активира, защото услугата "издаване на виза", която разплащаш с картата, е пряко обвързана с пътуването. 

 

В цитираните от теб условия пише "по време на пътуването". Визата реално се издава преди то да е започнало.

Не искам да всявам смут, само разсъждавам на глас. 

Връзка към мнение
преди 16 минути , tch каза:

В цитираните от теб условия пише "по време на пътуването". Визата реално се издава преди то да е започнало.

Не искам да всявам смут, само разсъждавам на глас. 

Прочети го пак, а не само краят му. Изброени са различни неща и разграничени с ИЛИ.

 

Застрахователното покритие се активира със закупуване на туристически пакет или част от него /билет за самолет, автобус или друг транспорт, резервация за хотел, рент-а-кар/ или друга услуга, свързана с пътуването, посредством застрахованата карта на територията на Република България или при използване на картата на АТМ или ПОС в чужбина през срока на пътуването.

  • Харесвам 3
Връзка към мнение
преди 39 минути , Alexander каза:

Прочети го пак, а не само краят му. Изброени са различни неща и разграничени с ИЛИ.

 

Застрахователното покритие се активира със закупуване на туристически пакет или част от него /билет за самолет, автобус или друг транспорт, резервация за хотел, рент-а-кар/ или друга услуга, свързана с пътуването, посредством застрахованата карта на територията на Република България или при използване на картата на АТМ или ПОС в чужбина през срока на пътуването.

Да, моя грешка, извинявам се 

Връзка към мнение
Дани Магелани

Аз се старая да направя поне едно плащане с картата, дори да бъде с малка сума, в началото на пътуването, извън България. Това гарантира, че няма да има спорове.

  • Харесвам 4
Връзка към мнение

достатъчно е да си купите билет с картата. След това няма проблем. Представят се всички фактури и рецепти  от лекари и се плаща в рамките на един месец.Лошото е, че трябва да се ходи в офиса им, защото така, а не онлайн. Няколко пъти ми се е случвало. Картата ми не е дайнърс, върнаха я като непотребна. А е виза в евро . До сега нямам проблем имам я от 15 години.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
На 22.01.2023 г. в 15:30, shnuky каза:

Представят се всички фактури и рецепти  от лекари и се плаща в рамките на един месец.Лошото е, че трябва да се ходи в офиса им, защото така, а не онлайн. 

Според указанията за завеждане на претенция по този продукт, посочени на сайта на застрахователя, изискуемите документи могат да бъдат представени на и-мейл  travel.claims и с куриер. Не виждам защо да се ходи в офис.

image.png

 

За щастие по полица Помощ при пътуване не съм завеждала щета, но по Отмяна на пътуване - да и цялата комуникация между мен и застрахователя премина онлайн. Всички застрахователни компании вървят в тази посока - онлайн претенции за обезщетяване и намаляване на човешкия ресурс, ангажиран с ликвидацията, включително и в автомобилното застраховане. 

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

@chandni при отмяна на пътуване какво се възстановява? Предполагам, че ако са закупени билети за самолет за двама, възстановяват само единия (на картодържателя) или греша? Какво възстановяват при запазени/платени хотел, турове, билети за автобуси и влакове?

Извинявай за глупавите въпроси, но нямам никакъв опит с тези застраховки.

Връзка към мнение
преди 9 часа, Ivan Ivanich каза:

@chandni при отмяна на пътуване какво се възстановява? Предполагам, че ако са закупени билети за самолет за двама, възстановяват само единия (на картодържателя) или греша? Какво възстановяват при запазени/платени хотел, турове, билети за автобуси и влакове?

Извинявай за глупавите въпроси, но нямам никакъв опит с тези застраховки.

Аз съм използвала обезщетение по самостоятелен продукт "Отмяна на пътуване" (не по застраховката, която обсъждаме), при който отговорността на застрахователя е до посочена от теб сума. Тази сума покрива или само самолетни билети или представлява цялостен туристически пакет. В тази полица бяхме вписани аз и мъжът ми. При мен се появи риск, покрит от застраховката и представяйки копие на акт за граждански брак, застрахователят възстанови сумата и за самолетния билет на мъжа ми. 

При застраховката "Помощ при пътуване за притежатели на банкови карти" рискът Отмяната на пътуване е в допълнителното покритие и е лимитиран до $200. Независимо какви авансови разходи си направил, ще ти платят обезщетение до тази сума. 

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1
Връзка към мнение

Качвам сертификатът, който касае застраховка към КК  Дайнерс Клуб. Преди малко говорих със съпорта на Дайнерс към ПИБ и потвърдиха, че застраховката е една и съща за всички карти, без значение дали е фърст, лейди, класик или ред.

Certificate_travel_insurance.pdf

  • Харесвам 1
  • Благодаря 3
Връзка към мнение
преди 12 минути , liliya каза:

Качвам сертификатът, който касае застраховка към КК  Дайнерс Клуб. Преди малко говорих със съпорта на Дайнерс към ПИБ и потвърдиха, че застраховката е една и съща за всички карти, без значение дали е фърст, лейди, класик или ред.

Застрахователна полица Дайнерс клуб.pdf 1 MB · 1 изтегляне

Погледнах картите, за които е валидна. За моята, която е само дайнърс пинк не се включва, има дайнърс - мастър пинк, което предполагам е двойната дайнърс?

Връзка към мнение
преди 5 минути , Mistela каза:

Погледнах картите, за които е валидна. За моята, която е само дайнърс пинк не се включва, има дайнърс - мастър пинк, което предполагам е двойната дайнърс?

На мен ми казаха, че няма разлика. Моята е Фърст лейди пинк и изрично питах.От Дженерали ми казаха , че имам застраховка на картата и даже си поръчах да ми изготвят сертификат.  След като взема сертификата, ще пиша  допълнително.

 

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
  • 2 седмици по-късно ...

Полета на Аржентински авиолинии Ел Калафате-Ушуая е преместен от 8.45 за 16.45 един час преди полета. Мога ли да ползвам застраховка на Дайнерс за закъснение?

Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.