doni92 Публикувано: 17 октомври, 2013 Сподели Публикувано: 17 октомври, 2013 (редактирано) Сега се сетих за всички които пътуват с кола под наем. Когато се прави резервацията на колата има условия които покриват известен риск от сблъсък кражба или други инциденти. Но трябва всеки да знае че има само участие което е в размер в на повечето компании от 900-1500 €. Това означава че всеки инцидент или драскотина се заплаща от наемателя на колата до тази сума и от там нататък застраховката покрива останалата щета. Затова при резервация има една отметка за застраховка на това самоучастие от застрахователна компания в размер на около 17 лв на ден но при инцидент или кражба ти като лице по договора с рент а кар компанията си заплащаш самоучастието а след това застр. компания ти възстановява направените разходи. Много е удобно защото не мислиш въобще за проблеми и инциденти през това време. Когато отиваш в офиса да си вземеш колата там те питат дали искаш да си направиш пълната застраховка. Но тогава сумата на место е над четворен размер някъде от порядъка на 35€-40€ за ден. Иначе след плащане при резервацията ти изпращат полицата която трябва да си разпечаташ и да носиш със себе си. И разбира се да уведомиш и тази компания за инцидент който е по добре да не се случва разбира се. Лек път на всички избрали този начин на пътешествие Редактирано 17 октомври, 2013 от doni92 Връзка към коментар
Фил Публикувано: 17 октомври, 2013 Сподели Публикувано: 17 октомври, 2013 (редактирано) Затова при резервация има една отметка за застраховка на това самоучастие от застрахователна компания в размер на около 17 лв на ден но при инцидент или кражба ти като лице по договора с рент а кар компанията си заплащаше само участието а след това застр. компания ти възстановява направените разходи. Много е удобно защото не мислиш въобще да проблеми иинциденти през това време. Когато отиваш в офиса да си вземеш колата там те питат дали искаш да си направиш пълната застраховка. Но тогава сумата на место е над четворен размер някъде от порядъка на 35€-40€ за ден. Това е така и аз също предпочитам да си покрия предварително и този риск, защото самоучастието понякога достига и до 2000Е, което си е цифра и би било доста неприятно, ако му дойде до главата на човек. Само че има и един по-евтин вариант, който ползвам - вместо при букването, или на офиса при взимането на колата - правя си предварително застраховка за покриване на самоучастието от една английска компания. Последният път за три дни ми излезе 5.50 паунда, което е съвсем прилично като цена. http://www.worldwideinsure.com/car-hire-excess-insurance.php Да чукам на дърво - досега не ми се налагало да ползвам застраховката, та не мога да кажа как протича процеса и дали има въртели или проблеми, но поне като цена е добре, а и не съм чел отрицателни отзиви за компанията. В крайна сметка - всеки сам си преценява. Редактирано 17 октомври, 2013 от Фичо Връзка към коментар
Duke Публикувано: 17 октомври, 2013 Сподели Публикувано: 17 октомври, 2013 Фичо, имай предвид, че ползвайки външен за "рент-а-кар" компанията застраховател, поемаш сериозен риск в случай на инцидент да се наложи да платиш щетите на търговеца на автомобили, а едва по-късно да получиш обезщетението от застрахователите. Това е малко като медицинска застраховка без включен "асистант". Разбира се, може би спекулирам и не е задължително да стане именно така, но лично аз предпочитам да платя на избран и посочен от "рент-а-кар" компанията застраховател още по време на резервацията, въпреки доста по-високата цена. В другата тема за Сицилия го написах, но нека и тук. За ползване на кола в разстояние на 7 дни, ще заплатя за услугата "GoZen" (а, именно пълна застраховка) на Europcar почти толкова, колкото струва наема на самата кола. И на мен не ми се дават тези пари, но приемам Сицилия за рисков район и предпочитам да си осигуря спокойствието поне частично... 1 Връзка към коментар
Георги Публикувано: 17 октомври, 2013 Сподели Публикувано: 17 октомври, 2013 То това не е валидно само за Болоня, а за навсякъде...тия допълни застраховки и неснижаеми остатъци са общо взето това, от което печелят фирмите. 20 евро на ден наем, ма после още 20 евро на ден застраховка...други пък имат 30 евро наем и 10 евро застраховка. Голямо четене пада. Duke е абсолютно прав, тия външни застраховки действат така. Трябва да платиш на място, после си изкаш парите от тях. Ако има някоя, в която не трябва да плащаш на място е по-скоро изключение. Връзка към коментар
Фил Публикувано: 17 октомври, 2013 Сподели Публикувано: 17 октомври, 2013 (редактирано) Фичо, имай предвид, че ползвайки външен за "рент-а-кар" компанията застраховател, поемаш сериозен риск в случай на инцидент да се наложи да платиш щетите на търговеца на автомобили, а едва по-късно да получиш обезщетението от застрахователите. Да, да, това ми е ясно, че е така, с уточнението, че пак говорим за самоучаститето. Обаче! Обаче в много от случаите, вапреки да ползваш застраховател, който е предложен при букването ,или при взимането на колата от рент-а-кар компанията -при инцидент пак си плащаш самоучастието, а по-късно получаваш обезщетението. Предполагам в твоя случай по изключение не е така , защото точно ти съм сигурен, че си прочел внимателно условията. Редактирано 17 октомври, 2013 от Фичо Връзка към коментар
Ilian359 Публикувано: 18 октомври, 2013 Сподели Публикувано: 18 октомври, 2013 Това, което сте написали не е напълно вярно. Всяка кола под наем в Европа има каско и гражданска отговорност. Обикновено каското не покрива липси, повреда по гуми, огледала, понякога и стъкла. Затова се предлага допълнителна застраховка, която да покрие откраднати гуми, например. Затова наемодателят удържа депозит от кредитна карта. С него той ще си възстанови евентуални щети, непокрити от каското, както и евентуални глоби в резултат на нарушения, заснети от крайпътни камери. За глобите нещата са ясни - няма как наемодателят да не се подсигури. Останалите необичайни щети в определени случаи могат да бъдат покрити от туристическа застраховка като на QBE, включваща отговорност към трети лица. Така че тази главорезна "пълна застрховка", предлагана от Rent A Car фирмите е до голяма степен безсмислена. Като прибавим и факта, че в по-белите от България страни няма практика да се крадат огледала и да се режат гуми за спиране на заплюто от някой място, то пълната застраховка почти се превръща в пълна измама. 1 Връзка към коментар
Duke Публикувано: 18 октомври, 2013 Сподели Публикувано: 18 октомври, 2013 Останалите необичайни щети в определени случаи могат да бъдат покрити от туристическа застраховка като на QBE, включваща отговорност към трети лица. Така че тази главорезна "пълна застрховка", предлагана от Rent A Car фирмите е до голяма степен безсмислена. Като прибавим и факта, че в по-белите от България страни няма практика да се крадат огледала и да се режат гуми за спиране на заплюто от някой място, то пълната застраховка почти се превръща в пълна измама. Малко неясна ми остана тезата, но първото изречение от горното категорично не отговаря на истината. Отговорност към трети лица, или позната у нас като "гражданска отговорност", няма нищо общо и не покрива нанесена щета върху наетото МПС. При този тип застраховка, която е включена задължително в цената на всеки наем на кола от що годе читава "рент-а-кар" компания, са покрити рискове свързани с нанасяне на щети върху чуждо МПС и/или хора. Последното изречение също не отговаря на истината. Европа не е само Германия, Англия, Швейцария, Австрия и т.н. В Европа има райони, които са известни с проблематичен трафик и относително спазване на част от правилата за движение. Такъв един район е този на юг от Рим, особено Неапол и цяла Сицилия. Там, вервай ми, почти няма кола без белези от леки катастрофи. А, когато решиш да върнеш "рент-а-кар", служителите много внимателно оглеждат МПС-то за щети, включително дребни одрасквания. Затова и е силно препоръчително да направиш детайлни фотоси на МПС-то от всички страни в деня на приемане, като задължително включиш функцията показване на дата и час. Лично аз, за да си нямам излишни главоболия в посочените райони, избирам опцията доплащане за пълна застраховка, която покрива самоучастие и всички възникнали щети върху МПС-то, пък нека е безсмислена... 1 Връзка към коментар
Ilian359 Публикувано: 18 октомври, 2013 Сподели Публикувано: 18 октомври, 2013 (редактирано) Всякакви ожулвания, накъдряния и прочие повреди причинени от трафика (колкото и да е проблематичен) се покриват от задължителната стандартна застраховка. Повтарям, че допълнителната застраховка е за необичайни щети, които по принцип не могат да настъпят при използване на автомобила по предназначение. P.S.: Общата гражданска отговорност не покрива "щети, причинени вследствие на управляване от застрахованият на моторно превозно средство", но по никакъв начин не изключва щети нанесени на самото превозното средство, например когато то не е в движение, нали така? Повтарям се, че това не са всички възможни необичайни щети, но определено има някаква степен на покрити рискове, непопадащи в стандартните автомобилни застраховки. Редактирано 18 октомври, 2013 от Ilian359 Връзка към коментар
Duke Публикувано: 18 октомври, 2013 Сподели Публикувано: 18 октомври, 2013 Всякакви ожулвания, накъдряния и прочие повреди причинени от трафика (колкото и да е проблематичен) се покриват от задължителната стандартна застраховка. Повтарям, че допълнителната застраховка е за необичайни щети, които по принцип не могат да настъпят при използване на автомобила по предназначение. Това е така, но пропускаш "самоучастието", а в повечето случаи то е в рамките от 900 до 1700 евро. Това означава, че всички щети до този размер се поемат от наемателя, което превръща стандартната застраховка в "безсмислена" по твоите критерии. Допълнителната застраховка, освен за "необичайни щети", както ги наричаш ти, също така служи и за премахване на "самоучастието", което на практика разширява основната застраховка до 100% покритие на възникналите щети от застрахователната компания. Сега стана ли малко по-ясно? P.S.: Общата гражданска отговорност не покрива "щети, причинени вследствие на управляване от застрахованият на моторно превозно средство", но по никакъв начин не изключва щети нанесени на самото превозното средство, например когато то не е в движение, нали така? Повтарям се, че това не са всички възможни необичайни щети, но определено има някаква степен на покрити рискове, непопадащи в стандартните автомобилни застраховки. Първото изречение е вярно, другото е интерпретация. Не ми се навлиза в правни спорове, просто казвам... 2 Връзка към коментар
doni92 Публикувано: 18 октомври, 2013 Автор Сподели Публикувано: 18 октомври, 2013 Всякакви ожулвания, накъдряния и прочие повреди причинени от трафика (колкото и да е проблематичен) се покриват от задължителната стандартна застраховка. Повтарям, че допълнителната застраховка е за необичайни щети, които по принцип не могат да настъпят при използване на автомобила по предназначение. P.S.: Общата гражданска отговорност не покрива "щети, причинени вследствие на управляване от застрахованият на моторно превозно средство", но по никакъв начин не изключва щети нанесени на самото превозното средство, например когато то не е в движение, нали така? Повтарям се, че това не са всички възможни необичайни щети, но определено има някаква степен на покрити рискове, непопадащи в стандартните автомобилни застраховки. И аз не съм на това мнение въпреки че досега не съм имал инциденти заради които да говоря с факти но... ЗАдължителната застраховка покрива всички рискове и ожулвания след като си платиш само участието. Те затова ти искат кредитна карта с висок лимит в нея и оглеждат под лупа колата когато я върнеш. Взимат ти сумата до само участието а след това застрахователната компания ти възстановява сумата ако имаш застраховка на само участието или така наречената пълна застраховка. Замисли се малко че то така за 20-30 лв на ден ти можеш да им върнеш колата на мекица и да си свиркаш. Няма такъв филм. А доколко би сработила външна застраховка. Аз мисля че едва ли ще има проблем. То си е договор. Просто рента карите увеличават цената на услугата през сайтовете. Връзка към коментар
Ilian359 Публикувано: 18 октомври, 2013 Сподели Публикувано: 18 октомври, 2013 Duke, предполагам, че си юрист. Опитните юристи развиват склонността да противопоставят непротиворечащи си тези и да интерпретират едностранчиво даден текст. А всъщност дискусията тръгна в грешна посока от самото начало, защото никой не обърна внимание на въпроса в кои случаи се дължи самоучастие. Ако действително си наемал кола от фирма, която ти иска 900 евро самоучастие при възстановяване на щети от евентуално ПТП, то трябва да смениш фирмата. Потретвам, че в общоприетите условия за коли под наем депозитът от 900+ Евро не замества каското, а подсигурява наемодателя в ситуации, неприложими към стандартните каско и ГО. Връзка към коментар
Георги Публикувано: 18 октомври, 2013 Сподели Публикувано: 18 октомври, 2013 Всъщност аз колкото пъти съм взимал пълната застраховка, включително в Европа, никога не ми е взиман депозит за самоучастие. Така, че винаги съм възприемал самоучастието като включващо инцидентите. В Европа просто винаги има някаква задължителна застраховка, която ти сваля отговорността да речем на 5000 евро, тази е включена в цената. После има друга, която може да го свали на 0, 100 евро или като цяло по-поносима сума - CDW - Collission Damage Waiver. После има друга, кяото със сигурност смъква самоучастието на 0 и включва и прозорци, огледала и гуми - SCDW - Super Collision Damage Waiver. Склонен съм да не се съглася с Илиян, защото често застраховката за гуми, огледала, под и стъкла е отделна, но винаги е от порядъка на 2-3 евро на ден, докато повечето допълнителни застраховки (CDW) са по 7-8 поне. На карибите пък, я нямаше дори базовата застраховка. Там беше, ако ти откраднат колата, дължиш я цялата. Поне такива са моите разбирания по темата. 1 Връзка към коментар
Георги Публикувано: 18 октомври, 2013 Сподели Публикувано: 18 октомври, 2013 Ето от холандския сайт на Budget, условията варират от държава до държава, дори на едни и същи компании. Rent conditions:- Collision Damage Waiver (CDW)- Third party liability Insurance covering up to max. € 2.500.000,-- Personal Accident Insurance (PAI); in case permanent disability € 25.000,- in case of death € 12.000,-- 24 hours alarm service- The total deposit is the rental price + damage excess + fuel- Damage responsibility when CDW is taken: € 500,-- In order to reduce the Non Waiverable Responsibility (NWR) to € 150,-. The following fee apply: € 5,- / day (VAT Incl.)- Maximum rent period: one month Та това как аз го разбирам. CDW е включен в цената, заедно със застраховката за отговорност до 2.500 000 (това ако блъснеш друг човек, недай си боже, и т.н. ), самоучастието е 500 евро. Това, което ще ти вземат в този случай е цената + 500 евро + един резервоар гориво. Ако искаш да намалиш 500-те евро до 150, плащаш още 5 евро на ден. Та, дори да направиш елементарна драскотина на капака, тези 150 евро ще ти ги вземат. 1 Връзка към коментар
Duke Публикувано: 18 октомври, 2013 Сподели Публикувано: 18 октомври, 2013 Duke, предполагам, че си юрист. Опитните юристи развиват склонността да противопоставят непротиворечащи си тези и да интерпретират едностранчиво даден текст. А всъщност дискусията тръгна в грешна посока от самото начало, защото никой не обърна внимание на въпроса в кои случаи се дължи самоучастие. Ако действително си наемал кола от фирма, която ти иска 900 евро самоучастие при възстановяване на щети от евентуално ПТП, то трябва да смениш фирмата. Потретвам, че в общоприетите условия за коли под наем депозитът от 900+ Евро не замества каското, а подсигурява наемодателя в ситуации, неприложими към стандартните каско и ГО. Не знам за каква интерпретация става дума, но както и да е. Стандартните условия на повечето компании включват "самоучастие" за всички видове щети, включително и при тотална загуба или кражба на автомобила. Не знам ти откъде наемаш коли, но аз предпочитам утвърдените компании в бранша. Да, излиза ми по-скъпо, признавам, но по този начин с малко повече пари си купувам и относително спокойствие. Разгледай сайтовете на големите в бранша и ще установиш с очите си, че цифрите които съм посочил по-горе са верни... 1 Връзка към коментар
Oshko Публикувано: 18 октомври, 2013 Сподели Публикувано: 18 октомври, 2013 Oпит за някакво обобщение: Застраховките варират от включена в цената абсолютно пълна без никакво самоучастие(има, ползвал съм) до абсолютно никаква и всичко на ваша отговорност. В зависимост от компанията и държавата се появяват термини като задължителна застраховка, самоучастие(excess) и т.н., възможни са всякакви варианти на доплащане на допълнителни опции онлайн, на гишето от външни фирми(може би е най-изгодно, аз никога не съм ползвал, рисково ми се вижда), застраховка чрез кредитната карта и т.н. И нещо, което май не беше споменато. Големите фирми, като Hertz, Budget и т.н. в САЩ, Нова Зеландия и Австралия(вероятно и други бели държави) изобщо не издребняват и никой не се занимава с дреболии, драскотини и т.н., особено в САЩ нещата са такъв конвейр, че няма време за дреболии. Също там върнах кола със спукана гума без никакъв проблем, само провериха налична ли е в багажника, без да съм купувал каквато и да е застраховка допълнително. 3 Връзка към коментар
Kyuubi Публикувано: 18 октомври, 2013 Сподели Публикувано: 18 октомври, 2013 Наистина има разлика какво се покрива в различните държави, че дори и рентакар фирмата да е една и съща. А цената на застраховките на някои места може да надмине 50% от това, което плащате... В случай, че карате кола под наем повече от няколко седмици годишно излиза супер рентабилно отделна годишна застраховка, която ви покрива дори самоучастието - така винаги отказвате всякакви допълнителни неща от рентакар фирмите. Аз препоръчвам https://www.icarhireinsurance.com/, цената е супер, покриват почти всичко и имат добри отзиви. 1 Връзка към коментар
Ilian359 Публикувано: 18 октомври, 2013 Сподели Публикувано: 18 октомври, 2013 Стандартните условия на повечето компании включват "самоучастие" за всички видове щети, включително и при тотална загуба или кражба на автомобила. Не знам ти откъде наемаш коли, но аз предпочитам утвърдените компании в бранша. Да, излиза ми по-скъпо, признавам, но по този начин с малко повече пари си купувам и относително спокойствие. Разгледай сайтовете на големите в бранша и ще установиш с очите си, че цифрите които съм посочил по-горе са верни... Действително големите вериги в повечето държави имат клаузи за самоучастие. Затова ползвам познатата във форума economycarhire.com - в държавите, които съм посещавал няма клаузи за самоучастие при произшествие. Както писах отначало, т.нар waiver не покрива липси и други необичайни повреди. И тук евентуално се намесва общата гражданска отговорност от туристическата застраховка. Ако например разпоря тапицерията, докато си качвам куфара на задната седалка, аз ще трябва да я платя на фирмата наемодател. Но после ще си получа сумата от туристическия застраховател. На пръв поглед economycarhire.com не са по-евтини от AVIS, BUDGET, HERTZ и другите гиганти, но само заради липсата на самоучастие при повреди стават много по-изгодни. Това разбирам аз под "да си купиш спокойствие", а не да си удвоиш наема с някаква допълнителна застраховка, която пак да не ти дава пълна сигурност, като в примера посочен от Георги. Благодаря на Oshko за обобщението! Връзка към коментар
Костов Публикувано: 20 януари, 2014 Сподели Публикувано: 20 януари, 2014 Здравейте, Сигурно въпроса ми ще ви се стори малко тъп , но какво да се прави не може да знае всичко човек Тъй като през юли сме решили да обиколим Тоскана със семейството решихме че най-изгодно ще е с Rent-A-Car. Гледам различни оферти, различни цени, само дето пусто не мога да разбера къде пише колко депозит ще ми дръпнат от картата. Гледах оферти на Firefly ( ако това може да ви ориентира ) Така че, Хора помагайте! Връзка към коментар
neuromancer Публикувано: 20 януари, 2014 Сподели Публикувано: 20 януари, 2014 Aз никога не съм виждал да пише колко е депозита, обикновено ти казват на гишето. Май излиза малко повече, отколкото ще ти струва колата. А иначе, не е ли най-изгодно с кола от България? Връзка към коментар
Костов Публикувано: 20 януари, 2014 Сподели Публикувано: 20 януари, 2014 Aз никога не съм виждал да пише колко е депозита, обикновено ти казват на гишето. Май излиза малко повече, отколкото ще ти струва колата. А иначе, не е ли най-изгодно с кола от България? Някаква цифра можеш ли да кажеш? Защото няма да е приятно да отида на гишето и там да ми кажат сума равна на сумата която съм приготвил за цялата екскурзия. Нещо от сорта на € 1000. Може и да е по изгодно с кола ама на мен ми се лети Връзка към коментар
neuromancer Публикувано: 20 януари, 2014 Сподели Публикувано: 20 януари, 2014 ами нямам представителна извадка, примерно към 10% повече, отколкото излиза наема по принцип, последния път беше R$1000 блокирани при R$900 за наема. При теб може да е различно, но все си мисля някакви подобни числа. Ако те притеснява, може да им се обадиш да питаш след като направиш резервацията. Те ги блокират на гишето когато взимаш колата, не когато правиш резервацията. Връзка към коментар
Excited Публикувано: 20 януари, 2014 Сподели Публикувано: 20 януари, 2014 Аз мисля, че в някаква друга тема бях казвала как беше в САЩ преди време - наема + 250 USD, но това беше преди много време. А относно наема на кола в Италия изглежда там нещата стоят по-различно (примерно от България или Испания, където имам опит). Някой беше споменавал, че в Италия зависи дали си закупил CDW или не (в който случай имаше хора, които говореха за 800,900 -1000 евро депозит). В Испания съм вземала кола за различни уикенди от Europcar и депозита беше 100-200 евро. В България от Budget преди няколко години ми бяха "замразили" 750 Евро от картата за депозита, а периода на наем беше 4 дни. Според мен зависи от фирмата, и също и от това дали си вземаш от тях пълната застраховка. Връзка към коментар
Георги Публикувано: 20 януари, 2014 Сподели Публикувано: 20 януари, 2014 Сумата е твърда и не зависи от наема, дали ще наемаш за месец или един ден, блокираната сума ще е една и съща. За това в единия случай може да е много по-висока от наема, в другия случай да е процент Сумата обикновено я пише някъде из стените текст със ситен шрифт и се сформира на база самоучастието в застраховката + един резервоар гориво. Някой път е само самоучастието. Както писа Excited, най-вече зависи дали си вземеш допълнителната застраховка от фирмата или караш само на базовата. Ако караш само на базовата сумата ще е поне 500 евро, грубо казано. Връзка към коментар
Фил Публикувано: 20 януари, 2014 Сподели Публикувано: 20 януари, 2014 Сумата обикновено я пише някъде из стените текст със ситен шрифт и се сформира на база самоучастието в застраховката + един резервоар гориво. Хмм, явно има доста различна практика в различните страни (или континенти). В Италия и Испания са ни блокирали по 200-300 евро, като самоучастието обикновено е било около 1000Е. Връзка към коментар
Тони Публикувано: 20 януари, 2014 Сподели Публикувано: 20 януари, 2014 (редактирано) Пишеше я в условията за наем. От опит имам случай на блокиране на 400, 500, 600 и веднъж дори 1000 евро. Като 400 и 600 ни блокираха за вземане на две коли по едно и също време и за един и същи период. Зависи от фирмата. Редактирано 20 януари, 2014 от Тони Връзка към коментар
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега