Прескочи до съдържание

Бърза Португалия през май


lyusi

Препоръчани мнения

Предстоят ми четири дни в Португалия след по-малко от три седмици и тъй като покрай пътуването до Япония пренебрегнах подготовката за тези дестинация, сега имам нужда от помощ и съвети, за да оползотворя максимално и без това малкото време в Португалия /първоначалната идея беше поне за седмица, но непредвидени обстоятелства съкратиха престоя/.

 

Летим на 19 май до Лисабон /ранен полет, така че ще имаме на разположение целия ден/, връщаме се на 23 - ти май със сутрешен полет от Порто. 

Ще имаме три нощувки в Лисабон / Баиро Алто/ и една в Порто /близо до гара Sao Bento/.

Програмата в най - груб вид е следната:

 

19 - ти и 20 - ти май - Лисабон. Тук съм най-неподготвена какво да гледаме. Освен мотаене в Баиро Алто, в което така или иначе ще сме базирани, Алфама , Прака до комерсио, посещение на замъка Сан Жоржи,   една препоръчана кръчма  и евентуално Белем и манастира Жеронимуш, какво друго да не пропускам? 

Има ли смисъл от Лисабон кард ?

 

21 май - Синтра. Избрах този ден, защото е понеделник и се надявам да е по- спокойно. От Лисабон ще стигнем до там с влак, после, доколкото разбах се товарим на автобус 434. Идеята е да видим двореца Пена /за мавърския замък и Националния дворец още се колебая дали искам да влизаме/, после да слезем до центъра и националния дворец и да вземем автобус 435 до Кинта де Регалейра. Евентуално може да включим и двореца Монсерат или Кабо да рока /доколкото разбирам, за да се случи последното трябва да се върнем с автобус 435 до гарата и оттам да вземем №403 в посока Кашкаиш, така ли е/?

Тук всъщност само Пена ми е твърдо в програмата - за останалите замъци доста се чудя кой от всичките си заслужава и кой може да се пропусне и изобщо колко мога да натоваря този ден, като се има предвид, че до вечерта трябва да се приберем в Лисабон. Вие какво бихте пропуснали от всичко изброено?

 

22 май - сутринта вземаме влака за Порто и към 13 ч. вече ще сме в центъра. Апартаментът ни е централно базиран и първото нещо, което ще видим е самата гара Sao Bento. Набелязала съм и Катедралата, моста Луи I, Torre dos Clerigos, Livraria Lello, евентуално мотаене по авенида "Dod Aliados" или по улица "Санта Катарина", пиене на хубаво вино някъде и това ще е. Теоретично има възможност да се включим в следобеден free walking tour, но се чудя дали това няма да ни изяде повече време от и без това оскъдните часове в Порто.

Някакви препоръки тук? Също би ме зарадвала препоръка за хубава кръчма или винарна, където да опитаме от местните специалитети.

 

23-ти май - летим в 10 ч. от летището в Порто, т.е. трябва някакси до 8.30 - 9 ч. да стигнем до летището. Единият вариант е метрото, но нямам идея от колко часа работи сутрин. Ако изберем вариант с такси или юбер, колко време би отнело с кола до летището?

 

Предварително благодаря за помощта и съветите. Приемам всякакви идеи.

 

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Няма смисъл от Лисабон кард. Един ден в самия Лисабон. Град, в който не се бърза, а се чувства. Разходки, снимки, разходки, музика, разходки, гледки и така. Втория ден  - Белем, вкл. манастира. 

Виж работните дни и часове на дворците в Синтра. Въпрос на вкус са дворците. Ние успяхме само два да видим - Пена + Регалейра. Вторият е с хубав парк.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 37 минути , lyusi каза:

23-ти май - летим в 10 ч. от летището в Порто, т.е. трябва някакси до 8.30 - 9 ч. да стигнем до летището. Единият вариант е метрото, но нямам идея от колко часа работи сутрин. Ако изберем вариант с такси или юбер, колко време би отнело с кола до летището?

 

Предварително благодаря за помощта и съветите. Приемам всякакви идеи.

 

 

за другите въпроси не мога да давам съвети, но понеже и ние имаме много ранен полет от OPO, и метрото няма да върви, се ориентирах към MyTaxi приложението, според което за вашето разстояние дава около 21 минути до летище, стандартна цена около 13 евро, но явно имат някаква промоция за нови акаунти, защото ми показва цени по всички разстояния, които проверих с 50% надолу /задраскана стандартна цена/ - т.е. около 7 евро; таксито може да се поръча и предварително за точен час, и да се плаща с въведена кредитна карта или пейпал, така че може и тази опция да проверите там на място :)

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
Преди 1 час, antea каза:

за другите въпроси не мога да давам съвети, но понеже и ние имаме много ранен полет от OPO, и метрото няма да върви, се ориентирах към MyTaxi приложението, според което за вашето разстояние дава около 21 минути до летище, стандартна цена около 13 евро, но явно имат някаква промоция за нови акаунти, защото ми показва цени по всички разстояния, които проверих с 50% надолу /задраскана стандартна цена/ - т.е. около 7 евро; таксито може да се поръча и предварително за точен час, и да се плаща с въведена кредитна карта или пейпал, така че може и тази опция да проверите там на място :)

има и нощни автобуси на градския транспорт от Av. Aliados, през 1 час са

аз съм ги ползвал, точни са 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 2 часа, neuromancer каза:

Много е възможно дворците да не работят в понеделник. Проверете. 

Благодаря за подсещането. Проверих - в Синтра всичко  работи в понеделник, в Лисабон доста музеи са затворени, така че денят за Синтра явно е понеделник /дано и останалите туристи да не мислят така, че тогава няма да ми се получи с избягването на тълпите/.

Връзка към коментар

В Синтра няма как да избягаш от тълпите, просто градчето е малко и всички отиват основно да видят Пена. Аз лично най-много харесах Монсерат (там имаше най-малко хора от всички дворци) и Кинта да Регалейра, но наистина е въпрос на вкус. От Замъка на маврите пък има страхотна гледка, а в Националния дворец е онази чудна зала Sala dos Brasões - трябва да изберете според вашия вкус. Имай предвид, че за разлика от автобус 435, който е на принципа hop on hop off, 434 може да се ползва само еднопосочно, т.е. ако пропуснете спирката за Замъка на маврите и отидете директно до Пена, после не може да се завъртите отново. Помислете и за варианта червените hop on hop off автобуси - мисля, че те ходеха и до основните дворци, и до Кабо да Рока. За Лисабон - задължително отидете до Белем, кулата и манастирът си струва да се видят + хапване на pastéis de belém от едноименната сладкарница. 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 1 час, lyusi каза:

 в Лисабон доста музеи са затворени, така че денят за Синтра явно е понеделник /дано и останалите туристи да не мислят така, че тогава няма да ми се получи с избягването на тълпите/.

 След като в Лисабон не работят,  хората няма какво да правят, освен да отидат в Синтра. 

Връзка към коментар
  • 4 седмици по-късно ...

Върнахме се. Започвам и с отчета :)

 

На сбирката преди пътуването Фичо ми каза, че завижда на всеки, който отива за първи път в Португалия. Прав си, @Фичо, и аз си завидях. От онези места е със синьо небе, хубаво време, живописни улички, красива архитектура, хубаво вино /при това евтино/, които няма как да не заобичаш.

 

Пристигнахме в Лисабон рано-рано със сутрешния полет на Уиз и още с излизането от метрото харесахме това, което виждаме. Изобщо с Лисабон си беше любов от пръв поглед.

 

Апартаментът ни беше в Баиро алто - в центъра на купона вечер и съвсем близо до всичко, а си има и тераска, което ни е особено важно. /Е, по въпроса за терасите може да се спори тераси ли са или балконченцета, тъй като са широки точно колкото да стъпиш /за някой с 44 -ти номер и това ще е трудно/, но несъмнено придават чар, пък и не навсякъде ги има, така че определено бяхме много доволни от наличието на нашата./ Имах уговорка със собственика ако има възможност, да ни настани веднага, ако не - поне да ни прибере багажа.  Намерихме апартамента бързо, но не беше готов  - жената, която почистваше ни прибра багажа, даде ни ключовете и ни каза да се върнем в 12 ч., когато собственикът щял да дойде, за да ни го покаже.

Уплътнихме времето с разходка из квартала и неусетно попаднахме на първата градинка с гледка. Имаше и някакъв базар, сергийки, на които се продават кафе, напитки, хапване и масички, на които да се седне, както и обещания за фадо шоу вечерта. Тук се размазахме на слънчице с по чашка страхотно кафе и първия пастел де ната. Между другото кафето в Португалия навсякъде беше страхотно -  късо, силно и вкусно като в Италия, но много по-евтино /около евро, че даже и на места по-малко/. 

IMG_1246.thumb.JPG.aa4183dcf755476b8320cfb68c50b07d.JPG 

IMG_1243.JPG.da9bd4e828f10f3a9b5a9c87370750d9.JPG

IMG_1244.thumb.JPG.faaf57c338e31e31c7bae6b2f6978cea.JPG

 

Мястото е съвсем близо до елевадор Глория, покрай който минахме на връщане и в момента, в който видяхме баира, по който трябва да се изкачи осъзнахме какви късметлии сме с апартамента в относително ниската част на квартала. На всичкото отгоре елевадора не работеше. 

IMG_1248.thumb.JPG.8615d620d1c23943bfb133a0f1b51e94.JPG

IMG_1254.thumb.JPG.fde9742247aebf4e8244a1683296b504.JPG

 

Обратно из квартала към апартамента за среща със собственика. Онзи обаче не дойде и се наложи да му се обадим. В крайна сметка се разбрахме, че няма да го чакаме, а ще си се разхождаме из града.

IMG_1264.JPG.6d7c09d9f5f2c44a309daf391dcf2949.JPG 

IMG_1258.thumb.JPG.6cb215c36fcc14128b19116db065a5f3.JPG

 

 

 

  • Харесвам 13
Връзка към коментар
Публикувано: (редактирано)

Продължаваме с разходката - този път слизаме в ниското в Баиша /Baixa/ и по уличките към площада на търговията /Praca do Comercio/. Красиво е и слънчево, по улиците щъка народ, кафенетата са пълни, изобщо лежерна южняшка атмосфера.

IMG_1265.thumb.JPG.b6c5353b191883ff016ec31dc5237a4d.JPGIMG_1266.thumb.JPG.5095fc4e6c3e295d11c04541fef8ab0e.JPG

IMG_1267.thumb.JPG.87809d7209784116d105eb15983d59c4.JPG

IMG_1271.thumb.JPG.c831a99162b90dcdf5a84aa13768986b.JPG

IMG_1276.thumb.JPG.af7bfd329a8e0bda516ab3e5b258741b.JPG

 

Площадът е на брега на река Тежу и е обграден от кафенета и ресторантчета. Пълно е народ, а някои си почиват директно на брега на реката.

IMG_1280.thumb.JPG.dd0bf1c174fba01de478b0ffcf6e7d67.JPG

 

IMG_1282.thumb.JPG.93c5078bdd99b95bc6237f3567ed5126.JPG

20180519_130654.thumb.jpg.45ef55040827306fc0d0bf4fedca669a.jpg

Редактирано от lyusi
  • Харесвам 13
Връзка към коментар
Публикувано: (редактирано)

И пак нагоре - този път към Алфама. Изобщо разходка в Лисабон / а и не само/ си е едно голямо качване и слизане, но пък в това му е чара. Не завиждам обаче на шофьорите - направо не знам как паркират и тръгват. Как завиват видях - гумата се удря два-три пъти в бордюра преди да се нацели точния ъгъл за завоя, а при камионите направо един си слиза, за да навигира и прибира огледалата на паркиралите, ако се наложи.

 

IMG_1319.thumb.JPG.9ccf69ed33632d29311abad5fbd00020.JPG

 

IMG_1292.thumb.JPG.738f6e6d1b9f3716d52a603bf5f32fe2.JPG

IMG_1295.thumb.JPG.326426a2e7d6345d5005da5e797525fd.JPG

 

Катедралата.

IMG_1302.thumb.JPG.a62a5fc20881bc00cc1db1060f8d5ece.JPG

IMG_1306.thumb.JPG.f0cb3f4e509f97ba19443bc37d7e777f.JPG

IMG_1308.JPG.0a2230b8091e4e753c79080ba1dc05cc.JPG

Не е лоша, но много по-силно ме впечатли залепената на гърба й църква на св.Антоний - покровителят на града. Всъщност църквата е издигна на мястото, където е била родната къща на светеца, а в криптата може да се види част от нея.

 

IMG_1311.JPG.feaef9b9feab894d57a34ea3b493c78a.JPGIMG_1312.JPG.89063465b81523457884855b681308f6.JPG

 

IMG_1318.thumb.JPG.a8c0acaa52a653a11507b3faa6dabf21.JPG

IMG_1314.thumb.JPG.09a354fba2dd9f775f0d7dc977bf67ca.JPG

 

Оттук продължаваме драпането нагоре по хълма към замъка Св.Георги. Гледките, които се разкриват оттам обаче си заслужават усилието.

 

IMG_1330.thumb.JPG.3abc868cdd511cdf08f6dcebee0e091e.JPG

 

IMG_1342.thumb.JPG.d2745f66037fae0427fc9f457239cc81.JPG

IMG_1354.thumb.JPG.a78bfe4469fbe136f1e54e865456f118.JPG

IMG_1379.JPG.acc7f4d5d13c1558c7b62e9b0e266d0a.JPG

 

IMG_1390.thumb.JPG.ad0bcd14373df900f78cc17fb3a1938c.JPG

IMG_1384.thumb.JPG.90f9092e92a401a2af73db68a2843c15.JPG

 

А по пътя малки магазинчета предлагат традиционни стоки и сувенири.

IMG_1327.thumb.JPG.c8bf675e25c88464847dfeac3eac3daa.JPG

 

IMG_1329.thumb.JPG.75bfb0e612176da5d913d191d6db09bc.JPG

 

Редактирано от lyusi
  • Харесвам 11
Връзка към коментар
Публикувано: (редактирано)

Отново към ниското за животоспасяваща бира. На площад Росио заварваме протест, но в близките пешеходни улички заведенията вече се пълнят. Сервитьорът ни не само знае за България, ами даже ни пита от кой точно град сме - София, Пловдив, Хасково или Бургас. Явно често среща българи, ние също срещнахме доста.

IMG_1411.thumb.JPG.960bfe08defd9a11a20d09475e91a5bb.JPG

 

 

IMG_1408.thumb.JPG.03228001209906f1b4c938525a98a2f2.JPG

 

IMG_1409.thumb.JPG.2e9464f91cc8caf5b39afeb4165ebbf6.JPG

Опитът да се качим до Шиаду, а оттам до Баиро алто с елевадора Санта Жуста обаче се проваля - от мястото, на което се нареждаме пише, че времето за изчакване е един час. Ние пък предпочитаме да прекараме този час по-приятно и си тръгваме към Баиро-то пеша.

 

IMG_1404.JPG.b964961a419aa89bdb49b7ad905b7105.JPG

IMG_1416.JPG.4306e1a528d9d272bbed65a2b51bcc92.JPG

 

IMG_1424.thumb.JPG.6e14d81739ae04d89b61cbe50c9d0dd7.JPG

 

Вечерта кварталът е преобразен- изведнъж са изникнали стотици ресторанчета, за чието съществуване през деня можеш да се досещаш само от гирляндите на улицата. Няма уличка, на която да не са наредени маси и столове. Отделно са многобройните малки барове със или без фадо. 

 

IMG_1429.thumb.JPG.e13420cd345285a36664b5fb3f8544ac.JPG

 

IMG_1431.thumb.JPG.9d591b2f74f0ebf405494568ed39c6dc.JPG

 

 

 

 

20180519_204352.jpg

Редактирано от lyusi
  • Харесвам 11
Връзка към коментар
Публикувано: (редактирано)

На следващата сутрин тръгваме към Белем. За да стигнем до спирката на трамвая на Cais do Sodre обаче трябва да се спуснем по пътя на елевадор да Bica. Е този наклон вече е зловещ! Ние го спускаме и сме добре, но за хорицата, които идват отдолу няма друг вариант освен да се качат с него срещу 3,70 евро.

 

IMG_1437.thumb.JPG.d5656e0f085783311cc96a61e7103f3f.JPG

IMG_1434.JPG.556aa1ae84682743fffdf106c8eb4f51.JPG

Трамваят, с който трябва да стигнем до Белем е номер 15 - идва, но е само с един вагон и в него успява да се натъпче много малка част от чакащите. А в този ден като че ли всичко живо отива точно в Белем - тълпите и на спирката и в самия Белем по-късно бяха огромни. И се започва едно висене - половин час йок трамвай /минават някакви, но са за другаде/. На финала идва автобус 728, който също ходи до Белем и успяваме да се класираме. 

 

Пред манастира Джеронимо заварваме някакъв парад. 

20180520_110521.thumb.jpg.9b070ebe5eaae1091c9813076f5f4288.jpg

20180520_110525.thumb.jpg.a5565488c9dbc824d88adfbad21ff166.jpg

Самият манастир е фантастичен, но за влизане в него си е сериозна опашка. Оказа се обаче, че ако си купиш билета от касите на археологическия музей, който е в същата сграда /входът е в средата на сградата, отбелязан е със знамена/ няма нужда да висиш на опашката, а влизаш директно. Купувам оттам билет и за манастира /10 евро/, и за кулата Белем /6 евро/ и си спестяваме сериозно чакане и на двете места.

IMG_1447.JPG.3b9c3dd144d7c56abf2d7e1969d16d93.JPG

IMG_1479.JPG.5f41804e299f9e7a1a371aa1ac6957f7.JPG

 

IMG_1493.thumb.JPG.4448120578eb048e6ad5d30207176649.JPGIMG_1468.JPG.ca7ab022119d486548a7d1f873affcd6.JPG

 

След манастира влизаме и в църквата / в една сграда са, но с различни входове, за църквата няма нужда от билет/, където се намират гробовете на Васко да Гама, Луиш Камоеш и на редица португалски крале.

IMG_1501.JPG.811a88430f944cba91e79fcc84f265c4.JPG

IMG_1497.thumb.JPG.e3aac8b4ed235a974e825b3ad5b21d83.JPG

IMG_1498.thumb.JPG.2ab066108dd3c6b4e057e4d401c855a0.JPG

20180520_132707_003.jpg.c357ebeb802dcd2af5efdfdc7916d7db.jpg

Кулата Белем е на около километър и малко оттук и опашките пред нея също са сериозни. Ние обаче вече си имаме билетче и директно влизаме.

IMG_1510.thumb.JPG.1f450ba43438414ca3b77b3fbcb9dbe8.JPG

 

IMG_1523.thumb.JPG.de83ecfef4c16b68d59786f9440b8d31.JPG

 

IMG_1549.JPG.4acc49bdcd6b712702765699d02716d6.JPG

 

Връщаме се покрай паметника на откривателите с идеята преди да вземем трамвая на обратно да хапнем по нещо в прословутата сладкарница Pasteis da Belem. Опашките обаче са огромни и се отказваме.

 

IMG_1555.JPG.c470b88f10c591b05d2cd073c3e95e8f.JPG

 

На връщане минаваме през Mercado da Ribeira /покрит пазар, в който има много места за хапване - нещо като Mercado de San Miguel в Мадрид/, който е съвсем близо до Cais do Sodre. Нещо не се очароваме обаче от идеята да се храним на закрито и поемаме към една препоръчана кръчма /Ramiro / между метростанции Martin Moniz  и Intendente.

IMG_1566.thumb.JPG.bd50f2f31f5a13521b890434ef57a1c7.JPG

IMG_1567.thumb.JPG.8f7eae7f6dd85be9ab714aca6ac44dd2.JPG

 

И в Ramiro обаче не ни се получава - явно е препоръчана не само на нас и има опашка от чакащи да влязат. Теглиш си билет с номерче и чакаш да те извикат. Направили са чакането горе-долу прилично- има нещо като тераса с пейки, маси и пепелници, можеш да си купиш бира или някаква напитка и да чакаш. Обаче чакането е много . Моят човек гледа лошо още откакто видя опашката, след половин час чакане и три цигари става по-зле. На коментара "тия за какви се мислят, карат човек да хване язва докато чака и отделя стомашни сокове" вече и аз се предавам и си тръгваме безславно.

 

Отново кръчмите в Баиро Алто спасиха положението, и отново с чудна храна. Изобщо това Баиро толкова вдигна летвата, че като се преместихме в Порто последния ден със зор успяхме да намерим що-годе прилично място за хапване, което обаче изобщо не можеше да се сравнява с тукашните заведения, храна и обслужване.

IMG_1576.thumb.JPG.4d20add388281c6eda5f1bc57f4abbf1.JPG

 

IMG_1578.thumb.JPG.745ad6112860c8d5f0ef645b121ba7a5.JPG

 

IMG_1574.thumb.JPG.250e1c35c92db65dd2d5f05f7dd257a1.JPG

20180520_194632.jpg.6cacf0cd2800ea183eae69e805ff8ec3.jpg

Завършваме вечерта с фадо в Tasca da Chicko. Наложи се да почакаме докато се освободи място да влезем. Местенцето е супер малко - няколко масички, през петнайсетина минути се сменят изпълнителите и има шанс да влезеш ако някой друг си тръгне. Всъщност така и нямаше къде да седнем - пуснаха ни до бара, грабнахме по една напитка и слушахме накрак. Хубаво беше, обаче, пяха страхотно.

20180520_205028.jpg.c84fdee0702f4d03c730166f4dcf668b.jpg

 

20180520_210027.thumb.jpg.00a77fed572e1772fab6d92f858f0490.jpg

20180520_212204.jpg.3a97a2446540231c66f10908c1f5e183.jpg

20180520_214357.thumb.jpg.4189ce7181cecbbdd0be6ea5f9b76bd0.jpg

 

Редактирано от lyusi
  • Харесвам 16
Връзка към коментар
Публикувано: (редактирано)

Следващият ден е за Синтра. Влакчето тръгва от Росио и пътя отнема около 45 минути /има и влак от Ориенте, но нас той не ни вълнува, тъй като Росио ни е много по-близо/. Още във  влака е фраш , добре че съм купила предварително билетите за мавърския замък и двореца Пена, че се очертава голяма лудница в Синтра.

 

Спирката на автобусите е вдясно от изхода на гарата. Първо е спирката на 403 до Кашкаиш и Кабо да Рока, тази на 434, който ходи до Пена е на петдесетина метра по-нататък. Билетът може да се купи от информационното бюро на отсрещния тротоар /предлагат и комбиниран билет за 15 евро, който включва всички автобуси/, както и директно в автобуса от шофьора - там обаче купуваш само за този автобус, цена 6,90 евро за цял ден. Народът беше много, така че дойдоха няколко автобуса един след друг, за да могат да поемат всички.

 

Още с тръгването нагоре към замъците си представих какво щеше де ми се случи ако бях настояла да вземем кола под наем, за да дойдем тук. Ако в Лисабон шофирането ми се струваше трудно, тук изглежда направо невъзможно - тесни, мнооого стръмни улици и много завои, обаче хората някакси си се оправяха. Първата спирка, както бях чела трябваше да е на Националния дворец Синтра /който така или иначе смятах да пропуснем/, но на практика шофьорът завъртя кръгчето директно през мавърския замък и двореца Пена, а до Националния дворец Синтра слиза на връщане към гарата. Автобус 435 пък /с който после би трябвало да идем до Кинта де Регалейра/ изобщо не видях.

 

Както и да е, слизаме на мавърския замък и мислено се поздравявам, че съм купила билетите предварително. Голямо драпане е обаче в този замък, особено ако си решил да не оставиш камък, по който не си стъпил. Излишно е да казвам, че гледките от стените са зашеметяващи.

 

IMG_1580.thumb.JPG.dd86630e78e733c4c87c76266364fce7.JPG

 

IMG_1595.thumb.JPG.172d4dab6171efc47ba238ff6db582f8.JPG

IMG_1596.thumb.JPG.6fee0eab00eae73a19eb8982ff985a7a.JPG

IMG_1599.thumb.JPG.1091e86da1ad06085a260b57b474a863.JPG

 

IMG_1607.thumb.JPG.6e53e525d9aa14f32c68945c7698d0f0.JPG

IMG_1608.thumb.JPG.b5764ad6a200bf9bd566bc037771e432.JPG

20180521_115827.thumb.jpg.87c5abb86b15f72999700055fd552b0e.jpg

С изплезен език се връщаме отново на спирката, за да продължим към двореца Пена. И тук си има ходене през парка докато се стигне двореца, а по скоростта, с която хората се придвижват можеш да познаеш дали преди това са били в замъка на маврите :) Билетната каса е преди входа към парка и още там трябва  да решите дали се купува билет само за парка /7 евро/ или и за двореца, горе не може да се купи билет. Аз съм купила предварително, но това ми спестява чакането само на опашката на касата - горе има дълга опашка за влизане в двореца. Повисяхме си сериозно, но това е положението. По-късно през деня /около 14 -14,30 / вече не беше такава навалица и се влизаше спокойно.

 

Дворецът е много странен - изглежда като декор за продукция на Дисни. Красив е, разбира се, но доста еклектичен и на ръба на кича.

IMG_1621.thumb.JPG.43fc5d42f53154ba4ec4cbfb8278129e.JPGIMG_1622.thumb.JPG.a90f3001f4ca7109a62fc15cee2b9af3.JPG

IMG_1632.JPG.806da33e1cb88d08d931e6017244c288.JPG

IMG_1643.JPG.d8f0031d68acad99f5de00dcd52f5e3d.JPG

IMG_1662.thumb.JPG.ad8b518f8c996fcd5c8f6fe9a4716edd.JPG

 

IMG_1684.thumb.JPG.6e5179209a532a7475e49784f86524c4.JPG

20180521_142213.jpg.38fce6649cd0f4b8d833abebcdc9b89f.jpg

20180521_142754.thumb.jpg.a5dc14ee03b9d78cbd6ed4852def6b1e.jpg

Връщането към центъра се закучва - огромна опашка на спирката и никакъв автобус. След известно време пристига един, втори, успяваме да се качим чак на третия. Идеята е да слезем до центъра, където да сменим на 435 до Кинта де Регалейра. На спирката обаче такъв номер автобус не е отбелязан, не виждаме и да минава такъв, така че се подкрепяме в едно от кафененцата в центъра и тръгваме да търсим митичната спирка на 435. Встрани от Националния дворец на Синтра има туристическо бюро, в което се отбивам, за да питам. Оказва се, че оттам до Кинта де Регалейра са 5-10 мин. пеша, така че няма нужда от автобус.

Ето малко от центъра на Синтра /много приятен, между другото/

IMG_1689.thumb.JPG.0d119ac0fcb46e48edff1e5c568d8553.JPG

IMG_1690.thumb.JPG.d8e4cc25c6a25051eb59027345087c6c.JPG

20180521_160813.jpg.1e2df2635d6630f6685403fc9c1f67b5.jpg

Кинта да Регалейра като че ли ми хареса най-много от всичко видяно в Синтра. Разкошен парк, тайни кладенци и пещери, красиви постройки. И тук леко е пресилено откъм орнаменти, но липсва шаренията на Пена - само камък е и се вписва добре в зеленината наоколо.

 

IMG_1708.thumb.JPG.377fecb59a1aa22cc67b5eacc42e4334.JPG

IMG_1717.JPG.a1b3da4a9249c7322a65613266de2cc9.JPG

20180521_163624.thumb.jpg.abf6d803c5e86d49b5e9ba6148c0958e.jpg

В този кладенец ни домързя да влезем. След всичкото катерене в мавърския замък и Пена, тук вече силно избягвахме стълбите.

20180521_163834.jpg.44e4a70db01a82f3dca018044b6d3b53.jpg

20180521_163936.jpg.a22a4dd85fdda91af85c2b7f6f138073.jpg

20180521_170801.jpg.91904fe5eb5a76b23c240fd1275024a2.jpg

20180521_170842.jpg.682c42d1082ffcf4896da0422a1c70e8.jpg

IMG_1722.JPG.3e686daa6e719004fa5c0f15089f52f0.JPG

 

20180521_172405.jpg.7855bed578f565f00842b7e1e4e3aab0.jpg

Докато се върнем обратно към гарата наближаваше 18ч., така че решихме да оставим Кабо да Рока за следващ път. Силно се надявам да има такъв.

 

За вечерта вече си знаехме урока - никакво мотаене из препоръчани кръчми - директно в Баиро Алто в "нашите си кръчми", както вече ги наричахме.

20180521_174658.jpg.4b9f96649ae8abd9ce6ecab7dced012b.jpg

20180521_192114.jpg.73f864b3bd39781c0985e321d0b4f239.jpg

20180521_194422.jpg.bdb25c77adf13c3f65f7b88221566963.jpg

Много, ама много ни допадна Лисабон.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Редактирано от lyusi
  • Харесвам 15
  • Браво 1
Връзка към коментар
Публикувано: (редактирано)

В последният ни ден се местим в Порто, откъдето на следващата сутрин ще летим.

Придвижваме се с влак от гара Санта Аполония, близо до която е круизния терминал в Лисабон. Пътуването е около три  часа, включително с прехвърлянето от гара Кампаня в Порто до по-централната гара Сао Бенто /има и по-бързи влакове, но този го открих на промоция и купих онлайн за 15 евро на човек/.

Пътят е красив - минава покрай гори, лозя, градчета с малки спретнати гарички. Ако имахме повече време вероятно бихме спряли в Коимбра за няколко часа или дори ден, но нямаме, така че пътуваме директно за Порто.

20180522_121712.thumb.jpg.cca7bc8d9169be9c8c607f9e7afef1b1.jpg

Там сме около обяд и виждаме първата забележителност - гарата Сао Бенто още със слизането от влака.

20180522_130210.thumb.jpg.c27d2d96f540c00916dfa7e79cd37849.jpg

20180522_130201.jpg.6996f6baa360d4b844bd9d312f2e4ca2.jpg

Студиото, което сме наели е съвсем близо до гарата и на няколко преки от катедралата /силно го препоръчвам, между другото/, така че оставяме багажа и след малко сме по улиците.

 

От пръв поглед Порто не ме грабна така, както Лисабон го направи /или поне докато не стигнах до реката/, но и аз не му дадох много шанс като оставих само половин ден за тук, така че не бързам с изводите.

И тук положението е хълмисто, в момента се намираме сравнително високо и за да ни е по-лека разходката, решаваме да направим кръгчето на забележителностите в посока отгоре - надолу. Минаваме по "Санта Катарина", покрай кметството и огромният площад пред него, кривваме по уличките, за да стигнем до прословутата книжарница Lello, която искам да видя.

 

IMG_1762.thumb.JPG.06347910337d316c10ee8649f278cd90.JPG

IMG_1763.thumb.JPG.b0a466ddb74fac738d240b486e25f7eb.JPG

IMG_1766.thumb.JPG.07c778f8dafa3edc5890bd2dcd0dae60.JPG

 

IMG_1767.JPG.967a53c2f22ff217e9990ee5c0505d4f.JPG

 

20180522_143822.jpg.3e23a6abfcda68cba038aada5636b67a.jpg

20180522_143905.jpg.5c66013739ff21aa8ac225af95a990cc.jpg

IMG_1775.JPG.64e641b3ca0855d227cd7931e48b2ff3.JPG

IMG_1779.JPG.6cd25f263479abc44d824b9f5548cc4f.JPG

IMG_1790.JPG.ff379043d9254198f745e0000ca3e850.JPG

 

20180522_145243.jpg.c5686940a8044f6c0dde7ee31bfc0586.jpg

Стигаме и до книжарницата. На хората обаче очевидно им е писнало от туристи, които идват само да се снимат тук и вече продават билети. Билетът всъщност е ваучер на стойност  5 евро, които ти приспадат, ако си купиш книга от книжарницата. Малко е трудно да избереш, тъй като повечето книги са на португалски, пък и повечето туристи не се интересуват от това, но аз си изрових едно книжле на английски със стихове на великият им поет Луиш Камоеш /този, който е погребан в манастира Джеронимо заедно с Васко да Гама и кралските особи/. А самата книжарница е просто прелест, жалко само че вътре беше такава лудница.

IMG_1799.JPG.d1031ec5372f77e78f848f62b4d33e91.JPG

IMG_1802.JPG.7e7a11c2c20a0111d3bb7a62310dea3a.JPG

IMG_1803.JPG.eada1d89571ea5be758808032c004e44.JPG

20180522_153745.jpg.1def3c18d06e2ac850ef0ef5013e0add.jpg

Забелязвам, че слизането по стълбите става бавно и чак тогава виждам, че са довели хора с увреждания и помагат на тези от тях, които са по-подвижни да се качат до втория етаж и да се съберат за снимка на стълбището. Хората са щастливи, а всички наоколо им правят място и помагат. Останалите чакат на първия етаж, но и тях ги обгръщат с внимание и правят общи снимки. Изглеждаше много мило, някак осмисли пространството на книжарничката.

 

Емблематичната за града кула Torre dos Clerigos беше затворена по времето, в което стигнахме до нея, така че се лишихме от гледки, но пък спестихме няколкостотин стълби за изкачване.

 

IMG_1809.JPG.363507f4ccca7ba61e332097a4c183aa.JPG

 

Гледките не закъсняват - двестатина метра след Centro Portuges de Fotografia на ъгъла на църквата Nosa Senhora de Vitoria откриваме първия мирадор. 

 

IMG_1819.thumb.JPG.da0b96fc4f9a0609029469884bc0f5e5.JPG

 

IMG_1822.thumb.JPG.e6d78f302f86e54c39d286309df2fc4a.JPG

 

Оттук надолу е спускане по стълби и стръмните улички на квартал Рибейра, за да стигнем първо до Palacio da Bolsa и намиращата се на гърба му църква "Св.Франциск", а после и до реката.

 

Според пътеводителя много от бразилското злато е отишло за позлатяването на статуите и резбите в "Св.Франциск", интериорът е тежък барок, толкова пищен, че вътре не се отслужват служби. Ярък образец от златните времена на Португалия.

 

IMG_1834.JPG.4c6c924e102e9be097ed9190cf00e8ad.JPG

 

IMG_1836.JPG.0352eaf19b011b3074e00113fb93939d.JPG

20180522_163345.jpg.8cbf0c061b277ab58efdfa5f0c2ef26f.jpg

20180522_164015.thumb.jpg.618785b56fa44491da89b692c4f79245.jpg

20180522_164327.jpg.5d2594923499b7ed8f5699f4222d6d94.jpg

До църквата са залепени административните сгради на църковната управа, които също могат да се видят, както и катакомби в подземието им /билетчето включва целия комплекс/.

20180522_165626.jpg.9537ce3289d8531331ba99905263ca0e.jpg

IMG_1843.thumb.JPG.194ec0c76cc00eeaa644cc62a247de73.JPG

 

Слизаме към реката и чак тук откривам очарованието на града. Малки ресторантчета на брега, шарени къщи по склона, лодки с различни размери и цветове, улични музиканти - е това вече е нещо, което ме грабва на мига. С кеф изпиваме бутилка вино на слънчице, с гледка  и под звуците на музика. 

IMG_1848.thumb.JPG.65f9b3273a8020313656082eb4df3846.JPGIMG_1851.thumb.JPG.ab6eb931ec63f27ad16470470472d287.JPG

IMG_1854.thumb.JPG.ef44736ba7fefec22be540c1b549942e.JPG

IMG_1856.thumb.JPG.55113f1d20d2faafcdc6598df94a03d1.JPG

IMG_1868.thumb.JPG.f2baa3dd5396b6efbe186f6b21b2d954.JPG

20180522_173121.thumb.jpg.9a198d16af3a1687d988c49ce3dfd4e8.jpg

Освежени зарязваме първоначалната идея да се качим в горната земя с асансьора, който се намира до моста Луис I и поемаме пеша по стръмни стълби нагоре към второто ниво на моста. Нещо като изкачване на Шипка е като бройка стълби :) Обаче всяка капка пот пролята по пътя се възнаграждава с гледка.

IMG_1874.thumb.JPG.1f81848a1399e4215e79bd9fb8e04bbf.JPG

IMG_1877.thumb.JPG.dd0ad5ef722c893e28821c301f25bd61.JPG

IMG_1878.thumb.JPG.8b315f23ed468064690b5baa17d92a1b.JPG

 

IMG_1875.thumb.JPG.f842cc55057d0be8e4c6011323f5a7fd.JPG

 

До катедрала стигаме точно, когато я затварят. Но и отвън е хубаво.

IMG_1889.JPG.d3512ce19ab51c85c2d6c91776002877.JPGIMG_1890.thumb.JPG.dd745d5a240ec4f6a3a71dae979319f8.JPG

IMG_1895.thumb.JPG.8ddf7078fb15a2e487e8c98559bc1b82.JPG

IMG_1901.thumb.JPG.43d13be6486b1a806e7cf916d188f41e.JPGIMG_1897.thumb.JPG.8278b9b48f1bf3f083a6653f9eec6b7a.JPG

20180522_190112.thumb.jpg.8c2d142a660e6bdcc0423f52fcb52ddd.jpg

Когато идва време за вечеря, осъзнаваме, че сме направили грешка, че не останахме на реката при хубавата гледка и многото кръчмета. Разглезени от изобилието кръчми в Баиро алто в Лисабон, тук откриваме, че изборът далеч от брега съвсем не е толкова голям, пък и трудно си харесваме място. Оцеляхме, де, но с компромис 🙂

IMG_1772.JPG

20180522_145333.jpg

Редактирано от lyusi
  • Харесвам 16
  • Благодаря 3
Връзка към коментар
Публикувано: (редактирано)

Малко и за придвижването между летището и града и обратно. В Лисабон беше Ок-има метростанция на летището и с едно прекачване бяхме в центъра. Купува се Viva viagem карта (0,50 евро), към която се зарежда билет за еднократно пътуване (1,45 евро), 24 часов билет за всички видове транспорт (малко над 6 евро) или определена сума,  от която си теглят нужната сума при всяко пътуване. Ние избрахме третия вариант-заредихме картите с по 10 евро, което беше достатъчно за престоя ни, само в последния ден се наложи да купуваме еднократно билетче, за да стигнем до гара Санта Аполония, тъй като сумата в картата беше недостатъчна, а минималната сума, с която може да се дозареди  е 3 евро.

В Порто също може да се стигне с метрото до летището (с едно прекачване в нашия случай), като време за път в този вариант ни казаха 45 мин. + времето,  което трябва да се предвиди за купуване на съответната пластика и зареждането на билетче в нея. Ние решихме да тестваме приложението MyTaxi- зададох точен час за сутринта, шофьорът дойде на секундата и ни закара за около 20-25  минути,  но цената нямаше нищо общо с показаната в приложението промо цена-таксува си ни по показанията на апарата-25 евро, ако трябва да съм точна. Не съм се разправяла, та не мога да кажа дали би имало ефект,  споменавам го само, за да го има предвид който е решил да ги ползва.

Редактирано от lyusi
  • Харесвам 3
Връзка към коментар

А знаеш ли дали има денонощен транспорт в Порто и в Лисабон петък и уикендите? Че ние кацаме късно в Порто и още не съм проверявала дали ще успеем да се придвижим с конвенционалния транспорт.

 

Връзка към коментар

Не знам. За Порто някой беше писал по-горе, че има нощни автобуси до летището. Предполагам и в Лисабон е така, но не мога да кажа от опит. Със сигурност в Лисабон има аеробус между летището и града,  би трябвало да е съобразен с часовете на полетите, но провери.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.