Прескочи до съдържание

Ryanair - мини новини и въпроси


Препоръчани мнения

Прави ми впечатление, че всички привърженици на Ryan са много остри в критиките си към Wizz. Аз досега не съм пътувала с ирландците и ще ми бъде интересно да прочета едно сравнение между двете компании за плюсовете и минусите им. Доколкото разбрах, Райън имат по-добри условия за ръчния багаж, но вероятно с това предимствата им не се изчерпват. Също така, за Уиз се знае, че е добре билетите да се купуват 4-6 седмици преди полета, как е положението с Райън. Благодаря предварително!

 

Зависи какво разбираш под по добри условия за ръчния багаж! Ryanar позволяват да вземеш със себе си безплатно по голям ръчен багаж, но ако самолетът е пълен, а той редовно е пълен, поне 20% от пътниците са длъжни да си дадат ръчния багаж за багажното, понеже в салона не може да се побере всичкия багаж. Ако в ръчния багаж имаш лаптоп, пари и т.н., това може да ти донесе доста неудобства, притеснения и евентуални проблеми.

 

При Wizz air от както въведоха новата политика за ръчен багаж, такива проблеми няма и имаш ли си ръчен багаж, той си оставя такъв през цялото пътуване.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

 

 

 

Още една гледна точка...

 

Това, с което Уиз МНОГО печелят, е гъвкавия график - и обхващане на работното време на емигрантите. Абсолютно безценно за заети хора е вечерен полет в петък вечер и връщане обратно в понеделник сутрин. Полетите са фраш. Аз директно се изстрелвам на работа :) Дори и без уикендни еквилибристики само от график печелят на хората два дни. Затова са ми били фаворити... 

 

 

Гъвкав за Лондон, щото е ключова дестинация, и четвърти най-голям български град. За други дестинации с връщане в 8 сутринта не е толкова гъвкав. Не че и Райън нямат такива полети.

 

Това, което мен лично ме дразни с Уиз са лишените от логика цени по 300-500 лева за дати след много месеци и това, че се иска много дебнене, за да се докопаш до читава цена извън умрелия сезон. Изпуснеш ли момента - гориш качествено. А в София е налице това, което някой спомена по-горе - хората свикнаха да летят с тях и си държат високи цени. Но на тяхно място и ние щяхме да разсъждаваме така - след като една стока се продава, значи цената и е достъпна за "пациентите".

 

От друга страна, с дублирането на Райън и Уиз по някой дестинации може да се постигне голяма полза - сутрин в едната посока с едните, вечер в обратната с другите.

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Прави ми впечатление, че всички привърженици на Ryan са много остри в критиките си към Wizz. Аз досега не съм пътувала с ирландците и ще ми бъде интересно да прочета едно сравнение между двете компании за плюсовете и минусите им. Доколкото разбрах, Райън имат по-добри условия за ръчния багаж, но вероятно с това предимствата им не се изчерпват. Също така, за Уиз се знае, че е добре билетите да се купуват 4-6 седмици преди полета, как е положението с Райън. Благодаря предварително!

 

Предимствата на Раян са по-добри цени + багаж. При положение, че всички, които летим лоу кост искаме да летим евтино, това мисля, че е много важно.

 

Пример , искам да летя до региона на Тоскана/Eмиля Романя през май и в момента офертата на Раян е 40 евро. С Уиз до Болоня е 160 лв полет + 34 лв ръчен багаж + 59 Уиз Дискаунт клуб. и ако искам багажът да стане колкото на Раян още 16 лв за приорити бординг.

 

Иначе както писах малко по-нагоре, нещата стояха по различен начин преди няколко години. Ръчният на Раян беше 8 кг и на летището мереха куфарите с линийка. А полетите на Уиз от София бяха с 50 % по-евтини от тези в момента.

Редактирано от bad kid
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Зависи какво разбираш под по добри условия за ръчния багаж! Ryanar позволяват да вземеш със себе си безплатно по голям ръчен багаж, но ако самолетът е пълен, а той редовно е пълен, поне 20% от пътниците са длъжни да си дадат ръчния багаж за багажното, понеже в салона не може да се побере всичкия багаж. Ако в ръчния багаж имаш лаптоп, пари и т.н., това може да ти донесе доста неудобства, притеснения и евентуални проблеми.

 

При Wizz air от както въведоха новата политика за ръчен багаж, такива проблеми няма и имаш ли си ръчен багаж, той си оставя такъв през цялото пътуване.

На изхода стюардесите те питат дали си съгласен да си дадеш багажа в багажното. По желание е и можеш да откажеш. Размера на ръчния багажа при Райън е колкото големия платен багаж при Уиз, а това е не малък плюс, особено когато говорим за пътуване, което ще е поне 10-15 дни.

Другия плюс е във втората чанта, която е с приличните размери 20х20х35 / коментирали сме го и преди/.

Третия плюс, за който веднага се сещам са седалките. За мен поне в пъти по- удобни и широки от тези при Уиз. 

И не на последно място са цените. 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Честно казано и аз съм малко скептичен

Кой ще им пълни самолетите до Атина примерно зимата

 

Споко, и преди бяха 3 авиокомпаниите до Атина. Нека да  пробват със 180 местно влечуго. :biggrin:

Редактирано от Hollywood
Връзка към коментар

Предимствата на Раян са по-добри цени + багаж. При положение, че всички, които летим лоу кост искаме да летим евтино, това мисля, че е много важно.

 

Летял съм по дестинации където има директна конкуренция между Wizz air и Ryanair. Моята нерепрезентативна статистика е, че Ryanair излизат по евтино ако пътуваш с голям ръчен багаж и нямаш членство в клуба на Уиз ер. В противен случай Уиз ер са по евтини.

На изхода стюардесите те питат дали си съгласен да си дадеш багажа в багажното. По желание е и можеш да откажеш.

 

На някои места питат, но на други директно лепят етикети за багажното. Ако никой не се съгласи и багажа не се събира какво правим? Последният път когато летях с тях от Гран Канария никой не питаше, а директно лепяха етикети за багажното на последните пътници.

Връзка към коментар

Да, ще видим реално, когато започнат полетите. Но нещо не ми се вярва Уиз-а да изкарат двупосочни билети по 50 евро до Барселона или Мадрид с голям ръчен.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

то пък на Ryan сайта е страхотен... въобще май само българина си мисли, че хем може да е много хубаво, хем много евтино... ама 2те неща накуп почти няма как да станат...

 

и вместо да се чудим как да мрънкаме, по-скоро трябва да се радваме, че Wizz ги има, а че и Ryan идват и дано да останат за дълго, че хич не си поплюват ако не им излезнат сметките... и че ни позволяват да пътуваме на цени, които само до преди няколко години бяха пълен мираж... пък на който не му харесват услугите да не ги ползва - кеф Ви България Ер, Луфтханза, Ер Франс, австрийците и т.н.; всичките им стюардеси са перфектни, както и web сайтове, имаш-нямаш багаж - плащаш си го и т.н.

 

 

А не, хич не се чудя - мрънкам си :), ама си ги и ползвам.  Както имаше един лаф за рускините - "чу.... ме ги, ама с класова омраза"

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Според Ryanair техните разходи на седалка са близо с 50% по ниски от тези на Wizz air.

 

Откъде идва тази голяма разлика в разходите?

Връзка към коментар

Откъде идва тази голяма разлика в разходите?

 

По принцип Ryan са известни с това, че агресивно се борят и взимат самолети на едни от най-ниските цени в бранша, т.е. сигурно част идва оттук; ама 50% разлика в разходите на седалка спрямо Wizz едва ли има как да стане; евентуално да има едни 10-15%, ама не е много ясно; всъщност ако Wizz са почнали да изкарват официални отчети лесно би трябвало да се провери, инфото ще е вътре...

ха, всъщност дори отчет за 2015 са пуснали Wizz...

 

всъщност доколкото погледнах набързо в отчетите, Ryan не са посочили ключова информация за да може да направим сравнение, но все пак ситуацията е следната:

1. RASK: Wizz - 4,19 EUR цент, Ryan - 4,41 EUR цент

2. CASK: Wizz - 3,62 EUR цент, Ryan - няма данни, а би трябвало, защото си е основен показател и всъщност от него се вижда дали са с 50% по-ниски разходи или не

3. LF: Wizz - 86,7%, Ryan - 88,3%

 

Но на база на печалбата на едните и другите можем да направим извода, че разлика от 50% в разходите няма, на Wizz рентабилността е 11,9% след данъци, на Ryan е 15,3%... това набързо, на база данните от отчетите за 2015 година; прави ми впечатление, че цените на горивата се отразяват много добре на А/К, такава висока рентабилност е много рядка за бранша.

Редактирано от logist13
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Откъде идва тази голяма разлика в разходите?

 

Това е твърдение на Ryanair и не знам до колко е точно. По ниските им разходи на седалка по принцип биха могли да идват и от по големия размер на авиокомпанията. Вероятно централната администрация на Ryanair не е много по голяма от тази на Уиз ер, но нейните разходи се разпределят на много повече самолети. Обемът позволява да получават по големи отстъпки от производителите на самолети и лизинговите компании. Самолетите на Ryanair имат с 9 седалки повече от тези на Wizz air и не ползват стълбите на летището за предната врата, защото самолетите им имат собствена стълба.

 

Като обем Ryanair летят до много повече провинциални летища, където често получават огромни отстъпки от летищните такси.

 

Рентабилността на Ryanair също е много по добра от това, че успяват по добре да се възползват от различни програми за субсидии на определени линии. Точно днес един познат ми каза, че новоткритите линии на Ryanair от Ейлат до Унгария, Полша и Литва са били субсидирани от Израел с около 50 евро на пътник и ще бъдат спряни, като свърши субсидията.

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Според сравнително пресни финансови отчети на двете компании, на Wizz Air CASK (cost per available seat kilometer) е 3.62 цента, срещу 3.69 за Ryanair. За wizz данните идват от годишния им отчет, а за ryan от тук: http://investor.ryanair.com/wp-content/uploads/2015/05/Ryanair-The-Fast-and-the-Furious-151617.pdf

 

Счетоводните репорти също могат да се четат като дявола евангелието, когато се ползват за маркетингови цели. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

 А в София е налице това, което някой спомена по-горе - хората свикнаха да летят с тях и си държат високи цени. 

Тук не съм много съгласен - какво значи свикнали..., ако има алтернатива с по-ниска цена (както вече се надяваме с Ryan) свикналите мнооооого бързо ще отвикнат.  ;)

 

 

Но на тяхно място и ние щяхме да разсъждаваме така - след като една стока се продава, значи цената и е достъпна за "пациентите". 

Точно така - след като съществува някаква цена, значи има кой да я плаща. 

 

А иначе за предимства и недостатъци - и на мен ми се струва, че в Ryan ми е малко по-широко на крачетата и седалките са една идея по-удобни от тези на виолетките.

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

 

А иначе за предимства и недостатъци - и на мен ми се струва, че в Ryan ми е малко по-широко на крачетата и седалките са една идея по-удобни от тези на виолетките.

 

Според мен това се дължи основно на B - 737, който в сравнение с A - 320, дори в "low-cost" конфигурация на седалките е в пъти по-удобен самолет от гледна точка на комфорт в салона...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Според мен това се дължи основно на B - 737, който в сравнение с A - 320, дори в "low-cost" конфигурация на седалките е в пъти по-удобен самолет от гледна точка на комфорт в салона...

 

Салоните на двата самолета са на практика идентични като размери. Всякакви представи за това кой е по-удобен идват от седалките и разстоянието между тях, които също могат да са всякакви, както и от други субективни причини. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Салоните на двата самолета са на практика идентични като размери. Всякакви представи за това кой е по-удобен идват от седалките и разстоянието между тях, които също могат да са всякакви, както и от други субективни причини. 

 

Съгласен съм със субективното, но поне при мен е установено, че по-добре и по-комфортно се чувствам в самолети на Боинг в сравнение със самолети на Еърбъс. Преди две седмици получих поредно доказателство в салона на 737-800 на Copa Airlines. Вярно, че бяхме на авариен, но дори и нормалните редове бяха по-широки, а седалките значително по-удобни от всеки друг самолет от фамилията 320 на която и да е било друга авиокомпания...

Връзка към коментар

Съгласен съм със субективното, но поне при мен е установено, че по-добре и по-комфортно се чувствам в самолети на Боинг в сравнение със самолети на Еърбъс. Преди две седмици получих поредно доказателство в салона на 737-800 на Copa Airlines. Вярно, че бяхме на авариен, но дори и нормалните редове бяха по-широки, а седалките значително по-удобни от всеки друг самолет от фамилията 320 на която и да е било друга авиокомпания...

 

Причината вероятно е, че седалките на Copa са били по-старички, респективно по-комфортни. В днешно време тенденцията е да се стои на някакви тънки филийки и това не е ограничено само до Ербъс. Просто за комфорта има:

 

1. Обективни фактори зависещи от самолета (ширина на кабината, ниво на шум и т.н.)

2. Обективни фактори зависещи от оборудването на всяка авиокомпания (седалки, разстояние между редовете...)

3. Субективни фактори (къде се усещаш по-удобно, къде ти допада обслужването...)

 

По точка 1 съм почти сигурен, че много трудно нетрениран човек може да намери разлика, всичко идва от точки 2 и 3.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Салоните на двата самолета са на практика идентични като размери. Всякакви представи за това кой е по-удобен идват от седалките и разстоянието между тях, които също могат да са всякакви, както и от други субективни причини. 

 

Ако салоните са идентични, но в самолетите на Ryanair има с 9 седалки повече, това би означавало, че те са по неудобни...

Връзка към коментар

На мен ми е еднакво неудобно и при Уиз и при Раян.

 

Поразрових малко по конкуриращи се дестинации от Будапеща. Може да се каже, че минималните цени на Раян са като минималните при Уиз , но с Дискаунт клуб и с малък ръчен.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Ако салоните са идентични, но в самолетите на Ryanair има с 9 седалки повече, това би означавало, че те са по неудобни...

A ето и действителността.. :)

 

Ryanair 737-800 

Wizzair A320

 

Разстоянието от облегалка до облегалка при Wizz е 30 до 32 инча, ширина на седалката 18 инча. При Ryan дълбочината е твърдо 30 инча, ширина на седалката - 17 инча.  :)

 

Явно неслучайно харесвам Airbus-ите повече...  :lol:

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Ако салоните са идентични, но в самолетите на Ryanair има с 9 седалки повече, това би означавало, че те са по неудобни...

 

Имах предвид профила им, че е идентичен, иначе боинга е по-дългичък:

 

https://www.flightglobal.com/news/articles/airbus-a320-aircraft-profile-221129/

https://www.flightglobal.com/news/articles/boeing-737-aircraft-profile-218496/

 

 

Cabin length:  27.38 m

Cabin width:  3.68 m

Cabin height:  2.13 m

 

 

Cabin length:  30.02 m

Cabin width:  3.54 m

Cabin height:  2.2 m

 

Някакви сантиметри бягат тук-там между различните сайтове. 

 

Аз между другото съм пътувал с Ryanair преди да станат по-клиентски ориентирани и съм преминал през цялата красота на летене за 1 цент - мерене на багажите, блъскане по гейта, постоянно облъчване с томболи, мега досадната им песничка и т.н. :) Дори нямаше и дума за сравнение тогава между Ryan и Wizz кои предлагат по-добрия продукт. Но от тогава палачинката се пообърна и при равни цени и еднакви часове на полетите днешно време сигурно бих избрал Ryan. 

 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Аз им имам зъб малко на Ryan, защото дълго време бягаха от нашия пазар, а Уиз ер бяха тези които разбиха монопола на традиционните играчи и ни дариха с привилегията да летим евтино!

 

Навлизането на Ryanair в региона не ми се струва прекалено искренно, докато за Уиз ер сме стратегически пазар.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   1 магеланец

    • Росен Василев
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.