Прескочи до съдържание

Оплакване от Booking.com и молба за съвет.


prozium

Препоръчани мнения

Имах подобен случай в Медитеранеан Родос един прехвален хотел при 4 дена престой.

Бях резервирал стая с морски изглед...дадоха ми някаква с пролука между 2 хотела 5 метра се виждаше морето...викам си ок може и това да е изгледа...

На следващия ден видях по Тв екрана им, че това е съвсем с изглед към градината - оплаках се, но ми казаха, че чак на третия ден ще могат да ме прехвърлят в такава, за която съм платил. Като компенсация дадоха две безплатни вечери...на първата не знаех, че напитките за вечеря се плащали?! Добре, че само 2 фреша си поръчахме и не ни се пиеше от вината, че щеше да стане чудо по 50Е вина.Получиха си накрая негативен леко отзив.

Редактирано от vinidj
Връзка към коментар

Една от грешните им цени ми съвпадна и направих резервация.

Сега ми пишат, че било грешка.

Ами аз какво да направя?

Аз ли съм виновен.

 

Връзка към коментар

Продължават с обажданията. Този път за друга резервация в Италия. 

Пак ми обясняват как мястото за настаняване било написало 7 евро на нощ вместо 7 дни ограничение като минимум нощувки. 

Тази Букинг я анулира едностранно като отказват да ми изпратят имейл, в който да пише, че са го направили. 

Имам само автоматичен темплейт, с който едва ли не ме поздравяват, че моята резервация е “успешно” анулирана. 

Към КЗП ли да пусна жалба или към европейския орган? Или и към двете институции? Може ли някак в един имейл да го направя с копие към едните и другите? На кои имейли да пиша? И срещу Booking NV NETHERLANDS ли да е жалбата?

 

Ясно е че няма да ми уважат резервацията - след като дори от мястото за настаняване ме заплашиха, че на тази цена няма да съм добре дошъл при тях. Но просто някой трябва да носи отговорност за грешките 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 53 минути , cybersimo каза:

Към КЗП ли да пусна жалба или към европейския орган? Или и към двете институции? Може ли някак в един имейл да го направя с копие към едните и другите? На кои имейли да пиша? И срещу Booking NV NETHERLANDS ли да е жалбата?

Мисля, че е добре да пишеш до българския и италианския ECC. А вероятно не е зле да добавиш и холандския.

https://ec.europa.eu/info/live-work-travel-eu/consumers/resolve-your-consumer-complaint/european-consumer-centres-network_en

Редактирано от koliob
  • Харесвам 1
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 1 час, cybersimo каза:

Ясно е че няма да ми уважат резервацията - след като дори от мястото за настаняване ме заплашиха, че на тази цена няма да съм добре дошъл при тях. Но просто някой трябва да носи отговорност за грешките 

 

Съвсем не е ясно кои резервации ги уважават и кои не. Аз не им вдигам телефона за да имам черно на бяло това, което искат или предлагат. Веднага, след като не могат да се свържат - пишат писмо. Когато пишат, техните служители също допускат грешки понякога. 🙂 Сега водя кореспонденция за една резервация и сме стигнали до:

 

The actual rate for ******************************* is 238 CHF/night (1666 CHF total), and not 8.57 CHF/night (59.99 CHF total) as mentioned in your booking confirmation.

We're sorry for any inconvenience and the property would like to offer you an alternative rate of 85.71 CHF/night or 600 CHF total.

 

което никак не е лошо за модерен апартамент с три спални в Швейцария, но все още мисля, че е възможно да предложат и по-добри условия, а пък и аз също не желая да се срещам със собственика все пак. Мисля, че всеки подобен случай се решава отделно и евентуално зависи и от страната, където е настаняването.

  • Харесвам 1
  • Смея се 1
Връзка към коментар

Кефите. Честно. 🙂

След сбъркана цена на самолетен билет като ви го анулират или ви помолят да доплатите какво правите? 🙂

А ако билета случайно мине... Изчаквате още няколко седмици преди да започнете с търсенето на хотели, нали? 

 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 57 минути , Polina каза:

Кефите. Честно. 🙂

След сбъркана цена на самолетен билет като ви го анулират или ви помолят да доплатите какво правите? 🙂

А ако билета случайно мине... Изчаквате още няколко седмици преди да започнете с търсенето на хотели, нали? 

 

Аз не посмях да попитам - ти си по-смела от мен :grin:

Връзка към коментар
преди 20 минути , Rainy каза:

Аз не посмях да попитам - ти си по-смела от мен :grin:

Не се сдържах, съжалявам. 🙂

Добронамерена съм, недоумявам също така...

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
Преди 1 час, Polina каза:

Кефите. Честно. 🙂

След сбъркана цена на самолетен билет като ви го анулират или ви помолят да доплатите какво правите? 🙂

А ако билета случайно мине... Изчаквате още няколко седмици преди да започнете с търсенето на хотели, нали? 

Сбърканите цени, както на билети, така и на нощувки предпочитам да ги гледам главно като средство за оптимизация на личните си разходи. Границата, до която използвам това средство е когато преценката ми за разходи и усилия превиши очакваните ползи. Разбира се третирането на тези грешки има много аспекти, като повечето хора първосигнално се насочват към моралните, но ако видиш на живо как защитава интересите си някоя голяма мултинационална компания мисля, че по-скоро ще игнорираш тези аспекти ако това имаш предвид.

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Абе имаше една приказка "Кьорав карти не играе". Като са спали, докато са попълвали, ще си носят последствията. Ще им излезе през носа един-дваж и следващия път ще внимават повече.


Иначе колегата по-горе искаше съвет. Моят съвет е: далеч от Букинг! Пълни измекяри, на които задълженията им приключват до това да си приберат тлъстата комисиона, а оттам-нататък всеки да се спасява поединично. Виждам все повече хора им сърбат попарата на тези нещастници, а тепърва очаквам да стават все по-нагли, защото съвсем се оядоха и вживяха в ролята на безалтернативен лидер. Ама то хората са си виновни - Букинг, та Букинг, все едно светът започва и свършва с тях. Я, ако всеки изпатил от некоректно отношение им тегли майната...

Редактирано от Meidj
  • Харесвам 5
  • Шок 1
Връзка към коментар
преди 5 минути , koliob каза:

Сбърканите цени, както на билети, така и на нощувки предпочитам да ги гледам главно като средство за оптимизация на личните си разходи. Границата, до която използвам това средство е когато преценката ми за разходи и усилия превиши очакваните ползи. Разбира се третирането на тези грешки има много аспекти, като повечето хора първосигнално се насочват към моралните, но ако видиш на живо как защитава интересите си някоя голяма мултинационална компания мисля, че по-скоро ще игнорираш тези аспекти ако това имаш предвид.

Остави моралните аспекти (много сложна тема и не й е мястото в това общество, както неведнъж е ставало реч), но наистина сподели разликите в грешките при самолетни билети и хотели и защо едните могат да са атакуеми, а другите - не 🙂 Щото аз гледам много тъпо 🙂 

Връзка към коментар
преди 2 минути , Rainy каза:

Остави моралните аспекти (много сложна тема и не й е мястото в това общество, както неведнъж е ставало реч), но наистина сподели разликите в грешките при самолетни билети и хотели и защо едните могат да са атакуеми, а другите - не 🙂 Щото аз гледам много тъпо 🙂 

Принципно не би трябвало да има разлика между третирането на покупка на самолетен билет и предплатена хотелска резервация. Винаги един от най-важните въпроси е законодателството на коя страна е приложимо в конкретния случай. Съдебни дела по такива поводи се водят изключително рядко, но юрисконсултите в съответните компании пишат становища за потенциалните съдебни разходи и решенията за анулиране или признаване често се вземат на базата на тези становища. Това, което знам от личен опит е, че Expedia обикновено не отменят нито самолетни, нито пък хотелски резервации с грешни цени и е най-добре в такива случаи да се купува от тях. Също така никой не желае да участва в съдебни дела с незначителен материален интерес в Швейцария, тъй като доколкото знам съдебните разходи започват от суми от порядъка на CHF 20,000. От тези и други подобни обстоятелства и факти се опитвам да се възползвам по сравнително скромен начин.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 6 минути , koliob каза:

Принципно не би трябвало да има разлика между третирането на покупка на самолетен билет и предплатена хотелска резервация. Винаги един от най-важните въпроси е законодателството на коя страна е приложимо в конкретния случай. Съдебни дела по такива поводи се водят изключително рядко, но юрисконсултите в съответните компании пишат становища за потенциалните съдебни разходи и решенията за анулиране или признаване често се вземат на базата на тези становища. Това, което знам от личен опит е, че Expedia обикновено не отменят нито самолетни, нито пък хотелски резервации с грешни цени и е най-добре в такива случаи да се купува от тях. Също така никой не желае да участва в съдебни дела с незначителен материален интерес в Швейцария, тъй като доколкото знам съдебните разходи започват от суми от порядъка на CHF 20,000. От тези и други подобни обстоятелства и факти се опитвам да се възползвам по сравнително скромен начин.

Тоест, ако позволиш мое обобщение: всяка грешка е атакуема, въпрос на лична сметка е дали може човек да си позволи съдебни разходи и дали крайното салдо (финанси и психика) оправдава направените разходи?

Връзка към коментар
преди 1 минута , Rainy каза:

Тоест, ако позволиш мое обобщение: всяка грешка е атакуема, въпрос на лична сметка е дали може човек да си позволи съдебни разходи и дали крайното салдо (финанси и психика) оправдава направените разходи?

Точно така. Много добро обобщение. Хубаво е да се насочваш към сделки, от които почти сигурно ще извлечеш полза. Просто политиките на различните търговци и съдебните практики в различните страни могат да помагат или да пречат на това.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

не е ли по-логично да се предположи, че човек,  който се възползва от грешка за нощувка по 5 евро е прекалено невероятно да води и съдебно дело с разноски хиляди пъти повече? съответно на корпорациията й е ясно че не е особено заплашена? и като има в общите си условия, с които си се съгласил, специална клауза точно по тези въпроси, доколко може да бъде наказана от регулаторен орган?

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 1 минута , antea каза:

не е ли по-логично да се предположи, че човек,  който се възползва от грешка за нощувка по 5 евро е прекалено невероятно да води и съдебно дело с разноски хиляди пъти повече? съответно на корпорациията й е ясно че не е особено заплашена? и като има в общите си условия, с които си се съгласил, специална клауза точно по тези въпроси, доколко може да бъде наказана от регулаторен орган?

Преписа ми мислите 🙂 Просто се чудех поради що е тази дискусия за преследване поради грешка, която грешка няма драматично-наложителни нужди да преследва съдебно. И защо не преследваме анулираните самолетни билети. Аз, ако съм на мястото на booking, директно анулирам - с един мейл обяснение, и нека ме преследват, ако искат, но реших че в мен е повредата... 

Връзка към коментар
преди 46 минути , Meidj каза:

Абе имаше една приказка "Кьорав карти не играе". Като са спали, докато са попълвали, ще си носят последствията. Ще им излезе през носа един-дваж и следващия път ще внимават повече.


Иначе колегата по-горе искаше съвет. Моят съвет е: далеч от Букинг! Пълни измекяри, на които задълженията им приключват до това да си приберат тлъстата комисиона, а оттам-нататък всеки да се спасява поединично. Виждам все повече хора им сърбат попарата на тези нещастници, а тепърва очаквам да стават все по-нагли, защото съвсем се оядоха и вживяха в ролята на безалтернативен лидер. Ама то хората са си виновни - Букинг, та Букинг, все едно светът започва и свършва с тях. Я, ако всеки изпатил от некоректно отношение им тегли майната...

Ааааа, не си праааав! Няма кой да те слушка.

Я, колко пари смъкна народът наш /и аз , в това число/ от Букинга, от кредитите на Уизовете.

Ще мрънкаме и пак ще го ползУваме, че има далаверка.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 1 минута , Rainy каза:

Преписа ми мислите 🙂 Просто се чудех поради що е тази дискусия за преследване поради грешка, която грешка няма драматично-наложителни нужди да преследва съдебно. И защо не преследваме анулираните самолетни билети. Аз, ако съм на мястото на booking, директно анулирам - с един мейл обяснение, и нека ме преследват, ако искат, но реших че в мен е повредата... 

и на мен това ми изглежда като най-логичен завършек на сагата... поне докато не се е случи така в Щатите, където се съдят ей така за спорта за всякакви истории или не се появят юридически кантори-посредници, специализирани в такива спорове, като за самолетните обезщетения

Връзка към коментар
преди 6 минути , antea каза:

не е ли по-логично да се предположи, че човек,  който се възползва от грешка за нощувка по 5 евро е прекалено невероятно да води и съдебно дело с разноски хиляди пъти повече? съответно на корпорациията й е ясно че не е особено заплашена? и като има в общите си условия, с които си се съгласил, специална клауза точно по тези въпроси, доколко може да бъде наказана от регулаторен орган?

Това дали нощувката струва 5 или 500 евро не е много корелирано с прогнозата за изхода на евентуален съдебен процес. В тези случаи най-често важният въпрос за съда е дали са спазени правата на купувача. Просто почти навсякъде има закони за защита на потребителите, защото се счита, че те са най-уязвими. Между другото опита ми с Booking.com в тази посока е много положителен. 🙂

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 35 минути , antea каза:

ако опишеш конкретна ситуация, в която са били нарушени правата ти, ще може по-добре да го осмислим  този опит 🙂

Не мога да твърдя, че някой ми е нарушил правата. Исках да кажа, че съм се възползвал успешно неколкократно от разумната предпазливост в политиката на Booking.com по отношение на сгрешени цени. В смисъл, че 3 пъти са ми признавали такива резервации и 2 пъти са ми предлагали алтернативно настаняване с възстановяване на разликата (след размяна на по 5-6 мейла). Аз поне не виждам други причини това да се случва, освен описаните по-горе.

Редактирано от koliob
  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 14 минути , koliob каза:

Това дали нощувката струва 5 или 500 евро не е много корелирано с прогнозата за изхода на евентуален съдебен процес. В тези случаи най-често важният въпрос за съда е дали са спазени правата на купувача. Просто почти навсякъде има закони за защита на потребителите, защото се счита, че те са най-уязвими. Между другото опита ми с Booking.com в тази посока е много положителен. 🙂

На мен ми е интересно какви биха били исканията на купувача, ако дадена оферта му е отказана поради някаква причина. Обезщетение - какво, под каква форма, защо? Щото ако аз трябва да си дам хотела под наем за 5 евро на вечер, няма ти казвам реакцията 😄 Щото аз сега ще правя оплакване срещу аерогара, но се затруднявам какво да искам. И чета, и наистина не разбирам казуса. Има резервация. Отказана е в рамките на законовия срок - така, както аз мога да откажа същата нощувка в законовия срок. Честно, не схващам.

 

преди 6 минути , antea каза:

ако опишеш конкретна ситуация, в която са били нарушени правата ти, ще може по-добре да го осмислим  този опит 🙂

Това беше и моя интерес 🙂 

Връзка към коментар
преди 3 минути , Rainy каза:

На мен ми е интересно какви биха били исканията на купувача, ако дадена оферта му е отказана поради някаква причина. Обезщетение - какво, под каква форма, защо? Щото ако аз трябва да си дам хотела под наем за 5 евро на вечер, няма ти казвам реакцията 😄 Щото аз сега ще правя оплакване срещу аерогара, но се затруднявам какво да искам.

Това, което можеш да искаш на първо място е обичайното - да получиш компенсация за всички разходи, които си направила във връзка с отменената резервация, например най-очевидното е разликата в цената на друга такава, която си платила вместо тази. На второ място са неимуществените вреди, които са много субективни и пак зависят от конкретната юрисдикция и обичайните практики. Ако не си направила такива разходи можеш да сглобиш иск на базата на Oportunity Cost, но конкретно трябва да се посъветваш с подходящ юрист, какъвто аз не съм.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 6 минути , koliob каза:

Това, което можеш да искаш на първо място е обичайното - да получиш компенсация за всички разходи, които си направила във връзка с отменената резервация, например най-очевидното е разликата в цената на друга такава, която си платила вместо тази. На второ място са неимуществените вреди, които са много субективни и пак зависят от конкретната юрисдикция и обичайните практики. Ако не си направила такива разходи можеш да сглобиш иск на базата на Oportunity Cost, но конкретно трябва да се посъветваш с подходящ юрист, какъвто аз не съм.

Благодаря ти! Сакън, не мисля да ползвам юристи за целта, просто разговарям с приятели 🙂 

 

И понеже стана въпрос за правата, и понеже имам право да канселирам безплатно дадени имоти в Booking дори 24, 48 и т.н. часа преди резервацията, просто си задавам резонния въпрос поради що собственикът не може да направи сходно действие, ако грубо са му нарушени правата, и какво обезщетение ние можем да искаме и на каква основа, и коя е регулацията, и с какво това се различава от грешна самолетна цена... 

 

Нито имам сходен имот, нито акции в Booking 🙂 , но ако наистина имаме законово право, ще се радвам да го разбера.

Връзка към коментар
преди 18 минути , Rainy каза:

Благодаря ти! Сакън, не мисля да ползвам юристи за целта, просто разговарям с приятели 🙂 

 

И понеже стана въпрос за правата, и понеже имам право да канселирам безплатно дадени имоти в Booking дори 24, 48 и т.н. часа преди резервацията, просто си задавам резонния въпрос поради що собственикът не може да направи сходно действие, ако грубо са му нарушени правата, и какво обезщетение ние можем да искаме и на каква основа, и коя е регулацията, и с какво това се различава от грешна самолетна цена... 

 

Нито имам сходен имот, нито акции в Booking 🙂 , но ако наистина имаме законово право, ще се радвам да го разбера.

Ключовото в случая е, че правата и задълженията на търговци и потребители не са симетрични. Предполага се, че потребителите разполагат с много по-малко информация и са много по-уязвими. Затова се създава специфично законодателство за защита на потребителите. Синтезирано (на 80 страници...) за страните от ЕС можеш да го видиш тук например:

https://ec.europa.eu/info/sites/info/files/crd_guidance_en_0.pdf

Освен това регулаторните органи могат да налагат доста солидни глоби на търговците, които нарушават разпоредбите, дори и без да се минава през съда, ако регулатора прецени това. Вероятно предпазливостта на търговците да не получат такива глоби може да е и по-силна причина да не отменят такива резервации с грешни цени.

Редактирано от koliob
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.