Прескочи до съдържание

Оплакване от Booking.com и молба за съвет.


prozium

Препоръчани мнения

е не е така, изобщо не смятам, че букинг отменят самоволно такива резервации, а става след оплакване от хотела и негова молба

 

и доколкото си получават комисионните от хотелите, а не от потребителите, звучи нормално да се съобразяват с интереса на страната, от която получават печалбата си

 

ако въведат правило след определен брой канселации от страна на хотела той да бъде баннат от системата, доста хотели биха се замислили дали да поемат подобни загуби, за да не бъдат отстранени

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
преди 8 минути , Щастливеца каза:

Ще ти обясня, защото не ти разбирам иронията.

Предлагат отмяна на резервацията или да плати много по-скъпа цена, от тази на която е запазил първоначално.

Ако си платил самолета и рент а кара , би ли се съгласила да отмениш само защото от букинг учтивото те молят да минимизираш загубата им ? 

Ако си си запазил самолетен билет, хотел, рент а кар итн... и от АК получиш обаждане или мейл с известие, че полета го местят или анулират, в отговор пишеш ли им да ти възстановят направените разходи до момента за хотел и кола под наем? Ще си доволен дори само да ти възстановят разхода по самолетния билет, предполагам.

А иронията ми е в това, че няма невъзможна отмяна, само защото си направил и други разходи... 

Редактирано от Polina
допълнение
  • Харесвам 3
Връзка към мнение
преди 9 минути , antea каза:

е не е така, изобщо не смятам, че букинг отменят самоволно такива резервации, а става след оплакване от хотела и негова молба

На какво основание? Имам предвид - на какво основание хотелът може да поиска това? Резервирането на стая в случая вкарва двете страни в договорни отношения и какво основание има хотелът да променя условията по договор, който вече е сключен? При това самият договор, включително и цената на стаята, спомената в него, е написан от страната на хотела, а не от потребителя? Потребителят е прочел, помислил си е, съгласил се е и е сключил сделката.

Ако нещата стигнат до съд, хотелът едва ли ще спечели.

В живота има едно правило - кьорав карти не играе. Уверявам те, че то е валидно и за бизнеса.

Редактирано от Goal & Boss
  • Харесвам 5
Връзка към мнение
преди 9 минути , Polina каза:

Ако си си запазил самолетен билет, хотел, рент а кар итн... и от АК получиш обаждане или мейл с известие, че полета го местят или анулират, в отговор пишеш ли им да ти възстановят направените разходи до момента за хотел и кола под наем? Ще си доволен дори само да ти възстановят разхода по самолетния билет, предполагам.

А иронията ми е в това, че няма невъзможна отмяна, само защото си направил и други разходи... 

Имаме конкретрн казус и примера ти не е удачен. Сравняваш АК и хотел. 

Аз просто исках да споделя мнението си , че  @ cybersimo е абсолютено прав и подкрепям идеята му да си търси своето.

Уважавам и мнението на останали, който благородно биха си отменили резервацията в името на доблестта.

 

И едно предложение. Може да направим една тема "Адвокати на Букинг" и там да се развиват тези теории, защото тук размихме темата и се отклонихме от конкретния казус.

Редактирано от Щастливеца
  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Ще помоля темата да не върви в посока какво е морално приемливо да изискваме и какво не. Всеки сам си преценява колко му струва неудобството (включително от тези разправии с доставчиците на услуги) и всеки сам си преценява на база личния си случай, разбирания и прилежащи закони и регулации какво да изисква.

 

Нас тук ни интересува конкретно последната точка - какви права имаме, ако доставчик едностранно промени или отмени резервация. От там нататък, на каква стойност е направена резервацията, ама защо продължаваш да ги ползваш тези като те лъжат и т.н. коментари са малко странични и излишни към текущата дискусия.  

  • Харесвам 5
Връзка към мнение
преди 10 минути , Георги каза:

Нас тук ни интересува конкретно последната точка - какви права имаме, ако доставчик едностранно промени или отмени резервация. От там нататък, на каква стойност е направена резервацията, ама защо продължаваш да ги ползваш тези като те лъжат и т.н. коментари са малко странични и излишни към текущата дискусия.  

ами вече няколко пъти се споменава, че в общите им условия, които са част от договора, който има потребителя с платформата и хотела, има изричен текст доколко обвързващи са разни очевидни грешки - николко, освен ако не са маркирани като специална оферта или промоция

 

и тогава възниква въпросът какво е "очевидна грешка" - явно допусната от хотела при въвеждане на цената

 

тук - https://en.wikipedia.org/wiki/Mistake_(contract_law)#Unilateral_mistakes може да се прочете за едностранните грешки в договорното право и всеки да си направи собствено тълкувание дали погрешно въведена цена се вмества в изброените изключения

 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 19 минути , antea каза:

и доколкото си получават комисионните от хотелите, а не от потребителите

На това искам да обърна специално внимание. Тази фраза е демонстрация на тотално неразбиране как всъщност функционира пазарът. Истината е, че booking.com си получават комисионите от потребителите. По-ясно казано: паричките, които booking.com получава, идват от джобчетата на потребителите. А не от джобчетата/касичките на хотелите. Ако беше така, както казваш, за booking.com потребителите биха били излишна брънка във веригата. Това също е възможен вариант, ако например хотелите участваха в booking.com на абонаментен принцип, без значение колко потребители и и какви приходи биха привлекли. Но случаят не е такъв, а е съвсем друг - няма потребител --> има проблем. Така че пак казвам - booking.com си получават паричките от нас. Затова е редно да защитават и нашите права. Те го правят всъщност, аз такова впечатление имам.

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Съгласно общите условия на Букинг следва да се търси отговорност от хотела , а не от тях при такива "грешки":

 

При предоставяне на нашата Услуга за пътуване, информацията, която е показана, се базира на съответната информация, предоставена ни от Доставчиците на пътуване. Като такива Доставчиците на пътуване, които предлагат и промотират тяхното Пътуване на нашата Платформа имат достъп до нашата система и екстранет мрежа, те са изцяло отговорни за актуализирането на всички цени/ такси, броя на свободните стаи, правила & условия и друга съответна информация, поместена на Платформата. Въпреки, че полагаме особени усилия и грижи за постигане на високо качество на предлаганите от нас услуги, ние не проверяваме и не бихме могли да гарантираме, дали цялата налична информация е точна, пълна и коректна, нито можем да бъдем подведени под отговорност за каквито и да било грешки (независимо дали са явни или печатни грешки), прекъсвания (независимо дали се дължат на временна и/или частична повреда, поправка, актуализиране или техническа експлоатация на нашата Платформа), неточна, подвеждаща, невярна или недоставена информация. Всеки Доставчик на пътуване носи отговорността за точността, целостта и истинността на информацията (включително цените/таксите, правилата и условията и наличността), поместена на нашата Платформа. Нашата Платформа не представлява и не следва да се разглежда като препоръка или потвърждение на качеството, нивото на обслужване, квалификацията или (категорията) рейтинга, които всеки Доставчик на пътуване (или удобствата, местоположението, превозните средства, основните или допълнителни продукти и услуги) е обявил.

 

https://www.booking.com/content/terms.bg.html#code_of_good_practice

 

И още нещо - част от общите им условия :

 

 

Очевидни грешки (включително печатни) не са обвързващи.

Всички специални оферти са специално обозначени. Ако не са маркирани като такива, Вие не можете да извлечете права в случай на очевидни грешки.

 

Не съм адвокат, но поясняващото изречение за специалните оферти, че са маркирани мисля че уточнява въпроса коя грешка е очевидна/печатна и коя не.

Редактирано от funny
  • Харесвам 4
Връзка към мнение
преди 3 минути , antea каза:

ами вече няколко пъти се споменава, че в общите им условия, които са част от договора, който има потребителя с платформата и хотела, има изричен текст доколко обвързващи са разни очевидни грешки - николко, освен ако не са маркирани като специална оферта или промоция

 

и тогава възниква въпросът какво е "очевидна грешка" - явно допусната от хотела при въвеждане на цената

 

тук - https://en.wikipedia.org/wiki/Mistake_(contract_law)#Unilateral_mistakes може да се прочете за едностранните грешки в договорното право и всеки да си направи собствено тълкувание дали погрешно въведена цена се вмества в изброените изключения

 

Ordinarily, unilateral mistake does not make a contract void.

 

Тълкуванията наистина може да си ги прави всеки, но има институции, където ги правят по-добре... и имат повече тежест.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 12 минути , funny каза:

Всички специални оферти са специално обозначени. Ако не са маркирани като такива

А ако някой допусне грешка и забрави да сложи обозначението за специална оферта? Искам да кажа - самият този пропуск е неговата грешка?

Редактирано от Goal & Boss
Връзка към мнение
преди 15 минути , funny каза:

Очевидни грешки (включително печатни) не са обвързващи.

Всички специални оферти са специално обозначени. Ако не са маркирани като такива, Вие не можете да извлечете права в случай на очевидни грешки.

Точно това е проблема. Не може термина "очевидна" да оневинява Букинг или хотела. Защото очевидното за един може да не е очевидно за друг.

Дадох пример вече - търговец на кола би знаел, че цена от 1000 лв би била "очевидно" ниска за кола да речем 2000 г.

Но бай Пешо от село от къде може да знае, че е ниска, а всички други такива коли в градовете се продавали на цени от 3000 лв нагоре? Очевидно за него 1000 лв са много пари и цената е РЕАЛНА.

 

Няма нужда да сте адвокати на Букинг, въпроса ми е ясен - към кого да пусна оплакване и кой трябва да носи отговорност. Аз имам договор с Букинг да ме настанят на въпросните дати срещу определна цена, а те да се оправят с хотела кой е направил грешка и кой да поеме вината.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Нека да обобщим така. В конкретния случай , имаме налице абсолютно всички обстоятелства основателно  @ cybersimo да си търси правото.

Разбира се , разбирам и всички, които приемат за морален дълг да се съобразят с безобразията на букинг. Но все пак да останем в темата и да пишем конкретно по нея.  

Хубаво, че казуса се обсъди подробно , защото съм сигурен, че подобни ситуации ще има много.

Ще се радвам @cybersimo да споделя развитието,  ще е от полза на много суфорумци. 

 

И в подкрепа на мнението си мога да кажа, че има много места за настаняване, които са в пъти по-евтини от други в същия район.

 

 

Редактирано от Щастливеца
  • Харесвам 2
Връзка към мнение
преди 4 минути , cybersimo каза:

въпроса ми е ясен - към кого да пусна оплакване и кой трябва да носи отговорност. Аз имам договор с Букинг да ме настанят на въпросните дати срещу определна цена, а те да се оправят с хотела кой е направил грешка и кой да поеме вината.

 

преди 4 минути , Щастливеца каза:

Нека да обобщим така. В конкретния случай , имаме налице абсолютно всички обстоятелства основанието  @ cybersimo да си търси правото.

 

Абсолютно съм съгласна. Вече казах веднъж - много е сладко да си посредник и да прибираш комисионните.

Ето, в такива случаи, смятам, че определено Букинг трябва да се разправят с хотела, а не - с клиента. Дали ще му плащат те реалната цена, дали хотелът ще се съгласи на тая, дето си я платил - това не касае клиента.

И си мисля че, ако човек е настоятелен, ще се съгласят накрая.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

 

преди 12 минути , Щастливеца каза:

Хубаво, че казуса се обсъди подробно , защото съм сигурен, че подобни ситуации ще има много.

Точно поради тази причина коментираме кой как разбира общите условия на Букинг и до колко те са ясно написани или не са и до колко ние сме наясно с тях или просто искаме да ги заобиколим , когато е възможно и е в наш интерес. 

Защото, както и @cybersimo самия казва :

На 3.09.2018 г. в 15:42, cybersimo каза:

Не е по същия казус, но заради промоциите на @koliob сега Букинг искат едностранно да отменят резервациите (както се очакваше).

 

 

 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Очаква се да искат да ги отменят, както се очаква и при грешките със самолетните билети, но не виждам защо аз трябва да съм потърпевш, вместо този, който е направил грешката

  • Харесвам 3
Връзка към мнение
преди 4 минути , funny каза:

Точно поради тази причина коментираме кой как разбира общите условия на Букинг

Хотелът твърди: направих грешка, като въведох прекалено ниска цена и на основание на Общите условия искам резервацията да се счита за невалидна.

Потребителят твърди: хотелът е направил грешка, като е въвел промоционална цена, но е пропуснал да отбележи в системата, че става дума за промоция, и на основание на Общите условия искам резервацията да се счита за валидна.

Какво правим?

Връзка към мнение
преди 22 минути , cybersimo каза:

 въпроса ми е ясен - към кого да пусна оплакване и кой трябва да носи отговорност. Аз имам договор с Букинг да ме настанят на въпросните дати срещу определна цена, а те да се оправят с хотела кой е направил грешка и кой да поеме вината.

 

ама не е така, човече.... нямаш такъв договор с Букинг, имаш договор за настаняване с хотела, който пък ти е писал, че не си добре дошъл при тях,  ако някой е за хулене, това е точно мястото за настаняване

 

прочети си поне 1. Сфера на предлаганите услуги от общите им условия, за да знаеш за какво точно ти е договора с букинг

 

Редактирано от antea
  • Харесвам 2
Връзка към мнение
преди 4 минути , Goal & Boss каза:

Хотелът твърди: направих грешка, като въведох прекалено ниска цена и на основание на Общите условия искам резервацията да се счита за невалидна.

Потребителят твърди: хотелът е направил грешка, като е въвел промоционална цена, но е пропуснал да отбележи в системата, че става дума за промоция, и на основание на Общите условия искам резервацията да се счита за валидна.

Какво правим?

Взимаме под внимание очевидното : Значително по ниска цена , БЕЗ обозначение за промоция 🙂

 

ПП. Аз така го тълкувам , пак твърдя че нямам правно образование.

Връзка към мнение
преди 3 минути , cybersimo каза:

Очаква се да искат да ги отменят, както се очаква и при грешките със самолетните билети, но не виждам защо аз трябва да съм потърпевш, вместо този, който е направил грешката

До колкото успях да се запозная с общите им условия, ако ти не отмениш резервацията или не се съгласиш да доплатиш, те нямат правото едностранно да я анулират. Да запазили са си правото с това уточнение за "очевидното" , но то е много не издържано и не мисля, че ще има проблем.

Връзка към мнение

Общите условия са час от договора, но това не значи че може да имат противозаконни клаузи. Ако един хранителен магазин сложи голяма табела на входа "пазарувайки при нас се съгласявате, че няма да искате касова бележка", това не означава че автоматично са изключени от закона. Не означа и че "този магазин не е коректен, недей да пазаруваш от там". Означава, че си в пълното си право, след като минеш през касата и не ти дадат бележка позовавайки се на големия надпис, да ги пуснеш на съответните институции. 

 

Всъщност, много от правата, които сме получили като клиенти допълнително и днес приемаме за даденост са извоювани, точно от единици хора решили да стигнат до край при защитаването на правата си, дори когато са се съгласили с неизгодни или зле дефинирани общи условия. Компенсациите за закъснения при полет са типичен такъв пример и неведнъж единични дела там са променяли тълкуванието на цялата регулация. Ето пример: https://europeanlawblog.eu/2012/11/06/cjeu-confirms-sturgeon-compensation-due-also-for-delayed-flights/

 

Така че, ако се позовават на "очевидна грешка", трябва да прецизират какво точно я прави очевидно. Това с 80% по-ниски цени на същото място по същото време е достатъчно конкретна дефиниция, но защо я няма в общите условия? Или защо въобще трябва да е там, след като много лесно може да се направи софтуерно цени по-ниски с 80% от останалите да не излизат въобще. 

 

Още малко храна за размисъл. "Очевидна грешка" включва ли ситуации като тази:

 

image.png

 

Ако резервирам това апартаментче за една вечер на цена от 3258лв, дали на 03.10 мога да се позова, че цената е "очевидна грешка" и да искам безплатна отмяна? Още повече подсилено от твърдението за Jackpot на booking. Дали някой ще ми удовлетвори искането?

 

http://www.ecc.bg/ - това е твоето място @cybersimo, ние тук си говорим общо взето наизуст. Започни от там. Хората имаха добър резултат при случаите с безплатните атракции. Все още е доста неразорана нива това с т.нар. грешки и се налага по-пробивните да прокарват пъртина. 

  • Харесвам 10
  • Благодаря 1
Връзка към мнение

@funny , @antea не разбирам желанието Ви да ни убедите , че не трябва да защитаваме интересите си.

Всички разбрахме , че вашето мнение е друго и ние го уважаваме безкрайно много.

Но нали вече писахме по-горе, е че идеята на темата и разговора е как да помогнем на @cybersimo . Нали е видно, че никой не пита , защо да не защитим интересите си.

 

Ако някой Ни помоли за помощ на улицата или му помагаме или му отказваме, а не го убеждаваме, че няма нужда от помощ 😀🤪😀 (това в рамките на шегата) 

Редактирано от Щастливеца
Връзка към мнение
преди 1 минута , funny каза:

Взимаме под внимание очевидното : Значително по ниска цена , БЕЗ обозначение за промоция 🙂

 

ПП. Аз така го тълкувам , пак твърдя че нямам правно образование.

Всъщност зависи и от юрисдикцията 🙂 Според връзката от Wikipedia, публикувана по-горе, в САЩ на базата на прецедента, създаден през 1916 година, хотелът вероятно ще отнесе цялата контра... без дори да се стига до някакви по-сериозни спорове.

 

преди 5 минути , Георги каза:

Така че, ако се позовават на "очевидна грешка", трябва да прецизират какво точно я прави очевидно.

Думата „очевидно“ според мен е или страхотен автогол, какъвто опитните юристи на такава голяма платформа едва ли биха си вкарали, или е умишлено мътене на водата с прехвърляне на отговорността на някоя от другите две страни. Един вид - оправяйте се помежду си.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

 Според мен някои хотели могат съвсем умишлено да правят 'грешки' за да получават резервации, част от които клиентите им ще се съгласят да приемат на по-висока цена, останалите ще бъдат анулирани от посредника. Реално те нищо не губят.

(Все едно магазин със сгрешени етикети и като отидеш на касата, се оказва, че вместо 30 трябва да платиш 100 лв...Ти обаче си загубил 15-20 минути примерно в обикаляне, избор на стоки и т.н и се примиряваш  да вземеш някои от продуктите на висока цена....Това си е незаконно, и извинете ама как правиш 'грешка' с  разлика в цената 80-90 %  при положение, че имаш  3 продукта, 'обикновена' стая, 'хубава' стая и 'супер' стая...

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
преди 2 минути , Щастливеца каза:

@funny , @antea не разбирам желанието Ви да ни убедите , че не трябва да защитаваме интересите си.

Всички разбрахме , че вашето мнение е друго и ние го уважаваме безкрайно много.

Но нали вече писахме по-горе, е че идеята на темата и разговора е как да помогнем на @cybersimo . Нали е видно, че никой не пита , защо да не защитим интересите си.

Аз лично не се опитвам да убедя никого защо трябва или не да си търси правата.

Изказвам моето мнение, което подкрепям с моя прочит на общите условия.

Обикновено в един спор има няколко гледни точки и е хубаво да се видят всичките. Понякога е полезно и за двете (многото) спорещи страни .

  • Харесвам 6
  • Браво 1
Връзка към мнение

именно, по-добре @cybersimo тук да прочете основните недостатъци в тезата си, отколкото да пише на някой европейски център, че му е нарушен договора с Букинг, след което да получи след 10 дни отговор, че договорът му е за друго, и всичко да започва отначало - в смисъл, като човек пише жалба е добре да си я формулира правилно изначално, за което определено помагат и критични мнения, които не винаги са приятни за четене, когато си в позицията на "пострадал"

  • Харесвам 7
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.