Hakkâri Spor Публикувано: 31 март Публикувано: 31 март Самолет на ТАР от Лисабон до Маями каца “аварийно” в Понта Делгада (Азорските о-ви), заради буйстващ бразилец на борда, проявил агресия към двама души и заплашил физическата неприкосновеност на хората. 1 2
Zaro Публикувано: 7 април Публикувано: 7 април Това е по-скоро ПТП, не авиоинцидент. 😁 Някъде в Бразилия. 4 2
crazyhorse Публикувано: 13 април Публикувано: 13 април Не един, а цели три инцидента... Един в Германия-https://btvnovinite.bg/svetut/samoletna-katastrofa-v-germanija-ima-zaginali.html И два в САЩ-https://www.24chasa.bg/mezhdunarodni/article/20311758 и-https://www.dunavmost.com/novini/trima-zaginaha-pri-samoletna-katastrofa-vav-florida 2
Doctor Who Публикувано: 23 април Публикувано: 23 април Самолет от Будапеща за София се върнал аварийно заради дефект в двигателя! Машината – чисто нова, излязла от завода само преди 2 месеца. Пълен с пътници самолет на една от нискотарифните компании едва не падна, след като получил повреда в двигателя минути след излитане от Будапеща за София, показва справка на сайта Flightradar24. Машината – чисто нов Boeing 737 MAX 8, излязъл от завода само преди 2 месеца, започнала да обикаля над Унгария, преди да се върне аварийно на летището. https://telegraph.bg/svetat/novini/drama-v-nebeto-samolet-ot-budapeshta-za-sofiia-se-vyrnal-avarijno-zaradi-defekt-v-dvigatelia-mashinata-chisto-nova-izliazla-ot-zavoda-samo-predi-2-meseca-453796 4 1 1
Hakkâri Spor Публикувано: 23 април Публикувано: 23 април Авиокомпания? За Раянеър ли става въпрос? Тези МАХ 8 ли бяха от проблемната серия, при която имаше инциденти? 1
Doctor Who Публикувано: 23 април Публикувано: 23 април преди 4 минути , randi каза: Баш едва не е паднал..... Това е изразяване на журналист на медията, но ако имаш повече подробности сподели, моля.
randi Публикувано: 23 април Публикувано: 23 април преди 8 минути , Doctor Who каза: Това е изразяване на журналист на медията, но ако имаш повече подробности сподели, моля. След излитане са имали engine failure в първи двигател и са се върнали, като на земя са ги посрещнали пожарни. Сменили са машината и са изпълнили полета със закъснение. 7
Doctor Who Публикувано: 23 април Публикувано: 23 април преди 4 минути , randi каза: След излитане са имали engine failure в първи двигател и са се върнали, като на земя са ги посрещнали пожарни. Сменили са машината и са изпълнили полета със закъснение. Дали това е част от сагата с Boeing 737 MAX 8 или изолиран случай нямащ общо с другите проблеми. 1
Topfly Публикувано: 23 април Публикувано: 23 април преди 8 минути , randi каза: След излитане са имали engine failure в първи двигател и са се върнали, като на земя са ги посрещнали пожарни. Сменили са машината и са изпълнили полета със закъснение. От земята са чули взрив в двигателя на самолета, но е възможно да е сблъсък с птица и това да е предизвикало проблема. 1
randi Публикувано: 23 април Публикувано: 23 април преди 15 минути , Doctor Who каза: Дали това е част от сагата с Boeing 737 MAX 8 или изолиран случай нямащ общо с другите проблеми. Няма общо, ако визираш двете големи катастрофи поради проблеми с MCAS системата. преди 18 минути , Topfly каза: От земята са чули взрив в двигателя на самолета, но е възможно да е сблъсък с птица и това да е предизвикало проблема. Лично аз се съмнявам да е сблъсък с птици, полета е бил в тъмната част на денонощието. 2 1
Климент Публикувано: 23 април Публикувано: 23 април https://avherald.com/h?article=526d8046 Инцидента за заради удар с птичи в двигателя. Моля не позвайте жълти източници за инфромация 1 1
Hakkâri Spor Публикувано: 6 май Публикувано: 6 май Пакистан свали два индийски самолета https://news.sky.com/story/amp/pakistan-attacked-with-missiles-as-india-says-it-targeted-terrorist-camps-13362775
Hakkâri Spor Публикувано: 12 май Публикувано: 12 май 11/MAY/25. 1419hrs. Local time. Airbus A321-271NX. R/n. TC-LSL. owned and operated by THY Turkish Airlines suffered a tailstrike when landing at Prague-Vaclav Havel Airport, Czech Republic. Operating as Turkish Airlines Flt. TK1771 from Istanbul to Prague the flight itself was uneventful until the aircraft touched down on Rwy.12 where it suffered a tailstrike which collapsed the tail bumper and damaged a section of belly skin. The crew initiated a TOGA and landed again normally on the same runway 15 mins.later. The pax.and crew were quite safe and the aircraft taxied to its gate with no further issues, it has since been taken out of service pending inspection and repair. 2 1
crazyhorse Публикувано: 19 май Публикувано: 19 май Сблъсък на два хеликоптера във Финландия. https://www.24chasa.bg/mezhdunarodni/article/20529503 1
Фил Публикувано: 19 май Публикувано: 19 май Миналата седмица е излезнал доклад за инцидент по време на полет на Луфтханза, при който самолетът е останал за 10 минути без управление от пилотите. Това се е случило когато капитанът е излезнал от пилотската кабина за да ползва тоалетната, докато по същото време втория пилот е припаднал. No pilot for 10 minutes during a Lufthansa flight in 2024 because of fainting incident, report says Това, което се зачудих е - нямаше ли вече правило, че когато един от пилотите излиза от кокпита, някой член на кабинния екипаж трябва да влезе в пилотската кабина, дакато пилотът не се върне? 4
stanislavpp Публикувано: 19 май Публикувано: 19 май Горното мнение се дублира с другата тема. Има такова правило , но всяка държава решава индивидуално дали да го направо закон. Любопитно е , че това правило се появи точно заради трагичният инцидент с Луфти/Джърмануингс , а Луфти не го приемат. 4
дядо Пепи Публикувано: 19 май Публикувано: 19 май преди 47 минути , Фил каза: нямаше ли вече правило, че когато един от пилотите излиза от кокпита, някой член на кабинния екипаж трябва да влезе в пилотската кабина, дакато пилотът не се върне? Във FCOM на всяка авиокомпания би трябвало да пише, че при напускане на пилот на пилотската кабина, старшата стюардеса влиза и остава там до неговото завръщане. Това правило е много много старо и няма нищо общо с катастрофата на Луфтханза. Друг е въпросът как и дали винаги се спазва. 5
stanislavpp Публикувано: 19 май Публикувано: 19 май преди 18 минути , дядо Пепи каза: Това правило е много много старо и няма нищо общо с катастрофата на Луфтханза. Друг е въпросът как и дали винаги се Надявам се правиш разлика между опционално и задължително . Общото е , че след въпросната катастрофа EASA (European Union Aviation Safety Agency ) прави въпросното правило задължително за всички в ЕС , а преди няколко години го обръща на опционално и Луфти се възползва да не го имплементира в протоколите си . 3 1
Фил Публикувано: 19 май Публикувано: 19 май преди 45 минути , stanislavpp каза: Горното мнение се дублира с другата тема. извинявам се, не съм видял че е коментирано
Topfly Публикувано: 19 май Публикувано: 19 май При Ryanair имам наблюдение, че имат много сериозни протоколи по този въпрос. Ако пилот иска да излезе от пилотската кабина първо пускат сигнализацията за връзване на коланите и след като всички седнат едната стюардеса блокира с количката за храна първият ред, а другата влиза в пилотската кабина. 8
Дани Магелани Публикувано: 19 май Публикувано: 19 май преди 2 часа, Topfly каза: При Ryanair имам наблюдение, че имат много сериозни протоколи по този въпрос. Ако пилот иска да излезе от пилотската кабина първо пускат сигнализацията за връзване на коланите и след като всички седнат едната стюардеса блокира с количката за храна първият ред, а другата влиза в пилотската кабина. А аз съм виждала Уиз да го нарушават. Не беше бг екипаж. 2 1
randi Публикувано: 19 май Публикувано: 19 май Оказва се, че някои западни компании, не само Луфтханза, вече не задължават в пилотската да има двама човека... преди 5 часа, Topfly каза: Ако пилот иска да излезе от пилотската кабина първо пускат сигнализацията за връзване на коланите Тва лично на мен ми се струва толкова прекалено, че нямам думи. И е дразнещо за пътниците. Не се и сещам друга компания да го прави. 1
Topfly Публикувано: 19 май Публикувано: 19 май преди 21 минути , randi каза: Тва лично на мен ми се струва толкова прекалено, че нямам думи. И е дразнещо за пътниците. Не се и сещам друга компания да го прави. Защо да е прекалено? Това е доста ефективен начин да предотвратят терористи да превземат самолета, докато пилота отива на тоалетна. Ако терористът е седнал и вързан с колана и на пътя към пилотската кабина има стюардеса с количка е доста малко вероятно един опит за презвземане на пилотската да е успешен. 11
П.Кръстев Публикувано: 20 май Публикувано: 20 май Не знам дали е споделян тук в темата, но препоръчвам този канал в youtube. Мисля, че наскоро момчето завърши обучението си за пилот и прави страхотни документални филмчета. 4
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега