Прескочи до съдържание

Авиоинциденти...


Oshko

Препоръчани мнения

Публикувано:

Самолет на ТАР от Лисабон до Маями каца “аварийно” в Понта Делгада (Азорските о-ви), заради буйстващ бразилец на борда, проявил агресия към двама души и заплашил физическата неприкосновеност на хората.

 

C4210F39-1A2C-4488-AC8E-7B27076AB8D1.jpeg

  • Харесвам 1
  • Шок 2
Публикувано:
  • 2 седмици по-късно ...
Публикувано:

Самолет от Будапеща за София се върнал аварийно заради дефект в двигателя! Машината – чисто нова, излязла от завода само преди 2 месеца.

Пълен с пътници самолет на една от нискотарифните компании едва не падна, след като получил повреда в двигателя минути след излитане от Будапеща за София, показва справка на сайта Flightradar24. Машината – чисто нов Boeing 737 MAX 8, излязъл от завода само преди 2 месеца, започнала да обикаля над Унгария, преди да се върне аварийно на летището.

 

https://telegraph.bg/svetat/novini/drama-v-nebeto-samolet-ot-budapeshta-za-sofiia-se-vyrnal-avarijno-zaradi-defekt-v-dvigatelia-mashinata-chisto-nova-izliazla-ot-zavoda-samo-predi-2-meseca-453796

 

 

  • Шок 4
  • Смея се 1
  • Замислям се 1
Публикувано:

Авиокомпания?  За Раянеър ли става въпрос?

 

Тези МАХ 8 ли бяха от проблемната серия, при която имаше инциденти?

  • Харесвам 1
Публикувано:
преди 4 минути , randi каза:

Баш едва не е паднал..... 

Това е изразяване на журналист на медията, но ако имаш повече подробности сподели, моля.

 

Публикувано:
преди 8 минути , Doctor Who каза:

Това е изразяване на журналист на медията, но ако имаш повече подробности сподели, моля.

 

След излитане са имали engine failure в първи двигател и са се върнали, като на земя са ги посрещнали пожарни. Сменили са машината и са изпълнили полета със закъснение.

  • Харесвам 7
Публикувано:
преди 4 минути , randi каза:

След излитане са имали engine failure в първи двигател и са се върнали, като на земя са ги посрещнали пожарни. Сменили са машината и са изпълнили полета със закъснение.

Дали това е част от сагата с Boeing 737 MAX 8 или изолиран случай нямащ общо  с другите проблеми.

  • Харесвам 1
Публикувано:
преди 8 минути , randi каза:

След излитане са имали engine failure в първи двигател и са се върнали, като на земя са ги посрещнали пожарни. Сменили са машината и са изпълнили полета със закъснение.

От земята са чули взрив в двигателя на самолета, но е възможно да е сблъсък с птица и това да е предизвикало проблема.

  • Харесвам 1
Публикувано:
преди 15 минути , Doctor Who каза:

Дали това е част от сагата с Boeing 737 MAX 8 или изолиран случай нямащ общо  с другите проблеми.

Няма общо, ако визираш двете големи катастрофи поради проблеми с MCAS системата. 

 

преди 18 минути , Topfly каза:

От земята са чули взрив в двигателя на самолета, но е възможно да е сблъсък с птица и това да е предизвикало проблема.

Лично аз се съмнявам да е сблъсък с птици, полета е бил в тъмната част на денонощието.

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1
  • 2 седмици по-късно ...
Публикувано:

11/MAY/25.  1419hrs. Local time.

Airbus A321-271NX.  R/n. TC-LSL. owned and operated by THY Turkish Airlines suffered a tailstrike when landing at Prague-Vaclav Havel Airport, Czech Republic.
Operating as Turkish Airlines Flt. TK1771 from Istanbul to Prague the flight itself was uneventful until the aircraft touched down on Rwy.12 where it suffered a tailstrike which collapsed the tail bumper and damaged a section of belly skin. The crew initiated a TOGA and landed again normally on the same runway 15 mins.later. The pax.and crew were quite safe and the aircraft taxied to its gate with no further issues, it has since been taken out of service pending inspection and repair.

0CFAB489-44F6-485D-BBFF-C32FFA4D4E7F.jpeg

  • Харесвам 2
  • Шок 1
Публикувано:

Миналата седмица е излезнал доклад за инцидент по време на полет на Луфтханза, при който самолетът е останал за 10 минути без управление от пилотите. 
Това се е случило когато капитанът е излезнал от пилотската кабина за да ползва тоалетната, докато по същото време втория пилот е припаднал.  

No pilot for 10 minutes during a Lufthansa flight in 2024 because of fainting incident, report says 

Това, което се зачудих е - нямаше ли вече правило, че когато един от пилотите излиза от кокпита, някой член на кабинния екипаж трябва да влезе в пилотската кабина, дакато пилотът не се върне? 

 

  • Харесвам 4
Публикувано:


Горното мнение се дублира с другата тема.

 

Има такова правило , но всяка държава решава индивидуално дали да го направо закон. Любопитно е , че това правило се появи точно заради трагичният инцидент с Луфти/Джърмануингс , а Луфти не го приемат. 

  • Харесвам 4
Публикувано:
преди 47 минути , Фил каза:

нямаше ли вече правило, че когато един от пилотите излиза от кокпита, някой член на кабинния екипаж трябва да влезе в пилотската кабина, дакато пилотът не се върне? 

Във FCOM на всяка авиокомпания  би трябвало да пише, че при напускане на пилот на пилотската кабина, старшата стюардеса влиза и остава там до неговото завръщане.  Това правило е много много старо и няма нищо общо с катастрофата на Луфтханза. Друг е въпросът как и дали винаги се спазва.  

  • Харесвам 5
Публикувано:
преди 18 минути , дядо Пепи каза:

Това правило е много много старо и няма нищо общо с катастрофата на Луфтханза. Друг е въпросът как и дали винаги се 

Надявам се правиш разлика между опционално и задължително .

 

 

Общото е , че след въпросната катастрофа EASA (European Union Aviation Safety Agency ) прави въпросното правило задължително за всички в ЕС , а преди няколко години го обръща на опционално и Луфти се възползва да не го имплементира в протоколите си .

  • Харесвам 3
  • Замислям се 1
Публикувано:
преди 45 минути , stanislavpp каза:

Горното мнение се дублира с другата тема.

извинявам се, не съм видял че е коментирано 

Публикувано:

При Ryanair имам наблюдение, че имат много сериозни протоколи по този въпрос. Ако пилот иска да излезе от пилотската кабина първо пускат сигнализацията за връзване на коланите и след като всички седнат едната стюардеса блокира с количката за храна първият ред, а другата влиза в пилотската кабина.

  • Харесвам 8
Дани Магелани
Публикувано:
преди 2 часа, Topfly каза:

При Ryanair имам наблюдение, че имат много сериозни протоколи по този въпрос. Ако пилот иска да излезе от пилотската кабина първо пускат сигнализацията за връзване на коланите и след като всички седнат едната стюардеса блокира с количката за храна първият ред, а другата влиза в пилотската кабина.

А аз съм виждала Уиз да го нарушават. Не беше бг екипаж.

  • Харесвам 2
  • Замислям се 1
Публикувано:

Оказва се, че някои западни компании, не само Луфтханза, вече не задължават в пилотската да има двама човека... 

преди 5 часа, Topfly каза:

Ако пилот иска да излезе от пилотската кабина първо пускат сигнализацията за връзване на коланите

Тва лично на мен ми се струва толкова прекалено, че нямам думи. И е дразнещо за пътниците. Не се и сещам друга компания да го прави.

  • Харесвам 1
Публикувано:
преди 21 минути , randi каза:

Тва лично на мен ми се струва толкова прекалено, че нямам думи. И е дразнещо за пътниците. Не се и сещам друга компания да го прави.

Защо да е прекалено? Това е доста ефективен начин да предотвратят терористи да превземат самолета, докато пилота отива на тоалетна. Ако терористът е седнал и вързан с колана и на пътя към пилотската кабина има стюардеса с количка е доста малко вероятно един опит за презвземане на пилотската да е успешен.

  • Харесвам 11
Публикувано:

Не знам дали е споделян тук в темата, но препоръчвам този канал в youtube. Мисля, че наскоро момчето завърши обучението си за пилот и прави страхотни документални филмчета.

 

 

  • Харесвам 4

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   3 магеланци

    • Svetulche
    • angel tomov
    • EliNik
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.