Прескочи до съдържание

Авиоинциденти...


Oshko

Препоръчани мнения

Публикувано:

„Боинг 787-8“ на „Еър Индия“ кацна аварийно в Хонконг заради технически проблем. Не започват/продължават нещата на добре и ако се окажат и двата самолета с техническа грешка тежка работа. ЦЪК

  • Шок 5
  • Замислям се 2
Публикувано:
преди 43 минути , Ivko каза:

„Боинг 787-8“ на „Еър Индия“ кацна аварийно в Хонконг заради технически проблем. Не започват/продължават нещата на добре и ако се окажат и двата самолета с техническа грешка тежка работа. ЦЪК

Тук имаме две съвпадения и е важно кое е водещото - на самолета или на авиокомпанията. 

  • Харесвам 3
Публикувано:

Всеки ден има някакви технически проблеми и се извършват аварийни кацания. Вчера 787 на Бритиш се върна на Хийтроу след изхвърляне на гориво. Имали са проблеми с прибирането на механизацията на крилата. Като стане катастрофа и всички започвате да се вглеждате съсредоточено във всекидневните леки инциденти, иначе като цяло, ако нещо не е възбудило сетивата ви, дори и не поглеждате към данните за инциденти...

  • Харесвам 12
Публикувано:

Така е ама тук става на върпос за един и същ тип самолет на една и съща авиокомпания в рамките на три дена, което си е за внимание и както казва @Zaro зависи кое е водещо.

Публикувано:

Заради бомбена заплаха:  Германски самолет, пътуващ за Индия, се върна във Франкфурт

Полет на "Луфтханза"от Франкфурт на Майн за Индия е бил принуден да се върне в неделя обратно поради бомбена заплаха, съобщиха от германската федерална полиция за ДПА.

Отделът за корпоративна сигурност на "Луфтханза" предупредил полицията за заплахата, което е накарало самолета да се върне във Франкфурт на Майн, където се е приземил благополучно около 18:30 ч. местно време.

Полет LH752 е бил на път за Хайдарабад и се е върнал обратно, докато е прелитал над българското въздушно пространство.

"Кацането в Индия не беше одобрено поради бомбената заплаха, така че самолетът трябваше да се върне“, заяви говорител на полицията.

"Луфтханза" потвърди завръщането на полета, но отказа да коментира допълнително инцидента.

Намиращите се на борда пасажери се наложило да пренощуват в транзитната зона на летището.

 

https://www.vesti.bg/sviat/zaradi-bombena-zaplaha-germanski-samolet-pytuvasht-za-indiia-se-vyrna-vyv-frankfurt-6231050

 

  • Харесвам 2
Публикувано:
преди 1 минута , Ivko каза:

Така е ама тук става на върпос за един и същ самолет на една и съща авиокомпания в рамките на три дена, което си е за внимание.

Е Бритиш какъв самолет е?

Публикувано:
15 minutes ago, Ivko said:

Така е ама тук става на върпос за един и същ тип самолет на една и съща авиокомпания в рамките на три дена, което си е за внимание и както казва @Zaro зависи кое е водещо.

Щото в момента някое чаве и да се напикае на борда на на 787-8 , Air India ще приземи самолета.

 

Същата работа със земетресенията след Мианмар и Турция , от няколко месеца дори 3 по Рихтер вече е новина.Журналистите са се фокусирали в нещо и ни заливат.

  • Харесвам 5
Публикувано:

Още един случай днес 

Пореден инцидент с Boeing 787 Dreamliner: Самолет се върна на летището заради отказ на клапите

The BA35 flight circled for an hour over the strait of Dover to dump fuel before safely landing back on the runway at 1.50pm, according to data on Flightradar24

Полет на British Airways от Лондон до Индия бе принуден да се върне обратно не летището, след като претърпя „отказ на клапите“ — само дни след като същият модел самолет Boeing 787 Dreamliner беше замесен в смъртоносна катастрофа с Air India, при която загинаха всички пътници с изключение на един.

Самолетът Boeing 787-8 Dreamliner е бил по-малко от час след излитането си от летище Хийтроу към Ченай, когато пилотът е установил „технически проблем“. Полетът BA35 е кръжал близо час над пролива Дувър, за да освободи горивото си, преди да се приземи безопасно обратно в Хийтроу в 13:50 ч., сочат данни от Flightradar24.

A British Airways flight, pictured here coming in to land at Heathrow, from London to India had to turn around mid-air when it suffered a 'flap failure'

 

За повече ифно тук.

  • Харесвам 2
  • Шок 1
Публикувано:

Много инциденти, много съвпадения, за малко дни. Направо плашещо.

Зачетох се в материала от линка по-горе. "Shortly след излитане" е як превод.  Бая са бързали с публикуването. 

преди 9 часа, Ivko каза:

 ЦЪК

 

Screenshot 2025-06-16 at 22.01.53.png

Публикувано:

Малко информация от вчера.

 

"On Jun 15th 2025 it was clarified that the aircraft had backtracked and used the full length of the runway. Government Officials reported the aircraft had a longer than normal takeoff run and used almost all of the 3505 meters/11499 feet long runway."

 

Още като излезе клипа от излитането ми се стори, че отлепят късно, сега го потвърждават. Това означава, че те са имали проблеми още по време на разбег...

 

 

  • Харесвам 7
Публикувано:

Интересно защо не са опитали да преустановят излитането, предполагам има изричен протокол при подобни случаи...

Мирослав Василев
Публикувано:
преди 23 минути , Duke каза:

Интересно защо не са опитали да преустановят излитането, предполагам има изричен протокол при подобни случаи...

Доколкото съм запознат при самолетите има нещо наречено V1 или така наречена максимална скорост от където излитането може да се прекрати (RTO) и самолета да спре.

Ако тази точка е премината, самолета трябва да излети, даже и ако има проблем с двигателя.

При 787 Dreamliner тази скорост е около 184 мили, тази скорост може да варира от различни фактори (тегло и тем подобни).

  • Харесвам 11
Публикувано:

Точно това се чудех и аз, дали пистите са достатъчно дълги, за да може в случай на проблем самолета просто да намали скоростта и да спре.. Явно има изискване и за максимална скорост, но дължината на пистата би трябвало също да е фактор..

 

Публикувано:
Преди 1 час, Мирослав Василев каза:

Доколкото съм запознат при самолетите има нещо наречено V1 или така наречена максимална скорост от където излитането може да се прекрати (RTO) и самолета да спре.

Ако тази точка е премината, самолета трябва да излети, даже и ако има проблем с двигателя.

При 787 Dreamliner тази скорост е около 184 мили, тази скорост може да варира от различни фактори (тегло и тем подобни).

Да, това ми е известно, но в случай на установен технически проблем по време на разбег по всяка вероятност има достатъчно индикации от уредите, които да предотвратят преминаване на пределно допустимата скорост с цел навременно преустановяване на излитането...

  • Замислям се 1
Публикувано:

Кратко обобщение на какво е известно до сега

Police sources have indicated, that one of the blackboxes has been recovered.

On Jun 13th 2025 India's Civil Aviation Minister reported the blackbox found at the rooftop of the doctor's hostel is the flight data recorder.

On Jun 14th 2025 Government Officials reported they have 319 body parts, both complete and incomplete. There were 33 fatalities on the ground, thus 274 in total. Recovery work is still underway. Both flight data and cockpit voice recorder as well as the aircraft's ELT were recovered.

On Jun 15th 2025 Government Officials reported the aircraft had a longer than normal takeoff run and used almost all of the 3505 meters/11499 feet long runway. 38 fatalities on the ground have been confirmed so far.

On Jun 17th 2025 an official, a former Air India Captain trained by the Captain of the accident flight, stated, that the CVR has been successfully read out, the voices on the CVR are very clear. It is becoming gradually clear from the newly emerging evidence that there was probably zero negligence in the cockpit, the crew did not give up until the very last moment. The probability of a technical cause is high. A preliminary report by India's AAIB can be expected in a few days.

 

  • Харесвам 7
Публикувано:
преди 2 часа, Мирослав Василев каза:

Доколкото съм запознат при самолетите има нещо наречено V1 или така наречена максимална скорост от където излитането може да се прекрати (RTO) и самолета да спре.

Ако тази точка е премината, самолета трябва да излети, даже и ако има проблем с двигателя.

При 787 Dreamliner тази скорост е около 184 мили, тази скорост може да варира от различни фактори (тегло и тем подобни).

V1 е т.н. критична скорост на излитане, или казано по друг начин "скрост за вземане на решение". Тя е различна за всеки полет. Влияе се най-вече от TOW - теглото на самолета при излитане. На тези скорост обслужващият пилот докладва V1. Пилотиращият отговаря с GO,  ako излитането продължава, или redjekt TO, ако прекратяваме излитането и скачаме на спирачките, за да спрем в границата на полосата. След тази скорост се върви само напред и нагоре. Малко след V1 следва Vr - обслужващият пилот докладва Vr с последващо ROTATE. Пилотиращият започва плавно да придърпва щурвала ( джойстика ) към себе си, за да повдигне носовото колело с последващо отлепяне на самолета. Задава се тангаж около 10 градуса и се ускорява до V2. Това е безопасната скорост за набор на височина след излитане, осигуряваща нужния резерв при отказ на някои от двигателите. Като се дистигне минимално безопасната височина се започва ускорение. Това е в общи линии техниката на излитане със съвременните самолети. Всичко е низ от стандартни действия, съпроводени със стандартни реплики и отговори. За това и е нужна sterile kockpit. 

  • Харесвам 16
Публикувано:

Сагата продължава...с тази авиокомпания и тип самолет трети подред... Полет 159 на „Еър Индия“ от Ахмедабад до Лондон е бил отменен, съобщи Sky News. Причините все още се изясняват, като индийският англоезичен канал CNN News18 съобщи, че самолетът, който е пристигнал от Делхи, има „технически проблем“. Подобно на случая от днес и фаталния инцидент от четвъртък, става въпрос за "Боинг 787-8 Дриймлайнър". В резултат на това пътниците са останали блокирани на летището. Следващият полет от Ахмедабад до Лондон е насрочен за сряда в 11:40 ч. местно време.

  • Шок 2
Публикувано:
преди 1 час, дядо Пепи каза:

На тези скорост обслужващият пилот докладва V1. Пилотиращият отговаря с GO,  ako излитането продължава, или redjekt TO, ако прекратяваме излитането и скачаме на спирачките, за да спрем в границата на полосата.

Явно това е ключов момент при всяко излитане. За мен обаче е по-интересно дали не съществува някаква допълнителна електроника, която да не разчита на гласовите команди и действия на пилотите, а в случай на необходимост да задейства аварийна процедура за принудителна отмяна на излитането...

  • Замислям се 1
Публикувано:
преди 31 минути , Duke каза:

дали не съществува някаква допълнителна електроника, която да не разчита на гласовите команди и действия на пилотите, а в случай на необходимост да задейства аварийна процедура за принудителна отмяна на излитането...

Не знам за такава електроника. Не съм и чул. И честно казано се радвам, че на летателните средства, с които съм работил не е имало такава електроника, автоматика, или каквото и да е било. 

  • Харесвам 4
Публикувано:
Преди 1 час, Duke каза:

Явно това е ключов момент при всяко излитане. За мен обаче е по-интересно дали не съществува някаква допълнителна електроника, която да не разчита на гласовите команди и действия на пилотите, а в случай на необходимост да задейства аварийна процедура за принудителна отмяна на излитането...

Нивото на автономност е такова, че в крайна сметка пилотът решава, а системите му помагат.

То ако системите бяха над пилота, просто нямаше да го има пилота... 😉 

 

Допълнително има и психологическият ефект. Много хора не биха се качили на такъв самолет.

Сходно е положението с автономните. коли. Реално съм 99% сигурен, че са по-сигурни от тези управлявани от човек. Но при един инцидент и веднага се сочи с пръст. А иначе имаме десетки блъснати на пешеходни пътеки от "нормални шофьори" 😞

  • Харесвам 4
Публикувано:
преди 39 минути , дядо Пепи каза:

Не знам за такава електроника. Не съм и чул. И честно казано се радвам, че на летателните средства, с които съм работил не е имало такава електроника, автоматика, или каквото и да е било. 

 

Ако е ползвана цялата писта (3500 м), възможно ли е това да означава, че V1 е достигната твърде късно? Има ли "маркировка", която да обозначава навременно достигане на V1, което да позволява нормално излитане?

Публикувано:
преди 1 час, Ivko каза:

Сагата продължава...с тази авиокомпания и тип самолет трети подред... Полет 159 на „Еър Индия“ от Ахмедабад до Лондон е бил отменен, съобщи Sky News. Причините все още се изясняват, като индийският англоезичен канал CNN News18 съобщи, че самолетът, който е пристигнал от Делхи, има „технически проблем“. Подобно на случая от днес и фаталния инцидент от четвъртък, става въпрос за "Боинг 787-8 Дриймлайнър". В резултат на това пътниците са останали блокирани на летището. Следващият полет от Ахмедабад до Лондон е насрочен за сряда в 11:40 ч. местно време.

Технически проблеми има ежедневно с всички големи авиокомпании, но 99% от тях не стават новина. Сага няма, докато не се докаже, че има нещо общо между тези случаи.

  • Харесвам 3
Публикувано:
преди 5 минути , Topfly каза:

Технически проблеми има ежедневно с всички големи авиокомпании, но 99% от тях не стават новина. Сага няма, докато не се докаже, че има нещо общо между тези случаи.

Да така е но тук е много случайно с една авиокомпания и тип самолет за 5 дена.

  • Харесвам 2
Публикувано:
преди 11 минути , Ivko каза:

Да така е но тук е много случайно с една авиокомпания и тип самолет за 5 дена.

Air India имат 33 броя 787 Dreamliner. Не знам каква е средната честота на проблеми, но често поради абсолютно безобидни неща закъсняват или кацат самолети. След такива катастрофи обикновено спазаването на правилата става още по строги, за да демонстрира авиокомпанията, че при тях няма никакви компромиси със сигурността.

 

  • Харесвам 4
Публикувано:
преди 56 минути , Zaro каза:

Ако е ползвана цялата писта (3500 м), възможно ли е това да означава, че V1 е достигната твърде късно? Има ли "маркировка", която да обозначава навременно достигане на V1, което да позволява нормално излитане?

Трябва да си много луд, да не кажа нещо повече, за да си помислиш, че с такава машина можеш да си позволиш излитане не от началото на полосата. А във всички случаи тази лудост трябва да е в комплект с някакво малоумие или нещо повече в диспечерския пункт, което да разреши такава мега глупост. Няма как при излитане да се гледа някаква маркировка по полосата, различна от осевата линия. Но при прекратено излитане би имало някакъв шанс, макар и минимален да се види нещо. Доколкото определяне достигането на V1. Чувството за нарастване на скоростта, темпа, с който самолетът се разбягва за излитане се придобива с опит и летене. Някаква първоначална представа може да се получи още по време на обучението на тренажора. Но то е много бегло. Истината е като освободиш спирачките на полосата след разрешено излитане и се понесеш напред. 

  • Харесвам 9

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.