Прескочи до съдържание

Авиоинциденти...


Oshko

Препоръчани мнения

преди 9 часа, stanislavpp каза:
 

Ха, спорно е доста - все пак дупката е била в отсек, който не е бил под налягане (pressurized) , иначе последствията щяха да са много различни... Как и защо се е образувала в тригодишен самолет , разследването ще покаже. 

В една статия прочетох, че е от болт изхвърчал от предния колесник и че екипажа е усетил, че нещо ги е ударило, но са взели решение да продължат. 

Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...
  • 3 седмици по-късно ...
преди 18 минути , stanimir каза:

Ръководство за падане от самолет без парашут: Методология на оцеляването

 

 

https://www.360mag.bg/posts/112232?fbclid=IwAR0izWSrh87YHe5xBrQ3QHwJyHyGn4QzK6r-PQG9l2M9MuapJdAwyY_s7Cw

 

 

 

Ако сте се отървали с "дребни" наранявания??? Черен хумор. С 200 км/час да паднеш върху асфалта или покрива на сграда? А във вода със "сплетени пръсти"....???? Аз дори се съмнявам, че скоростта е наистина 200 км/час. Например при човек с тегло 100 кг колко ли ще е скоростта на свободно падане? Пък и в такъв момент едва ли някой мисли какви пози да натъкми за да оцелее.

Връзка към коментар

Направих много малко усилие да прочета това "Ръководство". Наистина  по-голяма глупост скоро не бях чел. Този пасквил в никакъв случай не трябва да се приема на сериозно. И мястото не му е в раздела за Авиоинциденти, а най-добре в кошчето за отпадъци!

  • Харесвам 7
  • Браво 1
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Самолет на Ethiopian Airlines пропуска пистата за кацане поради заспиване на двамата пилоти.Пътниците са в безопасност , само са се повозили малко повече до втория заход и последвало успешно приземяване:

 

https://www.secretflying.com/posts/ethiopian-airlines-plane-misses-landing-after-both-pilots-fall-asleep/

  • Шок 4
Връзка към коментар

Тия са били явно снощни, за да заспят и двамата на не много дълъг полет.

 

https://www.flightradar24.com/blog/ethiopian-airlines-pilots-reportedly-asleep-on-the-flight-deck/?utm_source=sendgrid.com&utm_medium=email&utm_campaign=website

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Няма как да са били снощни , полета е бил в 2.00ч през нощта. Странни са ми няколко неща

 

1. летище Хартум  толкова много полети ли има, че да е необходим слот за излитаме по това време на нощта 

 

2. двете катастрофи с Боинг бяха именно  с етиопци и индонезийци , които имат лоша слава със слабо обучени пилоти

 

3. всички самолетни катастрофи през последните 20-30години са следствие на поредица от човешки грешки , можем ли резонно да очакваме пълно елиминиране на човешкият фактор в не толкова далечното бъдеще?

 

4. този случай е пореден пример , че самолетите са най-сигурният превоз , с двама заспали шофьори едва ли ще стигнем живи и здрави   с другите видове транспорт…

 

 

  • Харесвам 11
Връзка към коментар

Абе напоследък ми се струва, ме само за Боинг се пише за подобни инциденти особено в новите им модели. Това нормално ли е, защото днес ми попадна инфо, че на някакво авиоизложение Боинг са отвяли Еърбъс по поръчки. Как така хем дефекти( цял модел им спраха за години), хем ги поръчват. 
 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Бъркаш се общо взето . Трудно е да се обясни накратко , а броят на поръчките не е особено меродавен , предвид палитрата от модели.
 

Освен това , малкият  и в момента най-популярен Еърбъс се произвежда изцяло в САЩ , както и значителен брой части от големите модели на Еърбъс са с американски части. Еърбъс също имат  проблеми ( виж спора с катарците  , Емирейтс имаха сериозен инцидент с външен панел на едва тригодишен самолет ). 
Дефекта за който говориш, всъщност не беше дефект,  а изпреварила времето си система , която при недобре обучени пилоти , доведе до гибелен край на два пъти… Общо взето и двата гиганти са еднакво сигурни и  с по-равен брой инциденти и проблеми , главната разлика при тях е май при идеята за управлението им ( с повече или по-малък човешки фактор).

 

От мениджмънта на Боинг със сигурност има какво да се желае , част от порочните (корупционни) практики за одобрение са спрени, но петгодишното забавяне на новият флагман в самолетостроенето 777Х може да е за добро в дългосрочен план …

 

 

 

D51BEB67-2092-4FA6-88BF-E4575D86BFB1.jpeg.443fc62d7a67c6cc8e00a792e2d79779.jpeg

Връзка към коментар

Доста е вероятно да се бъркам, не отричам. Не съм навътре в материята. Но все пак неподготвеността на екипаж не е отговорност конкурента или дори на самият екипаж. Нали за това ги сертифицират. А и тук по скоро ми прави впечетление, че инциденти и дефекти се проявяват в нови модели, но както каза не съм навътре и затова питах. Аз не летя толкова често, но когато го правя нямам кой знае какви притеснения, все пак го правя доброволно. 
Иначе относно страха от летене - “турболенциите” в 20 годишната ми корса движеща се по “магистрала” Хемус, са доста по- големи от такива в самолет 😉

Връзка към коментар

Тя системата не е изпреварила времето си, просто е сбъркала самолета. 737 е модел на 55 години, при това наследява доста от 707. А320 е 20 години по-млад и започнат от нулата. Още от чертожната дъска там философията е намаляване на човешкия фактор. Това се отразява в системите за управление, авиониката, хидравликата та до мейнтенанса и обучението. Това дава много по-балансиран като цяло самолет, в който подобренията са еволюционни и много по-полирани и прави 320 най-успешния самолет. Боинг са малко в ролята на догонващ с 737 - от една страна ги притиска еърбъс, от друга - изискванията на авиокомпаниите.

А и те твърде дълго имаха удобството да доят моделите си, правейки малки корекции, но не и да развият нещо от нулата. От  началото на деветдесетте до 2015 боинг вадят само 777 до 787 от нулата.  Междувременно Еърбъс са с 4 модела -  330/340/350/380 от нулата. Като историята на 350 е много показателна - първоначално идеята за 350 е бил да бъде "подобрен" 330. След  появяването на 787 концепцията обаче го хващат и го правят от нулата.

Боинг мъчат 777Х бая време, дано поне го изпипат.

  • Харесвам 9
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
преди 15 часа, stanislavpp каза:

изпреварила времето си система , която при недобре обучени пилоти , доведе до гибелен край на два пъти…

Аз с малко по-различно впечатление останах от четенето и разните докюментарита. За да изглежда цената за прехода към новия самолет по-атрактивна Боинг изрично са твърдели, че няма нужда от много обучение. Тоест, да, не е конструктивен дефект, но компанията е отговорна.

Не твърдя, че разбирам от материята де.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Двама пилоти се сбили по време на полет:

https://m.offnews.bg/news/Sviat-_12/Boj-v-kabinata-Piloti-na-Air-France-se-sbili-po-vreme-na-polet-Zhenev_783948.html

Вероятно за някоя стюардеса 🤑... 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 12 часа, crazyhorse каза:

Двама пилоти се сбили по време на полет:

https://m.offnews.bg/news/Sviat-_12/Boj-v-kabinata-Piloti-na-Air-France-se-sbili-po-vreme-na-polet-Zhenev_783948.html

Вероятно за някоя стюардеса 🤑... 

Все си мислях, че тези там са малко по-умни, но уви 😃

И то по време на полет да се разправят..... 

  • Харесвам 1
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
преди 14 часа, crazyhorse каза:

Вероятно за някоя стюардеса 🤑

По-скоро не са могли да разделят поравно фоа грато  , и е трябвало стюардеса да остане през останалата част от полета в кабината.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 4 часа, дядо Пепи каза:

Аман от "експертни" мнения!!!😟  Много е хубава човек като няма какво да каже да замълчи. Защото се превръща в пенкилер специалист.

Би ли цитирал кое точно мнение имаш предвид

Връзка към коментар
преди 31 минути , дядо Пепи каза:

😲

Че това са майтапи. Нямат претенции да са мнения на специалисти 🙂

Аз скролнах нагоре и помислих, че имаш предвид сравненията между семействата на Airbus 320 и Boeing 737

  • Харесвам 5
  • Браво 1
Връзка към коментар
На 6.08.2022 г. в 21:11, muchachote каза:

Например при човек с тегло 100 кг колко ли ще е скоростта на свободно падане?

Скоростта при свободно падане не зависи от масата на тялото. На майката земя телата при свободно падане се  движат с ускорение около 9.8 м/c2.  
Това, което също трябва да се отчете, е съпротивлението на атмосферата, което обаче също не зависи от масата, а от площта, формата и структурата на съответното тяло.
Иначе казано - в условия на вакум (например на луната, където практически няма атмосфера), едно перце и един чук ще паднат едновремнно на земята (пардон, на луната :biggrin: )

 

 

  • Харесвам 4
  • Шок 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   1 магеланец

    • Bore
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.