Jorro Публикувано: 3 юли, 2022 Публикувано: 3 юли, 2022 преди 9 часа, stanislavpp каза: Ха, спорно е доста - все пак дупката е била в отсек, който не е бил под налягане (pressurized) , иначе последствията щяха да са много различни... Как и защо се е образувала в тригодишен самолет , разследването ще покаже. В една статия прочетох, че е от болт изхвърчал от предния колесник и че екипажа е усетил, че нещо ги е ударило, но са взели решение да продължат.
funny Публикувано: 17 юли, 2022 Публикувано: 17 юли, 2022 Товарен самолет с тонове експлозиви се разби край Кавала - https://dariknews.bg/novini/sviat/tovaren-samolet-s-tonove-eksplozivi-se-razbi-kraj-kavala-videosnimki-2318230 1 2
stanimir Публикувано: 6 август, 2022 Публикувано: 6 август, 2022 Ръководство за падане от самолет без парашут: Методология на оцеляването https://www.360mag.bg/posts/112232?fbclid=IwAR0izWSrh87YHe5xBrQ3QHwJyHyGn4QzK6r-PQG9l2M9MuapJdAwyY_s7Cw 1 3
muchachote Публикувано: 6 август, 2022 Публикувано: 6 август, 2022 преди 18 минути , stanimir каза: Ръководство за падане от самолет без парашут: Методология на оцеляването https://www.360mag.bg/posts/112232?fbclid=IwAR0izWSrh87YHe5xBrQ3QHwJyHyGn4QzK6r-PQG9l2M9MuapJdAwyY_s7Cw Ако сте се отървали с "дребни" наранявания??? Черен хумор. С 200 км/час да паднеш върху асфалта или покрива на сграда? А във вода със "сплетени пръсти"....???? Аз дори се съмнявам, че скоростта е наистина 200 км/час. Например при човек с тегло 100 кг колко ли ще е скоростта на свободно падане? Пък и в такъв момент едва ли някой мисли какви пози да натъкми за да оцелее.
дядо Пепи Публикувано: 6 август, 2022 Публикувано: 6 август, 2022 Направих много малко усилие да прочета това "Ръководство". Наистина по-голяма глупост скоро не бях чел. Този пасквил в никакъв случай не трябва да се приема на сериозно. И мястото не му е в раздела за Авиоинциденти, а най-добре в кошчето за отпадъци! 7 1
Zaro Публикувано: 6 август, 2022 Публикувано: 6 август, 2022 Имаше преди години един виц как главата на нашата техническа нация е скочил с противогаз. Може би и това трябва да се добави.
stanislavpp Публикувано: 7 август, 2022 Публикувано: 7 август, 2022 Сблъсък на карго 777 на Катар и лампа на ORD: 2
stanislavpp Публикувано: 18 август, 2022 Публикувано: 18 август, 2022 Уволнили ли са и четиримата пилоти ( двама резервни) : https://www.aeronewsjournal.com/2022/08/qatar-airways-fires-four-pilots-after.html?m=1 2
stanimir Публикувано: 19 август, 2022 Публикувано: 19 август, 2022 Самолет на Ethiopian Airlines пропуска пистата за кацане поради заспиване на двамата пилоти.Пътниците са в безопасност , само са се повозили малко повече до втория заход и последвало успешно приземяване: https://www.secretflying.com/posts/ethiopian-airlines-plane-misses-landing-after-both-pilots-fall-asleep/ 4
Zaro Публикувано: 19 август, 2022 Публикувано: 19 август, 2022 Тия са били явно снощни, за да заспят и двамата на не много дълъг полет. https://www.flightradar24.com/blog/ethiopian-airlines-pilots-reportedly-asleep-on-the-flight-deck/?utm_source=sendgrid.com&utm_medium=email&utm_campaign=website 2
stanislavpp Публикувано: 20 август, 2022 Публикувано: 20 август, 2022 Няма как да са били снощни , полета е бил в 2.00ч през нощта. Странни са ми няколко неща : 1. летище Хартум толкова много полети ли има, че да е необходим слот за излитаме по това време на нощта 2. двете катастрофи с Боинг бяха именно с етиопци и индонезийци , които имат лоша слава със слабо обучени пилоти 3. всички самолетни катастрофи през последните 20-30години са следствие на поредица от човешки грешки , можем ли резонно да очакваме пълно елиминиране на човешкият фактор в не толкова далечното бъдеще? 4. този случай е пореден пример , че самолетите са най-сигурният превоз , с двама заспали шофьори едва ли ще стигнем живи и здрави с другите видове транспорт… 11
Zlia Публикувано: 24 август, 2022 Публикувано: 24 август, 2022 Абе напоследък ми се струва, ме само за Боинг се пише за подобни инциденти особено в новите им модели. Това нормално ли е, защото днес ми попадна инфо, че на някакво авиоизложение Боинг са отвяли Еърбъс по поръчки. Как така хем дефекти( цял модел им спраха за години), хем ги поръчват. 1
stanislavpp Публикувано: 24 август, 2022 Публикувано: 24 август, 2022 Бъркаш се общо взето . Трудно е да се обясни накратко , а броят на поръчките не е особено меродавен , предвид палитрата от модели. Освен това , малкият и в момента най-популярен Еърбъс се произвежда изцяло в САЩ , както и значителен брой части от големите модели на Еърбъс са с американски части. Еърбъс също имат проблеми ( виж спора с катарците , Емирейтс имаха сериозен инцидент с външен панел на едва тригодишен самолет ). Дефекта за който говориш, всъщност не беше дефект, а изпреварила времето си система , която при недобре обучени пилоти , доведе до гибелен край на два пъти… Общо взето и двата гиганти са еднакво сигурни и с по-равен брой инциденти и проблеми , главната разлика при тях е май при идеята за управлението им ( с повече или по-малък човешки фактор). От мениджмънта на Боинг със сигурност има какво да се желае , част от порочните (корупционни) практики за одобрение са спрени, но петгодишното забавяне на новият флагман в самолетостроенето 777Х може да е за добро в дългосрочен план …
Zlia Публикувано: 24 август, 2022 Публикувано: 24 август, 2022 Доста е вероятно да се бъркам, не отричам. Не съм навътре в материята. Но все пак неподготвеността на екипаж не е отговорност конкурента или дори на самият екипаж. Нали за това ги сертифицират. А и тук по скоро ми прави впечетление, че инциденти и дефекти се проявяват в нови модели, но както каза не съм навътре и затова питах. Аз не летя толкова често, но когато го правя нямам кой знае какви притеснения, все пак го правя доброволно. Иначе относно страха от летене - “турболенциите” в 20 годишната ми корса движеща се по “магистрала” Хемус, са доста по- големи от такива в самолет 😉
adreno Публикувано: 24 август, 2022 Публикувано: 24 август, 2022 Тя системата не е изпреварила времето си, просто е сбъркала самолета. 737 е модел на 55 години, при това наследява доста от 707. А320 е 20 години по-млад и започнат от нулата. Още от чертожната дъска там философията е намаляване на човешкия фактор. Това се отразява в системите за управление, авиониката, хидравликата та до мейнтенанса и обучението. Това дава много по-балансиран като цяло самолет, в който подобренията са еволюционни и много по-полирани и прави 320 най-успешния самолет. Боинг са малко в ролята на догонващ с 737 - от една страна ги притиска еърбъс, от друга - изискванията на авиокомпаниите. А и те твърде дълго имаха удобството да доят моделите си, правейки малки корекции, но не и да развият нещо от нулата. От началото на деветдесетте до 2015 боинг вадят само 777 до 787 от нулата. Междувременно Еърбъс са с 4 модела - 330/340/350/380 от нулата. Като историята на 350 е много показателна - първоначално идеята за 350 е бил да бъде "подобрен" 330. След появяването на 787 концепцията обаче го хващат и го правят от нулата. Боинг мъчат 777Х бая време, дано поне го изпипат. 9 1
neuromancer Публикувано: 25 август, 2022 Публикувано: 25 август, 2022 преди 15 часа, stanislavpp каза: изпреварила времето си система , която при недобре обучени пилоти , доведе до гибелен край на два пъти… Аз с малко по-различно впечатление останах от четенето и разните докюментарита. За да изглежда цената за прехода към новия самолет по-атрактивна Боинг изрично са твърдели, че няма нужда от много обучение. Тоест, да, не е конструктивен дефект, но компанията е отговорна. Не твърдя, че разбирам от материята де. 3
crazyhorse Публикувано: 29 август, 2022 Публикувано: 29 август, 2022 Двама пилоти се сбили по време на полет: https://m.offnews.bg/news/Sviat-_12/Boj-v-kabinata-Piloti-na-Air-France-se-sbili-po-vreme-na-polet-Zhenev_783948.html Вероятно за някоя стюардеса 🤑... 2
Иван Попов Публикувано: 30 август, 2022 Публикувано: 30 август, 2022 преди 12 часа, crazyhorse каза: Двама пилоти се сбили по време на полет: https://m.offnews.bg/news/Sviat-_12/Boj-v-kabinata-Piloti-na-Air-France-se-sbili-po-vreme-na-polet-Zhenev_783948.html Вероятно за някоя стюардеса 🤑... Все си мислях, че тези там са малко по-умни, но уви 😃 И то по време на полет да се разправят..... 1 1
stanislavpp Публикувано: 30 август, 2022 Публикувано: 30 август, 2022 преди 14 часа, crazyhorse каза: Вероятно за някоя стюардеса 🤑 По-скоро не са могли да разделят поравно фоа грато , и е трябвало стюардеса да остане през останалата част от полета в кабината. 1
дядо Пепи Публикувано: 30 август, 2022 Публикувано: 30 август, 2022 Аман от "експертни" мнения!!!😟 Много е хубава човек като няма какво да каже да замълчи. Защото се превръща в пенкилер специалист. 1 1
домосед Публикувано: 30 август, 2022 Публикувано: 30 август, 2022 преди 4 часа, дядо Пепи каза: Аман от "експертни" мнения!!!😟 Много е хубава човек като няма какво да каже да замълчи. Защото се превръща в пенкилер специалист. Би ли цитирал кое точно мнение имаш предвид
дядо Пепи Публикувано: 30 август, 2022 Публикувано: 30 август, 2022 преди 21 часа, crazyhorse каза: Вероятно за някоя стюардеса преди 7 часа, stanislavpp каза: не са могли да разделят поравно фоа грато 😲
домосед Публикувано: 30 август, 2022 Публикувано: 30 август, 2022 преди 31 минути , дядо Пепи каза: 😲 Че това са майтапи. Нямат претенции да са мнения на специалисти 🙂 Аз скролнах нагоре и помислих, че имаш предвид сравненията между семействата на Airbus 320 и Boeing 737 5 1
Фил Публикувано: 30 август, 2022 Публикувано: 30 август, 2022 На 6.08.2022 г. в 21:11, muchachote каза: Например при човек с тегло 100 кг колко ли ще е скоростта на свободно падане? Скоростта при свободно падане не зависи от масата на тялото. На майката земя телата при свободно падане се движат с ускорение около 9.8 м/c2. Това, което също трябва да се отчете, е съпротивлението на атмосферата, което обаче също не зависи от масата, а от площта, формата и структурата на съответното тяло. Иначе казано - в условия на вакум (например на луната, където практически няма атмосфера), едно перце и един чук ще паднат едновремнно на земята (пардон, на луната ) 4 1
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега