Прескочи до съдържание

Авиоинциденти...


Oshko

Препоръчани мнения

преди 5 часа, Topfly каза:

При Ryanair по принцип няма авариен изход, който да не се ползва активно, защото те използват конфигурации с максимално седалки и всички аварийни изходи са нужни.

Аз не вярвам да има наличен авариен изход, който да не използва в случай на нужда, независимо дали в самолета има 10 души или 180. Ако перманентно е затворен и не може да се отвори да, но в такъв случай може да приемем, че просто там няма авариен изход.

Връзка към мнение
преди 1 час, neuromancer каза:

Аз не вярвам да има наличен авариен изход, който да не използва в случай на нужда, независимо дали в самолета има 10 души или 180. Ако перманентно е затворен и не може да се отвори да, но в такъв случай може да приемем, че просто там няма авариен изход.

В случая става дума за перманентно затворен авариен изход, който вътрешно така е закрит с облицоващи панели все едно не съществува. Това се прави в случаи, когато самолетът е в конфигурация с по малко седалки и по регулация няма нужда от толкова много аварийни изходи.

  • Харесвам 3
Връзка към мнение
Евгени Димитров

Which airlines operate Boeing 737-9 MAX? (source: Flightradar24)

 

▪️11 airlines operate the 737-9 MAX
▪️5 airlines use a mid-cabin exit door plug
▪️United Airlines is the largest 737-9 MAX operator

 

🇲🇽 𝘼𝙚𝙧𝙤𝙢𝙚𝙭𝙞𝙘𝙤: 19 Boeing 737-9 MAX | All with mid-cabin exit door plugs

🇹🇿 𝘼𝙞𝙧 𝙏𝙖𝙣𝙯𝙖𝙣𝙞𝙖: 1 Boeing 737-9 MAX | No mid-cabin exit door plug

🇮🇸 𝙄𝙘𝙚𝙡𝙖𝙣𝙙𝙖𝙞𝙧: 4 Boeing 737-9 MAX | None with mid-cabin exit door plugs

🇹🇷 𝙏𝙪𝙧𝙠𝙞𝙨𝙝 𝘼𝙞𝙧𝙡𝙞𝙣𝙚𝙨: 5 Boeing 737-9 MAX | All with mid-cabin exit door plugs

🇺🇸 𝙐𝙣𝙞𝙩𝙚𝙙 𝘼𝙞𝙧𝙡𝙞𝙣𝙚𝙨: 79 Boeing 737-9 MAX | All with mid-cabin exit door plugs

🇮🇩 𝙇𝙞𝙤𝙣 𝘼𝙞𝙧: 3 Boeing 737-9 MAX | None with mid-cabin exit door plugs

🇰🇿 𝙎𝘾𝘼𝙏 𝘼𝙞𝙧𝙡𝙞𝙣𝙚𝙨: 5 Boeing 737-9 MAX | None with mid-cabin exit door plugs

🇳🇱 𝘾𝙤𝙧𝙚𝙣𝙙𝙤𝙣 𝘿𝙪𝙩𝙘𝙝: 2 Boeing 737-9 MAX | None with mid-cabin exit door plugs

🇦🇪 𝙛𝙡𝙮𝙙𝙪𝙗𝙖𝙞: 3 Boeing 737-9 MAX | None with mid-cabin exit door plugs

🇺🇸 𝘼𝙡𝙖𝙨𝙠𝙖 𝘼𝙞𝙧𝙡𝙞𝙣𝙚𝙨: 65 Boeing 737-9 MAX | All with mid-cabin exit door plugs

🇵🇦 𝘾𝙤𝙥𝙖 𝘼𝙞𝙧𝙡𝙞𝙣𝙚𝙨: 29 Boeing 737-9 MAX | 21 with mid-cabin exit door plugs | 8 with no plug, HP-9901CMP through HP-9908CMP

📷 ©Icelandair

  • Харесвам 7
Връзка към мнение
преди 12 минути , Евгени Димитров каза:

Не е по темата, ама…

Много хубава снимка направих от джет центъра в Gypsum, Colorado 

IMG_1196.jpeg

Например тук - 

 

  • Харесвам 3
Връзка към мнение
преди 49 минути , Фил каза:

Объркал си линка! Най-странното за мен е защо при Боинг 737 аварийните изходи се отварят навън?

 

При А320 обаче аварийните изходи се отварят навътре и това позволява само налягането в самолета да ги държи на мястото им.

 

 

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Историята продължава, епизод пореден

 

https://www.aerotime.aero/articles/ural-airlines-airbus-wheat-field-russia?s=09&fbclid=IwAR3fHFhmWxmR9srp53tEGJ_GzA2qaUWdx8zWmXEsCkEDqlumpLZEyJ8iBJI

 

Авиокомпанията, чийто самолет се приземи в царевицата, плаща наем на собственика на земята. Земевладелец да си на тия времена. :crazy:

  • Харесвам 1
  • Браво 2
Връзка към мнение
преди 18 минути , Климент каза:

Нали чакаха зимата да му направят ледена писта и да излети.

По-студено надали ще стане а не се чува подготовка за евакуация.

Сега не могат да го запалят сигурно, а няма кой да му даде ток :crazy:, а с бутане не става.

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Gambia team in emergency landing scare on way to Cup of Nations

 

https://www.reuters.com/sports/soccer/gambia-team-emergency-landing-scare-way-cup-nations-2024-01-11/

 

И на български със съответната доза за жълтите бг журналя драматизъм :https://corner.dir.bg/futbol/sonko-sundberg-i-saotbornitsite-mu-se-razminaha-sas-smartta-v-strahovit-aviointsident

 

Гамбийският национален отбор е претърпял ужасяващи минути при полета си към Кот Д'Ивоар за началото на Купата на Африка.

Съставът, в който е и централният защитник на Лудогорец Сонко Сундберг, е трябвало да кацне аварийно заради липса на кислород.

 

  • Харесвам 3
Връзка към мнение
преди 22 минути , Климент каза:

Нали чакаха зимата да му направят ледена писта и да излети.

По-студено надали ще стане а не се чува подготовка за евакуация.

Последно четох, че ще го разглобяват и ползват за части, но може и да има по-ново последно.

Връзка към мнение

Аляска щели да платят компенсация от $1500 на пасажерите от полета с отлетялата врата. 
Ама като имаме предвид каква е практиката в Щатите, сигурно ще има искове и за повече. 
Между другото - от изтеклите клиповете ми направи впечатление, че пътниците изглеждат като цяло доста спокойни като за такава ситуация, все пак - да ти паднат кислородните маски пред очите и да се отвори дупка във фюзелажа изглежда като  достатъчна предпоставка за известна паника.

Връзка към мнение
преди 1 час, Фил каза:

Аляска щели да платят компенсация от $1500 на пасажерите от полета с отлетялата врата. 
Ама като имаме предвид каква е практиката в Щатите, сигурно ще има искове и за повече. 
Между другото - от изтеклите клиповете ми направи впечатление, че пътниците изглеждат като цяло доста спокойни като за такава ситуация, все пак - да ти паднат кислородните маски пред очите и да се отвори дупка във фюзелажа изглежда като  достатъчна предпоставка за известна паника.

 

И на мен това ми направи впечатление. Възможно е да бъде заради близко кацане и като са претръпнали след първоначалния шок. Не знам в коя част на полета е станало това, но ако е на голяма височина и температурата би била проблем.

Връзка към мнение
преди 4 часа, Topfly каза:

Най-странното за мен е защо при Боинг 737 аварийните изходи се отварят навън?

 

А на кой самолет се отварят ( изхвърлят ) навътре?

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
На 11.01.2024 г. в 17:10, Zaro каза:

Не знам в коя част на полета е станало това, но ако е на голяма височина и температурата би била проблем.

На 16000 фута (или около 5000м.), което предполага температурата да е била около -15° -20°, и после са снижили аварийно до 10000 фута.

 

На 11.01.2024 г. в 17:24, дядо Пепи каза:

А на кой самолет се отварят ( изхвърлят ) навътре?

Той предполагам има предвид, че на еърбъсите първо издърпваш вратата (на авариен изход) навътре, завърташ я и после изхвърляш навън. Както се вижда и на второто видео.

  • Харесвам 3
Връзка към мнение
преди 51 минути , дядо Пепи каза:

А на кой самолет се отварят ( изхвърлят ) навътре?

Горе сложих видео със серията A320, но и при ATR е така. Авирийният изход се отваря навътре и е достатъчно вътрешното налягане в самолета за да го държи на място.

 

 

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
преди 53 минути , Фил каза:

На 16000 фута (или около 5000м.), което предполага температурата да е била около -15° -20°, и после са снижили аварийно до 10000 фута.

Който е седял до вратата е имал късмет, че е бил вързан с колан, че иначе си отлита навън като едното нищо. 

  • Харесвам 8
Връзка към мнение
преди 2 часа, neuromancer каза:

Който е седял до вратата е имал късмет, че е бил вързан с колан, че иначе си отлита навън като едното нищо. 

Мястото до вратата е било празно. Но предполагам, че и пътникът на средната седалка би изхвърчал ако е без колан.

Връзка към мнение

Самолетът на Урал (Сибирска ливада) Еърлайнс ще бъде обект на авиоканибализъм. Авиокомпанията се е отказала да опита върне машината в експлоатация и ще го използва и продаде на части. "Пациенти за трансплантация" в момента бол.

 

https://www.travelwiseway.com/section-news/news-the-best-trips-in-2024-for-each-zodiac-sign-19-01-2024.html

 

  • Харесвам 3
  • Браво 1
Връзка към мнение
преди 7 часа, Zaro каза:

Самолетът на Урал (Сибирска ливада) Еърлайнс ще бъде обект на авиоканибализъм

Напълно логичен и очакван ход на нещата покрай този борд. Ясно беше като бял ден, че този самолет повече няма да се експлоатира като летателно средство. Колкото и да са дебели руските глави, и да са големи куражлии, рано, или късно им падат стотинките и стигат до правилните  изводи. А поле за изява има - тренажор за напускане или гасене на пожари, сладкарничка на село ( което мен най ме кефи),  експонат в авиомузей. И най- зловещото - мишена на някой авиационен полигон. Ще изкара някой и друг месец като цел. 

  • Харесвам 5
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.