Прескочи до съдържание

Авиоинциденти...


Oshko

Препоръчани мнения

Не, по простата причина, че ако се въведе подобен режим, някой хитрец просто ще превземе контролната кула и с едно натискане на копчето ще свали всички самолети на земята.

 

По същата логика някой може да превземе всички дронове на САЩ и да почне война срещу когото си иска ;)

 

Има обаче и начин да се реши един такъв потенциален проблем. Компютърът на самолетите трябва да е програмиран така, че нито пилота, нито някой от разстояние да може да даде команда която да застрашава по някакъв начин живота на пътниците или други хора на земята.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Истината е,че както няма възмижност да контролираме луд, отишъл на остров и избил120 младежи за кеф, така и лудостта на всеки един, иначе нормален човек. С две думи, това се случва, ха дано не е на нас. Това е положението, за съжаление.

  • Харесвам 9
Връзка към коментар

Има обаче и начин да се реши един такъв потенциален проблем. Компютърът на самолетите трябва да е програмиран така, че нито пилота, нито някой от разстояние да може да даде команда която да застрашава по някакъв начин живота на пътниците или други хора на земята.

 

Първи закон на роботиката?

Това би било преминаване на следващото ниво. Остава да намесим и машините в нашите дребни човешки проблеми...

Редактирано от captain_oveur
  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Колкото и да си чешем езиците, трябва да е ясно, че няма как да се измисли абсолютно идеална, абсолютно (100% ) сигурна система, която да е пригодена за всички възможни ситуации!

А и винаги ще го има човешкия фактор, а на човек винаги може да му се случи нещо като инфаркт, инсулт..., или да откачи, или да реши да се самоубие, или да се окаже  че е миналия месец е станал член на ИД или на Аум Синрикьо ....
 

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Статия на BBC за последните 30 мин...http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-32072218

 

Всичко е станало за по-малко от 10 мин. Не съм сигурна какви процедури трябва да има, за да предотвратят подобно нещо. Колкото и да си професионалист, все пак сигурно поне 3-4 мин. се губят в това, да не можеш да осъзнаеш, че колегата ти наистина се опитва да катастрофира нарочно.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Аз имах предвид, че можем да кандидатстваме за приза "най-мнителна нация в света", съчетано с приза "най-дискриминираща нация в света". Никъде другаде хората не се интересуват толкова много от националността или религията на другите, а при подобни инциденти това не е основна тема дори за жълтите медии...

Аз от пътуванията си научих , че светът съвсем не е толкова черно-бял както си мислех , станах много мнителен и критичен към медиите и разбрах , че със сигурност не сме най-лошите , най-тъпите , най-мързеливи , най-работливи , най-красиви и т.н. :)

  • Харесвам 14
Връзка към коментар

Да, май така излиза. Този случай пък е в резултат на 9/11, след което влизането в кокпита специално беше направено супер трудно, а при нежелание от вътре на практика невъзможно. Сигурен съм, че след този случай процедурите пак ще бъдат променени, но си нямам на идея как.

като започнат да спазват по-стриктно супер формалния протокол - ако ще и за едно олабване на маркуча да е, стюардесата ще търчи от другия край на самолета, дето се мъчи да продава парфюми, до кокпита, за да не остава вътре сам пилот...
  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Аз друго не разбирам обаче. При наличието на цялата тази технология на ХХI-век, как е възможно от въздушен контрол на земята да не могат да реагират цели 8 минути? Било е очевидно, че самолетът е предприел рязко снижаване. Не е последвала комуникация между пилота и кулата. Нямаме признаци за технически проблем. Въобще, съществували са всички предпоставки за възникнал инцидент в кабината. Във връзка с предприетите мерки за сигурност след 9/11, няма ли измислен авариен режим, който да изключва ръчното управление на борда и полета да се поеме изцяло наземно?

Имало е реакция, като французите не са получили ниакакъв отговор, са решили,че става въпрос за терористичен акт и веднага има изпратен военен самолет(нямам идея за точните наименования, слушам немските новини), който е потвърдил първи информацията за разбития самолет.... 

Връзка към коментар

Ако ще се умира, е най добре да умреш, като истински Магеланец! В самолет, кораб или друго превозно средство за дълги пътешествия :) Пожелавам на всички Магеланци да загинат на 105-я си рожден ден при скок с парашут над Магелановия проток ;)

  • Харесвам 14
Връзка към коментар

Имало е реакция, като французите не са получили ниакакъв отговор, са решили,че става въпрос за терористичен акт и веднага има изпратен военен самолет(нямам идея за точните наименования, слушам немските новини), който е потвърдил първи информацията за разбития самолет.... 

 

Пробив отвътре им е това. Млади, млади психясват в пилотската кабина, а нищо чудно и джихадистите да са го привлекли - трябват им млади таланти.

Само да  не ни вдигнат таксите за "сигурност"

Редактирано от Hollywood
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Това ми хареса от друг форум :

 

...идеята ми е че 28г. вързраст в професия където се пенсионираш на 50, не е хич 1ва младост дори. Даже големите компании отказват да наемат новобранци ако са над 26г възраст, а за начално обучение вече стандартите са до 24г.

На времето е имало ред... тръгваш от малък бутален самолет, после се качваш на по-голям бутален, после малък турбовитлов, голям такъв и чак тогава стигаш до турбовентилаторни двигатели. Сега вече витловки не останаха...и шанса да си намериш работа там клони към 0. За това всичко живо с 200 часа на 1000кг самолет се мята на 50-60 тонни джетове, а някой ги качват и на widebody-та. Донякъде грешна политика, но това е съвременната авиация. Няма плитко.

EDIT: ... вече има хора, които си плащат да седят на дясната седалка. Един колега казва: "Когато се качите следващият път на самолет си задайте въпроса, екипажа наспал ли се е, и дали 2рия пилот не е платил повече от вас, за да е на полета".

 

 

Ще е интересно ако е съфорумец и тук.

Връзка към коментар

Абе то хубаво, ама къде се пенсионират на 50 пилотите?

 

 

Pilots at the airline used to be forced to retire at 60, leaving them with a five-year gap before legal retirement provisions kicked in at 65.

However, the retirement age for pilots was raised to 65 in Europe in 2011, and so Lufthansa says the scheme is no longer needed.

 

http://www.reuters.com/article/2014/04/02/us-germany-strike-idUSBREA310DJ20140402

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Нещо такова има май... Но защо, не се гръмне сам,глупака,а повлича 150 човека. Имал бил психични проблеми,имал нужда от помощ, пишело в досието. Е, мамка ви, защо го наехте? СВЪРШИХА ли здравите пилоти? Всеки може да изтрещи в един момент, но в неговия случай е по-вероятно. Бясна съм направо за ваичко това.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

За голямо съжаление, каквато и техника да се изобрети, няма как да се избегне човешкият фактор. Аз съм виждала, как  до преди малко съвсем нормален човек изведнъж изтрещява и става коренно различен - все едно е друг човек. И като говор, и като поведение. Психиката на лабилния човек не се знае в какъв момент как ще реагира. Ама наистина ли единият пилот е имал такива проблеми или това са вестникарски локуми?

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

EDIT: ... вече има хора, които си плащат да седят на дясната седалка.

 

Това е така, часове трудно се трупат, а без часове няма как да изкласиш до капитан. Аз проблем голям не виждам между другото, след като едните и другите са минали едно и също обучение, защо този който си е платил да е по-проблемен? Може да е проблем от етична гледна точка, че му дава предимство пред други, които може би имат по-добри резултати от обучението, но след като и двамата са над чертата...

 

Между другото, в airliners беше повдигнат въпроса и там един пилот от компанията каза, че в цялата Lufthansa Group няма pay2fly пилоти. 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Нещо такова има май... Но защо, не се гръмне сам,глупака,а повлича 150 човека. Имал бил психични проблеми,имал нужда от помощ, пишело в досието. Е, мамка ви, защо го наехте? СВЪРШИХА ли здравите пилоти? Всеки може да изтрещи в един момент, но в неговия случай е по-вероятно. Бясна съм направо за ваичко това.

 

По принцип има дефицит на пилоти, като проблемът е особено тежък в Азия, където има истински бум в авиацията. Това, което спасява положението е, че модерните самолети са доста автоматизирани и има един куп системи на които целта им е да коригират пилотски грешки...

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Нещо такова има май... Но защо, не се гръмне сам,глупака,а повлича 150 човека. Имал бил психични проблеми,имал нужда от помощ, пишело в досието. Е, мамка ви, защо го наехте? СВЪРШИХА ли здравите пилоти? Всеки може да изтрещи в един момент, но в неговия случай е по-вероятно. Бясна съм направо за ваичко това.

Това са спекулации, само се знае, че в началото си е прекъснал обучението, но защо-няма официална информация. А както Александра казва, понякога нещата много бързо могат да се променят..Все пак всички сме само хора.

От мой познат, правил обучението за пилот при Луфтханза, знам че, че психотестовете не са отбиване на номера. 

А колкото за останалите 149 човека-нямам думи. Просто човек трябва да има и малко късмет, за да не попада в такива ситуации. 

Редактирано от БраниB
Връзка към коментар

Катастрофата взе да заприличва на сапунка!

http://www.spiegel.de/panorama/justiz/germanwings-absturz-co-pilot-war-fuer-unglueckstag-krankgeschrieben-a-1025956.html

Копирах превдода от друго място.

 

Намерили са документи у тях, според които въобще не е трябвало да бъде на работа във въпросния ден точно заради психични проблеми.

Пилотът ги е скрил от работодателя си

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.